Veľkosť + DPI je zbytočne veľa. Potom Ti fotku nieko môže (akože ja som to nikdy nepochopil, ale videl som už kadečo) ujebať. keď ideš cez 1000 px na jednej strane - na zverejnenie pre ukážku stačí nižšie DPI. 150 alebo aj 100, či obligátne 72 DPI pre zobrazenie na "web", je OK.
Ak si spravne pamatam, tak DPI info v exife je "nepodstatna" zajezitost. Len urcuje, ako sa rozlisenie fotografie pouzije pri tlaci. Teda ak ma strana 1000px, tak pri 300DPI sa vytlaci v rozmere 1000/300 = 3,33 palca * 2,54 = 8,45cm (priblizne na tu stranu). Pri polovicnom DPI, teda 150 to bude dvojnasobok. Keby tu fotografiu niekto ukradol, tak ziaden dobry velky vytlacok by z toho v ziadnom pripade neurobil.
ten formát v 300 DPI, je zlé???? aj to treba zmeniť? či, som zle pochopila? Inak vrátim sa ešte k modelom.... sú to moje deti.. a sú na sklo úplne zvyknutí... preto majú tie výrazy a vedia spolupracovať
Veľkosť + DPI je zbytočne veľa. Potom Ti fotku nieko môže (akože ja som to nikdy nepochopil, ale videl som už kadečo) ujebať. keď ideš cez 1000 px na jednej strane - na zverejnenie pre ukážku stačí nižšie DPI. 150 alebo aj 100, či obligátne 72 DPI pre zobrazenie na "web", je OK.
ten formát v 300 DPI, je zlé???? aj to treba zmeniť? či, som zle pochopila? Inak vrátim sa ešte k modelom.... sú to moje deti.. a sú na sklo úplne zvyknutí... preto majú tie výrazy a vedia spolupracovať
OK, určite žiadne vyrývanie, fotke sa inak nedá vytknúť nič podstatné. A technika je to, čo Ti môže podraziť nohy - preto je (podľa mňa) dôležitá. Hlavne to, čo som spomenul - to by vyniklo vo veľkom formáte. A za veľký považujem už A3+. Objekty si vybrala perfektné, hlavne dievča sa mi páči. Má taký sebavedomý výraz - zdá sa mi, že už je na objektív zvyknutá. To nebola kritika pre kritiku, ale preto aby si skúsila sa niektorých úprav vyvarovať - ak sa dá.
ĎAKUJEM jasné... technicky sa musím ešte učiť, ja viem... a fakt som rada, že tu napíšu aj takýto, ktorí poradia a pomôžu iným ísť ďalej.. ja si to fakt vážim....
Husle na zemi, namalovane nechty... Mna rusi este aj to, ze chlapcek je bosy. Ved mu musi byt zima,(to vlastne dievcati tiez a zapal mechura nie je sranda) prinajlepsom ho kamienky tlacia. A este tie pruhy na nohaviciach- mali byt vodorovne, nie zvisle.
, ďakujem,, aj tento komentár si veľmi vážim.. myslím, že nie je dôvod vysvetľovať prečo tak a prečo nie inak, ale nedá mi to Bol hurúci deň, slniečo zapadalo.. cesta bola ešte teplá vyhriata z pomaly zapadajúceho slniečka.. deti sú zvyknuté chodiť bosé, minimálne v lete, a vonku na chalupe to je samozrejmosť... Tak prečo to nevyužiť aj pri fotení? takže to len na vysvetlenie-mechra, tlačiacich kamienkov... čo sa týka pruhov na nohaviciach -nabudúce dám vedieť výrobcovi, aby nohavice s pruhmi šil podľa pravidiel a síce vodorovne a aby na fotkách vynikli tip-top....
ĎAkujem za rozsiahly komentár a nepriečim sa, súhlasím... z časti... naozaj minimum bola použitá umelá vinetácia, nakoľko som fotku orezávala.. v spodnej časti mi rozostrenie trošku chýbalo a umelo som ho dotvorila v PP... páčilo sa mi to tak, chcela som to tak.... radosť si mi určite nepokazil, naopak.. posúvam sa ďalej... takáto kritika môže len posunúť.. vážim si aj tento názor a ešte raz zaň dík...
OK, určite žiadne vyrývanie, fotke sa inak nedá vytknúť nič podstatné. A technika je to, čo Ti môže podraziť nohy - preto je (podľa mňa) dôležitá. Hlavne to, čo som spomenul - to by vyniklo vo veľkom formáte. A za veľký považujem už A3+. Objekty si vybrala perfektné, hlavne dievča sa mi páči. Má taký sebavedomý výraz - zdá sa mi, že už je na objektív zvyknutá. To nebola kritika pre kritiku, ale preto aby si skúsila sa niektorých úprav vyvarovať - ak sa dá.
mirka, keby madmazél držala v ruke hoci aj motorovú pílu, aj tak by to bolo krásne...otváram si ju v pravidelných intervaloch po hodine už od včera...a baví ma stále...blahoželám k invenčnému a živému dielu...
no jejda, ja ti akože ďakujem aj za ňu-teda za moje druhé "ja" a teším sa že ťa až natoľko zaujala, že ju rozlikávaš... no na motorovú pílu musí trošku podrásť... ale možno raz aj taká u mna pribudne... dík za nápad...
Som asi ten, čo kradne radosť iným, vyjadrím sa ale k PP. "Niečo", ako rovina zaostrenia je LÍNIA. Je to úsek od-do. Je to časť, v ktorej je ostrosť na všetkom, čo sa v tej rovine nachádza a rozozstrenie vpred a vzad je plynulý prechod - to je hĺbka ostrosti. Pred miestom, na ktoré je zaostrené - je vzdialenosť k rozostreniu kratšia, ako za ním - toto môžeš ovplyvniť voľbou objektívu, odstupom, clonou. V zásade ale každý objektív má ROVINU ZAOSTRENIA a Hĺbku ostrosti. Na tomto snímku je nereálna práve ta neexistujúca rovina zaostrenia. Všetko v rovnakej vzdialenosti ako objekt, na ktorý bolo zostrené - by malo byť ostré - TO JE prirodzené podanie optiky objektívu. Aby som priblížil, čo mám na mysli, prikladám výrez. Na originálnom snímku sú objekty v "kruhu" ostrosti a okolo nich je neostrosť - podobne použitý postproces ako, keď sa vyrába umelá vinetácia. Zo stebiel trávy a kamienkov po stranách sa stali podivné dualizované artefakty.
ĎAkujem za rozsiahly komentár a nepriečim sa, súhlasím... z časti... naozaj minimum bola použitá umelá vinetácia, nakoľko som fotku orezávala.. v spodnej časti mi rozostrenie trošku chýbalo a umelo som ho dotvorila v PP... páčilo sa mi to tak, chcela som to tak.... radosť si mi určite nepokazil, naopak.. posúvam sa ďalej... takáto kritika môže len posunúť.. vážim si aj tento názor a ešte raz zaň dík...
Som asi ten, čo kradne radosť iným, vyjadrím sa ale k PP. "Niečo", ako rovina zaostrenia je LÍNIA. Je to úsek od-do. Je to časť, v ktorej je ostrosť na všetkom, čo sa v tej rovine nachádza a rozozstrenie vpred a vzad je plynulý prechod - to je hĺbka ostrosti. Pred miestom, na ktoré je zaostrené - je vzdialenosť k rozostreniu kratšia, ako za ním - toto môžeš ovplyvniť voľbou objektívu, odstupom, clonou. V zásade ale každý objektív má ROVINU ZAOSTRENIA a Hĺbku ostrosti. Na tomto snímku je nereálna práve ta neexistujúca rovina zaostrenia. Všetko v rovnakej vzdialenosti ako objekt, na ktorý bolo zostrené - by malo byť ostré - TO JE prirodzené podanie optiky objektívu. Aby som priblížil, čo mám na mysli, prikladám výrez. Na originálnom snímku sú objekty v "kruhu" ostrosti a okolo nich je neostrosť - podobne použitý postproces ako, keď sa vyrába umelá vinetácia. Zo stebiel trávy a kamienkov po stranách sa stali podivné dualizované artefakty.
mirka, keby madmazél držala v ruke hoci aj motorovú pílu, aj tak by to bolo krásne...otváram si ju v pravidelných intervaloch po hodine už od včera...a baví ma stále...blahoželám k invenčnému a živému dielu...
Husle na zemi, namalovane nechty... Mna rusi este aj to, ze chlapcek je bosy. Ved mu musi byt zima,(to vlastne dievcati tiez a zapal mechura nie je sranda) prinajlepsom ho kamienky tlacia. A este tie pruhy na nohaviciach- mali byt vodorovne, nie zvisle.
Moc povedená fotka. Snažil jsem se najít něco, co bych mohl vytknout ... No hned mě zarazily ty housle na zemi. A ještě něco se mi na tom nezdálo - v náhledu jsem si toho nevšiml a po zvětšení tam bylo něco, co mě rušilo, ale já nepřišel na to, co to je... A pak po přečtení komentu mi to trklo... Ano - jsoou to ty barevné nechtíky . Ale jsou to jen drobnosti. Dobře zvládnuté světlo té fotce dodává velké +. Ode mě určitě like ...
Gratulujem k foto dňa. Milé footo, no motív radšej neriešim, lebo husličky(vo všeobecnosti) sú moja "obľúbená" téma. Je pravda, že ale až po žene s lampou v ruke, páskou cez oči, pohľadom spoza okna a kočke v slnečnicovom poli, či babe voňajúcej kvet... Rozmýšľam nakoľko ich tu bolo treba, a čo fotke pridali, či zobrali... ale to sú len moje úvahy...
Ďakujem Peter:, úvahy nie sú nikdy zbytočné , bolo tie cielené fotenie s nástrojmi... aj ked pravdou je, že táto foto by bola vydarená aj bez nich.... a tým pádom vyriešený motív... ĎAKUJEM za zastavčo....
Gratulujem k foto dňa. Milé footo, no motív radšej neriešim, lebo husličky(vo všeobecnosti) sú moja "obľúbená" téma. Je pravda, že ale až po žene s lampou v ruke, páskou cez oči, pohľadom spoza okna a kočke v slnečnicovom poli, či babe voňajúcej kvet... Rozmýšľam nakoľko ich tu bolo treba, a čo fotke pridali, či zobrali... ale to sú len moje úvahy...
Páčivá technicky aj farebne, ale pripadá mi ako by sa deti fotili na silu.
kdeže nasilu..... tie sú zžité s o sklom ako ja.... nevedia sa nasilu usmievať.. toto je ich štýl... som rada, že si to užívajú ako ja....a strašne radi mi pózujú.. ved kukni do mojej galérie a uvidíš... inak dík za zastavenie...
Ďakujem ti...som rada, že zaujala také publikum....no a sama ani nechápem, že na ceste- a až taký level... v predposlednej foto veľa nasvedčovalo tomu, že aj táto prepadne ....
Fotka aj prevedenie je veľmi pekná ale musím sa priznať, že ma vyrušuje spôsob ako si dievča opiera husle o zem. Žiaden hudobník by niečo také nikdy neurobil.
Ďakujem pani fotografka aj za takýto názor... musím však podotknúť a uviesť na správnu mieru, či vyviesť vás z omylu, že huslicky su opreté o ňu a nie ona o ne, modelka je vášnivá hudobníčka, a verím, že aj napriek tomu, ak bude raz stať na slávnych hudobných mólach, nikdy ten nástroj neotrepe o zem v návale citov, keď jej budú tlieskať tak ako to robia podaktorí výborní gitaristi....
Fotka aj prevedenie je veľmi pekná ale musím sa priznať, že ma vyrušuje spôsob ako si dievča opiera husle o zem. Žiaden hudobník by niečo také nikdy neurobil.
nech Bože dá, nech Bože dá, ved dobre to hráme!!!! nech Bože dá, nech Bože dá... ved my ten TOP dáme absolútne všetkým, ktorí posunuli moju fotku až na túto pozíciu úprimne ĎAKUJEM! vážim si každý palec hore a takto hromadne všetkým odpovedám...veľmi ma teší, že ste sa pristavili a fotočka zaujala...
dakujem za odozvu.... na mnohých zahraničných portáloch mám tento názov... AJ hýbe svetom, hoc sme na SVK, veľa vecí je uvádzaných práve v tejto reči... hoc som tu na slov. portály, mám svoje zásady a názvy meniť nebudem...dúfam , že až taký prehrešok to nie je... hodnotí sa predsa fotka, či?
hodnotil som predsa... aj som bol hneď ľajknúl.. ja len - padlo mi to do oka.. a šak práve, že keď sme na SK - ni..? :-P
dakujem za odozvu.... na mnohých zahraničných portáloch mám tento názov... AJ hýbe svetom, hoc sme na SVK, veľa vecí je uvádzaných práve v tejto reči... hoc som tu na slov. portály, mám svoje zásady a názvy meniť nebudem...dúfam , že až taký prehrešok to nie je... hodnotí sa predsa fotka, či?
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom
Komentáre a hodnotenia
Zoradiť od najstaršíchKeby tu fotografiu niekto ukradol, tak ziaden dobry velky vytlacok by z toho v ziadnom pripade neurobil.
Inak vrátim sa ešte k modelom.... sú to moje deti.. a sú na sklo úplne zvyknutí... preto majú tie výrazy a vedia spolupracovať
Inak vrátim sa ešte k modelom.... sú to moje deti.. a sú na sklo úplne zvyknutí... preto majú tie výrazy a vedia spolupracovať
To nebola kritika pre kritiku, ale preto aby si skúsila sa niektorých úprav vyvarovať - ak sa dá.
myslím, že nie je dôvod vysvetľovať prečo tak a prečo nie inak, ale nedá mi to
Bol hurúci deň, slniečo zapadalo.. cesta bola ešte teplá vyhriata z pomaly zapadajúceho slniečka.. deti sú zvyknuté chodiť bosé, minimálne v lete, a vonku na chalupe to je samozrejmosť... Tak prečo to nevyužiť aj pri fotení? takže to len na vysvetlenie-mechra, tlačiacich kamienkov... čo sa týka pruhov na nohaviciach -nabudúce dám vedieť výrobcovi, aby nohavice s pruhmi šil podľa pravidiel a síce vodorovne a aby na fotkách vynikli tip-top....
......no strašne som sa pobavila.....
To nebola kritika pre kritiku, ale preto aby si skúsila sa niektorých úprav vyvarovať - ak sa dá.
"Niečo", ako rovina zaostrenia je LÍNIA. Je to úsek od-do. Je to časť, v ktorej je ostrosť na všetkom, čo sa v tej rovine nachádza a rozozstrenie vpred a vzad je plynulý prechod - to je hĺbka ostrosti. Pred miestom, na ktoré je zaostrené - je vzdialenosť k rozostreniu kratšia, ako za ním - toto môžeš ovplyvniť voľbou objektívu, odstupom, clonou. V zásade ale každý objektív má ROVINU ZAOSTRENIA a Hĺbku ostrosti. Na tomto snímku je nereálna práve ta neexistujúca rovina zaostrenia. Všetko v rovnakej vzdialenosti ako objekt, na ktorý bolo zostrené - by malo byť ostré - TO JE prirodzené podanie optiky objektívu.
Aby som priblížil, čo mám na mysli, prikladám výrez.
Na originálnom snímku sú objekty v "kruhu" ostrosti a okolo nich je neostrosť - podobne použitý postproces ako, keď sa vyrába umelá vinetácia. Zo stebiel trávy a kamienkov po stranách sa stali podivné dualizované artefakty.
"Niečo", ako rovina zaostrenia je LÍNIA. Je to úsek od-do. Je to časť, v ktorej je ostrosť na všetkom, čo sa v tej rovine nachádza a rozozstrenie vpred a vzad je plynulý prechod - to je hĺbka ostrosti. Pred miestom, na ktoré je zaostrené - je vzdialenosť k rozostreniu kratšia, ako za ním - toto môžeš ovplyvniť voľbou objektívu, odstupom, clonou. V zásade ale každý objektív má ROVINU ZAOSTRENIA a Hĺbku ostrosti. Na tomto snímku je nereálna práve ta neexistujúca rovina zaostrenia. Všetko v rovnakej vzdialenosti ako objekt, na ktorý bolo zostrené - by malo byť ostré - TO JE prirodzené podanie optiky objektívu.
Aby som priblížil, čo mám na mysli, prikladám výrez.
Na originálnom snímku sú objekty v "kruhu" ostrosti a okolo nich je neostrosť - podobne použitý postproces ako, keď sa vyrába umelá vinetácia. Zo stebiel trávy a kamienkov po stranách sa stali podivné dualizované artefakty.
Ale jsou to jen drobnosti. Dobře zvládnuté světlo té fotce dodává velké +. Ode mě určitě like ...
Rozmýšľam nakoľko ich tu bolo treba, a čo fotke pridali, či zobrali... ale to sú len moje úvahy...
ĎAKUJEM za zastavčo....
Rozmýšľam nakoľko ich tu bolo treba, a čo fotke pridali, či zobrali... ale to sú len moje úvahy...
inak dík za zastavenie...
vyborne to je. zasluzena topka. gratulujem.
vyborne to je. zasluzena topka. gratulujem.
nech Bože dá, nech Bože dá... ved my ten TOP dáme
absolútne všetkým, ktorí posunuli moju fotku až na túto pozíciu úprimne ĎAKUJEM!
vážim si každý palec hore a takto hromadne všetkým odpovedám...veľmi ma teší, že ste sa pristavili a fotočka zaujala...