Fotoaparát: | Sony Cyber-shot DSC-F828 |
---|
Pridané: | 2009-06-14 03:36:31 | Na kritiku: | 2009-06-14 03:36:31 | Miesto: | Sk, Košice ND | Témy: | ľudia, ľudia a ich práca, mesto |
---|---|
Albumy: | SK - MESTÁ ,OBCE , história,kult |
Zas jedna zvislá panorámka, asi moja najťažšia, strávil som nad ńou kopu hodín. Zachytáva celý rozsah od priestoru dole pod balkónom až po výzdobu na plafóne hore nad balkónom, nad našimi hlavami. Fotená len tak z ruky, bez statívu, s rukou a fotoaparátom pritlačeným kde sa dalo. Najťažšia preto, lebo sa pri fotografovaní a finalizácii súčasne vyskytlo viac ťažkých problémov.
Prvým bol mimoriadne široký HDR / svetelný rozsah. Od priameho silného protisvetla (luster z mnohých žiaroviek svietiaci počas prestávky) až po úplne tmavé lóže a scénu fotenú počas predstavenia pri zhasnutom lustri. Teoreticky by malo stačiť spojiť zo 4 fotky na šírku, postavené nad seba. Kvôli oblastiam s rôznym svetlom však bolo nutné jednotlivé zábery exponovať osobitne na viackrát, všetky tmavé aj svetlé miesta so správnou expozíciou, niektoré osobitne aj počas prestávky, aj počas predstavenia.
Druhým problémom bol tvar sály, relativne šlo o úzky vysoký "komín", ak som chcel napriek tomu získať širší a zbokov neurezaný pohľad, musel som použiť ,maximálne možné širokouhlé ohnisko (28mm) čo následne svojím skreslením perspektívy architektúry zblízka robí neskutočný problém pri spájaní snímok dokopy. Na niektorých miestach som skreslené línie vracal do pôvodnej polohy priam čarovaním s malými segmentmi a čiarami.
Tretím problémom boli postavy hercov, pohybujúce a tancujúce dosť rýchlo po scéne. Fotil som to zhora z balkóna, relatívne z diaľky, z ruky a pri náladovom javiskovom osvetlení a dlhej expozícii sa potom zákonite rozmazávali. Snímok použitý pre scénu javiska bol jediným použiteľným z cca asi 5O-ich... aj to len vďaka šťastnému vystihnutiu rúk v hornej úvrati, keď sa postavy a ruky v čase zdvihnutia a vracania v najvyššom bode pozastavili. Ten moment trval dlhšie ako počas iného pohybu a napriek tomu že som sa zámerne o neho snažil veľakrát, vyšiel iba jeden.
Exif sa nedá vyplniť, ide o poskladanie z mnohých, rôzne exponovaných snímkov. Iso myslím asi 64 pri osvetlenom priestore a asi o niečo vyššie pri expozícii javiska a bočných lóží.
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom
Komentáre a hodnotenia
Zoradiť od najstaršíchDíky.
Trochu opozdene vdaka za velmi motivacny koment ;-))
1) za nevhodne pouzite nastroje sa nepovazuje to, ked fotis s takym fotakom aky prave mas, ked si ako divak na predstaveni v divadle (a nie si profik co tam pride fotit na zakazku :-)
2) za danych podmienok mne presvedcivost vysledku uplne staci, mozes s ovela lepsim sersamom vyskusat podobnu situaciu v divadle a odprezentovat tu spomínané presvedcivé poskladanie panorámy z vnútornej architektúry :-) rad ti to potom pochvalim (a bez ironie!) aj ked to uz uz bude potom vecou tvojej cti a nie divackym cvakom z ruky pocas predstavenia ako som to robil ja :-)
3) preco nie 40D som uz vysvetlil v bode 1
4) pri vyssom ISE by nic nebolo urobene lahsie a menej pracne (!) mimo jedinej zanedbatelnej zalezitosti, co iste dobre vies, akurat by som bol vyšším ISO do obrazu nasr.. kopu šumu. Aj ta jedina cast co by bola vyssím ISO lahsie vyriesena (zachytenie postav v pohybe) bola zrealizovaná este v divadle (i ked samozrejme za vyssieho odpadu) a teda vyssie ISO by ani u nej nemalo dopad na zniženie pracnosti postprocesu (tj. hodín práce co som spomínal). A volba ISO nema nic spolocne uz vobec s pracnostou skladania panoramy a HDR expozicii v PP ( rozsah HDR je rovnaky bez ohladu na volbu ISO a nemeni sa nímn ani pracnost skladania panoramy u zbiehajucich linii u sirokouhleho objektivu u vnutornej architektury v uzkom komine).
5) kompozicne respektujem tvoj nazor, architektura sa spravidla ani neda dobre fotit sirokym ohniskom inak ako zo stredu, ale v tomto pripade sa mne osobne ovela viac pacila tato volba, ovela viac vynikli fresky na plafone a ich obraz ani obluky neboli sucho a fadne orezane akoby to bolo pol na pol, spodok tym padom musel kompromisom zostat ako je, v com ale nevidim kompozicnu chybu ci problem.
6) tym padom (bod5) som nemal zaujem dostat sa na presny stred a keby som to chcel, urcite tam som a aj so stativom :-) Ale neslo o zivot a fotka je iba puhym spestrenim mojej tvorby, realizovana nenasilne popri inych aktivitach ;-) Ak som napr. chcel, tak som bol na koncerte Kim Wide jedinym amaterom priamo v ohradenej zone pre profikov uplne pod nou... a bolo to v KE, v US Steel arene, kde je oficialne celkový a všeobecný zakaz fotenia v celom areáli...
Kompozicne som za symetriu, tu si trocha zboku. Ak sa na spresny stred nedalo dostat, o tom to je, dostat sa tam.. ;)