Abstrakt? Abstrakt to určite nie je Fotka je veľmi konkrétna - jasne a konkrétne rozoznávam mliečnu dráhu, postavu aj kríž. Abstrakt nie je to správne slovo. K tomu svieteniu - beriem to a prijímam kritiku, len sa jej snažím pochopiť. Ako by si Ty fotil túto scénu? Resp. ako by si nasvietil toho chlapíka tak, aby bolo jasné že tam niekto stojí? Lebo bez svietenia by tam boli len čierne obrysy kríža a chlapík by tam nebol vôbec. Každá rada je preto dobrá. Vopred dík
Skúsil by som svietiť tak, aby vznikol obrys chalana, čiže by som svietil oproti fotografovi a trochu zľava., ale iba slabé svetlo, aby to nekontrovalo milke. Celkovo je celá scéna zbytočne vysvietená a sú tam hneď 3 motívy ktoré si navzájom kontrujú, čiže není vlastne jasné ktorý je ústredný. Pamätám si ako si práve toto neraz vytkol iným fotografom. A vlastne ten chalan je tam úplne zbytočný není ani dobre zaostrený a vypadá ako nalepený. Toto je dôsledok snahy "za každú cenu" spraviť neprvoplánovú scénu a kompozíciu, niekedy je to kontraproduktívne. Ale čo chceš 47 like?
kurňa tam, mosím kamoške Milke hnedkaj začetkovať, že ste ju verejne odhalili...nech konečne prestane odrbkávať a začne dojiť plnotučné......ale šak ťapa jedna, už dlho som jej hovorila nech to neriedi...
vďaka Koma, Ty nikdy nesklameš A vďaka aj za diskusiu, bola podnetná.
Úplne v pohode TK, čím to bolo fotené, ISO? Milke chýbajú grády, treba sa s ňou vyhrať, napr.:
kurňa tam, mosím kamoške Milke hnedkaj začetkovať, že ste ju verejne odhalili...nech konečne prestane odrbkávať a začne dojiť plnotučné......ale šak ťapa jedna, už dlho som jej hovorila nech to neriedi...
Ja to tak vidím, svietenie je v protiklade čiže fyzikálne nesprávne,ale znova opakujem, ak by sa jednalo o abstrakt tak ok.
Abstrakt? Abstrakt to určite nie je Fotka je veľmi konkrétna - jasne a konkrétne rozoznávam mliečnu dráhu, postavu aj kríž. Abstrakt nie je to správne slovo. K tomu svieteniu - beriem to a prijímam kritiku, len sa jej snažím pochopiť. Ako by si Ty fotil túto scénu? Resp. ako by si nasvietil toho chlapíka tak, aby bolo jasné že tam niekto stojí? Lebo bez svietenia by tam boli len čierne obrysy kríža a chlapík by tam nebol vôbec. Každá rada je preto dobrá. Vopred dík
Úplne v pohode TK, čím to bolo fotené, ISO? Milke chýbajú grády, treba sa s ňou vyhrať, napr.:
Dík Martin. Stano Hladký mi požičal svoju D800, inak by som to na D7000 nedával (min. mám 18mm a to je už dosť na apsc). Dva kroky vzad a letím z Kľaku až do doliny. Grády som ešte nedával, je to moja prvá milka, na ďalšej to už bude akčnejšie
prepáčte pán Devót ale ja osobne nemudrujem a myslím že ani pán Combat nemal tento cieľ........bo dľa popisu pána Autora..citujem: ,,Každý názor a kritika ma veľmi potešia.,,
nenaražal som na nikoho v kometaroch, bolo to myslene všeobecne, najdu sa mudrci co nikdy v terene nefotili a su pokakani
Dobre to je, kazdemu sa mudruje od pc, ale byt hore vnoci v tej tme da zabrať... dalej komunikovať a ovladat fotoaparat a všetko to co je pri foteni nutne sa nerobi v tme len tak lahko. V terene to preveri človeka.
Sorry omylom som ti dal palec dole uplne sa stotoznujem s tym co si napisal ...
Fyzikálne nedostatky, tak ako si ich Ty popísal nemá Je to jednocvak, nie skladačka. Na scénu svietlili tri čelovky - jedna zo zadu, druhú má chalan na sebe a s treťou som ja behal poza neho a svietil naňho, aby z toho nebol iba čierny obrys. Svietenie som robil pocitovo a som rád že to vyšlo práve takto. Vďaka za zamyslenie, každopádne. Kritika neuráža, ale posúva.
Ja to tak vidím, svietenie je v protiklade čiže fyzikálne nesprávne,ale znova opakujem, ak by sa jednalo o abstrakt tak ok.
Dobre to je, kazdemu sa mudruje od pc, ale byt hore vnoci v tej tme da zabrať... dalej komunikovať a ovladat fotoaparat a všetko to co je pri foteni nutne sa nerobi v tme len tak lahko. V terene to preveri človeka.
Ja nehodnotím útrapy fotografa, ani iné okolnosti pri fotení, ale iba a výlučne fotku, tá ma prehovoriť. To je celé. Ak by som hodnotil náročnosť, musel by som vziať do úvahy npr. aj to koľko človek precestuje za svojím koníčkom, koľko ho to stojí prostriedkov a podobne, no to je ale mimo misu.
Na mňa to pôsobí dôveryhodne keďže som bol na mieste a videl som ako tieto fotky vznikajú a taktiež mám pár na karte ...Keby si bol v poslednom čase na Kľaku tak by si pochopil že ten dvojkríž vôbec nie je nepochopiteľne nahnutý ale tak letí že sa to môže zdať až neprirodzené ... a čo sa týka osvetlenia scénu osvetlovali 3 čelovky a ver že bez nich by to bolo oveľa menej zaujímavé ... a čo sa týka jemného rozostrenia toho chalana v " teplákoch " skús sa nepohnúť v zime a vetre pri dlhom čase ... iba toľko na Matúšovu obranu ps : fakt si najlepší osvetlovač scény akého som zažil Matúš
Dobre to je, kazdemu sa mudruje od pc, ale byt hore vnoci v tej tme da zabrať... dalej komunikovať a ovladat fotoaparat a všetko to co je pri foteni nutne sa nerobi v tme len tak lahko. V terene to preveri človeka.
prepáčte pán Devót ale ja osobne nemudrujem a myslím že ani pán Combat nemal tento cieľ........bo dľa popisu pána Autora..citujem: ,,Každý názor a kritika ma veľmi potešia.,,
Dobre to je, kazdemu sa mudruje od pc, ale byt hore vnoci v tej tme da zabrať... dalej komunikovať a ovladat fotoaparat a všetko to co je pri foteni nutne sa nerobi v tme len tak lahko. V terene to preveri človeka.
Je mi jasné že táto fotografia bude populárna, ale ta osoba vľavo mi tam nejak nesedí, pôsobí to umelo nedôveryhodne - ako montáž. Ďalej mi vadí nesúlad dopadajúceho svetla, kedy nepochopiteľne nahnutý až padajúci dvojkríž je osvetlený z ľava a chalan v teplákoch z prava, ak by sme predpokladali že kríž z ľava osvetlil chalan lampou na helme, tak je zas nesúlad v intenzite osvetlenia, čiže fotka je určitou pastvou pre oči, ale má fyzikálne nedostatky a keďže nepíšeš že by to bol abstrakt, alebo montáž tak mi to nesedí.
Na mňa to pôsobí dôveryhodne keďže som bol na mieste a videl som ako tieto fotky vznikajú a taktiež mám pár na karte ...Keby si bol v poslednom čase na Kľaku tak by si pochopil že ten dvojkríž vôbec nie je nepochopiteľne nahnutý ale tak letí že sa to môže zdať až neprirodzené ... a čo sa týka osvetlenia scénu osvetlovali 3 čelovky a ver že bez nich by to bolo oveľa menej zaujímavé ... a čo sa týka jemného rozostrenia toho chalana v " teplákoch " skús sa nepohnúť v zime a vetre pri dlhom čase ... iba toľko na Matúšovu obranu ps : fakt si najlepší osvetlovač scény akého som zažil Matúš
pán Matúš to mosela byť ale riadna zima tamek hore v tú jasnú noc čoo?..sa priznajte - že ste sa s Kolegovcami zohrievali dákym tým trúnkom páleným....bo pán Martin sa mi zdá voláky kus namazaný už...no ešte že to obstál....príde mi tam taký voláky priestorový...ako tie pohľadnice ktoré keď pohneš či zmeníš uhol pohľadu tak majú o dačo iný obrázok ..taký posunutý oproti tomu prvému....takže sa mi zdá že keď na fotečku kliknem...pán Martin začne nový krok
Je mi jasné že táto fotografia bude populárna, ale ta osoba vľavo mi tam nejak nesedí, pôsobí to umelo nedôveryhodne - ako montáž. Ďalej mi vadí nesúlad dopadajúceho svetla, kedy nepochopiteľne nahnutý až padajúci dvojkríž je osvetlený z ľava a chalan v teplákoch z prava, ak by sme predpokladali že kríž z ľava osvetlil chalan lampou na helme, tak je zas nesúlad v intenzite osvetlenia, čiže fotka je určitou pastvou pre oči, ale má fyzikálne nedostatky a keďže nepíšeš že by to bol abstrakt, alebo montáž tak mi to nesedí.
Fyzikálne nedostatky, tak ako si ich Ty popísal nemá Je to jednocvak, nie skladačka. Na scénu svietlili tri čelovky - jedna zo zadu, druhú má chalan na sebe a s treťou som ja behal poza neho a svietil naňho, aby z toho nebol iba čierny obrys. Svietenie som robil pocitovo a som rád že to vyšlo práve takto. Vďaka za zamyslenie, každopádne. Kritika neuráža, ale posúva.
Je mi jasné že táto fotografia bude populárna, ale ta osoba vľavo mi tam nejak nesedí, pôsobí to umelo nedôveryhodne - ako montáž. Ďalej mi vadí nesúlad dopadajúceho svetla, kedy nepochopiteľne nahnutý až padajúci dvojkríž je osvetlený z ľava a chalan v teplákoch z prava, ak by sme predpokladali že kríž z ľava osvetlil chalan lampou na helme, tak je zas nesúlad v intenzite osvetlenia, čiže fotka je určitou pastvou pre oči, ale má fyzikálne nedostatky a keďže nepíšeš že by to bol abstrakt, alebo montáž tak mi to nesedí.
Ahojte. Mliečnu dráhu nemám šancu často fotiť, preto som rád za každú príležitosť, ktorú mám. Na tejto som skúšal experimentovať s nasvietením, tak aby fotka nebola len o pozadí, ale aj o popredí. Čo vy na to? Každý názor a kritika ma veľmi potešia.
Vďaka kamarátovi Stanovi za požičanie foťáku, a kamarátovi Martinovi za pózovanie.
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom
Komentáre a hodnotenia
Zoradiť od najstaršíchK tomu svieteniu - beriem to a prijímam kritiku, len sa jej snažím pochopiť. Ako by si Ty fotil túto scénu? Resp. ako by si nasvietil toho chlapíka tak, aby bolo jasné že tam niekto stojí? Lebo bez svietenia by tam boli len čierne obrysy kríža a chlapík by tam nebol vôbec. Každá rada je preto dobrá. Vopred dík
K tomu svieteniu - beriem to a prijímam kritiku, len sa jej snažím pochopiť. Ako by si Ty fotil túto scénu? Resp. ako by si nasvietil toho chlapíka tak, aby bolo jasné že tam niekto stojí? Lebo bez svietenia by tam boli len čierne obrysy kríža a chlapík by tam nebol vôbec. Každá rada je preto dobrá. Vopred dík
Grády som ešte nedával, je to moja prvá milka, na ďalšej to už bude akčnejšie
Na scénu svietlili tri čelovky - jedna zo zadu, druhú má chalan na sebe a s treťou som ja behal poza neho a svietil naňho, aby z toho nebol iba čierny obrys. Svietenie som robil pocitovo a som rád že to vyšlo práve takto. Vďaka za zamyslenie, každopádne. Kritika neuráža, ale posúva.
Na scénu svietlili tri čelovky - jedna zo zadu, druhú má chalan na sebe a s treťou som ja behal poza neho a svietil naňho, aby z toho nebol iba čierny obrys. Svietenie som robil pocitovo a som rád že to vyšlo práve takto. Vďaka za zamyslenie, každopádne. Kritika neuráža, ale posúva.