Hore
Fórum » Vyberáme fotoaparát
 

Zrkadlovka na fotenie vo fotostane

martinsos
martinsos 2016-01-06 15:13:26+01
Ahojte, som amatér vo fotení/foťákoch tak sa chcem poradiť. Dlhé roky mám moju prvú zrkladlovku Nikon D40 so setovým objektívom. Fotím 90% fotiek iba modely vo fotostane na bielom pozadí pod 3mi lampami s denným svetlom. No keď pozerám nové foťáky, tak už sú zrkadlovky kombinované aj s kamerou. Mám starú kameru Canon Legria HF M46 E. Chcem sa spýtať či by som si výrazne polepšil s kvalitou fotiek a kvalitou videa (hlavne videá v tme\ohňostroj) keby kúpim Nikon D3200/3300 s pribaleným setovím objektívom alebo by som kúpil D5200 iba telo a použil starý objektív z tejto D40 (ak by pasoval)? Nakoniec nejaké fotky pre predstavu na čo to potrebujem.
 
PeCh
2016-01-09 23:29:01+01
Inak ešte ak by si predsa len uvažoval o novom fotoaparáte, tak na tvoje makro fotenie by som už nezvažoval zrkadlovku, ale Olympus OM-D/PEN. Má menší senzor, čo ti pri makre mierne zvyšuje hĺbku ostrosti a má niečo, čo nazýva live-time. To ti pri dlhých expozíciách (predpokladám, že pri makre ti na ISO 100-200 vychádzajú expozície aj cez 10 sekúnd) priebežne zobrazuje ako sa ti exponuje fotka. Môžeš pri tom upraviť koniec expozície, prípadne zmeniť osvetlenie (maľovať svetlom), viď nejaké Karolove recenzie (www.ephoto.sk/fototechnika/recenzie/fotoaparaty/olympus-om-d-live-time/). Nie je to síce nič nevyhnutné, ale poteší (dôležitejší je menší senzor).
 
DrAcula
2016-01-09 23:41:40+01
príspevok od: PeCh
Áno aj nie. Áno, medikrúžok pridá vzdialenosť, ale je to len cca 1-2 cm. Ale optická konštrukcia rôznych objektívoch môže spôsobiť, že reálna vzdialenosť od senzoru pri rovnakom uhle záberu je rôzna (t.j. inak lomia svetlo vo svojej optickej sústave), ale tiež rozdiely nie sú podstatné.

Ďalej aj rôzne objektívy s tou istou deklarovanou ohniskovou vzdialenosťou majú rôzny uhol záberu (marketing neuvádza presnú ohniskovú vzdialenosť, ale často sa zaokrúhľuje).