mam v umysle si dat zaramovat jednu fotku. Rozmer som ratal bud 60x90 alebo 70x100. Vo fotolabe na taky velky format ponukaju uz iba matny papier, ale chcel som sa spytat ake su medzi nimi realne rozdiely co sa tyka pri vacsich obrazoch, 40x60 a viac.
Do mojej cenovej kategorie ine ako fotopapier nenarvem.
Matný papier sa používa vo fotografii, ktorá sa bude brať do rúk. Lesklá sa dáva pod sklo, teda do rámu. V kvalite farebného podania, by to nemal byť problém,
Kodak Endura zo životnosťou 150 rokov Akoby som sa pozeral na monitor a nie na papier. Alebo krásny metalický. Mal som tú česť vyskúšať a je to krása. http://fotoantal.sk/#/page/928a/velkoplosne-fotografie/
mam v umysle si dat zaramovat jednu fotku. Rozmer som ratal bud 60x90 alebo 70x100. Vo fotolabe na taky velky format ponukaju uz iba matny papier, ale chcel som sa spytat ake su medzi nimi realne rozdiely co sa tyka pri vacsich obrazoch, 40x60 a viac.
Do mojej cenovej kategorie ine ako fotopapier nenarvem.
ty sa musíš rozhodnúť čo tvojej fotografii pasuje viac. či lesklý, či matný papier, prípadne metalický.
Matný papier sa používa vo fotografii, ktorá sa bude brať do rúk. Lesklá sa dáva pod sklo, teda do rámu. V kvalite farebného podania, by to nemal byť problém,
Dovolim si polemizovat : - skus si siahnut na nejaky fineartovy matny papier ... - leskly papier nie je vhodny na adjustaciu do prostredia z nehomogennymi svetelnymi zdrojmi z dovodu odleskov - sklo ubera fotografii hlbku a ak nie je antireflexne ma rovnaky efekt (co sa odleskov tyka) ako leskly papier
mam v umysle si dat zaramovat jednu fotku. Rozmer som ratal bud 60x90 alebo 70x100. Vo fotolabe na taky velky format ponukaju uz iba matny papier, ale chcel som sa spytat ake su medzi nimi realne rozdiely co sa tyka pri vacsich obrazoch, 40x60 a viac.
Do mojej cenovej kategorie ine ako fotopapier nenarvem.
Vyber si fotolab ktory ponuka velkoformatovu tlac na papier podla tvojho vyberu. Ja osobne tlacim na matny papier ale ako uz napisal martin.b zalezi od zanru a Tvojich preferencii.
Existuje este tretia moznosy. Polomat. Ak ide o fotochemicky papier, nazyva sa Luster. Ak ide o ink-jet papier, je k dispozicii viacero povrchov s roznymi nazvami. My pouzivame papier Canon Glacier, pretoze je od toho fotografickeho Luster iba tazko rozpoznatelny. Pretoze sa tlacia vacsie rozmery, pouzivame 300g/m2. Tieto papiere maju hrbolaty povrch, zaroven su leskle. Leskly papier poskytuje sytejsie farby a vacsi kontrast, ale naozaj polarizuje a casto z tohto dovodu dielo na nom nie je pozorovatelne. Matny povrch ma podava mesiu sytost a nizsi kontrast, zase nepolarizuje. Polomat je taky povrch, ktory spaja vyhody oboch, starat na sytosti nie ej taka bolestiva a polrizacia sa da preziIT.
taktiez odporucam polomatny papier s oznacenim Luster, osobne ho mam v ponuke vo verzii TECCO PL285 Luster (285 g) je bez obsahu kyselin a garantovana min. zivotnost 50 rokov v interieri, je idealny pre zobrazenie sirokeho gamutu farieb s vynikajucim zobrazenim detailov, alebo mam aj inu verziu 220g ( pouzival som aj Canon Glacier ale ten je zbytocne hruby a tazsie sa vyrovnava), podla mojich skusenosti zakaznici najčastejšie si objednavaju tento polomatny alebo inak povedane satenovy typ papiera, ako pisal keko ma trochu drsnejsiu strukturu ako leskly papier ale jeho vyhoda je oproti matnemu v dosiahnuti vyssieho farebneho gamutu a kontrastu a oproti lesklemu este v prijatelnom lesku
Vyber papieru je pomerne komplikovana zalezitost. Vpyva na to neiekolko parametrov: cena, sposob vystavenia, planovana zivotnost, podanie farieb, vystavne podmienky, subjektivne esteticke poziadavky. Na trhu su desiatky roznych typov s rozdielnym povrchom, materialom, odolnostou, farebnostou... Odporucam navstivit niektoreho z velkych poskytovatelov tlace (copex, typoset a pod.), ktory maju vzorkovniky, pripadne galeriu fotografii a obrazov. Zaroven maju skusenosti, aky motiv sa hodi na aky papier pri konkretnom sposobe vystavovania. Pri vacsich zakazkach nie je problem urobit ensie skusobne vytlacky na rozne media. Jednoducho, zver sa do ruk odbornikov.
Alternativne materialy su vhodne na niektore specificke zanre ... na niektore menej, na niektore vobec ...
ja som videl na laminate vela zanrov, a pre mna osobne je to nieco viac ako clip.. ma to peknu hlbku, ale s tebou sa hadat nebudem, ty uz si daco potlacil
ja som videl na laminate vela zanrov, a pre mna osobne je to nieco viac ako clip.. ma to peknu hlbku, ale s tebou sa hadat nebudem, ty uz si daco potlacil
Konkretne v sobotu som tlacil Widenaka co si s Baworakom sedmickowym vyrazil na hory. Inteligentne dal plny kotol a uz som nemusel riesit ci dam gorace prat tento vikend alebo az o rok ...
Dovolim si polemizovat : - skus si siahnut na nejaky fineartovy matny papier ... - leskly papier nie je vhodny na adjustaciu do prostredia z nehomogennymi svetelnymi zdrojmi z dovodu odleskov - sklo ubera fotografii hlbku a ak nie je antireflexne ma rovnaky efekt (co sa odleskov tyka) ako leskly papier
Moje skúsenosti s fotografiou sú zatiaľ len na amatérskej úrovni, ale táto informácia od Teba ma posunula. Ďakujem.
Konkretne v sobotu som tlacil Widenaka co si s Baworakom sedmickowym vyrazil na hory. Inteligentne dal plny kotol a uz som nemusel riesit ci dam gorace prat tento vikend alebo az o rok ...
Konkretne v sobotu som tlacil Widenaka co si s Baworakom sedmickowym vyrazil na hory. Inteligentne dal plny kotol a uz som nemusel riesit ci dam gorace prat tento vikend alebo az o rok ...
ja by som mu na toho sedmickoveho baworaka nahodil take retaziska, ze by z tej hory mohol aj drevo tahat.
Môžem sa spýtať na Vašu výstavu v Appole, resp. FS2012? To bolo tlačené na čom konkrétne a kde?
Moje fotky v Apolle tlacil Typoset, na FS2012 som mal seriu CB fotografii kvetov tlacenych u Foto Antal a v stanku Copex bola ukazka roznach papierov a adjustazi.
Existuje este tretia moznosy. Polomat. Ak ide o fotochemicky papier, nazyva sa Luster. Ak ide o ink-jet papier, je k dispozicii viacero povrchov s roznymi nazvami. My pouzivame papier Canon Glacier, pretoze je od toho fotografickeho Luster iba tazko rozpoznatelny. Pretoze sa tlacia vacsie rozmery, pouzivame 300g/m2. Tieto papiere maju hrbolaty povrch, zaroven su leskle. Leskly papier poskytuje sytejsie farby a vacsi kontrast, ale naozaj polarizuje a casto z tohto dovodu dielo na nom nie je pozorovatelne. Matny povrch ma podava mesiu sytost a nizsi kontrast, zase nepolarizuje. Polomat je taky povrch, ktory spaja vyhody oboch, starat na sytosti nie ej taka bolestiva a polrizacia sa da preziIT.
