môjweb: | vytvorte si web |
web: | http://www.petrhingar.cz |
O mne
Niečo o mne: | „Nestarej se, kde tvoje cesta skončí. Prostě jenom jeď!" |
---|---|
Motto: | |
Ponúkam služby: |
fotenie v ateliéri fotenie v exteriéri fotenie svadieb a akcií reklamná fotografia portréty |
Zameriavam sa na: | Akt / Glamour, Blesk / Osvetlenie, Krajina / Cestovanie, Móda, Portréty / Ľudia, Umelecký akt, |
Osobné údaje
Meno: | Petr |
---|---|
Priezvisko: | Hingar |
Mesto: | Praha |
Domovská krajina: | Česká republika |
Fotografická odbornosť: | Pokročilý |
Členom ePhota od: | 22. 11. 2009 |
Posledná aktivita: | 2024-05-25 17:57:58 |
Status: | offline |
Kontakt
PetrHingarPhoto | Facebook: | PetrHingarPhoto |
---|---|---|
Web stránka: | http://www.petrhingar.cz | |
Fototechnika
Moje fotoaparáty: |
Canon EOS 5D MkIII |
---|---|
Moje objektívy: |
Canon EF 135mm f/2L USM Sigma 50mm f/1.4 ART Canon EF 17-40 f/4 L USM |
Príslušenstvo: |
https://www.whiteweiss.com/wp-content/uploads/2020/09/1_Tono-Stano_Smysl-Sense-1992-Edice-Color-2012-scaled.jpg
1. Ruky.. To je profesionálka? Tie už tu boli na "Magdalena" kritizované, vtedy som sa k tomu nijak neupínal, ale tu to vidieť viac. Nenechávaj dievčatá robiť naučené veci. Rovnako ten poloprižmúrený pohľad - je rovnaký ako predtým. Jeden výraz=jedna fotka. Ďalšie tu zbytočne budeš dávať. Nemá to príbeh, ani ho tam nevidím - samozrejme to nebude chyba Magdaleny - fotograf je ten, kto velí.
2. Ideš do líniového priestoru, aj ho zachytíš - ale tak, že tam tú symetriu, ktorú vidíš očami v priestore 3D na fotke v 2D dodržanú nemáš a orezať sa to dá len s následkami, ktoré celku nesvedčia. Viď môj pokus, keď som sa snažil tie "1/3 kocky orezať do tretín (horná bola dlhšia - načo miesto nad hlavou?) - ale vďaka osovo-stredovému umiestneniu objektu keď tie tretiny chcem dodržať aj vo vertikále - už je postava na strane - a línia vychádzajúca z hlavy sa tým beztak napraviť nedá.
Toto sa dalo dodržať pri kompozícii a umiestnení postavy. A nevrav, že si to tam nevidel..
3. Svetlo - fajn si vystihol, že časť postavy sa ponorí do tieňa rohu budovy, ale nebol si dôsledný.
Na mojom paskvile som znázornil žltou, ako asi vnímam kĺzanie svetla po postave. Potom sekundárne, kde sa nachádza tiež - takou tehlovou červenou, svetlou.. Ak by bola viac tam ako na ramene - čo by možno šlo natočením tela a vytiahnutím viac k hranici toho rohu, ktorý tieň spôsoboval - mal by si to svetlo pekne zatáčané - cez stehno, trup a prso až k tvári.. To je tá moja limetková.
Prepáč, takto to vidím ja.
To, že upozorňuješ na "Jana" - vtedajšiu fotku dňa -mne vraví, že aj ty si na nej videl nejaké nedostatky. Napríklad "Borton" si tiež všimol tú neprirodzenú polohu rúk. Nie sú zdvihnuté, ale držané. Inak nie je to výsledok pohybu ale pózy - to sa k fotke, ktorá stavia na nálade nehodí. A ešte pár vecí by sa našlo. Nepáči sa mi podanie okolitej trávy, či čo to je. Zapríčínené to je najskôr ohniskom , neviem povedať, či 35mm je práve na takýto záber vhodný. Niekde vo výške zadku je tá štruktúra, rytmicky sa opakujúca až rušivá. Odraz prúžku svetla na líci v tieni mi tiež nepríde ideálny, z protisvetla nie je, možno odrazka - pokožka ruky z vnútornej strany je síce svetlá a na túto vzdialenosť by tiež niečo do tváre odrazila, ale asi nie takýto úzky a svetlý prúžok. Takže pre mňa tak na polceste, ale ak je nejaký algoritmus výberu na foto dňa počítaný počtom zobrazení za určitý čas.. Tak v náhľade veľa sľubovala. A boli sme zvedaví..
Kugita si všímam cca tri fotky dozadu, hlevne preto, že som tu dlho nebol. Páčia sa mi aj jeho objekty.
Podľa mňa je lepší v ateliéri ako v exteriéri -tam sa tá čistota a upriamenie pozornosti horšie dodržiava. A ešte jeden ... hm, taký tip mám - týka sa všetkých, vrátane mňa a týka sa aj tejto fotky a problému tieňa za nohami...
fotós gráfo - je kreslenie svetlom.. A tieň k svetlu patrí. Ale tieň nemá prezrádzať autorove know how, má byť súčasťou snímku, resp. objektu - neviditeľný ako je neviditeľné svetlo, neviem či mi rozumiete. Mne ten tieň pripomína obrázok, ktorý nakreslíte a potom k nemu priložíte ceruzky a farbičky, aby každý vedel a videl ako ste výsledok docielili. Na dobrej fotke to tak byť nemá a má ten snímok fungovať ako celok...
Páči sa mi, že obsahuje tri farby - čiernu v odeve a obuvi , sivú v ploche a pleťovku. Tá je mimochodom presne podľa môjho gusta, pekne sýta a zdravo vyzerajúca - nie je ľahké takú docieliť vždy, takže asi aj správna expozícia. Výber modelky tiež super!
Snímane z dolnej polovice, čo opticky predĺži postavu - bez extrémneho skreslenia - na čosi podobné som nedávno narazil inde. Samozrejme - skúsil som aj na tvojom snímku urobiť korekciu perspektívneho skreslenia, ale pravdupovediac - bolo zanedbateľné, resp. tejto snímke (Adele) prospelo viac tvoje podanie aj so skreslením. Fakt.
Čo mi ale neprišlo správne je uverejnený orez. Zoberieš 24 MPix a na plochu nad hlavou a po strane z neho použiješ skoro 1/5. Orez tak ako je sa žiada urobiť prísne centricky v oboch rovinách, aj horizontálne aj vertikálne. Vlastne - žiada sa to už tak vyfotiť a využiť efektívne všetky MPix na finálny snímok. Ja som bol upozornený na to, že režem príliš, v tvojom prípade som nechal o máličko viac miesta nad hlavou ako pod nohami, ale myslím, že orez sa každopádne žiada - Adela sa tak stane stredobodom pozornosti.
Druhé drobné nedostatky sú reflexy pod bradou a na líci, ťažko povedať od čoho - mám skúsenosť, že časť oblečenia môže odraziť svetlo do tieňa pod bradou - alebo aj pokožka, náušnica ...
Ale ak pripustím, že to, čo som napísal je len hľadanie chýb - ktoré inak nie sú zásadné - ("Adela" sa mi páči aj tak), jediným naozaj problémovým miestom je tieň za nohami dole - má úplne iný charakter - ostrý tieň z nejakého iného svetelného zdroja, odraz, zrkadlo? - zvláštne je, že nikde inde to v obraze nie je.. Joj, ešte som si spomenul - kontrast nie je plný, aspoň podľa PS. Úmyselne?