Clona: | 8 |
---|---|
Expozícia: | 1/160.00 sec |
ISO: | 100 |
Fotoaparát: | Canon EOS 5D Mark II |
Ohnisko: | 35 mm |
Pridané: | 2014-12-30 14:39:47 | Na kritiku: | 2014-12-30 14:39:56 | Miesto: | CH - Kanton Wallis - Zermatt - Matterhorn | Témy: | emócie, hory, východ / západ slnka |
---|---|
(Šráfy na vode sú od rastlín plávajúcich na hladine)
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom
Komentáre a hodnotenia
Zoradiť od najstarších.
Som na odchode a neviem či to ešte dnes sem stihnem, ale ak nie, tak už teraz prajem všetkým všetko najlepšie po celý nový rok!
.
Nejde o jednu expozíciu ale o skladaný výsledok a clona nemala za úlohu udržať celý rozsah v ostrosti. Popredie bolo fotené priamo s preostrením na trávu.Problem nie je v clone ale v čase. Viac som už o postprocese a fotení napísal Jurajovi (jerzi). Pozerám exif a samotný čas 1/160 bol použitý asi len na vrch na horu. Spodok nebol vyťahovaný lebo bola použitá svetlejšia expozícia, ale bol pri fotení rovnako tmavý ako tmavé tiene v popredí. Pre jeho expozíciu musel byť čas teda značne dlhší a trávy sa vo vánku aj pohybujú, čo mohlo spôsobiť, že travy nie su všade a všetky rovnako a úplne ostre. Co ale neznamena, ze ti to tak ma ci musi vyhovovat, podstatný je vzdy výsledok a to komu co vyhovuje. Ešte raz vdaka za tvoj komentár.
.
Rozdiel v tých dvoch fotkách je tiež veľký, to máš úplnú pravdu. Hlavne svetelne. Ide o 2 scény, jednu prežiarenú a druhú tienistú a na vätšine plochy mdlú. Na jednej je mesiacom vysvietená zasnežená krajina, čo znamená plastické osvetlenie, príjemný kontrast a živosť farieb v celej krajine. Na tejto tu je dynamický rozsah a rozdiel svetiel obrovský. Nebo vysvietene a rozjasńujúce sa a spodok v úplne tmavej jame, ku ktorej majú slnečné lúče ešte strašne ďaleko. Celý spodok bol v tme a šere. Farby zanikali aj pre oči a boli bez svetla mdlé až žiadne. Kvety v popredí boli v takej istej tmavej tme ako vidno na popredi na hrádzi v tých tieňoch v protisvetle ... Kvety, resp trávu som v popredí takto vyjasnil a vyskladal len vďaka ďalším, oveľa oveľa svetlejším expozíciám z popredia. Skladanie a spajanie trvalo poriadne dlhý čas. Keby si to fotil vedľa mńa, bol by si v obraze a lahsie by sa diskutovalo
.
Na záver, že to všetko je nepodstatné. Podstatný je výsledok a to ako to na koho pôsobí. Ja tvoj názor plne rešpektujem a ešte raz ti za neho ďakujem
.
Raz som Matterhorn fotil v protisvetle pri zapade slnka a ked slnko zapadlo, na oblohe bol nenormalne kontrastny gradient, prechod od úplne bielej na horizonte hôr az po celkom tmavomodru nocnu farbu hore. No a na tom nenormalne vysokom dynamickom rozsahu svetla na malej ploche sa mi prejavila posterizacia na originali uz priamo v rawe ... to mi ani nikto nechce verit
.
Raz som Matterhorn fotil v protisvetle pri zapade slnka a ked slnko zapadlo, na oblohe bol nenormalne kontrastny gradient, prechod od úplne bielej na horizonte hôr az po celkom tmavomodru nocnu farbu hore. No a na tom nenormalne vysokom dynamickom rozsahu svetla na malej ploche sa mi prejavila posterizacia na originali uz priamo v rawe ... to mi ani nikto nechce verit
.
Raz som Matterhorn fotil v protisvetle pri zapade slnka a ked slnko zapadlo, na oblohe bol nenormalne kontrastny gradient, prechod od úplne bielej na horizonte hôr az po celkom tmavomodru nocnu farbu hore. No a na tom nenormalne vysokom dynamickom rozsahu svetla na malej ploche sa mi prejavila posterizacia na originali uz priamo v rawe ... to mi ani nikto nechce verit
o posune do prava sa písalo ...
ten maličký mráčik na vrchole mohol "zostúpiť"...
celkom by som uvítal záber s NDčkom, čo by to urobilo s hladinou ...
vzhľadom na "nepresvetlenú" scénu možno kompo mierne iné, znížiť polohu nad kvietky a brať "výrez" hory s odrazom...
sa mi mudruje
.
ND - Ak tam raz zas takto budem a budu hore pohybujuce sa mraciky tak NDcko iste pouzijem a vyskusam tiez ... alew so samotnou hladinou by neurobilo nic, ako vidis, tu je hladka ako zrkadlo a bez pohnutia.
.
Rozdiel v tých dvoch fotkách je tiež veľký, to máš úplnú pravdu. Hlavne svetelne. Ide o 2 scény, jednu prežiarenú a druhú tienistú a na vätšine plochy mdlú. Na jednej je mesiacom vysvietená zasnežená krajina, čo znamená plastické osvetlenie, príjemný kontrast a živosť farieb v celej krajine. Na tejto tu je dynamický rozsah a rozdiel svetiel obrovský. Nebo vysvietene a rozjasńujúce sa a spodok v úplne tmavej jame, ku ktorej majú slnečné lúče ešte strašne ďaleko. Celý spodok bol v tme a šere. Farby zanikali aj pre oči a boli bez svetla mdlé až žiadne. Kvety v popredí boli v takej istej tmavej tme ako vidno na popredi na hrádzi v tých tieňoch v protisvetle ... Kvety, resp trávu som v popredí takto vyjasnil a vyskladal len vďaka ďalším, oveľa oveľa svetlejším expozíciám z popredia. Skladanie a spajanie trvalo poriadne dlhý čas. Keby si to fotil vedľa mńa, bol by si v obraze a lahsie by sa diskutovalo
.
Na záver, že to všetko je nepodstatné. Podstatný je výsledok a to ako to na koho pôsobí. Ja tvoj názor plne rešpektujem a ešte raz ti za neho ďakujem
o posune do prava sa písalo ...
ten maličký mráčik na vrchole mohol "zostúpiť"...
celkom by som uvítal záber s NDčkom, čo by to urobilo s hladinou ...
vzhľadom na "nepresvetlenú" scénu možno kompo mierne iné, znížiť polohu nad kvietky a brať "výrez" hory s odrazom...
sa mi mudruje
.
Nejde o jednu expozíciu ale o skladaný výsledok a clona nemala za úlohu udržať celý rozsah v ostrosti. Popredie bolo fotené priamo s preostrením na trávu.Problem nie je v clone ale v čase. Viac som už o postprocese a fotení napísal Jurajovi (jerzi). Pozerám exif a samotný čas 1/160 bol použitý asi len na vrch na horu. Spodok nebol vyťahovaný lebo bola použitá svetlejšia expozícia, ale bol pri fotení rovnako tmavý ako tmavé tiene v popredí. Pre jeho expozíciu musel byť čas teda značne dlhší a trávy sa vo vánku aj pohybujú, čo mohlo spôsobiť, že travy nie su všade a všetky rovnako a úplne ostre. Co ale neznamena, ze ti to tak ma ci musi vyhovovat, podstatný je vzdy výsledok a to komu co vyhovuje. Ešte raz vdaka za tvoj komentár.
.
Rozdiel v tých dvoch fotkách je tiež veľký, to máš úplnú pravdu. Hlavne svetelne. Ide o 2 scény, jednu prežiarenú a druhú tienistú a na vätšine plochy mdlú. Na jednej je mesiacom vysvietená zasnežená krajina, čo znamená plastické osvetlenie, príjemný kontrast a živosť farieb v celej krajine. Na tejto tu je dynamický rozsah a rozdiel svetiel obrovský. Nebo vysvietene a rozjasńujúce sa a spodok v úplne tmavej jame, ku ktorej majú slnečné lúče ešte strašne ďaleko. Celý spodok bol v tme a šere. Farby zanikali aj pre oči a boli bez svetla mdlé až žiadne. Kvety v popredí boli v takej istej tmavej tme ako vidno na popredi na hrádzi v tých tieňoch v protisvetle ... Kvety, resp trávu som v popredí takto vyjasnil a vyskladal len vďaka ďalším, oveľa oveľa svetlejším expozíciám z popredia. Skladanie a spajanie trvalo poriadne dlhý čas. Keby si to fotil vedľa mńa, bol by si v obraze a lahsie by sa diskutovalo
.
Na záver, že to všetko je nepodstatné. Podstatný je výsledok a to ako to na koho pôsobí. Ja tvoj názor plne rešpektujem a ešte raz ti za neho ďakujem
...aj ked toto mi pride pohodovejšie pre človeka, kvietky, východ slnka...pekný letný deň bude. Bol?
.
Bol som tam už večer a na brehu jazera už boli rozložené 3 stany aj so statívmi popri "pobreží". Dumal som, či ich tam budu mat do rana alebo nie a ak áno, či sa neboja , že im ich dakto šlohne. Ráno som tam bol zavčasu pred rozvidnievaním a jeden chlapík zo stanu už bol von pri statíve a mal obsadený najlepší flek, pred ním bola celá plocha s tými kvítkami. Tak som sa postavil naľavo od neho, to bol druhý najlepší flek, ale už som nemal v ľavej časti záberu kvítky. A každý moment prichádzali ďalší a ďalší, aj celá skupina. Statívy "od lakeť po lakeť"
...aj ked toto mi pride pohodovejšie pre človeka, kvietky, východ slnka...pekný letný deň bude. Bol?