Hore

Olympus PEN-F - prvé dojmy

Prvé dojmy z nového TOP modelu radu PEN. Rozsiahla galéria a prvé reálne fotografie.

Dnes je oficiálna premiéra nového Olympusu PEN-F, ja a niekoľko kolegov z branže, sme mali možnosť si ho pozrieť a vyskúšať v predpremiére. Pár týždňov už sa na rumor stránkach objavovali čiastočné špecifikácie dokonca aj fotografie. Tie navnadili azda každého fanúšika Olympusu, mňa nevynímajúc. Realita ju však úplne inde, ako obrázky.

Fotoaparát je v dvoch farebných prevedeniach. Kompletne čierny je sivou myškou, ktorá vás takmer nezaujme. Je to fotoaparát pre tých, ktorí chcú byť čo najmenej nápadný. Strieborný model s čiernym polepom z umelej kože je pravým opakom. Priťahuje pozornosť ako magnet kovové piliny. Odhliadnuc teraz od parametrov a funkcionality, je strieborný PEN-F jedným z najkrajších fotoaparátov, aké som kedy videl. Nádherný kus špičkovej techniky, ktorý si kúpite preto ako vyzerá i keby vám jeho kvality boli zbytočné.

Prvý dojem

Olympus PEN-F má len málo spoločného z doterajšími modelmi PEN. Je to úplne iná kategória a ak máme vo svete hľadať podobný fotoaparát, je to určite nový Fujifilm X-Pro2. Doteraz najvyšší model PEN E-P5 je dizajnovo a parametrovo natoľko odlišný, že PEN-F nemožno považovať za jeho nástupcu, ale za predstaviteľa nového radu. Fotoaparát je súhrnom toho najlepšieho, čo Olympus teraz má k dispozícii a predznamenáva, čo nás bude čakať v budúcnosti u vlajkovej lode radu OM-D, ktorú by sme mali vidieť na Photokine 2016.

 


Menom a niektorými dizajnovými prvkami, odkazuje fotoaparát na filmových predchodcov, ktoré fotili na polovičný 35 mm formát. Máme tu výrazné koliesko na prednej strane a prepínač ON/OFF evokuje kľučku spätného prevíjania filmu. Pôvodné filmové modely sa u nás bežne nepredávali a tak nám ich dizajn nie je tak známy, ako dizajn zrkadloviek OM. Koncepcia vychádza z dizajnu hľadáčikových fotoaparátov (rangefinder), no na rozdiel od fotoaparátov Fujifilm, hľadáčik je čisto elektronický.


 

Konečne je v PEN zabudovaný EVF hľadáčik, rovnaký ako v OM-D E-M10 Mark II. Škoda, že nás Olympus neprekvapil novšou generáciou s väčším rozlíšením, napr. takým ako je v Leica SL.

Olympus PEN E-P5 mám rád, ale absencia hľadáčika je jeho veľkým mínusom. PEN-F má ako prvý PEN vôbec EVF hľadáčik zabudovaný. Ako prvý má aj úplne otočný displej, samozrejme s dotykovým ovládaním. Bez toho, aby som musel fotoaparát zapnúť, vidím niekoľko inovácií, ktoré zlepšujú ergonómiu ovládania.

Nesmierne ma potešilo, že z voliča programov zmizli “detské” programy a boli nahradené hneď štyrmi užívateľskými programami. Super! O zábavky sme však neprišli, presunuli sa na prednú časť, kde obsadili samostatný otočný prepínač, ktorý dopĺňa kolíska pod voličom programov.

Nevšimnúť si nejde volič korekcie expozície umiestnený tak, ako to majú niektoré fotoaparáty Fujifilm a Sony. Týmto sa Olympus viac približuje mechanickejšie koncipovanému ovládaniu. Na spúšti pribudol závit pre mechanickú diaľkovú spúšť.

Ako užívateľa fotoaparátov Olympus ma potešilo, že na zadnom krížovom smerovom voliči sú každému smeru priradené funkcie, a že sú aj na voliči vyznačené.


Viac retro, pritom ergonomickejšie, je ovládanie fotoaparátu. Pribudol mechanický volič korekcie expozície. 4-om užívateľsky nastaviteľným programom, s priamou voľbou na voliči, sa poteší každý pokročilý fotograf. 

Olympus PEN-F je dizajnovaný v štýle “rangefinder”, takže nemožno očakávať takú ergonómiu držania, ako u zrkadlovkami inšpirovanými fotoaparátmi s výrazným gripom. Na tele absentuje akýkoľvek náznak gripu. To nevadí ak budete používať malé pevné objektívy. Ak túžite po istejšom úchope, v ponuke je grip s Arca Swiss kompatibilnou základňou.

Praktické postrehy

Konštrukcia - poctivá konštrukcia tela i ovládacích prvkov v duchu najlepšieho japonského inžinierstva. Fotografické HiFi. Chýba však utesnenie pred prachom a striekajúcou vodou.

Nový snímač - Zo 16 Mpx vzrástlo rozlíšenie na 20 Mpx. To poteší, ak tlačíte väčšie formáty alebo potrebujete fotografie orezávať. Úroveň šumu by sa podľa výrobcu nemala zvýšiť. Stabilizácia je rovnako účinná ako v OM-D E-M5 Mark II, čiže 5 stupňov.

Multishot - Režim, ktorý sa prvýkrát objavil v OM-D E-M 5 Mark II. Keďže tu máme nový snímač s 20 Mpx rozlíšením, zvyšuje sa aj rozlíšenie Multishotu, v RAW-e je to 80 Mpx. Vzhľadom na artefakty v obraze (dané technológiou snímania), je vhodné zábery zmenšiť. Fotoaparát ich downsampluje na 50 Mpx.

Hľadáčik - hľadáčik je rovnaký ako u OM-D E-M10 Mark II, čiže nie ten najväčší, ktorý Olympus má. Asi je to kvôli tomu, že väčší by si vyžiadal zmenu dizajnu.

Displej - druhý model s plne otočným displejom, určite veľké plus.

Zaostrovanie - žiadne prekvapenie sa tu nekoná. Fotoaparát nemá hybridné zaostrovania a tak E-M1 zostáva jediným modelom s plnou podporou starších objektívov ZUIKO DIGITAL. Neberiem to ako mínus, tento fotoaparát nie je koncepčne pre veľké zrkadlovkové objektívy vhodný. Je tu však jedna príjemná novinka pre tých, čo používajú manuálne objektívy. Ak ste chceli, aby dobre fungovala stabilizácia, museli ste pri výmene objektívov prestavovať ohniskovú dĺžku. PEN-F má 10 pamätí, do ktorých si vložíte parametre objektívov a potom už len z pamäte vyvoláte ten, ktorý máte nasadený.

Konektivita - konektivita je ochudobnená z hľadiska videa, k fotoaparátu nepripojíte ani externý mikrofón, ani slúchadlá. Zato pribudla možnosť použitia mechanickej diaľkovej spúšte. Použiť môžete aj elektronickú káblovú spúšť a samozrejme nechýba ani ovládanie cez WiFi.

 
ART efekt Zrnitý film II. Práca s takýmito úpravami je teraz rýchlejšia.

Umelecké efekty, Color Creator atď. - aj keď sa možno zdá, že tieto “hračky” uvoľnili miesto “serióznym” programom, nie je to tak úplne pravda. Ich presun na nové predné koliesko a pridanie kolísky pod voličom programov, ich robí dostupnejšie a ľahšie nastaviteľné. Dokonca pribudli nové úpravy. Koho baví fotiť do JPG, pritom chce obraz výraznejšie upravovať, bude z nových možností vytešený.


Otočením predného voliča rýchlo zmeníte obrazový režim na Monochrome. Nastaviť môžete gradačnú krivku, vinetáciu a filtráciu.


JPG výstup je ukážkový, až sa jednému nechce vyvolávať RAW-y.


JPG, ISO 1600 bez úprav.


JPG, ISO 3200 bez úprav.


JPG, ISO 6400 bez úprav.

Záver

Testoval som kus s označením SAMPLE, s finálnym firmvérom. Keďže zatiaľ neviem spracovať RAW, sú všetky fotografie vo formáte JPG, tak ako ich uložil fotoaparát, bez akýchkoľvek neskorších úprav.

Ku kvalite fotografií sa zatiaľ nebudem vyjadrovať, na to si počkáte do plnohodnotnej recenzie. Ale nečakám, že to bude niečo prevratného, okrem mierneho zvýšenia rozlíšenia.

Až na niekoľko zmien v ovládaní, je PEN-F typický Olympus a kto už nejaký má, rýchle si naň zvykne. Ja som sa pristihol, že som často fotil trochu nakrivo, nie som zvyknutý na hľadáčik v rohu fotoaparátu, budem si na to musieť dávať pozor a pomôže ak si zapnem vodováhu.

Fotoaparát som dohromady testoval asi 3 hodiny. Ak sa mi do konca týždňa, kedy ho musím vrátiť, podarí ešte niečo nafotiť, pridám to do galérie.

Ochutnávku pred plnohodnotnou podrobnou recenziou máme za sebou. Už teraz však môžem s istotou povedať, že je to model nielen funkčne vydarený, ale že je to naviac jeden z najkrajších fotoaparátov na trhu. Ak hľadáte niečo maximálne praktické, siahnite po rade OM-D. Ak však chcete byť “in”, vlastniť a ukazovať sa so šperkom, pritom vysoko funkčným, je PEN-F výbornou voľbou. Naviac si ho môžete vyšperkovať krásnym koženým príslušenstvom. Na druhú stranu vie byť PEN-F aj nenápadný a čisto praktický, ideálny fotoaparát pre street fotografiu. Zabudovaný hľadáčik je prvkom, ktorý u radu PEN chýbal a dúfam, že sa ho dočkáme aj u nejakého cenovo dostupnejšieho modelu.

Fotoaparát sa bude dať kúpiť samostatne (telo), alebo v kitoch s pevným objektívom M.Zuiko 17/1.8, alebo s pancake zoomom EZ 14-42.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
sharkyyy
2016-01-27 07:58:56
Uzasny fotoaparat.
 
marcus_labeo
2016-01-27 08:36:50
Krása. Konečne vstavaný EVF, ktorý oživil umierajúci rad PEN (kúpil si vôbec niekto od predstavenia radu OM-D nejaký PEN?). EVF, plne polohovateľný displej, hafo otočných voličov, 5-osá stabilizácia. Len sa nemôžem zbaviť dojmu, že tu forma v niektorých ohľadoch dostala prednosť pred funkčnosťou (absencia čo i len náznaku gripu, vypínač atď.). Tiež mohol byť takýto topmodel utesnený proti vode a prachu. A konečne cena: 1200 dolárov (rozumej 1200 eur) je hodne, to už sa dostáva do levelu fullframovej a7.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2016-01-27 08:54:30
príspevok od: marcus_labeo
Krása. Konečne vstavaný EVF, ktorý oživil umierajúci rad PEN (kúpil si vôbec niekto od predstavenia radu OM-D nejaký PEN?). EVF, plne polohovateľný displej, hafo otočných voličov, 5-osá stabilizácia. Len sa nemôžem zbaviť dojmu, že tu forma v niektorých ohľadoch dostala prednosť pred funkčnosťou (absencia čo i len náznaku gripu, vypínač atď.). Tiež mohol byť takýto topmodel utesnený proti vode a prachu. A konečne cena: 1200 dolárov (rozumej 1200 eur) je hodne, to už sa dostáva do levelu fullframovej a7.
Podobne ako u inych fotakov tejto koncepcie je na majitelovi, ci da prednost nerusenemu dizajnu, alebo ergonomii. V ponuke je pridavny grip so zakladnou Arca Swiss.
http://www.olympus.sk/site/cs/c/cameras_accessories/pen_om_d_cameras_accessories/pen_om_d_other_accessories/ecg_4/index.html
 
marcus_labeo
2016-01-27 09:03:39
príspevok od: Karol Srnec
Podobne ako u inych fotakov tejto koncepcie je na majitelovi, ci da prednost nerusenemu dizajnu, alebo ergonomii. V ponuke je pridavny grip so zakladnou Arca Swiss.
http://www.olympus.sk/site/cs/c/cameras_accessories/pen_om_d_cameras_accessories/pen_om_d_other_accessories/ecg_4/index.html
Čo je ďalších koľko, 50, 100 eur (nie je zatiaľ dostupný) na to, aby sa dal foťák poriadne držať? Ale OK, ak chce niekto fotiť iba malými pevnými sklami.
 
Spyros
2016-01-27 10:08:57
príspevok od: marcus_labeo
Krása. Konečne vstavaný EVF, ktorý oživil umierajúci rad PEN (kúpil si vôbec niekto od predstavenia radu OM-D nejaký PEN?). EVF, plne polohovateľný displej, hafo otočných voličov, 5-osá stabilizácia. Len sa nemôžem zbaviť dojmu, že tu forma v niektorých ohľadoch dostala prednosť pred funkčnosťou (absencia čo i len náznaku gripu, vypínač atď.). Tiež mohol byť takýto topmodel utesnený proti vode a prachu. A konečne cena: 1200 dolárov (rozumej 1200 eur) je hodne, to už sa dostáva do levelu fullframovej a7.
Ja som kupil P5 ako druhe telo k OMD do zalohy. V kite za prijemnych 399 EUR. Nad novym PENkom za 1200 EUR ani neuvazujem. Uvidime, co prinesu nove OMD.
 
Kejval
2016-01-27 10:40:22
Mne sa nepaci ten otocny displej. Nesacil by len naklapaci, ako je na om 10?
 
PeCh
2016-01-27 11:08:34
príspevok od: Kejval
Mne sa nepaci ten otocny displej. Nesacil by len naklapaci, ako je na om 10?
No nezavďačia sa všetkým. Ak dajú len naklápací, tak niekto bude zase pindať, prečo nie je takýto. Mne osobne tiež stačí naklápací, tento je skôr pre filmárov a jeho výhodou je, že sa dá otočiť a zaklopiť tak, že nevidno displej a tak ho vlastne chráni.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2016-01-27 11:17:59
príspevok od: Kejval
Mne sa nepaci ten otocny displej. Nesacil by len naklapaci, ako je na om 10?
Ked fotis od zeme na vysku, tak je otocny praktickejsi. A je dobry aj pre postihnutych selfitidou.
 
bonifacko
2016-01-27 12:19:02
5 osa stabilizácia je super, cena už nie. Na IR to vidim u mna tak po 6-7 rokoch
 
JohnNewton
2016-01-27 12:42:30
Asi ma ukameňujú, (malými kamienkami) ale zatiaľ sa mi výstupy zdajú subjektívne lepšie ako Z XPRO 2
 
nehemah
2016-01-27 13:18:32
príspevok od: JohnNewton
Asi ma ukameňujú, (malými kamienkami) ale zatiaľ sa mi výstupy zdajú subjektívne lepšie ako Z XPRO 2
tak, ale tvoj subjektívny názor na fujinky všetci poznáme, to potom aj pinhole má lepší výstup ako XPRO 2

ale, zato výzorom tento foťáčik silno pripomína fuji x100 , takže to by asi tiež nebolo pre Teba
 
nehemah
2016-01-27 13:59:11
príspevok od: JohnNewton
Oko nie je pohlavný orgán, oko vidí No možno len Srnec lepšie prezentoval ako Peniak, ale vidím, že takúto kacírsku myšlienku si vôbec nepripúšťate ...
ja si náhodou pripúšťam, ja by som si tento foťáčik pokojne kúpil, olympus som už tiež mal, v podstate som ešte nikdy nemal iba cannon a to ani proti nemu vôbec nič nemám
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2016-01-27 15:17:35
pekný foťáčik
 
Demikát
2016-01-27 15:52:13
Chudák mečiar. Ešte toho nemá dosť?
Pekný foťák
 
blahoslav J B Art
2016-01-27 16:18:17
je nádhernýýý ..... hneď musím napísať Alaškovi, nech mi ho prinesie pod ramadánovú palmičku
 
tomino1980
2016-01-27 16:49:50
takze Jozef P. je ambasador Fuji a Karol S. je ambasador Olympus ... nic v zlom ..obaja profici
 
Roman Point
2016-01-27 18:21:21
Pekná fujinka.
A hej aj mne sa zdá výstup hm vyrovnanejší než pod článkom xpro2
 
Demikát
2016-01-28 08:41:13
príspevok od: tomino1980
takze Jozef P. je ambasador Fuji a Karol S. je ambasador Olympus ... nic v zlom ..obaja profici
A obidvaja mažú komenty, ktoré im pod ich dielami nepasujú.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2016-01-28 10:49:18
príspevok od: Demikát
A obidvaja mažú komenty, ktoré im pod ich dielami nepasujú.
To nie je pravda.
1. ziaden fotoaparat nie je dokonaly, kazdemu vyhovuje nieco ine. Ja i Jpzko to vieme. Kazdy z nas vlastnil fotaky roznych znaciek a mnoho dlasich testoval.
2. Je mi jedno, kto vyrobil to cim fotim, ak som s tam spokojny.
3. Z kazdeho testu sa snazim vytiahnut maximum, odhalit v com je fotak dobry a v com zly. Nemam problem sa kriticky vyjadrit k oblubenej znacke. Ak by som si zacal v recenziach vymyslat, uzivatelia by ma roztrhali na fanforce.

Komenty mazem, pretoze tu uzivatelia ako John Newton troluju komenty pod clankami a vo fore. Nikomu to neprospieva. Uzivatelom to neprinasa nic osozneho. Napr. sa objavi sprava o tom, ze Fuji ponuka akciu, k novemu X-Pro2. Pre tych, ktory sa rozhodli, ze si tento fotak kupia, je to zaujimava ponuka. Mozu a nemusia ju vyuzit. Pod takouto spravou by sa dali ocakavat komenty o tom, ako je to fajn, ze je tu takato uvadzacia akcia, pripadne ponety pre Fuji, ako to robit este zaujimavejsie. Miesto toho tam pribudnu prispevky, ktore vobec so spravou nesuvisia, len JN, ktory nevie co s acsom, si tam ventiluje svoje radobyvtipne Fuji depresie.

Niektory uzivatelia maju pocit, ze si na internete mozu dovolit vsetko. Ja som tolerantny a malokedy zasahujem do komentarov, tym nepriamo napomaham vzniku nic neprinasajucich komentov. Kym niekto nezacne nadavat, nechavam to vacsinou bez povsimnutia. Sem tam nejaky vtip na odlahcenie je OK. Ale sustavne trolovanie a hejtovanie niekedy musim zastavit. Demokrcia nie je anarchia a diskusia ma svoje pravidla, pisane i nepisane. Mozno si to niektori uzivatelia neuvedomuju, ale na to aby tu mohlo byt ePhoto, musime tvrdo pracovat. Castokrat vo svojom volnom case. Ja nikoho pracu neurazam, tak preco to robia niektory uzivatelia nam? Preco si nevedia povedat, toto je este v tolerancii a toto uz nie? Vazne sme pre vas len trtkovia co musia pre vas pisat a vy si mozete robit, co sa vam zapaci, bez trochy vdaky?
Je mi jedno, ak sa to niekomu nepaci, ze tu mazeme komenty. Je to administracia, je to normalne. CHranime tak obsah a uroven portalu, na ktorom roky tvrdo pracujeme. Trolovia a hejtery nezneprijemnuju pobyt na ephote (a hociakej inej stranky) len nam, ale hlavne ostatnym.
 
alkaline
2016-01-28 11:19:52
...ano...
 
RasťoS
2016-01-28 13:23:46
Niektorý "užívatelia" si tu užívajú pozornosť, ktorá im zrejme v reálnom živote chýba. Ale však dám si nick Albert Einstein a návrat do detských čias sa môže začať.
 
RasťoS
2016-01-28 13:42:44
Čo sa týka foťáčika... Pre mňa je najdôležitejší snímač a ak cena neodzrkadľuje jeho schopnosti, nieje pre mňa zaujímavý. Myslím, že 4/3 snímač dokázal malý zázrak, keď sa kvalitou výstupu priblížil APS-C. To navýšenie na 20 mpix. bola skôr kozmetická záležitosť, aby sa nepovedalo, že vývoj stagnuje.
Inak manuálne ovládače sa mi páčia a takú dierku na drôtenú spúšť by som si prial aj na svojom foťáku .
 
Demikát
2016-01-28 14:26:23
príspevok od: Karol Srnec
To nie je pravda.
1. ziaden fotoaparat nie je dokonaly, kazdemu vyhovuje nieco ine. Ja i Jpzko to vieme. Kazdy z nas vlastnil fotaky roznych znaciek a mnoho dlasich testoval.
2. Je mi jedno, kto vyrobil to cim fotim, ak som s tam spokojny.
3. Z kazdeho testu sa snazim vytiahnut maximum, odhalit v com je fotak dobry a v com zly. Nemam problem sa kriticky vyjadrit k oblubenej znacke. Ak by som si zacal v recenziach vymyslat, uzivatelia by ma roztrhali na fanforce.

Komenty mazem, pretoze tu uzivatelia ako John Newton troluju komenty pod clankami a vo fore. Nikomu to neprospieva. Uzivatelom to neprinasa nic osozneho. Napr. sa objavi sprava o tom, ze Fuji ponuka akciu, k novemu X-Pro2. Pre tych, ktory sa rozhodli, ze si tento fotak kupia, je to zaujimava ponuka. Mozu a nemusia ju vyuzit. Pod takouto spravou by sa dali ocakavat komenty o tom, ako je to fajn, ze je tu takato uvadzacia akcia, pripadne ponety pre Fuji, ako to robit este zaujimavejsie. Miesto toho tam pribudnu prispevky, ktore vobec so spravou nesuvisia, len JN, ktory nevie co s acsom, si tam ventiluje svoje radobyvtipne Fuji depresie.

Niektory uzivatelia maju pocit, ze si na internete mozu dovolit vsetko. Ja som tolerantny a malokedy zasahujem do komentarov, tym nepriamo napomaham vzniku nic neprinasajucich komentov. Kym niekto nezacne nadavat, nechavam to vacsinou bez povsimnutia. Sem tam nejaky vtip na odlahcenie je OK. Ale sustavne trolovanie a hejtovanie niekedy musim zastavit. Demokrcia nie je anarchia a diskusia ma svoje pravidla, pisane i nepisane. Mozno si to niektori uzivatelia neuvedomuju, ale na to aby tu mohlo byt ePhoto, musime tvrdo pracovat. Castokrat vo svojom volnom case. Ja nikoho pracu neurazam, tak preco to robia niektory uzivatelia nam? Preco si nevedia povedat, toto je este v tolerancii a toto uz nie? Vazne sme pre vas len trtkovia co musia pre vas pisat a vy si mozete robit, co sa vam zapaci, bez trochy vdaky?
Je mi jedno, ak sa to niekomu nepaci, ze tu mazeme komenty. Je to administracia, je to normalne. CHranime tak obsah a uroven portalu, na ktorom roky tvrdo pracujeme. Trolovia a hejtery nezneprijemnuju pobyt na ephote (a hociakej inej stranky) len nam, ale hlavne ostatnym.
OK. Som rád a ďakujem ti za rozumnú odpoveď. Trocha mi niektoré zmazané komenty nedávali zmysel a tak som si rýpol a opakujem, som rád, že som dostal takúto odpoveď
Ja si cením vašu prácu a najmä teda Jožkovu, lebo fuji ma zaujíma. Kvôli tomu som aj kúpil classic, nech môžem čítať vaše články. Tak že môj rýpanec neber vážne. Viac menej som chcel len počuť to čo si mi odpísal.
Čo sa týka J.N. tak k tomu som sa už vyjadril viac krát inde
Držím palce a pevné nervy s efoťákmi
L.
 
