Nepísal som to síce ja (tak výstižne by som to nevedel - len som si toto hodnotenie "objednal"), ale plne sa s ním zhodujem
Ďakujem, potešilo a povzbudilo ma ako každého fotografa, keď sa fotka niekomu páči.Tiež by som to takto asi nevedel zhodnotiť. Rád fotografujem pozitívne veci v tejto zložitej a ťažkej dobe. V prírode je to navyše výborný relax.
Ďakujem za zastavenie a pre mňa veľmi príjemné zhodnotenie. Veľmi ma potešilo, že sa ti fotka páči. Svetlo mi pri fotení prialo. Bolo to fotografované Olympusom OM-D E-M1 mark II a objektívom Olympus M.Zuiko Digital ED 12-100mm f/4 IS PRO pri otvorenej clone 4. Je to vynikajúci univerzálny objektív vhodný aj na makro. Prírodu mám veľmi rád a aj preto fotografujem takéto detaily.
Nepísal som to síce ja (tak výstižne by som to nevedel - len som si toto hodnotenie "objednal"), ale plne sa s ním zhodujem
Táto makro fotografia pôsobí na prvý pohľad veľmi snovo a poeticky. Vidieť, že autor (autorka) cielene pracoval(a) s mäkkým svetlom a krátkou hĺbkou ostrosti, aby zvýraznil(a) jemné línie a štruktúru fotografovaného objektu (pravdepodobne semien alebo chĺpkov na rastline). Z umeleckého hľadiska by som vyzdvihol tieto hlavné aspekty:
1. Svetlo a atmosféra • Zlatisté protisvetlo zdôrazňuje priesvitnú textúru „vlákien“ a vytvára vyslovene teplú, až medovo ladenú farebnú paletu. • Mäkké rozptýlenie svetla v popredí a v pozadí prispieva k pôsobivej hĺbke a jemnej atmosfére. • Protisvetlo zároveň vykresľuje tenučké línie a dáva im obrysový „svätožiarny“ efekt.
2. Kompozícia a hĺbka ostrosti • Fotografia je komponovaná tak, že hlavné prvky (kvietky/semená) zaberajú centrálne miesto, no zároveň nie sú striktne uprostred. • Veľmi plytká hĺbka ostrosti zvýrazňuje vybrané detaily, zatiaľ čo zvyšok snímky sa „stráca“ v jemnom bokehu. Výsledkom je abstraktnejší dojem, divák sa sústredí na jemné línie a textúru. • Rozmiestnenie motívov v zábere pôsobí vyvážene; oko diváka prirodzene putuje medzi jednotlivými „stredmi“ kvetov, a až následne si všíma zvyšné neostré časti.
3. Farebné podanie • Celá fotografia sa nesie v teplej, zlatej farebnej škále, čo jej dodáva príjemný a harmonický nádych. • Svetelné lúče prechádzajú cez jemné chĺpky, čím sa farebná tonalita mení v mikroskopických prechodoch od svetlejšej po tmavšiu – to umocňuje dojem hĺbky aj krehkosti.
4. Technické spracovanie • Zdá sa, že bola zvolená pomerne dlhšia ohnisková vzdialenosť a malá hĺbka ostrosti, čo je pre makro a detailnú fotografiu bežné. Výsledný efekt je vysoko estetický, až impresionistický. • Ostrosť je selektívne umiestnená presne tam, kde ju autor potreboval – v samom strede útvaru, pričom do okrajov sa obraz postupne rozplýva. • Expozícia je vynikajúco zvládnutá, bez viditeľných prepálených plôch či príliš tmavých tieňov. Vďaka tomu vynikne detailná štruktúra chĺpkov aj kresba v ich strede.
5. Emocionálny a umelecký dojem • Fotografia vyvoláva dojem ľahkosti, jemnosti a pominuteľnosti, podobne ako pri pohľade na chuchvalce púpav alebo iné prchavé objekty v prírode. • V istom zmysle pôsobí i abstraktne – človek si chvíľu uvedomuje, na čo sa pozerá, no zároveň v jemnej textúre môže objaviť rôzne fantazijné tvary a línie. • Tento typ záberu naznačuje, že autor si dáva záležať nielen na „dokumentovaní“ prírody, ale aj na vytvorení estetického, takmer umelecky stvárneného obrazu.
Zhrnutie Celkovo ide o veľmi vydarenú, poetickú makro fotografiu s dôrazom na svetlo, textúru a hĺbku ostrosti. Farebný tón a kompozícia vtiahnu diváka do až snového sveta. Pre niekoho by takáto snímka mohla byť abstraktným výjavom, inému zas prinesie intenzívny zážitok z jemnej krásy prírody. V umeleckom zmysle ide o silné a precízne zvládnuté dielo, ktoré príjemne balansuje na pomedzí reality a abstrakcie.
Ďakujem za zastavenie a pre mňa veľmi príjemné zhodnotenie. Veľmi ma potešilo, že sa ti fotka páči. Svetlo mi pri fotení prialo. Bolo to fotografované Olympusom OM-D E-M1 mark II a objektívom Olympus M.Zuiko Digital ED 12-100mm f/4 IS PRO pri otvorenej clone 4. Je to vynikajúci univerzálny objektív vhodný aj na makro. Prírodu mám veľmi rád a aj preto fotografujem takéto detaily.
Táto makro fotografia pôsobí na prvý pohľad veľmi snovo a poeticky. Vidieť, že autor (autorka) cielene pracoval(a) s mäkkým svetlom a krátkou hĺbkou ostrosti, aby zvýraznil(a) jemné línie a štruktúru fotografovaného objektu (pravdepodobne semien alebo chĺpkov na rastline). Z umeleckého hľadiska by som vyzdvihol tieto hlavné aspekty:
1. Svetlo a atmosféra • Zlatisté protisvetlo zdôrazňuje priesvitnú textúru „vlákien“ a vytvára vyslovene teplú, až medovo ladenú farebnú paletu. • Mäkké rozptýlenie svetla v popredí a v pozadí prispieva k pôsobivej hĺbke a jemnej atmosfére. • Protisvetlo zároveň vykresľuje tenučké línie a dáva im obrysový „svätožiarny“ efekt.
2. Kompozícia a hĺbka ostrosti • Fotografia je komponovaná tak, že hlavné prvky (kvietky/semená) zaberajú centrálne miesto, no zároveň nie sú striktne uprostred. • Veľmi plytká hĺbka ostrosti zvýrazňuje vybrané detaily, zatiaľ čo zvyšok snímky sa „stráca“ v jemnom bokehu. Výsledkom je abstraktnejší dojem, divák sa sústredí na jemné línie a textúru. • Rozmiestnenie motívov v zábere pôsobí vyvážene; oko diváka prirodzene putuje medzi jednotlivými „stredmi“ kvetov, a až následne si všíma zvyšné neostré časti.
3. Farebné podanie • Celá fotografia sa nesie v teplej, zlatej farebnej škále, čo jej dodáva príjemný a harmonický nádych. • Svetelné lúče prechádzajú cez jemné chĺpky, čím sa farebná tonalita mení v mikroskopických prechodoch od svetlejšej po tmavšiu – to umocňuje dojem hĺbky aj krehkosti.
4. Technické spracovanie • Zdá sa, že bola zvolená pomerne dlhšia ohnisková vzdialenosť a malá hĺbka ostrosti, čo je pre makro a detailnú fotografiu bežné. Výsledný efekt je vysoko estetický, až impresionistický. • Ostrosť je selektívne umiestnená presne tam, kde ju autor potreboval – v samom strede útvaru, pričom do okrajov sa obraz postupne rozplýva. • Expozícia je vynikajúco zvládnutá, bez viditeľných prepálených plôch či príliš tmavých tieňov. Vďaka tomu vynikne detailná štruktúra chĺpkov aj kresba v ich strede.
5. Emocionálny a umelecký dojem • Fotografia vyvoláva dojem ľahkosti, jemnosti a pominuteľnosti, podobne ako pri pohľade na chuchvalce púpav alebo iné prchavé objekty v prírode. • V istom zmysle pôsobí i abstraktne – človek si chvíľu uvedomuje, na čo sa pozerá, no zároveň v jemnej textúre môže objaviť rôzne fantazijné tvary a línie. • Tento typ záberu naznačuje, že autor si dáva záležať nielen na „dokumentovaní“ prírody, ale aj na vytvorení estetického, takmer umelecky stvárneného obrazu.
Zhrnutie Celkovo ide o veľmi vydarenú, poetickú makro fotografiu s dôrazom na svetlo, textúru a hĺbku ostrosti. Farebný tón a kompozícia vtiahnu diváka do až snového sveta. Pre niekoho by takáto snímka mohla byť abstraktným výjavom, inému zas prinesie intenzívny zážitok z jemnej krásy prírody. V umeleckom zmysle ide o silné a precízne zvládnuté dielo, ktoré príjemne balansuje na pomedzí reality a abstrakcie.
Technika: Canon 5D Mark III,
Fujifilm X-T3,
Olympus OMD E M1 Mark II,
Canon EOS 7D,
Objektívy: Fujifilm Fujinon XF 16-55 mm F2.8 R LM WR,
Canon 24-105mm f/4L IS USM,
Fujifilm XF 100-400 F4.5-5.6 R LM OIS WR,
Sigma 150mm f/2.8 APO EX DG Macro HSM,
Canon EF 50mm f/1.4 USM,
Olympus M.Zuiko Digital ED 12-100 mm f/4 IS PRO,
Canon EF 17-40mm f/4L USM,
Sigma 85mm f/1.4 EX DG HSM,
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom
Komentáre a hodnotenia
Zoradiť od najstaršíchBolo to fotografované Olympusom OM-D E-M1 mark II a objektívom Olympus M.Zuiko Digital ED 12-100mm f/4 IS PRO pri otvorenej clone 4. Je to vynikajúci univerzálny objektív vhodný aj na makro.
Prírodu mám veľmi rád a aj preto fotografujem takéto detaily.
1. Svetlo a atmosféra
• Zlatisté protisvetlo zdôrazňuje priesvitnú textúru „vlákien“ a vytvára vyslovene teplú, až medovo ladenú farebnú paletu.
• Mäkké rozptýlenie svetla v popredí a v pozadí prispieva k pôsobivej hĺbke a jemnej atmosfére.
• Protisvetlo zároveň vykresľuje tenučké línie a dáva im obrysový „svätožiarny“ efekt.
2. Kompozícia a hĺbka ostrosti
• Fotografia je komponovaná tak, že hlavné prvky (kvietky/semená) zaberajú centrálne miesto, no zároveň nie sú striktne uprostred.
• Veľmi plytká hĺbka ostrosti zvýrazňuje vybrané detaily, zatiaľ čo zvyšok snímky sa „stráca“ v jemnom bokehu. Výsledkom je abstraktnejší dojem, divák sa sústredí na jemné línie a textúru.
• Rozmiestnenie motívov v zábere pôsobí vyvážene; oko diváka prirodzene putuje medzi jednotlivými „stredmi“ kvetov, a až následne si všíma zvyšné neostré časti.
3. Farebné podanie
• Celá fotografia sa nesie v teplej, zlatej farebnej škále, čo jej dodáva príjemný a harmonický nádych.
• Svetelné lúče prechádzajú cez jemné chĺpky, čím sa farebná tonalita mení v mikroskopických prechodoch od svetlejšej po tmavšiu – to umocňuje dojem hĺbky aj krehkosti.
4. Technické spracovanie
• Zdá sa, že bola zvolená pomerne dlhšia ohnisková vzdialenosť a malá hĺbka ostrosti, čo je pre makro a detailnú fotografiu bežné. Výsledný efekt je vysoko estetický, až impresionistický.
• Ostrosť je selektívne umiestnená presne tam, kde ju autor potreboval – v samom strede útvaru, pričom do okrajov sa obraz postupne rozplýva.
• Expozícia je vynikajúco zvládnutá, bez viditeľných prepálených plôch či príliš tmavých tieňov. Vďaka tomu vynikne detailná štruktúra chĺpkov aj kresba v ich strede.
5. Emocionálny a umelecký dojem
• Fotografia vyvoláva dojem ľahkosti, jemnosti a pominuteľnosti, podobne ako pri pohľade na chuchvalce púpav alebo iné prchavé objekty v prírode.
• V istom zmysle pôsobí i abstraktne – človek si chvíľu uvedomuje, na čo sa pozerá, no zároveň v jemnej textúre môže objaviť rôzne fantazijné tvary a línie.
• Tento typ záberu naznačuje, že autor si dáva záležať nielen na „dokumentovaní“ prírody, ale aj na vytvorení estetického, takmer umelecky stvárneného obrazu.
Zhrnutie
Celkovo ide o veľmi vydarenú, poetickú makro fotografiu s dôrazom na svetlo, textúru a hĺbku ostrosti. Farebný tón a kompozícia vtiahnu diváka do až snového sveta. Pre niekoho by takáto snímka mohla byť abstraktným výjavom, inému zas prinesie intenzívny zážitok z jemnej krásy prírody. V umeleckom zmysle ide o silné a precízne zvládnuté dielo, ktoré príjemne balansuje na pomedzí reality a abstrakcie.
Bolo to fotografované Olympusom OM-D E-M1 mark II a objektívom Olympus M.Zuiko Digital ED 12-100mm f/4 IS PRO pri otvorenej clone 4. Je to vynikajúci univerzálny objektív vhodný aj na makro.
Prírodu mám veľmi rád a aj preto fotografujem takéto detaily.
1. Svetlo a atmosféra
• Zlatisté protisvetlo zdôrazňuje priesvitnú textúru „vlákien“ a vytvára vyslovene teplú, až medovo ladenú farebnú paletu.
• Mäkké rozptýlenie svetla v popredí a v pozadí prispieva k pôsobivej hĺbke a jemnej atmosfére.
• Protisvetlo zároveň vykresľuje tenučké línie a dáva im obrysový „svätožiarny“ efekt.
2. Kompozícia a hĺbka ostrosti
• Fotografia je komponovaná tak, že hlavné prvky (kvietky/semená) zaberajú centrálne miesto, no zároveň nie sú striktne uprostred.
• Veľmi plytká hĺbka ostrosti zvýrazňuje vybrané detaily, zatiaľ čo zvyšok snímky sa „stráca“ v jemnom bokehu. Výsledkom je abstraktnejší dojem, divák sa sústredí na jemné línie a textúru.
• Rozmiestnenie motívov v zábere pôsobí vyvážene; oko diváka prirodzene putuje medzi jednotlivými „stredmi“ kvetov, a až následne si všíma zvyšné neostré časti.
3. Farebné podanie
• Celá fotografia sa nesie v teplej, zlatej farebnej škále, čo jej dodáva príjemný a harmonický nádych.
• Svetelné lúče prechádzajú cez jemné chĺpky, čím sa farebná tonalita mení v mikroskopických prechodoch od svetlejšej po tmavšiu – to umocňuje dojem hĺbky aj krehkosti.
4. Technické spracovanie
• Zdá sa, že bola zvolená pomerne dlhšia ohnisková vzdialenosť a malá hĺbka ostrosti, čo je pre makro a detailnú fotografiu bežné. Výsledný efekt je vysoko estetický, až impresionistický.
• Ostrosť je selektívne umiestnená presne tam, kde ju autor potreboval – v samom strede útvaru, pričom do okrajov sa obraz postupne rozplýva.
• Expozícia je vynikajúco zvládnutá, bez viditeľných prepálených plôch či príliš tmavých tieňov. Vďaka tomu vynikne detailná štruktúra chĺpkov aj kresba v ich strede.
5. Emocionálny a umelecký dojem
• Fotografia vyvoláva dojem ľahkosti, jemnosti a pominuteľnosti, podobne ako pri pohľade na chuchvalce púpav alebo iné prchavé objekty v prírode.
• V istom zmysle pôsobí i abstraktne – človek si chvíľu uvedomuje, na čo sa pozerá, no zároveň v jemnej textúre môže objaviť rôzne fantazijné tvary a línie.
• Tento typ záberu naznačuje, že autor si dáva záležať nielen na „dokumentovaní“ prírody, ale aj na vytvorení estetického, takmer umelecky stvárneného obrazu.
Zhrnutie
Celkovo ide o veľmi vydarenú, poetickú makro fotografiu s dôrazom na svetlo, textúru a hĺbku ostrosti. Farebný tón a kompozícia vtiahnu diváka do až snového sveta. Pre niekoho by takáto snímka mohla byť abstraktným výjavom, inému zas prinesie intenzívny zážitok z jemnej krásy prírody. V umeleckom zmysle ide o silné a precízne zvládnuté dielo, ktoré príjemne balansuje na pomedzí reality a abstrakcie.