Hore

Nový Pentax K-70

Spoločnosť Ricoh predstavila novú digitálnu zrkadlovku so snímačom APS-C, ktorá je nástupcom modelu K-50. Ďalej bol predstavený aj nový kompaktný telezoom HD PENTAX-DA 55-300mm F4.5-6.3ED PLM WR RE.

Pentax K-70

Spoločnosť Ricoh predstavila novú digitálnu zrkadlovku so snímačom APS-C, ktorá je nástupcom modelu K-50. Pentax K-70 je kompaktná zrkadlovka do každého počasia. Umožňuje to telo utesnené pred prachom a vodou, ako i mrazuvzdornosť do -10°C.

APS-C snímač má efektívne rozlíšenie 24,24 Mpx a je vybavený redukciou vibrácií s účinnosťou až 4,5 stupňa. Snímač je bez AA filtra. Citlivosť snímača je v štandardnom režime až ISO 102 400.

Novinkou je hybridný systém automatického zaostrovania, ktorého prednosťou je rýchle zaostrovanie aj v režime živého náhľadu. Optický hľadáčik má 100% pokrytie. LCD displej je plne otočný.

Medzi vychytávky patrí režim zvýšeného rozlíšenia pixelshift, ktoré využíva schopnosti posunu snímača. Ďalej sú to Astrotracer (s jednotkou O-GPS1), Bulbtimer, HDR, Intervalometer, viacnásobná expozícia a funkcie pre interné spracovanie obrazu (Custom Image, Clarity, Skin Tone, CTE). Nechýba možnosť prepojenia s chytrým zariadením cez WiFi.

Fotoaparát môže snímať aj video vo Full HD rozlíšení. V režime Time Lapse je k dispozícii aj 4K rozlíšenie. Model K-70 bude ponúkaný v čiernej a striebornej farbe.

Špecifikácia

  • Snímač: APS-C s efektívnym rozlíšením 24,24 Mpx, bez AA filtra, stabilizácia obrazu posunom snímača s účinnosťou až 4,5 stupňa
  • Procesor: PRIME MII
  • Bajonet: PENTAX KAF2
  • Zaostrovanie: 11-bodový SAFOX X (9 krížových), hybridný AF s fázovou detekciou a vyhodnotením kontrastu na snímači
  • Meranie expozície: 77-zónové TTL
  • Citlivosť: ISO 100 - 102 400
  • Súborový formát: 14-bit RAW (PEF, DNG), JPG
  • Video: MOV, Full HD(1920x1080, 60i/50i/30p/25p/24p), HD (1280x720, 60p/50p), Time Lapse 4K
  • Zabudovaný blesk: áno, smerné číslo 12
  • Hľadáčik: optický pentaprismatický so 100% pokrytím, zväčšenie 0,95x
  • Displej: otočný 3” LCD s rozlíšením 920 000 bodov
  • Uzávierka: 30s. - 1/6000 s. + Bulb, sériové zábery 6 obr./s. (až 40 obrázkov formátu JPG v sérii), x-sync 1/180 s.
  • WiFi: áno

http://www.ricoh-imaging.co.jp/english/products/k-70/







Fotoaparát by mal byť dostupný začiatkom Júla v cene okolo 650 USD (telo).

HD PENTAX-DA 55-300mm F4.5-6.3ED PLM WR RE

Spolu s fotoaparátom K-70 bol predstavený aj kompaktný telezoom HD PENTAX-DA 55-300mm F4.5-6.3ED PLM WR RE. Objektív je navrhnutý pre použitie s APS-C zrkadlovkami Pentax. Rozsah ohnísk je ekvivalentom 35 mm objektívu 84,5 - 460 mm. Objektív je utesnený proti prachu a vode.

Vylepšené automatické zaostrovanie prináša nielen vyššiu rýchlosť, ale aj plynulejšie preostrovanie pri snímaní videa. Pri ňom sa využije aj tichá elektromagneticky ovládaná clona s 9 lamelami.

Optická sústava sa skladá zo 14 členov (vrátane jedného ED) v 11 skupinách. Minimálna zaostrovacia vzdialenosť je 0,95 m, mierka zväčšenia je 0,3x. Priemer filtra je 58 mm. Hmotnosť objektívu je 442 g, rozmery sú 76,5 x 89 mm. K objektívu je dodávaná slnečná clona.

http://www.ricoh-imaging.co.jp/english/products/lens/k/telephoto/hdpentax-da-55-300_re/

Cena objektívu bude 399USD, dostupnosť bude upresnená v Júli.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
Johnnny
2016-06-13 12:10:12
Pride mi celkom vybaveny vzhladom k tomu, ze nema stavovy displej.
 
marcus_labeo
2016-06-13 12:45:55
príspevok od: Johnnny
Pride mi celkom vybaveny vzhladom k tomu, ze nema stavovy displej.
To je prosím entry level podľa Pentaxu. Už základný Pentax ponúka veci, ktoré konkurencia má až vo vyšších modeloch: utesnené telo, 2 rollery, 100% hľadáčik s hranolom, plne polohovateľný displej, 6 fps, 14 bit RAW, k tomu pre Pentax jedinečné fičúry ako stabilizácia, pixel shift mód atď. Ak by mal ešte stavový displej a viac ostriacich bodov, bol by konkurentom pre 80D či D7200. Avšak i tak má k nim parametrami bližšie, ako k cenovo podobnému Canonu 750D či Nikonu D5500 (o lowendových 1300D či D3300 ani nehovoriac).
 
JohnNewton
2016-06-13 12:50:39
Ozaj dobrá cena, na to všetko čo vie.
 
Johnnny
2016-06-13 12:52:41
príspevok od: marcus_labeo
To je prosím entry level podľa Pentaxu. Už základný Pentax ponúka veci, ktoré konkurencia má až vo vyšších modeloch: utesnené telo, 2 rollery, 100% hľadáčik s hranolom, plne polohovateľný displej, 6 fps, 14 bit RAW, k tomu pre Pentax jedinečné fičúry ako stabilizácia, pixel shift mód atď. Ak by mal ešte stavový displej a viac ostriacich bodov, bol by konkurentom pre 80D či D7200. Avšak i tak má k nim parametrami bližšie, ako k cenovo podobnému Canonu 750D či Nikonu D5500 (o lowendových 1300D či D3300 ani nehovoriac).
To som netusil, Pentax mi nic nehovori, ale 100% pokrytie hladacika by som v tejto triede fakt necakal.
 
RasťoS
2016-06-13 13:07:25
Veľmi schopný fotoaparát od Pentaxu. Veľa toho pobral z K-3, dokonca aj hľadáčik, ktorý má zväčšenie 0,95x. Navyše má plne polohovateľný displej. A taká, na prvý pohľad maličkosť, ako je Bulbtimer, to by asi mohlo byť v každom foťáku .
 
emil2004
2016-06-13 14:13:11
Je to zaujimava masinka,fotim k 5ii som zvedavy ake budu recenzie a ako to bude s ostrenim,11 bodovy system mi nevadi,myslim si ze ten SAFOX 10 by to uz mala zvladat ten safox 9 nebol podla mna dotiahnuty do konca,ocakavam uz aj do buducna na nizsich modeloch dotykovy display mna by to osobne potesilo
 
Separovany_Odpad
2016-06-13 17:05:26
Veľmi slušná výbava v malom tele, takto nejak si predstavujem základný model Ten hľadáčik priam provokuje na to, aby mal človek nutkanie použiť nejaké staré sklo.
 
bonifacko
2016-06-14 06:38:39
Ten teleobjektív je pre nove tela, kompatibilné s PENTAX K-70, K-1, K-3 II, K-S2 a K-S1. Clona je ovladana elektronicky, ako pri Canon-och.
 
sharkyyy
2016-06-14 11:13:22
príspevok od: marcus_labeo
To je prosím entry level podľa Pentaxu. Už základný Pentax ponúka veci, ktoré konkurencia má až vo vyšších modeloch: utesnené telo, 2 rollery, 100% hľadáčik s hranolom, plne polohovateľný displej, 6 fps, 14 bit RAW, k tomu pre Pentax jedinečné fičúry ako stabilizácia, pixel shift mód atď. Ak by mal ešte stavový displej a viac ostriacich bodov, bol by konkurentom pre 80D či D7200. Avšak i tak má k nim parametrami bližšie, ako k cenovo podobnému Canonu 750D či Nikonu D5500 (o lowendových 1300D či D3300 ani nehovoriac).
Pentax v mnohom prekonava d7200 a 80d. Ak by bola aj cena rovnaka, aj tak by som sa priklonil k pentaxu K-70.
 
Peter1111
2016-06-15 11:00:33
príspevok od: sharkyyy
Pentax v mnohom prekonava d7200 a 80d. Ak by bola aj cena rovnaka, aj tak by som sa priklonil k pentaxu K-70.
Ak by mal dostatočný výber slušných objektívov rozmýšľal by som o tom. Dosť podstatné ale...
 
marcus_labeo
2016-06-15 11:50:53
príspevok od: Peter1111
Ak by mal dostatočný výber slušných objektívov rozmýšľal by som o tom. Dosť podstatné ale...
Otázka je, čo je dostatočné. Pentax aktuálne ponúka 51 objektívov pre K-mount, ak prirátaš Sigmu, Tamron a i., je to 146 skiel. Akosi sa mi nechce veriť, že z tohto počtu sa nedá vybrať. Len pre porovnanie, pre celý M4/3 systém vrátane tretích výrobcov je to aktuálne 76 skiel (z toho 26 Oly a 29 Pany), teda cca. polovica, a to sa ako výhoda m4/3 oproti ostatným CSC udáva široký výber objektívov.
 
logout
2016-06-15 12:39:59
príspevok od: bonifacko
Ten teleobjektív je pre nove tela, kompatibilné s PENTAX K-70, K-1, K-3 II, K-S2 a K-S1. Clona je ovladana elektronicky, ako pri Canon-och.
K3 nie?
 
bonifacko
2016-06-15 18:34:59
príspevok od: logout
K3 nie?
ved čítaj: http://www.ricoh-imaging.co.jp/english/products/lens/k/telephoto/hdpentax-da-55-300_re/
 
RasťoS
2016-12-30 20:01:02
Tak som toť nedávno vymenil moju K-5lls, ktorá ako som zistil, sa pomaly stáva legendou, za tento model. Aj keď sa jedná o nižšiu radu, zlepšenie je poznať takmer vo všetkom. Ak by mal niekto záujem o postrehy, rád sa podelím .
 
JohnNewton
2016-12-31 17:25:24
príspevok od: RasťoS
Tak som toť nedávno vymenil moju K-5lls, ktorá ako som zistil, sa pomaly stáva legendou, za tento model. Aj keď sa jedná o nižšiu radu, zlepšenie je poznať takmer vo všetkom. Ak by mal niekto záujem o postrehy, rád sa podelím .
Však popíš čo sa Ti páči
 
bonifacko
2017-01-01 06:54:56
príspevok od: RasťoS
Tak som toť nedávno vymenil moju K-5lls, ktorá ako som zistil, sa pomaly stáva legendou, za tento model. Aj keď sa jedná o nižšiu radu, zlepšenie je poznať takmer vo všetkom. Ak by mal niekto záujem o postrehy, rád sa podelím .
a čo sa stalo s tvojou K-5IIs? Pokazila sa?
 
RasťoS
2017-01-01 13:15:03
príspevok od: bonifacko
a čo sa stalo s tvojou K-5IIs? Pokazila sa?
Ale nie, predal som ju. Vlastne som to ani nemal v pláne, ale náhodou som narazil na záujemcu, tak som ju pustil. Svojho času som jej dal prednosť pred K-3, lebo tá ma nejak nepresvedčila výkonom pri vyššom ISO, ale to vysoké rozlíšenie ma vždy lákalo.
 
RasťoS
2017-01-01 13:16:36
príspevok od: JohnNewton
Však popíš čo sa Ti páči
No, skôr spravím také porovnanie pre Pentaxákov ktorí by mali podobný nápad, ako ja. Najprv napíšem čo sa mi nepáči, lebo toho je menej:
-Výdrž batérie je o polovicu nižšia a je to teda poznať. Našťastie ja nepatrím k nejakým cvakačom, tak ma to až tak nebolí.
-Závierka je hlučnejšia, ale nieje to nejaké kopanie, akurát zvuk je ostrejší. Tu ale treba povedať, že Pentaxy vyššej rady majú jednu s najtichších závierok vôbec.
-Nemá stratový displej. Nejako sa s tým naučím žiť.
-"Len"6 fps. miesto 7.
-Nepáči sa mi, že si budem musieť kúpiť novú káblovú spúšť, alebo ir., ale tento model ma snímač len z predu, čo je tiež nevýhoda .
Keď by som mal ísť do hĺbky, tak tých nevýhod je viac, napr. čistenie snímač sa vykonáva mechanizmom stabilizácie, nie ultrazvukovo ( mimochodom to ultrazvukové pri Pentaxe naozaj fungovalo ), najnižšie ISO 100 miesto 80, najkratší čas 1/6000s miesto 1/8000s.
Keď tak na to pozerám, zdá sa, že som veľmi dobrú výmenu nespravil, tak radšej prejdem k tým pozitívam .
Ja sa venujem hlavne foteniu zveri a krajiny a to je presne to na čo je snímač K-70 ako stvorený.
-Vďaka pixelshift nemá spomedzi APS-C konkurenciu v množstve zachytených detailov (snáď len okrem Sigmy, ale tá zas šumí pri vyšších ISO). Ešte je tu aj poloprofi K-3ll, ale tá paradoxne neponúka taký vykon na vysokom ISO, kôli staršiemu snímaču. Trochu som sa obával, či sa výsledok neprejaví len pri použití najlepších objektívov, ale aj taký zoom za 100eur s ním vyprodukoval o triedu lepšie snímky.
-Celkom som zvedavý čo vypluje Dxo, ale minimálne spomedzi APS-C Pentaxov je na tom s vysokým ISO najlepšie. Doteraz som za hranicu použiteľnosti na vydarenom K-5lls považoval 3200 ISO, s K-70 sa zdá, že to môže byť  o 1EV viac.
-Veľmi ma potešili 3 užívateľské programi na otočnom voliči, ktorý navyše prišiel o zámok. Aj keď som si naň pomaly zvykal, bola to pre mňa zbytočná otrava. Tiež množstvo nastavení, ktoré sa uklada ku každému programu je obrovské.
-dve užívateľsky nastaviteľné tlačítka s užitočnými funkciami.
-nočný režim displeja.
-účinnejšia stabilizácia
-silnejší AF motor ( rovnaký, ako v K-3)
-bulbtimer
-lupa pre manuálne ostrenie cez LV až 16x
-focuspeaking ( dá sa kombinovať aj s lupou)
-polohovatelný displej
-lepšie zaostrovanie v LV, aj keď netuším, na čo je to dobré.
-oveľa viac nastavení pre video.
-množstvo funkcií pre časozberné snímanie, vrátane vygenerovaného 4K videa.
A kopec ďalších blbostičiek, ktoré asi nikdy nevyužijem.
Tak asi toľko v skratke .
 
bonifacko
2017-01-01 13:57:26
príspevok od: RasťoS
Ale nie, predal som ju. Vlastne som to ani nemal v pláne, ale náhodou som narazil na záujemcu, tak som ju pustil. Svojho času som jej dal prednosť pred K-3, lebo tá ma nejak nepresvedčila výkonom pri vyššom ISO, ale to vysoké rozlíšenie ma vždy lákalo.
To nebude taky vyrazny rozdiel medzi K-5IIs a K-70
 
RasťoS
2017-01-01 14:10:18
príspevok od: bonifacko
To nebude taky vyrazny rozdiel medzi K-5IIs a K-70
Pravda. Je o trošku lepšia v detailoch + pixelshift a o trošku lepšia vo vysokom ISO, ale zatiaľ som nemal dosť možnosti to lepšie posúdiť. Každopádne ja som maniak na výstup a nemá to nič spoločné s rozumom, ale čo už so mnou .
 
bonifacko
2017-01-01 15:27:38
príspevok od: RasťoS
Pravda. Je o trošku lepšia v detailoch + pixelshift a o trošku lepšia vo vysokom ISO, ale zatiaľ som nemal dosť možnosti to lepšie posúdiť. Každopádne ja som maniak na výstup a nemá to nič spoločné s rozumom, ale čo už so mnou .
k-70 nebude mať lepší vystup ako ma k-5. 16 mpx versus 24 mpx.
Karol Srnec píše, že vždy si treba dať otazku pred kupou noveho tela: Čomu nestačí doterajšie telo?
 
RasťoS
2017-01-01 21:58:44
príspevok od: bonifacko
k-70 nebude mať lepší vystup ako ma k-5. 16 mpx versus 24 mpx.
Karol Srnec píše, že vždy si treba dať otazku pred kupou noveho tela: Čomu nestačí doterajšie telo?
Karol má pravdu, ale koľko má foťákov ? K-70 má lepší výstup, ale je pravda, že viac šťastia v živote mi to asi neprinesie.
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia