Hore

Outdoorový expedičný batoh Lowepro Powder BP 500 AW

Batohov, ktoré by v sebe spájali funkcie turistického a fotografického batohu, nie je veľa. Hlavne sú to skôr fotografické batohy a skúseným cestovateľom u nich chýba lepšie trekingové/outdoorové prepracovanie.

Lowepro sa už pár rokov snaží optimálne skombinovať obidve požiadavky fotografov-turistov. Doteraz to bolo ale skôr u menších batohov. Teraz prichádza model, s ktorým zvládnete aj náročnú hrebeňovku, zlezenie ľadopádu, alebo dlhý výlet na bežkách. Nový batoh dostal príznačne meno “prašan”.


Lowepro Powder BP 500 AW patrí do profesionálnej kategórie a veľkosť ho predurčuje aj na väčšie výlety, kde potrebujete okrem fototechniky dostatok priestoru pre oblečenie a stravu. Konštrukčne je stavaný ako trekingový batoh s kovovým rámom. Hlavný priestor je dvojkomorový, nechýba typická odnímateľná kapsa na vrchu. Na prvý pohľad by ste nehádali, že sa jedná o fotobatoh. A to je aj dobre, konečne je tu batoh, ktorý ocenia náročný trekisti, lyžiari, skialpinisti, lezci a naviac je dostatočne veľký.




Lowepro Powder BP 500 AW sa vyrába v šedo-oranžovej kombinácii a kombinácii dvoch modrých farieb.

Priestor pre fototechniku je v spodnej časti a zaberá približne polovicu celkového objemu. Vyberateľná vložka (vanička) je tradične rozdelená nastaviteľnými prepážkami. Vybavená je krytom a rukoväťou. K priestoru pre techniku je prístup zozadu, od chrbta. Po jej vybraní môže batoh slúžiť ako bežný trekingový batoh.


Prístup k fototechnike je zozadu.

Hlavný priestor pre príslušenstvo je prístupný zvrchu. Uzatvára sa sťahovacou šnúrou. Zmestí sa sem aj 15" notebook, ktorý ale musí byť v samostatnom puzdre, aby bol chránený. Navrchu je odnímateľná kapsa, ktorá poslúži ako chlebník, alebo priestor pre hygienické potreby a pod.


Priestor pre osobné potreby je prístupný zvrchu.

Nechýba množstvo menších a väčších vreciek pre príslušenstvo a osobné potreby. Na boku je veľké vrecko pre hydrapak. Na druhý bok sa dá upevniť fotostatív. V prednej časti je rozmerná kapsa napr. pre snežnú lopatu, alebo napr. na fotografickú odraznú dosku. Z vonkajšej strany je množstvo upínacích popruhov, vďaka čomu k batohu môžete pripnúť lyže, snowboard, cepíny, či prilbu.


S pripevnením statívu a športových potrieb nebudete mať problém.


Myslelo sa aj na pitný režim.

Chrbtová časť je vybavená pohodlnými rebrovitými penovými panelmi. Špeciálne tvarované popruhy sú vybavené dvomi kapsami, do ktorých dáte napr. baterku alebo proteínovú tyčinku. Na nich je aj nastaviteľný hrudný popruh, škoda že bez píšťalky. Vrecká sú aj na širokom bedrovom páse. V spodnej časti sa nachádza ochranná pláštenka do nepriaznivého počasia.


Vrecká nájdete aj na bedrovom páse.


Chrbtová časť vybavená penovými panelmi s odvetrávaním.

Charakteristika

  • športový, maximálne funkčný dizajn,
  • 3-komorová konštrukcia: 1/ spodná fotokomora so zadným (chrbtovým) otváraním, 2/ horná komora pre uloženie osobných vecí a foto príslušenstva, 3/ objemná predná komora - vrecko pre uloženie osobných vecí, oblečenia atď.,
  • fotovaničku je možné zo spodnej časti batohu vybrať a použiť samostatne ako technickú transportnú brašnu pre použitie v inom cestovnom batohu alebo kufri,
  • sklopením priečky medzi hornou a spodnou komorou je možné batoh „prestavať“ na klasický jednokomorový turistický batoh,
  • možnosť prispôsobenia vnútorného priestoru fotokomory (fotovaničky) objemu a tvaru uloženej techniky pomocou sady deliacich priečok na suchý zips,
  • možnosť prístupu do fotokomory za chôdze - pretočením batohu dopredu pri zapnutom bedrovom páse,
  • dvojité uzatváranie hornej komory pomocou lemu s kompresným pásom a sťahovacou šnúrkou a vekom so štyrmi karabinami,
  • pravá strana: veľké bočné vrecko na zips pre uloženie hydrapaku alebo ďalšieho príslušenstva a bočné sieťové vrecko na fľašu a ďalšie príslušenstvo,
  • ľavá strana: vrecko na zips s výsuvným držiakom pre statív (HTH - Hideaway Tripod Holder),
  • 6 pevných upínacích kompresných pásov so silnými karabinami a uchytávacími okami pre pripevnenie statívu a veľmi ťažkej výbavy (vrátane lyží) na prednej a oboch bočných stranách,
  • vnútorné vrecko pre 15“ notebook (nevystužené - sleeve puzdro),
  • vonkajšie vrecko na zips v prednej časti batohu,
  • kvalitne vystužené ergonomické ramenné popruhy s výškovo nastaviteľným hrudným fixačným pásom s karabinkou, dvoma vreckami z elastického sieťového materiálu a 4 dvojitými okami pre uchytenie hadice hydrapaku a SlipLock™ puzdier.
  • vystužený bedrový pás s dvoma vreckami na zips, dokonale tvarovaná zadná chrbtová časť s rebrovým vystužením zaisťujúcim ventiláciu vzduchu medzi batohom a chrbtom (ActivZone™) a vysoký komfort pohybu pri plnom zaťažení,
  • 2 kompresné pásy pre nastavenie tuhosti uchytenia batohu k ramenným popruhom, praktická pásková rukoväť umožňujúca pohodlné prenášanie batohu pozdĺž tela, kvalitné zipsy YKK s 2 kovovými jazdcami a textilnými okami pre ľahkú manipuláciu, 2 oká a 2 kompresné pásy pre upevnenie trekových palíc, cepínu a pod.,
  • zabudovaná AWC pláštenka (All Weather Cover™) pre ochranu v extrémnych klimatických podmienkach,
  • extrémne odolné vonkajšie materiály (100D a 210D Nylon Ripstop) s optimálnym pomerom hmotnosť / odolnosť.

Parametre

  • vonkajšie rozmery: 31 x 26 x 65 cm
  • vnútorné rozmery: 30 x 20 x 62 cm
  • rozmery fotokomory 26 x 16 x 31 cm
  • celkový úložný objem: 55 l
  • hmotnosť: 2,5 kg
  • kapacita: DSLR Pro alebo CSC Pro s objektívom, ďalších 3-5 objektívov, foto príslušenstvo, statív, osobné veci, outdoorové vybavenie do hôr (vrátane lyží, palíc, cepínu a ďalšieho lezeckého vybavenia), notebook do veľkosti 15”
  • farba: šedá/oranžová (grey/orange), modrá (midnight blue/horizon blue)


https://www.lowepro.com/us-en/powder-backpack-500-aw-grey-orange-lp37230-pww/

Záver

Lowepro Powder BP 500 AW vypĺňa medzeru na našom trhu a aj v portfóliu Lowepro. Konkuruje batohom F-stop, ktoré sa u nás nepredávajú. Má vyvážené rozčlenenie priestoru 50:50 a dostatočný objem nielen pre fototechniku, ale aj osobné potreby, ako oblečenie a strava. Športovcov poteší možnosť upnutia lyží, snowboardu, cepínov, priestor pre snežnú lopatu a hydrapack. Aktuálne je už v predaji za OMC 299€.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
jan21
2019-01-15 12:46:55
Vďaka Karol
...platí to čo si napísal: "konečne je tu batoh, ktorý ocenia náročný trekisti, lyžiari, skialpinisti, lezci a naviac je dostatočne veľký"!!
55 litrov..tam sa už dá zmestiť aj na výšľap aj na fotenie, v lete aj v zime
 
Ivan76
2019-01-15 15:09:10
Nechápem túto potrebu, ten batoh neni ani ryba ani rak. Taštičku so zrkadlovkou a dvoma objektívmi pekne zhora vopchám do obyčajného batohu a je vybavené. Keď veľa fotím, vytiahnem ju a mám ju vpredu alebo na boku okolo krku a batoh na pleciach. Cenovo je to na polovici a oveľa praktickejšie riešenie.
Alebo chce niekto tvrdiť, že na chrbte ponesie 4 objektívy, foťák a ďalšie veci v objeme 55 litrov?
 
marcus_labeo
2019-01-15 16:20:50
príspevok od: Ivan76
Nechápem túto potrebu, ten batoh neni ani ryba ani rak. Taštičku so zrkadlovkou a dvoma objektívmi pekne zhora vopchám do obyčajného batohu a je vybavené. Keď veľa fotím, vytiahnem ju a mám ju vpredu alebo na boku okolo krku a batoh na pleciach. Cenovo je to na polovici a oveľa praktickejšie riešenie.
Alebo chce niekto tvrdiť, že na chrbte ponesie 4 objektívy, foťák a ďalšie veci v objeme 55 litrov?
Tak aj z môjho pohľadu to je super batoh. Mám Lowepro Photosport 200 AW II a je super, oceňujem jeho samostatnú komoru na foťák, je zboku a foťák vytiahnem rýchlo bez toho, aby som si dával celý batoh dole, stačí dolu jeden popruh z ramena. Ale je mi nezriedka malý, najmä teraz v zime aj na bežné túry, dám tam ferratový set alebo jednu hrubšiu mikinu a je plný, ísť s ním na dlhšie, nedajbože skialp je vylúčené. Takže takýto väčší fotobatoh na dlhšie a hlavne zimné túry je super.
To čo píšeš, teda foťák v obyčajnom batohu, kde sa bude tlačiť s ostatnými vecami je no-go, podľa Murphyho zákonov bude zahrabaný na spodu práve vtedy, ak ho budeš potrebovať (alebo naopak, keď bude na vrchu fotovýbava, budeš práve potrebovať bundu pod ním), nehovoriac o riziku pošpodenia či zašpinenia. No a dávať to do tašky a tú do batohu, to kým vytiahneš, tak prejde okolo stočlenné stádo jeleňov kým to vydoluješ. Jasné, dá sa nosiť foťák aj v igelitke, ale praktickosť a pohodlie fotobatohu to asi nedosiahne.
 
landov
2019-01-15 17:20:17
Suhlas. Lowepro Photosport 200 AW II mam aj ja a je super, hlavne pristup k fotaku z boku. Ergonomicky je tiez bez vyhrad. Ale naozaj mohol byt trosku vacsi.
 
Martin Kurka
2019-01-15 18:02:31
príspevok od: landov
Suhlas. Lowepro Photosport 200 AW II mam aj ja a je super, hlavne pristup k fotaku z boku. Ergonomicky je tiez bez vyhrad. Ale naozaj mohol byt trosku vacsi.
tiež niekedy riešim podobnú dilému kam s technikou na hory na viac ako jeden deň. Lowepro 200 som zavrhol po tom ako som ju držal v ruke. Pre mňa je malý (telo, tele, zaklaďák, širokáč, filtre, náhradné baterie...) a nad techniku sa už skoro nič nevôjde. Nehovoriac o veciach na bivak... Lepšie sa mi osvedčila alternatíva - klasický trekový batoh + fotobrašňa . Hlavne potom na fleku nemusím prenášať celý batoh počas fotenia, len techniku a statív.
 
marianr
2019-01-16 09:52:05
Ja mám "Lowepro Photo Sport 300 AW II modrý" a je tiež malý. A ergonómia? Vetranie chrbta úplne zle, môj mestský bytoh má lepší kanál, a dolná časť pre foto ho v polovici prelamuje, takže uprostred chrbta je hrb. Ak dám na bok statív, nedám tam fľašu. Ako pripevniť palice, na to som ešte neprišiel. Má plno tenkých vrecák na notebook (nemám), na poznámkový blok A4, na fotografiu 20x30 cm bez rámu... V bočnom vrchnáku na foto je vrecko v ktorom nič nedrží...

Ale. Porobil som s ním pár letných túr a ide to. 8-)

Malý batoh má výhodu, človek musí viac rozmýšľať čo si zoberie so sebou.
 
marianr
2019-01-16 09:54:06
Aha, a vrecká na bedráku mám na chrbte. 8-)))
 
Marcel Rebro
2019-01-16 10:51:29
Tak toto je a bude asi večná dilema. Ja som vyskúšal / vlastnil hádam tucet foto batohov. Každý bol o kompromisoch. Nakoniec som skončil pri kombinácii špecifický batoh na konkrétnu aktivitu (turistika, lezenie, skialp ...) + minimalizovaná fotovýbava. Pre mňa je kľúčovou práve tá minimalizácia fotovýbavy. RX100 sa mi zmestí do kapsičky na prsnom popruhu. E-M1 Mk II s 24-100/4 do koltového púzdra. A mám vystarané. Kedysi som nosil dve FF telá a (minimálne) dva f2.8 zoomy. Lepšie fotky som kvôli tomu neurobil. Len som vláčil kilá navyše.

K zime navyše dodávam : prvá vec do ktorej by som odporúčal investovať každému kto ide lyžovať a/alebo skialpovať do voľného terénu je batoh s airbagmi. Takže fotobágle majú "vymaľované".

A ešte k tým ilustračným fotkám : model na poslednej fotke s desaťmetrovým "aby to vyzeralo akčne" lanom a rukavicami bachnutými na zemi pôsobí fakt vtipne. Teda ak nemá dvoje náhradné v tom 50L bágli
 
yquinox
2019-01-16 16:40:45
... ten moment, kedy obal na produkt zacina byt drahsi ako samotny produkt ...
 
Martin Kurka
2019-01-16 19:26:50
príspevok od: Marcel Rebro
Tak toto je a bude asi večná dilema. Ja som vyskúšal / vlastnil hádam tucet foto batohov. Každý bol o kompromisoch. Nakoniec som skončil pri kombinácii špecifický batoh na konkrétnu aktivitu (turistika, lezenie, skialp ...) + minimalizovaná fotovýbava. Pre mňa je kľúčovou práve tá minimalizácia fotovýbavy. RX100 sa mi zmestí do kapsičky na prsnom popruhu. E-M1 Mk II s 24-100/4 do koltového púzdra. A mám vystarané. Kedysi som nosil dve FF telá a (minimálne) dva f2.8 zoomy. Lepšie fotky som kvôli tomu neurobil. Len som vláčil kilá navyše.

K zime navyše dodávam : prvá vec do ktorej by som odporúčal investovať každému kto ide lyžovať a/alebo skialpovať do voľného terénu je batoh s airbagmi. Takže fotobágle majú "vymaľované".

A ešte k tým ilustračným fotkám : model na poslednej fotke s desaťmetrovým "aby to vyzeralo akčne" lanom a rukavicami bachnutými na zemi pôsobí fakt vtipne. Teda ak nemá dvoje náhradné v tom 50L bágli
Marcel. je to reklamné foto berme to s rezervou... jedna vec ma na Lowepro batohoch zaráža, umiestnenie zipsu na chrbtovej strane batohu. Už som si to všimol aj u iných modelov. Neviem ako dlho vydrží oblečenie odieranie od tých bežcov... hlavne pri plnom zaťažení batohu a zapnutom bedrovom páse.
 
Marcel Rebro
2019-01-16 20:28:45
príspevok od: Martin Kurka
Marcel. je to reklamné foto berme to s rezervou... jedna vec ma na Lowepro batohoch zaráža, umiestnenie zipsu na chrbtovej strane batohu. Už som si to všimol aj u iných modelov. Neviem ako dlho vydrží oblečenie odieranie od tých bežcov... hlavne pri plnom zaťažení batohu a zapnutom bedrovom páse.
Na skialp používam airbagový Mammut Pro. Tiež má zapínanie na chrbte. Je to skvelá vec. Batoh položím na zem - popruhmi nahor. Mám istotu že sa mi nezaserkajú od snehu. Pri manipulácii s vecami mám prehľad a ľahko nájdem čo chcem. Aj balí sa mi do neho pohodlnejšie - prehľadnejšie. Synátor si dokonca z neho veci vyberá tak, že zvesí len jedno rameno a otvorí chrbát - podobný princíp ako na Lowepro Sport. Zhora do neho dávam len rukavice na zlyžovanie a okuliare. Mám ho štvrtú sezónu.

Čo sa oderkov týka : pred minuloročnou sezónou som komplet menil oblečko na skialp (schudol som ). Šlapem v zásade vždy v tom istom. Počas sezóny som s týmto báglom strávil cca 100 hodín a našlapal 26tis výškových - údaje z Garmin Connect. Žiadne oderky na chrbte som si nevšimol.
 
patrik.murárik
2019-01-18 13:17:17
Mna este trochu vrta v hlave to umiestnenie fototechniky naspodu batohu, kvoli tomu budem mat to najtazsie naspodu a to je cela ergonomia batohu naprd ..
Ja som si zvykol davat fotak do vrchliku ked ho nemam priamo po ruke .. inak ked ho nemam po ruke tak urobim o 2/3 menej fotiek, najmenej. Cize zvycajne bud mi visí na boku alebo je v taske ..teraz zvazujem niektoru z moznosti od peakdesignu, pravdepoedobne umiestnit ho na popruh. Ak clovek nema tazku techniku tak by to nemusel byt problem.
A vseobecne do kopcov stale taham menej a menej techniky, zistujem ze cim som lahsi, tym to ide jednoduchšie a viac ma to baví ako mat v batohu dalsie 2-3 objektivy a plno dalsich drobnosti ktore aj tak vacsinu cesty skoro nepouzijem.
Ale zvazujem aj RX100 ako ma Marcel ..fotky z toho lezu paradne tak naco sa natahovat s dacim velkym ked aj tak ma to nikto neplati a ide to len do mojho fotoalbumu a kamosi si fotky pozru tak na fb jedine
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia