Hore
Fórum » Vyberáme fotoaparát
 

pentax vs. canon

ericek174
2012-09-13 14:28:21+02
Zdravím, oplatí sa mi prejsť z Canonu (350D) na Pentax (K-5)? Som študent, nemám financie na 60D alebo 7D, s ktorými je porovnateľní. Samozrejme že by som si hneď nekúpil úplne špičkové objektívy (k tým sa postupne dopracujem) na začiatok by mi stačili nejaké manuálne. Tak aj to keby ste mi nejako vedeli poradiť. Ďakujem.
 
Michal Matloň
redakcia ephoto.sk
- moderator
2012-09-13 14:38:18+02
Canon. Keďže má oveľa väčší podiel na trhu, dostaneš lepšiu podporu, viac príslušenstva, viac objektívov, viac vecí nájdeš v bazároch a podobne. Canon zaberá približne 33% trhu, zatiaľ čo Pentax asi 3%. Manuálne by som nekupoval, radšej si k tomu zober nejakú pevnú 35-ku, alebo 50-ku na začiatok. Prípadne Tamron 17-50, kým nenašetríš.
 
ericek174
2012-09-13 14:47:40+02
príspevok od: Michal Matloň
Canon. Keďže má oveľa väčší podiel na trhu, dostaneš lepšiu podporu, viac príslušenstva, viac objektívov, viac vecí nájdeš v bazároch a podobne. Canon zaberá približne 33% trhu, zatiaľ čo Pentax asi 3%. Manuálne by som nekupoval, radšej si k tomu zober nejakú pevnú 35-ku, alebo 50-ku na začiatok. Prípadne Tamron 17-50, kým nenašetríš.
prečo manuál nie?
mám manuálnu 300vku (ruskú) a nemám s ňou problém, teda asi manuál ale ak je tam neajký hlbší dôvod kľudne
 
aesace
2012-09-13 14:55:26+02
Za tie iste prachy ti ziadny canon neponukne to co pentax. Naviac nejdes skupovat cely arzenal 150 skiel, co ti akoze canon ponuka(oproti 100 PX sklam), ale vyberies si len nejake 3 a mas pokoj. A tu 35ku ci 50tku rovnako mozes kupit od pentaxu,plus nejake utesnene sklo do necasu a pripadne nieco specializovane podla tvojho zaujmu a hotovo. Ziskas stabilizaciu obrazu ku kazdemu vybranemu sklu bez rozdielu. Kupuj s rozumom, nie ako ovce podla mainstreamu, ktory je vsak rovnako obmedzeny.
 
palo2811
2012-09-13 14:58:32+02