Som amatér a nemám valné skúsenosti s fotením interiérov, preto by ma zaujímal váš názor na spôsob fotenia kuchynského nábytku v reálnom interiéri. Pracujem vo firme kde realizujeme kuchyne na mieru a šéf ma požiadal aby som nafotil zopár „lepších“ kuchýň pre účely pripravovaného katalógu malého formátu. Sme malá firma, takže výsledky nemusia byť „stopercentne profesiálne“ na druhej strane nechcem, aby to vyzeralo vyslovene amatérsky. Mám k dispozícii Nikon D90 s s bleskom METZ AF1/ len slave/objektív je zatiaľ len setový 18-105mm a samozrejme statív. To čo hlavne neviem je spôsob nasvietenia scény problémy kombinácie umelého a denného svetla. Zvažujem ďalšie svetlá ale neviem či sú potrebné a ako ich postaviť.
Trvalé svetlá majú slabú intenzitu, je potrebné fotiť aj z ruky. I blesky cez softbox by potrebovalo väčšiu intenzitu. Potreboval by som aj niekde väčšie clonové číslo.. Rozptyl budem asi riešiť odrazové softboxovými dáždnikmi. Jeden už mám, je mobilný a rýchlo sa skladá: http://www.walimex.cz/destnikovy-softbox-odrazny-12483-p-468.html Na odlesky nepomôže polarizačný filter? Je to aj guľatá nerez - trúbky , kde sa to bude vždy z každého uhlu extrémne lesknúť.
Z niektorých používačov bleskov mám pocit že zahnali sami seba do kúta, bud by som použil prirodzené svetlo , alebo kludne trvalé aspon by som nemusel riešiť ako preniesť signál cez strop. O rýchlosti rozmiestnenia/nastavenia ani nevravím
Problém je v tom že schodiská sú zväčša v kútoch a tam je tieň, i schody tienia. Alebo je tam okno na schodisku čo robí opačný problém. Trvalé svetlá majú malú intenzitu, keďže pri širokouhľlovom fotení sú ďaleko a odrážam to cez softboxy. Je potrebné fotiť aj z ruky a to nehovorím o použitý vyššieho clonového čísla, samozrejme ISO čo najnižšie.
Osobne by som zobral pár umelých svetiel statív a fotil na dlhšie expozičné časy - povedzme až do 0,5s. Žiadne zložité rozmiestnovanie a nastavovanie XY bleskov, len preto aby som mohol plieskať udržatelným časom. Ten nábytok ti z miesta neutečie
Pri kuchynských linkách by to šlo cez statív, ale pri schodiskách dosť ťažko, hlavne pri kreatívnych pohľadoch a detailoch. Keď ti tento tmavý kút prepaľujú okná, náš to problém s bleskami vyrovnať. Nie trvalé svetlá. Vždy je to iný priestor, niekde sa to dá pekne i bez bleskov, ale toto je zatiaľ najúčinnejšie pri každom priestore. Keď niekedy ani nevieš čo ťa čaká, aké okno, aký tmavý kút alebo šachta zo schodiskom a nejakým malým okienkom alebo skoro bez svetla. Najhoršia vec toto fotiť v interiéri.
Pri kuchynských linkách by to šlo cez statív, ale pri schodiskách dosť ťažko, hlavne pri kreatívnych pohľadoch a detailoch. Keď ti tento tmavý kút prepaľujú okná, náš to problém s bleskami vyrovnať. Nie trvalé svetlá. Vždy je to iný priestor, niekde sa to dá pekne i bez bleskov, ale toto je zatiaľ najúčinnejšie pri každom priestore. Keď niekedy ani nevieš čo ťa čaká, aké okno, aký tmavý kút alebo šachta zo schodiskom a nejakým malým okienkom alebo skoro bez svetla. Najhoršia vec toto fotiť v interiéri.
Videl som jeden francúzsky tutorial na you tube, ale nemôžem ho nájsť. Tamto ten človek riešil skladaním panoramy,nafotil spústu fotiek zo statívu a potom to v programe lepil, občas získal také pohľady, ako reálne neni možné vidieť. Tiež fotil točité schody a interieri budov. Ale to by ti lepšie bolo pozrieť, ale za boha to nemôžem nájsť, snad nájdeš niečo podobné inšpirujúce na YouTube.
Videl som jeden francúzsky tutorial na you tube, ale nemôžem ho nájsť. Tamto ten človek riešil skladaním panoramy,nafotil spústu fotiek zo statívu a potom to v programe lepil, občas získal také pohľady, ako reálne neni možné vidieť. Tiež fotil točité schody a interieri budov. Ale to by ti lepšie bolo pozrieť, ale za boha to nemôžem nájsť, snad nájdeš niečo podobné inšpirujúce na YouTube.
Ďakujem, podobné niečo som už videl. Len na to treba statív. Pri schodiskách je to horšie. Robiť viacej fotiek a potom ich skladať, to radšej mať viacej tých bleskov. Ale je pravda, že niekedy je problém schovať tie blesky na scéne, tam hodí sa takéto skladanie. Skúsim to pri niektorých pohľadoch takto riešiť.
FOTENIE KUCHYSKÝCH INTERIÉROV.
Som amatér a nemám valné skúsenosti s fotením interiérov, preto by ma zaujímal váš názor na spôsob fotenia kuchynského nábytku v reálnom interiéri. Pracujem vo firme kde realizujeme kuchyne na mieru a šéf ma požiadal aby som nafotil zopár „lepších“ kuchýň pre účely pripravovaného katalógu malého formátu. Sme malá firma, takže výsledky nemusia byť „stopercentne profesiálne“ na druhej strane nechcem, aby to vyzeralo vyslovene amatérsky.
Mám k dispozícii Nikon D90 s s bleskom METZ AF1/ len slave/objektív je zatiaľ len setový
18-105mm a samozrejme statív. To čo hlavne neviem je spôsob nasvietenia scény problémy kombinácie umelého a denného svetla. Zvažujem ďalšie svetlá ale neviem či sú potrebné a ako ich postaviť.
Tamto ten človek riešil skladaním panoramy,nafotil spústu fotiek zo statívu a potom to v programe lepil, občas získal také pohľady, ako reálne neni možné vidieť. Tiež fotil točité schody a interieri budov. Ale to by ti lepšie bolo pozrieť, ale za boha to nemôžem nájsť, snad nájdeš niečo podobné inšpirujúce na YouTube.
Tamto ten človek riešil skladaním panoramy,nafotil spústu fotiek zo statívu a potom to v programe lepil, občas získal také pohľady, ako reálne neni možné vidieť. Tiež fotil točité schody a interieri budov. Ale to by ti lepšie bolo pozrieť, ale za boha to nemôžem nájsť, snad nájdeš niečo podobné inšpirujúce na YouTube.
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom