V tejto časti som sa takmer neúspešne a len za cenu, že naznačím výsledok - pokúsil urobiť "niečo" s prepalom vo vlasoch a so snahou zbaviť sa dvoch jednoliatych "fľakov" vznikajúcich charakterom "bokehu" (ohniskom, clonou a vzdialenosťou objektívu - od niečoho) Pridal som mierne tieň (resp. som upravil kontrast v tvári) tak, ako keby žiadne protisvetlo nesvietilo. Odrazka (či čo to bolo) odspodu zbytočne zvýrazňuje "slovanskú plnosť v lícach a brade" modelky, tam mal (alebo mohol?) byť kľudne tieň. Odrazka tiež spôsobila svetlý prúžok v ohybe líce/nosná dierka - tam práve pri takto postavenom prednom (prednebočnom) svetle by bol jeden z najhlbších tieňov, čo sa týka tonality tváre, hlbší by bol už len pod bradou. Napriek všetkému, čo som napísal - ber to tak, že chyby (toto slovo nemusíš akceptovať) sa dajú nájsť všade a toto je fotografia právom "foto dňa", takže musím byť "hnidopišský." Prázdna pochvala ťa nikam neposunie a najmenej Ti dá. Inak myslím, že v ateliéri máš veľký potenciál. Nepoužívaj veľa zdrojov svetla naraz, ak presne nevieš, prečo ich potrebuješ. Pôjdeš potom dopredu rýchlejšie.
lacikamo, podla mna to s tou analyzou trochu prehanas, ale budis, ak je to tvoje hobby. Ja si nemyslim, ze by to hocikto takto rozpitvaval, ale asi zalezi... Ja by som si ten "prepal" vo vlasoch asi nikdy nevsimla a osobne by sa mi naopak pacil rovnaky bokeh ako ma Janka na fotke vlavo, aj na pravej strane... Rozostrit to cele!, ja tiez milujem protisvetlo. A fotky nemusia byt technicky dokonale na to, aby mali dusu. Vela technicky dokonalym fotkam chyba zivot a taku by som si ja nikdy nekupila. Dokonalost je nudna. Jankine fotky obdivujem, pretoze su presiaknute jej nadsenim a mnozstvom prace, ktore do nich vlozila. Ja tie kvetinkove az tak moc nemusim, hoci som sama skusala, ale tato seria je uplne super!
V istých častiach svojho komentára (ov) som sa mýlil, ale nie je úloha pozorovateľa (ani účel) poznať od pohľadu, ako a čím bola fotografia vytvorená. Naopak, čím lepší fotograf, tým menej je to čitateľné. Ja dokonca mením odlesky v očiach, aby nesedeli so svetlami , napríklad. Samozrejme - nie "okato". Je to Know-how, ako používaš svetlo. Aby som ukázal, čo mám na mysli s tým svietením vonku, ktoré vyzerá ako ateliér, tak tu je jedna moja.. A ten fliačik, či fliačiky - myslím, že to je odrazka, ale otočená na strieborno, preto ten studený (dosiva) odlesk. Zlatá strana by "slušala" viac a lepšie ladila s farbou pier, ale podľa mňa je to odlesk, odraz. Nie múka ani krupica, či chyba. Odrazka možno nie je veľká, možno je blízko - svetlo (intenzita) aj u odrazky klesá so štvorcom vzdialenosti. (S posunutím o dvojnásobok klesne intenzita štvornásobne).
ďakujem za odpoveď, veľa dobrého svetla prajem aj tebe aj autorke, vaše práce sú TOP
hmm profi komentár, vidno že si v tom doma... chcel by som sa opýtať na fliačiky na perách že čo to je, lebo ako odlesk alebo prepal mi to nepripadá ale je to podľa mňa rušivé pri tej čistote. dík za odpoveď
V istých častiach svojho komentára (ov) som sa mýlil, ale nie je úloha pozorovateľa (ani účel) poznať od pohľadu, ako a čím bola fotografia vytvorená. Naopak, čím lepší fotograf, tým menej je to čitateľné. Ja dokonca mením odlesky v očiach, aby nesedeli so svetlami , napríklad. Samozrejme - nie "okato". Je to Know-how, ako používaš svetlo. Aby som ukázal, čo mám na mysli s tým svietením vonku, ktoré vyzerá ako ateliér, tak tu je jedna moja.. A ten fliačik, či fliačiky - myslím, že to je odrazka, ale otočená na strieborno, preto ten studený (dosiva) odlesk. Zlatá strana by "slušala" viac a lepšie ladila s farbou pier, ale podľa mňa je to odlesk, odraz. Nie múka ani krupica, či chyba. Odrazka možno nie je veľká, možno je blízko - svetlo (intenzita) aj u odrazky klesá so štvorcom vzdialenosti. (S posunutím o dvojnásobok klesne intenzita štvornásobne).
V tejto časti som sa takmer neúspešne a len za cenu, že naznačím výsledok - pokúsil urobiť "niečo" s prepalom vo vlasoch a so snahou zbaviť sa dvoch jednoliatych "fľakov" vznikajúcich charakterom "bokehu" (ohniskom, clonou a vzdialenosťou objektívu - od niečoho) Pridal som mierne tieň (resp. som upravil kontrast v tvári) tak, ako keby žiadne protisvetlo nesvietilo. Odrazka (či čo to bolo) odspodu zbytočne zvýrazňuje "slovanskú plnosť v lícach a brade" modelky, tam mal (alebo mohol?) byť kľudne tieň. Odrazka tiež spôsobila svetlý prúžok v ohybe líce/nosná dierka - tam práve pri takto postavenom prednom (prednebočnom) svetle by bol jeden z najhlbších tieňov, čo sa týka tonality tváre, hlbší by bol už len pod bradou. Napriek všetkému, čo som napísal - ber to tak, že chyby (toto slovo nemusíš akceptovať) sa dajú nájsť všade a toto je fotografia právom "foto dňa", takže musím byť "hnidopišský." Prázdna pochvala ťa nikam neposunie a najmenej Ti dá. Inak myslím, že v ateliéri máš veľký potenciál. Nepoužívaj veľa zdrojov svetla naraz, ak presne nevieš, prečo ich potrebuješ. Pôjdeš potom dopredu rýchlejšie.
Laci, tu len tolko, je to fotene vonku v protisvetle, ja to svetlo jednoducho nemozem postprocesom potlacit, 70 percent mojich fotografii je fotenych v protisvetle, je to moje milovane svetlo a asi nazvzdy zostane, je to moj podpis proste, to som ja
Pár poznámok k obsahu ...hlavne že to nie je také presladené s kvietkami a pierkami vo vlasoch i napriek tým artefaktom v pozadí ktoré majú u diváka evokovať romantiku má to nádych charakterového portrétu.
No dobre, tak prepacte... ved ja som to tak nemyslel. Kvaltinka ma namakane a premyslene fotky... len ma to napadlo v suvislsoti s tym komentarom. Nemusite ma hned zozrat. Ja som len chcel povedat, ze ak by som ja mal moznost fotit take pekne dievcata, urcite by som sa pozabudol
omylom so dala, ze sa mi nepaci , to som nechcela a Mato v pohode, som vdacna za kazdy nazor, nemusi byt len pozitivny
Ahojte vsetci , dakujem za vsetky, hlasy, komentare, cas, zastavenie, obzvlast lacikamu, ze venoval tolko casu mojej fotografii, myslim, ze fotografie zo zakulisia odpovedali na tvoje otazky, naozaj je to mile a cenim si to a co sa tyka samotnej fotky, tak by som bola velmi nerada, ak by sa to povazovalo za nejaky cvak len tak . Samotnemu foteniu predchadzali mesiace planovania, vymyslania stajlingu, miesta, sitie siat, lepenia a vselicoho mozneho . Chcela som vyskusat fotenie s beautydishom v exterieri, samozrejme nie je pouzity vsade, v serii su aj fotografie s prirodzenym svetlom, vid dve predchadzajuce a este vselico ine aj bude . Modelku som si vybrala Hanku, lebo si myslim, ze by mala byt na fotkach, je nadherna, tak preco nie, treba ju ukazat podla mna . Odpoved na otazku, ze bokeh by mal byt az za golierom je taka, ze staci si pozriet pouzitu clonu, ktorou bola 1.4 a pri takejto clone golier naozaj nikdy ostry nebude . A Janko spominal fliacky na perach, ano vsimla som si ich, ale az ked si upozornil, dakujem, urcite retusnem , asi mala Hanka suche pery. A na toto neviem co povedat: - technika 80% - napad 0%, pekne a co dalej ? No moja mama zvykla hovorievat a dalej sa piska , nic ine mi nenapada . Este mozno, snad ta zaujmu ine fotky z tejto serie, bud predosle alebo take co pridu. Takze este raz dakujem a prajem pekny vecer .
V tejto časti som sa takmer neúspešne a len za cenu, že naznačím výsledok - pokúsil urobiť "niečo" s prepalom vo vlasoch a so snahou zbaviť sa dvoch jednoliatych "fľakov" vznikajúcich charakterom "bokehu" (ohniskom, clonou a vzdialenosťou objektívu - od niečoho) Pridal som mierne tieň (resp. som upravil kontrast v tvári) tak, ako keby žiadne protisvetlo nesvietilo. Odrazka (či čo to bolo) odspodu zbytočne zvýrazňuje "slovanskú plnosť v lícach a brade" modelky, tam mal (alebo mohol?) byť kľudne tieň. Odrazka tiež spôsobila svetlý prúžok v ohybe líce/nosná dierka - tam práve pri takto postavenom prednom (prednebočnom) svetle by bol jeden z najhlbších tieňov, čo sa týka tonality tváre, hlbší by bol už len pod bradou. Napriek všetkému, čo som napísal - ber to tak, že chyby (toto slovo nemusíš akceptovať) sa dajú nájsť všade a toto je fotografia právom "foto dňa", takže musím byť "hnidopišský." Prázdna pochvala ťa nikam neposunie a najmenej Ti dá. Inak myslím, že v ateliéri máš veľký potenciál. Nepoužívaj veľa zdrojov svetla naraz, ak presne nevieš, prečo ich potrebuješ. Pôjdeš potom dopredu rýchlejšie.
wow, dlho som tu nečítal podrobnejšiu a odbornejšiu kritiku ako je táto. Laci, kámo, všetky palce hore! Ja by som k tejto fotke vedel napísať iba že "páči"
V tejto časti som sa takmer neúspešne a len za cenu, že naznačím výsledok - pokúsil urobiť "niečo" s prepalom vo vlasoch a so snahou zbaviť sa dvoch jednoliatych "fľakov" vznikajúcich charakterom "bokehu" (ohniskom, clonou a vzdialenosťou objektívu - od niečoho) Pridal som mierne tieň (resp. som upravil kontrast v tvári) tak, ako keby žiadne protisvetlo nesvietilo. Odrazka (či čo to bolo) odspodu zbytočne zvýrazňuje "slovanskú plnosť v lícach a brade" modelky, tam mal (alebo mohol?) byť kľudne tieň. Odrazka tiež spôsobila svetlý prúžok v ohybe líce/nosná dierka - tam práve pri takto postavenom prednom (prednebočnom) svetle by bol jeden z najhlbších tieňov, čo sa týka tonality tváre, hlbší by bol už len pod bradou. Napriek všetkému, čo som napísal - ber to tak, že chyby (toto slovo nemusíš akceptovať) sa dajú nájsť všade a toto je fotografia právom "foto dňa", takže musím byť "hnidopišský." Prázdna pochvala ťa nikam neposunie a najmenej Ti dá. Inak myslím, že v ateliéri máš veľký potenciál. Nepoužívaj veľa zdrojov svetla naraz, ak presne nevieš, prečo ich potrebuješ. Pôjdeš potom dopredu rýchlejšie.
hmm profi komentár, vidno že si v tom doma... chcel by som sa opýtať na fliačiky na perách že čo to je, lebo ako odlesk alebo prepal mi to nepripadá ale je to podľa mňa rušivé pri tej čistote. dík za odpoveď
V tejto časti som sa takmer neúspešne a len za cenu, že naznačím výsledok - pokúsil urobiť "niečo" s prepalom vo vlasoch a so snahou zbaviť sa dvoch jednoliatych "fľakov" vznikajúcich charakterom "bokehu" (ohniskom, clonou a vzdialenosťou objektívu - od niečoho) Pridal som mierne tieň (resp. som upravil kontrast v tvári) tak, ako keby žiadne protisvetlo nesvietilo. Odrazka (či čo to bolo) odspodu zbytočne zvýrazňuje "slovanskú plnosť v lícach a brade" modelky, tam mal (alebo mohol?) byť kľudne tieň. Odrazka tiež spôsobila svetlý prúžok v ohybe líce/nosná dierka - tam práve pri takto postavenom prednom (prednebočnom) svetle by bol jeden z najhlbších tieňov, čo sa týka tonality tváre, hlbší by bol už len pod bradou. Napriek všetkému, čo som napísal - ber to tak, že chyby (toto slovo nemusíš akceptovať) sa dajú nájsť všade a toto je fotografia právom "foto dňa", takže musím byť "hnidopišský." Prázdna pochvala ťa nikam neposunie a najmenej Ti dá. Inak myslím, že v ateliéri máš veľký potenciál. Nepoužívaj veľa zdrojov svetla naraz, ak presne nevieš, prečo ich potrebuješ. Pôjdeš potom dopredu rýchlejšie.
Laci, ty si aky zlaty, aku robotu si si dal s tym rozborom, moc dakujem, ze si si nasiel cas a vyjadril svoje nazory, vsetko to nastudujem a popozeram co si ako myslel, len na rychlo dam backstage, aby si videl, ako fotografia vznikla, pozri, neskor bude aj videjko a uvidis aj nazivo , potom aj odpisem, len teraz sa mi neda, deti ma tahaju za nohu, nech uz idem za nimi https://www.facebook.com/media/set/?set=a.864433526907082.1073741833.576904538993317&type=3
Aha,zodpovedané.Dvíham hodnotenie Je vcelku umenie nasvietit v exterieri tak aby to vyzeralo ako v atelieri. Aj ked asi by bolo lepsie urobit to cisto v interieri..Takze "zelena je trava" A tie svetelne flaky boli asi odlesky na kmenoch stromov..Ale to uz je jedno. Skus ist "dnu" - vysledok bude presnejsi,cistejsi.
Laci, ty si aky zlaty, aku robotu si si dal s tym rozborom, moc dakujem, ze si si nasiel cas a vyjadril svoje nazory, vsetko to nastudujem a popozeram co si ako myslel, len na rychlo dam backstage, aby si videl, ako fotografia vznikla, pozri, neskor bude aj videjko a uvidis aj nazivo , potom aj odpisem, len teraz sa mi neda, deti ma tahaju za nohu, nech uz idem za nimi https://www.facebook.com/media/set/?set=a.864433526907082.1073741833.576904538993317&type=3
V tejto časti som sa takmer neúspešne a len za cenu, že naznačím výsledok - pokúsil urobiť "niečo" s prepalom vo vlasoch a so snahou zbaviť sa dvoch jednoliatych "fľakov" vznikajúcich charakterom "bokehu" (ohniskom, clonou a vzdialenosťou objektívu - od niečoho) Pridal som mierne tieň (resp. som upravil kontrast v tvári) tak, ako keby žiadne protisvetlo nesvietilo. Odrazka (či čo to bolo) odspodu zbytočne zvýrazňuje "slovanskú plnosť v lícach a brade" modelky, tam mal (alebo mohol?) byť kľudne tieň. Odrazka tiež spôsobila svetlý prúžok v ohybe líce/nosná dierka - tam práve pri takto postavenom prednom (prednebočnom) svetle by bol jeden z najhlbších tieňov, čo sa týka tonality tváre, hlbší by bol už len pod bradou. Napriek všetkému, čo som napísal - ber to tak, že chyby (toto slovo nemusíš akceptovať) sa dajú nájsť všade a toto je fotografia právom "foto dňa", takže musím byť "hnidopišský." Prázdna pochvala ťa nikam neposunie a najmenej Ti dá. Inak myslím, že v ateliéri máš veľký potenciál. Nepoužívaj veľa zdrojov svetla naraz, ak presne nevieš, prečo ich potrebuješ. Pôjdeš potom dopredu rýchlejšie.
Ahoj, prvý dojem z náhľadu na stránke - výborný. Obsahu sa dá vytknúť máločo, orez tentoraz na hrane, trochu vzduchu by neškodilo. Nevynikne hlavne ten "golier" (jeho oblúk) a vďaka "bokeh" ani jeho detail. prečítal som si náznaky kritiky a toto (m.i.) bolo spomenuté (ericho33) "bokeh mal začať až za golierom - ja dokonca tvrdím, že aj vlasy vpredu mohli (mali!?) byť ostré. Hĺbka ostrosti je dramaticky malá. Díval som sa do oka (odraz) a v miestnosti boli (na môj vkus) zvláštne rozostavené svetlá, dve? osoby (pred objektom a jedna v zelenom tričku) alebo jedna (iba fotografka) a ešte niečo, čo sfarbovalo tiene do zelena. Pod bradou je (nemôžem sa zbaviť dojmu, že to tam vidím) tieň farebne ťahajúci do zelena. Podľa pravidla v tieňoch sa vždy zobrazí odrazené svetlo som hľadal pred objektom niečo zelené, žiaľ (pre mňa) v oku pri tomto snímku toho zase tak veľa nie je vidieť. Mne osobne vadí protisvetlo za hlavou, spôsobujúce prepal vo vlasoch a stratu kontrastu na snímku, v spolupráci s tým sa naviac zvýraznila aberácia. https://cs.wikipedia.org/wiki/Chromatick%C3%A1_aberace - vidieť ju v "čipkovaní goliera". To protisvetlo nemalo, čo sa nasadenia týka význam, ak je výsledkom strata kontrastu - vidieť ju vo vlasoch pozdĺž celej tváre na strane, kde je mierny tieň a ukázanie aberácie. Tieň mohol byť bez toho hlbší, btw - aj vďaka tomu nestratenému kontrastu. Pri prvom pohľade považujem za najkritickejšie časti tie za hlavou s rozdielnou tonalitou + prepal - na prvom snímku predkladám Tvoj originál a moju korekciu oboch polovíc za hlavou. Prepal som nechal tak a je naozaj rušivý (pre mňa)
Pár poznámok k obsahu ...hlavne že to nie je také presladené s kvietkami a pierkami vo vlasoch i napriek tým artefaktom v pozadí ktoré majú u diváka evokovať romantiku má to nádych charakterového portrétu.
Tá úvaha mi vyznie ako povzdych niekoho nad niečím, len tak pustený do vetra, zachytávajúc všeobecnú pravdu, aplikovateľný predovšetkým na fotoalbumy z facebooku.
Do súvisu s touto fotografiou by som túto úvahu vôbec nedával.
K fotografii: Podľa môjho súdu jej niet čo vyčítať, veľmi príjemne a jemne pôsobiaci portrét.
No dobre, tak prepacte... ved ja som to tak nemyslel. Kvaltinka ma namakane a premyslene fotky... len ma to napadlo v suvislsoti s tym komentarom. Nemusite ma hned zozrat. Ja som len chcel povedat, ze ak by som ja mal moznost fotit take pekne dievcata, urcite by som sa pozabudol
Hmmm. Vystizne... v suvislosti s tym ma napadla jedna uvaha, ktoru som cital: https://www.odcloneno.com/blog/2014/4/10/nechavame-krasu-vladnout-nad-kvalitou-nai-fotografie.html
Tá úvaha mi vyznie ako povzdych niekoho nad niečím, len tak pustený do vetra, zachytávajúc všeobecnú pravdu, aplikovateľný predovšetkým na fotoalbumy z facebooku.
Do súvisu s touto fotografiou by som túto úvahu vôbec nedával.
K fotografii: Podľa môjho súdu jej niet čo vyčítať, veľmi príjemne a jemne pôsobiaci portrét.
Hmmm. Vystizne... v suvislosti s tym ma napadla jedna uvaha, ktoru som cital: https://www.odcloneno.com/blog/2014/4/10/nechavame-krasu-vladnout-nad-kvalitou-nai-fotografie.html
podľa mňa je jedna krajšia ako druhá, teda aj foto aj modelka...
Hmmm. Vystizne... v suvislosti s tym ma napadla jedna uvaha, ktoru som cital: https://www.odcloneno.com/blog/2014/4/10/nechavame-krasu-vladnout-nad-kvalitou-nai-fotografie.html
Nie celkom rozumiem...je tu nejaka vyhrada voci kvalite fotky, kotru by zatienila krasa modelky? Myslim ze toto neni lacny cvak nadherenho dievcata...
hmm, namieste je otázka či je krajšie foto alebo modelka...
Hmmm. Vystizne... v suvislosti s tym ma napadla jedna uvaha, ktoru som cital: https://www.odcloneno.com/blog/2014/4/10/nechavame-krasu-vladnout-nad-kvalitou-nai-fotografie.html
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom
Komentáre a hodnotenia
Zoradiť od najstaršíchPridal som mierne tieň (resp. som upravil kontrast v tvári) tak, ako keby žiadne protisvetlo nesvietilo. Odrazka (či čo to bolo) odspodu zbytočne zvýrazňuje "slovanskú plnosť v lícach a brade" modelky, tam mal (alebo mohol?) byť kľudne tieň. Odrazka tiež spôsobila svetlý prúžok v ohybe líce/nosná dierka - tam práve pri takto postavenom prednom (prednebočnom) svetle by bol jeden z najhlbších tieňov, čo sa týka tonality tváre, hlbší by bol už len pod bradou.
Napriek všetkému, čo som napísal - ber to tak, že chyby (toto slovo nemusíš akceptovať) sa dajú nájsť všade a toto je fotografia právom "foto dňa", takže musím byť "hnidopišský."
Prázdna pochvala ťa nikam neposunie a najmenej Ti dá. Inak myslím, že v ateliéri máš veľký potenciál. Nepoužívaj veľa zdrojov svetla naraz, ak presne nevieš, prečo ich potrebuješ. Pôjdeš potom dopredu rýchlejšie.
A ten fliačik, či fliačiky - myslím, že to je odrazka, ale otočená na strieborno, preto ten studený (dosiva) odlesk. Zlatá strana by "slušala" viac a lepšie ladila s farbou pier, ale podľa mňa je to odlesk, odraz. Nie múka ani krupica, či chyba. Odrazka možno nie je veľká, možno je blízko - svetlo (intenzita) aj u odrazky klesá so štvorcom vzdialenosti. (S posunutím o dvojnásobok klesne intenzita štvornásobne).
A ten fliačik, či fliačiky - myslím, že to je odrazka, ale otočená na strieborno, preto ten studený (dosiva) odlesk. Zlatá strana by "slušala" viac a lepšie ladila s farbou pier, ale podľa mňa je to odlesk, odraz. Nie múka ani krupica, či chyba. Odrazka možno nie je veľká, možno je blízko - svetlo (intenzita) aj u odrazky klesá so štvorcom vzdialenosti. (S posunutím o dvojnásobok klesne intenzita štvornásobne).
Pridal som mierne tieň (resp. som upravil kontrast v tvári) tak, ako keby žiadne protisvetlo nesvietilo. Odrazka (či čo to bolo) odspodu zbytočne zvýrazňuje "slovanskú plnosť v lícach a brade" modelky, tam mal (alebo mohol?) byť kľudne tieň. Odrazka tiež spôsobila svetlý prúžok v ohybe líce/nosná dierka - tam práve pri takto postavenom prednom (prednebočnom) svetle by bol jeden z najhlbších tieňov, čo sa týka tonality tváre, hlbší by bol už len pod bradou.
Napriek všetkému, čo som napísal - ber to tak, že chyby (toto slovo nemusíš akceptovať) sa dajú nájsť všade a toto je fotografia právom "foto dňa", takže musím byť "hnidopišský."
Prázdna pochvala ťa nikam neposunie a najmenej Ti dá. Inak myslím, že v ateliéri máš veľký potenciál. Nepoužívaj veľa zdrojov svetla naraz, ak presne nevieš, prečo ich potrebuješ. Pôjdeš potom dopredu rýchlejšie.
...hlavne že to nie je také presladené s kvietkami a pierkami vo vlasoch i napriek tým artefaktom v pozadí ktoré majú u diváka evokovať romantiku má to nádych charakterového portrétu.
- napad 0%, pekne a co dalej ? No moja mama zvykla hovorievat a dalej sa piska , nic ine mi nenapada . Este mozno, snad ta zaujmu ine fotky z tejto serie, bud predosle alebo take co pridu. Takze este raz dakujem a prajem pekny vecer .
Pridal som mierne tieň (resp. som upravil kontrast v tvári) tak, ako keby žiadne protisvetlo nesvietilo. Odrazka (či čo to bolo) odspodu zbytočne zvýrazňuje "slovanskú plnosť v lícach a brade" modelky, tam mal (alebo mohol?) byť kľudne tieň. Odrazka tiež spôsobila svetlý prúžok v ohybe líce/nosná dierka - tam práve pri takto postavenom prednom (prednebočnom) svetle by bol jeden z najhlbších tieňov, čo sa týka tonality tváre, hlbší by bol už len pod bradou.
Napriek všetkému, čo som napísal - ber to tak, že chyby (toto slovo nemusíš akceptovať) sa dajú nájsť všade a toto je fotografia právom "foto dňa", takže musím byť "hnidopišský."
Prázdna pochvala ťa nikam neposunie a najmenej Ti dá. Inak myslím, že v ateliéri máš veľký potenciál. Nepoužívaj veľa zdrojov svetla naraz, ak presne nevieš, prečo ich potrebuješ. Pôjdeš potom dopredu rýchlejšie.
Pridal som mierne tieň (resp. som upravil kontrast v tvári) tak, ako keby žiadne protisvetlo nesvietilo. Odrazka (či čo to bolo) odspodu zbytočne zvýrazňuje "slovanskú plnosť v lícach a brade" modelky, tam mal (alebo mohol?) byť kľudne tieň. Odrazka tiež spôsobila svetlý prúžok v ohybe líce/nosná dierka - tam práve pri takto postavenom prednom (prednebočnom) svetle by bol jeden z najhlbších tieňov, čo sa týka tonality tváre, hlbší by bol už len pod bradou.
Napriek všetkému, čo som napísal - ber to tak, že chyby (toto slovo nemusíš akceptovať) sa dajú nájsť všade a toto je fotografia právom "foto dňa", takže musím byť "hnidopišský."
Prázdna pochvala ťa nikam neposunie a najmenej Ti dá. Inak myslím, že v ateliéri máš veľký potenciál. Nepoužívaj veľa zdrojov svetla naraz, ak presne nevieš, prečo ich potrebuješ. Pôjdeš potom dopredu rýchlejšie.
Pridal som mierne tieň (resp. som upravil kontrast v tvári) tak, ako keby žiadne protisvetlo nesvietilo. Odrazka (či čo to bolo) odspodu zbytočne zvýrazňuje "slovanskú plnosť v lícach a brade" modelky, tam mal (alebo mohol?) byť kľudne tieň. Odrazka tiež spôsobila svetlý prúžok v ohybe líce/nosná dierka - tam práve pri takto postavenom prednom (prednebočnom) svetle by bol jeden z najhlbších tieňov, čo sa týka tonality tváre, hlbší by bol už len pod bradou.
Napriek všetkému, čo som napísal - ber to tak, že chyby (toto slovo nemusíš akceptovať) sa dajú nájsť všade a toto je fotografia právom "foto dňa", takže musím byť "hnidopišský."
Prázdna pochvala ťa nikam neposunie a najmenej Ti dá. Inak myslím, že v ateliéri máš veľký potenciál. Nepoužívaj veľa zdrojov svetla naraz, ak presne nevieš, prečo ich potrebuješ. Pôjdeš potom dopredu rýchlejšie.
A tie svetelne flaky boli asi odlesky na kmenoch stromov..Ale to uz je jedno. Skus ist "dnu" - vysledok bude presnejsi,cistejsi.
Pridal som mierne tieň (resp. som upravil kontrast v tvári) tak, ako keby žiadne protisvetlo nesvietilo. Odrazka (či čo to bolo) odspodu zbytočne zvýrazňuje "slovanskú plnosť v lícach a brade" modelky, tam mal (alebo mohol?) byť kľudne tieň. Odrazka tiež spôsobila svetlý prúžok v ohybe líce/nosná dierka - tam práve pri takto postavenom prednom (prednebočnom) svetle by bol jeden z najhlbších tieňov, čo sa týka tonality tváre, hlbší by bol už len pod bradou.
Napriek všetkému, čo som napísal - ber to tak, že chyby (toto slovo nemusíš akceptovať) sa dajú nájsť všade a toto je fotografia právom "foto dňa", takže musím byť "hnidopišský."
Prázdna pochvala ťa nikam neposunie a najmenej Ti dá. Inak myslím, že v ateliéri máš veľký potenciál. Nepoužívaj veľa zdrojov svetla naraz, ak presne nevieš, prečo ich potrebuješ. Pôjdeš potom dopredu rýchlejšie.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Chromatick%C3%A1_aberace
- vidieť ju v "čipkovaní goliera". To protisvetlo nemalo, čo sa nasadenia týka význam, ak je výsledkom strata kontrastu - vidieť ju vo vlasoch pozdĺž celej tváre na strane, kde je mierny tieň a ukázanie aberácie. Tieň mohol byť bez toho hlbší, btw - aj vďaka tomu nestratenému kontrastu. Pri prvom pohľade považujem za najkritickejšie časti tie za hlavou s rozdielnou tonalitou + prepal - na prvom snímku predkladám Tvoj originál a moju korekciu oboch polovíc za hlavou. Prepal som nechal tak a je naozaj rušivý (pre mňa)
- napad 0%
pekne a co dalej ?
...hlavne že to nie je také presladené s kvietkami a pierkami vo vlasoch i napriek tým artefaktom v pozadí ktoré majú u diváka evokovať romantiku má to nádych charakterového portrétu.
Do súvisu s touto fotografiou by som túto úvahu vôbec nedával.
K fotografii: Podľa môjho súdu jej niet čo vyčítať, veľmi príjemne a jemne pôsobiaci portrét.
https://www.odcloneno.com/blog/2014/4/10/nechavame-krasu-vladnout-nad-kvalitou-nai-fotografie.html
Do súvisu s touto fotografiou by som túto úvahu vôbec nedával.
K fotografii: Podľa môjho súdu jej niet čo vyčítať, veľmi príjemne a jemne pôsobiaci portrét.
https://www.odcloneno.com/blog/2014/4/10/nechavame-krasu-vladnout-nad-kvalitou-nai-fotografie.html
https://www.odcloneno.com/blog/2014/4/10/nechavame-krasu-vladnout-nad-kvalitou-nai-fotografie.html
https://www.odcloneno.com/blog/2014/4/10/nechavame-krasu-vladnout-nad-kvalitou-nai-fotografie.html