Demikát
2016-01-28 14:28:02
príspevok od: Karol Srnec
To nie je pravda.
1. ziaden fotoaparat nie je dokonaly, kazdemu vyhovuje nieco ine. Ja i Jpzko to vieme. Kazdy z nas vlastnil fotaky roznych znaciek a mnoho dlasich testoval.
2. Je mi jedno, kto vyrobil to cim fotim, ak som s tam spokojny.
3. Z kazdeho testu sa snazim vytiahnut maximum, odhalit v com je fotak dobry a v com zly. Nemam problem sa kriticky vyjadrit k oblubenej znacke. Ak by som si zacal v recenziach vymyslat, uzivatelia by ma roztrhali na fanforce.

Komenty mazem, pretoze tu uzivatelia ako John Newton troluju komenty pod clankami a vo fore. Nikomu to neprospieva. Uzivatelom to neprinasa nic osozneho. Napr. sa objavi sprava o tom, ze Fuji ponuka akciu, k novemu X-Pro2. Pre tych, ktory sa rozhodli, ze si tento fotak kupia, je to zaujimava ponuka. Mozu a nemusia ju vyuzit. Pod takouto spravou by sa dali ocakavat komenty o tom, ako je to fajn, ze je tu takato uvadzacia akcia, pripadne ponety pre Fuji, ako to robit este zaujimavejsie. Miesto toho tam pribudnu prispevky, ktore vobec so spravou nesuvisia, len JN, ktory nevie co s acsom, si tam ventiluje svoje radobyvtipne Fuji depresie.

Niektory uzivatelia maju pocit, ze si na internete mozu dovolit vsetko. Ja som tolerantny a malokedy zasahujem do komentarov, tym nepriamo napomaham vzniku nic neprinasajucich komentov. Kym niekto nezacne nadavat, nechavam to vacsinou bez povsimnutia. Sem tam nejaky vtip na odlahcenie je OK. Ale sustavne trolovanie a hejtovanie niekedy musim zastavit. Demokrcia nie je anarchia a diskusia ma svoje pravidla, pisane i nepisane. Mozno si to niektori uzivatelia neuvedomuju, ale na to aby tu mohlo byt ePhoto, musime tvrdo pracovat. Castokrat vo svojom volnom case. Ja nikoho pracu neurazam, tak preco to robia niektory uzivatelia nam? Preco si nevedia povedat, toto je este v tolerancii a toto uz nie? Vazne sme pre vas len trtkovia co musia pre vas pisat a vy si mozete robit, co sa vam zapaci, bez trochy vdaky?
Je mi jedno, ak sa to niekomu nepaci, ze tu mazeme komenty. Je to administracia, je to normalne. CHranime tak obsah a uroven portalu, na ktorom roky tvrdo pracujeme. Trolovia a hejtery nezneprijemnuju pobyt na ephote (a hociakej inej stranky) len nam, ale hlavne ostatnym.
...a ešte.. Vaše testy s tým nič nemajú. Tie sú ok
 
blahoslav J B Art
2016-01-28 16:55:13
príspevok od: JohnNewton
Asi ma ukameňujú, (malými kamienkami) ale zatiaľ sa mi výstupy zdajú subjektívne lepšie ako Z XPRO 2
gratulujem ti k oceneniu redakciou 'Ephoto troll'
 
Martin P
2016-01-28 17:13:28
príspevok od: Karol Srnec
To nie je pravda.
1. ziaden fotoaparat nie je dokonaly, kazdemu vyhovuje nieco ine. Ja i Jpzko to vieme. Kazdy z nas vlastnil fotaky roznych znaciek a mnoho dlasich testoval.
2. Je mi jedno, kto vyrobil to cim fotim, ak som s tam spokojny.
3. Z kazdeho testu sa snazim vytiahnut maximum, odhalit v com je fotak dobry a v com zly. Nemam problem sa kriticky vyjadrit k oblubenej znacke. Ak by som si zacal v recenziach vymyslat, uzivatelia by ma roztrhali na fanforce.

Komenty mazem, pretoze tu uzivatelia ako John Newton troluju komenty pod clankami a vo fore. Nikomu to neprospieva. Uzivatelom to neprinasa nic osozneho. Napr. sa objavi sprava o tom, ze Fuji ponuka akciu, k novemu X-Pro2. Pre tych, ktory sa rozhodli, ze si tento fotak kupia, je to zaujimava ponuka. Mozu a nemusia ju vyuzit. Pod takouto spravou by sa dali ocakavat komenty o tom, ako je to fajn, ze je tu takato uvadzacia akcia, pripadne ponety pre Fuji, ako to robit este zaujimavejsie. Miesto toho tam pribudnu prispevky, ktore vobec so spravou nesuvisia, len JN, ktory nevie co s acsom, si tam ventiluje svoje radobyvtipne Fuji depresie.

Niektory uzivatelia maju pocit, ze si na internete mozu dovolit vsetko. Ja som tolerantny a malokedy zasahujem do komentarov, tym nepriamo napomaham vzniku nic neprinasajucich komentov. Kym niekto nezacne nadavat, nechavam to vacsinou bez povsimnutia. Sem tam nejaky vtip na odlahcenie je OK. Ale sustavne trolovanie a hejtovanie niekedy musim zastavit. Demokrcia nie je anarchia a diskusia ma svoje pravidla, pisane i nepisane. Mozno si to niektori uzivatelia neuvedomuju, ale na to aby tu mohlo byt ePhoto, musime tvrdo pracovat. Castokrat vo svojom volnom case. Ja nikoho pracu neurazam, tak preco to robia niektory uzivatelia nam? Preco si nevedia povedat, toto je este v tolerancii a toto uz nie? Vazne sme pre vas len trtkovia co musia pre vas pisat a vy si mozete robit, co sa vam zapaci, bez trochy vdaky?
Je mi jedno, ak sa to niekomu nepaci, ze tu mazeme komenty. Je to administracia, je to normalne. CHranime tak obsah a uroven portalu, na ktorom roky tvrdo pracujeme. Trolovia a hejtery nezneprijemnuju pobyt na ephote (a hociakej inej stranky) len nam, ale hlavne ostatnym.
pan Srnec Vy urcite nieste pre mna trtko a partia okolo Vas urcite tiez nie
trtko je tu jeden a vsetci vieme ktory, mal som tu cest byt nim atakovany a stalo ma to vela umu a casu aby som neklesol na jeho uroven.
od zaciatku co sa pozname osobne, si Vas vazim a fandim Vam v kazdej cinnosti, ktoru robite,
len ta gramatika, mne ako nadsenemu slovencinarovi to nejde do oci, niektore vyrazy su hrozne,
v hovorovej reci ok, ale tu to citaju aj mladi ludia az deti a nieje dobre ked pouzijete slovo prevedenie namiesto vyhotovenie, aspon jeden priklad za vsetky, inak je vsetko v najlepsom poriadku a ze Vas citaju aj vo svete isto viete a povazuju to za bernu mincu, tiez isto viete.
pre neprajnikov mojej bezinterpunkcnej komunikacie odkazujem... domyslite si co chcete.
 
tomino1980
2016-01-28 17:30:52
ak by som PenF kvoli niecomu kupil a prehltol tu cenovku 1199(telo) ...tak je to otocne kolecko a simulacia filmov
fotky na Huff-ovej stranke su paradne

ale stacilo by mi keby tie mody dali cez FW do M10ky
 
kigor
2016-01-28 18:12:57
príspevok od: tomino1980
ak by som PenF kvoli niecomu kupil a prehltol tu cenovku 1199(telo) ...tak je to otocne kolecko a simulacia filmov
fotky na Huff-ovej stranke su paradne

ale stacilo by mi keby tie mody dali cez FW do M10ky
Pozeral som, že Pišta Huff sa vybláznil s monochromatickým režimom. A to vieme, že bol do Leicy M Monochrom zamilovaný
Inak som zvedavý naživo na hľadáčik. Aj tvar očnice je nádherný. Vyzerá to tak, že sa dizajnér piplal dlho s každým detailom. Fajn. Som v čakaní.
 
Jozef Macák
2016-01-28 18:56:51
príspevok od: kigor
Pozeral som, že Pišta Huff sa vybláznil s monochromatickým režimom. A to vieme, že bol do Leicy M Monochrom zamilovaný
Inak som zvedavý naživo na hľadáčik. Aj tvar očnice je nádherný. Vyzerá to tak, že sa dizajnér piplal dlho s každým detailom. Fajn. Som v čakaní.
Pista Huffnagel je tusim zamilovany do kazdeho noveho mirrorless fotaku co vyjde (teda, okrem Fuji, tie su mu neni po chuti). A odkedy som zistil ze sa rozprava s duchmi, neberiem jeho recenzie az tak vazne
http://huffparanormal.com/about-me/
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2016-01-29 14:04:36
príspevok od: Roman Point
Pekná fujinka.
A hej aj mne sa zdá výstup hm vyrovnanejší než pod článkom xpro2
treba sa pozrieť aj na ISO hodnoty
 
Roman Point
2016-01-29 14:19:46
príspevok od: Jozef Peniak
treba sa pozrieť aj na ISO hodnoty
Ja samozrejme neverím tomu že niečo nové môže mať v určitých prípadoch tak zlý výstup ako som videl na fotkach z xpro2. A už vôbec nie fuji. Preto som písal že si počkám na uvedenie ostrej verzie a následných testov. Toto je len také kvákanie v teoretickej rovine.
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2016-01-29 19:26:42
príspevok od: Roman Point
Ja samozrejme neverím tomu že niečo nové môže mať v určitých prípadoch tak zlý výstup ako som videl na fotkach z xpro2. A už vôbec nie fuji. Preto som písal že si počkám na uvedenie ostrej verzie a následných testov. Toto je len také kvákanie v teoretickej rovine.
na dpreview už maju porovnanie aj z RAW, http://www.dpreview.com/samples/2528723599/digging-into-the-fujifilm-x-pro2-studio-analysis-and-full-production-sample-gallery-added
 
katjo
2016-01-29 22:21:22
Rovnaká kategória, rovnaký snímač, dokonca aj cena..
Už len si počkať na priame porovnanie:

Panasonic Lumix DMX-GX8 VERZUS Olympus PEN-F
 
JohnNewton
2016-01-30 18:45:33
príspevok od: blahoslav J B Art
gratulujem ti k oceneniu redakciou 'Ephoto troll'
Ďakujem, skončil si tesne druhý, posielaním všetkých na workshopy, MK
 
JohnNewton
2016-01-30 18:53:25
príspevok od: Demikát
A obidvaja mažú komenty, ktoré im pod ich dielami nepasujú.
Lubo, Ty občas niečo presne trafíš a potom sa toho zľakneš
 
JohnNewton
2016-01-30 18:56:51
príspevok od: RasťoS
Niektorý "užívatelia" si tu užívajú pozornosť, ktorá im zrejme v reálnom živote chýba. Ale však dám si nick Albert Einstein a návrat do detských čias sa môže začať.
Rasťo, Ten "Newton" bo Isaac, tak že Ty by si mohol byť trebárs Ďuro Einstein
A priveľa pozornosti v živote môže spôsobiť, že ostaneš len členom stáda.
 
JohnNewton
2016-01-30 19:05:10
príspevok od: Karol Srnec
To nie je pravda.
1. ziaden fotoaparat nie je dokonaly, kazdemu vyhovuje nieco ine. Ja i Jpzko to vieme. Kazdy z nas vlastnil fotaky roznych znaciek a mnoho dlasich testoval.
2. Je mi jedno, kto vyrobil to cim fotim, ak som s tam spokojny.
3. Z kazdeho testu sa snazim vytiahnut maximum, odhalit v com je fotak dobry a v com zly. Nemam problem sa kriticky vyjadrit k oblubenej znacke. Ak by som si zacal v recenziach vymyslat, uzivatelia by ma roztrhali na fanforce.

Komenty mazem, pretoze tu uzivatelia ako John Newton troluju komenty pod clankami a vo fore. Nikomu to neprospieva. Uzivatelom to neprinasa nic osozneho. Napr. sa objavi sprava o tom, ze Fuji ponuka akciu, k novemu X-Pro2. Pre tych, ktory sa rozhodli, ze si tento fotak kupia, je to zaujimava ponuka. Mozu a nemusia ju vyuzit. Pod takouto spravou by sa dali ocakavat komenty o tom, ako je to fajn, ze je tu takato uvadzacia akcia, pripadne ponety pre Fuji, ako to robit este zaujimavejsie. Miesto toho tam pribudnu prispevky, ktore vobec so spravou nesuvisia, len JN, ktory nevie co s acsom, si tam ventiluje svoje radobyvtipne Fuji depresie.

Niektory uzivatelia maju pocit, ze si na internete mozu dovolit vsetko. Ja som tolerantny a malokedy zasahujem do komentarov, tym nepriamo napomaham vzniku nic neprinasajucich komentov. Kym niekto nezacne nadavat, nechavam to vacsinou bez povsimnutia. Sem tam nejaky vtip na odlahcenie je OK. Ale sustavne trolovanie a hejtovanie niekedy musim zastavit. Demokrcia nie je anarchia a diskusia ma svoje pravidla, pisane i nepisane. Mozno si to niektori uzivatelia neuvedomuju, ale na to aby tu mohlo byt ePhoto, musime tvrdo pracovat. Castokrat vo svojom volnom case. Ja nikoho pracu neurazam, tak preco to robia niektory uzivatelia nam? Preco si nevedia povedat, toto je este v tolerancii a toto uz nie? Vazne sme pre vas len trtkovia co musia pre vas pisat a vy si mozete robit, co sa vam zapaci, bez trochy vdaky?
Je mi jedno, ak sa to niekomu nepaci, ze tu mazeme komenty. Je to administracia, je to normalne. CHranime tak obsah a uroven portalu, na ktorom roky tvrdo pracujeme. Trolovia a hejtery nezneprijemnuju pobyt na ephote (a hociakej inej stranky) len nam, ale hlavne ostatnym.
Pán šefredaktor, sú komentáre pod akciou fuji na X PRO 2 povolené ? Pýtam sa, aby som Vás nedostal do akéhosi čudného duševného rozpoloženia, ktoré u Vás nevidím prvý krát ? Keby sa mi nepáčil objektív Zeiss, bolo by to iné, ako keď sa mi nepáči zatiaľ výstup z Xpro2 ? . Samozrejme časť o trt... sa mi páčila, tiež s hejtermi máte pravdu, mne tak pripadá M. Konečný.
A posledná otázka, ste jediná redakcia ktorá vynechala správu o Nikone D500, predpokladám, že na to máte dôvody Nepredpokladám, ži ich zverejníte , možno sa mýlim, ale to Vám na dôverihodnosti nepridalo.
 
JohnNewton
2016-01-30 19:16:27
príspevok od: Jozef Peniak
na dpreview už maju porovnanie aj z RAW, http://www.dpreview.com/samples/2528723599/digging-into-the-fujifilm-x-pro2-studio-analysis-and-full-production-sample-gallery-added
To nebol dobrý nápad, teda aspoň pre tých čo im slúži zrak
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2016-01-30 19:34:53
príspevok od: JohnNewton
Pán šefredaktor, sú komentáre pod akciou fuji na X PRO 2 povolené ? Pýtam sa, aby som Vás nedostal do akéhosi čudného duševného rozpoloženia, ktoré u Vás nevidím prvý krát ? Keby sa mi nepáčil objektív Zeiss, bolo by to iné, ako keď sa mi nepáči zatiaľ výstup z Xpro2 ? . Samozrejme časť o trt... sa mi páčila, tiež s hejtermi máte pravdu, mne tak pripadá M. Konečný.
A posledná otázka, ste jediná redakcia ktorá vynechala správu o Nikone D500, predpokladám, že na to máte dôvody Nepredpokladám, ži ich zverejníte , možno sa mýlim, ale to Vám na dôverihodnosti nepridalo.
Nemam nic proti tvojmu nazoru na vystup z X-Pro2. Ani mne X_Trans uplne nesedi. Paci sa mi na portretoch, streetke, ale nie v krajine, prirode. Je ale rozdiel vyjadrit sa k niecomu, alebo neustale nieco omielat do omrzneia. A netyka sa to len Fuji. Mne je jedno, cim fotis a coho si fanusik. SUper je, ze si mozeme vyberat. Mne je jedno cim fotim, ak som s technikou a vystupom spokojny. A tak sa tu mozes stretnut s fotkami z Olympusu, Nikonu, Sony i Fuji. Myslim, ze dnes sa vyslovene zly fotak nerobi a je to skor v nas, ak nie je vysledok OK.

Som rad, ze sa pytas na D500. Takze moja odpoved: Nikon D500 bol tak utajovany, do poslodnej chvile, ze zatial co k D5 tlacova sprava dosla, k D500 nedorazila. Tlacove spravy od NIkonu dostavame den vopred (v slovencine), aby sme ich stihli nahodit a vcas uverejnit. Tak sa stalo u D5, noveho blesku i objektivov. Cakali sme aj na spravu o D500, ktoru sme neskor obdrzali len v anglictine. Marne. Tlacova sprava v slovencine ani cestine nedorazila a aj na oficialnych strankach sa objavila len v anglictine a D500, na rozdiel od D5 , sa ani neobajvila medzi produktami. Cakali sme na slovensku tlacovu spravu tak dlho (viackrat urgovane), ze aj keby dosla, uz by bolo neskoro.
Ano, mohol som anglkicku spravu prelozit, nejaky cas to trva a je za to zodpovedny niekto iny. Nikonu sa prisne utajenie v tomto vypomstilo. Osobne som bol zvedavy, kedy oficialne TS dorazi. Mylsim, ze otazka, preco na ePhote nebola zverejnena sprava o D500, patri Nikonu.
Nema uz zmysel teraz nieco s tym robit. V kazdom pripade, ked D500 dorazi na test, urobim podrobnu recenziu a uz teraz sa nan velmi tesim.

P.S. Dufal som marne, ze si pocas 3-dnoveho banu trochu vstupis do seba. Asi som bol prilis optimisticky.
 
JohnNewton
2016-01-30 19:41:53
príspevok od: Karol Srnec
Nemam nic proti tvojmu nazoru na vystup z X-Pro2. Ani mne X_Trans uplne nesedi. Paci sa mi na portretoch, streetke, ale nie v krajine, prirode. Je ale rozdiel vyjadrit sa k niecomu, alebo neustale nieco omielat do omrzneia. A netyka sa to len Fuji. Mne je jedno, cim fotis a coho si fanusik. SUper je, ze si mozeme vyberat. Mne je jedno cim fotim, ak som s technikou a vystupom spokojny. A tak sa tu mozes stretnut s fotkami z Olympusu, Nikonu, Sony i Fuji. Myslim, ze dnes sa vyslovene zly fotak nerobi a je to skor v nas, ak nie je vysledok OK.

Som rad, ze sa pytas na D500. Takze moja odpoved: Nikon D500 bol tak utajovany, do poslodnej chvile, ze zatial co k D5 tlacova sprava dosla, k D500 nedorazila. Tlacove spravy od NIkonu dostavame den vopred (v slovencine), aby sme ich stihli nahodit a vcas uverejnit. Tak sa stalo u D5, noveho blesku i objektivov. Cakali sme aj na spravu o D500, ktoru sme neskor obdrzali len v anglictine. Marne. Tlacova sprava v slovencine ani cestine nedorazila a aj na oficialnych strankach sa objavila len v anglictine a D500, na rozdiel od D5 , sa ani neobajvila medzi produktami. Cakali sme na slovensku tlacovu spravu tak dlho (viackrat urgovane), ze aj keby dosla, uz by bolo neskoro.
Ano, mohol som anglkicku spravu prelozit, nejaky cas to trva a je za to zodpovedny niekto iny. Nikonu sa prisne utajenie v tomto vypomstilo. Osobne som bol zvedavy, kedy oficialne TS dorazi. Mylsim, ze otazka, preco na ePhote nebola zverejnena sprava o D500, patri Nikonu.
Nema uz zmysel teraz nieco s tym robit. V kazdom pripade, ked D500 dorazi na test, urobim podrobnu recenziu a uz teraz sa nan velmi tesim.

P.S. Dufal som marne, ze si pocas 3-dnoveho banu trochu vstupis do seba. Asi som bol prilis optimisticky.
No jo optimizmus nie je na mieste, lebo ja som len fanúšik zdravého rozumu, a pre to som Ti radil aby pod podobnými reklamnými akciami nebol povolený koment. Nie je to potrebné, lebo očakávať len samé pozitívne reakcie je ilúziou. A tie negatívne nechcete. Nechajte to na ľuďoch, nech sa rozhodnú. Oznámenie úplne stačí.
 
Martin P
2016-01-30 19:44:39
príspevok od: JohnNewton
No neviem či to mám komentovať, ale asi Vás sklamem, ja už nie som, ale to je vekom. Firma Pfitzer ale na to ponuka svoju modrú tabletku, tak že iste to pomôže aj redakcii A Vy už viacej kelesnúť nemôžete, po tom hodnotení fotografií v kritickom okienku A je teda nerád robím advokáta Srncovi, ale iste by som ho nekritizoval za slovenčinu, keby som písal ako Vy. (a ja píšem ešte horšie)
snazite sa teda uporne, ale neprinutite ma povedat - napisat to co by som vam rad povedal do oci,
neklesnem na vasu uroven megatrolla co sa asi nudi a rype a seje vietor, len aby ste nezali burku
ak si myslite, ze ste ktovie ako vtipny, tak vedzte, ze nieste nech sa akokolvek snazite, na to treba ine vlohy a kapacity.
a jasne som napisal, ze nerieste moj bezinterpunkcny pravopis a ak ano tak si....domyslite si tu najsprostejsiu nadavku a urazku aku dokazete ak dokazete, lebo aj na to treba predstavivost a kreativitu.
a slovencina je moj konicek a ten si nedam vziat ani takym jedincom ako ste vy a ze pisem bez interpunkcie je cisto moja volba a teraz uz aj kvoli vam nebudem inak.
 
JohnNewton
2016-01-30 19:50:30
príspevok od: Martin P
snazite sa teda uporne, ale neprinutite ma povedat - napisat to co by som vam rad povedal do oci,
neklesnem na vasu uroven megatrolla co sa asi nudi a rype a seje vietor, len aby ste nezali burku
ak si myslite, ze ste ktovie ako vtipny, tak vedzte, ze nieste nech sa akokolvek snazite, na to treba ine vlohy a kapacity.
a jasne som napisal, ze nerieste moj bezinterpunkcny pravopis a ak ano tak si....domyslite si tu najsprostejsiu nadavku a urazku aku dokazete ak dokazete, lebo aj na to treba predstavivost a kreativitu.
a slovencina je moj konicek a ten si nedam vziat ani takym jedincom ako ste vy a ze pisem bez interpunkcie je cisto moja volba a teraz uz aj kvoli vam nebudem inak.
MatrinP, nechajte tak,po tom príspevku o tom kto je alebo nie je trt.. som si vás úprimne obľúbil. A rád Vás pozvem na pivo . Nič osobné v tom nehľadajte. Nech zdravie slúži.
 
Martin P
2016-01-30 20:09:51
príspevok od: JohnNewton
MatrinP, nechajte tak,po tom príspevku o tom kto je alebo nie je trt.. som si vás úprimne obľúbil. A rád Vás pozvem na pivo . Nič osobné v tom nehľadajte. Nech zdravie slúži.
pivo nepijem a stretavam sa len s prijemnymi mojmu srdcu blizkymi ludmi.
zdravie si postrazim sam, ale dakujem za zelanie.
len mam obavu, ze z mojej strany sa obluby vasej osoby nedockate, skuste sa zamysliet preco to tak je.
 
JohnNewton
2016-01-30 20:12:11
príspevok od: Martin P
pivo nepijem a stretavam sa len s prijemnymi mojmu srdcu blizkymi ludmi.
zdravie si postrazim sam, ale dakujem za zelanie.
len mam obavu, ze z mojej strany sa obluby vasej osoby nedockate, skuste sa zamysliet preco to tak je.
V poriadku Martin, Vaše rozhodnutie plne rešpektujem
 
Paulie
2016-01-30 20:14:38
príspevok od: Karol Srnec
Nemam nic proti tvojmu nazoru na vystup z X-Pro2. Ani mne X_Trans uplne nesedi. Paci sa mi na portretoch, streetke, ale nie v krajine, prirode. Je ale rozdiel vyjadrit sa k niecomu, alebo neustale nieco omielat do omrzneia. A netyka sa to len Fuji. Mne je jedno, cim fotis a coho si fanusik. SUper je, ze si mozeme vyberat. Mne je jedno cim fotim, ak som s technikou a vystupom spokojny. A tak sa tu mozes stretnut s fotkami z Olympusu, Nikonu, Sony i Fuji. Myslim, ze dnes sa vyslovene zly fotak nerobi a je to skor v nas, ak nie je vysledok OK.

Som rad, ze sa pytas na D500. Takze moja odpoved: Nikon D500 bol tak utajovany, do poslodnej chvile, ze zatial co k D5 tlacova sprava dosla, k D500 nedorazila. Tlacove spravy od NIkonu dostavame den vopred (v slovencine), aby sme ich stihli nahodit a vcas uverejnit. Tak sa stalo u D5, noveho blesku i objektivov. Cakali sme aj na spravu o D500, ktoru sme neskor obdrzali len v anglictine. Marne. Tlacova sprava v slovencine ani cestine nedorazila a aj na oficialnych strankach sa objavila len v anglictine a D500, na rozdiel od D5 , sa ani neobajvila medzi produktami. Cakali sme na slovensku tlacovu spravu tak dlho (viackrat urgovane), ze aj keby dosla, uz by bolo neskoro.
Ano, mohol som anglkicku spravu prelozit, nejaky cas to trva a je za to zodpovedny niekto iny. Nikonu sa prisne utajenie v tomto vypomstilo. Osobne som bol zvedavy, kedy oficialne TS dorazi. Mylsim, ze otazka, preco na ePhote nebola zverejnena sprava o D500, patri Nikonu.
Nema uz zmysel teraz nieco s tym robit. V kazdom pripade, ked D500 dorazi na test, urobim podrobnu recenziu a uz teraz sa nan velmi tesim.

P.S. Dufal som marne, ze si pocas 3-dnoveho banu trochu vstupis do seba. Asi som bol prilis optimisticky.
Na inom portáli vyšla tlačovka k D500 a v slovenčine. Zaujímavé.
 
blahoslav J B Art
2016-01-30 20:27:03
príspevok od: Paulie
Na inom portáli vyšla tlačovka k D500 a v slovenčine. Zaujímavé.
ale az 26.1.2016 ... s Nikonom to ide dole vodou ... som zvedavy, ake problemy bude mat D500
 
Roman Point
2016-01-30 20:41:19
príspevok od: blahoslav J B Art
ale az 26.1.2016 ... s Nikonom to ide dole vodou ... som zvedavy, ake problemy bude mat D500
Ale to nie. Ja sa stavím že žiadne. Konečne nikon čo sa mi páči a ty ho takto napadneš? Dik
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2016-01-30 22:00:47
príspevok od: Paulie
Na inom portáli vyšla tlačovka k D500 a v slovenčine. Zaujímavé.
pokial ju niekto prelozil z AJ, preco nie.
 
Paulie
2016-01-30 23:44:21
príspevok od: Karol Srnec
pokial ju niekto prelozil z AJ, preco nie.
Veď to, na free portáli si niekto dal námahu s prekladom a tu, kde si ludia platia za konto, sa tlačenky nedočkali.
 
Paulie
2016-01-30 23:49:50
...inak ten strieborný PEN-F je fakt krásny.
 
JohnNewton
2016-01-31 06:47:19
Aspoň nejké dojmy, ale určite by som chvíľu počkal na skúsenosti užívateľov....

http://petapixel.com/2016/01/09/i-shot-with-the-nikon-d500-here-are-my-thoughts/
 
Roman Point
2016-01-31 07:34:39
príspevok od: JohnNewton
Aspoň nejké dojmy, ale určite by som chvíľu počkal na skúsenosti užívateľov....

http://petapixel.com/2016/01/09/i-shot-with-the-nikon-d500-here-are-my-thoughts/
Chcem ho len neviem čo s canon výbavou Musím presvedčiť manželku že potrebujem aj Nikon Že dva systémy sú lepšie než jeden
 
JohnNewton
2016-01-31 07:37:57
príspevok od: Roman Point
Chcem ho len neviem čo s canon výbavou Musím presvedčiť manželku že potrebujem aj Nikon Že dva systémy sú lepšie než jeden
Presvedč ju, že ona potrebuje Canon
 
blahoslav J B Art
2016-01-31 10:32:28
príspevok od: Roman Point
Chcem ho len neviem čo s canon výbavou Musím presvedčiť manželku že potrebujem aj Nikon Že dva systémy sú lepšie než jeden
... a ona ta naoplatku presvedci, ze okrem manzela potrebuje aj milenca ... lebo dvaja su pre nu lepsi ako jeden 😁
 
Jozef Macák
2016-01-31 11:04:40
príspevok od: Martin P
pan Srnec Vy urcite nieste pre mna trtko a partia okolo Vas urcite tiez nie
trtko je tu jeden a vsetci vieme ktory, mal som tu cest byt nim atakovany a stalo ma to vela umu a casu aby som neklesol na jeho uroven.
od zaciatku co sa pozname osobne, si Vas vazim a fandim Vam v kazdej cinnosti, ktoru robite,
len ta gramatika, mne ako nadsenemu slovencinarovi to nejde do oci, niektore vyrazy su hrozne,
v hovorovej reci ok, ale tu to citaju aj mladi ludia az deti a nieje dobre ked pouzijete slovo prevedenie namiesto vyhotovenie, aspon jeden priklad za vsetky, inak je vsetko v najlepsom poriadku a ze Vas citaju aj vo svete isto viete a povazuju to za bernu mincu, tiez isto viete.
pre neprajnikov mojej bezinterpunkcnej komunikacie odkazujem... domyslite si co chcete.
nuz, niekomu bije do oci slovo prevedenie a niekomu zas suvetie zlozene z 11 viet
 
Roman Point
2016-01-31 13:35:33
príspevok od: blahoslav J B Art
... a ona ta naoplatku presvedci, ze okrem manzela potrebuje aj milenca ... lebo dvaja su pre nu lepsi ako jeden 😁
Pri dvoch deťoch snáď nebude tak vymýšľať
 
Martin P
2016-01-31 15:29:36
príspevok od: Jozef Macák
nuz, niekomu bije do oci slovo prevedenie a niekomu zas suvetie zlozene z 11 viet
vylezte mi vsetci na hrb a popripade ma este mozete bozat na celo.
 
JohnNewton
2016-01-31 19:44:01
Pen F chválim, testovacie obrazce bez výhrad

http://www.imaging-resource.com/PRODS/olympus-pen-f/olympus-pen-fA.HTM
 
Vixen
2016-01-31 19:52:20
Tu je už aj podrobná recenzia a obrazový výstup vyzerá veľmi solídne

http://www.imaging-resource.com/PRODS/olympus-pen-f/olympus-pen-fA.HTM
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2016-01-31 21:42:31
príspevok od: JohnNewton
To nebol dobrý nápad, teda aspoň pre tých čo im slúži zrak
Treba aj triezvy úsudok, len zrak nestačí. Všetko má svoje výhody aj nevýhody, tak isto aj X-Trans senzor. Mimochodom to moiré na konkurečných foťákoch je prekrásne...
 
JohnNewton
2016-02-01 06:58:59
príspevok od: Jozef Peniak
Treba aj triezvy úsudok, len zrak nestačí. Všetko má svoje výhody aj nevýhody, tak isto aj X-Trans senzor. Mimochodom to moiré na konkurečných foťákoch je prekrásne...
Však daj nejaký príklad, ja som s moiré stretol v živote len veľmi zriedka a vo veľmi nepodstatnej miere, asi nefotografujem na to vhodné objekty ale videl som ho aj na X-trans, ale na to stačilo ubrať doostrenie v Raw konvertore. Ale ako píšem, je to mizivé percento prípadov. V módnej foto, to je iste výraznejší problém. Mne X trans nepasuje kvôli trápeniu s RAWom, a prírodné štruktúry akosi nie sú podľa mojich predstáv, čo samozrejme zase u mnohých žánrov vadiť nemusí. (street, portréty...atď). A samozrejme tiež video, čo pripisujem samotnej konštrukcii X-trans a tam je to moiré u 16 Mpx snímača výrazné.
 
JohnNewton
2016-02-01 07:34:32
A radšej doplním z oficiálneho zdroja , skôr, než ma budú obviňovať zo zaujatosti. Kvalita videa :
 
Roman
2016-02-01 10:08:51
Stavím sa, že mnoho ľudí nevie prečo bol vôbec systém 4/3 vymyslený. A samozrejme, že má aj v digitalnej fotografii svoje opodstatnenie
 
pa10
2016-02-01 15:24:55
Krasny fotoaparat. Mozno som jediny, ale spojit toto prijemne a mechanicky precizne retro spracovanie ku ktoremu smeruje Olympus a ich IBIS system s video technologiou, menu a ovladanim Panasonicu, to by bol, pane jo, fotoaparat, na pouzivanie, aj potom do vitrinky na dalsich 30 rokov!
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2016-02-03 23:08:30
príspevok od: JohnNewton
A radšej doplním z oficiálneho zdroja , skôr, než ma budú obviňovať zo zaujatosti. Kvalita videa :
ja ti nevím máňo
 
Jozef Macák
2016-02-03 23:43:06
príspevok od: Jozef Peniak
ja ti nevím máňo
mam pocit ze Johny porovnaval video vystup, ty Jozef porovnavas foto vystup. Ale tak aspon vidno ze dpreview uz co to otestovalo a vypada to ze sa ten x-trans o poznanie posunul, hlavne ubral z tej agresivnej redukcie sumu vdaka ktorej vysoke iso vypadalo ako machula. FF vystup vsak stale zostava niekde uplne inde

http://www.dpreview.com/reviews/image-comparison/fullscreen?attr18=daylight&attr13_0=fujifilm_xpro2&attr13_1=fujifilm_xt1&attr13_2=nikon_d7200&attr13_3=nikon_d750&attr15_0=raw&attr15_1=raw&attr15_2=raw&attr15_3=raw&attr16_0=6400&attr16_1=6400&attr16_2=6400&attr16_3=6400&attr171_0=off&normalization=compare&widget=1&x=0.7634575569358178&y=-0.6388074804868406
 
JohnNewton
2016-02-04 06:32:48
príspevok od: Jozef Macák
mam pocit ze Johny porovnaval video vystup, ty Jozef porovnavas foto vystup. Ale tak aspon vidno ze dpreview uz co to otestovalo a vypada to ze sa ten x-trans o poznanie posunul, hlavne ubral z tej agresivnej redukcie sumu vdaka ktorej vysoke iso vypadalo ako machula. FF vystup vsak stale zostava niekde uplne inde

http://www.dpreview.com/reviews/image-comparison/fullscreen?attr18=daylight&attr13_0=fujifilm_xpro2&attr13_1=fujifilm_xt1&attr13_2=nikon_d7200&attr13_3=nikon_d750&attr15_0=raw&attr15_1=raw&attr15_2=raw&attr15_3=raw&attr16_0=6400&attr16_1=6400&attr16_2=6400&attr16_3=6400&attr171_0=off&normalization=compare&widget=1&x=0.7634575569358178&y=-0.6388074804868406
A ešte neberieme v úvahu reálne ISO u X-trans(aj Olympusu) . Čiže min. 6400 ISO vs 3200 u ostatných , niekedy aj menej. A to bude úplne iný výsledok.
 
JohnNewton
2016-02-04 06:50:19
Alebo to treba len posunúť inde
 
JohnNewton
2016-02-04 06:51:37
Napr. sem
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2016-02-04 07:30:53
príspevok od: Jozef Macák
mam pocit ze Johny porovnaval video vystup, ty Jozef porovnavas foto vystup. Ale tak aspon vidno ze dpreview uz co to otestovalo a vypada to ze sa ten x-trans o poznanie posunul, hlavne ubral z tej agresivnej redukcie sumu vdaka ktorej vysoke iso vypadalo ako machula. FF vystup vsak stale zostava niekde uplne inde

http://www.dpreview.com/reviews/image-comparison/fullscreen?attr18=daylight&attr13_0=fujifilm_xpro2&attr13_1=fujifilm_xt1&attr13_2=nikon_d7200&attr13_3=nikon_d750&attr15_0=raw&attr15_1=raw&attr15_2=raw&attr15_3=raw&attr16_0=6400&attr16_1=6400&attr16_2=6400&attr16_3=6400&attr171_0=off&normalization=compare&widget=1&x=0.7634575569358178&y=-0.6388074804868406
tejto debate sa nedá prísť nakoniec navyše je to tu OT. Pani pekné svetlo!
 
katjo
2016-02-04 22:26:02
Panasonic GX8, je na trhu kusok dlhsie, snimac tiez (zrejme rovnaky) 20 Mpx
cena ale viac nez konkurencna..
Panasonic Lumix DMC GX8 Kit with 14-42mm
- na eglobalcentral.eu za 826 €..
 
jan21
2016-02-10 19:26:08
príspevok od: pa10
Krasny fotoaparat. Mozno som jediny, ale spojit toto prijemne a mechanicky precizne retro spracovanie ku ktoremu smeruje Olympus a ich IBIS system s video technologiou, menu a ovladanim Panasonicu, to by bol, pane jo, fotoaparat, na pouzivanie, aj potom do vitrinky na dalsich 30 rokov!
Ešte keby urobili pre neho nejaky hybridný hľadáčik(ala FF X Pro2), nielen čisto elektornický - tak ma mojich 100% !!
Kinofilnové PEN F..boli super, taka naoko dialkomerná ale napolo zrkadlovka

...no keď bude tu prekuknem ho a možno bude digitalnym bratom tohto
 

Ďalší článok z kategórie

Z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované