Jeho veličenstvo ...

Body: 973.00    Videnia: 6472    Páči sa: 139

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.

Komentáre a hodnotenia

Zoradiť od najstarších
SteveS
ocenenie redakciou 2015-01-03 17:23:52
príspevok od: spektrum
Krasne s tym popredim
Danka vďaka, v každom prípade je vo fotke plus ak má aj nejake popredie a nie je postavená len cisto na plochom pozadi ... hned to tym padom aspon trosku zvysuje aj priestorovu hlbku.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2015-01-03 17:22:04
príspevok od: petrus 1
Števo nádherná fotka. Gratulujem.
Vďaka Peťo, vážim si to.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2015-01-03 17:21:00
príspevok od: paldixy
No tak to je naozaj pekná fotografia i keď bez Photoshopu sa to zrejme nazaobišlo.
Vdaka za zastavenie aj za slovicka, zial naozaj bez postprocesu tato scena nefunguje resp sa nevyrovna ani zdaleka ani tomuto. Mozno si cital komentare, nechcem sa opakovat. Dynamicky rozsah svetla sceny je tak velky, ze na jeden zaber to nie je mozne takto nafotit.
 
spektrum
2015-01-01 01:13:32
Krasne s tym popredim
 
spektrum
2015-01-01 01:12:44
Krasne s tym popredim
 
petrus 1
2014-12-31 20:02:33
Števo nádherná fotka. Gratulujem.
 
paldixy
2014-12-31 15:58:27
No tak to je naozaj pekná fotografia i keď bez Photoshopu sa to zrejme nazaobišlo.
 
Martin Školiak
2014-12-31 10:33:40
príspevok od: SteveS
Martin ved to je pre mna len pochvala, takze dakujem a zo svojich narokov neuberaj, radsej pridavaj Inak ja uplne podobne reagujem pri lajkovaní. Clovek bya mal mat uplne rovnaky meter ale vsetko je subjektivne. Fotku ktoru na FB lajknem zaciatocnikovi, je mozno priemerna ale lajknem ju, lebo v nej neho vidim velmi velky progres a vyrazne zlepsenie sa a on potrebuje motivaciu a pochvalu. Taka fotka, ak by ju pridal napr. Stano Strateny, by iu neho znamenala výrazne zhorsenie a v tom ho nemozem podporovat ani chvalit a tak jemu by som ju nelajkol, budiz mi je odpustene A tak teda ked daco dakedy pridam, neboj sa do toho zahryznut, budem vďačný, nechcem na starobu zakrniet a oslepnut a aj ja potrebujem "ustipnut" Prajem ti vsetko NAJ po celý novy rok.
Som rád že to tak berieš, si jeden z mála. Dnes tu už veľa ľudí o kritiku nestojí, chcú počuť len chválu. Chýbajú tu tvoje rozsiahle komentáre. Tiež prajem všetko dobré do nového roku.
 
jerzi45
2014-12-31 09:48:17
príspevok od: Paulie
Pridaj trochu monochromatického šumu, cca 2-3%.
to ma nenapadlo...dík, vyskúšam...
 
MajoC
2014-12-31 08:56:39
Super
 
vivian99
2014-12-31 08:23:46
veľkolepé
 
om7aqa
2014-12-31 07:16:03
Super!
 
SteveS
ocenenie redakciou 2014-12-31 05:02:22
Ďakujem všetkým za návštevu, osobitne komentujúcim a najviac za spätnú väzbu a názory s rozborom pocitov z fotky.
.
Som na odchode a neviem či to ešte dnes sem stihnem, ale ak nie, tak už teraz prajem všetkým všetko najlepšie po celý nový rok!
 
SteveS
ocenenie redakciou 2014-12-31 04:59:21
príspevok od: Paulie
Gratulejšn k fotónke dňa a šecko najlepšie do Nového rocku.
Ďakujem veľmi pekne, podobne aj tebe!
 
SteveS
ocenenie redakciou 2014-12-31 04:58:49
príspevok od: Paulie
Pridaj trochu monochromatického šumu, cca 2-3%.
Neviem a nepoznám túto fintu ale vyskúšam rád, všetko nové čo je dobré, človeka poteší Díky
 
SteveS
ocenenie redakciou 2014-12-31 04:57:25
príspevok od: Haratyk
naozaj vydarená fotka...
Má aj chyby ale čo už, budem skúšať ďalej. Vďaka ti
 
SteveS
ocenenie redakciou 2014-12-31 04:56:18
príspevok od: walde
...najlepšie miesto pre polarizačný filter je spodok najspodnejšieho šuflíka... moje všetky sú už dlhú dobu tam...
Môj tiež
 
SteveS
ocenenie redakciou 2014-12-31 04:55:40
príspevok od: Peter Kováčik
na tomto miestečku by som sa vedel inak vyjašiť podľa mňa jeden z najfotogenickejších kopčekov vôbec ... páči sa mi
Eeej veru stojí za navstevy, magicky kopcok Na Fb uz mam dlhsie v plane zalozit jeden album len pre neho, mam ho nafoteny na mnoho spôsobov a pohľadov ako aj priezorov pomedzi všelijaku kvetenu či jeho BW detaily v mrakoch, no dajako vždy je toho času menej a menej. Laka ma aj stverat sa na neho ale to uz nejde len tak lezerne a fotograficky a potrebuje to kvôli náhlmy zmenam počasia na ńom raznejsiu dynamiku aj kondiciu a aklimatizaciu. A tak zatial len obsmrdam naokolo, do buducna uvidime ... aspon po chatu v jeho 3/4ne by som to raz rad skusil.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2014-12-31 04:49:54
príspevok od: Martin Školiak
Veď hej ale ani ten štít sa mi nezdá dosť ostrý a to nie som nejaký technofil. Pri webovej veľkosti by to malo byť ostré ako britva. Ale na teba ako znalca úprav mám väčšie nároky tak to tak ber.
Martin ved to je pre mna len pochvala, takze dakujem a zo svojich narokov neuberaj, radsej pridavaj Inak ja uplne podobne reagujem pri lajkovaní. Clovek bya mal mat uplne rovnaky meter ale vsetko je subjektivne. Fotku ktoru na FB lajknem zaciatocnikovi, je mozno priemerna ale lajknem ju, lebo v nej neho vidim velmi velky progres a vyrazne zlepsenie sa a on potrebuje motivaciu a pochvalu. Taka fotka, ak by ju pridal napr. Stano Strateny, by iu neho znamenala výrazne zhorsenie a v tom ho nemozem podporovat ani chvalit a tak jemu by som ju nelajkol, budiz mi je odpustene A tak teda ked daco dakedy pridam, neboj sa do toho zahryznut, budem vďačný, nechcem na starobu zakrniet a oslepnut a aj ja potrebujem "ustipnut" Prajem ti vsetko NAJ po celý novy rok.
 
Paulie
2014-12-31 02:20:27
Gratulejšn k fotónke dňa a šecko najlepšie do Nového rocku.
 
Paulie
2014-12-31 02:17:38
príspevok od: jerzi45
mne sa to občas stane ked fotím s polarizačným filtrom...a to fakt netuším, čo s tým...
Pridaj trochu monochromatického šumu, cca 2-3%.
 
Anena
2014-12-31 00:05:09
Nadhera.
 
jerzi45
2014-12-30 22:25:07
príspevok od: walde
...najlepšie miesto pre polarizačný filter je spodok najspodnejšieho šuflíka... moje všetky sú už dlhú dobu tam...
asi na tom niečo bude...stále častejšie nad tým premýšľam...ale sú chvíle, ked neodolám...
 
Haratyk
2014-12-30 22:23:31
naozaj vydarená fotka...
 
walde
ocenenie redakciou 2014-12-30 22:17:36
príspevok od: jerzi45
mne sa to občas stane ked fotím s polarizačným filtrom...a to fakt netuším, čo s tým...
...najlepšie miesto pre polarizačný filter je spodok najspodnejšieho šuflíka... moje všetky sú už dlhú dobu tam...
 
Peter Kováčik
2014-12-30 22:07:19
na tomto miestečku by som sa vedel inak vyjašiť podľa mňa jeden z najfotogenickejších kopčekov vôbec ... páči sa mi
 
Martin Školiak
2014-12-30 21:58:28
príspevok od: SteveS
Martin ahoj, veľmi pekne ďakujem za zamyslenie a názor na vec.
.
Nejde o jednu expozíciu ale o skladaný výsledok a clona nemala za úlohu udržať celý rozsah v ostrosti. Popredie bolo fotené priamo s preostrením na trávu.Problem nie je v clone ale v čase. Viac som už o postprocese a fotení napísal Jurajovi (jerzi). Pozerám exif a samotný čas 1/160 bol použitý asi len na vrch na horu. Spodok nebol vyťahovaný lebo bola použitá svetlejšia expozícia, ale bol pri fotení rovnako tmavý ako tmavé tiene v popredí. Pre jeho expozíciu musel byť čas teda značne dlhší a trávy sa vo vánku aj pohybujú, čo mohlo spôsobiť, že travy nie su všade a všetky rovnako a úplne ostre. Co ale neznamena, ze ti to tak ma ci musi vyhovovat, podstatný je vzdy výsledok a to komu co vyhovuje. Ešte raz vdaka za tvoj komentár.
Veď hej ale ani ten štít sa mi nezdá dosť ostrý a to nie som nejaký technofil. Pri webovej veľkosti by to malo byť ostré ako britva. Ale na teba ako znalca úprav mám väčšie nároky tak to tak ber.
 
balazovic.lubos
2014-12-30 21:11:43
príspevok od: SteveS
A ešte k fotke ... nuž možno alebo určite to vidíme aspoń trochu inak na svojich monitoroch, web je oveľa horší pre diskusiu ako papierova fotka. V zásade môj monitor zobrazuje skoro zhodne ako mi vychádzajú fotky v tlači u tlačiara a to je pre mna najpodstatnejšie. Ale každý názor vychádza z reálnych pocitov a ja tvoje plne rešpektujem. Iste je aj to, že keď rozkliknem túto fotku u mńa v PC, tak je živšia a sýtejšia a kontrastnejšia, proste krajšia ako keď ju pozerám na tom istom monitore rozkliknutú tu na Ephote. Tu je mdlejšia. To sa mi tu predtým nestávalo.
.
Rozdiel v tých dvoch fotkách je tiež veľký, to máš úplnú pravdu. Hlavne svetelne. Ide o 2 scény, jednu prežiarenú a druhú tienistú a na vätšine plochy mdlú. Na jednej je mesiacom vysvietená zasnežená krajina, čo znamená plastické osvetlenie, príjemný kontrast a živosť farieb v celej krajine. Na tejto tu je dynamický rozsah a rozdiel svetiel obrovský. Nebo vysvietene a rozjasńujúce sa a spodok v úplne tmavej jame, ku ktorej majú slnečné lúče ešte strašne ďaleko. Celý spodok bol v tme a šere. Farby zanikali aj pre oči a boli bez svetla mdlé až žiadne. Kvety v popredí boli v takej istej tmavej tme ako vidno na popredi na hrádzi v tých tieňoch v protisvetle ... Kvety, resp trávu som v popredí takto vyjasnil a vyskladal len vďaka ďalším, oveľa oveľa svetlejším expozíciám z popredia. Skladanie a spajanie trvalo poriadne dlhý čas. Keby si to fotil vedľa mńa, bol by si v obraze a lahsie by sa diskutovalo Rozdiel je hlavne v podmienkach, autor je ten isty. Tú mesiacom vysvietenu krajinu zo vcera by odfotil aj zaciatocnik na stative bez problemu na jeden cvak. Tento obraz zase naopak poskladal len clovek, co ma znacnu prax s pracou s vrstvami a skladaním rôznych expozícii. Podmienky tu su neporovnatelne ťažšie, ale zas, pravdou je, že moja práca má stále rezervy a vždy a všetko sa dá robiť ešte aj lepšie
.
Na záver, že to všetko je nepodstatné. Podstatný je výsledok a to ako to na koho pôsobí. Ja tvoj názor plne rešpektujem a ešte raz ti za neho ďakujem
no a mne sa zdalo, že tie kvietky v pravej dolne časti sú kúsok svetlejšie, ako ostatné. ale nechcel som tu mudrovať do toho . terazky je to jasné.
 
jnezky
2014-12-30 21:02:41
Nádherná fotečka aj s tou oblohou ...
 
jerzi45
2014-12-30 21:00:10
príspevok od: SteveS
Vdaka velmi pekne za nazor a komentar, ano vidis dobre, pri kompresii jemne vyskocila a som rad ze len tolko.
.
Raz som Matterhorn fotil v protisvetle pri zapade slnka a ked slnko zapadlo, na oblohe bol nenormalne kontrastny gradient, prechod od úplne bielej na horizonte hôr az po celkom tmavomodru nocnu farbu hore. No a na tom nenormalne vysokom dynamickom rozsahu svetla na malej ploche sa mi prejavila posterizacia na originali uz priamo v rawe ... to mi ani nikto nechce verit
mne sa to občas stane ked fotím s polarizačným filtrom...a to fakt netuším, čo s tým...
 
Robson65
2014-12-30 20:05:37
príspevok od: SteveS
Vdaka velmi pekne za nazor a komentar, ano vidis dobre, pri kompresii jemne vyskocila a som rad ze len tolko.
.
Raz som Matterhorn fotil v protisvetle pri zapade slnka a ked slnko zapadlo, na oblohe bol nenormalne kontrastny gradient, prechod od úplne bielej na horizonte hôr az po celkom tmavomodru nocnu farbu hore. No a na tom nenormalne vysokom dynamickom rozsahu svetla na malej ploche sa mi prejavila posterizacia na originali uz priamo v rawe ... to mi ani nikto nechce verit
v Rawe som posterizáciu ešte nemal, to je fakt, u mňa sa prejaví len keď ťahám farby do blba mňa skôr štvú pásiky čo vraj robí 7Dčko, a niekedy ich nie je možné odstrániť, nech sa snažím akokoľvek čo už, chce to zmenu tela alebo fotografa
 
SteveS
ocenenie redakciou 2014-12-30 20:02:05
príspevok od: jerzi45
števko, ty sa zo všetkého vysekáš... ale srandujem, a ked tak dumám nad všetkými tými súvislosťami a okolnosťami, kt. si popísal, tak to asi naozaj vyšlo najlepšie ako mohlo...s farbičkami tu mám aj ja často problém, sú naozaj poddimenzované, aspon na môj vkus...musím dosaturovávať, aby som sa ja z výsledku tešil...čo ostatní, to je druhá vec... ked som ja fotil materhorn, asi pred 15 rokmi, myslím že z veľmi podobného miesta ako ty, mohol som si ľahnúť, skákať okolo neho, nikde nikoho nebolo...je pravda, že som ho cvakol až hodinu po východe slnka...skôr by som nevstal, ani keby bola v popredí holá sofinka marsóová, a tá je dodnes top môjho vkusu...
Musím si ju vygooglit, ze kto to tak velmi hybe tvojimi hormonmi
 
SteveS
ocenenie redakciou 2014-12-30 20:01:09
príspevok od: Robson65
takú slabšiu posterizáciu vidím aj u mňa ale nič čo by stálo za reč, svetlo veľmi pekné a mne sa páči, že nie je zbytočne vyťahované, pripadá mi prirodzené aj keď mne sa farebnejšie fotky páčia, ala Jerzi inak veľmi pekné foto
Vdaka velmi pekne za nazor a komentar, ano vidis dobre, pri kompresii jemne vyskocila a som rad ze len tolko.
.
Raz som Matterhorn fotil v protisvetle pri zapade slnka a ked slnko zapadlo, na oblohe bol nenormalne kontrastny gradient, prechod od úplne bielej na horizonte hôr az po celkom tmavomodru nocnu farbu hore. No a na tom nenormalne vysokom dynamickom rozsahu svetla na malej ploche sa mi prejavila posterizacia na originali uz priamo v rawe ... to mi ani nikto nechce verit
 
SteveS
ocenenie redakciou 2014-12-30 19:56:28
príspevok od: Štefan Káčer
hmmm, koment asi z pred hodiny sa mi neuložil, ale ...
o posune do prava sa písalo ...
ten maličký mráčik na vrchole mohol "zostúpiť"...
celkom by som uvítal záber s NDčkom, čo by to urobilo s hladinou ...
vzhľadom na "nepresvetlenú" scénu možno kompo mierne iné, znížiť polohu nad kvietky a brať "výrez" hory s odrazom...
sa mi mudruje
Vdaka velmi pekne za obsiahly nazor. Naozaj, podmienky skoro ráno neboli jednoduché a bola ťažka tma dole na jazere a aj som hodne experimentoval a skúšal ale toto mi vyšlo najlepšie. V každom prípade mas pravdu, ze za monitorom sa uz spekuluje lahko a ovela lahsie ako ked mas na fotenie naozaj ledva par minut a si v strese. To svetlo na nom postupuje velmi rychle a kym je na spicke, je este vsetko tmavsie a nevyraznejsie.
.
ND - Ak tam raz zas takto budem a budu hore pohybujuce sa mraciky tak NDcko iste pouzijem a vyskusam tiez ... alew so samotnou hladinou by neurobilo nic, ako vidis, tu je hladka ako zrkadlo a bez pohnutia.
 
jerzi45
2014-12-30 19:46:34
príspevok od: SteveS
A ešte k fotke ... nuž možno alebo určite to vidíme aspoń trochu inak na svojich monitoroch, web je oveľa horší pre diskusiu ako papierova fotka. V zásade môj monitor zobrazuje skoro zhodne ako mi vychádzajú fotky v tlači u tlačiara a to je pre mna najpodstatnejšie. Ale každý názor vychádza z reálnych pocitov a ja tvoje plne rešpektujem. Iste je aj to, že keď rozkliknem túto fotku u mńa v PC, tak je živšia a sýtejšia a kontrastnejšia, proste krajšia ako keď ju pozerám na tom istom monitore rozkliknutú tu na Ephote. Tu je mdlejšia. To sa mi tu predtým nestávalo.
.
Rozdiel v tých dvoch fotkách je tiež veľký, to máš úplnú pravdu. Hlavne svetelne. Ide o 2 scény, jednu prežiarenú a druhú tienistú a na vätšine plochy mdlú. Na jednej je mesiacom vysvietená zasnežená krajina, čo znamená plastické osvetlenie, príjemný kontrast a živosť farieb v celej krajine. Na tejto tu je dynamický rozsah a rozdiel svetiel obrovský. Nebo vysvietene a rozjasńujúce sa a spodok v úplne tmavej jame, ku ktorej majú slnečné lúče ešte strašne ďaleko. Celý spodok bol v tme a šere. Farby zanikali aj pre oči a boli bez svetla mdlé až žiadne. Kvety v popredí boli v takej istej tmavej tme ako vidno na popredi na hrádzi v tých tieňoch v protisvetle ... Kvety, resp trávu som v popredí takto vyjasnil a vyskladal len vďaka ďalším, oveľa oveľa svetlejším expozíciám z popredia. Skladanie a spajanie trvalo poriadne dlhý čas. Keby si to fotil vedľa mńa, bol by si v obraze a lahsie by sa diskutovalo Rozdiel je hlavne v podmienkach, autor je ten isty. Tú mesiacom vysvietenu krajinu zo vcera by odfotil aj zaciatocnik na stative bez problemu na jeden cvak. Tento obraz zase naopak poskladal len clovek, co ma znacnu prax s pracou s vrstvami a skladaním rôznych expozícii. Podmienky tu su neporovnatelne ťažšie, ale zas, pravdou je, že moja práca má stále rezervy a vždy a všetko sa dá robiť ešte aj lepšie
.
Na záver, že to všetko je nepodstatné. Podstatný je výsledok a to ako to na koho pôsobí. Ja tvoj názor plne rešpektujem a ešte raz ti za neho ďakujem
števko, ty sa zo všetkého vysekáš... ale srandujem, a ked tak dumám nad všetkými tými súvislosťami a okolnosťami, kt. si popísal, tak to asi naozaj vyšlo najlepšie ako mohlo...s farbičkami tu mám aj ja často problém, sú naozaj poddimenzované, aspon na môj vkus...musím dosaturovávať, aby som sa ja z výsledku tešil...čo ostatní, to je druhá vec... ked som ja fotil materhorn, asi pred 15 rokmi, myslím že z veľmi podobného miesta ako ty, mohol som si ľahnúť, skákať okolo neho, nikde nikoho nebolo...je pravda, že som ho cvakol až hodinu po východe slnka...skôr by som nevstal, ani keby bola v popredí holá sofinka marsóová, a tá je dodnes top môjho vkusu...
 
Robson65
2014-12-30 19:40:39
takú slabšiu posterizáciu vidím aj u mňa ale nič čo by stálo za reč, svetlo veľmi pekné a mne sa páči, že nie je zbytočne vyťahované, pripadá mi prirodzené aj keď mne sa farebnejšie fotky páčia, ala Jerzi inak veľmi pekné foto
 
Štefan Káčer
2014-12-30 19:26:17
hmmm, koment asi z pred hodiny sa mi neuložil, ale ...
o posune do prava sa písalo ...
ten maličký mráčik na vrchole mohol "zostúpiť"...
celkom by som uvítal záber s NDčkom, čo by to urobilo s hladinou ...
vzhľadom na "nepresvetlenú" scénu možno kompo mierne iné, znížiť polohu nad kvietky a brať "výrez" hory s odrazom...
sa mi mudruje
 
SteveS
ocenenie redakciou 2014-12-30 19:01:22
príspevok od: Martin Školiak
Myslím že celá scéna nie je dobre preostrená, teda nie je celá v hĺbke ostrosti. Myslím že clona 8 je málo aby bolo ostré aj popredie aj štít v pozadí. Možno aj trošku menej oblohy mohlo byť keď na nej nieje nič zaujímavé. Inak sa mi páči svetlo fajn aj sa mi páči že si moc nevyťahoval tiene.
Martin ahoj, veľmi pekne ďakujem za zamyslenie a názor na vec.
.
Nejde o jednu expozíciu ale o skladaný výsledok a clona nemala za úlohu udržať celý rozsah v ostrosti. Popredie bolo fotené priamo s preostrením na trávu.Problem nie je v clone ale v čase. Viac som už o postprocese a fotení napísal Jurajovi (jerzi). Pozerám exif a samotný čas 1/160 bol použitý asi len na vrch na horu. Spodok nebol vyťahovaný lebo bola použitá svetlejšia expozícia, ale bol pri fotení rovnako tmavý ako tmavé tiene v popredí. Pre jeho expozíciu musel byť čas teda značne dlhší a trávy sa vo vánku aj pohybujú, čo mohlo spôsobiť, že travy nie su všade a všetky rovnako a úplne ostre. Co ale neznamena, ze ti to tak ma ci musi vyhovovat, podstatný je vzdy výsledok a to komu co vyhovuje. Ešte raz vdaka za tvoj komentár.
 
Šály Ivan
ocenenie redakciou 2014-12-30 18:47:45
Šupa
 
SteveS
ocenenie redakciou 2014-12-30 18:14:57
príspevok od: walde
...aj z "druhého najlepšieho fleku" úchvatné... je to magická hora Števo
Vlado áno je, pre fotografa je ako magnet, ktorý človeka opakovane ťahá skúšať, či sa niečo zaujímavé a ešte zaujímavejšie nepodarí Vďaka za zastavenie.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2014-12-30 18:10:51
príspevok od: Koma
ďakujem pekne..viete..vysvetlím Vám v skratke svoje sebecké egoistické pohnútky zachovania génov a rodu......ak bych mala taký červenooranžádový roh...býčok Ďurko by ma už s Malinu nepodviedol a nespravil odemňa ni kroka..bol by jak hypnotizuvaný..
No a že kravy nemajú city a nerozmýšľajú. Ejha, tak vy ste aká prešpekulovaná výnimka?
 
SteveS
ocenenie redakciou 2014-12-30 18:09:41
príspevok od: jerzi45
števo, neviem, či teda vôbec niečo k tejto fotke napísať...všetci ju ospevujú do neba...ja mám pocit ako by bola od iného autora ako tá včerajšia...ukameňujú ma, ale čo už...veľký dynamický rozsah, s nevábnymi tieňmi, dosť mdlé farby, hlavne v spodnej časti a posterizácia oblohy /aspon teda na mojom monitore...ale ak napíšeš že nie, hned ho vyhodím.../...no nevým, nevým... kompozične a scénicky samozrejme parádne...
A ešte k fotke ... nuž možno alebo určite to vidíme aspoń trochu inak na svojich monitoroch, web je oveľa horší pre diskusiu ako papierova fotka. V zásade môj monitor zobrazuje skoro zhodne ako mi vychádzajú fotky v tlači u tlačiara a to je pre mna najpodstatnejšie. Ale každý názor vychádza z reálnych pocitov a ja tvoje plne rešpektujem. Iste je aj to, že keď rozkliknem túto fotku u mńa v PC, tak je živšia a sýtejšia a kontrastnejšia, proste krajšia ako keď ju pozerám na tom istom monitore rozkliknutú tu na Ephote. Tu je mdlejšia. To sa mi tu predtým nestávalo.
.
Rozdiel v tých dvoch fotkách je tiež veľký, to máš úplnú pravdu. Hlavne svetelne. Ide o 2 scény, jednu prežiarenú a druhú tienistú a na vätšine plochy mdlú. Na jednej je mesiacom vysvietená zasnežená krajina, čo znamená plastické osvetlenie, príjemný kontrast a živosť farieb v celej krajine. Na tejto tu je dynamický rozsah a rozdiel svetiel obrovský. Nebo vysvietene a rozjasńujúce sa a spodok v úplne tmavej jame, ku ktorej majú slnečné lúče ešte strašne ďaleko. Celý spodok bol v tme a šere. Farby zanikali aj pre oči a boli bez svetla mdlé až žiadne. Kvety v popredí boli v takej istej tmavej tme ako vidno na popredi na hrádzi v tých tieňoch v protisvetle ... Kvety, resp trávu som v popredí takto vyjasnil a vyskladal len vďaka ďalším, oveľa oveľa svetlejším expozíciám z popredia. Skladanie a spajanie trvalo poriadne dlhý čas. Keby si to fotil vedľa mńa, bol by si v obraze a lahsie by sa diskutovalo Rozdiel je hlavne v podmienkach, autor je ten isty. Tú mesiacom vysvietenu krajinu zo vcera by odfotil aj zaciatocnik na stative bez problemu na jeden cvak. Tento obraz zase naopak poskladal len clovek, co ma znacnu prax s pracou s vrstvami a skladaním rôznych expozícii. Podmienky tu su neporovnatelne ťažšie, ale zas, pravdou je, že moja práca má stále rezervy a vždy a všetko sa dá robiť ešte aj lepšie
.
Na záver, že to všetko je nepodstatné. Podstatný je výsledok a to ako to na koho pôsobí. Ja tvoj názor plne rešpektujem a ešte raz ti za neho ďakujem
 
Martin Školiak
2014-12-30 18:06:13
Myslím že celá scéna nie je dobre preostrená, teda nie je celá v hĺbke ostrosti. Myslím že clona 8 je málo aby bolo ostré aj popredie aj štít v pozadí. Možno aj trošku menej oblohy mohlo byť keď na nej nieje nič zaujímavé. Inak sa mi páči svetlo fajn aj sa mi páči že si moc nevyťahoval tiene.
 
walde
ocenenie redakciou 2014-12-30 17:38:42
...aj z "druhého najlepšieho fleku" úchvatné... je to magická hora Števo
 
SteveS
ocenenie redakciou 2014-12-30 17:35:55
príspevok od: jerzi45
števo, neviem, či teda vôbec niečo k tejto fotke napísať...všetci ju ospevujú do neba...ja mám pocit ako by bola od iného autora ako tá včerajšia...ukameňujú ma, ale čo už...veľký dynamický rozsah, s nevábnymi tieňmi, dosť mdlé farby, hlavne v spodnej časti a posterizácia oblohy /aspon teda na mojom monitore...ale ak napíšeš že nie, hned ho vyhodím.../...no nevým, nevým... kompozične a scénicky samozrejme parádne...
Jurko ahoj, nikto ťa neukameńuje, za názor určite nie. Autor som ja a ja som za neho vďačný a som veľmi rád, že úprimne píšeš čo si myslíš, každý názor je názor a ja chcem poznať celé spektrum. Hlavne od kamaráta, lebo mám istotu, že to nie je zlomyselné ale úprimné.
 
Koma
ocenenie redakciou 2014-12-30 17:30:31
príspevok od: SteveS
S radosťou vám zaznamenávam objednávku moja milá A že ja ďakovala za zastavenie
ďakujem pekne..viete..vysvetlím Vám v skratke svoje sebecké egoistické pohnútky zachovania génov a rodu......ak bych mala taký červenooranžádový roh...býčok Ďurko by ma už s Malinu nepodviedol a nespravil odemňa ni kroka..bol by jak hypnotizuvaný..
 
SteveS
ocenenie redakciou 2014-12-30 17:15:38
príspevok od: jan21
Krásna, vysvietená, nedostižná hora....
...aj ked toto mi pride pohodovejšie pre človeka, kvietky, východ slnka...pekný letný deň bude. Bol?
Bol pekný, jasný, ale to ráno tam nebolo na mieste činu až také poetické Bitka o miesto ...
.
Bol som tam už večer a na brehu jazera už boli rozložené 3 stany aj so statívmi popri "pobreží". Dumal som, či ich tam budu mat do rana alebo nie a ak áno, či sa neboja , že im ich dakto šlohne. Ráno som tam bol zavčasu pred rozvidnievaním a jeden chlapík zo stanu už bol von pri statíve a mal obsadený najlepší flek, pred ním bola celá plocha s tými kvítkami. Tak som sa postavil naľavo od neho, to bol druhý najlepší flek, ale už som nemal v ľavej časti záberu kvítky. A každý moment prichádzali ďalší a ďalší, aj celá skupina. Statívy "od lakeť po lakeť" Žiadne pobehovanie a zmena kompozície, flek by hneď obsadili. Keď som si nacvakal čo som chcel, šiel som to fotiť ešte zvyššia, lebo dole už nebolo kde Vďaka za zastavenie.
 
kozape
2014-12-30 17:14:06
To je pekné že si ju zaradil na kritiku, ale čože by sa tu ešte dalo skritizovať? Veľmi pekný záber.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2014-12-30 17:07:32
príspevok od: Koma
pán Kolega...tak takýto vyfešákovaný roh si objednávam u Vás na budúci rok na Ježiška.......Malinu a Rysuľu asi rozdrapíí..
S radosťou vám zaznamenávam objednávku moja milá A že ja ďakovala za zastavenie
 
SteveS
ocenenie redakciou 2014-12-30 17:06:08
príspevok od: 1970
Radost pozriet... berie dych
Stano vďaka, teším sa, že sa ti páči
 
SteveS
ocenenie redakciou 2014-12-30 17:05:27
príspevok od: balazovic.lubos
Jeho veličenstvo pridalo fotku jeho veličenstva. No pekne, ešteže máš chvíľku pri PC a dávaš nám sem takéto zábery - pre mňa neokukané a nie klasické. Pekné.
Ľubo ty si lichotník, vďaka moc, ale to mi nepatrí, k tomu mám ďaleko po mnohých stránkach
 
SteveS
ocenenie redakciou 2014-12-30 17:04:22
príspevok od: Matej Rumanský
no, skoro taky fesak ako nas kriviak (-;
Áno silná paralela. Oboje sú národnými vrchmi a nacionálnymi symbolmi svojich štátov Vďaka Maťo.
 
jerzi45
2014-12-30 16:55:41
števo, neviem, či teda vôbec niečo k tejto fotke napísať...všetci ju ospevujú do neba...ja mám pocit ako by bola od iného autora ako tá včerajšia...ukameňujú ma, ale čo už...veľký dynamický rozsah, s nevábnymi tieňmi, dosť mdlé farby, hlavne v spodnej časti a posterizácia oblohy /aspon teda na mojom monitore...ale ak napíšeš že nie, hned ho vyhodím.../...no nevým, nevým... kompozične a scénicky samozrejme parádne...
 
jan21
2014-12-30 16:02:55
Krásna, vysvietená, nedostižná hora....
...aj ked toto mi pride pohodovejšie pre človeka, kvietky, východ slnka...pekný letný deň bude. Bol?
 
Koma
ocenenie redakciou 2014-12-30 15:47:04
pán Kolega...tak takýto vyfešákovaný roh si objednávam u Vás na budúci rok na Ježiška.......Malinu a Rysuľu asi rozdrapíí..
 
margon
2014-12-30 15:46:43
fajn...
 
1970
2014-12-30 15:38:56
Radost pozriet... berie dych
 
balazovic.lubos
2014-12-30 14:52:54
Jeho veličenstvo pridalo fotku jeho veličenstva. No pekne, ešteže máš chvíľku pri PC a dávaš nám sem takéto zábery - pre mňa neokukané a nie klasické. Pekné.
 
Matej Rumanský
2014-12-30 14:52:21
no, skoro taky fesak ako nas kriviak (-;
 
waadym
2014-12-30 14:44:31
pekné
 
 


Technika: Canon EOS 40D, Sony Cyber-shot DSC-F828, Canon EOS 5D Mark II,

Objektívy: Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM, Canon EF 24-105mm f/4L IS USM, Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM,

Clona: 8
Expozícia: 1/160.00 sec
ISO: 100
Fotoaparát: Canon EOS 5D Mark II
Ohnisko: 35 mm
Pridané: 2014-12-30 14:39:47
Na kritiku: 2014-12-30 14:39:56
Miesto:CH - Kanton Wallis - Zermatt - Matterhorn
Témy: emócie, hory, východ / západ slnka
(Šráfy na vode sú od rastlín plávajúcich na hladine)