Hore
Fórum » O TECHNIKE
 

Fotenie lyzovania

ywen
2010-02-16 15:32:48+01
Dobry den, chcel by som sa opytat skusenejsich fotografov ako najlepsie odfotit sutaz napr. v lyzovani. Teda skor ake nastavenie by bolo spravne. Urobim dobre ak to budem fotit prioriou casu, s bodovym meranim expo a AF-C? Lebo sneh toho dost odraza aby sa nestavalo ze lyziar bude tmavy a sneh tak akurat :).. Kompenzujete to do + alebo ake pouzivate techniky, aby bol lyziar pekne prekresleny. Mam k dispozicii N 70-300 VR 4,5-5,6. Dakujem za nazory.
 
Dominik Bugár
redakcia ephoto.sk 2010-02-16 15:55:50+01
Je to rozsiahla téma. Skúsim v skratke.
Môžeš použiť aj prioritu času, ale pozor na to, že keď pri danej citlivosti a zvolenom čase by to chcelo otvorenejšiu clonu, než je limit objektívu, tak to budeš mať tmavé. Bodové meranie neodporúčam - nebudeš mať lyžiara vždy uprostred. Keď už, tak je lepšie meranie so zdôrazneným stredom. Alebo ak scénu nameriaš v manuálnom režime (napr. bodovým meraním nastavíš, aby bol sneh cca +2,5 EV), tak budeš mať všetky fotky rovnako naexponované. Ale ak zmeníš miesto, alebo pozadie, tak treba merať znova.
Pri poloautomatických režimoch treba určite korigovať expozíciu do plusu; koľko, to závisí od toho, aký podiel plochy tvorí sneh a koľko toho je tmavého na fotke. Treba skúsiť (dude to asi niekde medzi +1 až +2 EV).
Ostrenie AF-C je užitočné, ale musíš držať lyžiara pod aktívnym zaostrovacím bodom. Pokiaľ fotíš z boku a teda sa zaostrená vzdialenosť veľmi nemení, tak stačí aj AF-S.
Toto sú len najzákladnejšie informácie; hlavne treba fotiť a získať prax. Nemusí sa hneď zadariť, ale treba byť trpezlivý, ono to príde.

Dúfam, že som aspoň trochu pomohol. Veľa zdaru.
 
jarosujo
2010-02-16 17:38:33+01
Fot do RAW a nemusis sa strachovat o expoziciu a vyvazenie bielej. A skus aj nejaky panning - sice sa ti podari jedna fotka zo sto, ale ked sa podari, stoji to za to :-)
 
slavmiro
2010-02-16 19:21:11+01