Hore

Top 10 najfotogenickejších pamiatok v Českej republike

Poďte sa spolu s nami pozrieť, ktoré hrady a zámky sú u našich susedov najfotogenickejšie. Práve tak totiž znela otázka na facebookovej stránke portálu Kudy z nudy s galériou šestnástich fotografií známych českých hradov a zámkov. Ktoré miesto vyhralo?

Zrkadlo, zrkadlo, kto je na svete najkrajší?

Počítané podľa lajkov pozbierala najviac hlasov Červená Lhota, ostrieľaní výletníci potom odporúčajú v teplom období doplniť prehliadku zámku plavbou na lodičke po rybníku – taký výlet vraj nemá chybu. Druhú priečku obsadil zámok, ktorý poznáte z rozprávok – novogotická Hluboká. „Všechny jsou krásné, ale Karlštejn vévodí“, tvrdil ďalší komentár – a práve hrad nad Berounkou sa umiestnil na treťom mieste. V prvej desiatke sa ďalej objavil Hrádek u Nechanic, Frýdlant, Jindřichův Hradec, Bečov nad Teplou, Kačina, Konopiště a Kroměříž. A potom tu sú samozrejme zámky, ktoré fanúšikom v minigalérii chýbali, napríklad Sychrov, Bouzov, Český Krumlov, Kuks, Valtice, Telč alebo Kratochvíle.


Hluboká, FOTO Ladislav Renner, CzechTourism


Hrádek u Nechanic, FOTO Libor Sváček, CzechTourism


Frýdlant, FOTO Libor Sváček, CzechTourism


Bečov nad Teplou, FOTO Ladislav Renner, CzechTourism


Konopiště, FOTO Ladislav Renner, CzechTourism


Bouzov, FOTO Libor Sváček, CzechTourism


Český Krumlov, FOTO Libor Sváček, Město Český Krumlov


Kroměříž, FOTO Aleš Motejl, CzechTourism

Kuks, Ladislav Renner, CzechTourism

Sychrov, FOTO Ladislav Renner, CzechTourism

Päť tipov na najkrajšie fotografie

Najkrajší záber Karlštejna ulovíte z lúky juhovýchodne od hradu, zovretej medzi kopcami Haknová a Plešivec. Na Červenú Lhotu je najkrajší pohľad samozrejme cez vodu; okolo Zámockého rybníka vedie žltá značka a pekných miest na fotografovanie na nej nájdete desiatky. Pre obzvlášť malebný pohľad na hrad a zámok v Jindřichovom Hradci je „tajným“ tipom skúsených fotografov koniec ulice Zárybničí u mostu, ktorý oddeľuje rybník Malý Vajgar od Velkého Vajgaru. Keď nebude fúkať vietor, architektúra sa bude navyše pekne zrkadliť na hladine. Najkrajší pohľad na zámok vo Valticiach sa vám ponúkne sám, a to priamo pri vstupe do čestného dvora. Skutočnou modelkou potom je zámok Kratochvíle – ale uvidíte sami, ako dá zabrať poskladať do jedného záberu nádhernú renesančnú stavbu, vodnú priekopu a upravené záhrady za zámkom i okolo priekopy.


Karlštejn, FOTO Libor Sváček, CzechTourism


Červená Lhota, FOTO Ladislav Renner, CzechTourism


Jindřichův Hradec, FOTO Ladislav Renner, CzechTourism


Valtice, FOTO Ladislav Renner, CzechTourism

Kratochvíle, FOTO Ladislav Renner, CzechTourism


Objavujte Česko a vyberte si z viac ako 40 000 možností, kde v Česku stráviť víkend alebo dovolenku. Inšpirujte sa na stránke www.kudyznudy.cz.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
rumpeak
2017-01-13 07:58:23
Upřímně, má smysl fotit pohlednicové záběry, které přede mnou nafotili tisíce až miliony fotografů??? Článek jsme nečetl, ale nic jiného na ilustračních fotkách nevidím.
 
2017-01-13 08:53:07
príspevok od: rumpeak
Upřímně, má smysl fotit pohlednicové záběry, které přede mnou nafotili tisíce až miliony fotografů??? Článek jsme nečetl, ale nic jiného na ilustračních fotkách nevidím.
to iste sa da povedat aj o prirode, vsetko co nemozno nafotit v pohybe bolo uz miliony raz nafotene a okukane, najjednoduchsie a najnudnejsie fotografie.
 
blahoslav J B Art
2017-01-13 09:40:39
príspevok od: rumpeak
Upřímně, má smysl fotit pohlednicové záběry, které přede mnou nafotili tisíce až miliony fotografů??? Článek jsme nečetl, ale nic jiného na ilustračních fotkách nevidím.
zacinajuci fotograf bude rad aspon za taketo zabery, pokrocily fotograf bude hladat nove pohlady
 
Hakuna Matata
2017-01-13 09:47:51
príspevok od: rumpeak
Upřímně, má smysl fotit pohlednicové záběry, které přede mnou nafotili tisíce až miliony fotografů??? Článek jsme nečetl, ale nic jiného na ilustračních fotkách nevidím.
Má to zmysel. Iný deň, iné svetlo, iný uhol záberu, (pravdepodobne) iná technika - telo/objektív, som autor fotografie, vlastné potešenie ak to robím ako hobby, možnosť zárobku (ak sa fotografiou živím), iné nuansy (napríklad labuť na jazere, mesiac v pozadí, ...), pri fotení architektúry rozhoduje aj dátum (včera tam ten komín ešte bol, dnes už nie je; včera to bolo krásne, ale v noci zhorela strecha...), takže je v tom aj dokumentačný rozmer.
Stačí takáto odpoveď?
 
Hakuna Matata
2017-01-13 10:18:53
príspevok od: blahoslav J B Art
zacinajuci fotograf bude rad aspon za taketo zabery, pokrocily fotograf bude hladat nove pohlady
Začiatočník takéto zábery nenafotí (kvôli iks dôvodom). Pokročilý fotograf nebude hľadať nové zábery, pretože pri holistickom fotení stavieb (stavba ako celok) je iba málo alternatívnych stanovíšť. Obyčajne je to 1-2 pozície, ktoré sú výhodné pre dosiahnutie primeranej kompozičnej kvality. Pokročilý fotograf bude skôr experimentovať s detailom - arkiere, veže, vitráže, podlubia, klenby, zákryty, chrliče, atď. + pokročilý fotograf sa skúsi pohrať s rybím okom (alebo inými technikami, o ktorých začiatočník netuší), či by z toho nevypadlo niečo zaujímavé.
 
JohnNewton
2017-01-13 10:29:32
príspevok od: rumpeak
Upřímně, má smysl fotit pohlednicové záběry, které přede mnou nafotili tisíce až miliony fotografů??? Článek jsme nečetl, ale nic jiného na ilustračních fotkách nevidím.
Zmysel to má asi podobný, ako 568- my pohľad na vagínu a anál s názvom Polaroid
Ale Vážne, aspoň upriami pozornosť na pekné miesta v ČR. Na rýchlo som prešiel Lednice, Valtice, Janúv Hrad a stojí to za to. Príjemné ceny, dobré jedlo a je čo fotografovať.
 
blahoslav J B Art
2017-01-13 10:45:04
príspevok od: Hakuna Matata
Začiatočník takéto zábery nenafotí (kvôli iks dôvodom). Pokročilý fotograf nebude hľadať nové zábery, pretože pri holistickom fotení stavieb (stavba ako celok) je iba málo alternatívnych stanovíšť. Obyčajne je to 1-2 pozície, ktoré sú výhodné pre dosiahnutie primeranej kompozičnej kvality. Pokročilý fotograf bude skôr experimentovať s detailom - arkiere, veže, vitráže, podlubia, klenby, zákryty, chrliče, atď. + pokročilý fotograf sa skúsi pohrať s rybím okom (alebo inými technikami, o ktorých začiatočník netuší), či by z toho nevypadlo niečo zaujímavé.
Ja & Ty sme zaciatocnici ... nevidim nejaky vazny dovod, preco by sa mne alebo tebe nemohli podarit nafotit podobne zabery
 
JohnNewton
2017-01-13 11:11:29
Janúv Hrad
 
rumpeak
2017-01-13 11:12:46
príspevok od: JohnNewton
Zmysel to má asi podobný, ako 568- my pohľad na vagínu a anál s názvom Polaroid
Ale Vážne, aspoň upriami pozornosť na pekné miesta v ČR. Na rýchlo som prešiel Lednice, Valtice, Janúv Hrad a stojí to za to. Príjemné ceny, dobré jedlo a je čo fotografovať.
Sorry, ale spookyho Polaroidy, tak to je pastva pro oko. Fotky v tohle článku jsou zajímavé a kreativní asi jako pohled na Pražský hrad s Karlovým mostem číslo 7 805 987 235 658 125
 
JohnNewton
2017-01-13 11:18:19
príspevok od: rumpeak
Sorry, ale spookyho Polaroidy, tak to je pastva pro oko. Fotky v tohle článku jsou zajímavé a kreativní asi jako pohled na Pražský hrad s Karlovým mostem číslo 7 805 987 235 658 125
Mne to príde rovnaké, ako porno bieda a ako umenie ešte väčšia, nie je to nič osobné, možno len viac rozoznávam vlastné pudy od estetična či umenia Ale to je ozaj len môj subjektívny názor, aby ste sa prosím neurazili ... Nechcem sa nikoho dotknúť.
 
2017-01-13 11:43:35
príspevok od: rumpeak
Sorry, ale spookyho Polaroidy, tak to je pastva pro oko. Fotky v tohle článku jsou zajímavé a kreativní asi jako pohled na Pražský hrad s Karlovým mostem číslo 7 805 987 235 658 125
modelka na spookyho fotografiach ma ruky 50 rocnej zeny, to je fakt pastva... nechcem tym nejak sudit 50 rocne zeny, chcel som tym iba naznacit, ze by si mohol vsimat detaily aby to naozaj bola pastva, ked uz nic ine nevie fotografovat.
 
rasto.tn
2017-01-13 11:53:02
príspevok od: rumpeak
Upřímně, má smysl fotit pohlednicové záběry, které přede mnou nafotili tisíce až miliony fotografů??? Článek jsme nečetl, ale nic jiného na ilustračních fotkách nevidím.
Otázka by možno znela, že čo už dnes nie je nafotené? Ak napr. tieto zámky a i. nafotí 1000 fotografov, iba možno 50 použije statív, z nich si iba 3ja vyčkajú na dobré svetlo a možno iba jedna fotka dopadne tak, aby bola resp. spĺňala všetky kvalitatívne kritériá.
___
Keď si zoberiem foto Karlštejnu v článku, tak je to úúúplná tuctovka a práve skúsenejší fotografi rozmýšľajú, čo, ako, odkiaľ sa dá nafotiť ináč. Niekedy stačí iba malá zmena popredia - napr. fotka zámku, kde ja v PDR labuť - úplne tú fotku oživila a človek / fotograf, čo má nejakú predstavu o fotke dokáže takéto "premenné" využiť vo svoj prospech.
___
Ešte jeden pohľad, čo je pre jedného tuctovka, je pre druhého unikát. Keď niekto uvidí napr. veľkomestá Peking a i a nafotí tam čokoľvek na tunajšie SR/CZ pomery sú to nezvyčajné fotografie a naopak.
 
ph_photo
2017-01-13 12:32:20
Nemozem si pomoct, ale tie labute na fotkach pana Rennera mi pridu dodatocne "dokomponovane" Moj monitor na to velmi "nevidi" ale zda sa mi, ze voda okolo tych vtakov ma iny odtien, vlnenie... neviete to niekto preskumat?
 
JohnNewton
2017-01-13 12:46:13
príspevok od: ph_photo
Nemozem si pomoct, ale tie labute na fotkach pana Rennera mi pridu dodatocne "dokomponovane" Moj monitor na to velmi "nevidi" ale zda sa mi, ze voda okolo tych vtakov ma iny odtien, vlnenie... neviete to niekto preskumat?
Netrúfam si posúdiť, ale tieto sú orginál
 
blahoslav J B Art
2017-01-13 13:13:47
príspevok od: ph_photo
Nemozem si pomoct, ale tie labute na fotkach pana Rennera mi pridu dodatocne "dokomponovane" Moj monitor na to velmi "nevidi" ale zda sa mi, ze voda okolo tych vtakov ma iny odtien, vlnenie... neviete to niekto preskumat?
vsimol som si to pri fotke Konopiste, tam to priam bije do oci
 
acton
2017-01-13 13:34:15
príspevok od: ph_photo
Nemozem si pomoct, ale tie labute na fotkach pana Rennera mi pridu dodatocne "dokomponovane" Moj monitor na to velmi "nevidi" ale zda sa mi, ze voda okolo tych vtakov ma iny odtien, vlnenie... neviete to niekto preskumat?
Je mozne, ze je to montaz lebo je nejaka mala ta labud, na druhej strane je hrozne spinava, zeby niekto bol az taky blazon? Tie fotografie tak ci tak nie su bohvieco.
 
JohnNewton
2017-01-13 13:51:11
príspevok od:
to iste sa da povedat aj o prirode, vsetko co nemozno nafotit v pohybe bolo uz miliony raz nafotene a okukane, najjednoduchsie a najnudnejsie fotografie.
V podstate súhlas, ale napriek tomu neexistujú na svete dve rovnaké foto (od rôznych) autorov, dve rovnaké steblá trávy, dva rovnaké mravce, dvaja rovnakí ľudia...atď...vďaka chaosu a rozmanitosti ktorá vládne prírode....
 
acton
2017-01-13 13:58:08
príspevok od: JohnNewton
V podstate súhlas, ale napriek tomu neexistujú na svete dve rovnaké foto (od rôznych) autorov, dve rovnaké steblá trávy, dva rovnaké mravce, dvaja rovnakí ľudia...atď...vďaka chaosu a rozmanitosti ktorá vládne prírode....
Ale ked tie stebla fotografujes z hocakej strany, vzdy to bude iba steblo... mozes menit iba pozadie, ale co clovek to iny charakter....
 
JohnNewton
2017-01-13 14:10:17
príspevok od: acton
Ale ked tie stebla fotografujes z hocakej strany, vzdy to bude iba steblo... mozes menit iba pozadie, ale co clovek to iny charakter....
Ja viem, ale ten anál je tiež dosť podobný, pozdravujem Spokyho
 
JohnNewton
 
acton
2017-01-13 15:56:14
príspevok od: JohnNewton
Ja viem, ale ten anál je tiež dosť podobný, pozdravujem Spokyho
jj analy do toho nespadaju co som pisal
 
seifi
2017-01-13 16:39:27
príspevok od: Hakuna Matata
Má to zmysel. Iný deň, iné svetlo, iný uhol záberu, (pravdepodobne) iná technika - telo/objektív, som autor fotografie, vlastné potešenie ak to robím ako hobby, možnosť zárobku (ak sa fotografiou živím), iné nuansy (napríklad labuť na jazere, mesiac v pozadí, ...), pri fotení architektúry rozhoduje aj dátum (včera tam ten komín ešte bol, dnes už nie je; včera to bolo krásne, ale v noci zhorela strecha...), takže je v tom aj dokumentačný rozmer.
Stačí takáto odpoveď?
len čo s nimi ? s tými zábermi; ja si kúpim brožurku a fotím ľudí ; obyčajne nie je čas čakať na iné svetlo, mráčik, či aby sa priestor vyprázdnil; potom také fotografie dáš na fotoserver a prepadák, pretože diváci to majú s čím porovnávať;
resp. chcem povedať, že takým témam sa treba povenovať, vystriehnuť chvíľu a dať si námahu; fotiť to ako návštevník, tak to treba mať šťastie ...
 
seifi
2017-01-13 16:43:41
a čo Hradčany ? tie som nezaregistroval ; chce autor článku povedať, že nie sú na 1. mieste ?
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované