Hore

Olympus M.ZUIKO DIGITAL ED 40‑150mm 1:2.8 PRO

Na tento objektív som sa tešil veľa mesiacov. Ohmatať som ho mohol už na Photokine, ale až teraz ho môžem aj dôkladne otestovať. Je to druhý z profesionálneho radu objektívov pre Micro 4/3 fotoaparáty. Nie že by Olympus nemal v ponuke viacero objektívov s profesionálnym obrazovým výstupom. Ale len objektívy s označením PRO Olympus zaraďuje do profesionálnej kategórie, pretože sú aj pretesnené proti prachu a vode.

Prvý z objektívov radu PRO, M.Zuiko 12-40/2,8 PRO, používam už niekoľko mesiacov k svojej plnej spokojnosti. Po mierne negatívnych skúsenostiach so štandardnými profesionálnymi transfokátormi na Full Frame fotoaparátoch, kde ma nepresvedčili svojím výkonom za nemalé peniaze, som nečakal, že si objektív tohto typu tak obľúbim. Vynikajúce optické vlastnosti v celom rozsahu, už od najnižšej clony, z neho urobili jeden z najpoužívanejších objektívov. Výborne sa osvedčil v produktovej fotografii, obrázky fotoaparátov do recenzií nefotím už ničím iným. A to mám k dispozícii aj makroobjektív. Bude aj telezoom rovnako dobrý?

Olympus ponúka objektívy v troch radoch: základnom, premium a PRO. Testovaný objektív patrí do najvyššieho radu PRO a je zatiaľ jeho druhým zástupcom. Budúci rok príde na trh aj superširokouhlý transfokátor 7-14 mm f/2,8 radu PRO a superteleobjektív 300 mm f/4. Objektívy radu PRO sa vyznačujú nielen vynikajúcimi optickými vlastnosťami, ale aj špičkovým mechanickým vyhotovením, vrátane utesnenia proti prachu, vode a odolnosti proti mrazu.



Dizajn

Objektív nie je malý, práve naopak. Je najväčší zo všetkých doteraz vyrobených objektívov Olympus pre Micro 4/3 fotoaparáty. V porovnaní s objektívmi pre APS-C a Full Frame zrkadlovky, je však pomerne malý. Doteraz som z núdze musel na Olympusoch používať objektív ZUIKO DIGITAL 50-200/2,8-3,5ED, ktorý je pôvodne vyrobený pre 4/3 zrkadlovky. Konečne ho môžem zameniť za niečo kompaktnejšie a aj rýchlejšie.

Testovaný objektív dizajnovo naväzuje na M.Zuiko 12-40/2,8 PRO a perfektne sa hodí k Olympusu OM-D E-M1. Zaostrovací prstenec je v prednej časti. Pritiahnutím k sebe prepnete objektív na manuálne zaostrovanie. Za prstencom zaostrovania sa nachádza široký prstenec zoomu. Na dosah palca je funkčné tlačidlo. Súčasťou objektívu je odnímateľná statívová objímka, v ktorej sa môže objektív s fotoaparátom otáčať, čo uľahčuje manipuláciu pri fotení zo statívu alebo monopodu. Konštrukčne najzaujímavejšie je riešená slnečná clona. Tá je odnímateľná a nasadzuje sa podobne ako iné clony, bajonetovým systémom. Pri preprave ju nemusíte reverzne otočiť, aby objektív zaberal menej miesta. Stačí nepatrne pootočiť prstencom na clone a posunúť ju dole. Veľmi praktické. Len si na to treba zvyknúť. Až dlhodobá prax ukáže, či je toto riešenie aj spoľahlivé.

Zaostrovanie je vnútorné, predná obruba sa pri zaostrovaní neotáča. Priemer filtra je 72 mm. Dodávaná krytka je s vnútorným vyberaním a ľahko sa s ňou manipuluje aj pri vysunutej slnečnej clone. Objektív nemení svoju veľkosť ani pri preostrovaní, ani pri zoomovaní.

Oproti porovnateľným FF objektívom prináša Olympus úsporu na veľkosti približne 20% a na hmotnosti až 40%. Aj keď sa 20% úspora na veľkosti nezdá veľa, 4 cm na dĺžku urobí v brašni svoje. K tomu musíte pripočítať aj úsporu na tele fotoaparátu.


