Ale pán majster ujo Stano, mal by som jednu otazocku na ten super program. Myslíš, že on tie vrstvy (jednotlivé ostré oblasti) aj sám zoomuje a zvätšuje a zmenšuje??? Lebo ... ja toto stále robím ručne a je to ťažké a spravidla až nemožné. Preostrovaním sa mení súčasne perpektíva a veľkosť jednotlivých prvkov v obraze (!). A ja samotné preostrovsanie motívov robím často a už aj veeeľmi dlho a tak s tym mám nejaké tie praktické skúsenosti. A vždy mám zaostrený motív menší ako to isté ak je nezaostreené. A to je veľký problém potom pri skladaní. Už asi vieš na čo mierim ...
Ak mám vložiť (vo výslednom obraze) na nezaostrenú plochu na svoje miesto príslušnú zaostrenú časť, teda jednotlivý segment, tak ten neprekryje v plnom rozsahu svoju neostrú siluetu, tú som mal vždy na vätšej ploche a teda spopod ostrej časti pretŕčala a vznikol hluchý neccheny duplovany medzipriestoir !!! A to aj vtedy ak nepohnem pošas preostrovania foťakom a ten bude na statíve stále na tom istom mieste.
Proste ... neostrý konárik je v obraze vätší ako jeho ostrá verzia a ostrá ho teda plošne nikdy neprekryje a bude v tej neostrej vnútri nevhodne "utopená". Tá neostrá akoby bola širšou, rozpitou verziou tej ostrej. Rucne sa to dá riešiť tak, ze ostru cast celú zvatsíme aby bola schopna prekryt svoj neostrú plochu. Lenze to uz nesplýva tak jednoducho a dokonale s okolím a musi sa riešiť ako pri klasickej fotomontazi. A to uz je babračka a zabije čas.
Ako si s touto vecou poradi tento program? Keby sa skaldali lne ostre casti tak to chapem, ze by sa vsetky ostre diely poskladali dokopy ako panorama a vyslôedok by sa zrazil na maniu plochu ako neostra verzia. Ale prave tu ide o to, co ja rucne robievam a o com diskutujem, ze si skladal ostru plochu aj s neostrou.
Ujko Števko, oni vidia detailne do problému... Podebatujeme pri pivku na Brdárke...
Hm, no toto, zase nový stroj pre Jáchyma. A kde už len zostane ten priestor pre nás starých fotografov? Všetko lne hodiť do dajakého softu a my už nemusíme vedieť vôbec nič! Bo program čosi vypľuje a keď mu nastavíme automatické striedanie efektov, z našich fotiek získame každý raz inak ladenú umeleckú fotku a všetci už budeme umelcami Už aj na nosenie foťaka a riadenie z diaľky a automaticke vyhľadávanie pekného motívu, komponovanie a cwaknutie by mohli vymysliet dajakeho robota
Hehe, ale to len tak tliapam, aby som pošteklil kamaráta, lebo to sa netýka vôbec tohto prípadu a autora. Samozrejme. lebo autorovi program nezmenil výsledok kreatívne, iba poskaldal to, na čo autor sám nezabudol a musel myslieť a nasnímať. Teda iba mu ulahčil robotu, robenú inak krvopotne ručne. Pekná náladovka Stano.
Hej, dobre vieš, kam by som sa rád dostal - zbaviť sa množstava ručnej práce... Ďakujem za návštevu...
Ale pán majster ujo Stano, mal by som jednu otazocku na ten super program. Myslíš, že on tie vrstvy (jednotlivé ostré oblasti) aj sám zoomuje a zvätšuje a zmenšuje??? Lebo ... ja toto stále robím ručne a je to ťažké a spravidla až nemožné. Preostrovaním sa mení súčasne perpektíva a veľkosť jednotlivých prvkov v obraze (!). A ja samotné preostrovsanie motívov robím často a už aj veeeľmi dlho a tak s tym mám nejaké tie praktické skúsenosti. A vždy mám zaostrený motív menší ako to isté ak je nezaostreené. A to je veľký problém potom pri skladaní. Už asi vieš na čo mierim ...
Ak mám vložiť (vo výslednom obraze) na nezaostrenú plochu na svoje miesto príslušnú zaostrenú časť, teda jednotlivý segment, tak ten neprekryje v plnom rozsahu svoju neostrú siluetu, tú som mal vždy na vätšej ploche a teda spopod ostrej časti pretŕčala a vznikol hluchý neccheny duplovany medzipriestoir !!! A to aj vtedy ak nepohnem pošas preostrovania foťakom a ten bude na statíve stále na tom istom mieste.
Proste ... neostrý konárik je v obraze vätší ako jeho ostrá verzia a ostrá ho teda plošne nikdy neprekryje a bude v tej neostrej vnútri nevhodne "utopená". Tá neostrá akoby bola širšou, rozpitou verziou tej ostrej. Rucne sa to dá riešiť tak, ze ostru cast celú zvatsíme aby bola schopna prekryt svoj neostrú plochu. Lenze to uz nesplýva tak jednoducho a dokonale s okolím a musi sa riešiť ako pri klasickej fotomontazi. A to uz je babračka a zabije čas.
Ako si s touto vecou poradi tento program? Keby sa skaldali lne ostre casti tak to chapem, ze by sa vsetky ostre diely poskladali dokopy ako panorama a vyslôedok by sa zrazil na maniu plochu ako neostra verzia. Ale prave tu ide o to, co ja rucne robievam a o com diskutujem, ze si skladal ostru plochu aj s neostrou.
Hm, no toto, zase nový stroj pre Jáchyma. A kde už len zostane ten priestor pre nás starých fotografov? Všetko lne hodiť do dajakého softu a my už nemusíme vedieť vôbec nič! Bo program čosi vypľuje a keď mu nastavíme automatické striedanie efektov, z našich fotiek získame každý raz inak ladenú umeleckú fotku a všetci už budeme umelcami Už aj na nosenie foťaka a riadenie z diaľky a automaticke vyhľadávanie pekného motívu, komponovanie a cwaknutie by mohli vymysliet dajakeho robota
Hehe, ale to len tak tliapam, aby som pošteklil kamaráta, lebo to sa netýka vôbec tohto prípadu a autora. Samozrejme. lebo autorovi program nezmenil výsledok kreatívne, iba poskaldal to, na čo autor sám nezabudol a musel myslieť a nasnímať. Teda iba mu ulahčil robotu, robenú inak krvopotne ručne. Pekná náladovka Stano.
Výsledný efekt viac ako dobrý, pôsobivá snímka, najmä to preostrovanie ma zaujalo...ale aj to skladanie...najvyšší čas, aby som zobral do ruky nejakú múdru literatúru a začal skúšať, lebo si pripadám ako neandertálec...
Ďakujem Alex... Som mal obavu to vôbec ukázať, ale snáď to časom bude lepšie...
Výsledný efekt viac ako dobrý, pôsobivá snímka, najmä to preostrovanie ma zaujalo...ale aj to skladanie...najvyšší čas, aby som zobral do ruky nejakú múdru literatúru a začal skúšať, lebo si pripadám ako neandertálec...
alebo vymenit zrkadlovku za kompaktik a budes mat ostrost od predku az po zadok
Vyskúšal som si pri tejto foto preostrovanie a potom skladanie v príslušnom softe, ako to robí napr. Tomatito pri fotení svojich hmyzákov.... Pre začiatok som vyskúšal skladanie z troch záberov...
Výsledný efekt viac ako dobrý, pôsobivá snímka, najmä to preostrovanie ma zaujalo...ale aj to skladanie...najvyšší čas, aby som zobral do ruky nejakú múdru literatúru a začal skúšať, lebo si pripadám ako neandertálec...
Vyskúšal som si pri tejto foto preostrovanie a potom skladanie v príslušnom softe, ako to robí napr. Tomatito pri fotení svojich hmyzákov.... Pre začiatok som vyskúšal skladanie z troch záberov...
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom
Komentáre a hodnotenia
Zoradiť od najstaršíchMyslíš, že on tie vrstvy (jednotlivé ostré oblasti) aj sám zoomuje a zvätšuje a zmenšuje???
Lebo ... ja toto stále robím ručne a je to ťažké a spravidla až nemožné. Preostrovaním sa mení súčasne perpektíva a veľkosť jednotlivých prvkov v obraze (!). A ja samotné preostrovsanie motívov robím často a už aj veeeľmi dlho a tak s tym mám nejaké tie praktické skúsenosti. A vždy mám zaostrený motív menší ako to isté ak je nezaostreené. A to je veľký problém potom pri skladaní. Už asi vieš na čo mierim ...
Ak mám vložiť (vo výslednom obraze) na nezaostrenú plochu na svoje miesto príslušnú zaostrenú časť, teda jednotlivý segment, tak ten neprekryje v plnom rozsahu svoju neostrú siluetu, tú som mal vždy na vätšej ploche a teda spopod ostrej časti pretŕčala a vznikol hluchý neccheny duplovany medzipriestoir !!! A to aj vtedy ak nepohnem pošas preostrovania foťakom a ten bude na statíve stále na tom istom mieste.
Proste ... neostrý konárik je v obraze vätší ako jeho ostrá verzia a ostrá ho teda plošne nikdy neprekryje a bude v tej neostrej vnútri nevhodne "utopená". Tá neostrá akoby bola širšou, rozpitou verziou tej ostrej. Rucne sa to dá riešiť tak, ze ostru cast celú zvatsíme aby bola schopna prekryt svoj neostrú plochu. Lenze to uz nesplýva tak jednoducho a dokonale s okolím a musi sa riešiť ako pri klasickej fotomontazi. A to uz je babračka a zabije čas.
Ako si s touto vecou poradi tento program? Keby sa skaldali lne ostre casti tak to chapem, ze by sa vsetky ostre diely poskladali dokopy ako panorama a vyslôedok by sa zrazil na maniu plochu ako neostra verzia. Ale prave tu ide o to, co ja rucne robievam a o com diskutujem, ze si skladal ostru plochu aj s neostrou.
Podebatujeme pri pivku na Brdárke...
Hehe, ale to len tak tliapam, aby som pošteklil kamaráta, lebo to sa netýka vôbec tohto prípadu a autora. Samozrejme. lebo autorovi program nezmenil výsledok kreatívne, iba poskaldal to, na čo autor sám nezabudol a musel myslieť a nasnímať. Teda iba mu ulahčil robotu, robenú inak krvopotne ručne. Pekná náladovka Stano.
Ďakujem za návštevu...
Myslíš, že on tie vrstvy (jednotlivé ostré oblasti) aj sám zoomuje a zvätšuje a zmenšuje???
Lebo ... ja toto stále robím ručne a je to ťažké a spravidla až nemožné. Preostrovaním sa mení súčasne perpektíva a veľkosť jednotlivých prvkov v obraze (!). A ja samotné preostrovsanie motívov robím často a už aj veeeľmi dlho a tak s tym mám nejaké tie praktické skúsenosti. A vždy mám zaostrený motív menší ako to isté ak je nezaostreené. A to je veľký problém potom pri skladaní. Už asi vieš na čo mierim ...
Ak mám vložiť (vo výslednom obraze) na nezaostrenú plochu na svoje miesto príslušnú zaostrenú časť, teda jednotlivý segment, tak ten neprekryje v plnom rozsahu svoju neostrú siluetu, tú som mal vždy na vätšej ploche a teda spopod ostrej časti pretŕčala a vznikol hluchý neccheny duplovany medzipriestoir !!! A to aj vtedy ak nepohnem pošas preostrovania foťakom a ten bude na statíve stále na tom istom mieste.
Proste ... neostrý konárik je v obraze vätší ako jeho ostrá verzia a ostrá ho teda plošne nikdy neprekryje a bude v tej neostrej vnútri nevhodne "utopená". Tá neostrá akoby bola širšou, rozpitou verziou tej ostrej. Rucne sa to dá riešiť tak, ze ostru cast celú zvatsíme aby bola schopna prekryt svoj neostrú plochu. Lenze to uz nesplýva tak jednoducho a dokonale s okolím a musi sa riešiť ako pri klasickej fotomontazi. A to uz je babračka a zabije čas.
Ako si s touto vecou poradi tento program? Keby sa skaldali lne ostre casti tak to chapem, ze by sa vsetky ostre diely poskladali dokopy ako panorama a vyslôedok by sa zrazil na maniu plochu ako neostra verzia. Ale prave tu ide o to, co ja rucne robievam a o com diskutujem, ze si skladal ostru plochu aj s neostrou.
Hehe, ale to len tak tliapam, aby som pošteklil kamaráta, lebo to sa netýka vôbec tohto prípadu a autora. Samozrejme. lebo autorovi program nezmenil výsledok kreatívne, iba poskaldal to, na čo autor sám nezabudol a musel myslieť a nasnímať. Teda iba mu ulahčil robotu, robenú inak krvopotne ručne. Pekná náladovka Stano.
Aj sa mi na prvy pohlad zdalo divne to ostrenie,ale neuvedomil som si o co ide
Vďaka za komentár...
Vďaka za komentár...