Hore

Jarné novinky Sony

Spoločnosť Sony predstavila 3. generáciu ultrazoomu RX10 a dvojicu plnoformátových objektívov s bajonetom E.

Tretia generácia ultrazoomu s 1” snímačom

Sony Cyber-Shot RX10 III

Tretia generácia najlepšieho ultrazoomu Sony prináša úplne nový objektív ZEISS® Vario-Sonnar T* s rozsahom 24 - 600 mm (135EQ) a dobrou svetelnosťou F2.4-4. Optická sústava obsahuje 8 ED členov, 1 Super ED a dva asférické ED členy. Minimálna zaostrovacia vzdialenosť je 72 cm, zväčšenie je 0,49x pri nastavení na ohnisko 600 mm. Stabilizácia Optical SteadyShotTM má účinnosť až 4,5 EV.

1” snímač je typu CMOS s DRAM pamäťou, rozlíšenie je 20,1 Mpx. Procesor je typu BIONZ X.

Video je v rozlíšení 4K, profesionálne sú možnosti nastavenia. Nechýba S-Gamut/S-Log2 profil, zebra, súborový formát XAVC S a ďalšie pokročilé videonastavenia. Spomalené video môže byť snímané frekvenciou až 1000FPS. Rýchle inteligentné automatické zaostrovanie má reakčný čas len 0,09 sekundy.

Rozsah citlivosti je ISO 64 -12800. Najkratší čas uzávierky je 1/32 000 sekundy, elektronická uzávierka funguje ticho a nespôsobuje otrasy, či vibrácie. Sériové snímanie má maximálnu frekvenciu 14 obr./s., s kontinuálnym zaostrovaním 5 obr./s.

K inováciám, oproti predchádzajúcim modelom, patrí objektív s tromi prstencami (zaostrovanie, zoom, clona). Optimalizovaný je grip pre pevnejšie a bezpečnejšie držanie s tak výkonným objektívom. Nové je programovateľné tlačidlo zamknutia zaostrenia na tubuse objektívu.

Fotoaparát má byť dostupný od apríla v cene približne 1600,-€.

http://www.sony.com/electronics/cyber-shot-compact-cameras/dsc-rx10m3

Nové plnoformátové objektívy s bajonetom FE

FE 70-300mm F4.5 – 5.6 G OSS

Prvý plnoformátový telezoom prémiového radu G, s E-bajonetom s max. ohniskovou dĺžkou 300 mm. Vysoký optický výkon zabezpečujú 4 asférické členy a dva ED členy, šošovky sú s antireflexnými vrstvami Sony Nano AR. Tieto prvky spolupracujú na minimalizácii sférického skreslenia a chromatickej aberácie.

Objektív je vhodný aj pre snímanie detailov. Minimálna zaostrovacia vzdialenosť je 0,9 m, mierka zväčšenia je 0,31x. Aj pri fotení detailov poskytuje objektív excelentnú ostrosť od rohu po roh.

Tento transfokátor disponuje optickou stabilizáciou obrazu. Lineárny motorček zabezpečuje hladké a tiché zaostrovanie. Objektív je utesnený proti prachu a vode.

V Európe by mal byť objektív dostupný v apríli za cenu 1450,-€.

http://www.sony.com/electronics/camera-lenses/sel70300g

FE 50mm F1.8

Druhým novo predstaveným objektívom je svetelný prime 50 mm so svetelnosťou F1,8. Charakterizuje ho nízka hmotnosť 186 g a kompaktné rozmery. Objektív má novo navrhnutý optický dizajn, jeden zo 6 členov je asférický. 7-lamelová clona má kruhový otvor. Bajonet je kovový. Objektív je určený pre hobby fotografov, vhodný je pre snímanie fotografií i videa.

V Európe by mal byť objektív dostupný v apríli za cenu približne 300,-€, čím sa stáva najlacnejším prime objektívom Sony s E-bajonetom.

http://www.sony.com/electronics/camera-lenses/sel50f18f

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
Lukáš Podracký
2016-03-30 16:59:51
som veru zvedavý na tie objektívy FE 70-300mm F4.5 – 5.6 G OSS a hlavne na FE 50mm F1.8 , tá cena pre FE sklo je veľmi zaujímavá, len či tá cena nebude na úkor kvality.
 
marcus_labeo
2016-03-30 17:17:01
príspevok od: Lukáš Podracký
som veru zvedavý na tie objektívy FE 70-300mm F4.5 – 5.6 G OSS a hlavne na FE 50mm F1.8 , tá cena pre FE sklo je veľmi zaujímavá, len či tá cena nebude na úkor kvality.
O kvalitu by som sa nebál. Pevná 50ka je konštrukčne jeden z najjednoduchších objektívov a nevyžaduje nijak drahé optické prvky, ostatne 50ky sú medzi všetkými výrobcami najlacnejšie sklá, napr. 50/1,8 od Canonu či Pentaxu stoja okolo stovky, takže si naopak myslím, že 50ka od Sony mohla byť aj lacnejšia, než 300 eur (za tú cenu majú Nikon alebo Pentax 50ky so svetelnosťou f1,4).
Celkovo Sony v poslednej dobe pýta dosť za svoje výrobky. Napr. ten ultrazoom vyzerá síce výborne (parádny rozsah i svetelnosť objektívu), ale dať 1600 eur (!) za kompakt s 1" senzorom je už silná káva.
 
Lukáš Podracký
2016-03-30 20:32:34
príspevok od: marcus_labeo
O kvalitu by som sa nebál. Pevná 50ka je konštrukčne jeden z najjednoduchších objektívov a nevyžaduje nijak drahé optické prvky, ostatne 50ky sú medzi všetkými výrobcami najlacnejšie sklá, napr. 50/1,8 od Canonu či Pentaxu stoja okolo stovky, takže si naopak myslím, že 50ka od Sony mohla byť aj lacnejšia, než 300 eur (za tú cenu majú Nikon alebo Pentax 50ky so svetelnosťou f1,4).
Celkovo Sony v poslednej dobe pýta dosť za svoje výrobky. Napr. ten ultrazoom vyzerá síce výborne (parádny rozsah i svetelnosť objektívu), ale dať 1600 eur (!) za kompakt s 1" senzorom je už silná káva.
to máš pravdu, že 50-ky 1.8 od Canonu alebo Nikonu sa pohybujú od 89€ do 199€ len ma prekvapila cena u Sony cca 300€ keď to má byť FF sklo oproti bratrancovi Sony FE 55mm f/1.8 ZA Carl Zeiss (cca od 900€) čo je zas pravda, že na tom skle pracoval Zeiss, ale aj tak veľký cenový rozdiel, keby bol aj tak kvalitovo dobrý ako tá 55ka kupujem do výbavy.
Veru Sony politika ohľadom cien je veru prehnaná, to súhlasím a nie vždy za tú cenu je aj výkon.
 
z80
2016-03-30 20:56:33
Zaujimalo by ma porovnanie FE 70-300mm F4.5 – 5.6 G OSS s Tamronom SP 70-300mm f/4-5,6 Di VC USD, ktory ma podobnu svetelnost (na sirokom konci este o chlp lepsiu) a je tiez urceny pre FF, opticku kvalitu ma slusnu (mam ho, ale pouzivam ho len na APS-C) a stoji okolo 350 €, teda 4x menej.
 
Jozi Mačutek
2016-03-30 21:46:39
Ešte nejeky mid tele a ponuka lacnych skiel bude veľmi fajn 28mm f/2, 50mm f/1.8 ešte nejaku 85mm lacnejšiu by to chcelo... možno si konečne dprajem nejaké origo sklička
 
Jozef Macák
2016-03-30 23:04:07
príspevok od: marcus_labeo
O kvalitu by som sa nebál. Pevná 50ka je konštrukčne jeden z najjednoduchších objektívov a nevyžaduje nijak drahé optické prvky, ostatne 50ky sú medzi všetkými výrobcami najlacnejšie sklá, napr. 50/1,8 od Canonu či Pentaxu stoja okolo stovky, takže si naopak myslím, že 50ka od Sony mohla byť aj lacnejšia, než 300 eur (za tú cenu majú Nikon alebo Pentax 50ky so svetelnosťou f1,4).
Celkovo Sony v poslednej dobe pýta dosť za svoje výrobky. Napr. ten ultrazoom vyzerá síce výborne (parádny rozsah i svetelnosť objektívu), ale dať 1600 eur (!) za kompakt s 1" senzorom je už silná káva.
dovod preco canon a pentax verzie 50/1.8 stoja okolo 100 eur je ze kvalitou konstrukcie sa priblizuju kelinku od jogurtu. Optickou kvalitou tiez zrovna moc nehyria a napriklad pentax veriziu na modernom senzore musis zaclonit na 2.8 any si ho nakrmil (1.4 verzia je na tom este horsie): http://cdn.dxomark.com/dakdata/measures/PentaxK3/Result/DakResult/Pentax_smc_DA_50mm_F18/MTF_v2/GLOBAL_PERC_MPix.png
S canonom to neni o moc lepsie. Jedina seriona lacna verzia 50ky je nikkor 50/1.8. Ak ju sony tymto pocinom dorovnalo tak hura...konecne lacne sklo na FF sony...uz bolo na case...
 
Martin Školiak
2016-03-31 05:59:45
príspevok od: Jozef Macák
dovod preco canon a pentax verzie 50/1.8 stoja okolo 100 eur je ze kvalitou konstrukcie sa priblizuju kelinku od jogurtu. Optickou kvalitou tiez zrovna moc nehyria a napriklad pentax veriziu na modernom senzore musis zaclonit na 2.8 any si ho nakrmil (1.4 verzia je na tom este horsie): http://cdn.dxomark.com/dakdata/measures/PentaxK3/Result/DakResult/Pentax_smc_DA_50mm_F18/MTF_v2/GLOBAL_PERC_MPix.png
S canonom to neni o moc lepsie. Jedina seriona lacna verzia 50ky je nikkor 50/1.8. Ak ju sony tymto pocinom dorovnalo tak hura...konecne lacne sklo na FF sony...uz bolo na case...
Optická konštrukcia tohoto objektívu je takmer až totožná s Canonom 50mm f 1,8 stm. Prikladám schému. A nový Canon 50mm f 1,8 stm je teda parádne sklíčko. Boli v ňom odstránené všetky neduhy starších verzií a furt je to sklo za cca 120euro.
 
Martin Školiak
2016-03-31 06:20:35
príspevok od: Jozef Macák
dovod preco canon a pentax verzie 50/1.8 stoja okolo 100 eur je ze kvalitou konstrukcie sa priblizuju kelinku od jogurtu. Optickou kvalitou tiez zrovna moc nehyria a napriklad pentax veriziu na modernom senzore musis zaclonit na 2.8 any si ho nakrmil (1.4 verzia je na tom este horsie): http://cdn.dxomark.com/dakdata/measures/PentaxK3/Result/DakResult/Pentax_smc_DA_50mm_F18/MTF_v2/GLOBAL_PERC_MPix.png
S canonom to neni o moc lepsie. Jedina seriona lacna verzia 50ky je nikkor 50/1.8. Ak ju sony tymto pocinom dorovnalo tak hura...konecne lacne sklo na FF sony...uz bolo na case...
Navyše nízka hmotnosť 186g naznačuje že tento objektív bude rovnako z plastu. Takže neviem či je cena 300euro až taká nízka.
 
Jozef Macák
2016-03-31 06:51:20
príspevok od: Martin Školiak
Optická konštrukcia tohoto objektívu je takmer až totožná s Canonom 50mm f 1,8 stm. Prikladám schému. A nový Canon 50mm f 1,8 stm je teda parádne sklíčko. Boli v ňom odstránené všetky neduhy starších verzií a furt je to sklo za cca 120euro.
Tvoja schema nezobrazuje to ze sony ma jeden z clenov asfericky, canon nie. Takisto nezobrazuje ze canon ma 5-lamelovu clonu a sony 7-lamelovu.
Tiez ho treba trosku zaclonit:
http://cdn.dxomark.com/dakdata/measures/CanonEOS5DMarkIII/Result/DakResult/Canon_EF50mm_f1,8_II/MTF_v2/GLOBAL_PERC_MPix.png
A bokeh je dost mizeria:
http://www.photozone.de/canon_eos_ff/415-canon_50_18_ff?start=1
 
Jozef Macák
2016-03-31 07:00:22
príspevok od: Martin Školiak
Navyše nízka hmotnosť 186g naznačuje že tento objektív bude rovnako z plastu. Takže neviem či je cena 300euro až taká nízka.
neni plast ako plast...napriklad spomenuta nikonacka nova 50ka je z kvalitneho plastu a stavbou tela niekde uplne inde nez ten canonacky termix. Noze vezmi do jednej ruky canon a do druhej nikon verziu. Naozaj obrovsky rozdiel...
 
Martin Školiak
2016-03-31 07:27:57
príspevok od: Jozef Macák
neni plast ako plast...napriklad spomenuta nikonacka nova 50ka je z kvalitneho plastu a stavbou tela niekde uplne inde nez ten canonacky termix. Noze vezmi do jednej ruky canon a do druhej nikon verziu. Naozaj obrovsky rozdiel...
Terajšia verzia STM je už konštrukčne trošku lepšia ako bola stará a má 7 lamelovú clonu.
 
Jozef Macák
2016-03-31 08:04:53
príspevok od: Martin Školiak
Terajšia verzia STM je už konštrukčne trošku lepšia ako bola stará a má 7 lamelovú clonu.
ah, sorry, nejak mi tato STM verzia usla. Vidim ze ma jemne zlepsenia ale stale je to konstrukcne o triedu za nikkorom. Ako na tom bude tento sony este uvidime. A ano, mas pravdu ze 300 je asi o cosi viac nez by to malo byt. Problem je ten ze sony nema v segmente FF bezzrkadiel konkurenciu tak si robi co chce Popravde, na to co sme dostali doteraz je toto super cena a osobne som necakal ze sony ponukne lacny objektiv pred tym nez na pole FF mirrorless vstupi nejaky iny vyrobca
 
marcus_labeo
2016-03-31 08:48:45
príspevok od: Jozef Macák
dovod preco canon a pentax verzie 50/1.8 stoja okolo 100 eur je ze kvalitou konstrukcie sa priblizuju kelinku od jogurtu. Optickou kvalitou tiez zrovna moc nehyria a napriklad pentax veriziu na modernom senzore musis zaclonit na 2.8 any si ho nakrmil (1.4 verzia je na tom este horsie): http://cdn.dxomark.com/dakdata/measures/PentaxK3/Result/DakResult/Pentax_smc_DA_50mm_F18/MTF_v2/GLOBAL_PERC_MPix.png
S canonom to neni o moc lepsie. Jedina seriona lacna verzia 50ky je nikkor 50/1.8. Ak ju sony tymto pocinom dorovnalo tak hura...konecne lacne sklo na FF sony...uz bolo na case...
Tak Tvoje odsúdenie pentaxáckej 50ky je absolútne neopodstatnené. Pre info v recenzii na Pentaxfore je tento objektív hodnotený vyššie (8,3 boda) ako napr. násobne drahší hviezdičkový 55mm f1,4 (8,2 b) či 43mm f1,9 z rady Limited (8,0 b): http://www.pentaxforums.com/reviews/smc-pentax-da-50mm-f18/conclusion.html a veľmi solídne hodnotenie má i na ephotozine, lenstip či imaging resource. Uvidíme, či bude trojnásobne drahšia 50ka od Sony výrazne lepšia (a či vôbec).
 
Jozef Macák
2016-03-31 11:05:58
príspevok od: marcus_labeo
Tak Tvoje odsúdenie pentaxáckej 50ky je absolútne neopodstatnené. Pre info v recenzii na Pentaxfore je tento objektív hodnotený vyššie (8,3 boda) ako napr. násobne drahší hviezdičkový 55mm f1,4 (8,2 b) či 43mm f1,9 z rady Limited (8,0 b): http://www.pentaxforums.com/reviews/smc-pentax-da-50mm-f18/conclusion.html a veľmi solídne hodnotenie má i na ephotozine, lenstip či imaging resource. Uvidíme, či bude trojnásobne drahšia 50ka od Sony výrazne lepšia (a či vôbec).
Objektiv neodsudzujem (myslim ze vzhladom na cenu poskytuje slusny vykon), len ti vysvetlujem ze preco stoji 100 eur
1) Pozri si prilozeny obrazok- pohlad na "zadok" objektivu. Este aj zavit na bajonet je plastelina!
2) Dokonca clanky ktorymi argumentujes potvrdzuju to co hovorim o nutnosti zaclonit na 2.8...
lensip recenzia:
"At the maximum relative aperture and by f/2.0 the images are not completely useful but it is hardly a surprise – few 1.8/50 instruments are useful there. In fact the Pentax fares very similarly as its competitors. On stopping down the quality of images improves fast. By f/2.8 the resolution is already on a good level and by f/4.0 it becomes excellent and by f/5.6 – sensational."

a to testuju na staruckej K5. Na novsom senzore (vyssom rozliseni) to je poznanie horsie, pripajam na obrazku priebeh ostrosti na K3
 
marcus_labeo
2016-03-31 11:38:25
príspevok od: Jozef Macák
Objektiv neodsudzujem (myslim ze vzhladom na cenu poskytuje slusny vykon), len ti vysvetlujem ze preco stoji 100 eur
1) Pozri si prilozeny obrazok- pohlad na "zadok" objektivu. Este aj zavit na bajonet je plastelina!
2) Dokonca clanky ktorymi argumentujes potvrdzuju to co hovorim o nutnosti zaclonit na 2.8...
lensip recenzia:
"At the maximum relative aperture and by f/2.0 the images are not completely useful but it is hardly a surprise – few 1.8/50 instruments are useful there. In fact the Pentax fares very similarly as its competitors. On stopping down the quality of images improves fast. By f/2.8 the resolution is already on a good level and by f/4.0 it becomes excellent and by f/5.6 – sensational."

a to testuju na staruckej K5. Na novsom senzore (vyssom rozliseni) to je poznanie horsie, pripajam na obrazku priebeh ostrosti na K3
Ja nehovorím, že je to najostrejší objektív na svete, ale ani zďaleka najhorší. Presne ako píše lenstip, všetky tieto sklá musíš zacloniť o cca. 1 EV, aby boli ostré, takže úplný štandard.
Btw. nepotrebujem pozerať na obrázky, aby som zistil jeho vypracovanie. Vlastnil som dva tieto objektívy, takže mám pomerne jasnú predstavu, ako je vyhotovený. A hoci je to plasťák, vypracovanie je solídne, nič nevŕzga, všetko pekne lícuje, takže jediné, čo sa mu dá spracovaním vytknúť, je plastový bajonet. Ale pri jeho hmotnosti cca. 170 gramov to vôbec nevadí a Canon má tuším plastový bajonet tiež.
Inak prvú 50ku, ktorú som mal, som musel vymeniť práve pre neostrosť, ale druhá už bola tip top, robil som portréty na plnú dieru a žiadne výhrady som nemal (že je sklo na f1,8 na okraji neostré, to pri portrétoch nevadí). Inak pri priamom porovnaní bol na f1,8 ostrejší, ako Tamron 17-50 na f2,8. Bodaj by všetky sklá mali taký pomer kvality a ceny.
 
Jozef Macák
2016-03-31 12:00:54
príspevok od: marcus_labeo
Ja nehovorím, že je to najostrejší objektív na svete, ale ani zďaleka najhorší. Presne ako píše lenstip, všetky tieto sklá musíš zacloniť o cca. 1 EV, aby boli ostré, takže úplný štandard.
Btw. nepotrebujem pozerať na obrázky, aby som zistil jeho vypracovanie. Vlastnil som dva tieto objektívy, takže mám pomerne jasnú predstavu, ako je vyhotovený. A hoci je to plasťák, vypracovanie je solídne, nič nevŕzga, všetko pekne lícuje, takže jediné, čo sa mu dá spracovaním vytknúť, je plastový bajonet. Ale pri jeho hmotnosti cca. 170 gramov to vôbec nevadí a Canon má tuším plastový bajonet tiež.
Inak prvú 50ku, ktorú som mal, som musel vymeniť práve pre neostrosť, ale druhá už bola tip top, robil som portréty na plnú dieru a žiadne výhrady som nemal (že je sklo na f1,8 na okraji neostré, to pri portrétoch nevadí). Inak pri priamom porovnaní bol na f1,8 ostrejší, ako Tamron 17-50 na f2,8. Bodaj by všetky sklá mali taký pomer kvality a ceny.
Prekrucas, lenstip nepise ze VSETKY tieto skla treba clonit. Pise "few 1.8/50 instruments are useful there", tj existuju 50ky ostre na plnu dieru ale je ich malo. A zrejme preto su o cosi drahsie (napr. nikkor 50/1.8) nemyslis? Pouzitie asferickeho elementu v pripade tohto sony ma zrejme za ciel ostrost na plnej clone. Nemyslim si ze nutnost clonit je dnes nejaky standard..ani nahodou (podotykam ze recenzia je z r. 2012)
 
RasťoS
2016-03-31 12:53:35
Treba porovnávať ne rovnakých, alebo aspoň podobných snímačoch. Je pravda, že Nikon vedie v ostrosti, v celkovom hodnotení DXOMark vedie Pentax, len neviem či vôbec pokryje FF:
http://www.dxomark.com/Lenses/Compare/Side-by-side/Canon-EF-50mm-F18-STM-on-Canon-EOS-760D-versus-Pentax-smc-DA-50mm-F18-on-Pentax-K-3-versus-Nikon-AF-S-Nikkor-50mm-F18G-on-Nikon-D7100__1541_1011_965_914_435_865
Akurát, že kým niesu výsledky s tohoto Sony, je to úplne nepodstatné .
 
marcus_labeo
2016-03-31 13:16:48
príspevok od: Jozef Macák
Prekrucas, lenstip nepise ze VSETKY tieto skla treba clonit. Pise "few 1.8/50 instruments are useful there", tj existuju 50ky ostre na plnu dieru ale je ich malo. A zrejme preto su o cosi drahsie (napr. nikkor 50/1.8) nemyslis? Pouzitie asferickeho elementu v pripade tohto sony ma zrejme za ciel ostrost na plnej clone. Nemyslim si ze nutnost clonit je dnes nejaky standard..ani nahodou (podotykam ze recenzia je z r. 2012)
OK, uvádzač nikoňácku 50ku ako príklad lepšej 50ky, ktorú netreba tak pricloniť. Cit. z Imaging resource: the Nikon 50mm ƒ/1.8G AF-S is a fairly solid performer; stopped down to at least ƒ/4, it offers very sharp, contrasty images. Podľa recenzie na lenstip má Nikoňácka 50ka (G) slabšie rozlíšenie ako pentaxácka.
http://www.lenstip.com/360.4-Lens_review-Pentax_smc_DA_50_mm_f_1.8_Image_resolution.html
http://www.lenstip.com/308.4-Lens_review-Nikon_Nikkor_AF-S_50_mm_f_1.8G_Image_resolution.html
Takže zrejme bude pravda, že všetky svetelné 50ky z tejto cenovej kategórie (100 až 300 eur) treba cloniť pre solídnu ostrosť. A aby som sa vrátil k téme, silne pochybujem, že 50ka od Sony bude z tejto kategórie lacných 50tok nejak vyčnievať.
 
Jozef Macák
2016-03-31 14:02:24
príspevok od: marcus_labeo
OK, uvádzač nikoňácku 50ku ako príklad lepšej 50ky, ktorú netreba tak pricloniť. Cit. z Imaging resource: the Nikon 50mm ƒ/1.8G AF-S is a fairly solid performer; stopped down to at least ƒ/4, it offers very sharp, contrasty images. Podľa recenzie na lenstip má Nikoňácka 50ka (G) slabšie rozlíšenie ako pentaxácka.
http://www.lenstip.com/360.4-Lens_review-Pentax_smc_DA_50_mm_f_1.8_Image_resolution.html
http://www.lenstip.com/308.4-Lens_review-Nikon_Nikkor_AF-S_50_mm_f_1.8G_Image_resolution.html
Takže zrejme bude pravda, že všetky svetelné 50ky z tejto cenovej kategórie (100 až 300 eur) treba cloniť pre solídnu ostrosť. A aby som sa vrátil k téme, silne pochybujem, že 50ka od Sony bude z tejto kategórie lacných 50tok nejak vyčnievať.
ja som vychadzal z merani dxomark podla ktorych je nikkor pouzitelny a rozdiel je naozaj vyrazny.
nikkor:
http://cdn.dxomark.com/dakdata/measures/NikonD750/Result/DakResult/Nikon_AF_S_Nikkor_50mm_F18G/MTF_v2/GLOBAL_PERC_MPix.png
pentax:
http://cdn.dxomark.com/dakdata/measures/PentaxK3/Result/DakResult/Pentax_smc_DA_50mm_F18/MTF_v2/GLOBAL_PERC_MPix.png

Tiez sa vratim k teme: o tom ci vycnieva mozme polemizovat ked bude objektiv dostupny. Je trosku skreslujuce ocakavat rovnaku cenu ako ma celoplastovy pentax bez specialnych clenov. Ano, mohla by byt cena nizsia, osobne by som ho rad videl tak za 200, ale absencia konkurencie robi svoje
 
legolas380
2016-04-02 21:59:57
boze tie ceny...hned by som bral tu RX10 III...ale stale mi pride fz1000 neporovantelne rozumnejsi
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia