Hore

Fotostĺpček šéfredaktora 40/2018 - Photokina

Vďaka spoločnosti Panasonic som mal možnosť navštíviť tohtoročnú Photokinu. Poslednú v podobe, akej bola doteraz. Tá ďalšia bude už na jar a každý rok. Bude menšia, kratšia, zameraná viac na program a bude lacnejšia pre vystavovateľov.

Už tohtoročná Photokina bola o niečo chudobnejšia. Niekoľko hál ostalo zatvorených. Chýbali menší predajcovia. Pred štyrmi rokmi bolo celé poschodie veľkej haly venované čínskym výrobcom, teraz obsadili len jeden kút. Veľkí výrobcovia sa predstavili v plnej paráde, tak ako sú návštevníci zvyknutí. Podľa návštevnosti záujem o Photokinu neupadá. Na niektoré novinky ste si museli vystáť dlhý rad.

Prv, ako si predstavíme najvýznamnejšie novinky, pozývam vás na krátky výlet do Kolína. Panasonic nám vybavil ubytovanie priamo pri rieke, takže som si ráno mohol aj trochu zafotiť. Kolín mi pripomína Bratislavu. Rozloha historického centra je podobná, prejdete ho aj pešo. Rieku preklenuje viacero mostov staršej aj novšej konštrukcie. Jeden je skoro ako náš most SNP, ibaže bez "ufa". V Kolíne dokázali to, čo sa nám nedarí, vybudovať funkčné bicyklové chodníky.

Vzhľadom na obmedzený voľný čas som nafotil len nábrežie a samozrejme svetoznámy dóm. Fotoalbum nájdete na našom Facebook profile.

Deň prvý

Prvý deň bol novinársky, venovaný tlačovkám. Výstavisko je prázdne, robotníci ešte pracujú na stánkoch, všade frmol a neporiadok. Absolvoval som tri tlačovky. Na prvej Leica predstavila nielen novinky, ale aj vznik partnerstva medzi Leicou, Panasonicom a Sigmou. To bude zohrávať významnú úlohu pri budovaní plnoformátového bezzrkadlového systému s L-Bajonetom.

Nasledovala tlačovka Panasonicu, kde sme sa o novom systéme dozvedeli podstatne viac. Predstavené boli nové fotoaparáty a objektívy. Keďže Canon aj Nikon vystrieľali patróny už pred Photokinou, bolo predstavenie FF CSC Panasonic a aliancie Panasonic-Leica-Sigma najväčšou peckou výstavy.


L-mount štandardu sa okrem Leicy pripojili aj Panasonic a Sigma.

Vzhľadom na program v stánku Panasonic som ešte stihol tlačovú konferenciu Nikonu, ktorá bola venovaná novému systému Z. Najväčší priestor dostali ambasádori, ktorí už mali možnosť novú techniku vyskúšať v praxi.

Deň druhý

Robotníkov vystriedali návštevníci. A že ich bolo. Stánky popredných výrobcov sa ako tak uvoľnili hodinu pred zatváračkou.

Pre mňa sú najzaujímavejšie expozície firiem, ktoré u nás nemajú zastúpenie, alebo ich dokonca vôbec nepoznáme. Už minule sa mi páčil stánok Rollei, kde dominovali statívy. Konečne som si mohol naživo pozrieť brašne Ona, aj nové Think Tanky. Už teraz mám sľúbené na testovanie nové Lowepra.

Oveľa menej bolo výstav fotografií. Najviac mi chýbala Leica Gallery.

Canon

Canon si pre seba vyhradil veľkú centrálnu časť jednej z hál. Predstavil celý sortiment, vrátane tlačiarní. Najväčší záujem bol samozrejme o nový EOS R. Ak ste ho chceli vyskúšať, museli ste si vystáť dlhý rad. Počas celého dňa ste si mohli vypočuť prednášky fotografov, prevažne ambasádorov. Tak tomu bolo aj na ostatných veľkých stánkoch.

Nosným motívom expozície Canonu bolo dobrodružstvo. Vo výkladoch ste si mohli pozrieť, čím vybraní fotografi nielen fotia, ale aj ich osobné potreby, napr. rukavice, topánky atď.


Aby ste si mohli vyskúšať nový EOS R, museli ste vystáť dlhý rad.

Nikon

V stánku Nikonu bol záujem návštevníkov rovnomerne rozdelený medzi zrkadlovky a nové bezzrkadlovky radu Z. O zábavu sa postarala dvojica fotorobotov. Veľký priestor bol venovaný prednáškam, ktoré sa konali v štýlovom amfiteátri.


Aj keď budúcnosť patrí bezzrkadlovkám, záujem o klasické DSLR bol stále veľký, nielen na stánku Nikonu.

Panasonic

10. rokov bezzrkadloviek oslávil Panasonic predstavením FF CSC systému. Nové fotoaparáty a objektívy sme si mohli pozrieť len ako makety a aj to chránené sklom. Budúci rok prídu na trh dva fotoaparáty a desiatka objektívov. Ďalšie objektívy pripravuje Sigma, ale neprezradila žiadne bližšie informácie. Tak trochu v tieni nového systému Lumix S bol nový M43 objektív s veľmi zaujímavými parametrami. Ohnisková dĺžka je 10-25 mm (EQ 20-50 mm), pričom svetelnosť je konštantná v celom rozsahu a má hodnotu F1,7. Objektív sme tiež videli len ako maketu. Z hľadiska sprievodného programu bol stánok Panasonicu zaujímavý sériou workshopov.


Panasonic SR1 je pripravovaná plnoformátová bezzrkadlovka s bajonetom L. Veľa parametrov zostáva neznámych.

Fujifilm

Prezentácia portfólia Fujifilmu nijako nezaostávala za Canonom a Nikonom. Záujemcov o vyskúšanie X-T3, GFX 50r a ďalších fotoaparátov bolo neúrekom. Veľká časť plochy bola venovaná Instaxu a tlačovým službám. Nechýbalo množstvo prednášok, aj o spolupráci Fujifilmu s Capture One. Za sklom bola na obdivovanie aj pripravovaná 100Mpx stredoformátová bezzrkadlovka. Bude mať fázovú detekciu a dokonca stabilizovaný snímač.


Fujifilm GFX 50r. Trochu ma prekvapila veľkosť, očakával som o niečo menšie rozmery, podobné ako u Hasselbladu X1D.


Fujifilm chystá tri nové objektívy pre fotoaparáty radu GFX.

Olympus

Olympus nepredstavil žiadnu novinku. Čakal som aspoň maketu pripravovanej novinky z kategórie  fotoaparátov, asi si budeme musieť počkať na začiatok roka 2019. Návštevníci stánku sa však nenudili. Pripravené bolo pre nich veľké ihrisko, na ktorom si mohli vyskúšať vlastnú alebo zapožičanú techniku.

Sony

Podobne ako Olympus, ani v Sony nepredstavili žiadnu významnejšiu novinku a sústredili sa na predvedenie toho, čo majú. Časť expozície bola venovaná videu. Pre návštevníkov boli pripravené miništúdia, dokonca s hercami.

Aj keď sme sa nedočkali žiadnej novinky, potešila správa o 12 objektívoch s E-bajonetom, na ktorých Sony pracuje.

Leica

Aj keď pre väčšinu je najzaujímavejšia správa o spolupráci Leicy s Panasonicom a Sony, skutočnou hviezdou stánku bol nový fotoaparát S3 s 64 Mpx snímačom. Vzhľadom na cenu Leica fotoaparátov bol stánok skromnejší a fotoaparát ste mohli vziať do rúk len pod dozorom niektorého z prezentérov.


Leica S3.

Už dávnejšie Zenit avizoval, že pripravuje digitálny fotoaparát. Na Photokine ste ho mohli vidieť. Je postavený na základoch Leicy M Typ 240. No, uvidíme ako sa bude dariť technike z Krasnogorska. Vyrobiť sa má len 500 kusov.


Digitálny Zenit M je postavený na základoch Leicy M Typ 240.

Ricoh

Stánok Ricohu bol malý a to nielen v porovnaní s ostatnými výrobcami fotoaparátov. Tak trochu to poukazuje na pozíciu tejto značky na trhu. Škoda. Lákadlom bol nový Ricoh GR III s 24 Mpx snímačom a stabilizáciou obrazu.


Nový Ricoh GR III.

Ostatní

Samozrejme nechýbali ani ďalšie známe značky, ako Sigma, Tamron, Samyang, Godox, DJI, Manfrotto, Joby, Lowepro atď. Oproti minulým rokom bolo pomenej značiek, ktoré sú u nás neznáme.

  • Určite viacerých zaujal koncept plnoformátového kompaktu Zeiss ZX1 s operačným systémom Android a zabudovaným Lightroomom.



  • V súvislosti so spoluprácou Leica-Panasonic-Sigma je dôležité vyhlásenie Sigmy, že u svojich budúcich CSC so snímačom Foveon prejde na L-bajonet. To je koniec SA bajonetu.
  • Sigma predstavila niekoľko nových objektívov: 70-200mm F2.8 DG OIS (pre zrkadlovky Canon, Nikon a Sigma), 28mm F1.4 DG (E-mount), 40mm F1.4 DG (E-Mount), 60-600mm F4.5-6.3 DG OIS (pre zrkadlovky Canon, Nikon a Sigma), 56mm F1.4 DC DN (E-Mount, M43).
  • Hasselblad predstavil tri objektívy pre fotoaparát X1D: XCD 80mm F1.9, XCD 65mm F2.8 a XCD 135mm F2.8.

Záver

Ďalšia Photokina je pomaly za dverami. Bude iná. Asi aj naďalej bude príležitosťou, kde predstaviť najväčšie novinky. Uvidíme, či sa stánky najväčších výrobcov fototechniky scvrknú, alebo v tomto ostane všetko po starom. Nadchádzajúca Photokina bude zaujímavá pre návštevníkov, či aj pre novinárov, to sa uvidí už čoskoro.

K Photokine, či vlastne k technike na nej predstavíme, sa vrátime už čoskoro. Tento rok bol prelomový pre Photokinu aj celý fotografický priemysel. Bezzrkadlovky dobili profesionálny sektor a práve im sa budeme venovať v najbližších mesiacoch intenzívnejšie.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
petriot
2018-10-01 10:47:47
Pekne zhrnuté
Bol som súčasťou a viac menej zdieľam rovnaké pocity iba pri bezzrkadlovkach nikon z serie a canone som ostal sklamaní. V podstate to bolo hlavné lákadlo stánkov ale pri skúšaní ma sprevádzal pocit že urobili bezzrkadlovky ktoré nie sú úplne dotiahnuté ale vypustili ich pre dopyt čo najrýchlejšie. Veď napr. nikon nemá ani len eye ai focus ktorý olympus alebo sony má výborne doladené a je to tu viac ako 5 rokov. . pri canone bolo časté preostrenie.
Sony nepredstavil zasadne nič nove iba skvelý lahký 24mm objektív
Fuji 50r mal kráasny výstup a na "stredoformát" bol pomerne rýchly. 110mm/f2 je výborný
Spolupráca sigmy, leici a panasonicu je zaujímavá ale hneď na začiatok ukázala zvláštnosť. Pre pána kráľa veď tie objektívy s L bajonetom sú ako krava veľké!!!! Akože načo malé telo keď tie sklá sú väčšie ako na stredoformát.
Zo stánkov na osvetlenie ma zaujal PROFOTO a GODOX.
Wacom prezentoval tiež pekné 16" tablet/pc komponenty
Hass a Phase One oproti minulým rokom rapídne zmenšili veľkosť stánkov

 
blahoslav J B Art
2018-10-01 11:19:20
Neffotograf si povsimol aj ponuku objektívov Laowa
 
acton
2018-10-01 12:11:46
príspevok od: petriot
Pekne zhrnuté
Bol som súčasťou a viac menej zdieľam rovnaké pocity iba pri bezzrkadlovkach nikon z serie a canone som ostal sklamaní. V podstate to bolo hlavné lákadlo stánkov ale pri skúšaní ma sprevádzal pocit že urobili bezzrkadlovky ktoré nie sú úplne dotiahnuté ale vypustili ich pre dopyt čo najrýchlejšie. Veď napr. nikon nemá ani len eye ai focus ktorý olympus alebo sony má výborne doladené a je to tu viac ako 5 rokov. . pri canone bolo časté preostrenie.
Sony nepredstavil zasadne nič nove iba skvelý lahký 24mm objektív
Fuji 50r mal kráasny výstup a na "stredoformát" bol pomerne rýchly. 110mm/f2 je výborný
Spolupráca sigmy, leici a panasonicu je zaujímavá ale hneď na začiatok ukázala zvláštnosť. Pre pána kráľa veď tie objektívy s L bajonetom sú ako krava veľké!!!! Akože načo malé telo keď tie sklá sú väčšie ako na stredoformát.
Zo stánkov na osvetlenie ma zaujal PROFOTO a GODOX.
Wacom prezentoval tiež pekné 16" tablet/pc komponenty
Hass a Phase One oproti minulým rokom rapídne zmenšili veľkosť stánkov


Dost zasadna vec, skoro vsetci by chceli male objektivy s kvalitou velkych objektivov, sranda ked sa niekto rozculuje preco su take velke...
 
marcus_labeo
2018-10-01 12:26:29
príspevok od: acton

Dost zasadna vec, skoro vsetci by chceli male objektivy s kvalitou velkych objektivov, sranda ked sa niekto rozculuje preco su take velke...
Tak nie všetci, ja preferujem malé rozmery pred absolútnou optickou kvalitou. Preto som oceňoval Pentax a jeho prístup k objektívom; ostatne aj tým boli jedineční a ich sklá rady Limited boli legendárne. Teraz ale začali napodobňovať trend obrovských skiel a dorovávajú rozmermi a hmotnosťou Sigmy, viď nová DFA 50mm/1,4 vážiaca skoro kilo.
A potom tie super ostré sklá s parádne skorigovanými optickými vadami zostanú doma na polici, lebo sa to majiteľovi nechce vláčiť a cvaká mobilom.
 
acton
2018-10-01 12:35:20
príspevok od: marcus_labeo
Tak nie všetci, ja preferujem malé rozmery pred absolútnou optickou kvalitou. Preto som oceňoval Pentax a jeho prístup k objektívom; ostatne aj tým boli jedineční a ich sklá rady Limited boli legendárne. Teraz ale začali napodobňovať trend obrovských skiel a dorovávajú rozmermi a hmotnosťou Sigmy, viď nová DFA 50mm/1,4 vážiaca skoro kilo.
A potom tie super ostré sklá s parádne skorigovanými optickými vadami zostanú doma na polici, lebo sa to majiteľovi nechce vláčiť a cvaká mobilom.
O tom to je, skutocny foto fanda nema problem tahat so sebou stativ alebo obrovsky objektiv,to ja zase s usmevom a dobrym pocitom taham so sebou tie zavazia.
 
aesace
2018-10-01 13:55:16
príspevok od: acton
O tom to je, skutocny foto fanda nema problem tahat so sebou stativ alebo obrovsky objektiv,to ja zase s usmevom a dobrym pocitom taham so sebou tie zavazia.
Akoze CSC pre atelierove fotenie su podla mna zbytocnost..a presne s tym prisiel Canikon: tela sice zmensili, ale objektivy zvacsili. Naco to je? Kto to bude tahat von? Presne podobne sa pozeram aj na Sony, ktory sice urobil lacne a male FF, ale tak, ci tak je k tomu treba velky objektiv. Zachranuju to paradoxne male lacaky od Samyangu Nic proti nim. Takze ak si clovek moze vybrat, a nezostat len pri foteni mobilom, tak su alternativou Fuji, Sony aXXXX, Olympus, Panas.
Canon nie, Nikon nie. S nimi je to otrava.
 
marcus_labeo
2018-10-01 14:15:47
príspevok od: aesace
Akoze CSC pre atelierove fotenie su podla mna zbytocnost..a presne s tym prisiel Canikon: tela sice zmensili, ale objektivy zvacsili. Naco to je? Kto to bude tahat von? Presne podobne sa pozeram aj na Sony, ktory sice urobil lacne a male FF, ale tak, ci tak je k tomu treba velky objektiv. Zachranuju to paradoxne male lacaky od Samyangu Nic proti nim. Takze ak si clovek moze vybrat, a nezostat len pri foteni mobilom, tak su alternativou Fuji, Sony aXXXX, Olympus, Panas.
Canon nie, Nikon nie. S nimi je to otrava.
Tak u Canonu to platí, že aj ich mirrorless sklá sú veľké, aj keď je to o.i. dané aj tým, že dve zo 4 skiel sú vysokosvetelné (najmä ten zoom s f2).
Nikon Z má vcelku malé sklá, napr. ten záklaďák 24-70mm/4 je pomerne malý, rozhodne menší ako DSLR verzia: http://j.mp/2y6yisi
Ale inak súhlas, kto chce malé sklá, tak proste ani pri FF bezzrkadlovke si moc nepolepší, môže mať menšie a ľahšie telo, ale tie sklá až tak moc menšie nie sú; to chce ísť do APSC. Uvidíme ešte, aké sklá predstaví Panasonic pre FF budúci rok.
 
Jozef Macák
2018-10-01 14:56:04
príspevok od: aesace
Akoze CSC pre atelierove fotenie su podla mna zbytocnost..a presne s tym prisiel Canikon: tela sice zmensili, ale objektivy zvacsili. Naco to je? Kto to bude tahat von? Presne podobne sa pozeram aj na Sony, ktory sice urobil lacne a male FF, ale tak, ci tak je k tomu treba velky objektiv. Zachranuju to paradoxne male lacaky od Samyangu Nic proti nim. Takze ak si clovek moze vybrat, a nezostat len pri foteni mobilom, tak su alternativou Fuji, Sony aXXXX, Olympus, Panas.
Canon nie, Nikon nie. S nimi je to otrava.
Zas nemozes cakat ze sudruhovia zo sony vedia ohybat fyziku
Ono, stale sa tu na fore opakuje ze jake velke tazke objektivy to sony robi, tak som si spravil trosku namahu, zobral som objektivy co sony vydalo za posledne 2 roky a porovnal vahovo k DSLR alternativam od Canonu:
sony vs canon DSLR
24/F1.4: 445 g vs 650 g
100–400: 1395 g vs 1570 g
85/F1.8: 371 g vs 425 g
16-35/F2.8: 680 g vs 790 g
12-24/F4: 565 g vs 1180 g (canon verzia je 11-24)
24-105/F4: 663 g vs 795 g
400/F2.8: 2895 g vs 2840 g
 
Jozef Macák
2018-10-01 15:01:31
príspevok od: marcus_labeo
Tak u Canonu to platí, že aj ich mirrorless sklá sú veľké, aj keď je to o.i. dané aj tým, že dve zo 4 skiel sú vysokosvetelné (najmä ten zoom s f2).
Nikon Z má vcelku malé sklá, napr. ten záklaďák 24-70mm/4 je pomerne malý, rozhodne menší ako DSLR verzia: http://j.mp/2y6yisi
Ale inak súhlas, kto chce malé sklá, tak proste ani pri FF bezzrkadlovke si moc nepolepší, môže mať menšie a ľahšie telo, ale tie sklá až tak moc menšie nie sú; to chce ísť do APSC. Uvidíme ešte, aké sklá predstaví Panasonic pre FF budúci rok.
tie 430 gramove 1.8micky mi zrovna "vcelku male" nepridu (ja viem ja viem, ultimatna ostrost v extremnych krajoch...jak keby to u 50ky na clone 1.8 niekdy niekoho mohlo trapit)
 
Jozef Macák
2018-10-01 15:10:40
Pekne zhrnutie inak, len by som jednu vec poopravil: ZX1 neni koncept ale hotova vec. Zeiss chce to monstrum naozaj realne predavat
 
acton
2018-10-01 16:06:56
príspevok od: aesace
Akoze CSC pre atelierove fotenie su podla mna zbytocnost..a presne s tym prisiel Canikon: tela sice zmensili, ale objektivy zvacsili. Naco to je? Kto to bude tahat von? Presne podobne sa pozeram aj na Sony, ktory sice urobil lacne a male FF, ale tak, ci tak je k tomu treba velky objektiv. Zachranuju to paradoxne male lacaky od Samyangu Nic proti nim. Takze ak si clovek moze vybrat, a nezostat len pri foteni mobilom, tak su alternativou Fuji, Sony aXXXX, Olympus, Panas.
Canon nie, Nikon nie. S nimi je to otrava.
Na tie samyangy by som sa vobec nespoliehal, to preco su take lacne ma svoj dovod.
 
martindolog
2018-10-01 16:28:55
príspevok od: Jozef Macák
Zas nemozes cakat ze sudruhovia zo sony vedia ohybat fyziku
Ono, stale sa tu na fore opakuje ze jake velke tazke objektivy to sony robi, tak som si spravil trosku namahu, zobral som objektivy co sony vydalo za posledne 2 roky a porovnal vahovo k DSLR alternativam od Canonu:
sony vs canon DSLR
24/F1.4: 445 g vs 650 g
100–400: 1395 g vs 1570 g
85/F1.8: 371 g vs 425 g
16-35/F2.8: 680 g vs 790 g
12-24/F4: 565 g vs 1180 g (canon verzia je 11-24)
24-105/F4: 663 g vs 795 g
400/F2.8: 2895 g vs 2840 g
Ja to vidim aj tak, ze kolki z nas mozu bez problemov schudnut 5-10 kil a nemusia nutne menit znacku a nosit budu na sebe menej kil 24x7 nie len pojdu fotit motyle.
 
marcus_labeo
2018-10-01 16:32:32
príspevok od: Jozef Macák
tie 430 gramove 1.8micky mi zrovna "vcelku male" nepridu (ja viem ja viem, ultimatna ostrost v extremnych krajoch...jak keby to u 50ky na clone 1.8 niekdy niekoho mohlo trapit)
Tak áno, ja tiež často poukazujem na Pentax, ktorý dokázal vyrobiť fullframové Limited sklo 43mm f1,9 vážiace len 155 g (!) a stará (ale stále predávaná) 50ka f1,4 váži 220g. Ale je mi jasné, že to sú staršie sklá, ktoré už nevykreslia 36 MPx, na rozdiel od najnovšej DFA* 50mm/1,4. Ale to je zase druhý extrém, 910g na pevnú 50ku je priveľa. A zrejme aj tie nové Canikon sklá sú skôr robené na optický výkon než primárne na malé rozmery. Ja by som prijal taký kompromis, niečo medzi. Alebo druhý model: opticky špičkové a vysoko svetelné sklá na jednej strane (pre tých, čo chcú maximálnu kvalitu a nevadí im hmotnosť), no a potom opticky kompromisnejšie sklá, možno nie tak svetelné, ale s prioritou rozmerov a nízkej hmotnosti. Ono s niečím podobným prišla aj Sigma (rady Art vs Contemporary), ale v poslednej dobe robia len tie hebedá radu Art.
 
MagickVamp
2018-10-02 07:36:15
príspevok od: Jozef Macák
Zas nemozes cakat ze sudruhovia zo sony vedia ohybat fyziku
Ono, stale sa tu na fore opakuje ze jake velke tazke objektivy to sony robi, tak som si spravil trosku namahu, zobral som objektivy co sony vydalo za posledne 2 roky a porovnal vahovo k DSLR alternativam od Canonu:
sony vs canon DSLR
24/F1.4: 445 g vs 650 g
100–400: 1395 g vs 1570 g
85/F1.8: 371 g vs 425 g
16-35/F2.8: 680 g vs 790 g
12-24/F4: 565 g vs 1180 g (canon verzia je 11-24)
24-105/F4: 663 g vs 795 g
400/F2.8: 2895 g vs 2840 g
Canon 24-70 F2.8LII - 805g
Sony FE 24-70 F2,8 GM - 886g

Canon 50 F1,8 STM - 160g
Sony FE 50 1,8 - 186g

Canon 16-35 F4 L - 615g
Sony FE 16-35 F4 - 518g

Ono je to tak + - jedno povacsine ci mas CSC ci zrkadlo, viac je ta vaha skla zavisla od velksoti snimaca na aky je urcene. Cim mensi snimac tym spravidla radikalnejsie znizenie vahy.

Ja vyhodu v CSC vidim hlavne v tichej zavierke a eliminacii BF a FF. Ak by mi slo primarne o vahu, idem do APSC snimaca, pripadne az 4/3 snimaca, aj ked APSC objektivy su uz spravidla tak malicke, ze clovek viac uz ani nepotrebuje.


 
MagickVamp
2018-10-02 07:44:51
príspevok od: marcus_labeo
Tak áno, ja tiež často poukazujem na Pentax, ktorý dokázal vyrobiť fullframové Limited sklo 43mm f1,9 vážiace len 155 g (!) a stará (ale stále predávaná) 50ka f1,4 váži 220g. Ale je mi jasné, že to sú staršie sklá, ktoré už nevykreslia 36 MPx, na rozdiel od najnovšej DFA* 50mm/1,4. Ale to je zase druhý extrém, 910g na pevnú 50ku je priveľa. A zrejme aj tie nové Canikon sklá sú skôr robené na optický výkon než primárne na malé rozmery. Ja by som prijal taký kompromis, niečo medzi. Alebo druhý model: opticky špičkové a vysoko svetelné sklá na jednej strane (pre tých, čo chcú maximálnu kvalitu a nevadí im hmotnosť), no a potom opticky kompromisnejšie sklá, možno nie tak svetelné, ale s prioritou rozmerov a nízkej hmotnosti. Ono s niečím podobným prišla aj Sigma (rady Art vs Contemporary), ale v poslednej dobe robia len tie hebedá radu Art.
Ono tak ako rastie pocet MPX snimacu, tak stale menej stacia tie v zavislosti k rozsahu a svetelnosti lahsie skla...doteraz som ospevoval Canon 24-105F4 L...so 6D fungoval skvele (20Mpx FF), nevidel som moc rozdiel ani medzi nim a pevnym sklom 50F1,8STM. Ked som kupil 30MPX FF tak mi 24-105F4 L prisiel ako blato oproti 50F1,8STM....jednoducho zrazu to bolo brutalne viditelne..... az som 24-105F4L predal, lebo mi z neho bolo na grc... preto mozno sigma sa sustreduje viac na radu ART a celkovo sa robia viac tie "hebeda".
 
acton
2018-10-02 08:29:47
príspevok od: acton
Na tie samyangy by som sa vobec nespoliehal, to preco su take lacne ma svoj dovod.
Aby som to tu doplnil aky je rozdiel medzi tazkym a lahkym a drahym a lacnym, tak dobre ako mi zaosti Tamron 24-70 v AF so Samyangom nezaostrim nikdy na MF, tie rozpravky ako je pevne sklo super na Samyang vobec neplatia, je to presne to ako u 50mm 1,8, podari sa jedna fotografia z desiatich.
S Tamronom spravit fotografiu je sekundova zalezitost, so Samyangom 10 minut a ci sa podarilo uvidite az doma.
 
jan21
2018-10-02 10:03:00
príspevok od: petriot
Pekne zhrnuté
Bol som súčasťou a viac menej zdieľam rovnaké pocity iba pri bezzrkadlovkach nikon z serie a canone som ostal sklamaní. V podstate to bolo hlavné lákadlo stánkov ale pri skúšaní ma sprevádzal pocit že urobili bezzrkadlovky ktoré nie sú úplne dotiahnuté ale vypustili ich pre dopyt čo najrýchlejšie. Veď napr. nikon nemá ani len eye ai focus ktorý olympus alebo sony má výborne doladené a je to tu viac ako 5 rokov. . pri canone bolo časté preostrenie.
Sony nepredstavil zasadne nič nove iba skvelý lahký 24mm objektív
Fuji 50r mal kráasny výstup a na "stredoformát" bol pomerne rýchly. 110mm/f2 je výborný
Spolupráca sigmy, leici a panasonicu je zaujímavá ale hneď na začiatok ukázala zvláštnosť. Pre pána kráľa veď tie objektívy s L bajonetom sú ako krava veľké!!!! Akože načo malé telo keď tie sklá sú väčšie ako na stredoformát.
Zo stánkov na osvetlenie ma zaujal PROFOTO a GODOX.
Wacom prezentoval tiež pekné 16" tablet/pc komponenty
Hass a Phase One oproti minulým rokom rapídne zmenšili veľkosť stánkov

Profoto mal naživo aj B10?
Už by to mohol aj u nás niekto serizne ukázať a predávať aj atelierove aj bateriové.
 
petriot
2018-10-02 20:39:07
príspevok od: jan21
Profoto mal naživo aj B10?
Už by to mohol aj u nás niekto serizne ukázať a predávať aj atelierove aj bateriové.
ano a vyzera skvele. skúšal som i viacero full odpalov a fajn. dokonca zapožali k tomu i controler sony. šikovná vec a vraj na jedno nabitie cca 300 full odpalov. je to 250W.

pre tych panov tam hore - mirr bol stvoreny ako mensia alternatíva FF - možete porovnavat jednotlivé objektívy ale treba to brať ako celok a ja mam teraz o 3kg menšiu výbavu ako som mal pri nikone a to je podstatné. BTW BATIS
A moj názor je že zrkadlo už dožíva a bolo to tam cítiť. A to že som povedal že L mount su monštrá tak platí - ved vy sa tu hadate že canon alebo sony 16-35 maju 500-600gramov a hentá krava ma kilo
 

Ďalší článok z kategórie

Z kategórie

Inzercia