Hore
Fórum » Digitálne zrkadlovky
 

Kúpa zrkadlovky z ‘druhej ruky’

S.338
S.338 2022-01-08 21:49:41+01
Dobrý večer, chcela by som sa poradiť. Som vpodstate vo foten začiatočník/mierne pokročilý. Mám možnosť kúpiť zrkadlovku Canon eos 2000D. Foťák bol používaný vraj cca 2r (už nie je v záruke) na dovolenky a výlety. Pani ho už dlhšie nepoužíva. Presne mi povedať nevedela, ale priblížne môže mať nafotených 30-40tisíc. Tak by som chcela poprosiť radu, či ma význam ísť do niečoho takého alebo radšej pohľadať a kúpiť novší/nový. O cenu a či sa mi to oplatí mi nejde, ale skôr o to, aby mi ten foťák aj niečo vydržal, nie že po roku to už bude na nič. Vopred ďakujem za všetky vaše rady.
 
Johnnny
2022-01-16 19:41:43+01
príspevok od: ViloM
Ale veď samozrejme. A teraz otázka koľko ľudí (amatérov) tu fotí s FF ??? Myslím že drvivá väčšina má doma APS-C, takže aj tam treba počítať s crop factorom 1,5 (Nikon, Pentax) resp. 1,6 (Canon). Nevraviac o tom, že Oly vyrába aj 17/1,8, resp. 25/1,8 čo sú tiež skvelé objektívy za dobré ceny.
To, ze niekto mozno nevyuzije naplno moznosti nejakeho objektivu neznamena, ze ho mozes jednoducho degradovat nejakym prepoctom. 45 f1.8 nie je 90 f1.8 len kvoli tomu, ze to vacsine staci

Proste je spravne nezavadzat, povedat to ako to je a nechat dotycneho rozhodnut sa co je pre neho dolezite.
 
ViloM
2022-01-16 21:32:31+01
príspevok od: Johnnny
To, ze niekto mozno nevyuzije naplno moznosti nejakeho objektivu neznamena, ze ho mozes jednoducho degradovat nejakym prepoctom. 45 f1.8 nie je 90 f1.8 len kvoli tomu, ze to vacsine staci

Proste je spravne nezavadzat, povedat to ako to je a nechat dotycneho rozhodnut sa co je pre neho dolezite.
V čom som zavádzal ?? Konkrétne .
 
Johnnny
2022-01-17 06:28:02+01
O tom zavadzani to bolo myslene skor na "quapor" ktory tvrdil, ze 45 f1.8 je 90mm f1.8.

Reagoval som na tvoj prispevok, lebo si sa tam rozpisoval o tom kto a co potrebuje, co bola prva cast mojho komentu.
 
ViloM
2022-01-17 10:55:40+01