Marcel, nie celkom súhlasím. Doľava to síce padá, ale príčinou je kompozičná a technická chyba. Kompozičná preto, lebo aj keď zvislice narovná, tá fotka nebude dobrá, nakoľko presvitanie oblohy zostane pod "divným" uhlom. Mne osobne tam žiadna postava nechýba, nie je to fotka z námestia v centre mesta (na rozdiel od foto Tvojho syna). Ide tu aj o zlý výber stanovišťa, z ktorého sa stlačila spúšť. Buď sa mal autor postaviť presne na stred / os stĺporadia (potom by presvitanie oblohy nebol problém) alebo sa mal postaviť asymetricky (ja by som zvolil asymetriu a postavil by som sa doľava). Presvitanie oblohy ba sa tak dostalo do zreteľného azimutu a vnímanie lineárnej perspektívy by pre ľudské oko nepôsobilo rušivo (...kokos už sa vyjadrujem ako Borbély o futbale). Technická chyba spočíva v tom, že autor si okrem zvislosti neustrážil ani kolmosť na zadnú rovinu, lebo okrem padania doľava do padá aj dozadu. To sa dá eliminovať statívom a 2-bublinkovou vodováhou.
K tej foto by mohlo byť ešte niekoľko postrehov (tiene, farebnosť), ale to je až sekundárne.
Vdaka za cenne rady. Pokusim sa coskoro prefotit 😉 inak... fakt ako Borbely vyjadrovanie ale polopatistickejsie sa to neda. Vdaka este raz
Padá ti to doľava. A možno by neuškodila nejaká postavička na oživenie.
Marcel, nie celkom súhlasím. Doľava to síce padá, ale príčinou je kompozičná a technická chyba. Kompozičná preto, lebo aj keď zvislice narovná, tá fotka nebude dobrá, nakoľko presvitanie oblohy zostane pod "divným" uhlom. Mne osobne tam žiadna postava nechýba, nie je to fotka z námestia v centre mesta (na rozdiel od foto Tvojho syna). Ide tu aj o zlý výber stanovišťa, z ktorého sa stlačila spúšť. Buď sa mal autor postaviť presne na stred / os stĺporadia (potom by presvitanie oblohy nebol problém) alebo sa mal postaviť asymetricky (ja by som zvolil asymetriu a postavil by som sa doľava). Presvitanie oblohy ba sa tak dostalo do zreteľného azimutu a vnímanie lineárnej perspektívy by pre ľudské oko nepôsobilo rušivo (...kokos už sa vyjadrujem ako Borbély o futbale). Technická chyba spočíva v tom, že autor si okrem zvislosti neustrážil ani kolmosť na zadnú rovinu, lebo okrem padania doľava do padá aj dozadu. To sa dá eliminovať statívom a 2-bublinkovou vodováhou.
K tej foto by mohlo byť ešte niekoľko postrehov (tiene, farebnosť), ale to je až sekundárne.
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom
Komentáre a hodnotenia
Zoradiť od najstaršíchIde tu aj o zlý výber stanovišťa, z ktorého sa stlačila spúšť. Buď sa mal autor postaviť presne na stred / os stĺporadia (potom by presvitanie oblohy nebol problém) alebo sa mal postaviť asymetricky (ja by som zvolil asymetriu a postavil by som sa doľava). Presvitanie oblohy ba sa tak dostalo do zreteľného azimutu a vnímanie lineárnej perspektívy by pre ľudské oko nepôsobilo rušivo (...kokos už sa vyjadrujem ako Borbély o futbale).
Technická chyba spočíva v tom, že autor si okrem zvislosti neustrážil ani kolmosť na zadnú rovinu, lebo okrem padania doľava do padá aj dozadu. To sa dá eliminovať statívom a 2-bublinkovou vodováhou.
K tej foto by mohlo byť ešte niekoľko postrehov (tiene, farebnosť), ale to je až sekundárne.
Ide tu aj o zlý výber stanovišťa, z ktorého sa stlačila spúšť. Buď sa mal autor postaviť presne na stred / os stĺporadia (potom by presvitanie oblohy nebol problém) alebo sa mal postaviť asymetricky (ja by som zvolil asymetriu a postavil by som sa doľava). Presvitanie oblohy ba sa tak dostalo do zreteľného azimutu a vnímanie lineárnej perspektívy by pre ľudské oko nepôsobilo rušivo (...kokos už sa vyjadrujem ako Borbély o futbale).
Technická chyba spočíva v tom, že autor si okrem zvislosti neustrážil ani kolmosť na zadnú rovinu, lebo okrem padania doľava do padá aj dozadu. To sa dá eliminovať statívom a 2-bublinkovou vodováhou.
K tej foto by mohlo byť ešte niekoľko postrehov (tiene, farebnosť), ale to je až sekundárne.
Ale aby som sa nechválil cudzím perím - toto odfotil môj syn.
Ale aby som sa nechválil cudzím perím - toto odfotil môj syn.