Hore

Fujifilm X-T4, rýchlejší a s IBIS stabilizáciou

Spoločnosť FUJIFILM Corporation (Prezident: Kenji Sukeno) s radosťou oznamuje uvedenie modelu FUJIFILM X-T4 (ďalej len „X-T4“) ako najnovšieho zástupcu radu bezzrkadlových fotoaparátov série X.

Model X-T4 je vrchol série X a poskytuje najvyšší výkon v oblasti fotografie aj videa. Nová závierka bola vyvinutá tak, aby bola rýchla, odolná a veľmi tichá. Vďaka vývoju nového AF algoritmu môžete teraz zachytiť rozhodujúci okamih, ktorý vám predtým mohol uniknúť. X-T4 je tiež prvým modelom radu X-T, ktorý má stabilizáciu obrazu v tele (IBIS), čím výrazne zvyšuje potenciál pri fotografovaní a snímaní videa. Samostatný režim videa, ktorý sa teraz aktivuje jednoduchým prepínačom, a aj použitie digitálnej stabilizácie obrazu v režime videa poskytuje neporovnateľnú plynulosť nakrúcania. Nový režim filmovej simulácie, ETERNA Bleach Bypass, simuluje tradičnú techniku spracovania filmu a vytvára jedinečný svet s nízkou saturáciou a vysokým kontrastom.

X-T4 je úžasný fotoaparát, ktorý disponuje stabilizáciou IBIS, novou závierkou a veľkokapacitnou batériou. Všetko umiestnené v kompaktnom a ľahkom tele, ktoré je základnou filozofiou všetkých X fotoaparátov.

  • 26,1 Mpx APS-C X-Trans CMOS 4
  • ISO 160-12800
  • 5-osá stabilizácia IBIS, účinnosť až 6,5 EV (podľa CIPA)
  • 15 obr./s., 30 v režme crop 1,25x
  • TTL meranie 256 -zónové
  • 3.69 Mpx OLED EVF
  • 3” otočný dotykový LCD s rozlíšením 1.62 Mpx
  • Intelligent Hybrid AF, citlivosť až -6EV, 425 bodov
  • DCI 4K a 4K až 60FPS, FULL HD až 240FPS
  • mechanická uzávierka 1/8000 s. - 15 min., Bulb, el. uzávierka až 1/32 000 s, X-sync 1/250 s.
  • obrazové profily: PROVIA/Standard, Velvia/Vivid, ASTIA/Soft, Classic Chrome, PRO Neg.Hi, PRO Neg.Std,
  • Black & White, Black & White+Ye Filter, Black & White+R Filter, Black & White+G Filter, Sepia, ACROS,
  • ACROS+Ye Filter, ACROS+R Filter, ACROS+G Filter, ETERNA/Cinema, Classic Neg, ETERNA BLEACH BYPASS
  • WiFi, Blue Tooth
  • USB-C, HDMI
  • Audio In 3,5mm
  • 2x slot SD UHS-I / UHS-II /
  • hmotnosť: 526g (len telo)
  • rozmery: 134.6mm × 92.8mm × 63.8mm
  • batéria: NP-W235 2200 mAh

Kľúčové vlastnosti a vylepšenia X-T4 zahŕňajú:

Nový výkonný fotoaparát

  • X-T4 je prvý model série X-T, ktorý má stabilizáciu obrazu v tele (IBIS). Poskytuje 5-osú, 6,5EV stabilizáciu obrazu pre 18 z 29 objektívov Fujinon XF/XC. Vďaka použitiu nových materiálov pre základnú časť, vylepšenému usporiadaniu štruktúry absorbujúcej otrasy a novo vyvinutým gyroskopickým snímačom, ktoré dosahuje až 8-násobok zvýšenia presnosti detekcie jednotky IBIS v X-H1. IBIS pomáha pri večerných fotografiách a tiež pomáha pri nahrávaní videa v situáciách náchylných k otrasom fotoaparátu. Nová jednotka IBIS využíva skôr magnetickú silu ako pružiny, čo zvyšuje jej funkčnosť. Je o 30% menšia a 20% ľahšia ako IBIS v X-H1.
  • X-T4 je vybavený ultra rýchlou závierkou. Vďaka novo vyvinutému jednosmernému motoru s vysokým krútiacim momentom má závierka schopnosť snímať až 15 snímok za sekundu*1 a má oneskorenie spúšte len 0,035 sekundy. Závierka sa tiež môže pochváliť dvojnásobnou životnosťou s 300 000 cyklami*2 a hlučnosťou o cca 30% nižšou v porovnaní s X-T3.
  • Batéria NP-W235 má kapacitu, ktorá je cca 1,5-násobok kapacity batérie NP-W126S. Výdrž je až 500 snímok na jedno nabitie v normálnom režime a približne 600 snímok na jedno nabitie v úspornom režime a až 1 700 snímok, keď sa používajú dve ďalšie batérie s batériovým gripom "VG-XT4"*3.
  • X-T4 používa BSI snímač s rozlíšením 26.1Mpix, technológiou “X-TransTM CMOS 4”*4 a vysokorýchlostný procesor na spracovanie obrazu “X-Processor 4.”

Unikátna technológia reprodukcie farieb

  • X-T4 je vybavený novým profilom filmovej simulácie s názvom „ETERNA Bleach Bypass“. Nový režim simuluje tradičnú techniku spracovania halogenidových strieborných filmov a vytvára zábery s nízkou saturáciou a vysokým kontrastom pre osobitnú atmosféru.
  • Svetlá a tiene môžete teraz nastavovať v hodnotách od -2 do +4 s 1/2 hodnotami, čo umožňuje jemnejšie nastavenie.
  • Automatické vyváženie bielej (AWB) má teraz okrem možností „AUTO“ aj možnosti „White Priority“ a „Ambience Priority“. Režim „White Priority“ lepšie reprodukuje bielu farbu, zatiaľ čo režim „Ambience Priority“ vytvára teplejší tón.

Zachyťte všetko

  • Fotoaparát X-T4 ponúka najrýchlejšie kontinuálne snímanie*1 s rýchlosťou až 15 snímok za sekundu s mechanickou závierkou a elektronická závierka umožňuje snímanie s rýchlosťou až 30 snímok za sekundu bez takzvaného „blackout-u“.
  • Očnica má teraz blokovací mechanizmus, ktorý zabraňuje roztrhnutiu alebo vytrhnutiu.
  • Variabilný displej s rozlíšením 1,62 mil. bodov umožňuje kreatívnejšie a všestrannejšie štýly snímania.
  • LCD / EVF je možné vylepšiť tromi rôznymi spôsobmi: „Low Light Priority“ - umožňuje jasne vidieť objekt pri slabom osvetlení, „Resolution Priority“ - zobrazovanie aj jemných detailov objektu a „Frame Rate Priority“ (iba EVF) - minimalizácia rozmazania hľadáčika pri snímaní pohybujúcich sa objektov.
  • Režimy Boost / Normal sú teraz spojené úsporným režimom, ktorý šetrí energiu a predlžuje výdrž batérie.

Vysoký výkon

  • Nový proces spracovania AF s algoritmom a detekciou fáz vedie k automatickému zaostrovaniu už za 0,02 sekundy. Môžete tak snímať a sledovať objekt pohybujúci sa vysokou rýchlosťou, najmä v kombinácii s nepretržitým fotografovaním s výkonom 15 snímok za sekundu a 8 snímok za sekundu v živom náhľade.
  • Automatické zaostrenie taktiež prešlo vylepšením. Miera úspešnosti sledovania sa v porovnaní s X-T3 zdvojnásobila.
  • Výkonnosť funkcie Face / Eye AF sa dramaticky zlepšila. Vďaka tejto vylepšenej schopnosti sledovania bude zaostrenie a zhotovenie portrétov ešte jednoduchšie ako kedykoľvek predtým.

Profesionálne video funkcie

  • Model X-T4 je schopný zaznamenať vysokorýchlostné video vo vysokom rozlíšení Full HD pri 240p, čo vytvára až 10x spomalený efekt.
  • IBIS v kombinácii s funkciou digitálnej stabilizácie obrazu (DIS) pre použitie v režime videa prináša ešte lepšiu stabilizáciu obrazu, ktorá je nevyhnutná pri snímaní videa pri chôdzi.
  • Režim „IS (Image Stabilization) Boost“ zmierňuje jemné chvenie fotoaparátu a umožňuje stabilizované nahrávanie videa s pevným bodom bez statívu.
  • Režimy fotografovania a videa majú teraz samostatné ponuky a funkcie Quick Menu (Q Menu). Vylepšila sa tak jednoduchosť ovládania pri nahrávaní videa.
  • Bola zavedená funkcia „optimalizácia filmu“. Užívatelia môžu upraviť expozíciu pomocou príkazového voliča a pomocou dotykovej obrazovky. Pomocou tejto funkcie môžete prepnúť prepínač režimu STILL / MOVIE na hornom paneli, aby ste rýchlo prešli na záznam videa s uloženými nastaveniami.
  • Video v rovnakom formáte je možné zaznamenať na dve SD karty súčasne ako zálohu.
  • Funkcia „F-Log View Assist“ bola pridaná na korekciu videa s nízkou saturáciou / nízkym kontrastom pri nahrávaní F-Log. Video sa pre zobrazenie prevádza na ekvivalent BT.709, aby sa uľahčilo dosiahnutie správnej expozície pri nahrávaní videa
  • „Nastavenie konektora MIC“, na fotoaparáte je možné prepnúť vstupnú úroveň medzi úrovňou MIC a úrovňou LINE. Fotoaparát podporuje externé mikrofóny a vstup LINE z externého zvukového zariadenia.

Voliteľné príslušenstvo

Vertical battery grip “VG-XT4” (len pre X-T4)
  • Vertical battery grip “VG-XT4” je odolný voči prachu a vlhkosti a pracuje pri teplotách až do mínus 10 stupňov Celzia. Môžete doň vložiť dve batérie a pri kombinácii s treťou batériou v tele fotoaparátu poskytuje približne 1450 snímok v normálnom režime a 1 700 snímok v úspornom režime. Keď sa vybíja jedna batéria, fotoaparát plynule prepne na ďalšiu batériu, zatiaľ čo bude pokračovať v snímaní, a to aj v režime série alebo počas nahrávania videa.
  • Grip obsahuje tlačidlo spúšte, prepínač zaostrenia, tlačidlo AEL, tlačidlo AFON, príkazové voliče, tlačidlo Q a tlačidlo Fn, ktoré poskytujú rovnakú úroveň ovládania a pohodlia pri fotografovaní vo zvislej polohe, ako pri horizontálnej prevádzke.

Batéria “NP-W235”

  • Táto veľkokapacitná batéria je 1,5-krát výkonnejšia ako batéria NP-W126S, vydrží 500 snímok na jedno nabitie v normálnom režime, 600 snímok v úspornom režime a až 1 700 snímok nepretržite, ak je kombinovaná s Gripom „VG- XT4 “, ktorý pojme ďalšie 2 batérie.

Duálna nabíjačka batérií „BC-W235“

  • Táto nabíjačka dokáže súčasne nabíjať dve batérie NP-W235.

Súprava krytiek “CVR-XT4”

  • Súprava krytiek špeciálne navrhnutá pre model X-T4.

Blesk “EF-X8”

  • Tento malý blesk na fotoaparát je teraz k dispozícii ako voliteľné príslušenstvo.


*1 K 26. februáru 2020. Pri použití mechanickej závierky. Medzi bezzrkadlovými digitálnymi fotoaparátmi vybavenými snímačom APS-C alebo väčším podľa údajov FUJIFILM.

*2 Podľa interného testovania spoločnosti Fujifilm.

*3 Všetky počty snímok na jedno nabitie sú založené na formáte JPEG a používajú sa iba LCD monitory.

*4 X-Trans™ je ochranná známka alebo registrovaná ochranná známka spoločnosti FUJIFILM Corporation.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
blahoslav J B Art
2020-02-26 08:21:38
Ktovie, či model X-H1 bude mať pokračovateľa v X-H2... Ale vraj X-E3 už nebude mať nástupcu, čo by bola škoda, tento typ fotaku sa mi páči
 
marcus_labeo
2020-02-26 09:40:08
príspevok od: blahoslav J B Art
Ktovie, či model X-H1 bude mať pokračovateľa v X-H2... Ale vraj X-E3 už nebude mať nástupcu, čo by bola škoda, tento typ fotaku sa mi páči
Ja myslím, že rada X-H skončí. Jej hlavným argumentom bola práve IBIS a tá je teraz aj v rade X-T, tak nejak nevidím priestor na odlíšenie rady X-H.
X-E by bola škoda, rangefinder štýl je odlišný od DSLR štýlu rady X-T a foťák môže byť kvôli tomu menší, vhodnejší pre malé pevné sklíčka radu XF f2.
 
jozef84
2020-02-26 09:46:20
Pekne nadupaná mašinka. Na cenu sa radšej nepýtam.
 
Johnnny
2020-02-26 13:43:25
príspevok od: marcus_labeo
Ja myslím, že rada X-H skončí. Jej hlavným argumentom bola práve IBIS a tá je teraz aj v rade X-T, tak nejak nevidím priestor na odlíšenie rady X-H.
X-E by bola škoda, rangefinder štýl je odlišný od DSLR štýlu rady X-T a foťák môže byť kvôli tomu menší, vhodnejší pre malé pevné sklíčka radu XF f2.
Rozdiel je tiez v ergonomii, je to urcene pre vacsie objektivy. Vacsie telo tiez dovoli vyssi vykon. X-H1 mala taktnuty CPU z X-T2, v novej generacii mozu pouzivat 2. Rovnako tak je tam priestor na vykonnejsiu stabilizaciu atd. Tiez stavovy displej. Priestor na zlepsenie tam rozhodne je.
 
marcus_labeo
2020-02-26 14:21:56
príspevok od: Johnnny
Rozdiel je tiez v ergonomii, je to urcene pre vacsie objektivy. Vacsie telo tiez dovoli vyssi vykon. X-H1 mala taktnuty CPU z X-T2, v novej generacii mozu pouzivat 2. Rovnako tak je tam priestor na vykonnejsiu stabilizaciu atd. Tiez stavovy displej. Priestor na zlepsenie tam rozhodne je.
Uvidíme, ja zotrvávam na názore, že po zavedení IBIS do radu X-T priestor pre X-H2 je malý až nijaký, tie drobné rozdiely typu väčší grip či stavový displej hore nie sú dostatočný argument pre pokračovanie radu, nedáva to ekonomický zmysel (a po zdražení X-T4 ani cenový priestor). A s tou IBIS si tiež nemyslím, že po tom, ako vyvinuli komplet bovú stabilizáciu oproti X-H1, tak by do prípadnej X-H2 robili zase novú, takže opäť o argument menej v prospech X-H2.
 
Johnnny
2020-02-26 15:03:07
príspevok od: marcus_labeo
Uvidíme, ja zotrvávam na názore, že po zavedení IBIS do radu X-T priestor pre X-H2 je malý až nijaký, tie drobné rozdiely typu väčší grip či stavový displej hore nie sú dostatočný argument pre pokračovanie radu, nedáva to ekonomický zmysel (a po zdražení X-T4 ani cenový priestor). A s tou IBIS si tiež nemyslím, že po tom, ako vyvinuli komplet bovú stabilizáciu oproti X-H1, tak by do prípadnej X-H2 robili zase novú, takže opäť o argument menej v prospech X-H2.
Tak u mFT fotakov sa vykon IBIS napriec radami tiez lisi. Tiez k objektivom ako 100-400 f4, alebo 200 f2 mi pride fajn idea mat adekvatne velky fotak.

Podobne ako Xko u Olympusu, akurat s pricetnou cenovkou.
 
sharkyyy
2020-02-26 15:08:49
príspevok od: Johnnny
Rozdiel je tiez v ergonomii, je to urcene pre vacsie objektivy. Vacsie telo tiez dovoli vyssi vykon. X-H1 mala taktnuty CPU z X-T2, v novej generacii mozu pouzivat 2. Rovnako tak je tam priestor na vykonnejsiu stabilizaciu atd. Tiez stavovy displej. Priestor na zlepsenie tam rozhodne je.
Úplný suhlas. Dovod na pokračovanie x-h je. Uz len samotné drzanie je dostatočný dovod. Kto foti zákazky, vie o com je reč. Rovnako stavový displej niekomu môže chýbať. Aj ked u fuji, su mechanické tlačidlá-opodstatnenie sa tu trochu vytráca. Nemoze tu ostat iba rada x-t s plne výklopným displejom. Pre čistých fotografov je to nepouzitelne. Zhodujem sa s názormi, ze vyklápa displej je velka nevyhoda(časová, zabera to viac miesta). Pri foteni eventov v rušných priestoroch aj nebezpečne, hoc kto o to závadu. Tilt vyklápacie displeja využívam velmi casto... Toto mi pride cisto pre blogerov fotoaparat. Teraz to chcu robit na striedačku ? X-t5 pre fotografov .
 
close
2020-02-27 17:24:35
príspevok od: sharkyyy
Úplný suhlas. Dovod na pokračovanie x-h je. Uz len samotné drzanie je dostatočný dovod. Kto foti zákazky, vie o com je reč. Rovnako stavový displej niekomu môže chýbať. Aj ked u fuji, su mechanické tlačidlá-opodstatnenie sa tu trochu vytráca. Nemoze tu ostat iba rada x-t s plne výklopným displejom. Pre čistých fotografov je to nepouzitelne. Zhodujem sa s názormi, ze vyklápa displej je velka nevyhoda(časová, zabera to viac miesta). Pri foteni eventov v rušných priestoroch aj nebezpečne, hoc kto o to závadu. Tilt vyklápacie displeja využívam velmi casto... Toto mi pride cisto pre blogerov fotoaparat. Teraz to chcu robit na striedačku ? X-t5 pre fotografov .
Sklamem ťa asi ale ani x-t5 6 ani 10 uz nebude mat pravdepodobne iny typ vyklapania displaya lebo by sli proti sebe toto ma viac vyhod ako nevyhod a tie fobie ze to vyzera ako pre toho alebo hentoho treba nechat doma v skrini
 
calimero
2020-02-27 23:31:28
príspevok od: close
Sklamem ťa asi ale ani x-t5 6 ani 10 uz nebude mat pravdepodobne iny typ vyklapania displaya lebo by sli proti sebe toto ma viac vyhod ako nevyhod a tie fobie ze to vyzera ako pre toho alebo hentoho treba nechat doma v skrini
Tak neviem, pre mňa a mnoho ďalších z môjho okolia to viac výhod nemá.

Mám Canon G3X, ktorý má tilt vyklápanie, teda dohora a dodola. A potom mám EOS RP, ktorý má otočný displej, podobne ako tento X-T4.
Pre mňa je ten otočný katastrofa. Dokonca sú situácie, keď dopredu viem, že budem potrebovať "vyklápanie", napr. fotenie na ulici, v dave nad hlavou a pod., tak radšej zoberiem technologicky zastaralý G3X a dám mu prednosť pred EOS RP, lebo s otočným displejom by som sa necítil komfortne.
Poznám ľudí, ktorí si nekúpili konkrétny model foťáku len preto, že displej je otočný.
 
fatality
2020-02-28 08:44:52
príspevok od: calimero
Tak neviem, pre mňa a mnoho ďalších z môjho okolia to viac výhod nemá.

Mám Canon G3X, ktorý má tilt vyklápanie, teda dohora a dodola. A potom mám EOS RP, ktorý má otočný displej, podobne ako tento X-T4.
Pre mňa je ten otočný katastrofa. Dokonca sú situácie, keď dopredu viem, že budem potrebovať "vyklápanie", napr. fotenie na ulici, v dave nad hlavou a pod., tak radšej zoberiem technologicky zastaralý G3X a dám mu prednosť pred EOS RP, lebo s otočným displejom by som sa necítil komfortne.
Poznám ľudí, ktorí si nekúpili konkrétny model foťáku len preto, že displej je otočný.
nikdy nevyhovies vsetkym..kopec ludi na zahranicnych forach a aj tu vyplakavalo,
preco NIEJE displej otocny..
a asi ich bolo dost na to,aby fuji zareagovalo..
pre mna osobne je napr. lepsi otocny,nez len vyklopny
hore-dole(taky,aky ma napr xt20)..a to fotim..
a asi aj ten z xt2-3 by mi vyhovoval menej,ked si predstavim
ako rozne som pouzival otocny..
 
marcus_labeo
2020-02-28 09:01:48
príspevok od: fatality
nikdy nevyhovies vsetkym..kopec ludi na zahranicnych forach a aj tu vyplakavalo,
preco NIEJE displej otocny..
a asi ich bolo dost na to,aby fuji zareagovalo..
pre mna osobne je napr. lepsi otocny,nez len vyklopny
hore-dole(taky,aky ma napr xt20)..a to fotim..
a asi aj ten z xt2-3 by mi vyhovoval menej,ked si predstavim
ako rozne som pouzival otocny..
Pre mňa je hlavným prínosom X-T4, že môžem čakať výraznejšie zlacnenie X-T3, po ktorej pokukujem a ktorá má úplne všetko, čo od foťáku očakávam.
 
sharkyyy
2020-02-28 09:19:16
príspevok od: close
Sklamem ťa asi ale ani x-t5 6 ani 10 uz nebude mat pravdepodobne iny typ vyklapania displaya lebo by sli proti sebe toto ma viac vyhod ako nevyhod a tie fobie ze to vyzera ako pre toho alebo hentoho treba nechat doma v skrini
Ja som si isty, ze sa to vrati. Vacsina fotografov na plne vyklopny displej nadava a kvoli tomu neprejde na x-t4. Osobne si myslim, ze x-h2 pride, ta bude mat plne vyklopny displej a x-t sa vrati do starych kolaji . Niet nad tilt vyklopny displej, ako ma x-t3. Rychle vyklapanie, nezavadzia to v priestore, pevnejsie, nenapadnejsie...
 
blahoslav J B Art
2020-02-28 11:36:30
príspevok od: sharkyyy
Ja som si isty, ze sa to vrati. Vacsina fotografov na plne vyklopny displej nadava a kvoli tomu neprejde na x-t4. Osobne si myslim, ze x-h2 pride, ta bude mat plne vyklopny displej a x-t sa vrati do starych kolaji . Niet nad tilt vyklopny displej, ako ma x-t3. Rychle vyklapanie, nezavadzia to v priestore, pevnejsie, nenapadnejsie...
Výklopný displej hore- dole podľa mna by mal význam hlavne pri street fotakoch typu X-Pro a X-E, kde ale nie je
 
jozef84
2020-02-28 13:33:39
Neviem, či bude link aktívny, ale mňa to pobavilo(ide o boj fotografických značiek): https://www.facebook.com/Natallia.Udartseva/videos/612822989279735/?t=124
 
MagickVamp
2020-02-29 09:04:20
príspevok od: jozef84
Neviem, či bude link aktívny, ale mňa to pobavilo(ide o boj fotografických značiek): https://www.facebook.com/Natallia.Udartseva/videos/612822989279735/?t=124
Aj mna, akurat to nemalo logiku...ak to niekto zoradil podla svojich preferencii ohladom kvality, tak je divne ze na spici su mobily, ak na zaklade predajnosti, tak nechapem ze dal fuji nad nikon, canon a sony....takze chaos aj v subjektivnom pohlade. Ale inak pobavilo.
 
Vixen
2020-02-29 12:41:20
Myslím že stojí za pozretie....
https://www.youtube.com/watch?v=fYvY4HlG_Eo&app=desktop
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované