Hore

Novinky Pentax - Q7, K-500 a K-50

Pentax pred pár dňami vynovil svoju modelovú radu o tri aparáty s výmennými objektívmi. 

Prvou novinkou je ďalší model z rady Q – Q7. Tentokrát ide kompaktný prístroj s výmennými objektívmi vybavený senzorom veľkosti 1/1,7“. 

Pentax Q7

  • senzor: CMOS 1/1,7", 12,4 Mpx
  • bajonet: Pentax Q
  • video: Full HD, 1080p
  • citlivosť ISO: 100– 12800
  • sériové snímanie: 5 sn./s
  • displej: 3", 460 000 bodov
  • vstavaný blesk



Nastalo aj omladenie rady zrkadloviek a prišli dva modely – K-50 a K-500. Obidva aparáty sú po technickej stránke vybavené veľmi podobne, líšia sa tým, že vyšší model (K-50) je utesnený proti prachu a vlhkosti a ponúka až 120 farebných prevedení. Čo majú fotoaparáty spoločné, sú technické parametre. Prišlo aj vynovenie setových objektívov 18-55mm F3.5-5.6 WR a 55-200mm F4-5.6 WR. 

Pentax K-50 a K-500

  • senzor: APS-C CMOS, 16,3 Mpx (4928 x 3264 )
  • procesor: PRIME M
  • bajonet: Pentax KAF2
  • video: Full HD, 1080p
  • citlivosť ISO: 100– 51 200
  • závierka: 30s – 1/6000s
  • displej: 3", 921 000 bodov
  • sériové snímanie: 6 sn./s
  • vstavaný blesk, stabilizácia obrazu posuvom senzora, timelapse
  • napájanie akumulátorom alebo tužkovými AA batériami
  • ceny: K-500 + 18-55mm F3.5-5.6 WR – 600€, K-50 + 18-55mm F3.5-5.6 WR – 800€


Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
total empty
2013-06-14 13:06:25
Nemôžem stej farby prvého,žlta-čierna(resp.tmavošedá), to je fakt hnusná kombinácia.
Ale dobrá napr.pre potapačov.
 
vendelin
2013-06-14 13:21:36
príspevok od: total empty
Nemôžem stej farby prvého,žlta-čierna(resp.tmavošedá), to je fakt hnusná kombinácia.
Ale dobrá napr.pre potapačov.
Japonsky vkus je uplne inde ako europsky, hlavne co sa tyka dizajnu.
Verim tomu ze v Japonsku sa preda aj cierno- zlta kombinacia, alebo ruzova .
Obchodnici v europe budu mat hlavu ako melon, ktora farebna kombinacia pojde na predaj ?
 
marcus_labeo
2013-06-14 14:00:00
Dúfam, že keď teraz Pentax predstavil dve nové zrkadlovky a jednu bezzrkadlovku, tak sa aspoň jednej z nich dočkáme konečne v recenzii.
 
Juraj Lacko
2013-06-14 14:07:14
Co sa tyka tych farebnych kombinacii zakaznik si sam vyberie a potom mu to vyrobia.
http://www.pentaximaging.com/K50studio#/white/black
Myslim ze tymto tahom sa pentaxu podari prilakat zopar novych zakaznikov, ktori sa chcu odlisit od davu a nechcu platit tisice navyse lebo cena za model je ta ista a na farbe nezalezi.
 
dajopajo
2013-06-14 15:03:56
Hm... co tak K-3 alebo K-7?! To by mohlo byt daco, ak by sa posnazili, a este k tomu daka masinka od sony so zrkadlom a trosku by sa trh zamiesil
 
marcus_labeo
2013-06-14 16:49:22
príspevok od: WildSammy
pristup Exapro ku vsetkemu velmi dobre poznam a pre to mam teraz Nikon co tak skusit CZ distributora? Pentax je dobra znacka, len na SK ju distribuju ludia, ktori zaspali v socializme a robia jej zle meno.
To je tak absurdné, že sa mi to až nechce veriť: dovozca nie je ochotný dať jeden foťák na recenziu? Veď to je pre značku najlepšia a najefektívnejšia reklama, ktorá by sa iste prejavila v predajoch a teda ziskoch dovozcu. Za tým musí byť niečo iné. Ja mám s Exapro len tie najlepšie skúsenosti, napr. mi bez debaty vymenili objektív bez toho, aby som musel nejak dokazovať, že je vadný, aj komunikácia s nimi bola efektívna a promptná. Tak neviem, prečo nechcú spolupracovať s niekým, kto im chce fakticky pomôcť k ziskom.
 
ASTRALEK
2013-06-14 17:13:33
Ešte je tu možnosť, že by niekto z užívateľov poskytol vzorku - ak by to teda redakcia bola ochotná takto zrecenzovať
 
marcus_labeo
2013-06-14 17:40:55
príspevok od: ASTRALEK
Ešte je tu možnosť, že by niekto z užívateľov poskytol vzorku - ak by to teda redakcia bola ochotná takto zrecenzovať
Ja som bol ochotný poskytnúť svoju K-30 na recenziu, keď bola nová a aj som to tu niekde spomínal; teraz, po predstavení nástupcu už je to zrejme neaktuálne. Je ale absurdné, keď má zákazník nahrádzať dovozcu.
 
Rastislav
2013-06-14 19:21:54
príspevok od: marcus_labeo
To je tak absurdné, že sa mi to až nechce veriť: dovozca nie je ochotný dať jeden foťák na recenziu? Veď to je pre značku najlepšia a najefektívnejšia reklama, ktorá by sa iste prejavila v predajoch a teda ziskoch dovozcu. Za tým musí byť niečo iné. Ja mám s Exapro len tie najlepšie skúsenosti, napr. mi bez debaty vymenili objektív bez toho, aby som musel nejak dokazovať, že je vadný, aj komunikácia s nimi bola efektívna a promptná. Tak neviem, prečo nechcú spolupracovať s niekým, kto im chce fakticky pomôcť k ziskom.
Možno sa boja, že nebude zabezpečená objektivita. Alebo, ak sa za takýto typ reklamy platí (neviem), tak oni zaplatia a niekto iní, čo má nižšie náklady (na reklamu, servis...) zhrabne zisk, lebo väčšina kupujúcich si objedná tam, kde je to najlacnejšie a nie kde sú služby aj po nákupe... Kto chce informácie si nájde na zahraničných portáloch a omnoho podrobnejšie. Toľko moja skromná úvaha.
 
lacoslav
2013-06-14 20:01:16
Ktorú "radu" to vynovili národnú, mestskú, obecnú?
 
DBandyk
2013-06-14 21:24:01
Od Exapra som sa snažil 3x objednať tovar a veruže ani raz som si ho od nich neobjednal. Prostý dôvod.... "momentálne nemáme požadovaný tovar" Ak je to výhradný dovozca tak mi je k nepochopeniu, že si nevedia zaobstarať dostatočné zásoby. Keď som si chcel objednať K-30 nemali ani jeden set. Chcel som 2x objektív. Nemali. Vo všetkých troch prípadoch dodacia lehota minimálne 2 týždne. Posledne som chcel batoh na fototechniku a ani ten nemali, ale aspoň náhradu ponúkli. Aspoň niečo Som rád, že na internete sa Pentax aj poza Exapro dá kúpiť.
 
stancok
2013-06-14 22:49:35
a zas nedali vyklopny displej na ani jeden model vrr.. :-/ skoda.. aspon na jeden z tych dvoch ho dat mohli, takto su jak vajce vajcu podobne ,u mna tento rok jednoznacny vitaz medzi zrkadlami D5200 ,kedze sony to s A58 nastupcom perfektnej A57 dost pohnojili a canon taktiez s modelom 700D moc nenadchne..
 
al.vlado
2013-06-15 02:20:34
Fakt skoda, ze si tu nemozeme o Pentaxoch precitat viac. Je to vyborny foto server a isto sa najde vela ludi, co sem chodia a ani netusia, ze nejaky Pentax vyraba tiez fotaky ako Canon, Nikon, Sony. A myslim si, ze v mnohych ohladoch vynimocné. Tak isto mnohi netusia, ze Pentax ma "na svedomi" TTL meranie aj AF. No bohuzial zaspal digitalnu eru. A pritom bol prvy, co mal prototyp full frame digit. zrkadlovky, ktoru dnes ani neponuka. Bohuzial. Zato ako jediny spomedzi tych znamych ponuka digit. stredoformat.
 
bigfoot
2013-06-15 08:50:38
príspevok od: dajopajo
Hm... co tak K-3 alebo K-7?! To by mohlo byt daco, ak by sa posnazili, a este k tomu daka masinka od sony so zrkadlom a trosku by sa trh zamiesil
zeby bola K-7 uz pred par rokmi?
 
dajopajo
2013-06-15 10:51:48
príspevok od: bigfoot
zeby bola K-7 uz pred par rokmi?
Pravda zabudol som...
 
DropDead
2013-06-15 21:22:55
neviem, či je ponuka XYZ farebných prevedení tou správnou cestou, kedysi človek dúfal t nejaký prelom zo strany pentaxu, teraz ? mám pocit, že sú spokojný s nie veľmi mnohým, čo je veľká škoda, no zároveň nehovorím, že K-5 II nie je dobrý fotoaparát, stále si myslím, že stačí bohatá ponuka objektívov ako od pentaxu (a nehovorte, že majú dobrú ponuku, možno pre veľmi skúsených a bohatých, no nie pre väčšinu ľudí a aj vtedy to nie je bohvie čo), tak aj od "tretej strany", teda tamron, sigma - mám pocit, že T a S už sa začínajú v tomto podobať skôr Tokine, ktorá robí len pre Nikon a Canon ; a kompaktné telá (čo je pre mnoho ľudí naopak výhodou), no pre niektorých nepríjemné držanie ; kvalitou spracovania, výkonom ako obrazovým sú na veľmi dobrej úrovni, no mám pocit, že hlavne posledný vždy keď príde niečo od pentaxu, tak buď to onedlho na to preválcuje niečo od N alebo C (hlavne tým "hurhajom" okolo toho), alebo niečo niekto z nich vydá predtým a potom pentax si zhrabne akurát tak kritiku

som zvedavý, že ako veľmi ma "skarháte" kolegovia..dúfam, že nie a aspoň trošičku mám pravdu
 
ummagama
2013-06-15 23:42:54
K tej tokine, je to jedna firma s Px a dost objektivov maju s rovnakou konstrukciou tak naco robit 2 rovnake.

 
pufko
2013-06-15 23:55:52
Tiež som mal obavu že Sigma pomaly prestáva uvažovať nad bajonetom Pentax, ale ako vidieť u novo vydaných skiel, tak robí aj pre Pentax, síce to uvedenie nie je okamžite, ale je. Z posledne vydaných je to Sigma 18-35, 17-70 a aj pevná 35, a predpokladám že k nim pribudne aj nová 30mm
Tak trochu očakávam že Pentax už konečne predstavý aj tie slubené sklá z roadmapy, lebo vyrabať len foťáky skrátka nestačí
 
palo2811
2013-06-16 10:35:30
Sigma asi prišla na to keď vylúči pentax škodí sama sebe.
 
palo2811
2013-06-16 10:40:07
príspevok od: DropDead
neviem, či je ponuka XYZ farebných prevedení tou správnou cestou, kedysi človek dúfal t nejaký prelom zo strany pentaxu, teraz ? mám pocit, že sú spokojný s nie veľmi mnohým, čo je veľká škoda, no zároveň nehovorím, že K-5 II nie je dobrý fotoaparát, stále si myslím, že stačí bohatá ponuka objektívov ako od pentaxu (a nehovorte, že majú dobrú ponuku, možno pre veľmi skúsených a bohatých, no nie pre väčšinu ľudí a aj vtedy to nie je bohvie čo), tak aj od "tretej strany", teda tamron, sigma - mám pocit, že T a S už sa začínajú v tomto podobať skôr Tokine, ktorá robí len pre Nikon a Canon ; a kompaktné telá (čo je pre mnoho ľudí naopak výhodou), no pre niektorých nepríjemné držanie ; kvalitou spracovania, výkonom ako obrazovým sú na veľmi dobrej úrovni, no mám pocit, že hlavne posledný vždy keď príde niečo od pentaxu, tak buď to onedlho na to preválcuje niečo od N alebo C (hlavne tým "hurhajom" okolo toho), alebo niečo niekto z nich vydá predtým a potom pentax si zhrabne akurát tak kritiku

som zvedavý, že ako veľmi ma "skarháte" kolegovia..dúfam, že nie a aspoň trošičku mám pravdu
XYZ farebných kombinácii je určený primárne pre východnú Áziu tam sú farebné modeli obľúbené .Canikon ich tam tiež predáva.
 
bonifacko
2013-06-16 12:27:41
príspevok od: total empty
Nemôžem stej farby prvého,žlta-čierna(resp.tmavošedá), to je fakt hnusná kombinácia.
Ale dobrá napr.pre potapačov.
možno pre plynárov
 
bonifacko
2013-06-16 12:29:25
príspevok od: marcus_labeo
To je tak absurdné, že sa mi to až nechce veriť: dovozca nie je ochotný dať jeden foťák na recenziu? Veď to je pre značku najlepšia a najefektívnejšia reklama, ktorá by sa iste prejavila v predajoch a teda ziskoch dovozcu. Za tým musí byť niečo iné. Ja mám s Exapro len tie najlepšie skúsenosti, napr. mi bez debaty vymenili objektív bez toho, aby som musel nejak dokazovať, že je vadný, aj komunikácia s nimi bola efektívna a promptná. Tak neviem, prečo nechcú spolupracovať s niekým, kto im chce fakticky pomôcť k ziskom.
Treba skúsiť slovenskú alzu. Oni to maju všetko cez českeho distribútora.
 
vd
2013-06-17 10:22:27
ten zlty je mily, za 150 eur do kabelky akurat
 
bonifacko
2013-06-17 10:24:26
príspevok od: vd
ten zlty je mily, za 150 eur do kabelky akurat
Tak kup aj mne za 150. Kam ti pošlem peniaze?
 
bonifacko
2013-06-17 16:16:57
"Takže ano, máte pravdu, drazí kritikové, Pentax opět jen recykluje 16Mpix snímač, ale všimněte si, jak postupně sráží cenu dolů. 20Mpix, které nabízí Sony či 24Mpix, které nabízí Sony i Nikon, jsou sice více, ale pro většinu z nás a pro většinu úloh asi zbytečně moc. Pravda, za 10 990 Kč lze dnes koupit Sony A58 + 18-55, ale měl jsem ji na stole vedle Pentaxu K-30 a ten rozdíl je obrovský. Pokud K-500 zachová alespoň polovinu náskoku z K-30, bude mít Sony, ale i všechny ty levné Nikony a Canony, zase solidní konkurenci. K-50 je jen takový facelift, ale K-500 je pravým nástupcem levných modelů jako K-m, K-x a K-r."
zdroj: http://diit.cz/clanek/pentax-uvadi-levne-zrcadlovky-k-50-a-k-500#utm_source=readmore&utm_medium=textlink&utm_campaign=readmore
 
Rastislav
2013-06-17 18:20:01
príspevok od: bonifacko
"Takže ano, máte pravdu, drazí kritikové, Pentax opět jen recykluje 16Mpix snímač, ale všimněte si, jak postupně sráží cenu dolů. 20Mpix, které nabízí Sony či 24Mpix, které nabízí Sony i Nikon, jsou sice více, ale pro většinu z nás a pro většinu úloh asi zbytečně moc. Pravda, za 10 990 Kč lze dnes koupit Sony A58 + 18-55, ale měl jsem ji na stole vedle Pentaxu K-30 a ten rozdíl je obrovský. Pokud K-500 zachová alespoň polovinu náskoku z K-30, bude mít Sony, ale i všechny ty levné Nikony a Canony, zase solidní konkurenci. K-50 je jen takový facelift, ale K-500 je pravým nástupcem levných modelů jako K-m, K-x a K-r."
zdroj: http://diit.cz/clanek/pentax-uvadi-levne-zrcadlovky-k-50-a-k-500#utm_source=readmore&utm_medium=textlink&utm_campaign=readmore
Pekne to tam napísali.
 
marcus_labeo
2013-11-07 09:53:24
Pentax predstavil prvý Limited zoom: 20-40/2,8-4. Zároveň je to prvý vodeodolný Limited objektív. Tradičné atribúty rady Limited zostávajú: špičková kvalita vypracovania, celokovové telo, pritom veľmi kompaktné a ultraľahké - len 283 g.
http://www.dpreview.com/news/2013/11/06/weather-resistant-pentax-limited-20-40mm-f2-8-4-zoom-lens-announced?utm_campaign=internal-link&utm_source=news-list&utm_medium=text&ref=title_0_2
 
Igor Šaffo
2013-11-07 10:09:26
príspevok od: marcus_labeo
Pentax predstavil prvý Limited zoom: 20-40/2,8-4. Zároveň je to prvý vodeodolný Limited objektív. Tradičné atribúty rady Limited zostávajú: špičková kvalita vypracovania, celokovové telo, pritom veľmi kompaktné a ultraľahké - len 283 g.
http://www.dpreview.com/news/2013/11/06/weather-resistant-pentax-limited-20-40mm-f2-8-4-zoom-lens-announced?utm_campaign=internal-link&utm_source=news-list&utm_medium=text&ref=title_0_2
krásny kúsok
 
marcus_labeo
2013-11-07 10:21:47
príspevok od: Igor Šaffo
krásny kúsok
Súhlas; ten dizajn je veľmi vydarený a podľa mňa viac retro, ako 50ka predstavená s Nikonom Df. trochu pripomína staré Heliosy:
http://i1192.photobucket.com/albums/aa333/snowden85/Helios2.jpg
 
Derik
2013-11-07 11:04:04
No sviatky sa blížia a moje K-x ma už 22000 cvaknutí na krku . Zdá sa my že K-500 je vhodní nástupca akurát neviem prečo toľko podobných modelov k-30 k-50 sú iba minimálne odchýlky či sa mýlim?
 
nighthawk787
2013-11-07 14:06:38
nemýliš sa, k50 je vlastne k30 v novom kabáte a k500 je neutesnená k50. K30 možno vyzerala hrubo pre high society, no a nie každý vyžaduje utesnený foťák tak k500 prišiel na svet
 
bonifacko
2013-11-07 20:06:32
príspevok od: Derik
No sviatky sa blížia a moje K-x ma už 22000 cvaknutí na krku . Zdá sa my že K-500 je vhodní nástupca akurát neviem prečo toľko podobných modelov k-30 k-50 sú iba minimálne odchýlky či sa mýlim?
Možno utesnene telo nepotrebuješ, ale čo ostriace body? To si z k-x nepoznal a k-50 ich ma.
 
Derik
2013-11-07 22:03:55
príspevok od: bonifacko
Možno utesnene telo nepotrebuješ, ale čo ostriace body? To si z k-x nepoznal a k-50 ich ma.
Tak to by som rad mal upresnené pretože mam takmer stále nastavení ostriaci bot na stred . Alebo je tím myslené nové a rýchlejšie ostrenie . A čo je pre mňa zaujímavejšie je možnosť riešenie front focus či back focus . A to ma už prví vydaní model K-30 a teda predpokladám že to má aj K-500.
 
bonifacko
2013-11-08 06:47:26
príspevok od: Derik
Tak to by som rad mal upresnené pretože mam takmer stále nastavení ostriaci bot na stred . Alebo je tím myslené nové a rýchlejšie ostrenie . A čo je pre mňa zaujímavejšie je možnosť riešenie front focus či back focus . A to ma už prví vydaní model K-30 a teda predpokladám že to má aj K-500.
Zle som sa vyjadril, ide o LED indikaciu ostriaceho bodu. V k-x sice maš nastaveny stredovy bod (tiež som tak robil), ale v skutočnosti nevieš, či si s nim zaostril prave tam, kde si chcel.
 
marcus_labeo
2013-11-08 08:28:18
príspevok od: bonifacko
Zle som sa vyjadril, ide o LED indikaciu ostriaceho bodu. V k-x sice maš nastaveny stredovy bod (tiež som tak robil), ale v skutočnosti nevieš, či si s nim zaostril prave tam, kde si chcel.
Ostriace body svietiace v hľadáčiku mal už K-r (bezprostredný nástupca K-x), tak nemyslím, že by to o dve generácie novšia K-500 nemala. Každopádne vodeodolná K-50 by tvorila pekný pár s tým novým Limited zoomom, ktorý Pentax predstavil (tiež vodeodolný).
 
palo2811
2013-11-08 08:30:58
K500 led indikáciu nemá.
 
marcus_labeo
2013-11-08 09:58:06
príspevok od: palo2811
K500 led indikáciu nemá.
O dôvod viac, prečo ísť do K-50 (alebo K-30).
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia