Hore

Olympus M.ZUIKO DIGITAL ED 17mm 1:1.2 PRO 

Máme tu tretí objektív radu PRO so skvelou svetelnosťou F1,2. Prvým bol záklaďák 25 mm (ekvivalent 50 mm), druhým portréťak 45 mm (ekvivalent 90 mm). Teraz je tu 17 mm mierne širokouhlý objektív, ktorý je uhlom záberu ekvivalentom plnoformátového objektívu 34 mm. Je to typické reportážne ohnisko.

Vďaka vysokej svetelnosti je objektív výborne použiteľný za zlých svetelných podmienok. Sekundárne sa vysoká svetelnosť využije pri práci s malou hĺbkou ostrosti. Tu však treba povedať, že z hľadiska hĺbky ostrosti výsledky zodpovedajú plnoformátovému objektívu 35 mm pri clone f/2,4. Už aj to však postačuje na slušné rozostrenie pozadia. Objektív je preto využiteľný aj pri portrétoch v prostredí.

Dizajn, konštrukcia a špecifikácia

Objektív je takmer na nerozoznanie od skôr predstavených súrodencov. Vizuálne ho trochu odlišuje len vykrojená clona, ktorá je potrebná u širokouhlejších objektívov. Vykrojenia sú tu preto, aby bola clona maximálne účinná, ale nevinetovala. Ako sa na objektív profesionálnej kategórie patrí, je konštrukcia kovová, objektív je utesnený a mrazuvzdorný. Použité sú najkvalitnejšie optické členy a špičková antireflexná úprava. 9-lamelová clona zabezpečuje príjemné rozostrenie.

Olympus M.ZUIKO DIGITAL ED 17mm 1:1.2 PRO je prime objektív, čiže objektív s pevnou ohniskovou dĺžkou. Nájdete na ňom preto len prstenec manuálneho zaostrovania. Ten je široký a jeho pritiahnutím smerom k telu fotoaparátu prepnete zaostrovanie na manuálne. Prstenec je priamo napojený na optickú sústavu. V manuálnom režime sa odkryje stupnica zaostrovania. Na objektíve sa nachádza ešte tlačidlo L-Fn. Štandardne funguje ako zámok zaostrovania, v menu fotoaparátu ho však môžete prestaviť.

Predný člen sa pri zaostrovaní neotáča, čo uľahčuje použitie filtrov. Priemer filtrovej obruby je 62 mm, rovnako ako u ostatných F1,2 objektívov a napr. aj u  M.Zuiko 12-40/2,8 PRO.


  • Bajonet: M43
  • Ohnisková vzdialenosť: 17 mm (EQ=34 mm)
  • Uhol záberu: 65°
  • Svetelnosť: F1,2
  • Najkratšia zaostrovacia vzdialenosť: 0,2 m
  • Mierka zväčšenia: 0,15x (Micro Four Thirds) / 0,30x (35mm formát)
  • Optická konštrukcia: 15 členov v 11 skupinách, 1x ED-DSA, 1x SED, 3x ED, 1x Super HR, 1x Aspherical
  • Clona: 9-lamelová s kruhovým otvorom
  • Priemer filtra: 62 mm
  • Rozmery: 87x68,2 mm
  • Hmotnosť: 390 g


Bližšie informácie

Objektív v praxi

Objektív som vyskúšal v kombinácii s fotoaparátom OM-D E-M1 Mark II.

Populárny je objektív M.Zuiko 17/1,8 MSC, kompaktný, kovovej konštrukcie a výrazne lacnejší. Verím, že väčšine amatérov poslúži možno lepšie, ako verzia F1,2. Iné je to u profesionálov, ktorí požadujú najvyššiu možnú kvalitu a chcú byť čo najmenej limitovaní technikou. Za to si však dosť priplatia.

Neplánovane som sa dostal k foteniu predvádzacej akcie whisky experta Izzina, ktorá sa odohrávala v zrube s umelým osvetlením, trochu svetla prenikalo aj cez malé okná. Postupne som pri fotení vystriedal všetky tri objektívy so svetelnosťou F1,2. Uvedomil som si, o koľko posunuli možnosti M43 bezzrkadloviek. V ťažkých svetelných podmienkach umožňujú fotiť na nižších citlivostiach ISO, vďaka čomu je šum v norme. Naviac, bez blesku sa zachová prirodzená svetelná atmosféra. Zároveň som si overil aj veľmi dobre pracujúci AF Olympusu OM-D E-M1 Mark II v kombinácii s F1,2 objektívmi. K úplnému šťastiu mi chýba už len 12 mm objektív s vysokou svetelnosťou. Dúfam, že ho má Olympus v pláne.


Rodina profesionálnych objektívov M.Zuiko so svetelnosťou F1,2.

Bol som prekvapený schopnosťou fotiť detaily. U menšieho M/43 snímača to nie je až tak neobvyklé, menší snímač = ľahšie fotenie detailov. Aj tak som však nečakal, ako blízko budem môcť s objektívom ísť. Na šírku nafotíte objekt dlhý 10 cm, čo približne zodpovedá mierke zväčšenia 1:3,3 (plnoformátový ekvivalent).

Pri fotení detailov vie byť bokeh veľmi pekný, príjemne mäkký. Pri priamom porovnaní s menej svetelným M.Zuiko 17/1,8 kvalitatívny rozdiel v bokehu uvidíte, ale nie je tak rozdielny, ako je rozdielna cena objektívov. Priplácate si za lepšiu optickú kvalitu, profesionálne prevedenie a lepšiu svetelnosť využiteľnú v ťažkých svetelných podmienkach.


Vďaka vysokej svetelnosti sa pri fotení detailov pekne vyhráte s malou hĺbkou ostrosti. Nie je to však práve lacné riešenie.

Kvitujem, že priemer filtra je 62 mm, rovnaký ako u ostatných F1,2 objektívov a aj u M.Zuiko 12-40/2,8.

Obrazová kvalita

Testovaný objektív pri plne otvorenej clone vykazoval mierne horšiu kresbu v najkrajnejších rohoch. Stále ale s dostatočným vykreslením detailov. Nie je veľa objektívov, ktoré by mali pri tejto svetelnosti tak dobrú kresbu. Kresba v strede obrazu je vynikajúca a prevyšuje kraje aj po priclonení. Vtedy je to však už jedno, pretože celkovo je kresba výborná. Celkovo sa odporúča u M43 fotoaparátov cloniť do f/8, potom sa začne prejavovať difrakcia. K citeľnejšej strate kresby dochádzalo u testovaného objektívu od clony f/13. Cloniť na maximum f/16 neodporúčam vôbec.

Olympus používa korekciu optických chýb priamo v RAW-e. Posúdiť tak vinetáciu a sférické skreslenie nemôžem, korekcia nejde v Lightroome vypnúť.

Antireflexná úprava ZERO Coating je veľmi dobrá, nie však perfektná. Silný bodový zdroj svetla, smerujúci mierne zboku, dokáže vytvoriť na šošovkách reflexy.


Vďaka vysokej optickej kvalite je objektív vhodný aj na fotografovanie architektúry. Netreba riešiť ostrosť, vinetáciu, ani sférické skreslenie.


Normálne takýto motív nefotím s plne otvorenou clonou, ale pre demonštráciu kvality som to urobil. Aj na clone f/1,2 je kresba v rohoch dobrá.


Reflexy sa objavia pri silnom bodovom zdroji svetla, smerujúceho mierne zboku.

Záver

Každý z PRO objektívov, dupľovane so svetelnosťou F1,2, je výborný. Je to stávka na istotu. Pri Olympuse M.ZUIKO DIGITAL ED 17mm 1:1.2 PRO netreba riešiť kvalitu. Pri rozhodovaní sa vyvstávajú iné otázky. Je zrejmé, že pomerom cena/výkon sa nemôže rovnať M.Zuiko 17/1,8 MSC.  Za kvalitu a špičkovú svetelnosť si riadne priplatíte. Objektív je o dosť väčší a ťažší. Svetelnosť je využiteľná predovšetkým z hľadiska fotografovania za zlých svetelných podmienok. Fotograf môže používať kratšie časy, alebo nižšiu citlivosť ISO. V spojení s účinnou stabilizáciou IBIS, vo fotoaparátoch Olympus, posúva nadpriemerná svetelnosť možnosť využitia výrazne ďalej.

Vysoká svetelnosť sa podpisuje aj na schopnosti poskytnúť menšiu hĺbku ostrosti. Nečakajte však zázraky. Crop 2x zdvojnásobuje aj hĺbku ostrosti. Rovnako ako u M.Zuiko 25/1,2 MSC, ani tu sa nedostavuje WOW efekt, aký majú plnoformátové objektívy s touto svetelnosťou. To ale neznamená, že sa nemôžete pekne vyhrať s bokehom. Schopnosť výrazne rozostriť pozadie sa však rýchlo zmenšuje s rastúcou vzdialenosťou od fotografovaného objektu. Na druhú stranu dvojnásobná hĺbka ostrosti oproti plnému formátu sa dosť často zíde. Svetelnosť môžete využiť naplno, aj keď potrebujete o niečo väčšiu hĺbku ostrosti. Všetko má svoje pre a proti.

Praktická je schopnosť objektívu fotiť detaily už zo vzdialenosti 20 cm.

Olympus M.ZUIKO DIGITAL ED 17mm 1:1.2 PRO je hlavne určený pre reportážny štýl fotenia v ťažších svetelných podmienkach. Nie tak dávno som výnimočne fotil svadbu a tam by sa mi veru zišiel. Na jednom tele 17/1,2 PRO, na druhom 45/1,2 PRO a mám pokryté širokouhlejšie aj portrétne ohnisko. Objektív má samozrejme oveľa univerzálnejšie využitie všade tam, kde fotografovi vyhovuje ekvivalent 34 mm ohniska. Vďaka utesneniu ho môžete používať pri fotení krajiny za horších poveternostných podmienok, streetky počas dažďa alebo sneženia.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
z80
2018-04-09 08:13:50
Tomuto objektivu chybaju uz len 2 veci: aby bol pancake, cena do 200 €

 
aesace
2018-04-09 09:19:25
Ako obvykle, hlavne ignorovat informaciu o cene. Inak nechapem, naco ju autor vobec spomina tym, ze pouzije tvrdenie, ze za kvalitu si riadne priplatite, ked ju odmietne akokolvek kvantifikovat. To je akoby ste napisali, ze len ta farba sa vam nepaci, ale nepoviete, akej farby dany produkt je... Uplne na hlavu postavene.
 
Anton Kmeť
2018-04-09 09:28:05
"Neplánovane som sa dostal k foteniu predvádzacej akcie whisky experta Izzina, ktorá sa odohrávala v zrube s umelým osvetlením, trochu svetla prenikalo aj cez malé okná. Postupne som pri fotení vystriedal všetky tri objektívy so svetelnosťou F1,2. Uvedomil som si, o koľko posunuli možnosti M43 bezzrkadloviek. V ťažkých svetelných podmienkach umožňujú fotiť na nižších citlivostiach ISO, vďaka čomu je šum v norme. Naviac, bez blesku sa zachová prirodzená svetelná atmosféra."

V galérii k článku sú všetky fotografie fotografované za dobrého svetla a ISO200. Predpokladám, že tento objektív sa bude používať aj pri slabom svetle pri extrémne ťažkých svetelných podmienkach. Uvítal by som v galérii takéto fotografie.
 
aesace
2018-04-09 13:01:06
Inak pri tychto cenach objektivov mi chyba dovod, preco nekupit miesto olympusu fotaku a objektivu s chipom m4/3 radsej FF sony A7 II s nejakym standarnym objektivom + fixnym AF Samyangom..Tie ceny su uplne mimo misu. A Sony A7 II tiez nie je tak velky fotak, ked uz ide o ten rozdiel vo velkosti..Niekam sa straca zmysel m4/3.
 
Johnnny
2018-04-09 15:43:53
príspevok od: aesace
Inak pri tychto cenach objektivov mi chyba dovod, preco nekupit miesto olympusu fotaku a objektivu s chipom m4/3 radsej FF sony A7 II s nejakym standarnym objektivom + fixnym AF Samyangom..Tie ceny su uplne mimo misu. A Sony A7 II tiez nie je tak velky fotak, ked uz ide o ten rozdiel vo velkosti..Niekam sa straca zmysel m4/3.
To je velmi validna otazka, pretoze faktom je, ze pri podobnych sklach uz naozaj velmi neusetris na hmotnosti, ale prerobis na cene. Navyse pre systemy s vacsim snimacom budu coskoro dostupne aj skla tretich stran ktorych pre Olympus tak vela nebude (resp budu mat nestandardne ohniska). Takze si kupis drahy fotak s malym snimacom za cenu FF a k tomu sialene drahe skla ktore Ti vykompenzuju maly snimac, ktory Ti nevadi, pretoze vystup je sice vyborny, ale tie strasne drahe skla aj tak chces a potrebujes. Na tuto politiku Olympus doplati, ale este si 1-2 roky pockame.
 
landov
2018-04-09 16:24:27
Ide len o to, kedy sa do bezzrkadloviek naozaj pusti Canikon (nie to, co zatial predvadza Canon), potom to bude mat MFT velmi tazke. Takze asi potrebuju dovtedy co najviac zarobit
 
aesace
2018-04-10 11:12:53
príspevok od: landov
Ide len o to, kedy sa do bezzrkadloviek naozaj pusti Canikon (nie to, co zatial predvadza Canon), potom to bude mat MFT velmi tazke. Takze asi potrebuju dovtedy co najviac zarobit
Clovek by povedal, ze doteraz bol trh fotakov v tomto smere akoby jasne rozdeleny na zrkadlovky, kde je pretlak znaciek a bezzrkadlovky, ktore uz su natlakovane inymi znackami.
Zrkadlovky sa postupne ale coraz istejsie transformuju na bezzrkadlovky a bezzrkadlovky coraz viac rastu do rozmerov zrkadlovieka stracaju svoje vyhody.
Takze stale sucasny stav povazujem za dost docasny a ta spravna cesta k poriadnemu fotaku je este nadalej otvorena:
Canikon sa bud vschopi a nieco spravi aj na poli bezzrkadloviek (lenze ani jednemu ani druhemu sa to za poslednych 10 rokov absolutne nedari), alebo sa zamyslia ini, aby spravili poriadnu bezzrkadlovku s velkych chipom (skoda toho m4/3) , schopnou ergonomiou (doposial totalne zlyhava Sony, Fujifilm), vstavanou stabilizaciou a pouzitelnymi sklami aj pre smrtelnikov.
Len tie mobily celu tuto strategiu naburavaju
 
Johnnny
2018-04-10 15:12:57
príspevok od: aesace
Clovek by povedal, ze doteraz bol trh fotakov v tomto smere akoby jasne rozdeleny na zrkadlovky, kde je pretlak znaciek a bezzrkadlovky, ktore uz su natlakovane inymi znackami.
Zrkadlovky sa postupne ale coraz istejsie transformuju na bezzrkadlovky a bezzrkadlovky coraz viac rastu do rozmerov zrkadlovieka stracaju svoje vyhody.
Takze stale sucasny stav povazujem za dost docasny a ta spravna cesta k poriadnemu fotaku je este nadalej otvorena:
Canikon sa bud vschopi a nieco spravi aj na poli bezzrkadloviek (lenze ani jednemu ani druhemu sa to za poslednych 10 rokov absolutne nedari), alebo sa zamyslia ini, aby spravili poriadnu bezzrkadlovku s velkych chipom (skoda toho m4/3) , schopnou ergonomiou (doposial totalne zlyhava Sony, Fujifilm), vstavanou stabilizaciou a pouzitelnymi sklami aj pre smrtelnikov.
Len tie mobily celu tuto strategiu naburavaju
To ze narastaju do rozmerov DSLR je uplne v poriadku. Kazda znacka ponuka aj male modely, takze vyber je na Tebe A tych vyhod tam je viac
 
keso13
2018-04-10 17:16:13
príspevok od: aesace
Inak pri tychto cenach objektivov mi chyba dovod, preco nekupit miesto olympusu fotaku a objektivu s chipom m4/3 radsej FF sony A7 II s nejakym standarnym objektivom + fixnym AF Samyangom..Tie ceny su uplne mimo misu. A Sony A7 II tiez nie je tak velky fotak, ked uz ide o ten rozdiel vo velkosti..Niekam sa straca zmysel m4/3.
Čo sa tyka systému M4/3 nie je zlý a pokiaľ je to pravda že Panasonic má nový M4/3 chip tuším cez 30 mega . Ktorý má mať veľký dinamicky rozsah z nízkym Šumom tak tie drahé objektívy dávajú zmysel . A zase keď si zoberiem tak Samyamng aj Sigma robia aj pre Olympus-Panasonic možno nie je taký výber ako pre iné značky ale sú celkom dobre .
 
fatality
2018-07-04 14:38:04
príspevok od: aesace
Inak pri tychto cenach objektivov mi chyba dovod, preco nekupit miesto olympusu fotaku a objektivu s chipom m4/3 radsej FF sony A7 II s nejakym standarnym objektivom + fixnym AF Samyangom..Tie ceny su uplne mimo misu. A Sony A7 II tiez nie je tak velky fotak, ked uz ide o ten rozdiel vo velkosti..Niekam sa straca zmysel m4/3.
alebo http://j.mp/2Kzbk6c
mensie,lahsie,lacnejsie..
podla mna apsc je pri bezzrkadlovkach ten
spravny kompromis pre maly kvalitny fotak s malymi sklami..
pri 4/3 trpi kvalita vystupu,pri ff su skla,najma svetelne,velke..
 
pekelnikivan
2018-07-04 15:00:43
príspevok od: fatality
alebo http://j.mp/2Kzbk6c
mensie,lahsie,lacnejsie..
podla mna apsc je pri bezzrkadlovkach ten
spravny kompromis pre maly kvalitny fotak s malymi sklami..
pri 4/3 trpi kvalita vystupu,pri ff su skla,najma svetelne,velke..
kde trpý kvalita výstupu..? To skôr sa nevie využiť jeho potencial ako tvoje tvrdenie.
 
fatality
2018-07-04 16:49:16
príspevok od: pekelnikivan
kde trpý kvalita výstupu..? To skôr sa nevie využiť jeho potencial ako tvoje tvrdenie.
myslim,ze to je vseobecne zname,mensi dynamicky rozsah,vacsi sum..
ja netvrdim,ze sa s tym neda fotit a ze pre niektore zanre nestaci,skor som sa
snazil upriamit pozornost na to,ze pri tych cenach 4/3 tiel a skiel sa uz oplati kupit
apsc csc,lebo 4/3 mi nedava vyhodu ani vo velkosti,ani v cene,ani v kvalite..
 
fatality
2018-07-04 16:53:14
príspevok od: pekelnikivan
kde trpý kvalita výstupu..? To skôr sa nevie využiť jeho potencial ako tvoje tvrdenie.
a prepac,ze som ti stupil na otlak.. ..
 
matoxxx
2018-07-04 21:28:01
príspevok od: fatality
a prepac,ze som ti stupil na otlak.. ..
 
pekelnikivan
2018-07-05 07:07:08
príspevok od: fatality
myslim,ze to je vseobecne zname,mensi dynamicky rozsah,vacsi sum..
ja netvrdim,ze sa s tym neda fotit a ze pre niektore zanre nestaci,skor som sa
snazil upriamit pozornost na to,ze pri tych cenach 4/3 tiel a skiel sa uz oplati kupit
apsc csc,lebo 4/3 mi nedava vyhodu ani vo velkosti,ani v cene,ani v kvalite..
tak to je pekná blbosť, o tom si presvedčený že to niekto napísal a že to tak musí byť neznamená že to je pravda. Ale veriť si môžeš čomu chceš. A furt budeš na tom rovnako s požadovanou kvalitou...(snazil upriamit pozornost na to,ze pri tych cenach 4/3 tiel a skiel sa uz oplati kupit
apsc csc,lebo 4/3 mi nedava vyhodu ani vo velkosti,ani v cene,ani v kvalite..). Pri týchto cenách stúpa kvalita aj veľkosť v ostatných triedach, ked chceš požadovanú kvalitu. Chceš povedať že pri aps a svetlosti objektívu 1,2 bude menší ako zaklad. asi tažko.

Takže ak na úkor kvality rastie objektýv v 4/3, tak bude rásť aj veľkosť objektívu v aps pokiaľ by mal mať také isté parametre a kvalitu. Tým pádom tam porastie aj cena tovaru.
 
fatality
2018-07-05 17:47:28
príspevok od: pekelnikivan
tak to je pekná blbosť, o tom si presvedčený že to niekto napísal a že to tak musí byť neznamená že to je pravda. Ale veriť si môžeš čomu chceš. A furt budeš na tom rovnako s požadovanou kvalitou...(snazil upriamit pozornost na to,ze pri tych cenach 4/3 tiel a skiel sa uz oplati kupit
apsc csc,lebo 4/3 mi nedava vyhodu ani vo velkosti,ani v cene,ani v kvalite..). Pri týchto cenách stúpa kvalita aj veľkosť v ostatných triedach, ked chceš požadovanú kvalitu. Chceš povedať že pri aps a svetlosti objektívu 1,2 bude menší ako zaklad. asi tažko.

Takže ak na úkor kvality rastie objektýv v 4/3, tak bude rásť aj veľkosť objektívu v aps pokiaľ by mal mať také isté parametre a kvalitu. Tým pádom tam porastie aj cena tovaru.
ja neviem..pozrel si si moj link hned v prvom prispevku,na ktory reagujes..?..
vies kolko stoji napr. omd em5 m2 + 17/1.2 a xt20 + 23/1.4..?..
vies kolko vazia ? ulahcim ti to oly zostava 860g..fuji zostava 680g..
fuji lacnejsie ci u nas ci z roznych eglobalov,mydigitralalandov..
hlbka ostrosti mensia pri fuji zostave..
vysoke iso vdaka lepsiemu snimacu lepsie pri fuji zostave..(1.2 4/3 to oproti 1.4 apsc nedorovna)..
to su fakty..
a oproti tomu tvoje : "to je pekna blbost"
 
Johnnny
2018-07-06 12:37:39
príspevok od: pekelnikivan
tak to je pekná blbosť, o tom si presvedčený že to niekto napísal a že to tak musí byť neznamená že to je pravda. Ale veriť si môžeš čomu chceš. A furt budeš na tom rovnako s požadovanou kvalitou...(snazil upriamit pozornost na to,ze pri tych cenach 4/3 tiel a skiel sa uz oplati kupit
apsc csc,lebo 4/3 mi nedava vyhodu ani vo velkosti,ani v cene,ani v kvalite..). Pri týchto cenách stúpa kvalita aj veľkosť v ostatných triedach, ked chceš požadovanú kvalitu. Chceš povedať že pri aps a svetlosti objektívu 1,2 bude menší ako zaklad. asi tažko.

Takže ak na úkor kvality rastie objektýv v 4/3, tak bude rásť aj veľkosť objektívu v aps pokiaľ by mal mať také isté parametre a kvalitu. Tým pádom tam porastie aj cena tovaru.
To je teoria, nie uplne prax. A7 III stoji tolko co E-M1 MK II pri uvedeni a naozaj chces tie fotaky porovnavat ?

A pri sklach plati to iste. 300mm Niikor F4 stoji nez rovnake Zuiko pre asi 4x mensi snimac. Navyse je lahsi. Ceny objektivov a rovnako tak tiel pre mFT su proste vysoke a to ze dost. Boooze, uz len grip pre G80 stoji asi tolko co pre 5D. Preco ?

Inak mFT vlastnim, mne sa s tym foti skvele, ma to dostatocnu kvalitu a je to malicke, co ocenujem hlavne pri teleobjektivoch, ale buducnost prave kvoli vysokym cenam nevidim ruzovo.
 
krispin.pucinko
2018-07-07 08:33:31
príspevok od: Johnnny
To je teoria, nie uplne prax. A7 III stoji tolko co E-M1 MK II pri uvedeni a naozaj chces tie fotaky porovnavat ?

A pri sklach plati to iste. 300mm Niikor F4 stoji nez rovnake Zuiko pre asi 4x mensi snimac. Navyse je lahsi. Ceny objektivov a rovnako tak tiel pre mFT su proste vysoke a to ze dost. Boooze, uz len grip pre G80 stoji asi tolko co pre 5D. Preco ?

Inak mFT vlastnim, mne sa s tym foti skvele, ma to dostatocnu kvalitu a je to malicke, co ocenujem hlavne pri teleobjektivoch, ale buducnost prave kvoli vysokym cenam nevidim ruzovo.
Uz si si mohol trosku zvyknut ze vo fotografii plati ze ked chces nieco co o trosiku lepsie ako priemer tak musis priplat. pritom je uplne jedno, ktory system mas lebo platis aj za PRO nalepku aj za Lkovy cerveny pruzok. Kazdy raz zatuzi mat nejake specialne sklo na svoj system a si ho prose kupi.

MFT si ziskali popularitu hlavne tym ze oproti klasickym DSLR ponukli zmenu. elektronicky hladacik, zive nahlady, video, tochscreen - veci ktore sa v v klasickych zrkadlovkach presadzovali velmi pomaly. Co vsak MFT nikto nevezme je velkost objektivov. Otazka bude co sa stane ked teraz Nikon a Cannon predstavia svoje mirrorlessy, ale tam skor pretiahnu ludi od klasickych zrkadloviek ale MFT si svoje miesto udrzi. Trh si ziada aby to bol system s takymto snimacom. Aj ked mozno pre tu naj-profi robotu. Koniec koncov ani APS-C nevymreli na ukor FF aj ked FF ma nepopieratelne lepsiu kalitu snimania.

MFT nevymru a cena ostane. Ved vlastne uz teraz mame MFT, mame Fuji s APSC a Sony s APSC aj FF snimacom. Napriek tomu sa stale drzia na trhu a podla toho kolko ludi tu diskutuje ma asi MFT daleko viac pouzivatelov ako Sony alebo Fuji napriek tomu, ze cena flagship modelov je u vsetkych porovnatelna. Preco?
 
pekelnikivan
2018-07-07 09:12:15
príspevok od: fatality
ja neviem..pozrel si si moj link hned v prvom prispevku,na ktory reagujes..?..
vies kolko stoji napr. omd em5 m2 + 17/1.2 a xt20 + 23/1.4..?..
vies kolko vazia ? ulahcim ti to oly zostava 860g..fuji zostava 680g..
fuji lacnejsie ci u nas ci z roznych eglobalov,mydigitralalandov..
hlbka ostrosti mensia pri fuji zostave..
vysoke iso vdaka lepsiemu snimacu lepsie pri fuji zostave..(1.2 4/3 to oproti 1.4 apsc nedorovna)..
to su fakty..
a oproti tomu tvoje : "to je pekna blbost"
dal som si námahu a skontroloval som si to.Len na upresnenie podľa toho čo píšeš zostava olyho má váhu 807g zostava fuji 683g. je ľahšia o neuveriteľných 124g. To teda ozaj pocítiš. Cenové rozdiely sú už väčšie. Čo sa týka rozdielu pri iso zase niesú také hordibylné ako tvrdíš. A aby si bol spokojnejší aj fujina je neuveritelná ale v rozmeroch menšia 6mm/2,2mm/3mmm. to je sila. Rozhodne fuji vyhráva. Musíš byť veľmi spokojný a pyšný.
 
Johnnny
2018-07-07 10:27:22
príspevok od: krispin.pucinko
Uz si si mohol trosku zvyknut ze vo fotografii plati ze ked chces nieco co o trosiku lepsie ako priemer tak musis priplat. pritom je uplne jedno, ktory system mas lebo platis aj za PRO nalepku aj za Lkovy cerveny pruzok. Kazdy raz zatuzi mat nejake specialne sklo na svoj system a si ho prose kupi.

MFT si ziskali popularitu hlavne tym ze oproti klasickym DSLR ponukli zmenu. elektronicky hladacik, zive nahlady, video, tochscreen - veci ktore sa v v klasickych zrkadlovkach presadzovali velmi pomaly. Co vsak MFT nikto nevezme je velkost objektivov. Otazka bude co sa stane ked teraz Nikon a Cannon predstavia svoje mirrorlessy, ale tam skor pretiahnu ludi od klasickych zrkadloviek ale MFT si svoje miesto udrzi. Trh si ziada aby to bol system s takymto snimacom. Aj ked mozno pre tu naj-profi robotu. Koniec koncov ani APS-C nevymreli na ukor FF aj ked FF ma nepopieratelne lepsiu kalitu snimania.

MFT nevymru a cena ostane. Ved vlastne uz teraz mame MFT, mame Fuji s APSC a Sony s APSC aj FF snimacom. Napriek tomu sa stale drzia na trhu a podla toho kolko ludi tu diskutuje ma asi MFT daleko viac pouzivatelov ako Sony alebo Fuji napriek tomu, ze cena flagship modelov je u vsetkych porovnatelna. Preco?
Tvoja teoria nie je uplne mimo, ale ma iste medzery. Jedna z tych zasadnych je, ze mFT nie je ziadna novinka, ale fT system sme tu uz mali, akurat nemal zrkadlo. A nedopadol najlepsie.
 
Johnnny
2018-07-07 10:30:56
príspevok od: pekelnikivan
dal som si námahu a skontroloval som si to.Len na upresnenie podľa toho čo píšeš zostava olyho má váhu 807g zostava fuji 683g. je ľahšia o neuveriteľných 124g. To teda ozaj pocítiš. Cenové rozdiely sú už väčšie. Čo sa týka rozdielu pri iso zase niesú také hordibylné ako tvrdíš. A aby si bol spokojnejší aj fujina je neuveritelná ale v rozmeroch menšia 6mm/2,2mm/3mmm. to je sila. Rozhodne fuji vyhráva. Musíš byť veľmi spokojný a pyšný.
On nehovori o zasadnych rozdieloch ale o tom, ze u mFT platis za menej viac. A ani s tou kompaktnostou to nie je vzdy pravda. Najdi si ekvivalent napriklad 50 f1.8 STM u mFT a povedz mi o kolko mensi a lacnejsi je. Mne vychadza, ze je vacsi a stoji asi 12x tolko.
 
fatality
2018-07-07 14:54:18
príspevok od: pekelnikivan
dal som si námahu a skontroloval som si to.Len na upresnenie podľa toho čo píšeš zostava olyho má váhu 807g zostava fuji 683g. je ľahšia o neuveriteľných 124g. To teda ozaj pocítiš. Cenové rozdiely sú už väčšie. Čo sa týka rozdielu pri iso zase niesú také hordibylné ako tvrdíš. A aby si bol spokojnejší aj fujina je neuveritelná ale v rozmeroch menšia 6mm/2,2mm/3mmm. to je sila. Rozhodne fuji vyhráva. Musíš byť veľmi spokojný a pyšný.
cakal by som,ze clovek s takym nickom bude chlap.. ..a nie ze mi vytknes,ze svoje a niekoho(?) tvrdenia vydavam za pravdu a potom,ked ti ich podlozim faktami,to zahras ironicky do autu..
ak ma nejaky system mensie rozmery,nizsiu vahu a pritom kvalitnejsi vystup a nizsiu cenu,naco si vybrat vacsi,tazsi,menej kvalitny a drahsi? to bolo vsetko,co som chcel na zaciatku povedat..
 
pekelnikivan
2018-07-07 15:51:20
príspevok od: fatality
cakal by som,ze clovek s takym nickom bude chlap.. ..a nie ze mi vytknes,ze svoje a niekoho(?) tvrdenia vydavam za pravdu a potom,ked ti ich podlozim faktami,to zahras ironicky do autu..
ak ma nejaky system mensie rozmery,nizsiu vahu a pritom kvalitnejsi vystup a nizsiu cenu,naco si vybrat vacsi,tazsi,menej kvalitny a drahsi? to bolo vsetko,co som chcel na zaciatku povedat..
tvoje fakty ma vôbec o ničom nepresvedčily až na cenu. tvoj názor s ktorým ja nesúhlasím, ale ak to niekto napíše to neznamena že musím s tým súhlasiť. že ma nejaké to percentualne lepšie dynamický rozsah ktorý pritom ani nezbadáš pokiaľ ťa na to neupozornia to nieje pre mňa fakt. (je väčší tahší tak viac plať) tvoje zastavy
 
krispin.pucinko
2018-07-07 22:31:48
príspevok od: Johnnny
Tvoja teoria nie je uplne mimo, ale ma iste medzery. Jedna z tych zasadnych je, ze mFT nie je ziadna novinka, ale fT system sme tu uz mali, akurat nemal zrkadlo. A nedopadol najlepsie.
konkurencieschopnost systemu alebo spolocnosti je dost komplikovana zalezitost. Ty sam si dokazom toho, ze "maximalna" obrazova kvalita, ktoru maju FF nie je rozhodujuci faktorom. Na MFT si si nasie to svoje. Ved aj taky Nikon bol minuly rok na pokraji krachu, takze s velkostou snimaca to nema vela spolocne. Pokial budu Panasonic a Olympus ponukat zostavy, ktore budu pouzivatelske prijemne, tak len tak lahko neskoncia. Na to maju prilis silne postavenie na trhu. Ak by bolo najhorsie tak to stale mozu este zahrat na minimalizmus a vykaslat sa na velke priemove skla. Pripadne este urobit nieco s cenou...
 
Johnnny
2018-07-08 08:41:14
príspevok od: krispin.pucinko
konkurencieschopnost systemu alebo spolocnosti je dost komplikovana zalezitost. Ty sam si dokazom toho, ze "maximalna" obrazova kvalita, ktoru maju FF nie je rozhodujuci faktorom. Na MFT si si nasie to svoje. Ved aj taky Nikon bol minuly rok na pokraji krachu, takze s velkostou snimaca to nema vela spolocne. Pokial budu Panasonic a Olympus ponukat zostavy, ktore budu pouzivatelske prijemne, tak len tak lahko neskoncia. Na to maju prilis silne postavenie na trhu. Ak by bolo najhorsie tak to stale mozu este zahrat na minimalizmus a vykaslat sa na velke priemove skla. Pripadne este urobit nieco s cenou...
S tym, ze to nie je len o velkosti snimaca plne suhlasim. Za mna su problemom tie ceny, pretoze ak budem mat na ostatne systemy dostupne kvalitnejsie a lacnejsie alternativy, nakoniec sa asi rozhodnem pre ne a par gramov navyse odnesiem.

Co sa toho silneho postavenia tyka, tym si nie som isty. Canon tusim uz dnes preda viac CSC ako Olympus (aspon v mnohych krajinach) a to ich este ani nezacal vyrabat.

Osobne by som bol ale najradsej ak by si Olympus/Panasonic uvedomili co predavaju a za aku cenu a trosku sa vratili na zem. mFT systemu by bola skoda, pretoze Panasonic je dobry vo vyrobe profi tiel, zatial co Oly to vie so sklami. Slusna kombinacia
 
fatality
2018-07-08 15:00:19
príspevok od: pekelnikivan
tvoje fakty ma vôbec o ničom nepresvedčily až na cenu. tvoj názor s ktorým ja nesúhlasím, ale ak to niekto napíše to neznamena že musím s tým súhlasiť. že ma nejaké to percentualne lepšie dynamický rozsah ktorý pritom ani nezbadáš pokiaľ ťa na to neupozornia to nieje pre mňa fakt. (je väčší tahší tak viac plať) tvoje zastavy
faktom je ze porovnatelna zostava (zaciatok nasej diskusie) je pri fuji (vs. oly) lahsia,mensia,lacnejsia,s mensou hlbkou ostrosti,vacsim dynamickym rozsahom a nizsim sumom..
toto su vsetko presne kvantifikovatelne vlastnosti,ziadny MOJ nazor..a ze s nimi nesuhlasis... ..to na nich vobec nic nemeni..howgh..
 
krispin.pucinko
2018-07-08 15:11:55
príspevok od: Johnnny
S tym, ze to nie je len o velkosti snimaca plne suhlasim. Za mna su problemom tie ceny, pretoze ak budem mat na ostatne systemy dostupne kvalitnejsie a lacnejsie alternativy, nakoniec sa asi rozhodnem pre ne a par gramov navyse odnesiem.

Co sa toho silneho postavenia tyka, tym si nie som isty. Canon tusim uz dnes preda viac CSC ako Olympus (aspon v mnohych krajinach) a to ich este ani nezacal vyrabat.

Osobne by som bol ale najradsej ak by si Olympus/Panasonic uvedomili co predavaju a za aku cenu a trosku sa vratili na zem. mFT systemu by bola skoda, pretoze Panasonic je dobry vo vyrobe profi tiel, zatial co Oly to vie so sklami. Slusna kombinacia
Ano je to tak, cena je trosku privysoka a tiez by som bol radsej aby bola nizsia. ale pri tvorbe ceny si museis uvedomit 2 veci.

v prvom rade naklady na vyvoj a vyrobu sa velmi nelisia v zavyslosti od toho na aky velky system sa objetiv vyraba. vzdy to musi niekto vymysliet, nakreslit, otestovat a cinske a korejske deti vyrobit. cena za material a extra sklo je ozaj zanedbatelna.

V druhom rade, cena MFT nie je zas az taka vysoka. ludia maju tendenciu porovnavat priemovie MFT modely s priememernymi FF modelmi. Este aj tebou spominane Sony je stale o dost drahsie ako top modely od panasonicu a olympusu.

Cena tych PRO skiel je ozaj mimo, ved za cenu toho 17 f1.2 mozes mat 3 slusne f1.7 skla. uple s tebou suhlasim ze by sa teraz ked dokoncia komplet rad priemovych skiel mohli znova vratit k lacnym plastacikom
 
Johnnny
2018-07-08 19:04:05
To je mozno dalsia vec. Tie moje PRO skla su vsetko Made in China, zatial co u takeho Canonu si tym nie som celkom isty. Okrem toho, premiove skla konkurencie maju stabilizaciu, premiove skla Olympusu vacsinou nie. Tie ceny su jednoducho blaznive a to plati aj o tele. E-M1 MK II napriklad mala pri uvedeni sialenu cenu a trvalo jej dva roky kym padla na akceptovatelnu uroven. Toto je podla mna nieco na co doplatia. Uz len kvoli tomu, ze teraz nebudu konkurovat len originalnym sklam CaNikonu a Sony, ale aj takej Sigme a Tamronu ktore budu podla mna este ovela oblubenejsie, kedze problemom s AF by malo byt menej nez u DSLR.
 
krispin.pucinko
2018-07-10 07:42:26
príspevok od: Johnnny
To je mozno dalsia vec. Tie moje PRO skla su vsetko Made in China, zatial co u takeho Canonu si tym nie som celkom isty. Okrem toho, premiove skla konkurencie maju stabilizaciu, premiove skla Olympusu vacsinou nie. Tie ceny su jednoducho blaznive a to plati aj o tele. E-M1 MK II napriklad mala pri uvedeni sialenu cenu a trvalo jej dva roky kym padla na akceptovatelnu uroven. Toto je podla mna nieco na co doplatia. Uz len kvoli tomu, ze teraz nebudu konkurovat len originalnym sklam CaNikonu a Sony, ale aj takej Sigme a Tamronu ktore budu podla mna este ovela oblubenejsie, kedze problemom s AF by malo byt menej nez u DSLR.
no pozor pozor. zasa sa musis pozriet kde je konkurencia. zatial co pri FF uz vsetko vymyslene a vyrobene bolo, MFT je stale relativne mlady trh a stale je tam priestor na nove skla. M1 MKII nemal 2 roky ziadnu konkurenciu, preto si mohli robit s cenou co chceli. prakticky az teraz ked prisiel na trh paradny G9 museli s cenou dole.
Situacii s objektivmi zas velmi nerozumiem. ludia sa zenu za PRO nalepkami a ja vobec nerozumiem preco kedze extra cena prakticky nevykompenzuje to extra co ponukaju. a navyse pridu o zakladnu vyhodu ktoru ponuka system a to vahu a velkost. taky PL 25mm f1.4 stoji menej ako polovicu oly pro skla a ja neverim, ze niekto realne v praxi uvidi rozdiel f1.2 vs 1.4. Ak tomu doplnis napr PL 15mm a stabilizovany(!) P42.5 f1.7 tak sa so vsetkymi troma zmestis do ceny jedneho pro skla.
Este ak by mi niekto tvrdil, ze chce jendo vynimocne sklo na doplnenie tych nie-pro tak to pochopim. ale vidiet ludi ako sa chvalia kompletnou seriou PRO skiel a potom placu nad cenou je prinajmensom smiesne. ved ani Canonaci si nemozu dovolit poskladat set iba z Lkovych skiel.
 
Johnnny
2018-07-10 08:02:57
príspevok od: krispin.pucinko
no pozor pozor. zasa sa musis pozriet kde je konkurencia. zatial co pri FF uz vsetko vymyslene a vyrobene bolo, MFT je stale relativne mlady trh a stale je tam priestor na nove skla. M1 MKII nemal 2 roky ziadnu konkurenciu, preto si mohli robit s cenou co chceli. prakticky az teraz ked prisiel na trh paradny G9 museli s cenou dole.
Situacii s objektivmi zas velmi nerozumiem. ludia sa zenu za PRO nalepkami a ja vobec nerozumiem preco kedze extra cena prakticky nevykompenzuje to extra co ponukaju. a navyse pridu o zakladnu vyhodu ktoru ponuka system a to vahu a velkost. taky PL 25mm f1.4 stoji menej ako polovicu oly pro skla a ja neverim, ze niekto realne v praxi uvidi rozdiel f1.2 vs 1.4. Ak tomu doplnis napr PL 15mm a stabilizovany(!) P42.5 f1.7 tak sa so vsetkymi troma zmestis do ceny jedneho pro skla.
Este ak by mi niekto tvrdil, ze chce jendo vynimocne sklo na doplnenie tych nie-pro tak to pochopim. ale vidiet ludi ako sa chvalia kompletnou seriou PRO skiel a potom placu nad cenou je prinajmensom smiesne. ved ani Canonaci si nemozu dovolit poskladat set iba z Lkovych skiel.
Ja sa za pevnymi PRO sklami nezeniem. Ak by som potreboval skla ako 25, 17, 45mm f1.2 u mFT, uz davno by som kupil alfu. Aj ako doplnok k mFT s novym telom by ma FF eq asi vysiel lacnejsie

Mam 40-150 f2.8, 12-40 f2.8 a v podstate dalsie PRO sklo ktore by som potreboval je akurat nejaka nahrada za PanaLeicu 100-400. U tychto dlhych skiel vyhodu mFT naozaj vidim. Pracuje sa s tym pohodlnejsie, je to zabavnejsie a ako amater si mozem dovolit cvakat len ked je vonku dost svetla ...

Pouzivat ale kratsie ohniska, o mFT ani nezakopnem. Pri tych cenach fakt nie.
 
krispin.pucinko
2018-07-10 12:51:00
príspevok od: Johnnny
Ja sa za pevnymi PRO sklami nezeniem. Ak by som potreboval skla ako 25, 17, 45mm f1.2 u mFT, uz davno by som kupil alfu. Aj ako doplnok k mFT s novym telom by ma FF eq asi vysiel lacnejsie

Mam 40-150 f2.8, 12-40 f2.8 a v podstate dalsie PRO sklo ktore by som potreboval je akurat nejaka nahrada za PanaLeicu 100-400. U tychto dlhych skiel vyhodu mFT naozaj vidim. Pracuje sa s tym pohodlnejsie, je to zabavnejsie a ako amater si mozem dovolit cvakat len ked je vonku dost svetla ...

Pouzivat ale kratsie ohniska, o mFT ani nezakopnem. Pri tych cenach fakt nie.
Vrabce cvirikaju ze olympus pripravuje 150-400 pro, ale ak aj je to pravda tak s nalpkou PRO cena isto nepojde pod 1600eur.
Inak amaretovi ostane asi aj tak iba 100-300 II ale to isto nie je adekvatna nahrada za tu panaleicu.
 
Johnnny
2018-07-10 13:36:31
Ono ta PanaLeica ... vystup ma velmi pekny, dokonca aj na 400mm co sa zvycajne berie ako nudzove ohnisko mi dost vyhovuje, ale konstrukcne ... Horsi zoomovaci prstenec som nezazil. Skusat s tym BIF a popri tom zoomovat je strasny pain a prakticky nemozne, pretoze pri ohnisku okolo 400mm kazde zachvenie vidiet a ten objektiv lieta zo strany na stranu, kedze nijak rozumne s tym zoomovat nejde. Clovek ktory toto navrhol a ten ktory tomu stanovil cenu by si zasluzil kreslo.
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia