Hore

Nový ľahko prenosný objektív NIKKOR Z 800 mm f/6,3 VR S

Nikon uvádza ľahko prenosný objektív Nikkor Z 800 mm f/6,3 VR S.

Spoločnosť Nikon s potešením uvádza ľahko prenosný plnoformátový superteleobjektív s pevnou ohniskovou vzdialenosťou NIKKOR Z 800 mm f/6,3 VR S. Vtáky, divoká zver, lietadlá, motoristické športy či zimné športy: tento odolný a pozoruhodne ľahký objektív radu S vám priblíži vzdialenú akciu ostro a detailne. Používatelia môžu sledovať aj nepravidelne sa pohybujúce objekty tak plynulo, ako to doteraz pri ohniskovej vzdialenosti 800 mm nebolo možné a rozšíriť svoje kreatívne možnosti vďaka stabilnému snímaniu z ruky.

Od loviacich orlov po lietadlá v náklone – fenomenálna rozlišovacia schopnosť tohto objektívu radu S vám umožní zobraziť aj tie najmenšie detaily objektov, ktoré možno samé osebe ťažko zachytiť. Obrazová kvalita je ostrá, či snímate statické snímky alebo videosekvencie. Automatické zaostrovanie je mimoriadne rýchle, plynulé a spoľahlivé. Optická stabilizácia obrazu vstavaná v objektíve udrží vaše zábery stabilné a funkcia Synchro VR umožňuje pri použití objektívu s fotoaparátom Z 9 korekciu až o 5,5 EV. Tento superteleobjektív navyše podporuje použitie telekonvertorov Z, ktoré umožňujú predĺžiť dosah na 1 120 mm alebo 1 600 mm.

Vďaka dobre vyváženej a ľahkej konštrukcii dosiahnutej bajonetom Nikon Z a použitím Fresnelovej šošovky (PF) môžu používatelia s istotou zložiť objektív NIKKOR Z 800 mm f/6,3 VR S zo statívu a fotografovať z ruky. Tento objektív pre mirrorless systém je približne o 2,3 kg ľahší a o 16 % kratší ako jeho náprotivok s bajonetom Nikon F a jeho ťažisko je bližšie k telu fotoaparátu, čo uľahčuje sledovanie objektu. Fotografi si môžu prispôsobiť ovládacie prvky a rozsiahle utesnenie voči poveternostným vplyvom chráni objektív aj fotoaparát.

Zurab Kiknadze, produktový manažér spoločnosti Nikon Europe, povedal: „Tento nový 800 mm objektív skutočne prináša fotografom nové vzrušujúce možnosti. Dni, keď záber, ktorý možno zachytiť pomocou dlhého objektívu, diktovala flexibilita vášho statívu alebo monopodu, sú preč. Dramaticky zmenšené rozmery a hmotnosť tohto nového superteleobjektívu ponúkajú prenosnosť a manipuláciu, ktorá bola predtým nemožná: vďaka tomu získate väčšiu šancu na dokonalé zachytenie náročných záberov, alebo možnosť zachytiť perspektívy, ktoré boli predtým nedosiahnuteľné.”

Súhrn hlavných vlastností: NIKKOR Z 800 mm f/6,3 VR S

Profesionálny superteleobjektív: ohnisková vzdialenosť 800 mm. Ľahká konštrukcia, ktorá ponúka dobrú prenosnosť a vyváženú manipuláciu.

Vynikajúca ostrosť: špeciálne tvarovaná a umiestnená Fresnelova šošovka (PF) a antireflexná vrstva Nano Crystal Coat výrazne redukujú závoj a reflexy. Sklá ED a SR udržiavajú farebnú vadu pod kontrolou od stredu obrazu až k jeho okrajom.

Rýchle a tiché zaostrovanie: automatické zaostrovanie je rýchle, presné a tiché – sledovanie objektu je plynulé, či už snímate kolíziu pretekárskych áut alebo divoké zvieratá.

Výkonná stabilizácia obrazu: optická stabilizácia obrazu vstavaná v objektíve udrží vaše zábery stabilné. Funkcia Synchro VR umožňuje pri použití objektívu s fotoaparátom Z 9 korekciu až o 5,5 EV.

Prispôsobiteľné ovládanie: ergonomicky umiestneným tlačidlám L-Fn a nehlučnému ovládaciemu prstencu môžete priradiť rôzne funkcie. Pomocou tlačidla nastavenia pamäte môžete ukladať zaostrené vzdialenosti.¹

Pokročilé utesnenie proti poveternostným vplyvom: utesnenie všetkých pohyblivých častí objektívu ho spoľahlivo chráni proti prachu a vlhkosti a gumené tesnenie na bajonete objektívu chráni objektív aj fotoaparát.²

Kompatibilita s telekonvertorom: predĺžte svoj dosah až na 1 120 mm pomocou TELEKONVERTORA Z TC-1,4x alebo na 1 600 mm pomocou TELEKONVERTORA Z TC-2,0x.

Integrovaný slot na filter: umožňuje jednoduché vkladanie filtrov na dosiahnutie ešte lepšej kontroly v náročných svetelných podmienkach.

Praktická slnečná clona: dodávaná slnečná clona objektívu HB-104 je vybavená posuvnou poistkou, ktorá umožňuje zložiť ju jednou rukou.


Poznámky:

¹ Tlačidlo nastavenia pamäte je možné aktivovať po aktualizácii firmvéru.

² Nie je zaručené, že objektív bude odolný voči prachu a kvapkajúcej vode vo všetkých situáciách a za každých podmienok.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
MagickVamp
2022-04-12 08:32:28
Tak nejak si predstavujem moderny 800mm ff objektiv. Nepatrne zvysit clonu, radikalne znizit vahu a cenu. Velmi efektivne.
 
Mgr. art.  Zdenko Dendis
2022-04-12 10:24:50
Aj mne sa tento objektív pozdáva. Oceňujem tiež dielenské spracovanie. Nie je to žiadny plasťák, ale pekne magnéziová základná.
 
Štefan Káčer
2022-04-12 12:13:27
7300€ je o dosť menej, ale stále veľmi veľa ...
 
robertondrejovic
2022-04-12 12:34:33
príspevok od: Štefan Káčer
7300€ je o dosť menej, ale stále veľmi veľa ...
V porovnaní s inými pevnými sklami podobných parametrov je cena veľmi priaznivá, žiaľ na naše platy je to naozaj stále veľmi veľa ,ale je to naša hanba nie Nikonu.
 
Borton
2022-04-12 13:25:09
príspevok od: robertondrejovic
V porovnaní s inými pevnými sklami podobných parametrov je cena veľmi priaznivá, žiaľ na naše platy je to naozaj stále veľmi veľa ,ale je to naša hanba nie Nikonu.
Zase nasa. Kazdy by mal pisat za seba Boli casy, ked bol moj plat plat 15-20x nizsi ako nemecky (2000 Kčs - 2000 DM. Dnes je ten pomer predsa len iny (1200 - 2500/3000). U lekarov a IT je pomer v inej hladine hadam este priaznivejsi. Nestazujme si stale.
 
blahoslav J B Art
2022-04-12 14:20:49
príspevok od: Borton
Zase nasa. Kazdy by mal pisat za seba Boli casy, ked bol moj plat plat 15-20x nizsi ako nemecky (2000 Kčs - 2000 DM. Dnes je ten pomer predsa len iny (1200 - 2500/3000). U lekarov a IT je pomer v inej hladine hadam este priaznivejsi. Nestazujme si stale.
presne tak ... tento objektiv by som si mohol dovolit kupit, ale nechcem ... jednak nefotim zanre kde by som ho vyuzil, druhak by sa mi nechcel nosit so sebou a tretiak nemam Nikon ale Leicu

2,5 kg ma cela moja zostava s 3 objektivmi, bleskom, mini stativom a brasnou
 
Mgr. art.  Zdenko Dendis
2022-04-12 14:35:53
príspevok od: robertondrejovic
V porovnaní s inými pevnými sklami podobných parametrov je cena veľmi priaznivá, žiaľ na naše platy je to naozaj stále veľmi veľa ,ale je to naša hanba nie Nikonu.
Súhlasím, že cena je i tak dosť vysoká. Aspoň mám radosť z toho, že Nikon niečo také vytvoril. Hlavne ťa jeho veľkosť v spolupráci s 800 mm ohniskom je úžasná. Ja osobne si ale brúsim zuby na Nikon Z9. Tento rok sa ale teším na predstavenie novinky Fujifilm X-H2. Podľa dostupných informácií by to mal byť veľmi schopný fotoaparát.
 
Mgr. art.  Zdenko Dendis
2022-04-12 15:37:08
príspevok od: blahoslav J B Art
presne tak ... tento objektiv by som si mohol dovolit kupit, ale nechcem ... jednak nefotim zanre kde by som ho vyuzil, druhak by sa mi nechcel nosit so sebou a tretiak nemam Nikon ale Leicu

2,5 kg ma cela moja zostava s 3 objektivmi, bleskom, mini stativom a brasnou
Tiež kvôli skladnosti uprednostňujem menšie a ľahšie sklá. Pre mňa osobné sú ideálne ohniská 50 mm a 85 mm so svetelnosťou f/1.8. a objektívy s premenlivou ohniskovou vzdialenosťou a svetelnosťou f/2.8. Pre fotograf, ktorý sa ale zaoberá dokumentovaním zvierať je ohnisko 800 mm ideálne a svetelnosť f/6.3 viac ako priaznivá.
 
Johnnny
2022-04-12 15:39:29
príspevok od: blahoslav J B Art
presne tak ... tento objektiv by som si mohol dovolit kupit, ale nechcem ... jednak nefotim zanre kde by som ho vyuzil, druhak by sa mi nechcel nosit so sebou a tretiak nemam Nikon ale Leicu

2,5 kg ma cela moja zostava s 3 objektivmi, bleskom, mini stativom a brasnou
On aj kvoli tomu asi musi byt tak drahy. Nie je to uplne bezne sklo a vela ludi by ho nekupilo ani keby bolo dostupnejsie, takze ta cena proste potrebuje byt vysoka aby sa to zaplatilo.
 
matpi
2022-04-12 15:39:57
Nikonu musim uznat, ze v poslednej dobe vali. Z9, 400mm f2.8 s telekonverterom, teraz tato osemstovka. Konecne nieco ine ako milionta tridsatpatka.
 
Krtko fotografom
2022-04-13 07:01:18
príspevok od: Borton
Zase nasa. Kazdy by mal pisat za seba Boli casy, ked bol moj plat plat 15-20x nizsi ako nemecky (2000 Kčs - 2000 DM. Dnes je ten pomer predsa len iny (1200 - 2500/3000). U lekarov a IT je pomer v inej hladine hadam este priaznivejsi. Nestazujme si stale.
No, nemáš celkom pravdu. Ak by si žil na východnom Slovensku, tak o takých platoch môžeš iba snívať. Ja dostanem na výplatu 600€, a to robím správcu počítačovej siete.
 
Borton
2022-04-13 08:11:37
príspevok od: Krtko fotografom
No, nemáš celkom pravdu. Ak by si žil na východnom Slovensku, tak o takých platoch môžeš iba snívať. Ja dostanem na výplatu 600€, a to robím správcu počítačovej siete.
To je v hrubom 900-950. Nepisal som o cistej mzde.
 
MagickVamp
2022-04-13 08:18:32
príspevok od: Krtko fotografom
No, nemáš celkom pravdu. Ak by si žil na východnom Slovensku, tak o takých platoch môžeš iba snívať. Ja dostanem na výplatu 600€, a to robím správcu počítačovej siete.
Na Vychodnom Slovensku su nizsie platy, ale tiez som z Vychodneho Slovenska. A nema sa zle, mam kamosov a znamych co robia spravcov siete a maju podstatne viac. Len je spravca siete a spravca siete, nepoznam tvoje kvality a ci su adekvatne k platu, ale asi nie, ked si nespokojny... Lebo spravcu siete som robil uz ako decko za par drobnych aj ja. Kamoska ako predavacka zarobi podstatne viac ako ty. My Slovaci mame jeden problem. Chceme istoty, bojime sa dat vypoved vo firme co neplati alebo plati malo. Je to nasa slabina. Cely zivot tak prezijeme s mizernym platom a hnevom v dusi. :-/ A mozno stacilo nabrat silu a tvoj zivot by vyzeral inak. Je mi to luto no...
 
MagickVamp
2022-04-13 08:37:19
príspevok od: Krtko fotografom
No, nemáš celkom pravdu. Ak by si žil na východnom Slovensku, tak o takých platoch môžeš iba snívať. Ja dostanem na výplatu 600€, a to robím správcu počítačovej siete.
BTW, fotis celkom pekne, preco si tak neprivyrobis ked ti chybaju peniaze? Zas poznam ludi co sa tym zivia...nefotia moc lepsie od teba...vlastne mozno aj fotis lepsie ako oni... zarobia si v priemere, par tisic do mesiaca. Na taky objektiv by si mal raz dva.
 
matpi
2022-04-13 09:25:31
príspevok od: MagickVamp
BTW, fotis celkom pekne, preco si tak neprivyrobis ked ti chybaju peniaze? Zas poznam ludi co sa tym zivia...nefotia moc lepsie od teba...vlastne mozno aj fotis lepsie ako oni... zarobia si v priemere, par tisic do mesiaca. Na taky objektiv by si mal raz dva.
Videl som uz ludi, ktori fotia mizernou technikou a ani ju nevedia ovladat, fotky otrasne a aj tak si fotenim zarobia 2000 mesacne.
 
Porubo
2022-04-13 09:59:50
príspevok od: robertondrejovic
V porovnaní s inými pevnými sklami podobných parametrov je cena veľmi priaznivá, žiaľ na naše platy je to naozaj stále veľmi veľa ,ale je to naša hanba nie Nikonu.
Za vysku platu sa nema co clovek hanbit!
Ale nizky spolocensky prinos by sa uz mohol... ale tie veci nie su priamo umerne.
Napriklad politici maju obrovske platy a spolocnosti skor skodia, a to este sa snazim byt slusny.
Naopak ludia co robia velmi potrebne a zasluzne cinnosti ako napriklad rolnici, upratovacky nie su s velmi oslnivymi platmi ale na rozdiel od politikov (cest vynimkam) sa nemaju za co hanbit!
Dokonca sa (vazne i zartom) vravi ze niektore vysoko platene prace su preto vysoko platene, lebo plat je vlastne bolestne na psychicke muky co trpi dusicka cloveka tym, ze citi ze nie je uzitocna. (To spominal jeden clovek z prostredia tzv. HR - ludske zdroje, nemam rad ten pojem lebo ludi oznacovat za zdroje mi pride neslusne.)
Plat je posledna vec za co by sa mal clovek hanbit!
A to este som nespominal filozofov ako Diogenesa zo Sinopy...
 
Krtko fotografom
2022-04-13 10:13:55
príspevok od: MagickVamp
Na Vychodnom Slovensku su nizsie platy, ale tiez som z Vychodneho Slovenska. A nema sa zle, mam kamosov a znamych co robia spravcov siete a maju podstatne viac. Len je spravca siete a spravca siete, nepoznam tvoje kvality a ci su adekvatne k platu, ale asi nie, ked si nespokojny... Lebo spravcu siete som robil uz ako decko za par drobnych aj ja. Kamoska ako predavacka zarobi podstatne viac ako ty. My Slovaci mame jeden problem. Chceme istoty, bojime sa dat vypoved vo firme co neplati alebo plati malo. Je to nasa slabina. Cely zivot tak prezijeme s mizernym platom a hnevom v dusi. :-/ A mozno stacilo nabrat silu a tvoj zivot by vyzeral inak. Je mi to luto no...
Mas pravdu. Lenze uz som vo veku, kedy som tazko zamestnatelny (tak sa tomu teraz moderne hovori), a tak isto zdravotny stav uz nie je taky, ako by mal byt . Nie sme nejaka velka firma, mam na starosti 40 pocitacov, 2 servery, a zopar notebookov, a vsetko okolo toho. Bohuzial, u nas sa plati nie za vedomosti, ale kto, a ako sa pcha "panstvu" do zadku. A to teraz myslim smrtelne vazne, a nie zo srandy. Ti co sa pchaju do zadku, tak ti sa maju naozaj dobre.
 
Krtko fotografom
2022-04-13 10:21:24
príspevok od: MagickVamp
BTW, fotis celkom pekne, preco si tak neprivyrobis ked ti chybaju peniaze? Zas poznam ludi co sa tym zivia...nefotia moc lepsie od teba...vlastne mozno aj fotis lepsie ako oni... zarobia si v priemere, par tisic do mesiaca. Na taky objektiv by si mal raz dva.
Neviem sa predat . Ja som skor tichej povahy. Uz som vela krat nad tym rozmyslal, ale tu si privyrobit fotenim je velky problem, je tu strasne vela fotografov. Mali sme tu 2 fotograficke skoly, ale posledne roky uz ani neotvarali rocniky - fotograf. To bolo pred par rokmi, teraz neviem. V dnesnej dobe, k foteniu paradoxne patri aj auto, je to nevyhnutnost, a to nemam. So svojim platom som si ho doteraz nemohol dovolit. A obojstranna artroza kolien mi nedovoli, aby som fotil napriklad svadby, stuzkove... Mne momentalne vyhovuje atelierove fotenie, ale este aj prenajom atelieru si platim.
 
Krtko fotografom
2022-04-13 10:24:38
príspevok od: matpi
Videl som uz ludi, ktori fotia mizernou technikou a ani ju nevedia ovladat, fotky otrasne a aj tak si fotenim zarobia 2000 mesacne.
Ja osobne pozname jedneho "profi" fotografa, ktory foti svadby, a ma cely zivot fotak nastaveny na zelene "A". Ked som sa ho pytal, ze preco, tak mi povedal, ze tak mu najlepsie vychadzaju fotky. Iba som si svoje pomyslel, a viac som sa uz radsej nic nepytal.
 
MagickVamp
2022-04-13 10:48:14
príspevok od: Krtko fotografom
Mas pravdu. Lenze uz som vo veku, kedy som tazko zamestnatelny (tak sa tomu teraz moderne hovori), a tak isto zdravotny stav uz nie je taky, ako by mal byt . Nie sme nejaka velka firma, mam na starosti 40 pocitacov, 2 servery, a zopar notebookov, a vsetko okolo toho. Bohuzial, u nas sa plati nie za vedomosti, ale kto, a ako sa pcha "panstvu" do zadku. A to teraz myslim smrtelne vazne, a nie zo srandy. Ti co sa pchaju do zadku, tak ti sa maju naozaj dobre.
To tak je v nejakej miere vsade, v kazdej firme, v kazdom state. Vzdy budu "krali" a "poddani" a sympatie medzi ludmi. A to mozes byt rad ze patrime k EU. V zivote to uz tak chodi, ze ci sa ti dari ci nie, je vzdy aj o stasti. Keby ludia mali platy adekvatne k vedomostiam, tak skutocne vela politikov chodi na kolobezke. Moja sestra dala vypoved asi 5 krat kym nasla co chcela, kamoska grcala kazde rano a plat? 250 eur po roznych zrazkach! Obe sa teraz maju ale super. Prebojovali sa. Ale ak si smoliar tak ti nepomoze nic, lebo ten kusok stastia treba vzdy. V tvojom veku uz je na take veci neskoro, respektive je to ovela tazsie.
 
MagickVamp
2022-04-13 10:56:56
príspevok od: Krtko fotografom
Neviem sa predat . Ja som skor tichej povahy. Uz som vela krat nad tym rozmyslal, ale tu si privyrobit fotenim je velky problem, je tu strasne vela fotografov. Mali sme tu 2 fotograficke skoly, ale posledne roky uz ani neotvarali rocniky - fotograf. To bolo pred par rokmi, teraz neviem. V dnesnej dobe, k foteniu paradoxne patri aj auto, je to nevyhnutnost, a to nemam. So svojim platom som si ho doteraz nemohol dovolit. A obojstranna artroza kolien mi nedovoli, aby som fotil napriklad svadby, stuzkove... Mne momentalne vyhovuje atelierove fotenie, ale este aj prenajom atelieru si platim.
Kazdy rokom ma clovek viac rozumu ale menej sil. Obcas rozum a odhodlanie pridu neskoro. A obcas nepride ten nutny kusok stastia. Vela veci aj mna serie ked sa ohliadnem, ze som ich mohol robit, teraz uz nemozem. A predat sa...to neviem ani ja. Nikdy som nebol typ co by sa vedel pchat dakomu do zadku. Vacsina fotografov mi je vyslovene nesympaticka a je mi z nich sladko, ako sa podlizuju a sami seba dokazu vychvalit a foto take, ze len potocim hlavou...
 
MagickVamp
2022-04-13 11:11:12
príspevok od: Krtko fotografom
Ja osobne pozname jedneho "profi" fotografa, ktory foti svadby, a ma cely zivot fotak nastaveny na zelene "A". Ked som sa ho pytal, ze preco, tak mi povedal, ze tak mu najlepsie vychadzaju fotky. Iba som si svoje pomyslel, a viac som sa uz radsej nic nepytal.
Ja som napriklad prisiel o zakazku kvoli holke, ktora si par tyzdnov pred tym kupila prvy fotak. A potom sa rozculovala, preco ked nastavi dlhi cas tak ma rozmazane pohybujuce sa veci na foto. Schopnosti su vzdy len 50 percent uspechu no. Treba aj vediet ako zaposobit na zakaznika. :-P
 
Mgr. art.  Zdenko Dendis
2022-04-13 12:02:50
príspevok od: MagickVamp
To tak je v nejakej miere vsade, v kazdej firme, v kazdom state. Vzdy budu "krali" a "poddani" a sympatie medzi ludmi. A to mozes byt rad ze patrime k EU. V zivote to uz tak chodi, ze ci sa ti dari ci nie, je vzdy aj o stasti. Keby ludia mali platy adekvatne k vedomostiam, tak skutocne vela politikov chodi na kolobezke. Moja sestra dala vypoved asi 5 krat kym nasla co chcela, kamoska grcala kazde rano a plat? 250 eur po roznych zrazkach! Obe sa teraz maju ale super. Prebojovali sa. Ale ak si smoliar tak ti nepomoze nic, lebo ten kusok stastia treba vzdy. V tvojom veku uz je na take veci neskoro, respektive je to ovela tazsie.
"Keby ľudia mali platy adekvátne k vedomostiam, tak skutočne veľa politikov chodí na kolobežke." Toto je zatiaľ najlepšia veta, čo som za posledne obdobie zaznamenal. Veľmi ma pobavila. Super humor! Správanie niektorých politikou je ako z prvého stupňa na základnej škole a možno aj horšie.
 
blahoslav J B Art
2022-04-13 12:13:47
príspevok od: Porubo
Za vysku platu sa nema co clovek hanbit!
Ale nizky spolocensky prinos by sa uz mohol... ale tie veci nie su priamo umerne.
Napriklad politici maju obrovske platy a spolocnosti skor skodia, a to este sa snazim byt slusny.
Naopak ludia co robia velmi potrebne a zasluzne cinnosti ako napriklad rolnici, upratovacky nie su s velmi oslnivymi platmi ale na rozdiel od politikov (cest vynimkam) sa nemaju za co hanbit!
Dokonca sa (vazne i zartom) vravi ze niektore vysoko platene prace su preto vysoko platene, lebo plat je vlastne bolestne na psychicke muky co trpi dusicka cloveka tym, ze citi ze nie je uzitocna. (To spominal jeden clovek z prostredia tzv. HR - ludske zdroje, nemam rad ten pojem lebo ludi oznacovat za zdroje mi pride neslusne.)
Plat je posledna vec za co by sa mal clovek hanbit!
A to este som nespominal filozofov ako Diogenesa zo Sinopy...
najvyssi cas vratit sa k starym dobrym osvedcenym kadrovym oddeleniam, robotnikom, rolnikom, pracujucej inteligencii, v ramci nej tzv. vyrobarom, vlastnictvu vyrobnej sily a vyrobnych prostriedkov, triednemu boju ...
snad este mam niekde odlozeny z 1984 preukaz Ceskoslovensko Sovietskeho priatelstva, zial do Komunistickej strany som nevstupil ja blbec ... kde som dnes mohol byt
 
Mgr. art.  Zdenko Dendis
2022-04-13 12:16:16
príspevok od: MagickVamp
Ja som napriklad prisiel o zakazku kvoli holke, ktora si par tyzdnov pred tym kupila prvy fotak. A potom sa rozculovala, preco ked nastavi dlhi cas tak ma rozmazane pohybujuce sa veci na foto. Schopnosti su vzdy len 50 percent uspechu no. Treba aj vediet ako zaposobit na zakaznika. :-P
Muži to často moc neriešia a najväčší problém je s ich polovičkami. Možno to pramení z presvedčenia, že žena si myslí, že ma vždy pravdu a vie byť veľmi kritická, či už na manžela alebo na fotografa. Ja osobné automaticky režim pre expozíciu nepoužívam vôbec. Pre mňa sú len tri režimy S,A,M. Pre človeka, ktorý začínal so starým Zenitom TTL je to úplne normálka.
 
roka222
2022-04-13 12:32:43
príspevok od: Mgr. art. Zdenko Dendis
Muži to často moc neriešia a najväčší problém je s ich polovičkami. Možno to pramení z presvedčenia, že žena si myslí, že ma vždy pravdu a vie byť veľmi kritická, či už na manžela alebo na fotografa. Ja osobné automaticky režim pre expozíciu nepoužívam vôbec. Pre mňa sú len tri režimy S,A,M. Pre človeka, ktorý začínal so starým Zenitom TTL je to úplne normálka.
,, Pre mňa sú len tri režimy S,A,M. ,,
No pre mňa aj 69 s priateľkou .
 
Porubo
2022-04-13 13:07:27
príspevok od: Krtko fotografom
Mas pravdu. Lenze uz som vo veku, kedy som tazko zamestnatelny (tak sa tomu teraz moderne hovori), a tak isto zdravotny stav uz nie je taky, ako by mal byt . Nie sme nejaka velka firma, mam na starosti 40 pocitacov, 2 servery, a zopar notebookov, a vsetko okolo toho. Bohuzial, u nas sa plati nie za vedomosti, ale kto, a ako sa pcha "panstvu" do zadku. A to teraz myslim smrtelne vazne, a nie zo srandy. Ti co sa pchaju do zadku, tak ti sa maju naozaj dobre.
Treba skusat, Ja som preskusal vela firiem a rozdiely boli priepastne. Ta ista praca, ale kolektiv, plat, volny cas atd. to sa vsade diametralne lisilo, tak sa niekedy aj cudujem co povedzme neodidu vsetci z firmy A do firmy B, ked tam maju tu istu pracu ale plat je nasobny, je viac volna a manazeri su priatelski... je to sociologicka zahada.
Z veku si nic nerob, kde pracujem mame v time programatorov okolo 50 rokov zivota a boli prijati pomerne nedavno.
Proste nevsimaj si take veci a potichu si skus monitorovat ine firmy a posielat tajne zivotopisy a az ked budes mat vsetko zabezpecene mozes vypovedat pracovnu zmluvu.
 
Porubo
2022-04-13 13:10:42
príspevok od: blahoslav J B Art
najvyssi cas vratit sa k starym dobrym osvedcenym kadrovym oddeleniam, robotnikom, rolnikom, pracujucej inteligencii, v ramci nej tzv. vyrobarom, vlastnictvu vyrobnej sily a vyrobnych prostriedkov, triednemu boju ...
snad este mam niekde odlozeny z 1984 preukaz Ceskoslovensko Sovietskeho priatelstva, zial do Komunistickej strany som nevstupil ja blbec ... kde som dnes mohol byt
Hej,
a potom si Ta zavolam, aby mi mal kto nabit delo na Aurore a vystrelit!
Nebudem stihat vsetko robit sam...
 
marianr
2022-04-13 19:50:59
Tak "ľahko prenosný", to som ešte nevidel.
 
Mgr. art.  Zdenko Dendis
2022-04-14 13:20:09
príspevok od: marianr
Tak "ľahko prenosný", to som ešte nevidel.
AF-S NIKKOR 800mm f/5.6E FL ED VR: Približne 160 mm (maximálny priemer) × 461 mm (vzdialenosť od príruby bajonetu objektívu fotoaparátu), váha 4590 g.
NIKKOR Z 800 mm f/6,3 VR S: Približne 140 mm × 385 mm (maximálny priemer × vzdialenosť od príruby bajonetu objektívu po koniec objektívu), váha 2385 g.
Ak to porovnáme s podobným objektívom pre klasické digitálne zrkadlovky Nikon, tak je to výrazný rozdiel. Možno preto je v nadpise tohto článku uvedené: "Nový ľahko prenosný objektív NIKKOR Z 800 mm f/6,3 VR S".
 
MagickVamp
2022-04-15 13:13:48
príspevok od: Mgr. art. Zdenko Dendis
AF-S NIKKOR 800mm f/5.6E FL ED VR: Približne 160 mm (maximálny priemer) × 461 mm (vzdialenosť od príruby bajonetu objektívu fotoaparátu), váha 4590 g.
NIKKOR Z 800 mm f/6,3 VR S: Približne 140 mm × 385 mm (maximálny priemer × vzdialenosť od príruby bajonetu objektívu po koniec objektívu), váha 2385 g.
Ak to porovnáme s podobným objektívom pre klasické digitálne zrkadlovky Nikon, tak je to výrazný rozdiel. Možno preto je v nadpise tohto článku uvedené: "Nový ľahko prenosný objektív NIKKOR Z 800 mm f/6,3 VR S".
Ja ani neviem o lahsej kvalitnej 800vke s takou clonou ani u inych vyrobcov. Toto je unikat.
 
robertondrejovic
2022-04-16 08:48:24
príspevok od: MagickVamp
Ja ani neviem o lahsej kvalitnej 800vke s takou clonou ani u inych vyrobcov. Toto je unikat.
Z hľadiska uvedených technických parametrov,hmotnosť ,veľkosť a hlavne cena je to skoro malý zázrak. Je to preto, lebo použili Fresnelov optický člen ? Jedno mi však vŕta v hlave ,ak Fresnelov prvok umožňuje konštruovať ľahšie,menšie a hlavne lacnejšie objektívy prečo ho nepoužívajú všetci a všade. Aké sú kontraproduktívne vlastnosti? Viem o jednej oficiálne uvedenej , pri snímaní bodového zdroja svetla nastáva problém inak nič, je to však naozaj tak? Z tvojich príspevkov vidno že máš dobrý technický prehľad a tak sa pýtam priamo teba nevieš o tom viac aj také čo sa oficiálne neuvádza. Podľa mňa ak by PF prvok mal len dobré vlastnosti a zlú len tú jedinú spomenutú používali by ho už dávno všetci hlavne vo všetkých dlhých sklách.
 
Mgr. art.  Zdenko Dendis
2022-04-16 12:59:33
Možno je to skôr o filozofii jednotlivých značiek. Nie každý potrebuje, aby jeho skla boli čo najmenšie, najľahšie a najlacnejšie pri zachovaný vysokej kvality. Môže to byť aj patentami, ktoré môžu danej značke priniesť určite výhody oproti konkurencií.
 
Hakuna Matata
2022-04-16 13:14:06
príspevok od: robertondrejovic
Z hľadiska uvedených technických parametrov,hmotnosť ,veľkosť a hlavne cena je to skoro malý zázrak. Je to preto, lebo použili Fresnelov optický člen ? Jedno mi však vŕta v hlave ,ak Fresnelov prvok umožňuje konštruovať ľahšie,menšie a hlavne lacnejšie objektívy prečo ho nepoužívajú všetci a všade. Aké sú kontraproduktívne vlastnosti? Viem o jednej oficiálne uvedenej , pri snímaní bodového zdroja svetla nastáva problém inak nič, je to však naozaj tak? Z tvojich príspevkov vidno že máš dobrý technický prehľad a tak sa pýtam priamo teba nevieš o tom viac aj také čo sa oficiálne neuvádza. Podľa mňa ak by PF prvok mal len dobré vlastnosti a zlú len tú jedinú spomenutú používali by ho už dávno všetci hlavne vo všetkých dlhých sklách.
"Klasický efkový" objektiv stojí štandardne 20.200 €, slovom dvadsaťtisíc eur. Tato zetková novinka stoji cca tretinu (7.300,-). Tým sa stáva diskusia o PF alebo inych optických členoch zbytočná. Návratnosť investície v slovenských podmienkach dvadsaťtisícového objektívu rovná sa dve generácie fotografov. Ostávajú bohatí nadšenci a možno 1-2 výnimky.
Ja som spravil pred vyše rokom trochu zvláštnu investíciu, ale som maximálne spoko. Kupil som v akcii efkovu 500 PF, ktorú mám naloženú na FTZ. Kvalitativne dokáže nakŕmit 46 megový snímač, čo býva pri viacerých efkovych nikkoroch problém. Finančne to bol deal roka, mojom pripade deal päťročnice. Po technickej/optickej stránke nemá ten objektív vari žiadne relevantné mínusy. Vedel som, že zetkové supertele este dlho nebude v ponuke (800 je pre mna pridlhá) a ked príde, tak bude za cenu, ktorá je pre mňa nedosiahnutelná. To sa potvrdilo príchodom zetkovej 400. Áno, porovnávame f2,8 a f 5,6, ale opäť sa pozrime na cenu a v mojom prípade aj nepotrebnosť f2,8. Keď k tomu pridáme faktor hmotnosti, tak naozaj nie je o čom...
Absolútne nepochybujem o tom, za táto nová 800 bude vo svete predajný hit. Pre porovnanie, Canon ponúka 800 s aperturou 11 na rf system. V optických členoch je taktiež použitý fresnel. Canon to nazýva diffractive optics - DO. Tam by som si ale už veru nebol istý... Tým chcem povedať, že znižovanie hmotnosti, rozmerov, ceny a svetelnosti má svoje hranice.
 
blahoslav J B Art
2022-04-18 18:02:40
príspevok od: Porubo
Hej,
a potom si Ta zavolam, aby mi mal kto nabit delo na Aurore a vystrelit!
Nebudem stihat vsetko robit sam...
kriznik Potemkin sa specialnou operaciou ukryl pod hladinou Cierneho mora tak rafinovane, ze sa neda odfotit ani tymto dalekonosnym lahko prenosnym objektivom
 
MagickVamp
2022-04-19 12:39:02
príspevok od: blahoslav J B Art
kriznik Potemkin sa specialnou operaciou ukryl pod hladinou Cierneho mora tak rafinovane, ze sa neda odfotit ani tymto dalekonosnym lahko prenosnym objektivom
Tak nejako :-P
 
MagickVamp
2022-04-19 12:58:14
príspevok od: robertondrejovic
Z hľadiska uvedených technických parametrov,hmotnosť ,veľkosť a hlavne cena je to skoro malý zázrak. Je to preto, lebo použili Fresnelov optický člen ? Jedno mi však vŕta v hlave ,ak Fresnelov prvok umožňuje konštruovať ľahšie,menšie a hlavne lacnejšie objektívy prečo ho nepoužívajú všetci a všade. Aké sú kontraproduktívne vlastnosti? Viem o jednej oficiálne uvedenej , pri snímaní bodového zdroja svetla nastáva problém inak nič, je to však naozaj tak? Z tvojich príspevkov vidno že máš dobrý technický prehľad a tak sa pýtam priamo teba nevieš o tom viac aj také čo sa oficiálne neuvádza. Podľa mňa ak by PF prvok mal len dobré vlastnosti a zlú len tú jedinú spomenutú používali by ho už dávno všetci hlavne vo všetkých dlhých sklách.
Dakujem, na toto ti ale neviem odpovedat. Nejaky hacik tam zrejme ale bude, ja som sa len docital, ze kvoli tomu clenu, MTF grafy nemusia odrazat realitu uz produkcnych kusov a treba pockat na realne testy a spravanie objektivu v prirode. Ak nahodou zistis v com to je, tak budem rad ked das vediet. 7000 Eur nie je cena ktoru by dal clovek za priemerny objektiv. A 7000 Eur je zaroven priliz nizka cena za ten objektiv ak bude opticky ako 800F5,6.
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia