Hore

Autor: tanmaypendse63

35 príkladov úžasnej infraštruktúry, ktorú každý inžinier oceňuje

Niektoré fotografie vás vtiahnu a celé minúty sa dokážete na ne pozerať. Podobný pocit môžete zažiť aj pri týchto snímkach, ktoré sú venované krásam infraštruktúry.

Pozrite si výber najlepších fotografií zo subredditu „Infraštruktúra“, ktorý je domovom takmer 225 000 členov.

Viac info: subreddit „Infraštruktúra“

Akvadukt Veluwemeer, Holandsko


Autor: tanmaypendse63


Diaľničný ekodukt A1, Veluwe, Holandsko


Autor: earthmoonsun


Holland, centrum mesta Michigan má vyhrievané ulice a chodníky, ktoré topia sneh a ľad.

Systém využíva odpadovú vodu z neďalekej elektrárne, ktorá cirkuluje cez 190 km plastového potrubia pod chodníkom. Môže roztopiť až 3 cm snehu za hodinu pri -7℃.


Autor: kernals12


Vlak vnútri letiska Jewel Changi, Singapur


Autor: BayViewPro


Most Sart Canal, Belgicko


Autor: Jezawan


Veža mobilného operátora maskovaná ako kaktus


Autor: earthmoonsun


Súostrovie v Nórsku


Autor: Gavin_av

Ekodukty, železnica, diaľnice, cesty, chodníky ... Breda, Holandsko


Autor: earthmoonsun


Podľa švédskej antropologičky Margaret Meadovej medzi výzvy, ktorým ľudia pri výstavbe nového mesta čelia, patrí hľadanie správneho umiestnenia infraštruktúry, od veľkých ciest a elektrických vedení až po elektrárne, čistiarne vody a ďalšie. Odborník poukázal na to, že je to všetko o vyváženosti, keďže musíte umiestniť infraštruktúru dostatočne blízko k obytným oblastiam, aby ste zvýšili dosah služieb, a zároveň ju udržiavať v takej vzdialenosti, aby ste znížili znečistenie, hluk a ďalšie faktory, ktoré môžu negatívne ovplyvniť zdravie ľudí.


Rekreačný chodník Shalu, Taichung, Taiwan


Autor: tanmaypendse63


Viadukt De Millau - Francúzsko


Autor: sylsau


Čiastočný pohľad na 30 km dlhú priehradu Houtribdijk v Holandsku


Autor: motemha


Dedinské usadlosti v Dánsku


Autor: jaapgrolleman


Polárna žiara z vrcholu mosta Mackinac


Autor: Driftershoots


Most Storseisundet v Nórsku


Autor: thescarface5567


Podmorské podzemné metro, Faerské ostrovy


Autor: Hitno


Vodopády Dudhsagar (more mlieka), Goa, India


Autor: wickedGamer65


Systém hrádzi Delta v Holandsku sa skladá z 13 častí

Americká spoločnosť stavebných inžinierov ju vyhlásila za jeden zo siedmich divov moderného sveta.


Autor: KantKay11


Petrohradské metro, Rusko


Autor: MIIAIIRIIK


Ďalšia forma infraštruktúry, Lososové schody vo Švédsku


Autor: HoSchimon


Elektrická vyvýšená železnica (visutá železnica), Wuppertal, Nemecko


Autor: tanmayp63


Cykelslangen (Cyklistický had), Kodaň, Dánsko


Autor: tanmayp63


Diaľnica neďaleko Tokia


Autor: DoritosDewItRight

„Výzvy spojené s rozvojom infraštruktúry pre existujúce mesto sú podobné, ale ešte komplikovanejšie, pretože je nevyhnutný súhlas obyvateľov. So všetkými vyššie uvedenými zdravotnými rizikami by, prirodzene, nikto nebol spokojný“, hovorí antropologičky Margaret Meadovej

 „Technické problémy, ako je kvalita pôdy a hustota osídlenia v oblasti, sú vždy náročné pri kladení potrubí a káblov potrebných pre služby ako elektrina, optický internet, kúrenie, kanalizácia, voda atď. Rozvoj infraštruktúry často predstavuje veľkú výzvu“.


Projektoví inžinieri demonštrujúci konzolové princípy mosta Forth Bridge v Škótsku, 1887


Autor: ScipioA


Tri podzemné metrá, ktoré sa navzájom križujú na námestí Place de L'opéra v Paríži


Autor: AlarmedYoshi


Brutalistické byty v Camdene v Londýne


Autor: TheBetterFzeroX


Priehrada Gordon v Tasmánii v Austrálii


Autor: 13frodo


Botanická záhrada v Madride na vlakovej stanici Atocha


Autor: KantKay11


Kruhový objazd a cyklistický most v Holandsku


Autor: LuckyLuuk14


Visutý most Clifton, Bristol


Autor: sylsau


Most Bhumibol, Bangkok, Thajsko


Autor: tanmaypendse63

Švédska expertka Margaret Meadova vyzdvihla niekoľko príkladov, ako vyzerá zle navrhnutá infraštruktúra: „Je všeobecne uznávanou skutočnosťou, že prístup k mobilite z konca 20. storočia, ktorý sa väčšinou realizuje v Severnej Amerike, kde cesty sú určené pre autá a nie pre ľudí, bol veľkým zlyhaním,“ uviedla.

„Je to úplne škodlivé pre živosť mestského života, pretože široké, nepriechodné diaľnice a takzvané cestné ťahy znemožňujú chôdzu ako prostriedok na prepravu z bodu A do bodu B okolo mestskej oblasti,“ upozornila, že aj toto negatívne ovplyvňuje iné spôsoby dopravy, ako je jazda na bicykli alebo verejná doprava. Navyše to vedie k nadmernému využívaniu súkromných vozidiel a zvyšuje bezpečnostné riziká.


Solárne elektrárne v USA vyfotografoval Bernhard Lang


Autor: nikrdc


Most Beipanjiang, ktorý sa rozkladá na rieke Nizhu v Číne vo výške 565 metrov


Autor: FoxFoxington


Normandský most, Francúzsko


Autor: AlarmedYoshi


Vyladený masový tlmič Taipei 101 Skyscraper


Autor: _SP3CT3R


Rozvíjajúce sa Gruzínsko obnovuje svoju flotilu hrdzavých autobusov z 20. storočia armádou úplne nových elektrických autobusov. 

Autor: -mammalman-

Okrem tvrdej infraštruktúry, ktorej sa môžeme dotknúť a fyzicky ju použiť ako napr. cesty, máme tiež mäkkú infraštruktúru, ktorá nie je taká hmatateľná, ale je stále nevyhnutná pre zdravie a blaho akejkoľvek miestnej komunity.

Mäkka infraštruktúra zahŕňa sieť inštitúcií, ktoré sú zodpovedné za naše hospodárstvo, verejné zdravie, sociálny poriadok a kultúrne normy. Od orgánov činných v trestnom konaní a pohotovostných služieb až po vzdelávacie programy a dokonca aj parky a rekreačné zariadenia! Odfotiť ich môže byť oveľa ťažšie, ale pre civilizáciu sú stále nevyhnutné. Koniec koncov, cesty a ulice nič neznamenajú, ak nemáte ľudí, ktorí by si navzájom pomáhali.


Zdroj: boredpanda

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
Juraj23
2021-07-01 08:45:08
Brutality
 
seifi
2021-07-01 11:49:27
Až mi je do plaču, keď si spomeniem na naše úsilie a výsledky pri stavbe diaľníc; akoby inde v Európe mali 48 či 72 hodinový deň . Čo by na to poslanci a členovia vlád , ktorí sedeli tam hore od 93-tieho ?
 
gytheio
2021-07-01 15:35:55
príspevok od: seifi
Až mi je do plaču, keď si spomeniem na naše úsilie a výsledky pri stavbe diaľníc; akoby inde v Európe mali 48 či 72 hodinový deň . Čo by na to poslanci a členovia vlád , ktorí sedeli tam hore od 93-tieho ?
Pred 93 tim to bolo inac? Keby nas Cesi nenaucili rozmyslat bolo by to tu este horsie.
 
vilkoo
2021-07-02 10:43:50
Ubohe Slovensko dialnica z Kosic do Bratislavy ani za 100 rokov nebude kde sa mi hrabeme na zapad?
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia