Hore

Canon EOS 550D

Prvého predstaviteľa tejto triedy Canon uviedol v roku 2003 - model 300D (6MP), ktorý bol prvou zrkadlovkou pod 1000$. Mal síce viacero obmedzení, z ktorých mnohé boli neskôr prekonané ,,hacknutým" firmvérom, zvyšné hardvérové problémy (krátka životnosť niektorých plastových dielov a pomalý štart) eliminoval mimoriadne úspešný Canon 350D (8MP) v roku 2005. Canon 400D (10MP) priniesol v roku 2006 lepší AF (prebraný z Canon 30D). V roku 2008 Canon 450D (12MP) predstavil po prvýkrát v tomto rade LiveView, zväčšený bol aj hľadáčik a začali sa používať SD karty. Na to, že sa jednalo o najnižší entry level, fotoaparát poskytoval až príliš vysoký štandard, čo spravilo miesto pre novú nižšiu triedu. Tá bola predstavená v tom istom roku modelom EOS 1000D, ktorý bol kombináciou funkcií 350D, 400D a 450D. Video bolo novinkou pri Canon 500D v roku 2009.

 

Čo teda môže ešte priniesť 550D? Noviniek je niekoľko:

  • 63 zónový 2-farebný systém merania expozície iFCL
  • 18 MP senzor bez medzier medzi mikrošošovkami
  • full HD Video 1080p (1920x1080 pri 30fps)
  • displej s pomerom strán 3:2 s vyšším rozlíšením (720x480) a lepšou antireflexnou úpravou
  • podpora SDXC kariet (väčšia kapacita do budúcnosti a vyššia rýchlosť)
  • nové tlačidlo pre LiveView a video

Senzor

CMOS senzor s rozlíšením 18 megapixelov je podobný tomu z vyššieho modelu 7D. Oproti predchádzajúcemu modelu boli vylepšené mikrošošovky a nový senzor nemá medzi nimi žiadnu medzeru (zlepšenie využitia svetla dopadajúceho na senzor). Aj napriek nárastu rozlíšenia sa úroveň šumu pri vyšších ISO znížila a prekreslenie detailov sa zlepšilo.

 

Procesor

Procesor DiGIC 4 je rovnaký ako pri EOS 500D, ale došlo k optimalizáciám, čo umožnilo plnohodnotné snímanie full HD videa pri 30fps (500D zvládalo len 20fps) a 720p pri 60fps (500D malo 30fps). Došlo tiež k zrýchleniu sériového snímania z 3.4 na 3.7 fps. Žiaľ interná pamäť sa zväčšenia nedočkala a vyššie rozlíšenie si vybralo daň v podobe menšieho počtu záberov v sekvencii pred spomalením snímania kvôli zápisu na kartu (pri 500D to bolo 9 záberov RAW a pri 550D je to už len 6 záberov v RAW).

 

LiveView

LiveView má 3 režimy zaostrovania (rýchly, detekcia kontrastu a detekcia tvárí).

Použitie rýchleho zaostrovania s použitím zaostrovacích senzorov vyžaduje sklopenie zrkadla a spôsobí na moment stratu obrazu na LCD. Tento spôsob zaostrovania je najrýchlejší. Zaostrenie pomocou kontrastu príde vhod pri práci na statíve, ak nie je požadované miesto zaostrenia pokryté žiadnym zaostrovacím bodom. Face Detection rozpoznáva v obraze tváre a umožňuje zaostriť na vybranú z nich pomocou detekcie kontrastu (užitočné v prípade, že vám objekt nepózuje staticky a klasická detekcia kontrastu by mohla zaostriť na pozadie).

 

 

Video

Aj keď ide o fotoaparát, možnosti videa sú veľmi slušné. Na otočnom ovládači je poloha vyhradená pre videorežim a nové tlačidlo pre spustenie a zastavenie nahrávania poskytujú intuitívnejšie ovládanie, ako je tomu pri vyšších modeloch, kde je video len prídavná funkcia (5D mark2, 1D mark IV). Počas nahrávania videa je možné aktivovať zaostrovanie, a používať automatické, alebo manuálne nastavenie expozičných parametrov (poloautomatické režimy, nie sú k dispozícii). Pri automatike je možné počas nahrávania aktivovať zamknutie expozície. Kvalita videa z veľkého senzora zrkadlovky prekoná bežne predávané videokamery. FullHD video 1080p (1920x1080) je možné snímať pri 30(NTSC), 25(PAL), a 24 fps, HD video 720p (1280x720) a VGA (640x480) umožňuje snímať frekvenciou 60(NTSC), alebo 50(PAL) fps.

 

Pri VGA rozlíšení je možnosť nahrávať aj výrez zo stredu čipu, čo pri použití teleobjektívu poskytne dosah vhodný aj pre paparazzi kameramanov. Škoda, že možnosť nahrávať výrez nie je aj pri niektorom z HD rozlíšení.

 

 

Ergonómia a design

Fotoaparát je malý a ľahký. Ak si k nemu kúpite lepší popruh (ten štandardne dodávaný je dosť nepohodlný) nie je  problém mať ho na krku celý deň. Dlhšie držanie úzkeho gripu nie je veľmi pohodlné (do menších rúk však sedí).

 

Rozmery zostali totožné s predchádzajúcim modelom, hmotnosť sa zvýšila o 10g. Rozmiestnenie tlačidiel oproti predchádzajúcemu modelu zostalo identické, zmenil sa dizajn tlačidiel. Pribudlo len tlačidlo pre aktivovanie LiveView (slúži tiež pre štart/zastavenie nahrávania vo video režime). Jeho umiestnenie je diskutabilné, pre video režim a pre fotografovanie cez LiveView je jeho poloha vhodná, ale pri fotografovaní cez hľadáčik som veľmi často omylom aktivoval LiveView, keď som chcel upraviť kompenzáciu expozície. LCD display si zachoval uhlopriečku 3", ale zmenil sa pomer strán z 4:3 na 3:2.

 

Mechanická konštrukcia je rovnaká ako u predchádzajúceho modelu - plastové telo a grip dostali pogumovaný povrch.

 

 

Na prednej strane je najdominantnejším prvkom EF bajonet, na ktorý je možné pripojiť všetky objektívy určené pre Canon EOS systém - objektívy Canon EF, EF-S, TS-E, MP-E, ako aj objektívy iných výrobcov, ako Tamron, Tokina, Sigma, Zeiss a ďalšie, určené pre Canon EF bajonet. Vedľa bajonetu na objektív sa nachádzajú 3 tlačidlá: otvorenie blesku, zámok pre uvoľnenie objektívu a pod ním malé tlačidlo pre náhľad hĺbky ostrosti. Na opačnej strane je spúšť a pod ňou sa na úchope nachádza senzor pre infračervené diaľkové ovládanie. Malá lampička medzi spúšťou a bajonetom slúži na vizuálnu indikáciu činnosti samospúšte.

 

 

Na vrchnej strane je výklopný interný blesk a pätica pre externý blesk. Ďalej tu nájdeme otočný volič režimov, hlavný vypínač, tlačidlo pre voľbu ISO a otočné „koliesko" pre nastavenie parametrov (funkcia druhého kolieska sa aktivuje zatlačením tlačidla Av+/- na zadnej strane).

 

 

Na zadnej strane nájdeme ovládacie prvky pre výber AF režimu, vyváženia bielej, režimu snímania, AEL, ovládanie menu a LiveView.

 

LCD displej

Nový 3" LCD má väčšie rozlíšenie (720x480 bodov v marketingovom slovníku 1.036.800 sub-pixelov) a pomer strán 3:2, ktoré zodpovedá pomeru strán fotiek. Zobrazenie fotografie s pomerom strán 3:2 má na novom LCD o 40.6% viac pixelov ako na predchádzajúcom s rozlíšením 640x480. Lepšia antireflexná úprava bola dosiahnutá eliminovaním vzduchovej vrstvy medzi LCD a ochranným sklom, čo zlepšilo čitateľnosť pri slnečnom svetle. Aj keď ide o drobné zmeny, pri priamom porovnaní v rovnakých podmienkach sú výhody nového LCD viditeľné a vítané.

 

Hľadáčik

Hľadáčik má zväčšenie 0.54x a 98% pokrytie a patrí k najlepším v tejto triede. „Eyepoint" 19mm je ale trocha nepohodlný a aby ste videli celý obraz, je potrebné oko priložiť úplne k fotoaparátu (ak máte okuliare, je potrebné si ich zložiť). Ak plánujete častejšie používať manuálne zaostrovanie, pouvažujte skôr nad niektorým fotoaparátom z vyššej triedy, ktorý má väčší a svetelnejší hľadáčik s pentaprism hranolom. Pri práci na statíve je možné presne zaostriť cez LiveView.

 

 

Autofocus

Autofokus má 9 zaostrovacích bodov, z toho jeden stredový, krížový so zvýšenou presnosťou pri objektívoch so svetelnosťou F2.8 a lepšou. Výber zaostrovacích bodov je realizovaný točením kruhového voliča po zatlačení tlačidla pre výber AF bodu. Nie je to také rýchle a pohodlné ako 8-smerový joystick na vyšších modeloch, ale je to kompromis za menšie rozmery. Na výber sú 3 spôsoby automatického zaostrovania (one shot - jednorazové zaostrenie, AI SERVO - zaostrenie a sledovanie objektu, AF SERVO - stále sledovanie objektu).

 

V tejto triede nie je možnosť doladiť autofokus v prípade nepresného zaostrovania niektorého objektívu, takéto nastavenie musíte zveriť autorizovanému servisu. Pri fotografovaní s objektívom Canon EF 100-400 som nebol s výsledkami AF úplne spokojný, a tak som musel zaostrovať manuálne, alebo pomocou detekcie kontrastu cez LiveView. Pri krajinkárskej fotografii to nebol problém, ale pri športe by to bolo nemysliteľné.

 

S testovaným objektívom Canon EF-S 15-85/3.5-5.6 IS USM bolo zaostrovanie bezproblémové. Vyskúšal som použiť aj na zaostrovanie náročné svetelné objektívy s malou hĺbkou ostrosti. Aj keď odpad (nepresne zaostrené zábery) bol väčší, zopár dobrých záberov sa podarilo.

 

V režime LiveView sú k dispozícii 3 režimy zaostrovania. Autofokus sa v tomto režime aktivuje pomocou čiastočného zatlačenia spúšte. Quick mode používa po sklopení zrkadla štandardné zaostrovacie senzory a počas jeho činnosti sa stratí obraz na zadnom LCD. Druhý režim používa detekciu kontrastu na hlavnom senzore. Ako zaostrovaciu oblasť je možné vybrať ktorúkoľvek časť obrazu. Zaostrenie môže trvať niekoľko sekúnd (zvyčajne 2-5). Treťou možnosťou je zaostrnie na tvár rozpoznanú v obraze. Ak je na scéne viacero tvárí, je možné medzi nimi vybrať.

 

Batéria

Nová Li-Ion batéria LP-E8 (7.2V 1120mAh) má len o necelé 4% vyššiu kapacitu, ktorá poskytuje o 10% viac fotografií (440 fotografií pri 23°C a 50% použití blesku), než batéria LP-E5 v modeloch 1000D, 450D a 500D. Pre nových užívateľov je vyššia kapacita vítaná, ale ak uvažujete o upgrade, staršie batérie v novom fotoaparáte nevyužijete.

 

Software

V balení nájdete CD/DVD (manuály, video-prezentácie objektívov, SW). SW je k dispozícii pre Windows a Mac OS X (žiaľ pre Linux nie).

Na pribalených CD nájdete nasledovné programy:

  • Digital Photo Professional - prezeranie a editovanie RAW a JPG
  • EOS Utility - ovládanie fotoaparátu cez USB - http://www.ephoto.sk/tip-redakcie/fotografovanie-cez-usb/
  • Picture Style Editor
  • Zoom Browser EX - organizácia fotografií
  • PhotoStich - skladanie panorám
  • Original Data Security Tool - overenie pravosti fotografií

 

 

 

Obrazová kvalita

 

Senzor je podobný ako v EOS 7D (možno, že aj rovnaký, len pre 7D sú pravdepodobne vyberané vytriedené kusy na zaáklade nejakých kritérií). Veľké rozlíšenie na APS-C senzore kladie obrovské nároky na kvalitnú optiku a prekreslenie detailov nie je pri 100% zväčšení také dobré ako pri väčších senzoroch s menšou hustotou bodov. V porovnaní s inými APS-C fotoaparátmi s menším rozlíšením ale dokáže rozlíšiť jemnejšie štruktúry. Aj napriek obrovskému rozlíšeniu som bol príjemne prekvapený veľmi prijateľnou úrovňou šumu. Aj ISO 1600 je bez problémov použiteľné aj na väčšie výtlačky. Pri ISO 3200 je už šum výraznejší, ale fotografia je stále použiteľná (s výrezmi pri tejto citlivosti ale už radšej veľmi nerátajte).

 

Z RAW-u sa dajú často ešte zachrániť detaily v prepaloch (ale farby "vytiahnuté" z preexponovaných oblastí nemusia byť správne):

 

 

 

 

Objektív Canon EF-S 15-85 3.5-5.6 IS USM

 

Na test sme dostali aj tento objektív vyššej strednej triedy určený výhradne pre Canon zrkadlovky s APS-C senzormi. Nahrádza starší model EF-S 17-85/4-5.6 IS USM, ktorý svojim rozlíšením postačoval pre staršie modely, ale pri novších fotoaparátoch už nepodával dostatočne presvedčivý výkon. Nový objektív prekonáva starší model vo všetkých smeroch - väčší rozsah, lepšia ostrosť, menšie chromatické chyby, menšie geometrické skreslenie a lepšia svetelnosť na krátkom ohnisku. Rozšírenie rozsahu ohniskových vzdialeností na širokom konci uvíta väčšina používateľov a pre mnohých dostatočne pokryje potrebu širokouhlého objektívu.

 

Mechanické spracovanie objektívu je z kvalitných plastov. Chod transfokátora aj zaostrovacieho prstenca je hladký. Predný optický člen sa pri zaostrovaní neotáča, takže použitie polarizačných a prechodových filtrov (72mm) nepredstavuje problém. Mechanické prevedenie má jednu nepríjemnosť, ktorá ma pri používaní dosť iritovala. Dĺžka objektívu nie je konštantná a smerom k dlhším ohniskám sa predlžuje. Ťažké optické členy spôsobujú, že objektív sa pri sklopení dole samovoľne vysunie z rozsahu 24-50mm na cca 60mm a naopak pri namierení objektívu hore sa neudrží na ohniskách 22-60mm a stiahne sa na cca 20mm. Ak po fotografovaní kontrolujete záber a pozriete na displej, zmení sa ohnisko a pri opakovaní musíte znova nastavovať ohniskovú vzdialenosť. V tejto triede objektívov je to bežná vlastnosť, ale bez nej by som mal z objektívu oveľa lepší pocit.

 

Zbežne som otestoval objektív aj v IR spektre na Canon 300D modifikovanom pre IR fotografiu. Kresba bola prijateľná a na fotografiách neboli hot-spoty ani dark-spoty.

 

Ostrosť

Ostrosť je veľmi dobrá, ale pravá strana testovaného objektívu vykazovala na väčšine záberov mierne nižšiu ostrosť, ktorá bola pravdepodobne spôsobená miernym decenteringom (rovina ostrosti bola na pravej strane bližšie k fotoaparátu).

 

Chromatické chyby

Sú postrehnuteľné pri detailnom pohľade pri okrajoch fotografie na krátkom a aj tele rozsahu, pri stredných ohniskách (24-70mm) sú chromatické chyby nízke a nepredstavujú problém.

 

Geometrické skreslenie

Na 15mm ohnisku je badateľné slabšie súdkovité skreslenie a pri zvyšku rozsahu je mierne poduškovité skreslenie.

 

Kontrast, farby a protisvetlo

Na zoom objektív s pomerne veľkým rozsahom je prenos farieb a kontrastu dobrý, približujúci sa „L" objektívom. Slnečná clona nie je štandardné príslušenstvo, treba ho dokúpiť. Odolnosť na protisvetlo je veľmi dobrá a aj pri priamom osvetlení predného optického člena je kontrast prijateľný.

 

 

 

Galéria Canon EF-S 15-85 3.5-5.6 IS USM

 

 

 

Odporúčané objektívy

 

V diskusiách sa často objavujú otázky, aký objektív by ste odporučili pre fotoaparát XY. Napíšem zopár tipov na overené objektívy (rozumná hmotnosť aj primeraná cena). Mnohým začiatočníkom sa ceny objektívov zdajú byť príliš vysoké, ale dobrý objektív si udrží svoju cenu oveľa dlhšie ako telo fotoaparátu. Ak kúpite dobrý objektív teraz, ušetríte peniaze, ktoré by ste stratili pri neskoršom upgrade a predaji slabšieho "skla" (ak sa ho podarí predať). Ponuka objektívov Canon, aj alternatívnych výrobcov je veľmi široká a kvalita objektívov nie vždy zodpovedá ich cene.

 

* Takto označené objektívy sú použiteľné len na APS-C zrkadlovkách (ak v budúcnosti prejdete na 5D, 1D, 1Ds, alebo dokúpite filmový fotoaparát, tento objektív na týchto fotoaparátoch nebudete môcť použiť).

 

 

Základný objektív

*Canon EF-S 17-55/2.8 IS USM - výborný svetelný základný objektív.

*Canon EF-S 15-85/3.5-5.6 IS USM - širší rozsah, dobrá optická kvalita.

*Tamron 17-50/2.8 VC - svetelný základný objektív vhodný na interiérovú reportáž.

Canon EF 24-105/4L IS USM - veľký rozsah, kvalitná konštrukcia, opticky dobrý, možnosť využitia na fullframe.

 

Ultra-širokouhlý objektív

*Canon EF-S 10-22/3.5-4.5 USM - praktický rozsah, malé geometrické skreslenie, výborný kontrast a farby.

*Tokina 11-16/2.8 - opticky výborný, menší rozsah, dobrá svetelnosť.

*Samyang 8/3.5 fisheye - rybie oko, manuálny objektív pre príležitostné použitie, ale za výbornú cenu.

Tokina 10-17 fisheye - jediné zoom rybie oko, využiteľné na všetkých Canon zrkadlovkách.

 

 

ZOO, portréty, exteriérový šport

Canon 70-200/4L (IS) USM - kvalitný teleobjektív s menšími rozmermi a hmotnosťou, vhodne dopĺňajúci základný objektív.

Canon 70-200/2.8L IS USM II - to najlepšie, čo môžete v tomto rozsahu kúpiť, ale treba rátať s vyššou hmotnosťou a cenou.

Tamrom 70-200/2.8 - kvalitný teleobjektív s dobrou svetelnosťou, prijateľnou cenou ale vyššou hmotnosťou. Vhodný do ZOO a na portréty, použitie pre šport môže byť pre pomalší autofokus limitujúce.

 

Interiérový šport (tu by som skôr odporúčal telo 7D, 5D mark II, alebo 1D)

K 550D sú cenou a rozmermi vhodné nasledovné možnosti:

 

Canon 35/2 - základný objektív (na APS-C) s dobrou svetelnosťou a dobrou optickou kvalitou.

Canon 50/1.4 USM - krátke tele s dobrou svetelnosťou.

Canon 85/1.8 USM - krátke tele s dobrou svetelnosťou a výborným pomerom cena/výkon.

Canon 100/2 USM - krátke tele s dobrou svetelnosťou a výborným pomerom cena/výkon.

Canon 135/2L USM - krátke tele s dobrou svetelnosťou a výbornou optickou kvalitou.

 

Makro/portrét/šport na kratšie vzdialenosti

*Canon EF-S 60/2.8 USM - kvety a menej plachý hmyz, dobrá cena.

Canon EF 100/2.8 USM - univerzálny makro objektív, výborný pomer cena/výkon.

Canon EF 100/2.8L IS USM - stabilizovaný makro objektív, utesnený - super kvalita, ale aj cena.

Tamron 90/2.8 - pomalší autofocus (pri makre sa lepšie ostrí manuálne).

Sigma 105/2.8 - pomalší autofocus (pri makre sa lepšie ostrí manuálne).

Sigma 150/2.8 HSM - väčší odstup - vhodné na fotografovanie plachého hmyzu.

 

Fotografovanie zvierat vo voľnej prírode, ZOO, exteriérový šport

Sigma 100-300/4 EX HSM - celkom dobrá svetelnosť, opticky dobrý.

Canon 300/4L IS USM - optický stabilizátor, krátka minimálna zaostrovacia vzdialenosť, rýchle zaostrovanie.

Canon 400/5.6L USM - žiaľ nemá stabilizátor, takže statív, alebo v lepšom svetle aspoň monopod, alebo bean bag je nutnosť.

 

V tejto kategórii sú aj oveľa vhodnejšie objektívy, ale ich cena aj hmotnosť je niekoľkonásobne vyššia, a skôr by som ich odporúčal k fotoaparátom vyššej triedy.

 

Galéria Canon EF35L

 

 

Galéria Canon EF70-200 4L IS

 

 

Galéria Canon EF 100-400 L

 

 

Galéria Canon EF 100 macro

 

 

Galéria Canon EF 135 L

 

 

Záver

 

Klady:

  • veľké rozlíšenie
  • nízky šum a dostatok detailov aj pri vyššej citlivosti ISO
  • kompaktné rozmery
  • aj napriek malým rozmerom má rozumné a rýchle ovládanie
  • výborný LCD display

 

Zápory:

  • plytší grip (nepohodlný pre väčšie ruky)
  • asistenčné svetlo pre AF len formou zábleskov interného blesku

 

Jedná sa o fotoaparát určený pre amatérov a foto-nadšencov s obmedzenejším rozpočtom. Má svoje obmedzenia, ale kvalita obrazu, ktorú je schopný za svoju cenu dosiahnuť, je vynikajúca (asi najlepšia vo svojej triede). Obrovské rozlíšenie, veľmi dobrá kvalita obrazu aj pri vyšších citlivostiach a crop faktor z neho robia spolu s vhodne vybraným objektívom takmer ideálny low-cost fotoaparát aj pre technický náročnejšie fotografické disciplíny (napr. fotografovanie zvierat v prírode). Ak máte ambície na fotografovanie športu a rozpočet vám to dovolí (alebo vám nevyhovujú menšie rozmery tela), obzrite sa radšej po vyspelejšom EOS 7D.

 

 

Canon EOS 550D si môžete zakúpiť v ephotoshope.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
Cako
ocenenie redakciou 2010-05-25 11:32:24
recenziu som len tak na rychlo precital, to co ma zaujimalo.
No aj tak si myslim svoje, ten fotak by som nechcel... Pokial teda clovek nema dost penazi na drahe skla. A myslim ze vela ludi si ho kupi zo setakom a nebude vediet co ich caka:) Ale aj tak. Mne sa ten sum stale zda vysoky a tolko megapixelov uplne zbytocnych. Keby som ju mal moznost vymenit za moj 450D nespravil by som to:)
Ta kvalita fotiek sa mi vidi aj tak nejaka zvlastna aj z drahymi sklami... Moj nazor...

Paci sa mi ako si vypisal tie objektivy:)
 
maRmaRko
2010-05-25 13:39:41
Vynikajúci článok, Hľavne tie objektívy. .čo je super.. Dúfam, že takéto jemne rozpísané objektívy budú aj pre NIKON :)
(BTW. už vidím v diskusiách čo a aký objektív pre canon XY. 100x tento odkaz. Ale to je dobre :)
 
beejay
2010-05-25 14:16:15
Skvela recenzia! Moj osobny nazor na tento fotak je, ze Canon to uz zbytocne prehnal s MPx. Tato kategoria fotakov je primarne urcena skor pre zanietenych zaciatocnikov resp. amaterov, pre ktorych asi nie je dolezite vysoke rozlisenie snimaca pre tlac obrovskych formatov. Na vylepseny snimac mohli supnut 15 alebo 12 MPx - to by asi ostatnych tromfli, co sa tyka sumu. No ale z hladiska marketingu je 18 MPx lakavejsie pre neskuseneho zakaznika, ako napr. relativne bezproblemove ISO 1600. A samozrejme 18MPx snimac treba poriadne nakrmit. Takze setak 18-55 IS + 55-250IS (urcene pre tuto cenovu kategoriu zrkadloviek Canon) asi stacit nebude.
 
bebel
2010-05-25 15:01:27
diky za to zhodnotenie objektivov, co kde kedy :)
 
MartinH
2010-05-25 15:21:28
a coze to tu mame za novinku? :)
 
dushki
2010-05-25 18:07:16
Výstižná recenzia. Ďakujem.
 
attila.farkas
2010-05-25 18:38:37
Absencia softu pre Linux nebude problem, wine (Windows Emulator) to zvladne v pohode ;)
 
Strhak
2010-05-25 20:29:26
dnes keď sme predstavovali komplet sadu aparátov do Canon prišiel jeden chalan s touto 550kou a mal na nej cez redukciu našrobovanú starú 50ku Jena optik. Keď som mu požičal EF 50mm f/1,2 L a následne EF 85mm f/1,2 L Objavil čo to naozaj v reále dokáže. Bol by som zvedavý ako sa tvári teraz ak si tie fotky doma pozerá čo porobil u nás a porovnáva to s tou Jenou ;-)
Inak ak stihnem tak sem hodím len tak pre srandu fotky s 1D mark IV v kombinácií EF 70-200mm F/2,8 L IS USM II, nech je sranda. Alebo s 85kou f/1,2 :-)))
 
maTTo_corp
2010-05-25 21:13:43
...a to ma teda zaujíma čo nasúkajú do nejakej 600D keď bude...21mpx?....posraný marketing...
 
Granko
2010-05-25 21:23:42
myslím, že 12mega bohate stačí - teda aspoň mne, 6 naviac je už veľa, treba to aj dobre nakŕmiť...
ja čakám, kedy pri zväčšujúcom sa rozlíšení dajú do foťáku vodotrysk a ventilátor, aby sa mi tie pixle veľmi nehriali :o)
inak, Michal, pekne napísané rozdelenie objektívov :o) pochvala
 
maTTo_corp
2010-05-25 21:29:14
príspevok od: Granko
myslím, že 12mega bohate stačí - teda aspoň mne, 6 naviac je už veľa, treba to aj dobre nakŕmiť...
ja čakám, kedy pri zväčšujúcom sa rozlíšení dajú do foťáku vodotrysk a ventilátor, aby sa mi tie pixle veľmi nehriali :o)
inak, Michal, pekne napísané rozdelenie objektívov :o) pochvala
myslíš takéto niečo?

http://www.acousticpc.com/images/noctua_nh_u12dx_xeon_cpu_cooler_dual_pic.jpg
 
Granko
2010-05-25 21:40:32
hej, také niečo...a ešte keby to malo farebnú hudbu v sebe vrátane hazeru, aby som si vedel pripojiť ajPod, ktorý nemám a ani mať nebudem, pre navodenie super atmošky pri fotení aktov, prípadne napojím ajFón, aby som vedel manželke zavolať, že neprídem domov, lebo mám dôležité fotenie a tak...proste všetko v jednom...a časom aj chladničku do toho zamontujú ;o)
 
maTTo_corp
2010-05-25 21:42:49
príspevok od: Granko
hej, také niečo...a ešte keby to malo farebnú hudbu v sebe vrátane hazeru, aby som si vedel pripojiť ajPod, ktorý nemám a ani mať nebudem, pre navodenie super atmošky pri fotení aktov, prípadne napojím ajFón, aby som vedel manželke zavolať, že neprídem domov, lebo mám dôležité fotenie a tak...proste všetko v jednom...a časom aj chladničku do toho zamontujú ;o)
...a samozrejme to bude stále najmenšia dslr na svete...
 
Granko
2010-05-25 22:05:52
príspevok od: maTTo_corp
...a samozrejme to bude stále najmenšia dslr na svete...
o tom niet pochýb...a samozrejme do 300€ ;o))
 
Jerry C.
2010-05-25 23:18:59
no veď si myslím,že by si nemal meniť :-)
okrem doplatku skoro 300 eur ,možnosti kariet SDXC ,ktoré sa ešte poriadne nepredávajú a videa by si toho veľa nezískal ,neviem či sa mýlim,ale možno práve tie chýbajúce medzery zvyšujú šum ,o ktorom sa píše,aj som ho videl,vo viacerých recenziách
 
filter123
2010-05-25 23:35:18
Super clanok, konecne je vysvetlene preco nevadi 18Mpix:
´Oproti predchádzajúcemu modelu boli vylepšené mikrošošovky a nový senzor nemá medzi nimi žiadnu medzeru (zlepšenie využitia svetla dopadajúceho na senzor). Aj napriek nárastu rozlíšenia sa úroveň šumu pri vyšších ISO znížila a prekreslenie detailov sa zlepšilo´
Ja si ho kupim, aj koli video a trochu lutujem tych co za rovnake prachy si kupili 450 a 500D.... :(
 
Jonky
2010-05-26 03:20:44
Mne sa 550-ka tiez pozdava,nemam sice skusenosti so zrkadlovkami ale nemyslim si ze by Canon vypustil do sveta len tak nejaky nepodarok,preco by to robil?Aby si poskodil dobre meno ktore buduje dlhe roky?Treba to vidiet aj trosku pozitivne,nielen nadavat na vsetko nove..Uvazujem nad jeho kupou.. , viem, ze to s tymi 18 mega prestrelili,nieje to vobec na APS-C potrebne..Ale to ma neodradi od toho aby som si ho kupil,chcem ho na makro a ked si k nemu prikupim napr ´Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM´ tak bol by v tom cert aby z toho neliezli dobre fotky :) A tiez ma zaujala moznost tocit HD video 60fps,musi to byt potom zaujimave ked sa to pusti 30fps..plynule spomalene.. Ja myslim ze oproti mojmu doterajsiemu kompaktu ´Panasonic Lumix FZ50´ to moze byt uz len lepsie nie?Alebo ma niekto nejaky argument(pokial vynechame rozdiel 3 MP) ze by som sa mal zaujimat radsej o eos 500d?tak sem s nim,rad si necham poradit..
 
Strhak
2010-05-26 08:04:23
ja len takú malú otázku pre šomrošov: Kto s ním fotil, že tak naňho nadávate???
Všetky nove sklá pôjdu bez problémov aj lacné Ef-Ska čo teraz naposledy povychádzali. Inak displej, senzor a ergonómia urobila míľový krok dopredu oproti predchodcovi. Len otázne je či si už radšej nedoplatiť fakt pár korún a ísť do 50D ktoré je už niekde inde aj keď bez videa
 
HajLender
2010-05-26 11:04:41
Puzivam 550, predtym som mal 350 a par chvil som mal v ruke aj 450.

Sum je vyrazne mensi na 550 nez na 350, a dost znacne mensi nez na 450. Na 550 sa da fotit ISO1600 bez stresu, na 450 to uz nie je uplne idealne a na 350 je to z nudze.

Podla mna sum zvladli OK, a rozlisenie 18 mpx nie je na skodu toho fotoaparatu (mozte vyrezavat do nemoty). Netvrdim, ze mensie rozlisenie by neprospelo sumu, ale tvrdim, ze z kategorie Canonov XXXD tento sumi najmenej (urcite menej ako 450D a 350D, ktore maju menej pixelov)

60fps video je super vychytavka pre slowmotion - padajuci sneh, voda, beh. no sranda... auto fokus je vsak nepouzitelny, najprv obraz rozmazne a potom pars sekund trva kym zaostri (je lepsie sa naucit rucne, chce to troska zvyku a potom je to ok).

pouzivam objektivy 17-85 IS USM a 55-250 IS a su v pohode, netvrdim ze kreslia ako britva, ale na moju tlac do A4 ziadny rozdiel oproti pouzitiu na cipe s menej MPx.
 
MatejBotansky
2010-05-26 21:31:20
Ja uvažujem o kúpe eos 550, aj ked nadalej budem používať moju MTL5-ku. Mna na tej eos 550-ke zaujíma videorežim, je pravda že ten videorežim má možnosť plnemanuálneho režimu? V nay elektre mi však hovoril predavač že vraj to má iba automatický režim pre video a to mi nahnalo pochibnosti, ja vlastne som aj pokročilí amatér-kameraman (mám kompaktnú kameru Panasonic HD rozlíšenie 720x540p).Prosim o radu, ak má tá eos550-ka len automatický režim tak račej kúpim lacnejšiu zrkadlovku bez videa.
 
Dominik Bugár
redakcia ephoto.sk 2010-05-27 08:12:06
príspevok od: MatejBotansky
Ja uvažujem o kúpe eos 550, aj ked nadalej budem používať moju MTL5-ku. Mna na tej eos 550-ke zaujíma videorežim, je pravda že ten videorežim má možnosť plnemanuálneho režimu? V nay elektre mi však hovoril predavač že vraj to má iba automatický režim pre video a to mi nahnalo pochibnosti, ja vlastne som aj pokročilí amatér-kameraman (mám kompaktnú kameru Panasonic HD rozlíšenie 720x540p).Prosim o radu, ak má tá eos550-ka len automatický režim tak račej kúpim lacnejšiu zrkadlovku bez videa.
Michal je teraz mimo, takze asi nebude moct odpovedat, ale v recenzii pise o tom toto:

Počas nahrávania videa je možné aktivovať zaostrovanie, a používať automatické, alebo manuálne nastavenie expozičných parametrov (poloautomatické režimy, nie sú k dispozícii). Pri automatike je možné počas nahrávania aktivovať zamknutie expozície.
 
HajLender
2010-05-27 08:59:44
príspevok od: MatejBotansky
Ja uvažujem o kúpe eos 550, aj ked nadalej budem používať moju MTL5-ku. Mna na tej eos 550-ke zaujíma videorežim, je pravda že ten videorežim má možnosť plnemanuálneho režimu? V nay elektre mi však hovoril predavač že vraj to má iba automatický režim pre video a to mi nahnalo pochibnosti, ja vlastne som aj pokročilí amatér-kameraman (mám kompaktnú kameru Panasonic HD rozlíšenie 720x540p).Prosim o radu, ak má tá eos550-ka len automatický režim tak račej kúpim lacnejšiu zrkadlovku bez videa.
Je tam plne manualny rezim dovolujuci nastavovat:
Clonu, Cas, ISO a +/-AV. Pripomeniem este, treba si uvedomit, ze nedovoli nastavit cas nizsi ako je FPS rezimu (teda 60 fps min. cas 1/60s), teda pri horsich svetelnych podmienkach ak nechceme velky sum mali by sme pouzit rezim s nizsim FPS. Subjektivne sa mi zda, ze sumi viac jak kamera Canon HF200
 
Itchy
2010-05-27 21:56:41
Škoda že nemá výklopný displej.
Nejak som to nepochopil s tým zaostrovaním vo videu.
Citujem: ´Počas nahrávania videa je možné aktivovať zaostrovanie...´
Niekde som čítal že nefunguje kontinuálne ostrenie vo videu, čo by bolo logické ked že zrkadlo je sklopené. Alebo sa mýlim?
 
georgoo
2010-05-28 15:25:47
SK návod k 550d
http://sk.diplodocs.com/navod-na-pouzitie-navod-na-obsluhu/CANON/EOS%20550D-_O
 
HajLender
2010-05-28 15:49:24
Ostrenie funguje presne tak ako pri LiveView akurat sa ti celu dobu nahrava to co robis. Kontinualne sa neostri. Nastavis si scenku, zaostris, natacas. Nie je mozne napriklad fokusom sledovat priblizujuci sa objekt. Teda je mozne, ale len manualne
 
pop276
2010-05-28 21:46:07
Takže potvrdzujem čo je tu napísané mam aj 350 a teraz aj 550 a ten šum ozaj dobre zvládli v 550 podla mňa super foťak.....som spokojný...
 
mayo89
2010-05-29 12:02:29
ako je to so zaostrovanim pri videou? a zvukom zaostrovania? chcel by som to porovnat s panakom lumix GH1
 
HajLender
2010-05-29 15:24:36
príspevok od: mayo89
ako je to so zaostrovanim pri videou? a zvukom zaostrovania? chcel by som to porovnat s panakom lumix GH1
Zvuk je pri klasickom objektive hlasny, pri USM troska lepsi ale stale pocut, najviac vsak pocut stabilizaciu (take rapkanie).
video sa da pouzivat slusne manualne, na automatikom rezime je ostrenie nedostatocne (tj. v auto rezime nedokaze nahradit kameru pre rodinnych sviatkovych kameramanov)
v nedelu spravim sample ostrenia a hodim to niekde. bude aj zvuk.
 
Itchy
2010-05-29 18:43:14
super, už sa teším.
Pre mňa horúci adept.
Pokial ide niekomu viac o zvuk, tak nejaký aj malý ext. mikrofon by to mal vyriešiť.
 
HajLender
2010-05-30 15:04:33
Takze tu je video sample s autofokusom - objektiv EF S 55-250 IS.
http://www.youtube.com/watch?v=6AA1MnbwmsQ

za chvilu pripojime aj video s EF S 17-85 IS USM
 
Itchy
2010-05-30 19:01:54
To ostrenie je hrozné ! :-D Manuál to istí.
Teoreticky by to mal vyriešiť firmware.
O zvuku ostrenia ani nehovorím.
Čo sa týka toho zvuku stabilizácie, ten nieje až taký hrozný (pripomína mi to starý HDD)
Osvetlenie si tam mal aké ? možno na silnom svetle by to bolo o máličko rýchlejšie.
 
HajLender
2010-05-31 10:03:36
Ano, za lepsich svetelnych podmienok je to lepsie.
V izbe som mal dost tmu /zamracene + vyvesane pradlo pred oknom/, tak som prave zapol lampu s 3 uspornymi ziarivkami (este nesvietili uplne normalne).
Druhe video som uz tiez hodil na youtube, ale neviem si ho najst :)
 
masterdead
2010-05-31 20:50:45
Vahal som nad jeho kupou a nakoniec som sa rozhodol do neho ist, a myslim ze tento fotoaparat je vo svojej cenovej kategorii velmi kvalitny.
 
Jonky
2010-06-01 23:20:25
Mam ho uz od 7.5.2010 objednany v istom internetovom obchode v kite ´Canon EOS 550D + EF-S 18-55 IS +EF-S 55-250 IS´ ....,dnes som tam volal a vraj dodavatel stale nepotvrdil datum dodania tovaru takze musim len cakat..uz ma slak triafa:) ma niekto podobny problem??? Zeby sa uz minula prva varka a caka sa na druhu??
 
immortal20
2010-06-02 10:17:47
ja mam 450ku a ako vidim napreduju riadne rychlo dopredu ... pockam asi rok alebo dva a kupim mozno uz eos700ku s nejakym atraktivnym sklom :-)
 
Eriček123
2010-06-09 18:25:48
Fajný stroj ;) Celkom nad ním uvažujem ... výborná recenzia ;)
 
4pepe
2010-06-09 21:06:49
príspevok od: Jonky
Mam ho uz od 7.5.2010 objednany v istom internetovom obchode v kite ´Canon EOS 550D + EF-S 18-55 IS +EF-S 55-250 IS´ ....,dnes som tam volal a vraj dodavatel stale nepotvrdil datum dodania tovaru takze musim len cakat..uz ma slak triafa:) ma niekto podobny problem??? Zeby sa uz minula prva varka a caka sa na druhu??
Ja ho mám objednaný od 29.5.10, dnes som im volal ze najskôr bude až na budúci týždeň, že mám počkať ,lebo ide až z japonska, že v celej eurepe nie su skladom.

Neviem čo je na tom pravdy, ak máte niekto podobnú skúsenosť napíšte
 
bear
2010-06-10 08:00:06
Canon obcas nestiha dodavat a v EU maju asi skladom pomerne malo tovaru:-( Ja mam Canon MP-E 65 objednany uz vyse 2 mesiace. Ta lod asi zabludila, alebo ju zajali somalski pirati.
 
4pepe
2010-06-10 12:58:48
Dúfam že príde čím skôr, lebo príslušenstvo z hongkongu už dorazilo a to som objednával o dva dni neskôr.

Ináč recenzia je super.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2010-06-10 13:11:19
Vacsina centralnych skladov je v Amsterdame. Vybuch spoky na Islande narobil v logistike vela problemov, pretoze tovar prepravovany letecky do a z Amsterdamu bol dlho stopnuty. Problemy s dodavkamy sa preto dotkly viacerych znaciek a okem Canonu je to aj Nikon. Tyka sa to hlavne najpredavanejsich modelov, ktore sa z lokalnych skladov vyprasili ako prve.
 
Strhak
2010-06-10 21:30:00
príspevok od: 4pepe
Ja ho mám objednaný od 29.5.10, dnes som im volal ze najskôr bude až na budúci týždeň, že mám počkať ,lebo ide až z japonska, že v celej eurepe nie su skladom.

Neviem čo je na tom pravdy, ak máte niekto podobnú skúsenosť napíšte
nie nemám, je bežne skladom a aj na pultoch. Netreba objednávať, treba kupovať ;-)))
 
Jonky
2010-06-11 00:01:08
príspevok od: Strhak
nie nemám, je bežne skladom a aj na pultoch. Netreba objednávať, treba kupovať ;-)))
Mohol by si byt konkretnejsi Strhak?
 
4pepe
2010-06-11 08:15:13
príspevok od: Strhak
nie nemám, je bežne skladom a aj na pultoch. Netreba objednávať, treba kupovať ;-)))
Ide o to že ja som ho už aj zaplatil čiže kúpil akurát v internetovom obchode nie je skladom, tak čakám na dodávku. Objednaný ho mám z megafota, a príslušenstvo ktoré som objednával z hk už je doma, a foťák nikde. :(
 
Strhak
2010-06-11 08:21:49
príspevok od: Jonky
Mohol by si byt konkretnejsi Strhak?
no konkrétne, mám ho skladom aj v BB a nie len ten
 
Strhak
2010-06-11 08:27:49
príspevok od: 4pepe
Ide o to že ja som ho už aj zaplatil čiže kúpil akurát v internetovom obchode nie je skladom, tak čakám na dodávku. Objednaný ho mám z megafota, a príslušenstvo ktoré som objednával z hk už je doma, a foťák nikde. :(
to už tvoj problém tak čakaj. Inak 10€ je suma pre ktorú si sa rozhodol to kúpiť cez net a v obchode v ktorom ho ani skladom nemajú. Blahoželám, čakaj ďalej, veď on raz príde ;-)))
 
4pepe
2010-06-11 08:43:45
príspevok od: Strhak
to už tvoj problém tak čakaj. Inak 10€ je suma pre ktorú si sa rozhodol to kúpiť cez net a v obchode v ktorom ho ani skladom nemajú. Blahoželám, čakaj ďalej, veď on raz príde ;-)))
bola tam akurát akcia dosť dobrá, a urobilo to 110 € a za to už mám pevnú 50-tku, a objednával tam kolega a bol spokojný tak som to skúsil aj ja. Dúfam že príde skoro.
 
Strhak
2010-06-11 09:10:20
príspevok od: 4pepe
bola tam akurát akcia dosť dobrá, a urobilo to 110 € a za to už mám pevnú 50-tku, a objednával tam kolega a bol spokojný tak som to skúsil aj ja. Dúfam že príde skoro.
no to už ti musíš vedieť, to či príde skoro to ti ani ja nepoviem.
Inak aparát je to fajn, skúšal som ho a stojí za tie peniaze ;-)
 
Jonky
2010-06-13 17:04:26
príspevok od: Strhak
no konkrétne, mám ho skladom aj v BB a nie len ten
ja by som aj zrusil objednavku(mam ho obj. na talkive) keby ho mali nejakom kamenaku tu v okoli ba,nejakych 30 evri nehra rolu, ale nikde som ho nevidel v sete s 18-55,55-250...chce to trpezlivost..ale uz by akoze mohol dorazit..ved cakam vyse mesiaca,uz by som ho dodiesol z japonska peso:)..
 
Strhak
2010-06-13 20:07:29
príspevok od: Jonky
ja by som aj zrusil objednavku(mam ho obj. na talkive) keby ho mali nejakom kamenaku tu v okoli ba,nejakych 30 evri nehra rolu, ale nikde som ho nevidel v sete s 18-55,55-250...chce to trpezlivost..ale uz by akoze mohol dorazit..ved cakam vyse mesiaca,uz by som ho dodiesol z japonska peso:)..
ak by si skutočne hľadal tak ho nájdeš, no nejdem tu robiť nikomu reklamu ;-)
 
4pepe
2010-06-18 12:41:28
Tak dnes doobeda dorazil, idem sa učiť a testovať.
 
niles
2010-06-19 13:34:36
Recenzia je vyborna. Mna osobne velmi prijemne prekvapila vydrz baterie. Kludne nafotim aj o 200 zaberov viac ako je pisane v specifikacii.
 
bohus
2010-07-12 21:12:42
Aloha ludkovia .... riesim dilemu ci Canon EOS 550D 18-135 alebo Nikon D90 18-105 ...vedel by mi niekto poradit a usmernit ma :) co a preco je lepsia volba ..vopred dakujem za ochotu a odpovede :)
 
rbr69
2010-07-12 21:28:15
príspevok od: bohus
Aloha ludkovia .... riesim dilemu ci Canon EOS 550D 18-135 alebo Nikon D90 18-105 ...vedel by mi niekto poradit a usmernit ma :) co a preco je lepsia volba ..vopred dakujem za ochotu a odpovede :)
ja mam len canon 400d, ale z Tvojej volby by som si asi vybral radsej nikon D90 ... preco nechces 50D ale 550D?
 
bohus
2010-07-12 21:38:23
príspevok od: rbr69
ja mam len canon 400d, ale z Tvojej volby by som si asi vybral radsej nikon D90 ... preco nechces 50D ale 550D?
nakolko moj rozpocet je cca 900 eury prisli mi tieto dva ako najlepsia volba ...len sa neviem rozhodnut....preto ziadam o radu vas skusenejsich a znalejsich :) preco by si volol nikona ?
 
rbr69
2010-07-12 21:59:01
príspevok od: bohus
nakolko moj rozpocet je cca 900 eury prisli mi tieto dva ako najlepsia volba ...len sa neviem rozhodnut....preto ziadam o radu vas skusenejsich a znalejsich :) preco by si volol nikona ?
12 Mpx nikon vs. 18 Mpx canon ... neholdujem nastupenej ceste canonu v tomto smere ... myslim si, ze D90 je vyssie nez 550D, 550D povazujem za pokracovanie entry level canonu 350-400-450-500-550D i ked vyliezli este s tymi 1000D ... D90 by som porovnaval osobne s 40-50D ... ver ze pri prvotnej investicii nezostanes a zacnes peniazky prikladat do prislusenstva v tom ci onom pripade ;-)
 
Jonky
2010-07-14 22:21:31
príspevok od: bohus
Aloha ludkovia .... riesim dilemu ci Canon EOS 550D 18-135 alebo Nikon D90 18-105 ...vedel by mi niekto poradit a usmernit ma :) co a preco je lepsia volba ..vopred dakujem za ochotu a odpovede :)
Pocuvaj ma,mal som Canon 550d 18-55 55-250 objednany v istej internetovej predajni od 4.5.,cakal som dva mesiace,stale nebol dostupny,vraj koli sopke co vybuchla nebolo mozne zasobovat Europu,vozi sa to z Japonska..Ale to je jedno..Asi pred 10 dnami som mal chvilu cas a tulal som sa po jednom elektre v BA a zbadal som tam Canon 550d 18 55,a vedla neho Nikon D90 18 105.Poziadal som predavaca,ci by som si ich mohol skusit jak mi padnu do ruky.Chytil som najskor Canon 550d,zazoomoval,zaostril...nic moc..mala plastova vec,ktora sice ma rozlisenie 18MP a FullHd video,ale nejak ma to neoslovilo..ked mam dat za nieco 970 ecok tak to musi stat za to..Potom som chytil do ruky Nikon D90,tiez zazoomoval,zaostril..a bola to laska na prvy pohlad..:)Ovela lepsie sa mi drzal,tiez sice plastovy,ale je o dost masivnejsi,a keby tam bol este batery grip,nieje o com..Niesom drobcek,mam 190cm a 90kg a moje ruky koresponduju s mojim telom:)Pozrel som si doma na nete parametre,Nikon ma sice mensie rozlisenie,ale myslim ze od Canonu je na tom o triedu lepsie..Hned v ten vecer som zrusil to dvojmesacne cakanie na Canon a objednal Nikon D90 18 105,dnes mi prisla sms ze tovar mi zajtra dorucia..860evri..Dufam ze som zvolil dobre,neskor napisem..;)
 
bohus
2010-07-15 11:16:05
príspevok od: Jonky
Pocuvaj ma,mal som Canon 550d 18-55 55-250 objednany v istej internetovej predajni od 4.5.,cakal som dva mesiace,stale nebol dostupny,vraj koli sopke co vybuchla nebolo mozne zasobovat Europu,vozi sa to z Japonska..Ale to je jedno..Asi pred 10 dnami som mal chvilu cas a tulal som sa po jednom elektre v BA a zbadal som tam Canon 550d 18 55,a vedla neho Nikon D90 18 105.Poziadal som predavaca,ci by som si ich mohol skusit jak mi padnu do ruky.Chytil som najskor Canon 550d,zazoomoval,zaostril...nic moc..mala plastova vec,ktora sice ma rozlisenie 18MP a FullHd video,ale nejak ma to neoslovilo..ked mam dat za nieco 970 ecok tak to musi stat za to..Potom som chytil do ruky Nikon D90,tiez zazoomoval,zaostril..a bola to laska na prvy pohlad..:)Ovela lepsie sa mi drzal,tiez sice plastovy,ale je o dost masivnejsi,a keby tam bol este batery grip,nieje o com..Niesom drobcek,mam 190cm a 90kg a moje ruky koresponduju s mojim telom:)Pozrel som si doma na nete parametre,Nikon ma sice mensie rozlisenie,ale myslim ze od Canonu je na tom o triedu lepsie..Hned v ten vecer som zrusil to dvojmesacne cakanie na Canon a objednal Nikon D90 18 105,dnes mi prisla sms ze tovar mi zajtra dorucia..860evri..Dufam ze som zvolil dobre,neskor napisem..;)
Dakujem silno moc :) tak ja si teda este pockam ta tvoje uzivatelske postrehy a hadam mesiac este pockam ...tak zatial a este raz diki :)
 
bohus
2010-07-15 11:17:38
príspevok od: rbr69
12 Mpx nikon vs. 18 Mpx canon ... neholdujem nastupenej ceste canonu v tomto smere ... myslim si, ze D90 je vyssie nez 550D, 550D povazujem za pokracovanie entry level canonu 350-400-450-500-550D i ked vyliezli este s tymi 1000D ... D90 by som porovnaval osobne s 40-50D ... ver ze pri prvotnej investicii nezostanes a zacnes peniazky prikladat do prislusenstva v tom ci onom pripade ;-)
jasne jasn stym sa kazdopadne pocita ale tak nejaky ten zaklad na zaciatok postaci ...smozrejme dakujem za tvoju reakciu a nazor ....necham si to ja este ulezat popripade pockam na nejake dalsie nazory ..
 
misodk
2010-07-15 21:32:21
príspevok od: bohus
jasne jasn stym sa kazdopadne pocita ale tak nejaky ten zaklad na zaciatok postaci ...smozrejme dakujem za tvoju reakciu a nazor ....necham si to ja este ulezat popripade pockam na nejake dalsie nazory ..
nemusis moc cakat dalej a rozmyslat, pokial riesis iba tieto dva modely. je to tak, ako ti uz ludia napisali, ze D90 je lepsia. ako pisal Jonky - mal som moznost pouzivat od kolegov 400D a 450D a telo, resp. grip je maly, nie dobry do ruky (to moze byt subjektivne).. 18mpx podla mna realne nevyuzijes, pri setovom objektive na detailoch a vyrezoch neziskas, akurat ti to zozerie viac miesta na disku. D90 ma dalsie vyhody, uz tu boli aj spomenute, jedno som tu vsak nenasiel a to je lepsi hladacik: vecsi, svetlejsi... to ocenis pri kazdom jednom cvaku.
 
mmarshall
2010-07-19 16:39:10
Mam ho par dni, dost som s nim intenzivne tocil aj fotil (24-70L, 17-35L)

Video: videl som ukazky na nete, napriek tomu som bol z reality zaskoceny, pozitivne, kvalita takmer na urovni profi kamery (poloprofi kameru to strci do vrecka urcite) .... a neprehanam
Samozrejme s ergonomiou sa treba zmierit, je to primarne fotak, ale da sa s nim pomerne rychlo skamaratit :-)

Co ma dalo do kolien, bolo tocenie v slabom osvetleni, ... dal som ISO 3200, a trpol co z toho vylezie. Samozrejme sum tam je, ale video z toho vyliezlo je na tie podmienky uplne nadherne. Bez pridavneho svetla, so zachovanim atmosfery, a ked sa to da do DV PAL, v podstate ten sum tam ani nie je vidno ...

Fotky: lezu z neho lepsie foto ako z 40D, 50D, ... ostrenie je rychlejsie aj presnejsie

Sum: Neviem to exaktne zmerat, ale zda sa mi ze neprehanam ak napisem ze na 1600 ma taky sum ako 40/50D na 800 ... +/- :-)

Z recenzii co citam a momentalne aj z vlasnej skusenosti, ak na to kvalitny objektiv, az vtedy sa ukaze co v nom je :-)

Uz sa tesim, ked na neho nasadim pevne skla, co z neho polezie :-)
 
Peter 1700
2010-07-29 18:56:19
Potrebujem poradit ak niekto ma Canona 550D: na strankach Digiarena.cz je tiez test Canonu D550 a pisu - redukcia sumu v automatickom nastaveni je za urcitych podmienok vidiet pri uz pri ISO 100 - co je problem alebo to nema vahu?
Teraz su tu dbe rozdielne recenie, tak comu verit?
 
gabrielledv
2010-08-14 21:41:35
vedel by mi niekto poradiť načo je dobrý objektív Canon 55-250IS ? naozja by mi to veľmi pomohlo :)
 
Granko
2010-08-14 22:04:12
príspevok od: gabrielledv
vedel by mi niekto poradiť načo je dobrý objektív Canon 55-250IS ? naozja by mi to veľmi pomohlo :)
na všetko, čo sa fotí a dá odfotiť teleobjektívom - teda okrem športu, keďže patrí skôr do základnej skupiny a nemá také rýchle zaostrovanie vo verzií USM...ale krajinka, portrét sa s ním dá zvládať s určitými obmedzeniami - rotácia predného členu pri zoomovaní atď a samozrejme netreba očakávať takú kvalitu ako pri drahších sklách...kukni fotky v galérií, to je najlepšia ukážka...
http://www.ephoto.sk/uzivatelska-sekcia/foto-galeria/vyber-podla-fotoaparatu-objektivu/
 
gabrielledv
2010-08-14 22:17:06
ďakujem veľmi pekne za radu, ešte by ma zaujímalo, keby som sa rozhodovala mezi objektívom 18-50 a 18-55 mm, aké sú medzi rozdiely, ktorý by sa mi viac hodil.. zatiaľ toho o tom síce moc neviem ale pred tým ako začnem fotiť sa samozrejme chcem dozvedieť čo najviac a nie len chytiť do ruky veľký foťák a nevedieť ho ani zapnúť :)
 
Granko
2010-08-14 22:48:30
príspevok od: gabrielledv
ďakujem veľmi pekne za radu, ešte by ma zaujímalo, keby som sa rozhodovala mezi objektívom 18-50 a 18-55 mm, aké sú medzi rozdiely, ktorý by sa mi viac hodil.. zatiaľ toho o tom síce moc neviem ale pred tým ako začnem fotiť sa samozrejme chcem dozvedieť čo najviac a nie len chytiť do ruky veľký foťák a nevedieť ho ani zapnúť :)
18-50 od akého výrobcu? pokiaľ viem, Canon taký nemá...
 
gabrielledv
2010-08-15 10:47:48
príspevok od: Granko
18-50 od akého výrobcu? pokiaľ viem, Canon taký nemá...
mala som na mysli tento : CANON EF 50mm f/1,8 II
poprípade, aký objektív by si odporúčal začiatočníkom?
 
Granko
2010-08-15 10:54:27
veľa ľudí si kúpi setový objektív 18-55, neskôr dokúpi 50/1,8, setový predajú, kúpia Tamron 17-50/2,8 atď...všetko závisí od financií, ktoré sú k dispozícií...
 
mirza
2010-08-19 12:28:08
Dobrý, prosím aké sú to objektívy? Sú to canonacke? ja sa tiež rozhodujem kupiť 550-tku a mám problém s objektívmi, lebo všekty sú s clonou 3,5, a to ma brzdi, a iné sú príšerne drahe. napište prosim viac, a tie L-kové čo to znamená, idú na ten fotak, mirka
 
kenny438
2010-08-19 12:33:23
príspevok od: mirza
Dobrý, prosím aké sú to objektívy? Sú to canonacke? ja sa tiež rozhodujem kupiť 550-tku a mám problém s objektívmi, lebo všekty sú s clonou 3,5, a to ma brzdi, a iné sú príšerne drahe. napište prosim viac, a tie L-kové čo to znamená, idú na ten fotak, mirka
mirka doporucujem tu na ephote precitat fotoskolu.
 
Cooler
2010-08-19 23:12:54
Zdravim poradte mi pls nejaky objektiv v rozpati 200 az 400€. Jednalo by sa o zakladny zoom, cize ak sa nemilim cca 17mm (50)70mm s co najlepsim pomerom cena/ vykon. Rozpocet je omedzeny, zacinam fotit s DSLR!!! Aby bol vhodny aj na video. Srdecna vdaka
 
janyno
2010-09-24 22:12:20
príspevok od: Cooler
Zdravim poradte mi pls nejaky objektiv v rozpati 200 az 400€. Jednalo by sa o zakladny zoom, cize ak sa nemilim cca 17mm (50)70mm s co najlepsim pomerom cena/ vykon. Rozpocet je omedzeny, zacinam fotit s DSLR!!! Aby bol vhodny aj na video. Srdecna vdaka
Asi Tamron 17-50 f2,8 VC (daco cez 400,- eur)alebo Sigma ma tiez daco podobne ale bez stabilizacie.
 
janyno
2010-09-24 22:18:48
Tiez nad nim premyslam. Alebo Nikon D90?... Ale kedze mam uz dva obj. na Canon, tak asi skor Canon. Mal som do teraz Canon 30D, no teraz cakame babatko, tak potrebujem kupit aj kameru. Tak naj bude fotak s videom. No bojim sa, ze mi bude po 30D maly... Ci pomoze grip? dik za rady.
 
piggee
2010-09-27 11:42:05
príspevok od: janyno
Tiez nad nim premyslam. Alebo Nikon D90?... Ale kedze mam uz dva obj. na Canon, tak asi skor Canon. Mal som do teraz Canon 30D, no teraz cakame babatko, tak potrebujem kupit aj kameru. Tak naj bude fotak s videom. No bojim sa, ze mi bude po 30D maly... Ci pomoze grip? dik za rady.
Ak ti ide dost aj o video, tak odporucam radsej 550D ako nikonacku d90. 550 totiz dokaze uz pri malom HD (720p) tocit aj v podtackach, kde d90 akurat 25 fps, co je mozno vacsia vyhoda ako plne HD. Na spomalovacky ako stvorene a ked pises, ze cakate babatko, tak tie spomalovacky na prve krocky sa priam pytaju :)
 
majky358
2010-11-05 17:21:38
´..tieto fotoaparáty majú super objektívy, dokonca stímto (550D) natáčali seriu Housa..´ seťak :D:D
 
majky358
2010-11-05 17:22:28
jeden z trikov predajcu (doplním ) :)
 
mistik
2010-12-03 15:57:32
EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS ...... - na začiatok bude stačiť pre 550D ? ďakujem
 
majky358
2010-12-03 17:15:33
ten s IS je lepší ako ten bez, takže na začiatok budeš spokojný ale tak žiadna sláva :) Ale nieje to najhoršie .
 
dusan.relovsky
2010-12-14 01:32:01
http://canoneos550d.cz/wp-content/uploads/CanonEOS550D_navod_cz1.pdf?utm_source=n%C3%A1vod_550D_PDF&utm_medium=PDF&utm_campaign=n%C3%A1vod_550D_PDF

- cesky navod, ten hore bol v polstine
 
Martin Osvald
2010-12-28 12:57:48
príspevok od: Tamara008
mam podobny problem , vyriesil si to uz?
[b]Áno. Už som si kúpil 550 a som s ňou spokojný. Má veľa výhod. Pre porovnanie odporúčam: http://www.canon.sk/for_home/compare_products/loadcomparator.asp?prod=3820B001AA;4465B001AA;&lang=SK&country=SK&dir=/for_home/product_finder/cameras/digital_slr/
 
tomi_sixx
2011-10-11 08:56:49
zdravim rozhodujem sa medzi Nikonom D5100-kou a tymto Canonom 550-tkou lenze na canone ma laka akurat ta cena co mi poradite ktory je vhodnejsi?dakujem
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2011-10-11 09:02:12
príspevok od: tomi_sixx
zdravim rozhodujem sa medzi Nikonom D5100-kou a tymto Canonom 550-tkou lenze na canone ma laka akurat ta cena co mi poradite ktory je vhodnejsi?dakujem
Tato tema je vo fore!!!
 
tomi_sixx
2011-10-11 10:24:24
ok pardon
 
Simpler
2012-03-26 20:08:45
sa divím že ten motýľ neuletel...
 
Anti
2012-03-29 20:56:43
príspevok od: Strhak
dnes keď sme predstavovali komplet sadu aparátov do Canon prišiel jeden chalan s touto 550kou a mal na nej cez redukciu našrobovanú starú 50ku Jena optik. Keď som mu požičal EF 50mm f/1,2 L a následne EF 85mm f/1,2 L Objavil čo to naozaj v reále dokáže. Bol by som zvedavý ako sa tvári teraz ak si tie fotky doma pozerá čo porobil u nás a porovnáva to s tou Jenou ;-)
Inak ak stihnem tak sem hodím len tak pre srandu fotky s 1D mark IV v kombinácií EF 70-200mm F/2,8 L IS USM II, nech je sranda. Alebo s 85kou f/1,2 :-)))
Vysoko kvalitne objektivy su treba kvoli vysokej hustote pixelov? Da sa tento "problem" vyriesit znizenim rozlisenia? Alebo hustota zostava aj v tomto pripade nezmenena a vyuzije sa iba cast plochy senzora? Dakujem.
 
PeCh
2012-03-29 23:36:32
príspevok od: Anti
Vysoko kvalitne objektivy su treba kvoli vysokej hustote pixelov? Da sa tento "problem" vyriesit znizenim rozlisenia? Alebo hustota zostava aj v tomto pripade nezmenena a vyuzije sa iba cast plochy senzora? Dakujem.
Vždy sa použije celá plocha čipu. Preto sa neboj. Objektív, s ktorým urobíš dobrú a ostrú fotku na na 8Mpx tele ti urobí dobrú fotku aj na 18Mpx tele. Na fullHD monitore/TV zobrazíš najviac 2 Mpx. A4 fotky v časopisoch tlačené na 300 DPI majú cca 8 Mpx. Rovnako dobré dostaneš aj z 550D, ak samozrejme vieš fotiť. Mám ju a je to skvelý foťák.
 
Anti
2012-03-30 13:46:52
príspevok od: PeCh
Vždy sa použije celá plocha čipu. Preto sa neboj. Objektív, s ktorým urobíš dobrú a ostrú fotku na na 8Mpx tele ti urobí dobrú fotku aj na 18Mpx tele. Na fullHD monitore/TV zobrazíš najviac 2 Mpx. A4 fotky v časopisoch tlačené na 300 DPI majú cca 8 Mpx. Rovnako dobré dostaneš aj z 550D, ak samozrejme vieš fotiť. Mám ju a je to skvelý foťák.
Dik za vysvetlenie. Toto jedine ma od 550D odradilo(ako zaciatocnik neplanujem kupovat objektivy za 600-700 eur a vyssie). Ale asi pockam aj na D3200
 
DanielDaniel
2012-06-22 14:04:00
príspevok od: Anti
Dik za vysvetlenie. Toto jedine ma od 550D odradilo(ako zaciatocnik neplanujem kupovat objektivy za 600-700 eur a vyssie). Ale asi pockam aj na D3200
3200d co ja viem asi by som siel radsej do canon 600d....
 
Anti
2012-06-22 14:12:29
príspevok od: DanielDaniel
3200d co ja viem asi by som siel radsej do canon 600d....
bude to 550D
 
DanielDaniel
2012-06-24 13:51:55
bude mi merať 550d expozíciu aj cez čisto manuálne sklo ( clona ostrenie ) ???
 
hubertsvk
2012-11-27 16:33:22
ja ho pouzivam niekolko mesiacov a mam 70-200/4L IS, 85mm 4L/1,8 a nesmierna spokojnost
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia