Clona: | 8 |
---|---|
Expozícia: | 1/160.00 sec |
ISO: | 100 |
Fotoaparát: | Canon EOS 5D Mark II |
Ohnisko: | 35 mm |
Pridané: | 2014-12-30 14:39:47 | Na kritiku: | 2014-12-30 14:39:56 | Miesto: | CH - Kanton Wallis - Zermatt - Matterhorn | Témy: | emócie, hory, východ / západ slnka |
---|---|
(Šráfy na vode sú od rastlín plávajúcich na hladine)
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom
Komentáre a hodnotenia
Zoradiť od najstarších.
Som na odchode a neviem či to ešte dnes sem stihnem, ale ak nie, tak už teraz prajem všetkým všetko najlepšie po celý nový rok!
.
Nejde o jednu expozíciu ale o skladaný výsledok a clona nemala za úlohu udržať celý rozsah v ostrosti. Popredie bolo fotené priamo s preostrením na trávu.Problem nie je v clone ale v čase. Viac som už o postprocese a fotení napísal Jurajovi (jerzi). Pozerám exif a samotný čas 1/160 bol použitý asi len na vrch na horu. Spodok nebol vyťahovaný lebo bola použitá svetlejšia expozícia, ale bol pri fotení rovnako tmavý ako tmavé tiene v popredí. Pre jeho expozíciu musel byť čas teda značne dlhší a trávy sa vo vánku aj pohybujú, čo mohlo spôsobiť, že travy nie su všade a všetky rovnako a úplne ostre. Co ale neznamena, ze ti to tak ma ci musi vyhovovat, podstatný je vzdy výsledok a to komu co vyhovuje. Ešte raz vdaka za tvoj komentár.
.
Rozdiel v tých dvoch fotkách je tiež veľký, to máš úplnú pravdu. Hlavne svetelne. Ide o 2 scény, jednu prežiarenú a druhú tienistú a na vätšine plochy mdlú. Na jednej je mesiacom vysvietená zasnežená krajina, čo znamená plastické osvetlenie, príjemný kontrast a živosť farieb v celej krajine. Na tejto tu je dynamický rozsah a rozdiel svetiel obrovský. Nebo vysvietene a rozjasńujúce sa a spodok v úplne tmavej jame, ku ktorej majú slnečné lúče ešte strašne ďaleko. Celý spodok bol v tme a šere. Farby zanikali aj pre oči a boli bez svetla mdlé až žiadne. Kvety v popredí boli v takej istej tmavej tme ako vidno na popredi na hrádzi v tých tieňoch v protisvetle ... Kvety, resp trávu som v popredí takto vyjasnil a vyskladal len vďaka ďalším, oveľa oveľa svetlejším expozíciám z popredia. Skladanie a spajanie trvalo poriadne dlhý čas. Keby si to fotil vedľa mńa, bol by si v obraze a lahsie by sa diskutovalo Rozdiel je hlavne v podmienkach, autor je ten isty. Tú mesiacom vysvietenu krajinu zo vcera by odfotil aj zaciatocnik na stative bez problemu na jeden cvak. Tento obraz zase naopak poskladal len clovek, co ma znacnu prax s pracou s vrstvami a skladaním rôznych expozícii. Podmienky tu su neporovnatelne ťažšie, ale zas, pravdou je, že moja práca má stále rezervy a vždy a všetko sa dá robiť ešte aj lepšie
.
Na záver, že to všetko je nepodstatné. Podstatný je výsledok a to ako to na koho pôsobí. Ja tvoj názor plne rešpektujem a ešte raz ti za neho ďakujem
.
Raz som Matterhorn fotil v protisvetle pri zapade slnka a ked slnko zapadlo, na oblohe bol nenormalne kontrastny gradient, prechod od úplne bielej na horizonte hôr az po celkom tmavomodru nocnu farbu hore. No a na tom nenormalne vysokom dynamickom rozsahu svetla na malej ploche sa mi prejavila posterizacia na originali uz priamo v rawe ... to mi ani nikto nechce verit
.
Raz som Matterhorn fotil v protisvetle pri zapade slnka a ked slnko zapadlo, na oblohe bol nenormalne kontrastny gradient, prechod od úplne bielej na horizonte hôr az po celkom tmavomodru nocnu farbu hore. No a na tom nenormalne vysokom dynamickom rozsahu svetla na malej ploche sa mi prejavila posterizacia na originali uz priamo v rawe ... to mi ani nikto nechce verit
.
Raz som Matterhorn fotil v protisvetle pri zapade slnka a ked slnko zapadlo, na oblohe bol nenormalne kontrastny gradient, prechod od úplne bielej na horizonte hôr az po celkom tmavomodru nocnu farbu hore. No a na tom nenormalne vysokom dynamickom rozsahu svetla na malej ploche sa mi prejavila posterizacia na originali uz priamo v rawe ... to mi ani nikto nechce verit
o posune do prava sa písalo ...
ten maličký mráčik na vrchole mohol "zostúpiť"...
celkom by som uvítal záber s NDčkom, čo by to urobilo s hladinou ...
vzhľadom na "nepresvetlenú" scénu možno kompo mierne iné, znížiť polohu nad kvietky a brať "výrez" hory s odrazom...
sa mi mudruje
.
ND - Ak tam raz zas takto budem a budu hore pohybujuce sa mraciky tak NDcko iste pouzijem a vyskusam tiez ... alew so samotnou hladinou by neurobilo nic, ako vidis, tu je hladka ako zrkadlo a bez pohnutia.
.
Rozdiel v tých dvoch fotkách je tiež veľký, to máš úplnú pravdu. Hlavne svetelne. Ide o 2 scény, jednu prežiarenú a druhú tienistú a na vätšine plochy mdlú. Na jednej je mesiacom vysvietená zasnežená krajina, čo znamená plastické osvetlenie, príjemný kontrast a živosť farieb v celej krajine. Na tejto tu je dynamický rozsah a rozdiel svetiel obrovský. Nebo vysvietene a rozjasńujúce sa a spodok v úplne tmavej jame, ku ktorej majú slnečné lúče ešte strašne ďaleko. Celý spodok bol v tme a šere. Farby zanikali aj pre oči a boli bez svetla mdlé až žiadne. Kvety v popredí boli v takej istej tmavej tme ako vidno na popredi na hrádzi v tých tieňoch v protisvetle ... Kvety, resp trávu som v popredí takto vyjasnil a vyskladal len vďaka ďalším, oveľa oveľa svetlejším expozíciám z popredia. Skladanie a spajanie trvalo poriadne dlhý čas. Keby si to fotil vedľa mńa, bol by si v obraze a lahsie by sa diskutovalo Rozdiel je hlavne v podmienkach, autor je ten isty. Tú mesiacom vysvietenu krajinu zo vcera by odfotil aj zaciatocnik na stative bez problemu na jeden cvak. Tento obraz zase naopak poskladal len clovek, co ma znacnu prax s pracou s vrstvami a skladaním rôznych expozícii. Podmienky tu su neporovnatelne ťažšie, ale zas, pravdou je, že moja práca má stále rezervy a vždy a všetko sa dá robiť ešte aj lepšie
.
Na záver, že to všetko je nepodstatné. Podstatný je výsledok a to ako to na koho pôsobí. Ja tvoj názor plne rešpektujem a ešte raz ti za neho ďakujem
o posune do prava sa písalo ...
ten maličký mráčik na vrchole mohol "zostúpiť"...
celkom by som uvítal záber s NDčkom, čo by to urobilo s hladinou ...
vzhľadom na "nepresvetlenú" scénu možno kompo mierne iné, znížiť polohu nad kvietky a brať "výrez" hory s odrazom...
sa mi mudruje
.
Nejde o jednu expozíciu ale o skladaný výsledok a clona nemala za úlohu udržať celý rozsah v ostrosti. Popredie bolo fotené priamo s preostrením na trávu.Problem nie je v clone ale v čase. Viac som už o postprocese a fotení napísal Jurajovi (jerzi). Pozerám exif a samotný čas 1/160 bol použitý asi len na vrch na horu. Spodok nebol vyťahovaný lebo bola použitá svetlejšia expozícia, ale bol pri fotení rovnako tmavý ako tmavé tiene v popredí. Pre jeho expozíciu musel byť čas teda značne dlhší a trávy sa vo vánku aj pohybujú, čo mohlo spôsobiť, že travy nie su všade a všetky rovnako a úplne ostre. Co ale neznamena, ze ti to tak ma ci musi vyhovovat, podstatný je vzdy výsledok a to komu co vyhovuje. Ešte raz vdaka za tvoj komentár.
.
Rozdiel v tých dvoch fotkách je tiež veľký, to máš úplnú pravdu. Hlavne svetelne. Ide o 2 scény, jednu prežiarenú a druhú tienistú a na vätšine plochy mdlú. Na jednej je mesiacom vysvietená zasnežená krajina, čo znamená plastické osvetlenie, príjemný kontrast a živosť farieb v celej krajine. Na tejto tu je dynamický rozsah a rozdiel svetiel obrovský. Nebo vysvietene a rozjasńujúce sa a spodok v úplne tmavej jame, ku ktorej majú slnečné lúče ešte strašne ďaleko. Celý spodok bol v tme a šere. Farby zanikali aj pre oči a boli bez svetla mdlé až žiadne. Kvety v popredí boli v takej istej tmavej tme ako vidno na popredi na hrádzi v tých tieňoch v protisvetle ... Kvety, resp trávu som v popredí takto vyjasnil a vyskladal len vďaka ďalším, oveľa oveľa svetlejším expozíciám z popredia. Skladanie a spajanie trvalo poriadne dlhý čas. Keby si to fotil vedľa mńa, bol by si v obraze a lahsie by sa diskutovalo Rozdiel je hlavne v podmienkach, autor je ten isty. Tú mesiacom vysvietenu krajinu zo vcera by odfotil aj zaciatocnik na stative bez problemu na jeden cvak. Tento obraz zase naopak poskladal len clovek, co ma znacnu prax s pracou s vrstvami a skladaním rôznych expozícii. Podmienky tu su neporovnatelne ťažšie, ale zas, pravdou je, že moja práca má stále rezervy a vždy a všetko sa dá robiť ešte aj lepšie
.
Na záver, že to všetko je nepodstatné. Podstatný je výsledok a to ako to na koho pôsobí. Ja tvoj názor plne rešpektujem a ešte raz ti za neho ďakujem
...aj ked toto mi pride pohodovejšie pre človeka, kvietky, východ slnka...pekný letný deň bude. Bol?
.
Bol som tam už večer a na brehu jazera už boli rozložené 3 stany aj so statívmi popri "pobreží". Dumal som, či ich tam budu mat do rana alebo nie a ak áno, či sa neboja , že im ich dakto šlohne. Ráno som tam bol zavčasu pred rozvidnievaním a jeden chlapík zo stanu už bol von pri statíve a mal obsadený najlepší flek, pred ním bola celá plocha s tými kvítkami. Tak som sa postavil naľavo od neho, to bol druhý najlepší flek, ale už som nemal v ľavej časti záberu kvítky. A každý moment prichádzali ďalší a ďalší, aj celá skupina. Statívy "od lakeť po lakeť" Žiadne pobehovanie a zmena kompozície, flek by hneď obsadili. Keď som si nacvakal čo som chcel, šiel som to fotiť ešte zvyššia, lebo dole už nebolo kde Vďaka za zastavenie.
...aj ked toto mi pride pohodovejšie pre človeka, kvietky, východ slnka...pekný letný deň bude. Bol?