Vietor, ako sa ním vyrovnať
Vietor vie byť nepríjemným protivníkom makrofotografa. Naučte sa zvládnuť tento živel.
Vietor vie byť nepríjemným protivníkom makrofotografa. Naučte sa zvládnuť tento živel.
Pozrime sa bližšie na ponuku Nikonu pre potreby makrofotografie. Pomôžem vám pri výbere makroobjektívu pre DX aj FX zrkadlovky.
K jeseni neodmysliteľne patrí dobrá hubačka. Aj keď na druhej strane sa vraví, že dobrý hubár nájde vhodné huby počas celého roka. My sa dnes na ne vyberieme nie s hubárskym košíkom, ale s fotoaparátom.
Každé ročné obdobie má svoje čaro a svoje typické námety. Jeseň je pre fotografa prírody extra trieda. Príroda sa lúči s uplynulou sezónou a dáva to najavo tým najpestrejším a najviditeľnejším spôsobom. Tento jesenný zážitok mne osobne umocňuje aj fakt, že to nebude dlho trvať. Jeseň je tu len pár týždňov, kým vietor a mráz nesfúknu celú tú nádheru na zem. Preto netreba s fotoaparátom otáľať.
Etické zásady pri fotografovaní prírody, fotografovanie vs. ochrana prírody.
Tvorenie makrofotografií a fotografií detailov so zakomponovaným západom slnka.
Fotografovanie rastlín a kvetov patrí snáď k najpopulárnejšiemu žánru vo svete fotografovania prírody. Venujú sa mu začiatočníci, amatéri i profesionáli. Pred časom som sa rozhodol prispieť do tejto záplavy vlastným dielom. Avšak zvolil som trochu iný prístup ako „klasickú“ floristickú fotografiu.
Tohtoročná zima je svojimi výkyvmi bláznivá ako miešané karibské koktaily. Raz je mráz, že až okná praskajú, potom napadne meter snehu a o dva dni sa všetko roztopí a máme pocit, že je tu jar .
Denné svetlo pri fotografovaní prírody je taká esenciálna záležitosť, že bez neho by fotografia nebola fotografiou. Väčšina článkov o dobrom a kvalitnom svetle pri fotografovaní makra a detailov rieši jeho nedostatok.
Neznesiteľné júnové vysoké čísla na teplomeroch a vyprahnutú prírodu vystriedali júlové dažde, v niektorých prípadoch až prietrže. Človek je tvor večne nespokojný.
Orchidey, tieto pestrofarebné drahokamy lákajú už storočia svojou krásou nie len mnohých prírodovedcov, ale aj dobrodruhov. Predstava tisícky kilometrov vzdialených a v neprístupných výškach kvitnúcich rastlín odradí však od ich krásy mnohých fotografov.
V predchádzajúcej časti nášho seriálu o makrofotografii sme sa zaoberali rôznymi spôsobmi zaostrovania. Tým najprecíznejším je zaostrovanie pomocou makrosánok.
Snáď v žiadnom inom žánri fotografie sa nepoužívajú tak rôznorodé spôsoby zaostrovania. Makrista musí zvládať prakticky všetky metódy a vyberať ich podľa toho, čo fotografuje.
ČLÁNKY - aktuálne diskutované