In the center

Body: 217.00    Videnia: 1623    Páči sa: 31

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.

Komentáre a hodnotenia

Zoradiť od najstarších
FencyPhoto
2015-01-24 00:22:47
príspevok od: zaria
mne sa to páči, pôsobí tak ukľudňujúco ... máš aj bw verziu ?
Ahoj BW verziu nemám, ani som neskúšala, zriedkavo prevádzam niečo do BW, som viac za využitie všetkých prostriedkov (aj farieb)....ale za pokus to možno stojí
 
FencyPhoto
2015-01-24 00:20:10
príspevok od: kasko
hoj, vratil som sa este raz k fotke. Riesime subjektivne/objektivne a blabla. Redakcia sama pise, ze tlacica paci sa, vznikla kvôli zjednoduseniu hlasovania, lebo nie kazdy vedel posudit vsetky cislice hlasovania.... keby boli cislice, tak sa k môjmu nazoru postavis asi inak. A este sa pise, ze radsej si clovek precita kritiku, ako sa vytesuje len s poctu hlasov. Ale teraz o mne ako hlasujem a co dam paci sa a co nie - fotku na 90% odtuknem ak je mozna vytlacit v rozumnej kvalite napr, na A3 format a prijal by som ju viset v obyvacke.... ak nie, tak pripadne nieco napisem. Potom je kopec dalsich fotiek, ktore ma vôbec neoslovia a ani ich nerozkliknem - ta tvoja tam nepatri - tu som otvoril a este aj cosik napisal, takze ma urcite zaujala a chcel som len poradit/pomoct...asi sa to nepodarilo, prepac.
Nie, ja sa ospravedlňujem, len ma naozaj vedia stále otrepané subjektívne prkotiny vytočiť Príjmam tvoj subjektívny názor, súhlasím s tebou....obaja máme rôzne priority
 
kasko
2015-01-23 21:48:01
hoj, vratil som sa este raz k fotke. Riesime subjektivne/objektivne a blabla. Redakcia sama pise, ze tlacica paci sa, vznikla kvôli zjednoduseniu hlasovania, lebo nie kazdy vedel posudit vsetky cislice hlasovania.... keby boli cislice, tak sa k môjmu nazoru postavis asi inak. A este sa pise, ze radsej si clovek precita kritiku, ako sa vytesuje len s poctu hlasov. Ale teraz o mne ako hlasujem a co dam paci sa a co nie - fotku na 90% odtuknem ak je mozna vytlacit v rozumnej kvalite napr, na A3 format a prijal by som ju viset v obyvacke.... ak nie, tak pripadne nieco napisem. Potom je kopec dalsich fotiek, ktore ma vôbec neoslovia a ani ich nerozkliknem - ta tvoja tam nepatri - tu som otvoril a este aj cosik napisal, takze ma urcite zaujala a chcel som len poradit/pomoct...asi sa to nepodarilo, prepac.
 
rasto.tn
2015-01-23 13:13:19
príspevok od: Jubi
"Viem, že kedysi tu boli autori, ktorí cielene svoje koláže zatajovali (neuvádzali) a prezentovali ich ako skutočnú fotku a dostali tak mnoho užívateľov do omylu."

...ale ved to predsa vobec nevadi.
Áno, sú užívatelia, čo im to naozaj nevadí, ako sa dostal autor k danému výsledku. Mne osobne to však vadí, mám rád férové jednanie a prístup. Na fotku sa neraz dívam aj v inom kontexte, ako len berúc do úvahy výsledný produkt - fotku.
___
Dávno, dávno tu bol ževraj autor (už si to ani moc nepamätám a nie som si istý 100% pravdivosťou; ale keby túto debatu niekto číta, kto si to pamätá, nech to buď potvrdí, alebo vyvráti), ktorý chytal chrústy, či aký hmyz, doma ich napichol na špendlík a prezentoval ako hmyzí wildlife. Výsledná fotka vypadá, že je nafotená na zelenej lúke v prostredí kvetov, v skutočnosti backstage fotky je v obývačke so zeleným výkresom na pozadí. Samozrejme, s nadhľadom povedané. Účel nesvätí prostriedky. Aj keď to už je zas aj téma o inom.
 
Jubi
2015-01-23 13:06:20
príspevok od: rasto.tn
Som sa pozornejšie pozrel na tú fotku s vtákmi - možno to bolo aj preto, lebo si tam nedal kategóriu montáž/koláž. Napr. mne osobne sa nie vždy chce skúmať to, koľko bolo toho vo fotke zaretušované, vložené, nakolážované...A mnohí sa na fotku nepozrú pozornejšie a automaticky akceptujú všetko vo fotke - čomu chápem, užívatelia nie sú policajti, aby skúmali, čo je pravda a čo koláž.
____
Viem, že kedysi tu boli autori, ktorí cielene svoje koláže zatajovali (neuvádzali) a prezentovali ich ako skutočnú fotku a dostali tak mnoho užívateľov do omylu.
"Viem, že kedysi tu boli autori, ktorí cielene svoje koláže zatajovali (neuvádzali) a prezentovali ich ako skutočnú fotku a dostali tak mnoho užívateľov do omylu."

...ale ved to predsa vobec nevadi.
 
tibren
2015-01-23 13:04:11
pri 500kb limite doporucujem vkladat fotky v mensej velkosti, potom aj kvalita moze byt vyssie nastavena. keby to bola dlhocasovka urobena nejakym silnym ND filtrom, to by chytilo grady skusil by som aj c/b.
 
rasto.tn
2015-01-23 13:02:37
príspevok od: Jubi
No ved prave , ja viem ze su tam neni dobre vlozene ale vravim a opakujem sa znova, fotka ja aj o pocite a dokazom toho je aj to ze sa ludom pacila a vela ich sa udivilo ako sa mi podarilo odfotit tych vtakov zaroven s nou, chapes? Je to o pocite
Som sa pozornejšie pozrel na tú fotku s vtákmi - možno to bolo aj preto, lebo si tam nedal kategóriu montáž/koláž. Napr. mne osobne sa nie vždy chce skúmať to, koľko bolo toho vo fotke zaretušované, vložené, nakolážované...A mnohí sa na fotku nepozrú pozornejšie a automaticky akceptujú všetko vo fotke - čomu chápem, užívatelia nie sú policajti, aby skúmali, čo je pravda a čo koláž.
____
Viem, že kedysi tu boli autori, ktorí cielene svoje koláže zatajovali (neuvádzali) a prezentovali ich ako skutočnú fotku a dostali tak mnoho užívateľov do omylu.
 
Jubi
2015-01-23 12:59:08
príspevok od: rasto.tn
Akurát som aj ja k tebe reagoval. K trochu inému aspektu. Myslím, že žiadne útoky z tvojej, ani mojej strany nehrozia. Slušná diskusia vždy prospeje. A súhlasím s tebou, je na tvojej voľbe, čo sa ti viacej páči a treba to rešpektovať, ale zároveň treba brať do úvahy aj druhú stranu.
___
Ak tu niekto ten "cit" na majáku nevidí, nepovažujem to za problém, alebo nebodaj vyhlasovanie o tom, že daný človek nemá tzv. umelecké cítenie. Ak o niečom poviem - tj. vo fotke, že sa tam nachádza, nejaký abstraktný aspekt, automaticky to neznamená, že tam aj naozaj je prítomný. Verím, že vieš, ako to myslím.
Hej chapem. Len vravim zbytocne riesite kvalitu fotky a zabudate na to ostatne.
 
Jubi
2015-01-23 12:56:54
príspevok od: rasto.tn
Keď ťa ľudia upozornili k predmetnej fotke, že vtáky tam nie sú dobre "vložené", bude na tom niečo pravda (s ich názormi sa stotožňujem). Argument, že sa to páči mnoho iným ľuďom - to je len preto že nepristupujú k fotkám kriticky a dôsledne - veď napokon, aj Nový čas sa ľudom páči (minimálne podľa predajnosti).
No ved prave , ja viem ze su tam neni dobre vlozene ale vravim a opakujem sa znova, fotka ja aj o pocite a dokazom toho je aj to ze sa ludom pacila a vela ich sa udivilo ako sa mi podarilo odfotit tych vtakov zaroven s nou, chapes? Je to o pocite
 
rasto.tn
2015-01-23 12:55:49
príspevok od: Jubi
Rasto teraz to neber ako útok ale medzi tvojimi foto tam mas peknu fotku Tn hradu a mostu. Ok fotka je technicky aj kompozicne ok, ale tato jej fotka ma nieco v sebe , co evidentne nevidis. A ver ze keby si mam vybrat ktora pojde do obyvacky na stenu tak je to jednoznacne ten majak, i ked je podla vas kvalitativne zle odfoteny, MA TO CIT
Akurát som aj ja k tebe reagoval. K trochu inému aspektu. Myslím, že žiadne útoky z tvojej, ani mojej strany nehrozia. Slušná diskusia vždy prospeje. A súhlasím s tebou, je na tvojej voľbe, čo sa ti viacej páči a treba to rešpektovať, ale zároveň treba brať do úvahy aj druhú stranu.
___
Ak tu niekto ten "cit" na majáku nevidí, nepovažujem to za problém, alebo nebodaj vyhlasovanie o tom, že daný človek nemá tzv. umelecké cítenie. Ak o niečom poviem - tj. vo fotke, že sa tam nachádza, nejaký abstraktný aspekt, automaticky to neznamená, že tam aj naozaj je prítomný. Verím, že vieš, ako to myslím.
 
rasto.tn
2015-01-23 12:51:12
príspevok od: Jubi
Nenechaj sa odradit, tiez tu mam jednu foto www.ephoto.sk/fotogaleria/fotografie/485943//?s=photos kde mi zacali niektorí pisat ze tie vtaky tam niesu dobre "kvalitne" urobene, a pritom sa tato foto ludom tak paci ze sa ma pytaju ako sa nam podarilo odfotit tie vtaky zaroven s jej momentom , tak potom o com to je , tvoja foto je perfektná aj keby bola ta obloha este viacej kockovana tak neriesim a mam z nej dobry pocit
Keď ťa ľudia upozornili k predmetnej fotke, že vtáky tam nie sú dobre "vložené", bude na tom niečo pravda (s ich názormi sa stotožňujem). Argument, že sa to páči mnoho iným ľuďom - to je len preto že nepristupujú k fotkám kriticky a dôsledne - veď napokon, aj Nový čas sa ľudom páči (minimálne podľa predajnosti).
 
Jubi
2015-01-23 12:47:03
príspevok od: rasto.tn
Samozrejme, že Kasko to napísal dobre. Mám pocit, že slovo umenie (pocity) sú vždy tzv. posledná inštancia, kam autori zachádzajú, aby obhájili svoje nie príliš podarené diela (napr. aj v oblasti TK). Ale to je už obohraná platňa. Dnešné tzv. umenie v mnoho prípadoch nie je o dokonalosti, lebo k dokonalosti a pod. treba mať talent, prípravu, tréning, vzdelanie...Dole v prílohe uvádzam umenie a "umenie".
___
To je tu tiež taký fenomén, kedy ľudia majú nakúpenú techniku za 2 tisíc € a následne vyhlasujú, že TK, je posledná vec, čo ich zaujíma. ___????.___
___
K fotke: plusom je zachovaná spodná línia chodníka s okrajom fotky, proporcionálne vyváženie majáku + oblohy. Verím však, že podobný snímok by sa dal nafotiť aj klasicky, tj. bez nejakého kolážovania. V TK bola spomínaná obloha, ale pravdupovediac, už som tu videl aj technicky horšie fotky.
___
BTW: konštrukčný a konštruktívny sú dva rozdielne pojmy.
Rasto teraz to neber ako útok ale medzi tvojimi foto tam mas peknu fotku Tn hradu a mostu. Ok fotka je technicky aj kompozicne ok, ale tato jej fotka ma nieco v sebe , co evidentne nevidis. A ver ze keby si mam vybrat ktora pojde do obyvacky na stenu tak je to jednoznacne ten majak, i ked je podla vas kvalitativne zle odfoteny, MA TO CIT
 
rasto.tn
2015-01-23 12:29:54
príspevok od: JB.photo
Prepac ale dobre ti napisal. Fotka stoji na dvoch nohach. Kompozicia (umenie ako to volas a vsetko okolo) a technicka kvalita. Ked je jedna vec zla,foto pokulhava.
Samozrejme, že Kasko to napísal dobre. Mám pocit, že slovo umenie (pocity) sú vždy tzv. posledná inštancia, kam autori zachádzajú, aby obhájili svoje nie príliš podarené diela (napr. aj v oblasti TK). Ale to je už obohraná platňa. Dnešné tzv. umenie v mnoho prípadoch nie je o dokonalosti, lebo k dokonalosti a pod. treba mať talent, prípravu, tréning, vzdelanie...Dole v prílohe uvádzam umenie a "umenie".
___
To je tu tiež taký fenomén, kedy ľudia majú nakúpenú techniku za 2 tisíc € a následne vyhlasujú, že TK, je posledná vec, čo ich zaujíma. ___????.___
___
K fotke: plusom je zachovaná spodná línia chodníka s okrajom fotky, proporcionálne vyváženie majáku + oblohy. Verím však, že podobný snímok by sa dal nafotiť aj klasicky, tj. bez nejakého kolážovania. V TK bola spomínaná obloha, ale pravdupovediac, už som tu videl aj technicky horšie fotky.
___
BTW: konštrukčný a konštruktívny sú dva rozdielne pojmy.
 
Jubi
2015-01-23 12:14:02
príspevok od: JB.photo
Prepac ale dobre ti napisal. Fotka stoji na dvoch nohach. Kompozicia (umenie ako to volas a vsetko okolo) a technicka kvalita. Ked je jedna vec zla,foto pokulhava.
A nech pokulhava ale je to krasna foto, bodaj by tu bolo viacej takych ktore maju viacej pocitu a menej tej vasej dokonalosti, ktora sa aj tak neda presne zmerat
 
Jubi
2015-01-23 12:12:09
Nenechaj sa odradit, tiez tu mam jednu foto www.ephoto.sk/fotogaleria/fotografie/485943//?s=photos kde mi zacali niektorí pisat ze tie vtaky tam niesu dobre "kvalitne" urobene, a pritom sa tato foto ludom tak paci ze sa ma pytaju ako sa nam podarilo odfotit tie vtaky zaroven s jej momentom , tak potom o com to je , tvoja foto je perfektná aj keby bola ta obloha este viacej kockovana tak neriesim a mam z nej dobry pocit
 
JB.photo
2015-01-23 09:24:34
príspevok od: FencyPhoto
Preto ju pozeraj len v náhľade fotka je úplne deštrukčne skomprimovaná a zmenšená, moje fotografie nie sú o technickej dokonalosti ale o myšlienke, kompozícii a pocitoch . Odkedy je vlastne umenie o dokonalosti?! Prijala by som tvoju kritiku za konštrukčnú, ale tvoje záverečné slová to nepotvrdzujú. Myslela som si, že máš väčšiu umeleckú dušu... (jedna vec je vytvárať umenie ale oveľa dôležitejšie je ho vedieť prijať)
Prepac ale dobre ti napisal. Fotka stoji na dvoch nohach. Kompozicia (umenie ako to volas a vsetko okolo) a technicka kvalita. Ked je jedna vec zla,foto pokulhava.
 
zaria
2015-01-23 08:13:55
mne sa to páči, pôsobí tak ukľudňujúco ... máš aj bw verziu ?
 
FencyPhoto
2015-01-22 23:48:57
príspevok od: kasko
v nahlade to vyzera akotak dobre, po rozkliku...... hlavne ta obloha je cela rozbita. Sorry, tudy cesta nevede
Preto ju pozeraj len v náhľade fotka je úplne deštrukčne skomprimovaná a zmenšená, moje fotografie nie sú o technickej dokonalosti ale o myšlienke, kompozícii a pocitoch . Odkedy je vlastne umenie o dokonalosti?! Prijala by som tvoju kritiku za konštrukčnú, ale tvoje záverečné slová to nepotvrdzujú. Myslela som si, že máš väčšiu umeleckú dušu... (jedna vec je vytvárať umenie ale oveľa dôležitejšie je ho vedieť prijať)
 
kasko
2015-01-22 21:59:39
v nahlade to vyzera akotak dobre, po rozkliku...... hlavne ta obloha je cela rozbita. Sorry, tudy cesta nevede
 
sunajn
 
 


Technika: Nikon D3100, Nikon D7000,

Objektívy: Nikkor 18-55mm f/3.5-5.6G ED II AF-S DX Zoom, Nikkor 50mm f/1.8 AF, Tamron SP 70-300mm f/4-5.6 Di VC USD, Tokina 11-16 f2,8 AF AT-X Pro DX,

Príslušenstvo: filter UV Tiffen 52mm filter CPL Sigma 52mm Battery grip Meike (D3100) Odrazné dosky 5v1 110cm Nikon SB-700 Statív Velbon CX-888

Pridané: 2015-01-18 13:55:31
Na kritiku: 2015-01-22 21:15:57
Miesto:
Témy: montáž / koláž, more, voda