Synology BeeDrive - riešenie privátneho zálohovania
Vyskúšajte rýchle zálohovanie pomocou zariadenia BeeDrive, ktorého základom je externý disk SSD a aplikácia BeeDrive.
Vyskúšajte rýchle zálohovanie pomocou zariadenia BeeDrive, ktorého základom je externý disk SSD a aplikácia BeeDrive.
Parametrami neohuruje, poskytuje však výbornú obrazovú kvalitu v malom praktickom balení. Objektív, ktorý vyzdvihne prednosti plnoformátových CSC fotoaparátov Sony, pritom vás nezruinuje.
Portrétny objektív s krásnym bokehom stráca body za sférické skreslenie a priemerne rýchle zaostrovanie.
Dobrých objektívov pre plnoformátové CSC Sony stále nie je dosť. Širokouhlý svetelný ZEISS je veľmi dobrý, ale chýba mu kúsok, aby ste nad ním mohli povedať “WAW”.
Zaujímavý počin urobila Sigma, pretože ako prvý tzv. tretí výrobca optiky, predstavila objektívy pre CSC fotoaparáty. Zatiaľ ide len o dva objektívy s ohniskom 19 a 30mm, ktoré sú určené pre Sony NEX a Micro 4/3 systém Olympusu a Panasonicu.
Raz hore a potom zas dole, tak sa dá stručne charakterizovať tento superširokouhlý transfokátor. Niektoré žánre mu sadnú a iné nie, rozhodne sa ale nazaradí medzi bestsellery, akými sú objektívy tejto značky pre APS-C zrkadlovky.
V roku 2010 ohlásil Canon spolu s novými veľkými teleobjektívmi aj novú radu extenderov/telekonvertorov (ďalej TC).
Po setovom objektíve sa Tamron SP AF 17-50mm F/2,8 XR Di II LD Aspherical [IF] stáva veľmi častou voľbou používateľov cítiacich potrebu kúpiť si objektív s vyššou svetelnosťou podobného rozsahu.
Predchodca tohto objektívu je asi najpredávanejším „neznačkovým" objektívom na trhu. Teraz sa na trh dostáva jeho inovovaná verzia.
Prinášame Vám recenziu tohto objektívu, teraz vo verzii pre bajonet Nikon. Obrazové výsledky tohto telezoomu nás veľmi milo prekvapili.
Telezoom so štandardnou svetelnosťou ale účinným stabilizátorom a spoľahlivým zaostrovaním. Otestovali sme ho aj s redakčným Canonom EOS 5D Mark II., ktorý je náročný na kvalitu objektívov. Obstál so cťou a dostal od nás Tip redakcie.
Tamron to s útokom na profi triedu myslí vážne. Tento objektív je pre mnohých profesionálov tým najužitočnejším. Dokáže zaujať aj niečím iným, než len lepšou cenou?
Svetelný telezoom od Tamronu konkuruje dvakrát drahšiemu originálu. Je treba začať brať meno Tamron vážne.
Po širokouhlejšej 35-ke tu máme druhý objektív z nového radu prime objektívov SP. V rovnakej cene pridáva k ohniskovej dĺžke 10 mm.
Širokouhlejší z novej dvojice prime objektívov Tamron vyniká dizajnom i spracovaním. Náročných fotografov poteší utesnenie proti prachu a vode. Plusom je optická stabilizácia obrazu.
Roky som na svojom Nikone D800E nemal transfokátor štandardného rozsahu. Profesionálne Nikony s rozsahom 24-70 a svetelnosťou F2,8 pre mňa neboli dostatočne kvalitné, aby som bol za ne ochotný vycálovať nemalú sumu.
Tento objektív spôsobil minulý rok pekný rozruch. Ďalší Tamron, ktorý by mohol zavariť profesionálnym objektívom Canon a Nikon. Tamronu SP 150-600mm F/5-6.3 Di VC USD sa to podarilo a stal sa z neho hit. Po našej recenzii ho nestačili ani dodávať.
Superteleobjektív za rozumnú cenu, nielen pre začínajúcich fotografov prírody.
Keď na trh prišla prvá verzia tohto objektívu, bol to hit. Podarí sa G2 nadviazať na úspech predchodcu? Ľahké to mať nebude, medzičasom pribudla objektívu silná konkurencia.
Portrétny objektív s pridanou hodnotou v podobe kvalitného spracovania, utesnenia proti prachu a vode a optickej stabilizácie obrazu.
Tamron AF 60mm f/2 Di II LD [IF] SP Macro je pravý makro objektív pre fotoaparáty s veľkosťou čipu APS-C. Po prepočte na full frame DSLR formát dostaneme 96 mm (1.6x s testovaným fotoaparátom Canon 50D).
Tamron koncom roka 2010 uviedol na trh už druhú vylepšenú verziu svojho objektívu extrémneho rozsahu 18 až 270 mm tento krát pod označením Tamron AF 18-270 mm F / 3,5-6,3 Di II VC PZD.
V poslednej dobe sú stále populárnejšie vysoko rozsahové objektívy. Predpokladám, že vďaka veľmi veľkej variabilite a pohotovosti pri fotografovaní. Mne sa dostal do rúk nový Tamron 18-270mm f/3.5-6.3 Di-II VC PZD.
Veľkorozsahové zoomy sú vždy veľkým kompromisom medzi výkonom a kvalitou. Je tomu aj u tohto nového Tamronu pre micro4/3 CSC fotoaparáty?
Predohra k plnohodnotnej recenzii. 3 dni s novými profesionálnymi objektívmi.
Fotoaparáty Sony NEX som si mohol vyskúšať medzi prvými na predvádzacej akcii v Chorvátsku. Od tej doby uplynul nejaký ten čas, kolega Julo Kotus medzitým urobil recenziu na NEX-5 s vtedy dostupnými objektívmi 18-55 mm a 16 mm Pancake, ale ja som bol najviac zvedavý na superzoom 18-200, ktorý som v Chorvátsku zhliadol len ako nefunkčný model.
Boom CSC fotoaparátov je podporený aj možnosťou používať pomocou redukcii objektívy rôznych značiek. Daňou za to býva nutnosť prepnúť zaostrovanie aj exponovanie do manuálneho režimu. Výnimkou bývaju originálne adaptéry výrobcu. Jedným z nich je LA-EA2, určený pre fotoaparáty Sony NEX.
Prvý profesionálny makroobjektív pre CSC fotoaparáty Sony a zároveň prvý makroobjektív pre plnoformátové CSC Sony vôbec.
Nádherný svetlokrémový telezoom z prémioveho radu “G”. V niečom vyniká, ale má aj svoje horšie stránky.
Svetelný telezoom je pracovným koňom profesionálneho fotografa. Univerzál pre fotenie reportáži, športu, zvierat, portrétov, ale i krajiny, architektúry a detailov.
V júli tohto roku uzrela svetlo sveta širokouhlá predsádka, ktorá po nasadení na X100-vku urobí z 35mm objektívu širšie 28mm ohnisko. Hneď ako bola presdádka reálne dostupná rozhodli sme sa ju vyskúšať v našej redakcii a tu sú naše postrehy.
Porovnanie dvoch síce vekom odlišných objektívov, ale s takmer rovnakým určením. Hlavný rozdiel je, koľko toho so sebou chcete nosiť.
V apríli tohto roku sme zverejnili tlačovú správu, kde sme vás informovali o prvom zoome s fantastickou svetelnosťou F1.8 v celom svojom rozsahu 18mm až 35mm (so snímačom APS-C to robí 29-56mm na fotoaparáte Canon).
Spoločnosť Sigma má vo svojej ponuke vydarené aj menej vydarené kúsky. Najmä v súčasnosti je Sigma veľmi aktívna a prekvapuje nás prevratnými novinkami. Objektív, ktorý vám predstavím je stálica, ktorá sa už od svojich začiatkov považuje za to najlepšie, čo dokázala Sigma vyrobiť.
Kompaktný zrkadlový objektív pre CSC fotoaparáty. Nezameniteľný “donutkový” bokeh a výborné makro ho robia zábavným.
Objektívov pre Sony CSC, kvalitných a za dobrú cenu, je ako šafranu. Tretie značky zatiaľ s ponukou váhajú. O to viac si treba ceniť aktivitu Samyangu.
Superširokouhlých objektívov nie je na trhu veľa. Sú konštrukčne náročné, pretože treba korigovať veľa optických chýb. Preto ani nie sú lacné.
Kórejska firma Samyang si za posledné roky urobila veľmi dobre meno svojimi svetelnými objektívmi za nízku cenu, ale aj svojimi objektívmi “rybie oko”. O ich kvalitách toho bolo napísaného už dosť. Pomer výkon/cena je u Samyangu fantastický a ich väčšej sláve bráni len manuálne zaostrovanie.
Objektív typu “rybie oko” je určený pre fotoaparáty so snímačom veľkosti APS-C. Zámerne nepíšem pre zrkadlovky, pretože existuje verzia aj pre mirrorless fotoaparáty. My sme otestovali model určený pre DSLR Nikon.
Prvý zrkadlový objektív, ktorý sme v redakcii otestovali. Lákavá cena a priblíženie. Je to aspoň z časti náhrada podstatne drahších teleobjektívov?
Tento 35mm objektív nie je žiadny trpaslík, skôr patrí medzi tie najväčšie svojho druhu. Je veľký (111 x 83mm) a pomerne ťažký (660g). Nasadený na plnoformátovej zrkadlovke ho pocítite, a preto práca s ním na najmenších telách môže byť hodne nepohodlná.
Ultra-širokouhlý objektív je niečo, čo nesmie chýbať vo výbave žiadneho fotografa krajiny, architektúry, či reportáže. Či už potrebujeme zachytiť širší uhol plánovanej scény, alebo len zvýrazniť popredie, “širokáč” je na to ideálnym nástrojom. Na trhu so širokouhlými objektívmi pre bezzrkadlovky v dnešnej dobe už nie je tak chudobný výber ako kedysi. Zvlášť pre značky, ktoré sa pohybujú vo sfére bezzrkadloviek už dlho, existuje veľa alternatív ku…
Je tomu práve rok, čo som sa vrátil po dlhšej prestávke späť k Nikonu. Človek je tvor večne nespokojný a po 6 rokoch s Fujifilmom som mal pocit, že to chce zmenu. Rýchle emotívne rozhodnutie a bol tu návrat k Nikonu spojený s dilemou, aké objektívy mi budú k Z6tke robiť spoločnosť.
Výborný portrétny objektív, ktorého jediným nedostatkom je absencia automatického zaostrovania.
Objektív typu rybie oko, pre plnoformátové zrkadlovky a CSC fotoaparáty. My sme vyskúšali verziu pre DSLR Nikon, ktorá disponuje elektronickým prenosom clony.
Širokouhlý objektív s výbornou svetelnosťou, vyrábaný pre väčšinu CSC fotoaparátov. Ako je pre Samyang typické, je to manuál.
Tento objektív je zvláštnym úkazom medzi rovesníkmi, aj keď každá renomovaná fotografická spoločnosť vo svojom portfóliu aspoň jeden tilt-shift objektív má.
S objektívom Panasonic Lumix S PRO 70-200/4 O.I.S. som krátko fotil v Barcelone, pri príležitosti oficiálneho predstavenia fotoaparátov Lumix S1 a S1R. Počas testu S1R, už tu na Slovensku, som ho k dispozícii nemal. Teraz konečne dorazil a ja ho môžem poriadne otestovať na Lumixe S1.
Tento objektív je nejaký čas na trhu, ale do rúk sa mi dostal až teraz. Predpokladám, že nástupca sa tak skoro neobjaví, oplatí sa preto urobiť plnohodnotnú recenziu. Ja som si ho chcel už dávno vyskúšať.
Superširokouhlý transfokátor pre M43 fotoaparáty je vítanym prírastkom najmä preto, že má filtrovú obrubu, čo ocenia najmä krajinkári.
Prvý supertelezoom vyššej triedy pre Micro 4/3 fotoaparáty. Už v prefixe prezradím, že je lepší ako som očakával.
Svetelný, širokouhlý objektív kvalitnej konštrukcie pre Micro 4/3 fotoaparáty. Uplatnenie nájde najmä v reportážnej fotografii.
Olympusácky teleobjektív M.Zuiko 300/4 PRO výrazne zmenil svet wildlife fotografie a spôsobil, že pozornosť wildliferov pritiahol Micro 4/3 systém.
Dlhý objektív s dlhým názvom. Tretí z radu poloprofesionálnych, stredne svetelných, transfokátorov Leica, navrhnutých pre Micro 4/3 bezzrkadlovky. Zbystriť by mali nielen majitelia Lumixov G, ale aj Olympusáci, takýto objektív Olympus v ponuke zatiaľ nemá.
Nedávno predstavený objektív dopĺňa rad F4 transfokátorov z radu PRO. Je prvý z nich, pod hlavičkou OM SYSTEM. A podľa všetkého je z nich najvydarenejší, hoci všetky tri sú výborné.
Spratný záklaďáčik pre 4/3 zrkadlovky. Ako bude chutiť tento "koláčik"?
Konečne Olympus vyrobil výkonnejší telekonvertor pre objektívy M.Zuiko.
Poriadny amatérsky supertelezoom v ponuke Olympusu chýbal. Taký, ktorý uspokojí aj náročných fotografov. Uplatnenie nájde pri fotení zvierat, väčšieho hmyzu, rastlín, ale aj architektonických a krajinárskych detailov. Samozrejme aj pri fotení športu v exteriéri. A prekvapujúco aj pri fotení dokumentárnych portrétov.
Ultraširokáč pre micro 4/3 systém do terénu aj do mesta.
Jeden z najočakávanejších objektívov je konečne tu. Olympus doteraz nemal v ponuke profesionálny superširokouhlý transfokátor s filtrovou obrubou.
Portrétny objektív pre micro 4/3 fotoaparáty, ktorému môžete hovoriť “pán objektív”.
Superširokouhlý transfokátor pre fotoaparáty a videokamery M43 formátu dokazuje, že si označenie PRO plne zaslúži. Výborná ostrosť, prakticky nulové skreslenie, slušná schopnosť snímať detaily. Máme tu ale aj mínus v podobe citlivosti na bočné svetlo.
Prvý makroobjektív pre m4/3 systém z dielne Olympusu sa vydaril. Niektoré konštrukčné riešenia na inom makroobjektíve ani nenájdete. A naviac je na makroobjektív čertovsky rýchly.
Na tento objektív som čakal roky, tajne poškuľujúc na Panasonic podobných parametrov. Keď som sa dozvedel prvé neoverené zvesti, že sa chystajú objektívy so svetelnosťou F1.2, dúfal som, že prvý objektív bude 45-ka.
Od Photokiny som sa nevedel dočkať, kedy tento objektív otestujem. Čo otestujem? Zaradím do svojej výbavy, pretože pre mňa je tento typ objektívu tým najvyužívanejším.
Najlepší objektív od Olympusu, aký som testoval. Prakticky bez optických chýb, s vynikajúcou stabilizáciou obrazu. Má však obmedzené využitie.
Malý, rýchly a naviac elegantný. Ako je pekný, tak dobre fotí. Objektív, ktorý by nemal chýbať v brašni žiadného majiteľa fotoaparátu PEN alebo OM-D.
Máme tu tretí objektív radu PRO so skvelou svetelnosťou F1,2. Prvým bol záklaďák 25 mm (ekvivalent 50 mm), druhým portréťak 45 mm (ekvivalent 90 mm). Teraz je tu 17 mm mierne širokouhlý objektív, ktorý je uhlom záberu ekvivalentom plnoformátového objektívu 34 mm. Je to typické reportážne ohnisko.
Pracant na cesty, športovanie, dovolenku a všade tam, kde nechcete vláčiť a meniť veľa objektívov.
Prepracovaný objektív, predstavený len nedávno, má šancu stať sa obľúbeným “All-around” sprievodcom na cestách, kde využijete aj prachotesnosť a vodotesnosť. S protisvetlom by sa mali popasovať nové ZERO antireflexné vrstvy.
Najnovší objektív od Olympusu je veľkorozsahovým transfokátorom kategórie travelzoom.
Za necelých 300€ ťažko nájdete iný makroobjektív, ktorý dokáže to čo tento. Jeho parametre ho však robia menej univerzálnym ako M.Zuiko 60/2,8 Macro.
Prvý profesionálny pevný objektív Olympus M.ZUIKO je viac reportážny ako portrétny. Vysoká svetelnosť sa najviac ukazuje pri zlých svetelných podmienkach. Ak hľadáte krásny bokeh, sú tu objektívy, ktoré vám ho poskytnú za nižšiu cenu.
Šikovný malý telekonvertor zatiaľ kompatibilný s jediným objektívom Olympus. Optickú kvalitu objektívu znižuje len minimálne.
Najlepší travelzoom objektív na trhu. Vynikajúca optická kvalita, špičková stabilizácia obrazu, ktorá umožňuje fotografovať z ruky aj vtedy, keď všetci ostatní budú musieť použiť statív.
Olympus sa rozhodol svoje prvé rybie oko pre M43 fotoaparáty urobiť rovno profesionálne. Doplňuje rad PRO, ktorý má teraz rozsah od 8 do 300 mm.
ČLÁNKY - aktuálne diskutované