Dik za koment,ja mam rada vsetky rocne obdobia, najviac leto a ked ma nieco zaujme ,je mi jedno aku to ma postupnost.
Ten obrazok vody je moc pekny.
Bol si v Azii? Zda sa mi ,ze ich kultura Tqa zaujala.
Dakujem za rozsiahly komentar.Skusim tmavsiu verziu , som naklonena akymkolvek zmenam, hoci priznam sa subjektivne inklinujem k tejto verzii.
Historia povodu fotky je nasledovna: zacala som macrom fotit plody na konariku
.Po viacerych nevydarenych pokusoch som vymenila objektiv a skusala zaujat farbami konarika s hlbsou DOF.
No ,pri tom som ja zabudla , ze na foto sa pozerame zlava doprava, ked to bolo hotove pacili sa mi stale farby ale nebola som spokojna ,tak som to rozdiskutovala v sukromnom fore.Z viacerych navrhov ma nakoniec najviac chytil tento, tak som ho zverejnila:-))).
Presne tak ako Steves už spomenul. Celý obrázok otočiť. Ostrá časť doľava a neostrá doprava. Mám potom z neho o moc lepší pocit. Neviem ako ostatní, ja väčšinou čítam zľava doprava. Tam mám ostré písmenká a vpravo ešte trochu rozmazaný text, ku ktorému postupne prídem. Ale niekde v Ázii by mali lepší pocit asi z tejto:) Niečo podobné sa mi už raz stalo Tu:
Záber nám prináša kus tepla z pekného jesenného dńa ;-)
Myslím že tmavšia verzia by mala vyšší impact. Na viacerých lístkoch sa lokálne stráca kresba a ide do prepalu. Kompozične ma v LHR svetlý rozostrený konár ruší, buď komponovať bez neho alebo ho aspoň preklonovať dodatočne zvyšným pekne rozpitým pozadím.
Čo sa týka DOF, ak je už takáto, tak by som obraz stranovo preklopil kvôli psychologickému aspectu. DOFka je vnímaná rôznorodo a mnohým vadí strácanie sa ostrosti u centrálneho motívu. Spravidla obraz po častiach vnímame klasicky ako pri čítaní, zľava doprava. Otočením by najprv bola vnímaná dostatočne zaostrená časť a až následne smerom do prava by sa ostrosť strácala. Šikmejší uhol snímania by koniec vetvičky asi prijateľnejšie rozostril. Dojem je najsilnejší, ak je buď celý motív brilantne ostrý alebo naopak, ak vznikne čo najvätší rozdiel medzi ostrou a neostrou časťou motívu. Toto je čosi uprostred.
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom
Komentáre a hodnotenia
Zoradiť od najstaršíchTen obrazok vody je moc pekny.
Bol si v Azii? Zda sa mi ,ze ich kultura Tqa zaujala.
Dakujem za rozsiahly komentar.Skusim tmavsiu verziu , som naklonena akymkolvek zmenam, hoci priznam sa subjektivne inklinujem k tejto verzii.
Historia povodu fotky je nasledovna: zacala som macrom fotit plody na konariku
.Po viacerych nevydarenych pokusoch som vymenila objektiv a skusala zaujat farbami konarika s hlbsou DOF.
No ,pri tom som ja zabudla , ze na foto sa pozerame zlava doprava, ked to bolo hotove pacili sa mi stale farby ale nebola som spokojna ,tak som to rozdiskutovala v sukromnom fore.Z viacerych navrhov ma nakoniec najviac chytil tento, tak som ho zverejnila:-))).
https://www.ephoto.sk/uzivatelska-sekcia/foto-galeria/?action=showPhoto&id=82614&autor_id=8997
Ináč veľmi pekne zamiešané farby na ,,palete“ . Mám takú preskačkovú postupnosť obľúbenosti: jar, jeseň, leto, zima. A vy? :))
Myslím že tmavšia verzia by mala vyšší impact. Na viacerých lístkoch sa lokálne stráca kresba a ide do prepalu. Kompozične ma v LHR svetlý rozostrený konár ruší, buď komponovať bez neho alebo ho aspoň preklonovať dodatočne zvyšným pekne rozpitým pozadím.
Čo sa týka DOF, ak je už takáto, tak by som obraz stranovo preklopil kvôli psychologickému aspectu. DOFka je vnímaná rôznorodo a mnohým vadí strácanie sa ostrosti u centrálneho motívu. Spravidla obraz po častiach vnímame klasicky ako pri čítaní, zľava doprava. Otočením by najprv bola vnímaná dostatočne zaostrená časť a až následne smerom do prava by sa ostrosť strácala. Šikmejší uhol snímania by koniec vetvičky asi prijateľnejšie rozostril. Dojem je najsilnejší, ak je buď celý motív brilantne ostrý alebo naopak, ak vznikne čo najvätší rozdiel medzi ostrou a neostrou časťou motívu. Toto je čosi uprostred.