Nikon AF-S NIKKOR 70-200mm f/2.8G ED VR ⅡCanon EF 70-200mm f/2.8L IS II USMOlympus M.ZUIKO DIGITAL ED 40‑150mm 1:2.8 PRO
Rozmery:Ø 87 × 205,5 mmØ 88,8 x 199 mmØ 79,4 mm x 160 mm
Hmotnosť: 1540 g1490 g880 g
Cena:cca 1990 - 2199 €cca 1939 - 2369 €cca 1490 €



Olympus OM-D E-M1 + M.ZUIKO DIGITAL ED 40‑150mm 1:2.8 PRO vz. Nikon D800E + AF-S NIKKOR 70-200mm f/2.8G ED VR Ⅱ.

Základné parametre

Olympus M.Zuiko 40-150/2,8 PRO je profesionálny telezoom s rozsahom ohnísk 40 - 150 mm a konštantnou svetelnosťou F2,8. Určený je pre Micro 4/3 fotoaparáty a kamery (Olympus, Panasonic, Blackmagic Design). Uhlom záberu zodpovedá kinofilmovému objektívu 80-300 mm. Olympus ponúka aj profesionálny telekovertor, určený pre tento objektív predlžujúci ohniskovú dĺžku 1,4-krát. Maximálne ohnisko je potom ekvivalentom 420 mm, pri svetelnosti niečo málo pod F4.

Pod vynikajúce optické vlastnosti sa podpisuje náročná optická konštrukcia, v ktorej sú použité 3 ED členy, jeden asférický EDA člen, jeden Super ED člen, jeden HD a jeden asférický člen. Celkovo je objektív vyskladaný z 16 optických členov v 10 skupinách. Minimalizáciu vzniku reflexov a ghostingu zabezpečujú antireflexné vrstvy ZERO (Zuiko Extra-low Reflection Optical) Coating.

Konštrukčnou zaujímavosťou je svetovo vôbec prvýkrát použitý duálny lineárny motor (Dual VCM), ktorý umožňuje simultánny posun dvoch skupín, čím sa urýchľuje zaostrovanie a to aj pri detailných záberoch. To objektív zvláda zo vzdialenosti 70 cm od roviny snímača.

  • ohnisková dĺžka: 40-150 mm (135EQ  80-300 mm)
  • uhol záberu: 30 - 8,2°
  • svetelnosť: F2,8
  • rozsah clôn: F2,8 - F22
  • optická konštrukcia: 16 členov v 10 skupinách, 3 ED, 1 Super ED, dva sférické a jeden člen s vysokou priepustnosťou
  • ZERO (Zuiko Extra-low Reflection Optical) antireflexné vrstvy
  • Ultrazvukový motor Dual VCM
  • Fn tlačidlo
  • spojka manuálneho zaostrovania
  • automatická slnečná clona
  • zväčšenie 0,21x (0,42x 35 mmEQ), 82 x 62 mm
  • 9-lamelová clona s kruhovým otvorom
  • rozmery: Ø 79,4 mm x 160 mm
  • hmotnosť: 760 g (bez stativového prstenca), 880 g
  • priemer filtra: 72 mm


Úplná špecifikácia.


Telekonvertor Olympus M.Zuiko MC-14 je vôbec prvým telekonvertorom pre mirrorless objektívy Olympus. Vzhľadom na konštrukciu je možné ho zatiaľ použiť výhradne na objektívoch M.Zuiko Digital ED 40-150mm f2.8 PRO a M.Zuiko Digital ED 300mm f4 PRO (príde na trh budúci rok). Optická sústava sa skladá zo 6 členov (1 HR člen) v 3 skupinách.

Objektív v praxi

Od prvého okamihu sme boli s objektívom navzájom kompatibilný. Svetelný telezoom je moje hlavné pracovné sklo. Z hľadiska práce s objektívom a rýchlosťou zaostrovania nemám k nemu žiadné výhrady. Krásny kúsok technickej precíznosti. Zaostrovanie je veľmi rýchle. Preostrenie z krátkych vzdialenosti na dlhšie a späť je bleskové a bez zaváhania. Problémy nastávajú pri fotení detailov a pohybu. To však nie je chyba objektívu, Sú to všeobecné problémy CSC fotoaparátov s automatickým zaostrovaním založeným na princípe vyhodnotenia kontrastu. Pri fotení detailov je niekedy pozadie členitejšie a AF sa naň ľahšie zaostrí ako na to, čo fotografujete.

Slabinou CSC fotoaparátov je kontinuálne zaostrovanie. Skúšal som s OM-D E-M1 fotografovať šport, dokonca s objektívmi pre 4/3 zrkadlovky, nasadené cez adaptér. Dopadlo to dobre, priniesol som dostatok kvalitných fotografií. Nebolo to však to pravé, riadne som sa nadrel a pochopil, že sa jedná len o provizórne (aj keď použiteľné) riešenie. O to viac som očakával príchod profesionálneho telezoomu určeného pre Micro 4/3 CSC fotoaparáty.

Rýchlosť kontinuálneho zaostrovania som najprv testoval na dopravných prostriedkoch. S protiidúcimi autobusmi, autami a električkami nemal žiaden problém. Veľmi dobre si viedol, aj keď som prepol na video. Kde už objektív nestíhal, bolo fotografovanie čajok pri Dunaji. Možno tomu prispelo aj šedivé počasie, potlačujúce kontrast. Za takýchto podmienok majú so zaostrovaním rovnaké problémy aj niektoré zrkadlovky. Nie je to tak dávno, čo sa rovnako nedarilo Canonu EOS 5 D Mark II s objektívom Tamron.

Aj tak je tento objektív to najrýchlejšie, čo na svoj Olympus môžete dať. Pri bežnom, aj akčnejšom fotení, budete s rýchlosťou kontinuálneho zaostrovania spokojní. Dobehnúť profesionálne zrkadlovky s dlhoročným vývojom sa ešte nepodarilo. Ako poznám Olympus, posledné slovo ešte nepadlo. Veď už možno ďaľší firmvér vylepší výkon zaostrovania.

Praktická je schopnosť objektívu fotografovať detaily. Maximálne zväčšenie je pri nastavení na maximálne ohnisko 150 mm. Minimálna zaostrovacia vzdialenosť je vtedy 70 cm od roviny snímača. Z tejto vzdialenosti nafotíte plochu 82 x 62 mm, to znamená napr. vážku alebo motýľa takmer na celú plochu fotografie. Pritom ste pri fotení dostatočne ďaleko, aby ste hmyz neplašili a zároveň si netienili objektívom svetlo. Svadobným fotografom to umožní nasnímať detaily prstienkov, výzdobu, zákusky, bez toho, aby museli meniť objektív za makroobjektív.


Produktová fotografia? Žiadny problém.


Detaily idú tomuto objektívu výborne.

Pre mňa je teleobjektív hlavným krajinárskym objektívom. Vďaka užšiemu uhlu záberu vyberám z krajiny najzaujímavejšie detaily. Potrebujem pri tom veľkú hĺbku ostrosti. Tu sa ukazuje výhoda menšieho snímača, u ktorého sa väščšia hĺbka ostrosti ľahšie dosahuje. Objektív nemusím toľko cloniť, čo ma dve výhody. Nemusím hneď siahať po statíve (aj keď sa to samozrejme odporúča) kvôli dlhším expozičným časom. Zároveň nemusím používať vysoké clonové čísla, pri ktorých dochádza k zníženiu obrazovej kvality vinou difrakcie.

Optimalizácia návrhu objektívu pre digitálny snímač 4/3 štandardu umožňuje dosahovať lepšiu kresbu v rohoch, ako je tomu u objektívov pre Full Frame snímače a menšiu vinetáciu.

Objektív nemá optickú stabilizáciu obrazu. Olympus využíva veľmi úspešne technológiu stabilizácie posuvom snímača. Z toho sú smutní majitelia fotoaparátov Panasonic, ktoré tento spôsob stabilizácie nemajú. Pri svetelnosti F2,8 to nie je žiadna tragédia. Zaujímalo ma, ako si stabilizácia vo fotoaparáte poradí s týmto objektívom. Výsledky sú pre mňa prekvapujúce. Na najdlhšom ohnisku som len s malým odpadom udržal 1/10 s., pri použití sériového snímania aj 1/5 s!


1/13 s. z ruky na ohnisku 125 mm (EQ 250 mm objektívu).

Tlačidlo L-Fn možno naprogramovať na množstvo užitočných i menej užitočných funkcií: voľba AF zóny, návrat na predvolený AF senzor, MF, AF stop, AEL/AFL, kontrola DOF, fotenie do RAW, testovací záber, korekcia expozície, digitálny telekonvertor, korekcia lychobežníkového skreslenia, lupa, HDR režim, bracketing, ISO, WB, peaking level atď.

Optická kvalita

Ostrosťou obrazu sa tento objektív právom radí do profi triedy. Najhoršie výsledky má objektív paradoxne na najširšom ohnisku 40 mm. Kresba smerom ku krajom je horšia, výraznejšej nápravy sa nedočkáte ani po priclonení. Od f/3,5 možno kresbu v rohoch označiť ako dobrú. Situácia sa radikálne zlepší po prezoomovaní na dlhšie ohniská. Od 70 mm je ostrosť vynikajúca po celej ploche a to už do clony f/2,8. Najlepšie výsledky sú okolo ohniska 100 mm, výborné výsledky sú až po najdlhšie ohnisko 150 mm.


Prakticky žiadné sférické skreslenie a vynikajúca ostrosť predurčujú objektív pre architektonickú a krajinársku fotografiu.



Oficiálny MTF graf.

Vinetácia je pri plne otvorenej clone pozorovateľná, ale vďaka tomu, že plynule prechádza takmer od stredu obrazu ku jeho krajom, nepôsobí rušivo. Všimnete si ju najmä pri porovnaní dvoch rovnakých fotografií, pričom druhá bola nasnímaná s pricloneným objektívom. O niečo viac je viditeľná na najširšom ohnisku. Vinetácia výrazne klesá od clony f/4 a nad túto clonu sa nemá zmysel ňou zaoberať.

Aberácia je korigovaná veľmi dobre. Na ohnisku 40 mm sa občas prejaví, o 70 mm vyššie je už zanedbateľná.


Na takýchto motívoch sa chromatická chyba vždy prejaví. Vďaka Zero ED a asférickým členom je vynikajúco korigovaná.

Sférické skreslenie je príkladne skorigované v celom rozsahu. Mnohé teleobjektívy majú na dlhších ohniskách poduškovité skreslenie, nie však na tomto. Na ohnisku 300 mm je skreslenie takmer nulové a vlastne aj v celom rozsahu.

Difrakcia sa výraznejšie podpisuje na zníženej ostrosti od clony f/16, ale ani na f/22 to nie je žiadna katastrofa.

Tento objektív nedokáže plne konkurovať Full Frame objektívom schopnosťou rozostriť pozadie. Fyzika tu nepustí, menší snímač = väčšia hĺbka ostrosti = menej rozmazané pozadie. Hĺbka ostrosti zodpovedá 300 mm objektívu so svetelnosťou F5,6, čiže bežnému amatérskemu telezoomu. Bokeh anie je len o hĺbke ostrosti. Určuje ho aj optická stavba a konštrukcia clony. Nemusíte sa vôbec strachovať, že by tento objektív nemal pekný bokeh. Naopak, má veľmi pekný bokeh. Poslúži veľmi dobre aj ako portrétny objektív a objektív pre fotografovanie detailov s krásne rozostreným pozadím. Pritom kvôli dostatočnej hĺbke ostrosti nebudete musieť objektív cloniť.


Aj pri menšom micro 4/3 snímači sa s týmto objektívom môžete pekne vyhrať s rozmazaním pozadia.

Záver

Aj vďaka tomuto objektívu dostáva rad OM-D väčší zmysel a využitie. Viac sa stáva konkurenciou pre profesionálne DSLR fotoaparáty. Približuje fotografom žánre, kde ich CSC fotoaparáty obmedzovali. Už sa teším, ako objektív budúci rok prevetrám na Slovakia Ringu alebo Divokej vode v Čuňove.

Len málo transfokátorov na trhu sa môže pýšiť tak malými chybami. Pri o niečo lepšej ostrosti na 40 mm ohnisku, by sa objektív blížil môjmu ideálu, kde je každý investovaný cent vidieť na fotografii. Ak by som mal percentuálne vyjadriť jeho úžitkovú hodnotu, dostal by hodnotenie 96 - 97% zo 100. Je to aj vďaka precíznej konštrukcii a rýchlemu zaostrovaniu. Šikovné riešenie zasúvania slnečnej clony je už len povestnou čerešničkou na torte.

Objektív som si okamžite obľúbil a to tak, že ho radím na prvé miesto vo svojej Olympus výbave, spolu s M.Zuiko 75/1,8 MSC.

V čase, keď som už musel objektív vrátiť, vyšiel nový firmvér, pre niektoré fotoaparáty, zlepšujúci presnosť zaostrovania s M.ZUIKO DIGITAL ED 40-150mm F2.8 PRO.

Tento objektív má univerzálne využitie, výborne zvláda fotenie krajiny, architektúry, detailov, portrétov, prírody, reportáži a konečne priblížil CSC fotoaparáty Olympus aj športovej fotografii.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
rumpeak
2014-11-24 07:32:35
S odstupem času po špatných zkušenostech se zrcadlovkou E620 (hlavně šum od nízkých citlivostí), bych si na cesty (kdy D800 se sadou objektivů opravdu nesplňuje váhový limit pro příruční zavazadlo ani u jedné letecké společnosti) možná i něco takového nechal líbit. 2 systémy ale finančně nedám, atakže bude muset nadále přetěžovat svá příruční zavazadla a doufat, že mi je nadále nikdo vážit nebude
 
TROS
2014-11-24 09:56:14
Po kontakte s Turkish Airlines koli letu do Kapskeho mesta mi bolo odpovedane, ze fotoaparat a vybavu mozem mat k prirucnej batozine extra. Na druhu stranu som nemal fotobatoh ale lowepro nova 180, D5000, Nikkor 18-70 3.5-4.5, Sigma 90mm 2.8, Nikkor 35 1.8, Nikon SB-25, gorillapod a vseliake blbosti naokolo. Nikto nic nevazil, akurat ja som to musel vlacit so sebou tak isto mozes mat k prirucnej batozine navyse aj laptop, u zien je povolena kabelka atd...
 
blahoslav J B Art
2014-11-24 10:22:55
Tento objektiv som si vyskusal pocas Ephoto dna na mojom Oly e-pl5, cvakol si par obrazkov modeliek , fotky su pekne ostre, aj v protisvetle bez problemov a odleskov
Akurat je to dost velky nepomer voci telu mojho fotaku, asi fakt vhodny len na E-M1
Takze ostavam pri mojom sucasnom Panasonic 45-150
 
noik
ocenenie redakciou 2014-11-24 10:27:51
príspevok od: rumpeak
S odstupem času po špatných zkušenostech se zrcadlovkou E620 (hlavně šum od nízkých citlivostí), bych si na cesty (kdy D800 se sadou objektivů opravdu nesplňuje váhový limit pro příruční zavazadlo ani u jedné letecké společnosti) možná i něco takového nechal líbit. 2 systémy ale finančně nedám, atakže bude muset nadále přetěžovat svá příruční zavazadla a doufat, že mi je nadále nikdo vážit nebude
Vahovy limit u leteckych spolocnosti ani tak nekontroluju. Skor ide o velkost batoziny, aby sa zmestila do toho ich kontrolneho ramu....
 
Spyros
2014-11-24 10:33:21
Kazda dobra recenzia na tento objektiv by mala minimalne zmienit Panasonic Lumix G X Vario 35-100mm F2.8 OIS a konkretne, ci ta obrovitost a trosku vacsi rozsah stoji za to. Doporucujem http://www.bestmirrorlesscamerareviews.com/2014/10/13/should-m43s-lenses-always-be-small-olympus-40-150mm-f2-8-pro-vs-panasonic-35-100mm-f2-8/
 
JohnNewton
2014-11-24 11:07:13
Ľavá strana fotografie ostrosťou dosť mimo, hádam len problém konkrétneho kusa

www.ephoto.sk/galeria/k-clanku/894/?index=84
 
Jozef Macák
2014-11-24 11:34:52
príspevok od: noik
Vahovy limit u leteckych spolocnosti ani tak nekontroluju. Skor ide o velkost batoziny, aby sa zmestila do toho ich kontrolneho ramu....
a robi to len jedna nemenovana..ktoru mame vsetci velmi radi S ziadnou inou sa mi to zatial nestalo

ale co sa tyka objektivu, musim povedat ze som si ho vyskusal nedavno a jedine co ma nadalo bolo ze WOW (hlavne ohladom vahy)
 
Marcel Rebro
2014-11-24 11:52:09
príspevok od: noik
Vahovy limit u leteckych spolocnosti ani tak nekontroluju. Skor ide o velkost batoziny, aby sa zmestila do toho ich kontrolneho ramu....
Quatar ma minulu jesen prevazil (ale dovodom bol asi pricmouhly odbavovac a fakt, ze som letel sam s piatimi kockami )
Musel som fotaky (FF aj s objektivmi) vybrat a zavesit na seba. Potom bol bagel v limite 7kg. A takto som sa veselo traposil do lietadla, ovesany ako vianocny stromcek. Dokonca si ma bol checnkunt pti boardingovani, ci som ich nestrcil spat do brasne.

A synatorovi raz v Parizi kazali zdvinhut bagel jednou rukou nad hlavu (vazil 17 kg). Ked to dal v pohode nas pustili. Vraj je to len o tom, aby si ho dokazal sam a bez problemov dat hore do priehradky na batozinu ....
 
Miro Bartánus
2014-11-24 12:17:57
Olympus m43 je skvelý systém a keby som začínal z nuly tak by som určite uvažoval ale ako majiteľ F-mount skiel som si dovolil urobiť takéto porovnanie:

Olympus OM-D E-M1 + 12-40/2,8 PRO + 40-150mm 1:2.8 PRO:
1759g, 4000€

Nikon D750 + 24-120mm f/4G ED VR + 70-200mm f/4G ED VR
2300g, 4140€

Zámerne to neporovnávam s f/2.8 nikkormi, to je iný level. Možno sú tam nejaké nepodstatné rozdiely v kresbe, rozlíšení, ISO, rýchlosti ostrenia alebo utesnení proti prachu. Ale každopádne cenový a hmotnostný rozdiel je z môjho pohľadu zanedbateľný.

Takže, cítim sa celkom vzpriamený "homo-photographicus" keď si spomínam na známu evolučnú m43 reklamu

http://www.fotocihla.cz/
 
rumpeak
2014-11-24 12:53:58
príspevok od: noik
Vahovy limit u leteckych spolocnosti ani tak nekontroluju. Skor ide o velkost batoziny, aby sa zmestila do toho ich kontrolneho ramu....
Můj fotobatoh Lowepro se tam sice tak tak a s trochou násilí, ale vleze. Když jsem si ho lae posledně na letišti ve Vídni zvážil, měl 19kg....
 
rumpeak
2014-11-24 12:57:39
príspevok od: Marcel Rebro
Quatar ma minulu jesen prevazil (ale dovodom bol asi pricmouhly odbavovac a fakt, ze som letel sam s piatimi kockami )
Musel som fotaky (FF aj s objektivmi) vybrat a zavesit na seba. Potom bol bagel v limite 7kg. A takto som sa veselo traposil do lietadla, ovesany ako vianocny stromcek. Dokonca si ma bol checnkunt pti boardingovani, ci som ich nestrcil spat do brasne.

A synatorovi raz v Parizi kazali zdvinhut bagel jednou rukou nad hlavu (vazil 17 kg). Ked to dal v pohode nas pustili. Vraj je to len o tom, aby si ho dokazal sam a bez problemov dat hore do priehradky na batozinu ....
Tak s tím problém nemám - ramena v posilovně cvičím s 30kg jednoručkami, takže v tomhle bych prošel. Ale ve Vídni stál posledně u vstupu do bezcelního prostoru aktivní ťamík, který zastavoval lidi a fakt převažoval. Tak jsme si vychytal periodu, kdy zrovna váží odchyceného chudáka
 
garyfisher
2014-11-24 13:15:52
príspevok od: Marcel Rebro
Quatar ma minulu jesen prevazil (ale dovodom bol asi pricmouhly odbavovac a fakt, ze som letel sam s piatimi kockami )
Musel som fotaky (FF aj s objektivmi) vybrat a zavesit na seba. Potom bol bagel v limite 7kg. A takto som sa veselo traposil do lietadla, ovesany ako vianocny stromcek. Dokonca si ma bol checnkunt pti boardingovani, ci som ich nestrcil spat do brasne.

A synatorovi raz v Parizi kazali zdvinhut bagel jednou rukou nad hlavu (vazil 17 kg). Ked to dal v pohode nas pustili. Vraj je to len o tom, aby si ho dokazal sam a bez problemov dat hore do priehradky na batozinu ....
Ja som bol minuly tyzden poziadany azijskou pasazierkou aby som jej pomohol vylozit prirucnu do priehradky.
Najprv som myslel ze pre svoju vysku nedociahne, pocholil som az ked som ten kufrik podvihol....
Tie vahove kontroly predsa len nie su bezne pre prirucnu, len niekedy si pekne vytipuju konkretnych ludi.
Ja som viezol v Lowerpo Fastpack 250 2 tela s gripom, 300/2.8 a dalsie3 objektivy a ani ich nenapadlo pozriet na taky maly batoh
 
bear
2014-11-24 13:18:28
príspevok od: noik
Vahovy limit u leteckych spolocnosti ani tak nekontroluju. Skor ide o velkost batoziny, aby sa zmestila do toho ich kontrolneho ramu....
Uz ma 2x odvazili a vzdy im padla sanka, ked videli to cislo, co vaha ukazala (18kg), ale po privolani veduceho a ukazani obsahu som vzdy dostal na batoh nalepku cabing bagage. Niektore letecke spolocnosti maju ale cennik za nadvahu prirucnej batoziny a nie je to zrovna lacne, nastiastie s o tom asi vacsina personalu zatial nevie,
 
TomNovacekPhotography
2014-11-24 13:29:37
Vychytávka u Emirates:
http://www.emirates.com/cz/czech/help/faq/214915/what-is-my-allowance-for-cabin-baggage
V sekci výjimky mají uvedeno, že křehké zavazadla mohou přesahovat limit. Doporučuji tuto stránku vytisknout v angličtině a mít tento papír u sebe. Několikrát se mi to vyplatilo, když mi chtěli hodit fotobatoh s decentními 15ti kily do zavazadlového prostoru.

Add objektiv, pro mě jakožto pro čerstvého majitele OM-D E-M10 velmi zajímavý, spolu s 12-40.
 
noik
ocenenie redakciou 2014-11-24 14:23:58
príspevok od: rumpeak
Můj fotobatoh Lowepro se tam sice tak tak a s trochou násilí, ale vleze. Když jsem si ho lae posledně na letišti ve Vídni zvážil, měl 19kg....
Kua...19 kil ako prirucna To keby ti dal prevazit RYAN, tak s tym nevlezies ani ako s hlavnou a musis priplatit. Tie nizkorozpoctovky to maju tak, ze hlavna batozina Ryan 15 kil, EasyJet 20 kil a Wizzair je v tom najlepsi 32 kil hlavna batozina. Mne sa teda este nestalo (a lietal som striedavo vsetkymi) ze by mi prevazovali prirucnu. Pre nich postacovalo, aby sa to zmestilo do ich priehradky. Aj ked uznavam, ze na prirucnu je dvojlimit a ten vacsi je 8 kil...ja som mal maximalne 12 a vak vyzeral maly, tak teda ok
 
blahoslav J B Art
2014-11-24 14:41:43
Pan premier, co hovorite na testovany novy teleobjektiv Olympus M.zuiko Ed 40-150mm 2.8 PRO?
Ale prosim vas, pan redaktor, ludi nezaujima nejaky teleobjektiv!
Ludi zaujima hmotnost a velkost prirucnej batoziny v lietadlach a na to sa chce nasa socialne citiaca vlada zamerat!
Ludia si predsa zasluzia istoty 10 kilovej prirucnej batoziny!
 
garyfisher
2014-11-24 14:47:57
príspevok od: bear
Uz ma 2x odvazili a vzdy im padla sanka, ked videli to cislo, co vaha ukazala (18kg), ale po privolani veduceho a ukazani obsahu som vzdy dostal na batoh nalepku cabing bagage. Niektore letecke spolocnosti maju ale cennik za nadvahu prirucnej batoziny a nie je to zrovna lacne, nastiastie s o tom asi vacsina personalu zatial nevie,
Myslim, ze v Ryanair vedia velmi dobre
 
Marcel Rebro
2014-11-24 15:06:10
príspevok od: blahoslav J B Art
Pan premier, co hovorite na testovany novy teleobjektiv Olympus M.zuiko Ed 40-150mm 2.8 PRO?
Ale prosim vas, pan redaktor, ludi nezaujima nejaky teleobjektiv!
Ludi zaujima hmotnost a velkost prirucnej batoziny v lietadlach a na to sa chce nasa socialne citiaca vlada zamerat!
Ludia si predsa zasluzia istoty 10 kilovej prirucnej batoziny!
To mas tak. Ten objektiv mali v ruke 2-3 z tu diskutujucich. Fotil s nim realne jeden (Karol). Vsetci veria ze je uzasny - objektiv. Vsetci veria ze je objektivny - Karol.
Lifinom dnes uz lieta takmer kazdy (fotograf). Tak co cakas? Ze sa bude diskutovat o plavbe ponorkou?

PS : kamosa nepustili do ponorky (z WWII zaparkovanej v Sydney Harbore) s fotoruksacikom Lowepro Fastpack 100. Pravidlo : ziadne ruksaky, aby si sa niekde nezasekol.
 
seifi
2014-11-24 21:15:11
nakoniec budeme kupovať sklá podľa pravidiel leteckých spoločnosti; alebo inak, ráz je sklo dobré robustné, aspoň to netrasie tak v rukách, inokedy sa zameriame na mini, a to zase vyhrávajú iní adepty; kam čo chceme dostať, to tam dostaneme, dôležité je pracovníkom určiť cieľ, cestu si už nájdu...
 
Wolis
2014-11-25 10:02:44
Krásny kus skla ...
 
kozakm
2014-11-26 14:38:55
Takže s ostřením na autobusy, kde je hloubka ostrosti tak 60 metrů, nemá Olympus problém. Tomu říkám pokrok!
 
JohnNewton
2014-11-26 21:19:02
príspevok od: kozakm
Takže s ostřením na autobusy, kde je hloubka ostrosti tak 60 metrů, nemá Olympus problém. Tomu říkám pokrok!
Netráp sa , to nie je fotoaparát pre Teba, kto po ňom siahne iste na to bude mať dôvody. Pravdepodobne sa nebude živiť športovou foto. V sekcii historické momenty vo fotografii to autori zvládli aj bez najrýchlejšieho autofokusu na svete .
 
kozakm
2014-11-26 21:37:02
príspevok od: JohnNewton
Netráp sa , to nie je fotoaparát pre Teba, kto po ňom siahne iste na to bude mať dôvody. Pravdepodobne sa nebude živiť športovou foto. V sekcii historické momenty vo fotografii to autori zvládli aj bez najrýchlejšieho autofokusu na svete .
Milane?
 
calven
2014-11-26 21:40:50
príspevok od: kozakm
Milane?
 
JohnNewton
2014-11-26 21:41:17
príspevok od: kozakm
Milane?
Jindro ?
 
JohnNewton
2014-11-26 21:48:59
Kozák, ak som ja Milan, čo Ti spôsobil tú hlbokú traumu na digiarene, tak ti vyplatím 10000 € Ak skrátka potrebuješ Milana, máš ho mať Kľudne ho zastupujem
 
JohnNewton
2014-11-26 21:56:47
príspevok od: JohnNewton
Kozák, ak som ja Milan, čo Ti spôsobil tú hlbokú traumu na digiarene, tak ti vyplatím 10000 € Ak skrátka potrebuješ Milana, máš ho mať Kľudne ho zastupujem
Calven, samozrejme aj Tebe, ale ak nie očakávam rovnakú čiastku
 
JohnNewton
2014-11-26 22:16:59
Poplakali ste si na Webe, ako si Srnec dovolil posudzovať ostrenie na autobusoch ? Keby to Kozák skúsil kdesi na športovom podujatí na kamione, bolo by to iné ? Dospelý urazený chlap s paranoidnou predstavou, že každý je Milan. Nie je to na doktora ?
 
lundgreen7
2014-11-27 14:36:21
aka je obrazova kvalita oproti olympusu zuiko digital 50-200mm f 2.8-3.5 SWD???.. ma niekto skusenosti,, ???
 
b.a.f.o.a.r.t.
2014-11-27 14:45:43
príspevok od: lundgreen7
aka je obrazova kvalita oproti olympusu zuiko digital 50-200mm f 2.8-3.5 SWD???.. ma niekto skusenosti,, ???
Jediná konkurencia mu je 35-100 f2
 
lundgreen7
2014-11-27 15:18:55
50-200mm od olympusu nieje kvalitna tiez je profi..
 
lundgreen7
2014-11-27 15:20:18
hoci 4/3.. nejde mi o rychlost autofocusu, ale o obrazovu kvalitu, ostrost..
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia