jasne, beriem ju v dobrom a z velkej casti sa s tvojim nazorom stotoznujem, hlavne co sa tyka impaktu vs. technickej kvality. vnimam to podobne, a nielen preto, lebo so sumom, ostrostou a technickymi nedostatkami vediem dlhodoby boj kvalitnych fotiek bez impaktu je podla mna zaplava, preto sa aj experimentujem s cim sa da. musim ale povedat ze priamy pohlad do objektivu vo fotografii je nenahraditelny, niekedy sa v nom podari zachytit viac emoci, niekedy menej. nie vzdy je nutny, su zanre, kedy je skor na skodu, ale urcite by som ho nebrala ako minus
ja v očiach modelky pozerajúcej do objektívu väčšinou vidím "cvakni to už"...v tomto prípade "cvakni to už, voda je studená"...alebo "vyzerám dobre ?" ...máloktorá modelka vie zahrať uveriteľne emócie v tvári...treba sa dohodnúť s partnerom modelky, aby jej zavolal v momente fotenia, napr. že ju opúšťa (nie naozaj, ale aby tomu uverila na chvíľu a hneď by bolo emócií...možno smutných a možno radostných . Tejto modelke zjavne studená voda nevadí...ináč, tie šaty sa mi tam nehodia, obliekol by som ju skôr ako divožienku
áno, tá sa mi viac páči, aj keď by som nasmeroval pohľad modelky mimo objektív , toto mne osobne v tomto žánri dosť vadí, že väčšina autorov fotí modelky tak, aby sa pozerali do objektívu a stráca sa prirodzenosť, autenticita. Asi som trochu "postihnutý" tým, že vždy očakávam vo fotografii aj nejaký príbeh, alebo emócie a tá fotka na 1x.com je síce technicky fajn, modelka krásna, i nápad, ale celé je to strnulé, modelka ako socha čaká so šálkou v ruke, až ju odfotíš . Kedysi myslím Martin Vrabko na jednej prednáške v rámci Fotoslovakia povedal, že najlepšie fotky vznikajú, keď povie modelke "končíme" a potom rýchlo nafotí pár záberov -ona sa totiž uvoľní a prestáva sa sústrediť na fotografa, je prirodzená, je znovu osobnosť. Myslím, že mal pravdu. Modelka na Tvojej fotke je krásna, fotka je technicky dobrá, nápad...všetko tam je, ale je to ako fotka kamennej sochy čakajúcej na odfotenie. Ja nepatrím medzi tých, ktorí budú meditovať o technických detailoch, pre mňa je najdôležitejší impakt a potom dlho nič . Dúfam, že som zrozumiteľný a že to berieš v dobrom
jasne, beriem ju v dobrom a z velkej casti sa s tvojim nazorom stotoznujem, hlavne co sa tyka impaktu vs. technickej kvality. vnimam to podobne, a nielen preto, lebo so sumom, ostrostou a technickymi nedostatkami vediem dlhodoby boj kvalitnych fotiek bez impaktu je podla mna zaplava, preto sa aj experimentujem s cim sa da. musim ale povedat ze priamy pohlad do objektivu vo fotografii je nenahraditelny, niekedy sa v nom podari zachytit viac emoci, niekedy menej. nie vzdy je nutny, su zanre, kedy je skor na skodu, ale urcite by som ho nebrala ako minus
ahoj, beriem pripomienky. ale musim podotknut ze aj inak nakomponova by to bola stale modelka v potoku so salkou caju urcita absurdita tam bola mienena. v com ti davam za pravdu je ze z tejto serie fotiek je podla mna lepsie nakomponovana napriklad tato: https://1x.com/photo/694252/all:user:100138 . a inak dakujem, fakt je ze o originalitu sa snazim
áno, tá sa mi viac páči, aj keď by som nasmeroval pohľad modelky mimo objektív , toto mne osobne v tomto žánri dosť vadí, že väčšina autorov fotí modelky tak, aby sa pozerali do objektívu a stráca sa prirodzenosť, autenticita. Asi som trochu "postihnutý" tým, že vždy očakávam vo fotografii aj nejaký príbeh, alebo emócie a tá fotka na 1x.com je síce technicky fajn, modelka krásna, i nápad, ale celé je to strnulé, modelka ako socha čaká so šálkou v ruke, až ju odfotíš . Kedysi myslím Martin Vrabko na jednej prednáške v rámci Fotoslovakia povedal, že najlepšie fotky vznikajú, keď povie modelke "končíme" a potom rýchlo nafotí pár záberov -ona sa totiž uvoľní a prestáva sa sústrediť na fotografa, je prirodzená, je znovu osobnosť. Myslím, že mal pravdu. Modelka na Tvojej fotke je krásna, fotka je technicky dobrá, nápad...všetko tam je, ale je to ako fotka kamennej sochy čakajúcej na odfotenie. Ja nepatrím medzi tých, ktorí budú meditovať o technických detailoch, pre mňa je najdôležitejší impakt a potom dlho nič . Dúfam, že som zrozumiteľný a že to berieš v dobrom
zdá sa mi, že to, čo je na Tvojich fotkách dobré (zaujímavé modelky i snaha po originálnosti a invencii) sa často topí v nepremyslenej kompozícii. Aj pri tejto fotke - mám pocit, si mala nápad, ale realizovala si ho len do tej miery, že si modelku posadila na kameň do potoka so šálkou čaju a odfotila. Aj tu môže premyslená kompozícia dať vyniknúť hlavnému objektu a nápadu, ale takáto stredová, nezaujímavá kompozícia naopak, robí fotku prvoplánovou. Inými slovami, pripadá mi to celé absurdné a z fotky veľmi cítim to, že to bolo pripravované a hrané. Ale držím palce, vymýšľaj ďalej
ahoj, beriem pripomienky. ale musim podotknut ze aj inak nakomponova by to bola stale modelka v potoku so salkou caju urcita absurdita tam bola mienena. v com ti davam za pravdu je ze z tejto serie fotiek je podla mna lepsie nakomponovana napriklad tato: https://1x.com/photo/694252/all:user:100138 . a inak dakujem, fakt je ze o originalitu sa snazim
zdá sa mi, že to, čo je na Tvojich fotkách dobré (zaujímavé modelky i snaha po originálnosti a invencii) sa často topí v nepremyslenej kompozícii. Aj pri tejto fotke - mám pocit, si mala nápad, ale realizovala si ho len do tej miery, že si modelku posadila na kameň do potoka so šálkou čaju a odfotila. Aj tu môže premyslená kompozícia dať vyniknúť hlavnému objektu a nápadu, ale takáto stredová, nezaujímavá kompozícia naopak, robí fotku prvoplánovou. Inými slovami, pripadá mi to celé absurdné a z fotky veľmi cítim to, že to bolo pripravované a hrané. Ale držím palce, vymýšľaj ďalej
K tejto fotografii nie sú dostupné žiadné komentáre. Pridaj komentár ako prvý.
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom
Komentáre a hodnotenia
Paci sa mi vsak odvaha ist do takejto vyskladanej sceny a skusat.
Paci sa mi vsak odvaha ist do takejto vyskladanej sceny a skusat.