Kedysi bol foto papier velvet,mal taký jemný raster a na čb fotkách to dávalo perfektnú ostrosť, robí sa niečo také aj teraz ?
Fotka ako velky obraz - matny alebo lesky papier?
mam v umysle si dat zaramovat jednu fotku. Rozmer som ratal bud 60x90 alebo 70x100. Vo fotolabe na taky velky format ponukaju uz iba matny papier, ale chcel som sa spytat ake su medzi nimi realne rozdiely co sa tyka pri vacsich obrazoch, 40x60 a viac.
Do mojej cenovej kategorie ine ako fotopapier nenarvem.
http://fotoantal.sk/#/page/928a/velkoplosne-fotografie/
mam v umysle si dat zaramovat jednu fotku. Rozmer som ratal bud 60x90 alebo 70x100. Vo fotolabe na taky velky format ponukaju uz iba matny papier, ale chcel som sa spytat ake su medzi nimi realne rozdiely co sa tyka pri vacsich obrazoch, 40x60 a viac.
Do mojej cenovej kategorie ine ako fotopapier nenarvem.
- skus si siahnut na nejaky fineartovy matny papier ...
- leskly papier nie je vhodny na adjustaciu do prostredia z nehomogennymi svetelnymi zdrojmi z dovodu odleskov
- sklo ubera fotografii hlbku a ak nie je antireflexne ma rovnaky efekt (co sa odleskov tyka) ako leskly papier
mam v umysle si dat zaramovat jednu fotku. Rozmer som ratal bud 60x90 alebo 70x100. Vo fotolabe na taky velky format ponukaju uz iba matny papier, ale chcel som sa spytat ake su medzi nimi realne rozdiely co sa tyka pri vacsich obrazoch, 40x60 a viac.
Do mojej cenovej kategorie ine ako fotopapier nenarvem.
Tieto papiere maju hrbolaty povrch, zaroven su leskle. Leskly papier poskytuje sytejsie farby a vacsi kontrast, ale naozaj polarizuje a casto z tohto dovodu dielo na nom nie je pozorovatelne. Matny povrch ma podava mesiu sytost a nizsi kontrast, zase nepolarizuje. Polomat je taky povrch, ktory spaja vyhody oboch, starat na sytosti nie ej taka bolestiva a polrizacia sa da preziIT.
Na trhu su desiatky roznych typov s rozdielnym povrchom, materialom, odolnostou, farebnostou...
Odporucam navstivit niektoreho z velkych poskytovatelov tlace (copex, typoset a pod.), ktory maju vzorkovniky, pripadne galeriu fotografii a obrazov. Zaroven maju skusenosti, aky motiv sa hodi na aky papier pri konkretnom sposobe vystavovania. Pri vacsich zakazkach nie je problem urobit ensie skusobne vytlacky na rozne media.
Jednoducho, zver sa do ruk odbornikov.
- skus si siahnut na nejaky fineartovy matny papier ...
- leskly papier nie je vhodny na adjustaciu do prostredia z nehomogennymi svetelnymi zdrojmi z dovodu odleskov
- sklo ubera fotografii hlbku a ak nie je antireflexne ma rovnaky efekt (co sa odleskov tyka) ako leskly papier
Tieto papiere maju hrbolaty povrch, zaroven su leskle. Leskly papier poskytuje sytejsie farby a vacsi kontrast, ale naozaj polarizuje a casto z tohto dovodu dielo na nom nie je pozorovatelne. Matny povrch ma podava mesiu sytost a nizsi kontrast, zase nepolarizuje. Polomat je taky povrch, ktory spaja vyhody oboch, starat na sytosti nie ej taka bolestiva a polrizacia sa da preziIT.
www.copex.sk
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom