Hore

Nikon Speedlight SB-910: Majster svetla

Bratislava 30. novembra 2011 - Spoločnosť Nikon Europe dnes predstavila svoju úplne novú vlajkovú loď medzi bleskami, Nikon SB-910 s meraním i-TTL (inteligentné TTL), ktorý nahrádza vysoko oceňovaný blesk SB-900.

 

Rýchly všestranný a výkonný blesk SB-910 s prepracovanými ponukami a ovládaním poskytuje široké možnosti pri nasadení na fotoaparát aj pri bezdrôtovom fotografovaní s bleskom. Výkonný nástroj pre profesionálov požadujúcich osvetlenie štúdiovej kvality v sebe spája zdokonalené ovládanie s rozšíreným rozsahom ohniskových vzdialeností 17–200 mm a tri režimy rozloženia osvetlenia. Zaručuje tak dokonalú kontrolu nad osvetlením scény.

„Blesk SB-900 sa pevne usadil v pozícii lídra svojej triedy“, hovorí Zurab Kiknadze, Product Manager Lenses, Accessories & Software spoločnosti Nikon Europe a dodáva: „A nový blesk SB-910 bude určite pokračovať v tejto tradícii, pretože je ešte funkčnejší vďaka vylepšenej ergonómii a intuitívnejšiemu ovládaniu.“

Kontrola osvetlenia

Blesk SB-910 je výkonný prenosný zdroj svetla s precíznou zábleskovou expozíciou a bezproblémovým využitím doplnkového záblesku, a to aj v najnáročnejších svetelných podmienkach. Je to skvelý nástroj pre profesionálov hľadajúcich úplnú kontrolu nad kvalitou svetla. Ponúka tri režimy rozloženia osvetlenia so zdôrazneným stredom, rovnomerný a štandardný, vyhovujúce každému fotografickému prostrediu. Pokrýva rozsah ohniskových vzdialeností 17-200 mm so zachovaním rovnomerného osvetlenia. Osvetlenie nepriamym zábleskom zaisťuje hlava naklápateľná o 90º nahor a 7º nadol, otočná vodorovne o 180º doprava a doľava. Tepelná poistka bola zdokonalená a umožňuje optimálnu detekciu tepla a riadenie času dobitia.

Ľahké ovládanie

Blesk SB-910 sa môže pochváliť vylepšenou ergonómiou a intuitívnejšie prepracovanými ponukami ovládania, pritom poskytuje rovnakú spoľahlivosť ako jeho predchodca. Ponuky sú jasnejšie a volič má drážku, takže cítite každú zmenu nastavenia. Podsvietené tlačidlá zlepšujú viditeľnosť v tme a v balení s bleskom SB-910 nájdete aj trvanlivejšie pevné (plastové) farebné filtre, ktoré sa ľahšie nasadzujú.

 

Blesk SB-910 je súčasťou kreatívneho osvetľovacieho systému Nikon (Creative Lighting System) a ľahko sa dá integrovať do viacbleskových osvetľovacích systémov.

Hlavné funkcie

  • Profesionálny blesk Speedlight s i-TTL: kompatibilný s jednookými zrkadlovkami formátu FX a DX. Ako súčasť systému kreatívneho osvetlenia Nikon ponúka dokonalú kontrolu nad pokrytím záberu svetlom blesku.
  • Smerné číslo: 34 (STD)/39 (CW)/31 (EVEN) (formát FX, ISO 100, m, pri 35 mm)
    Maximálne smerné číslo: 54,5 (CW, formát FX, ISO 100, m, pri 135 mm)
  • Rozloženia osvetlenia so zdôrazneným stredom, rovnomerné a štandardné: Osvetlenie so zdôrazneným stredom koncentruje záblesk do stredu obrazového poľa, čo je užitočné pri použití teleobjektívu. Režim rovnomerného osvetlenia rozptyľuje svetlo po celom obrazovom poli, čo je užitočné pri zhotovovaní skupinových fotografií. Štandardný režim ponúka klasický kompromis medzi vyváženým výkonom a rozložením svetla.
  • Viackrokový automatický transfokátor pokrýva široký rozsah od 17 do 200 mm.
  • Precízna ergonómia umožňuje intuitívne ovládanie. Blesk sa môže pochváliť veľkým displejom LCD, jasným systémom ponuky, pohodlne umiestnenými ovládacími prvkami a podsvietenými tlačidlami uľahčujúcimi ovládanie blesku pri slabom osvetlení.
  • Automatická detekcia formátu snímača: blesk automaticky rozpozná, či pracuje s fotoaparátom formátu FX alebo DX.
  • Rýchle nabíjanie za 2,3 sekundy pri použití NiMH batérií LR6.
  • Pomocné svetlo AF: kompatibilné s modulom snímača AF Multi-CAM 3500 FX/DX.
  • Práca s nepriamym zábleskom: horizontálne otočná hlava blesku o 180º doprava a doľava, naklápateľná nahor o 90º a nadol o 7º.
  • Tepelná poistka: varuje pred nadmerným zahriatím blesku pri intenzívnom odpaľovaní zábleskov.
  • Pevné farebné filtre na žiarovkové a žiarivkové svetlo sú súčasťou balenia.
  • Automatická detekcia filtra: Blesk Speedlight automaticky upravuje nastavenie farebnej teploty pripojeného fotoaparátu podľa farby použitého filtra.
  • Firmvér sa môže aktualizovať z pamäťového média v pripojenom fotoaparáte.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
jozko007
2011-11-30 08:34:01
nabitý funkciami...
 
kenny438
2011-11-30 08:36:18
pekny darcek pod vianocny stromcek
 
Radoš
2011-11-30 08:59:01
Dúfajme, že sa nebude prehrievať... jediný nedostatok SB900
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2011-11-30 09:00:57
mna potešili, odstránili vypínanie pri predčasnom prehriatí v podstate, a pridali plastové filtre ako má SB700 a podla tlačidiel aj popremýšľali nad ovládaním - super!
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2011-11-30 09:26:46
Este keby zabudovali radiove ovladanie. To by bola dokonalost sama.
 
kozakm
2011-11-30 10:02:48
Mírná evoluce, hlavní důvodem vydání jsou podle mě jen problémy SB-900 s přehříváním.
 
AnnoMally13
2011-11-30 10:06:51
príspevok od: kozakm
Mírná evoluce, hlavní důvodem vydání jsou podle mě jen problémy SB-900 s přehříváním.
suhlasim, nejaky velky skok od sb900 to veru nie je...
 
NIKON D666
2011-11-30 10:15:49
MAM SB 900 a ani ten velmi nepoužívam takže upgrade nezvažujem
 
BlackWolf
2011-11-30 10:24:29
zaujimave vobec som sa nedozvedel v cmo je lepsi nez SB-900 nepriamo len nieco ze sa pohrail s prehrievanim - velmi znamy problem s SB-900 no ale to len kvoli tomu mam vyhodit neviem kolko stovak EUR ? cakal by som daco konkretne napisane "toto v tomto lepsie nez SB-900"...
 
haplo602
2011-11-30 10:37:50
príspevok od: AnnoMally13
suhlasim, nejaky velky skok od sb900 to veru nie je...
ziadny pokrok oproti SB900. Jediny addon su tie filtre. este stastie ze aspon zachovali GN
 
Miro Bartánus
2011-11-30 10:49:17
Nenašiel som zatiaľ porovnávaciu tabuľku side by side s SB-900 a/alebo s SB-700. Keď do tohoto modelu nedali rádio, tak to tak skoro nebude...
 
kozakm
2011-11-30 10:59:25
príspevok od: BlackWolf
zaujimave vobec som sa nedozvedel v cmo je lepsi nez SB-900 nepriamo len nieco ze sa pohrail s prehrievanim - velmi znamy problem s SB-900 no ale to len kvoli tomu mam vyhodit neviem kolko stovak EUR ? cakal by som daco konkretne napisane "toto v tomto lepsie nez SB-900"...
Však to píšu o kousek výš. Ostatně taky označení napovídá tomu, že jde jen o malou změnu.
 
NIKON D666
2011-11-30 11:05:23
príspevok od: kozakm
Však to píšu o kousek výš. Ostatně taky označení napovídá tomu, že jde jen o malou změnu.
Mohli ho teda nazvat SB 900S
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2011-11-30 11:06:10
No NIkon sa mohol na nas vykaslat a predstavit nejaky blesk az o par rokov. Ale unerobil to. V relativne kratkom case odstranil najvaznejsi problem a pridal maly bonus vo filtroch a ovladani. Dakujeme.
 
Pospo
2011-11-30 11:12:53
Tak tak. Technicky mozno mala, ale hlavne pre profikov zivotne dolezita zmena. Ti imho nebudu o upgrade vahat ani sekundu (ak to ts potvrdia testy).
 
dodo_bb
2011-11-30 11:15:52
príspevok od: Miro Bartánus
Nenašiel som zatiaľ porovnávaciu tabuľku side by side s SB-900 a/alebo s SB-700. Keď do tohoto modelu nedali rádio, tak to tak skoro nebude...
Ak začnú dávať do bleskov rádio, moc ma to nepoteší. Nepoužívam ho a budem musieť kúpiť blesk o pár desiatok či o stovku € drahšie. A bude žrať baterky zbytočne, aj keď ten prijímač asi veľký odber nemá. Okrem toho by to malo ten správny zmysel až v momente, keď by bolo rádio integrované vo foťáku, ako je teraz NIKON CLS...
Inak je to asi to, po čom sa tu neustále volalo - odstránenie problémov SB900. Pravda, nám čo máme starú 900 nám to už nepomôže, ale aspoň noví majitelia nebudú tak nadávať
 
netmouse
2011-11-30 11:22:36
ked niekto bude upgrade tak mam zaujem o 700 popripade 900 ... funkcnu za rozumnu cenu
 
quaq
2011-11-30 11:43:10
prehrievanie SB 900 známi problém ale len z internetu mne osobne sa to nikdy nestalo..... pýtal som sa na tento problém aj Michala Juráka z Nikonu ten sa nad tým len pousmial a potvrdil že ide len o internetový kec, ani on sa stým osobne nikdy nestretol...
 
Tomáš Muška
2011-11-30 11:57:34
príspevok od: quaq
prehrievanie SB 900 známi problém ale len z internetu mne osobne sa to nikdy nestalo..... pýtal som sa na tento problém aj Michala Juráka z Nikonu ten sa nad tým len pousmial a potvrdil že ide len o internetový kec, ani on sa stým osobne nikdy nestretol...
vidíš, aj ja som si myslel, že to je internetový kec, kým mi to moja SB-900 v zápale dôležitého fotenia jednej konferencie nespravila a potom som bol nahratý... a o pár dní nato v podobnej situácii zasa...

mať peniaze, tak do 910 idem hneď s tým, že si nechám aj svoju 900... ale holt nie sú
 
psykora2
2011-11-30 12:05:41
príspevok od: Tomáš Muška
vidíš, aj ja som si myslel, že to je internetový kec, kým mi to moja SB-900 v zápale dôležitého fotenia jednej konferencie nespravila a potom som bol nahratý... a o pár dní nato v podobnej situácii zasa...

mať peniaze, tak do 910 idem hneď s tým, že si nechám aj svoju 900... ale holt nie sú
no mne sa prehriala priamo na svadobnom obrade, ale mal som nastastie v zalohe sb800
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2011-11-30 12:15:06
príspevok od: quaq
prehrievanie SB 900 známi problém ale len z internetu mne osobne sa to nikdy nestalo..... pýtal som sa na tento problém aj Michala Juráka z Nikonu ten sa nad tým len pousmial a potvrdil že ide len o internetový kec, ani on sa stým osobne nikdy nestretol...
Mna ten kec parkrat vypipal. Preto som SB-900 predal a radsej kupil 2x SB-700.
 
JOK3R
2011-11-30 12:38:08
príspevok od: dodo_bb
Ak začnú dávať do bleskov rádio, moc ma to nepoteší. Nepoužívam ho a budem musieť kúpiť blesk o pár desiatok či o stovku € drahšie. A bude žrať baterky zbytočne, aj keď ten prijímač asi veľký odber nemá. Okrem toho by to malo ten správny zmysel až v momente, keď by bolo rádio integrované vo foťáku, ako je teraz NIKON CLS...
Inak je to asi to, po čom sa tu neustále volalo - odstránenie problémov SB900. Pravda, nám čo máme starú 900 nám to už nepomôže, ale aspoň noví majitelia nebudú tak nadávať
Nechápem prečo by rádio malo byť stále aktívne, však v prípade potreby ho zapnem, nepotrebujem - vypnem. Samozrejme bez toho že to bude podporovať priamo fotoaparát to nemá význam. Ja na to čakám a myslím že by to veľmi uľahčilo veľa situácií.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2011-11-30 12:44:31
príspevok od: JOK3R
Nechápem prečo by rádio malo byť stále aktívne, však v prípade potreby ho zapnem, nepotrebujem - vypnem. Samozrejme bez toho že to bude podporovať priamo fotoaparát to nemá význam. Ja na to čakám a myslím že by to veľmi uľahčilo veľa situácií.
Myslim, ze by nebol problem, aby na docasnu dobu urobil Nikon aj odpalovak do saniek, pre sucasne a starsie modely fotakov. Ked tak mozu fungovat cinske hracky, moze aj NIkon.
 
kozakm
2011-11-30 12:58:10
príspevok od: dodo_bb
Ak začnú dávať do bleskov rádio, moc ma to nepoteší. Nepoužívam ho a budem musieť kúpiť blesk o pár desiatok či o stovku € drahšie. A bude žrať baterky zbytočne, aj keď ten prijímač asi veľký odber nemá. Okrem toho by to malo ten správny zmysel až v momente, keď by bolo rádio integrované vo foťáku, ako je teraz NIKON CLS...
Inak je to asi to, po čom sa tu neustále volalo - odstránenie problémov SB900. Pravda, nám čo máme starú 900 nám to už nepomôže, ale aspoň noví majitelia nebudú tak nadávať
Životnost baterek v přijímači/vysílači běžných rádiových odpalovačů je třeba 100 hodin, takže prkotina.
 
kozakm
2011-11-30 13:00:40
príspevok od: quaq
prehrievanie SB 900 známi problém ale len z internetu mne osobne sa to nikdy nestalo..... pýtal som sa na tento problém aj Michala Juráka z Nikonu ten sa nad tým len pousmial a potvrdil že ide len o internetový kec, ani on sa stým osobne nikdy nestretol...
Podobné se mluvilo třeba o mizermém ostřením u C 1D III. Ale zkuste to vysvětlit těm, co s ostřením zápasili denodenně
 
rcibi
2011-11-30 13:13:14
príspevok od: quaq
prehrievanie SB 900 známi problém ale len z internetu mne osobne sa to nikdy nestalo..... pýtal som sa na tento problém aj Michala Juráka z Nikonu ten sa nad tým len pousmial a potvrdil že ide len o internetový kec, ani on sa stým osobne nikdy nestretol...
No tak to pán Jurák zrejme nefotil celý den svatbu......potom by sa s tým na betón stretol. Treba si tú super funkciu vypnúť a fotit veselo dalej (vlastná skúsenosť). Síce prvé dve svatby som tŕpol či ho nezničím avšak doteraz funguje parádne. Ešte jeden poznatok: pri rýchlejšom fotení sa začnú zahrievať baterky, blesk sa zrejme zohrieva od nich a potom sa preventívne vypne. Výmena za iné nezohriate baterky to vyrieši, no ale sleduj ešte také voloviny počas svatby, že? Naštastie druhý foťák aj s druhým bleskom je najistejší , pokiaľ prvý blesk zas dostane rozum......
 
IceDive1
2011-11-30 14:01:19
príspevok od: Karol Srnec
Myslim, ze by nebol problem, aby na docasnu dobu urobil Nikon aj odpalovak do saniek, pre sucasne a starsie modely fotakov. Ked tak mozu fungovat cinske hracky, moze aj NIkon.
Ja sa tiez cudujem ze uz davno nespravili vlastne odpalovace na ktorych by mohli ryzovat. Plati to aj pre ine znacky.
 
matokmet
ocenenie redakciou 2011-11-30 14:05:05
príspevok od: quaq
prehrievanie SB 900 známi problém ale len z internetu mne osobne sa to nikdy nestalo..... pýtal som sa na tento problém aj Michala Juráka z Nikonu ten sa nad tým len pousmial a potvrdil že ide len o internetový kec, ani on sa stým osobne nikdy nestretol...
mna ta sb900ka tym prehrievanim tiez parkrat v dost nevhodnej chvili zaskocila. Ani nebol cas na vymenu blesku, jedine tak prepnut na ISO4000 a fotit bez neho...
Rozhodne nejde len o kec z internetu...
 
Pospo
2011-11-30 14:12:43
príspevok od: quaq
prehrievanie SB 900 známi problém ale len z internetu mne osobne sa to nikdy nestalo..... pýtal som sa na tento problém aj Michala Juráka z Nikonu ten sa nad tým len pousmial a potvrdil že ide len o internetový kec, ani on sa stým osobne nikdy nestretol...
A prave koli tomuto "kecu" mavam v dolezitych pripadoch nasadenu SB-800. Pan Jurak je obchodak, co si cakal ze ti povie?
 
duroslav
2011-11-30 14:35:01
príspevok od: Karol Srnec
No NIkon sa mohol na nas vykaslat a predstavit nejaky blesk az o par rokov. Ale unerobil to. V relativne kratkom case odstranil najvaznejsi problem a pridal maly bonus vo filtroch a ovladani. Dakujeme.
Neviem kto síce ďakuje za vyriešený najväčší problém, ale tí ktorý tento problem majú - súčasní majitelia SB-900, tak pre nich sa žiaden problém nevyriešil, takže tí určite ďakovať nemajú dôvod.
 
quaq
2011-11-30 14:41:02
jááj no ja som problém nemal ani na stužkovej - 400 záberov všetko odrazené od stropu a teplota nikdy nevyskočila používam enelop prajem pekný deň
 
Dawid1213
2011-11-30 16:17:39
Krásny, no Nikon sa poponáhľal možno z odstránením nedostatkov u SB-900, tiež som mal v pláne kúpiť 900-vku no prehovorili ma na 700.
 
Marek Janicko
2011-11-30 16:31:34
Sranda, ze si este podla diskusie nikto nevsimol urcity upgrade a to spolupraca s AF Multi-CAM 3500 FX/DX. Mnoho ludi to bere, iba tak, ze OK spolupracuje s novym snimacom. No predpokladam, ze za tymto oznacenim je kopec technologii, ako dopomoct fotaku k presnejsiemu ostreniu. No my, ako bezny uzivatelia v com spociva vyhoda sa to asi nikdy nedozvieme. A ak to bude poskytovat rozdiel oproti staremu blesku bude to iba v tych najhorsich svetelnych podmienkach a pocet odpadu sa znizi o par percent.

No jedna vec ma zaroven tesi. Majitel SB-900, ak sa rozhodne predat svoj blesk strati na predajnej cene oproti dnesku iba par eur. Mozno tak 50.

K tomu si treba uvedomit jednu vec. Nikon tym padom potvrdil iba svoje kvality, ze SB-900vku funkcne tak nabil, ze je toho velmi malo co sa da vylepsovat-

 
Marek Janicko
2011-11-30 16:35:54
No a tesim sa na este jednu vec, kedze informacia z rumorsu, ze tento tyzden (pravdepodobne 28.11) bude predstaveny novy blesk vysla, tak zaroven dalsia informacia bola, ze o par dni na to bude predstavena D800. Tak sa mame vsetci na co tesit uz o par dni. Hadam to vijde a s cenou pouzitych strojov to trosku pohne nadol.
 
dodo_bb
2011-11-30 16:50:24
príspevok od: kozakm
Životnost baterek v přijímači/vysílači běžných rádiových odpalovačů je třeba 100 hodin, takže prkotina.
To je asi fakt. Keby som však mal povedať na také niečo že WOOOOW, tak to keby boli v blesku rádiové prijímače a vo foťáku zabudované iTTL odpalovače... To by sa aj pätka stala v podstate zbytočná a nebol by potrebný prenos dát cez ňu alebo kábel. Tým by odpadla starosť o kontakty, nedoliehanie, zlepšila by sa vodotesnosť... Strobisti by boli radi, aspoň teda tí, čo kupujú originál blesky Mne zatiaľ vždy stačil na moje veci už zabudovaný CLS
 
kozakm
2011-11-30 16:55:35
príspevok od: dodo_bb
To je asi fakt. Keby som však mal povedať na také niečo že WOOOOW, tak to keby boli v blesku rádiové prijímače a vo foťáku zabudované iTTL odpalovače... To by sa aj pätka stala v podstate zbytočná a nebol by potrebný prenos dát cez ňu alebo kábel. Tým by odpadla starosť o kontakty, nedoliehanie, zlepšila by sa vodotesnosť... Strobisti by boli radi, aspoň teda tí, čo kupujú originál blesky Mne zatiaľ vždy stačil na moje veci už zabudovaný CLS
Anténa vysílače by se asi neměla ráda s kovovým tělem foťáku Ale nápad je to dobrý. Vůbec se divím, že žádný výrobce nemá svůj vlastní rádiový systém a pořád spoléhá na viditelné/infra světlo...
 
REEFE
2011-11-30 17:44:50
príspevok od: quaq
prehrievanie SB 900 známi problém ale len z internetu mne osobne sa to nikdy nestalo..... pýtal som sa na tento problém aj Michala Juráka z Nikonu ten sa nad tým len pousmial a potvrdil že ide len o internetový kec, ani on sa stým osobne nikdy nestretol...
Preco si sa neopytal niekoo kto s tym naozaj foti? ,-) Mne sa prehreje na kazdom uvode stuzkovej bracho - keby sa mi Jurak z Nikonu nad tym pousmial asi by som mu blyskol na M 1/1 - 0
 
sunajn
2011-11-30 18:57:58
Kúpim si ho, hneď ako budem veľký. A to rádio bude fasa. Len aby aj chytalo laxík a slobodku...
 
MudrNikon
2011-11-30 19:12:55
príspevok od: dodo_bb
Ak začnú dávať do bleskov rádio, moc ma to nepoteší. Nepoužívam ho a budem musieť kúpiť blesk o pár desiatok či o stovku € drahšie. A bude žrať baterky zbytočne, aj keď ten prijímač asi veľký odber nemá. Okrem toho by to malo ten správny zmysel až v momente, keď by bolo rádio integrované vo foťáku, ako je teraz NIKON CLS...
Inak je to asi to, po čom sa tu neustále volalo - odstránenie problémov SB900. Pravda, nám čo máme starú 900 nám to už nepomôže, ale aspoň noví majitelia nebudú tak nadávať
No asi tak ... ja teda rádio využijem ale nemyslím, že musí byť nutne integrované ... zbytočne sa tým predražujú veci, hlavne ak človek má už nakúpené
Okrem toho blesk zjavne nie je určený pre majitelov 900vky ako uprgade, skôr pre nových zákazníkov.
 
MudrNikon
2011-11-30 19:15:58
príspevok od: quaq
prehrievanie SB 900 známi problém ale len z internetu mne osobne sa to nikdy nestalo..... pýtal som sa na tento problém aj Michala Juráka z Nikonu ten sa nad tým len pousmial a potvrdil že ide len o internetový kec, ani on sa stým osobne nikdy nestretol...
Michal je fajn človek, ale čo ti mal povedať ??? Že je to obrovský problém ??? No je a blesk sa prehrieva. Ja neviem či je to kus od kusu ale podarilo sa mi to pri fotení každej väčšej akcie čo som doteraz fotil. Tým netvrdím že blesk je zlí a že mi nerobí dobrú službu, jednoducho sa po čase prehreje a vypne.
 
MudrNikon
2011-11-30 19:19:17
príspevok od: quaq
jááj no ja som problém nemal ani na stužkovej - 400 záberov všetko odrazené od stropu a teplota nikdy nevyskočila používam enelop prajem pekný deň
No a to mi ako pomôže ? Ja ho mám štandardne
 
kozakm
2011-11-30 19:28:26
príspevok od: Marek Janicko
Sranda, ze si este podla diskusie nikto nevsimol urcity upgrade a to spolupraca s AF Multi-CAM 3500 FX/DX. Mnoho ludi to bere, iba tak, ze OK spolupracuje s novym snimacom. No predpokladam, ze za tymto oznacenim je kopec technologii, ako dopomoct fotaku k presnejsiemu ostreniu. No my, ako bezny uzivatelia v com spociva vyhoda sa to asi nikdy nedozvieme. A ak to bude poskytovat rozdiel oproti staremu blesku bude to iba v tych najhorsich svetelnych podmienkach a pocet odpadu sa znizi o par percent.

No jedna vec ma zaroven tesi. Majitel SB-900, ak sa rozhodne predat svoj blesk strati na predajnej cene oproti dnesku iba par eur. Mozno tak 50.

K tomu si treba uvedomit jednu vec. Nikon tym padom potvrdil iba svoje kvality, ze SB-900vku funkcne tak nabil, ze je toho velmi malo co sa da vylepsovat-

Ohledně spolupráce s novým ostřením budu jen hádat, ale hledal bych za tím akorát vylepšený červený pattern pro AF přisvětlení.
 
psykora2
2011-11-30 20:03:10
príspevok od: rcibi
No tak to pán Jurák zrejme nefotil celý den svatbu......potom by sa s tým na betón stretol. Treba si tú super funkciu vypnúť a fotit veselo dalej (vlastná skúsenosť). Síce prvé dve svatby som tŕpol či ho nezničím avšak doteraz funguje parádne. Ešte jeden poznatok: pri rýchlejšom fotení sa začnú zahrievať baterky, blesk sa zrejme zohrieva od nich a potom sa preventívne vypne. Výmena za iné nezohriate baterky to vyrieši, no ale sleduj ešte také voloviny počas svatby, že? Naštastie druhý foťák aj s druhým bleskom je najistejší , pokiaľ prvý blesk zas dostane rozum......
a ako sa ta funkcia vypina ak sa mozem opytat, dik
 
noik
ocenenie redakciou 2011-11-30 21:28:15
Uvedenie na trh sa rata 15.12. a aj cena je chrumkava:

The SB-910 costs £449.99 / €522.00, and sales start on 15 December 2011

Celkovo som zachytil spravu, ze Nikon a Olympus...zatial ako jedine znacky kvoli povodniam budu dvihat cenu na niektorych modeloch o 16 az 21%
Ked si to doma nalistujem...upresnim.
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2011-11-30 21:55:07
príspevok od: kozakm
Anténa vysílače by se asi neměla ráda s kovovým tělem foťáku Ale nápad je to dobrý. Vůbec se divím, že žádný výrobce nemá svůj vlastní rádiový systém a pořád spoléhá na viditelné/infra světlo...
v nikone ale ten CLS sakra dobre funguje....
 
nino74
2011-11-30 22:20:35
príspevok od: Karol Srnec
Mna ten kec parkrat vypipal. Preto som SB-900 predal a radsej kupil 2x SB-700.
pipac som vypol, 900 ka strelila, Nikon CZ na kodanskej opravil za par supov, kupil som druhu a pipaju obe ale starucke SB 80 DX makaju bez pripomienok stale a bez odvravania.
 
goodlight
2011-12-01 00:22:40
príspevok od: Tomáš Muška
vidíš, aj ja som si myslel, že to je internetový kec, kým mi to moja SB-900 v zápale dôležitého fotenia jednej konferencie nespravila a potom som bol nahratý... a o pár dní nato v podobnej situácii zasa...

mať peniaze, tak do 910 idem hneď s tým, že si nechám aj svoju 900... ale holt nie sú
mam 3 sb 900 a pokial fotim stuzkovu na nastaveiach cca cas 1/100, f 4.5 a ISO 320...baterie eneloop, tak sa mi blesk prehreje po mozno 50 zaberoch v priebehu 5 minut... takze isto to nie je internetovy kec kazdy jeden sa prehreje, zial...citim sa tym velmi obmedzeny... musim tahat vyssie ISO, co ma vplyv na kvalitu fotiek
 
goodlight
2011-12-01 00:26:03
príspevok od: quaq
jááj no ja som problém nemal ani na stužkovej - 400 záberov všetko odrazené od stropu a teplota nikdy nevyskočila používam enelop prajem pekný deň
na ake nastavenia fotis pls? iso, cas ,clona? dik
 
bear
2011-12-01 08:17:34
Ked maju taky problem s prehrievanim, tak preco je telo stale plastove? Plast vedie teplo pomerne zle, keby aspon jedna strana bola hlinikova s jemnym rebrovanim a boli na nu priskritkovane vykonove suciastky, problem s prehrievanim by nebol. Niekedy mam pocit, ze inzinieri v Nikon, Canon a spol. robia len to, co im povie management.
 
kozakm
2011-12-01 08:57:20
Tady je porovnání SB-900 a SB-910
http://nikonrumors.com/2011/11/30/nikon-sb-900-vs-sb-910-speedlight-comparison.aspx/
 
quaq
2011-12-01 09:13:02
príspevok od: REEFE
Preco si sa neopytal niekoo kto s tym naozaj foti? ,-) Mne sa prehreje na kazdom uvode stuzkovej bracho - keby sa mi Jurak z Nikonu nad tym pousmial asi by som mu blyskol na M 1/1 - 0
skús servis, možno pomôžu, ja som fakt nemal žiadny problém s SB 900
 
sviko
2011-12-01 19:03:17
príspevok od: quaq
prehrievanie SB 900 známi problém ale len z internetu mne osobne sa to nikdy nestalo..... pýtal som sa na tento problém aj Michala Juráka z Nikonu ten sa nad tým len pousmial a potvrdil že ide len o internetový kec, ani on sa stým osobne nikdy nestretol...
Pekná blbosť lebo ho mám a prehrieva sa !!!!
 
quaq
2011-12-02 08:46:56
príspevok od: MudrNikon
No a to mi ako pomôže ? Ja ho mám štandardne
tak odporúčam servis, možno pomôže
 
quaq
2011-12-02 08:47:31
príspevok od: sviko
Pekná blbosť lebo ho mám a prehrieva sa !!!!
asi mám jediný dobrý kus v SK
 
DodoFot
2011-12-02 10:23:08
Tu je par skusenosti Joe McNallyho s novym SB910 - http://www.joemcnally.com/blog/2011/11/30/a-new-flash/
 
quaq
2011-12-02 10:34:48
príspevok od: REEFE
Preco si sa neopytal niekoo kto s tym naozaj foti? ,-) Mne sa prehreje na kazdom uvode stuzkovej bracho - keby sa mi Jurak z Nikonu nad tym pousmial asi by som mu blyskol na M 1/1 - 0
7.12.2011 bude Michal v Eurovea Galleria skús sa popýtať ak a ak sa bude usmievať tak ho vyblýskaj
 
tomis.ales
2011-12-02 11:41:11
Ziadny vyrazny pokrok v SB 910 neni. Ich nove korekcne filtre su pre mna moc velke, asi by sa mi nechcelo so sebou tahat hromadu neformneho farebneho plastu. V foliovymi filtrami z SB 900 si zijem jednoduchsie, aj ked ich osadenie mi vzdy vyzenie krvny tlak hore. Ani jeden system nieje dobry.
Prehrievanie uz neriesim. Stalo sa mi to prvy a posledny krat. Minutu pred svadobnou pusou. Odvtedy mam tuto blbost vypnutu uz vyse dvoch rokov a vsetko v pohode. Aj ked je blek zohriaty naplno, neriesim to, lebo neverim, ze sa vnutri dosahuju take teploty, ktore by poskodili blesk (baterie mam sotva teple a ani telo navonok nevykazuje zvysenie teploty).
Som zvedavy ako sa s tym bude ostrit, kedze som si vsimol, ze pri zapnutom AF ASIST mi SB 900 vzdy vsetky objektivy zle ostria.
Ale som rad, ze vysiel, aspon klesnu cenu bazarovych SB900 a ja si kupim druhu
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2011-12-02 11:51:48
príspevok od: quaq
asi mám jediný dobrý kus v SK
Prehrievanim trpeli najma prve kusy. Neskor bol zmeneny firmware, ktory tento problem ciastocne vyriesil.
 
lacikam
2011-12-02 11:52:14
http://www.digimanie.cz/art_doc-101DCF27C1DAA136C1257958004165D0.html
konkrétne veta : "Ochrana proti přehřátí nyní nefunguje na principu znemožnění funkce blesku, ale pouze se prodlouží čas mezi záblesky. "
Prodlouží čas mezi záblesky? Takže sa nebude dať flashovať, dokým to firmware (elektronika) neuzná za "bezpečné"?
http://news.pixit.cz/nikon-sb-900-versus-sb-910-nebo-spise-sb-901
njn.
 
MudrNikon
2011-12-02 20:04:04
príspevok od: nino74
pipac som vypol, 900 ka strelila, Nikon CZ na kodanskej opravil za par supov, kupil som druhu a pipaju obe ale starucke SB 80 DX makaju bez pripomienok stale a bez odvravania.
aj ty máš SB 80 ? tie makajú ako divé
 
MudrNikon
2011-12-02 20:06:21
príspevok od: quaq
tak odporúčam servis, možno pomôže
Myslíš NIKON servis PRAHA ??? ešte som sa nezbláznil aby som tam poslal niečo čo v podstate funguje, nemôžem čakať mesiace kým sa tam k tomu dostanú
 
MudrNikon
2011-12-02 20:07:46
príspevok od: quaq
7.12.2011 bude Michal v Eurovea Galleria skús sa popýtať ak a ak sa bude usmievať tak ho vyblýskaj
nooo mali by sme tam zájsť a trošku ho prevetrať
 
Marek Janicko
2011-12-03 00:11:23
príspevok od: Jozef Peniak
v nikone ale ten CLS sakra dobre funguje....
Mozem potvrdit, bol som nuteny jedneho dna vyuzivat CLSko, pretoze odpalovace som zabudol doma, tak som bol sokovany, ako to slape. Som si povedal infrak somarina, no tie svine blesky fungovali este aj v rezime, ked bol postaveny za fotakom. Stacilo mu odraz od steny. Od vtedy sa nedivim, ze pokial profik nieje extra nuteny podmienkami tak SU -800 neodlozi. Dokonca som videl videa a vobec nie stare, ked chlapik na priamom slnku, radsej dal 2x predlzovaci kabel k 4 bleskom a SU-800 + blesky zatienil odraznou doskou.
 
menoscik
2011-12-03 13:12:54
príspevok od: Karol Srnec
Mna ten kec parkrat vypipal. Preto som SB-900 predal a radsej kupil 2x SB-700.
No a ja som proste vypol aj poistku a aj zvuk....a fotím jedna radosť
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2011-12-03 13:15:45
príspevok od: menoscik
No a ja som proste vypol aj poistku a aj zvuk....a fotím jedna radosť
To som urobil napokon aj ja. Dovodom na predaj SB-900 bola aj jeho velkost. V brasni zaberal vela miesta.
 
Bibin
2011-12-03 17:20:13
tak jsem se díval na Amazon USA tam je nová 910 levnější o 50 dol. než. 900,tak nevím.
 
kovan
2011-12-04 13:31:44
príspevok od: REEFE
Preco si sa neopytal niekoo kto s tym naozaj foti? ,-) Mne sa prehreje na kazdom uvode stuzkovej bracho - keby sa mi Jurak z Nikonu nad tym pousmial asi by som mu blyskol na M 1/1 - 0
no ty si bral hned prvu SB900 z vyrobnej linky, uz novsie serie maju ten problem ciastocne vyrieseny. Mne zatal este nepipal, ani na svadbe, ani na stuzkovej.
 
quaq
2011-12-05 12:14:13
príspevok od: MudrNikon
Myslíš NIKON servis PRAHA ??? ešte som sa nezbláznil aby som tam poslal niečo čo v podstate funguje, nemôžem čakať mesiace kým sa tam k tomu dostanú
možno by niečo pomohli aj vwww. matunak.sk
 
rcibi
2011-12-11 16:21:16
príspevok od: psykora2
a ako sa ta funkcia vypina ak sa mozem opytat, dik
podržíš ok na blesku, otočným voličom si nájdeš ikonu teplomera, potvrdíš ok, prepneš na off, stlačíš ok a potom exit a je to. Poviem ti ale úprimne, aj tak mám vždy malú dušičku ked takto fotím, preto pri možnej pauze mením baterky a aj iso radšej trochu zdvíham na ešte únosnú hranicu...Dúfam, že raz nevyhodím skoro 400 eur von oknom..............
 
psykora2
2011-12-11 18:46:43
príspevok od: rcibi
podržíš ok na blesku, otočným voličom si nájdeš ikonu teplomera, potvrdíš ok, prepneš na off, stlačíš ok a potom exit a je to. Poviem ti ale úprimne, aj tak mám vždy malú dušičku ked takto fotím, preto pri možnej pauze mením baterky a aj iso radšej trochu zdvíham na ešte únosnú hranicu...Dúfam, že raz nevyhodím skoro 400 eur von oknom..............
a fakt, som ani netusil ze tam je dake skryte menu, ja mam este sb800 do zalohy ale aj tak dobre vediet, dik
 
FoXo
2011-12-12 23:52:08
Chcel som kupovat SB-900 ktora bola skladom no po 2 tyzdnoach akurat dnes mi zavolali a povedali ze SB-900 sa uz nevyraba cize mam smolu a novu SB-910 budu mat asi az na novy rok a ceny este nevedia. Dufam ze to nebude velka cena inak ma porazi, dlho som setril na blesk A bazarovy blesk neviem moc uz v dnesnej dobe neverim.
 
Budy
2012-02-14 22:57:33
Nuž sa zdá to prehrievanie je už nadobro minulosťou : http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=J8li5VUc0ho
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2012-02-15 11:09:06
príspevok od: FoXo
Chcel som kupovat SB-900 ktora bola skladom no po 2 tyzdnoach akurat dnes mi zavolali a povedali ze SB-900 sa uz nevyraba cize mam smolu a novu SB-910 budu mat asi az na novy rok a ceny este nevedia. Dufam ze to nebude velka cena inak ma porazi, dlho som setril na blesk A bazarovy blesk neviem moc uz v dnesnej dobe neverim.
radšej bud rad že si nešiel do SB900
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované