Chrome, smoke and Harley

Body: 16.67    Videnia: 2210    Páči sa: 0

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.

Komentáre a hodnotenia

Zoradiť od najstarších
vivian99
2010-01-23 01:21:47
Nemusi byt atraktivna modelka. Ja tiez casto jazdim ako spolujazdec na KTM. Milujem motorku a ten pocit ked sa klopi v zakrute. Je to pre mna jeden z najkrajsich adrenalinov, ktore poznam. Mam aj celkom pekne zabery, mozno niekedy uverejnim.
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-01-22 22:26:16
príspevok od: atti
Ďakujem za komentár, o to viac že ho môžem brať ako názor motorkára. Ako laikovi mi pomohlo práve to, že si mi objasnil, čo je na takomto stroji dôležité pre znalých. Presne to som potreboval. Ešte raz ďakujem.


Atti ja sa necitim byt kompozicnym umelcom, snaha bola ale neber to ortodoxne. Ak ta to uspokojilo, rado sa stalo, ozvi sa aj inokedy. Tak to citim sucasne ako motorkar aj fotograf. Ak planujes dopredu zamer a nie si si isty a hladas vzorove inspiracie, najlepsie je vygooglit obrazky a z hotovych foto clovek ovela lahsie vyberie to co mu ulahodi.
 
atti
2010-01-22 21:14:15
Ďakujem za komentár, o to viac že ho môžem brať ako názor motorkára. Ako laikovi mi pomohlo práve to, že si mi objasnil, čo je na takomto stroji dôležité pre znalých. Presne to som potreboval. Ešte raz ďakujem.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-01-22 20:57:32
Hm, krásny Harley, brilantna kresba, akurát kompo pre mna diskutabilné...

Ohladne kompa citam nizsie tazku debatu, chaosom by som to iste nenazval, lebo citim zamer autora a ani tu chaos nevidim, aj ked mne kompo neulahodilo. Ak rozmyslam ze preco autor asi takto, tak vidim nasmerovaný cez diagonálu blatnik so sedadlom, jednak opacne križom chromové časti, plus citam o nápisoch.

Moj prvy subjektivny pocit bol ze tomu chýba hlava (volant) tak casto spestrujúci svojím tvarom kompozíciu motocyklov. Pri rozkliku a prezeraní detailov som zas postrádal srdce (motor a valce). Nakolko som aj bývalý motorkár, sú to pre mňa dosť podstatné detaily. Attiart má pravdu v tom, že fotografia nemá rada polovičné riešenia, že čakáme bez ohľadu na motív buď skoro všetko (cela motorka), alebo opak, prekreslený detail kde mimo neho nie je nič. Vzhľadom na dobrú kresbu a brilanciu by som sa osobne uspokojil aj s podobným polovičným riešením, kde by boli minimalne riaditka a reflektory motorky, alebo naopak, dolná časť so srdcom - valcami s prevodovkou. Túto variantu nepovažujem za neakceptovateľnú ale neoslovila ma tak ako by autor chcel. Dva spomenuté prvky pre seba považujem za oveľa dôležitejšie ako nápisy či iné detaily ako blatník a podobne. Dodávam, že považujem tento motív za veľmi ťažko špičkovo komponovateľný ako celok. V prípade že berieme do záberu celý stroj, vyžaduje mimoriadne kvalitne a atraktivne prostredie a pozadie, resp. ešte viac, aj atraktivnu modelku ktorá príjemne doplní kompozíciu. (Atraktivnym prostredim myslene luxusne miesto ci kontrastujucau starina)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 5 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
dodo_bb
2010-01-22 20:26:51
Najprv sa mi to zdalo tiež hodne prehustené a význam fota mi unikal. Potom som si prečítal Tvoj koment, takže už viem, že prečo je to prehustené. Možno ako reklamná snímka do katalógu Harley Davidson... A škoda, jeden prekrásny detail by aj laikovi možno povedal viac o takom krásavcovi. A keď už je pozadie také ostré, minimálne by som za mašinkou ´pozametal´ tie farebné smeti :-)))
 
atti
2010-01-22 13:56:41
príspevok od: atiart
.... pozerám sa nato už tak minútu, a neviem prísť nato, čo s tým chcel autor žícť ..... za 1. detailové kompo, bez vyzdvihnutie dominantného detailu ... 2. nevyužitá svetelnosť objektívu 2,8 tj. pozadie príliš ostré ...... 3. celý obraz trpí prehusteným priestorom priam chaoticky, čo prezrádza, že fotograf to bez rozmýšľania iba od-cvakol v rýchlosti ako keď môj syn popýta odo-mňa foťak, že daj ocko idem to odfotiť, lebo sa mi to páči ....
čítaj nižšie
 
atti
2010-01-22 13:54:31
príspevok od: atti
S clonou súhlas, ak rátam zámer, tak by bola F4 a nie 6,3.
Konečne som si našiel čas Ti riadne odpovedať:
Ad cvak: mojim zámerom bolo nafotiť motorku inak, než ju vídame na fotkách. Jedná sa o Harley Davidson (logo je bod záujmu číslo 1) z rady Road King (logo je bodom záujmu číslo 2). (Vedľajší) Bod záujmu číslo 3 je všeobecne pochrómovaná časť včetne v tomto rozlíšení nie moc dobre čitateľným nápisom na pochrómovanej časti. Spomenuté veci postačia na identifikáciu konkrétneho výrobku bez toho, aby sa dalo špecifikovať, či je na motocykle niečo extra, alebo sa bavíme o štandardnom vybavení.
Ad kompozícia: síce sa ti to možno bude zdať divné, ale bola premyslená tiež. Všimni si, že líniu nárazníku v PDR nájdeš zrkadlovo v LHR a síce líniou sedačky a obrysu motorky. Tiež sa môžme baviť o jin-jang, nakoľko PDR tmavé a v rovnakom objeme LHR svetlé. Nie až tak výrazne, ale to samé nájdeš v rámci technických možností aj medzi LDR a PHR.
Ad clona: síce som nižšie písal F4, pretože orientačne by pokryla celý potrebný rozsah hĺbky ostrosti, ale potom som sa zamyslel a vychádza mi to tak, že veru som mal použiť presne tú clonu, kde mi objektív kreslí čo najviac, a pozadie rozostrovať v rámci post-process. Žiadna F 2,8, do toho rozsahu by sa body záujmu nevtesnali a tiež by neboli chrómové časti tak pekne vykreslené).
Zjavne ale napriek snahe môj zámer vyšiel nazmar, pretože napriek poriadku na fotografii na teba pôsobí chaoticky. To beriem, proste nie všetko sa vydarí.
Čo sa týka porovnania mojej skromnej osoby s výkonmi syna umelca: mám to brať ako kompliment alebo ako kritiku?
Po vyjasnení si spomenutých vecí sa môžme vrátiť k téme ´ako spraviť ten záber lepšie´ alebo ´ako zo záberu vytiahnuť viac´ :)
 
atti
2010-01-22 10:11:11
príspevok od: atiart
.... pozerám sa nato už tak minútu, a neviem prísť nato, čo s tým chcel autor žícť ..... za 1. detailové kompo, bez vyzdvihnutie dominantného detailu ... 2. nevyužitá svetelnosť objektívu 2,8 tj. pozadie príliš ostré ...... 3. celý obraz trpí prehusteným priestorom priam chaoticky, čo prezrádza, že fotograf to bez rozmýšľania iba od-cvakol v rýchlosti ako keď môj syn popýta odo-mňa foťak, že daj ocko idem to odfotiť, lebo sa mi to páči ....
S clonou súhlas, ak rátam zámer, tak by bola F4 a nie 6,3.
 
atiart
2010-01-22 08:38:36
.... pozerám sa nato už tak minútu, a neviem prísť nato, čo s tým chcel autor žícť ..... za 1. detailové kompo, bez vyzdvihnutie dominantného detailu ... 2. nevyužitá svetelnosť objektívu 2,8 tj. pozadie príliš ostré ...... 3. celý obraz trpí prehusteným priestorom priam chaoticky, čo prezrádza, že fotograf to bez rozmýšľania iba od-cvakol v rýchlosti ako keď môj syn popýta odo-mňa foťak, že daj ocko idem to odfotiť, lebo sa mi to páči ....
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 2 | Impakt: 6 | Priemer: 4.67
 
 


Technika: Nikon D90, Nikon D600, Fujifilm X20,

Objektívy: Tamron 17-50mm F/2.8 AF SP XR Di-II LD Asp IF, Tamron 70-200mm F/2.8 AF SP Di LD (IF) Macro, Nikkor 50mm f/1.4 G AF-S , Nikkor 24-85mm F3.5-4.5G ED VR AF-S, Nikkor 85mm F1,8G AF-S, Tokina 11-16 f2,8 AF AT-X Pro DX,

Clona: F 6,3
Expozícia: 1/100s sec
ISO: 200
Fotoaparát: Nikon D90
Objektív: Tamron 17-50mm F/2.8 AF SP XR Di-II LD Asp IF
Pridané: 2010-01-22 06:48:19
Na kritiku: 2010-01-22 06:48:19
Miesto:Kutná Hora
Témy: technika
Albumy: na ulici