Fontána Panteónu

Body: 84.00    Videnia: 490    Páči sa: 12

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.

Komentáre a hodnotenia

Zoradiť od najstarších
PeterTalian
2024-09-24 22:48:51
príspevok od: Marek Vančo
jednoznačne táto farebná. Tá zelená voda je tam dobrá!
vdaka Marek
 
Marek Vančo
2024-09-24 22:09:58
jednoznačne táto farebná. Tá zelená voda je tam dobrá!
 
 


Technika: Nikon D5100,

Objektívy: Sigma 10-20mm F3.5 EX DC HSM, Nikkor 24-70mm f/2.8 G ED AF-S, Tamron 70-300mm F/4-5.6 AF Di LD Macro , Nikkor 35mm f/1.8 G AF-S DX, Nikkor 50mm f/1.8G AF-S, Sigma 105mm F2.8 EX DG OS HSM,

Clona: 10
Expozícia: 1/0.13 sec
ISO: 100
Fotoaparát: Nikon D5100
Objektív: Sigma 10-20mm F3.5 EX DC HSM
Ohnisko: 10 mm
Pridané: 2024-09-24 12:26:19
Na kritiku: 2024-09-24 12:27:11
Miesto:Roma
Témy: architektúra, dokument a reportáž, nočná fotografia
Albumy: Roma
Fontána Panteónu , ktorú vytvoril sochár Leonardo Sormani podľa návrhu architekta Giacoma Della Porta z roku 1575 (1533-1602),  bola jednou z prvých fontán postavených v renesančnom Ríme . Bol postavený po obnove akvaduktu Vergine (1570), ktorý zásobuje okrem iného Fontanu della Barcaccia , Fontánu di Trevi a Fontánu štyroch riek .


Pôvodne pozostával zo zmiešanej panvy z afrického šedého mramoru , s bočnými stranami prerušenými štyrmi kruhovými oblúkmi a bol prevýšený balusterom podopierajúcim panvu. Do rukovätí polkruhov boli vložené štyri masky, na zadnej strane ktorých boli vyobrazení draci, heraldické symboly pápeža Gregora XIII. Boncompagniho (1572-1585). Vonkajšia balustráda a tri schody obklopovali bazén. Z komplexu Della Porta však dnes zostala iba nádherná mramorová panva, pretože fontána sa postupne premenila sériou zásahov.

V roku 1662 bola znížená podlaha námestia, odstránené balustrády a schody a bola postavená veľká základňa, ktorá zahŕňa mixtilineárny motív kotliny.

V roku 1711 bol na základe vôle pápeža Klementa XI Albaniho (1700-1721) na miesto hornej kotliny pristavaný centrálny obelisk Ramsesa II ., pochádzajúci z Iseo Campense a prevezený sem z neďalekého námestia Piazza San Macuto. Obelisk, podopretý zložitou sochárskou základňou, dielom Filippa Barigioniho (asi 1690-1753), sa týči na falošnom travertínovom brale, na ktorom sa v rohoch týči sokel s delfínmi, pričom na dvoch stranách toho istého sú vytesané erby rodu Albani. Na druhej strane epigraf pripomína zásahy pápeža Klementa XI.