ephoto profile wallpaper

O mne

Niečo o mne: Fotografujem cca 15 rokov. Oblasť môjho záujmu je prevažne dokument, reportáž a streetphoto s dôrazom na ľudí. Preferujem fotografiu "skutočného momentu", preto obsah snímkov dodatočne nemanipulujem, neretušujem a neupravujem. Aj v digitálnej dobe uprednostňujem len techniky úprav známe z doby analógu (kontrast, jas a doostrenie). Vo fotografii hľadám iné dimenzie než technické parametre. Dobrá fotografia musí mať zaujímavý obsah, atmosféru a emóciu. Potom je živšia než film:)
Motto: Fotografia nemusí byť ostrá ako britva, ani kompozične dokonalá ako podľa pravítka. Také snímky sú pre "inžinierov". Dobrá fotka musí mať atmosféru a emóciu:)
Ponúkam služby:
Zameriavam sa na: Digitálna čiernobiela fotografia, Portréty / Ľudia, Reportážna a dokumentárna fotografia, Street fotografia, Tradičná čiernobiela fotografia,

Osobné údaje

Meno: Miro
Priezvisko: Masar
Mesto: Bratislava
Domovská krajina: Slovenská republika


Fotografická odbornosť: Pokročilý
Členom ePhota od: 30. 08. 2010
Posledná aktivita: 2014-11-30 18:58:35
Status: offline

Fototechnika

Moje fotoaparáty: Nikon FM2
Panasonic Lumix DMC-LX5
Fujifilm FinePix X100
Moje objektívy: Nikkor 50mm f/1.8 AF
Nikkor 28mm f/2.8 AI
Sigma 24-70mm f/3.5-5.6 ASP HF
Príslušenstvo:
mirror
TV maniacs mirror 2011-09-04 19:43:21
Dik. Tusim im tam svagor pustil Krtecka… uplna hypnoza…
 
mirror
Vlezte mi na záda… mirror 2011-08-23 22:30:51
Dakujem za pozvanie na Foto Slovakia. Nemam problem podiskutovat si, ci uz nad vlastnymi alebo cudzimi fotkami. Dolezite je vsak, s kym sa o tom-ktorom zanre rozpravas. Aby celkova debata bola skor prinosom a nie stratou casu.

Keby som bol vasnivym krajinkarom, rad sa porozpravam napr. s Lacom Struharom. Ked sa venujem dokumentu a reportazi pokonzultujem svoje prace napr. s Jindrom Streitom (s ktorym sa poznam este z popradskych workshopov a sme stale v kontakte), pripadne s jeho kolegom Vladimirom Birgusom, ci s mojim modranskym susedom Tiborom Huzsarom, ktori sa tomuto zanru venuju celozivotne.

Naopak, riadeny pouckami na mna posobis ty. Vsetky tie klise o tom, ze ked sa foti ludska tvar, tak musi byt oddelena od pozadia rozostrenim...

Nejde o to ako zaner pomenujes. Vobec nie je dolezite pomenovanie "streetphoto". Dolezite je sustredit sa na zaznam momentu. A ten moment nema byt oddeleny od okolia, naopak ma byt jeho sucastou. A to je velmi dolezite! Nesmie byt vytrhnuty z celkoveho kontextu. Tak ako sa kedysi impresionisti odlisili od akademickej portretnej skoly. Zacali malovat obrazy zasadene do realneho sveta, casto zamerne s odrezanymi postavami na okraji ramu. To len umocnovalo dojem skutocnosti. Clovek tiez svojim zrakom nevidi objekty oddelene od okolia s "gaussian blur efektom". Aj rozostrovat treba s rozumom.

Ak sa este vratim k moje foto, ano, mohol som zakricat na uja vzadu, aby sa uhol, pripadne poziadat pana s pani pri lavici, aby sa mi usmiali kvoli kontaktu do objektivu. Bola by to vsak este fotografia momentu, alebo aranzovana habadura? Nestratil by sa tak moment naskladaneho sendvicu, ktory postavy vytvorili? K tomu s jemne vtipnym podtonom "vlezte mi na zada" a navyse podciarkujuci unavu z letneho tepla? Aby to nebola len prvoplanovka? V tomto zanri sa krasa nachadza vo vnutri, nie na povrchu. Nie su to lubive "nahotinky" ani super makro-machro detaily prirody.

Povazujes moje "domace" fotky za lepsie. Vidis? V tom je nas pohlad rozdielny. Ja totiz prave nie. Pre mna su to v prvom rade samozrejme rodinne fotky (tvorene reportaznym sposobom namiesto manipulovanym pozovanim) a v druhom rade je to dobry sposob ako sa ucit fotit take zive tvory ako su deti. Zachytit tu emociu a atmosferu, ktora tam panovala. Mimochodom vybornou dokumentaristkou dlhodobo pracujucou na temu deti je Marketa Luskacova - odporucam jej portfolio ci vystavu.

Techniku pouzivam len ako nastroj. Moj Fujifilm X100, ktory spominas, pre mna nie je ziadna modla. Je to proste stroj, ktory mi vyhovuje. Ma kompaktne rozmery s presvedcivymi parametrami. Manualnym ovladanim clony a casu mi proste pripomina moju staru FM2.

Ked sme pri tom, ja osobne cas, clonu a citlivost pouzivam ako spojku, brzdu a plyn v aute - mechanicky zaradujem, podradujem, pridavam, uberam, proste podstatna je pre mna plynula jazda. A ver mi, ze takto to chodi aj v reportazi a dokumente ci fotke momentu. Pri jazde sa nemozes stale divat na paky a pedale! Musis sa divat cez okno! Napokon ako iste vies, tvoj kolega a predchodca Julo Kotus mal zopar clankov na tuto temu.

Ale to by uz bola dalsia debata...
Ako vidis, je to nekonecny pribeh vzajomneho argumentovania. A budem sa len opakovat, ak poviem, ze dolezite je to, ci to bude mat pre teba aj pre mna prinos, alebo to bude iba strata casu Je to na nas ako sme pripraveni nacuvat druhym... Takze kazdopadne ti dakujem aj za tvoj nazor.
 
mirror
Vlezte mi na záda… mirror 2011-08-23 16:42:23
Karol, ty nie si velmi "doma" v kategorii streetophoto, dokument a reportaz, vsak? Inak by si urcite nespominal "kontakt s ludmi", "rozostrene pozadie" atd. To su parametre trosku inej kategorie foto. Ak budes mat niekedy chut zoznamit sa s tymto zanrom blizsie, pozri si portfolia fotografov ako su Frantisek Dostal, Jindrich Streit, Rui Palha, Martin Parr… Ale uvedomujem si, ze to nie je oblast fotografie zaujimavej pre kazdeho. V tom mas pravdu.
 
mirror
Prší mirror 2011-08-17 16:19:19
Dík. Áno, máš pravdu, šumu až moc. Vyššie ISO, tmavé prostredie a navyše – výrez. Ale práve, ten moment náhleho spojenia rúk na skle, to by sa mi už nepodarilo (keďže zo zásady nearanžujem, len cvakám, čo život sám prinesie). Takže technika bokom, musel som dať prednosť dojmu Ešte raz dík.
 
mirror
TV maniacs mirror 2011-08-12 21:23:50
dik
 
mirror
Na balkóne mirror 2011-08-10 20:26:15
Ďakujem za hodnotenie a postreh
 
mirror
Drevený kabát mirror 2011-08-10 11:06:56
dik
 
mirror
Privítanie v cieli mirror 2011-08-09 20:54:13
Hmmm, presne tak. U mna je to este umocnene tym, ze uz 16 rokov pracujem v reklame a v grafickom dizajne denne s "manipulovanou" a "aranzovanou" fotkou. Takze ako konicek som si musel zvolit nieco menej viazane na klienta a komercne ciele... Touto fotkou sa nezivim, to je moje hobby. Je to neuveritelna ulava a relax
 
mirror
Privítanie v cieli mirror 2011-08-09 20:40:15
To ma na tom najviac bavi. Dnes sa venujem vyhradne "nearanzovanej" prirodzenej fotke. Najkrajsie je nachadzat momenty, ktore prinasa sam zivot. Preto fotim streetphoto, dokument a reportaz. Niekedy sa to vlastne prelina Kvalita a kompozicia je pre mna uz dnes na druhom mieste. Ovela dolezitejsie je, aby mal snimok dalsie dimenzie: atmosferu a emociu. Som rad, ked maju podobny vztah k fotke aj ini fotografi...
 
mirror
Privítanie v cieli mirror 2011-08-09 20:30:20
Tato sa mi velmi paci. Mam rad silnu emociu vo fotke. Pekne, fakt pekne.
 
mirror
Dvojice mirror 2011-08-09 20:21:16
Vacsinou fotim rovno v CB rezime, aby ma nerusili farebne momenty. Lepsie sa tak sustredim na objekty v kontraste bielej a ciernej.
 
mirror
Fastfood mirror 2011-08-09 20:17:57
dik
 
mirror
Drevený kabát mirror 2011-08-09 20:16:35
spravne, az prilis zaujata hrou dik za komentar.
 
mirror
Davaj mirror 2011-07-19 10:07:43
Dik.
 
mirror
Oaaa mirror 2011-07-15 15:14:04
pekny moment
 
mirror
Schody mirror 2011-07-14 16:37:40
Dik. Mam na Lumix LX5 v CB rezime tento vysokocitlivy efekt Filmgrain s ISO 1600. Ale nie je to vhodne na vsetko. Blizsie zabery napr. portrety su fajn. Ale vzdialene objekty vychadzaju pri pripadnom zvacseni "rozbite" zrnom. Takze len tak - experimentalne to obcas pouzijem
 
mirror
Dvojice mirror 2011-03-25 19:08:51
Neviem presne co mas na mysli. Je to fotene malym kompaktom Lumix LX2, fotim rovno na CB rezim. A bola to jesenna podvecerna silueta. Zaujimava vysla kontrastna struktura dlazby. Inak nic zvlastne
 
mirror
Týrus mirror 2010-09-04 20:38:04
Hmm, pôsobivé