Ostré obdĺžniky by mali vadiť? Je to proti nejakým pravidlám ? Mať k dispozícii modelku je to najjednoduchšie, ak aspoň trochu vieš fotiť. V dobe sociálnych sietí nájdeš modelku veľmi ľahko. Dôležitejšie je, čo z toho vieš vyťažiť a aby sa výsledok páčil aspoň jednej strane
Catchlight v očiach. Niekto si s tým robí starosti, niekto nie. Bez nich sú oči mŕtve a s nimi môže byť niečo v očiach rušivé. Tie sociálne siete si myslel Facebook a Instagram či aj niečo viacej špecializované ?
Súhlasím, mať takúto modelku a prirodzený výraz je vec zásadná a ďalší rozmer fotografovej zdatnosti. Ako som písal, nezvyknem isť do detailu ale už v náhľade mi do očí udrela prirodzenosť pleti a pri tak dobrých svetelných podmienkach som neodolal a potvrdil si, že žiadna umelina tam nie je, na rozdiel od často znásilňovaných portrétoch. V realite nemá detailný pohľad pod lupou žiaden zmysel a nemení, aspoň u mňa, celkový dojem z obrázku v jeho prirodzenej veľkosti. Pri tých ostrých obdížnikoch mi do hlavy hneď naskočil otáznik o svietení a tam som sa zadrel.
A vďaka za nakopnutie, je najvyšší čas niečo pre portrét urobiť, zdvihnúť sa a polistovať v knižkách čo suším v skrini, nečakať kým to niekto prinesie na striebornom podnose.
Záleží hlavne na fotografovi, aký výraz vykúzli a zachytí na tvári modelky
Počuj keď už si taký detailista tak tie ostré obdĺžniky v očiach ti nevadia? Svietenie je s mäkkými svetlami a úplne to najjednoduchšie aké sa dá v portréte zrealizovať a funguje na všetky typy tváre. Však autor ti napíše ako to mal presne rozostavané. Určite by si to s trochou naštudovania a experimentovania zvládol tiež. Ale jediná vec ktorá sa tu nedá naučiť je mať k dispozícii takúto modelku
Ostré obdĺžniky by mali vadiť? Je to proti nejakým pravidlám ? Mať k dispozícii modelku je to najjednoduchšie, ak aspoň trochu vieš fotiť. V dobe sociálnych sietí nájdeš modelku veľmi ľahko. Dôležitejšie je, čo z toho vieš vyťažiť a aby sa výsledok páčil aspoň jednej strane
Upútalo ako celok, zároveň všetky prvky - výzor/prirodzenosť a výraz modelky, svetlo, kompozícia, finálna úprava - na veľmi vysokej úrovni, všetko pekne vyvážené a nič sa nederie zbytočne dopredu.
Zvyčajne neskúmam prílišné detaily, ale tento obrázok som si stiahol v tom vyššom rozlíšení a pozeral ešte pod lupou. Klobúk dolu, pekná práca. Stále dosť detailov aj pri príjemne "mäkších" častiach tváre, bez použitia mnohými obľúbenej agresívnej žehličky. Keď už by som mal nasilu niečo hľadať, tak snáď len zmäkčiť prechody tieňov na rukách pri konci rukávov.
Mám málo skúseností so svietením a portrétom. Vážne by ma zaujímalo, aké zdroje a v akých polohách boli použité. Podľa odlesku je jeden z nich tuším obdĺžnikový a smeruje zľava/zdola, ale to len tápem. Ak sa dá, poprosím uviesť, vďaka.
Ďakujem pekne. Čo sa svietenia týka, ide o 2xsoftbox 60x60. Jeden z ľavej - hornej strany a druhý frontálne zdola. Hodnoty si už nepamätám Cením si, že si to prezrel až takto precízne. Ja väčšinou dávam na prvý dojem a skoro vôbec neskúmam detaily, len keď na to niekto upozorní. Prajem Ti super svetlo
Počuj keď už si taký detailista tak tie ostré obdĺžniky v očiach ti nevadia? Svietenie je s mäkkými svetlami a úplne to najjednoduchšie aké sa dá v portréte zrealizovať a funguje na všetky typy tváre. Však autor ti napíše ako to mal presne rozostavané. Určite by si to s trochou naštudovania a experimentovania zvládol tiež. Ale jediná vec ktorá sa tu nedá naučiť je mať k dispozícii takúto modelku
Súhlasím, mať takúto modelku a prirodzený výraz je vec zásadná a ďalší rozmer fotografovej zdatnosti. Ako som písal, nezvyknem isť do detailu ale už v náhľade mi do očí udrela prirodzenosť pleti a pri tak dobrých svetelných podmienkach som neodolal a potvrdil si, že žiadna umelina tam nie je, na rozdiel od často znásilňovaných portrétoch. V realite nemá detailný pohľad pod lupou žiaden zmysel a nemení, aspoň u mňa, celkový dojem z obrázku v jeho prirodzenej veľkosti. Pri tých ostrých obdížnikoch mi do hlavy hneď naskočil otáznik o svietení a tam som sa zadrel.
A vďaka za nakopnutie, je najvyšší čas niečo pre portrét urobiť, zdvihnúť sa a polistovať v knižkách čo suším v skrini, nečakať kým to niekto prinesie na striebornom podnose.
Upútalo ako celok, zároveň všetky prvky - výzor/prirodzenosť a výraz modelky, svetlo, kompozícia, finálna úprava - na veľmi vysokej úrovni, všetko pekne vyvážené a nič sa nederie zbytočne dopredu.
Zvyčajne neskúmam prílišné detaily, ale tento obrázok som si stiahol v tom vyššom rozlíšení a pozeral ešte pod lupou. Klobúk dolu, pekná práca. Stále dosť detailov aj pri príjemne "mäkších" častiach tváre, bez použitia mnohými obľúbenej agresívnej žehličky. Keď už by som mal nasilu niečo hľadať, tak snáď len zmäkčiť prechody tieňov na rukách pri konci rukávov.
Mám málo skúseností so svietením a portrétom. Vážne by ma zaujímalo, aké zdroje a v akých polohách boli použité. Podľa odlesku je jeden z nich tuším obdĺžnikový a smeruje zľava/zdola, ale to len tápem. Ak sa dá, poprosím uviesť, vďaka.
Počuj keď už si taký detailista tak tie ostré obdĺžniky v očiach ti nevadia? Svietenie je s mäkkými svetlami a úplne to najjednoduchšie aké sa dá v portréte zrealizovať a funguje na všetky typy tváre. Však autor ti napíše ako to mal presne rozostavané. Určite by si to s trochou naštudovania a experimentovania zvládol tiež. Ale jediná vec ktorá sa tu nedá naučiť je mať k dispozícii takúto modelku
Upútalo ako celok, zároveň všetky prvky - výzor/prirodzenosť a výraz modelky, svetlo, kompozícia, finálna úprava - na veľmi vysokej úrovni, všetko pekne vyvážené a nič sa nederie zbytočne dopredu.
Zvyčajne neskúmam prílišné detaily, ale tento obrázok som si stiahol v tom vyššom rozlíšení a pozeral ešte pod lupou. Klobúk dolu, pekná práca. Stále dosť detailov aj pri príjemne "mäkších" častiach tváre, bez použitia mnohými obľúbenej agresívnej žehličky. Keď už by som mal nasilu niečo hľadať, tak snáď len zmäkčiť prechody tieňov na rukách pri konci rukávov.
Mám málo skúseností so svietením a portrétom. Vážne by ma zaujímalo, aké zdroje a v akých polohách boli použité. Podľa odlesku je jeden z nich tuším obdĺžnikový a smeruje zľava/zdola, ale to len tápem. Ak sa dá, poprosím uviesť, vďaka.
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom
Komentáre a hodnotenia
Zoradiť od najstaršíchMať k dispozícii modelku je to najjednoduchšie, ak aspoň trochu vieš fotiť. V dobe sociálnych sietí nájdeš modelku veľmi ľahko.
Dôležitejšie je, čo z toho vieš vyťažiť a aby sa výsledok páčil aspoň jednej strane
A vďaka za nakopnutie, je najvyšší čas niečo pre portrét urobiť, zdvihnúť sa a polistovať v knižkách čo suším v skrini, nečakať kým to niekto prinesie na striebornom podnose.
Mať k dispozícii modelku je to najjednoduchšie, ak aspoň trochu vieš fotiť. V dobe sociálnych sietí nájdeš modelku veľmi ľahko.
Dôležitejšie je, čo z toho vieš vyťažiť a aby sa výsledok páčil aspoň jednej strane
Zvyčajne neskúmam prílišné detaily, ale tento obrázok som si stiahol v tom vyššom rozlíšení a pozeral ešte pod lupou. Klobúk dolu, pekná práca. Stále dosť detailov aj pri príjemne "mäkších" častiach tváre, bez použitia mnohými obľúbenej agresívnej žehličky. Keď už by som mal nasilu niečo hľadať, tak snáď len zmäkčiť prechody tieňov na rukách pri konci rukávov.
Mám málo skúseností so svietením a portrétom. Vážne by ma zaujímalo, aké zdroje a v akých polohách boli použité. Podľa odlesku je jeden z nich tuším obdĺžnikový a smeruje zľava/zdola, ale to len tápem. Ak sa dá, poprosím uviesť, vďaka.
Cením si, že si to prezrel až takto precízne. Ja väčšinou dávam na prvý dojem a skoro vôbec neskúmam detaily, len keď na to niekto upozorní.
Prajem Ti super svetlo
A vďaka za nakopnutie, je najvyšší čas niečo pre portrét urobiť, zdvihnúť sa a polistovať v knižkách čo suším v skrini, nečakať kým to niekto prinesie na striebornom podnose.
Zvyčajne neskúmam prílišné detaily, ale tento obrázok som si stiahol v tom vyššom rozlíšení a pozeral ešte pod lupou. Klobúk dolu, pekná práca. Stále dosť detailov aj pri príjemne "mäkších" častiach tváre, bez použitia mnohými obľúbenej agresívnej žehličky. Keď už by som mal nasilu niečo hľadať, tak snáď len zmäkčiť prechody tieňov na rukách pri konci rukávov.
Mám málo skúseností so svietením a portrétom. Vážne by ma zaujímalo, aké zdroje a v akých polohách boli použité. Podľa odlesku je jeden z nich tuším obdĺžnikový a smeruje zľava/zdola, ale to len tápem. Ak sa dá, poprosím uviesť, vďaka.
Zvyčajne neskúmam prílišné detaily, ale tento obrázok som si stiahol v tom vyššom rozlíšení a pozeral ešte pod lupou. Klobúk dolu, pekná práca. Stále dosť detailov aj pri príjemne "mäkších" častiach tváre, bez použitia mnohými obľúbenej agresívnej žehličky. Keď už by som mal nasilu niečo hľadať, tak snáď len zmäkčiť prechody tieňov na rukách pri konci rukávov.
Mám málo skúseností so svietením a portrétom. Vážne by ma zaujímalo, aké zdroje a v akých polohách boli použité. Podľa odlesku je jeden z nich tuším obdĺžnikový a smeruje zľava/zdola, ale to len tápem. Ak sa dá, poprosím uviesť, vďaka.