....

Body: 434.00    Videnia: 2814    Páči sa: 62

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.

Komentáre a hodnotenia

Zoradiť od najstarších
JaroD.
2014-02-15 13:35:34
príspevok od: Goriot
JaroD.
Teraz som si potreboval duševne oddýchnuť po vzhliadnuti hokejového zápasu kde naši hokejisti predviedli, poviem to slušne "hokej bez srdca", tak som si prezeral aj staršie fotky a tento príspevok na celú obrazovku ma zaujal.
Najprv upozorním že v danej tématike niesom odborník, ale túlam sa po svete s otvorenými očami a z nazbieraných informácii vyvodzujem záveri. V každej piatej dedinke je píla, väčsie mestečká ich majú niekoľko a ak si k tomu prirátam ako ubúda lesov a všetky tie kauzi okolo nich, tak až také ružové to s tým hospodárením v lesoch nieje. Vraj lesníkov treba nechať si robiť svoju prácu … heh … je azda málo príkladov ich šafárenia? Samozrejme česť výnimkam, ale bohužiaľ ja osobne o žiadnej neviem.
Zväčša sa každý fotograf snaží urobiť „pekný“ záber a priznajme si les po výrube či inej kalamite nieje veľmi „fotogenický“. Ale ak by tu začali dávať ľudia obrázky „skázy“ v naších lesoch … možno by si precitol.
Rozumiem ti, že pre laikov to vyzerá hrôzostrašne, žiaľ lesníci nemajú státisíce EUR zo zahraničných grantov na masírovanie verejnej mienky vo svoj prospech, možno nemajú čas, pretože často tvrdo pracujú, aby uživili svoje rodiny.
Musíš si uvedomiť jednú vec, tieto lesy rozvrátené kalamitami, ktoré sú pozostatkom z dôb, keď sme ešte nemali dostatok vedomostí o lesoch sú lesy nepôvodné, nemajú v našich zemepisných šírkach čo robiť, lesníci ani nemusia nič robiť, oni sa postupne same rozpadajú v masovom merítku, na ich miesto prichádzajú sadenice lesných drevín pôvodného genofondu.
Preto možno vidíš v každej druhej dedine píly, pretože tento rozpad nastáva v masovom merítku ako nikdy predtým a preto je škoda ak už drevo raz padne alebo vyschne aby sa znehodnotilo, drevo dáva prácu ľuďom v hladových dolinách, kde by inde o inú prácu ani len nezavadili.
.
Takisto si uvedomujem, že na prvý pohľad po takejto kalamite a následnej ťažbe to vyzerá pre laikov mimoriadne frustrujúco, všade vyholené kopce, koľaje po strojoch a podobne, v niečom máš pravdu, úprava pracoviska po ťažbe by sa dala robiť aj iným spôsobom, ale to už odchádzame od podstaty. Tou je skutočnosť, že príroda ak jej dáme šancu sa v pohode vysporiada aj s následkami takýchto kalamít a je viac ako isté, že o niekoľko málo desaťročí tu budú nádherné lesy s podstatne lepším odolnostným potenciálom ako mali vysadené cudzokrajné smreky predtým.
Ja precitať nemusím, pretože veľmi dobre viem ako tu tu bude vyzerať, takisto každý lesnik z praxe veľmi dobre vedia, čo tu zostane po nich a žiadna pohroma to určite nebude, naopak, bude tu nádherný pôvodný les aký tu nebol stáročia. Ty sa na les pozeráš len zo svojho pohľadu a pravdepodobne predpokladáš, že takýmto tempom ťažby tu v roku xxx nebude na celom Slovensku žiaden les, pritom ani len netušíš, že celkový prírastok drevnej hmoty na Slovensku napriek takýmto kalamitám neustále pribúda, odporúčam ti preštudovať si údaje z Národného lesníckeho centra vo Zvolene a neveriť svojim dojmom, alebo kdejakým samozvaným šarlatánom.
Na záver poznámka:
Dôveruj lesníkom, že svoju prácu si robia dobre a striktne oddeľuj medzi nimi a medzi politickými nominantami, ktorí kšeftujú s drevom.
Ale uvedom si aj jednú veľmi podstatnú vec, neťaží sa kvôli kšeftárom a obchodníkom, ale kvôli revitalizácii chorých lesov, ktoré sa samé rozpadajú a zákonnej povinnosti lesníkov spracovať takúto kalamitu do 1/2 roka od vzniku a zalesnenia do 2 rokov.
Ver tomu, že nie všetko je také ako to vyzerá na 1 pohľad a ako som už povedal, lesníci nemajú čas neustále bojovať s aktivistickými skupinami, ktoré ovládajú média vďaka štedrým zahraničným sponzorským darom.
 
Goriot
2014-02-15 12:59:24
príspevok od: JaroD.
Hm, odborník sa znovu ozval a dôkaz, že ideme zlou cestou je to, že nejaký kus svahu sa odtrhol z niekoľko stotisíc ha revitalizovaných lesov a dôvod je presne ten, že tam bol holorub, akoby iné dôvody neexistovali. No veď ako ináč
V každom prírodnom lese, alebo hocikde v lese to nie je žiaden nezvyčajný jav, možno pre ľudí ako si ty je to dôkaz, že lesníci sú zberba.
Vo Zvolene sme tieto javy preberali s Prof. Šálym, ktorý nám osobne popisoval situácie v prírodných lesoch a pralesoch, kde sa zosunuli celé svahy napr. Vihorlat je známy svojimi častými zosuvmi, ale nie je to nič výnimočné ani v Tatrách, pričom si dodnes pamätám, že tento jav je badateľný bez ohľadu na spôsob hospodárenia, osobne som bol vo svojej praxi častokrát svedkom nepochopiteľných zosuvov v hustých zarastených lesoch a vtedy som si vždy spomenul na starého pána profesora, že mal pravdu.
Ľudia ako ty sú žiaľ nepoučiteľný, trpíš utkvelou predstavou, že nejakí imaginárni politickí nominanti si prerozdeľujú nejaké obrovské zisky z dreva a serú na vnúčatá, mňa tieto sprostosti absolútne nezaujímajú, pretože pre mňa je podstatné to, že lesy sa postupne liečia a ako každá operácia u chorého človeka to vyzerá v momente operácie veľmi zle, rany sú rozjatrené, telo krváca, ale je to nevyhnutné, aby sme toho človeka v konečnom dôsledku vyliečili a v zdraví sa mohol vrátiť k svojej rodine.
A presne tak isto ako s chorým človekom, ktorý potrebuje operáciu, aby vyzdravel je to aj s chorým lesom, ich revitalizáciu nemôže našťastie nič zastaviť, žiadni politickí nominanti, žiaden zosuv, žiadní aktivisti, ktorí si nedovidia na špičku nosa, tento proces je našťastie nezvratný a tak ako ľudí liečia lekári a nikto okrem šarlatánov im do toho nekafre tak isto treba nechať lesníkov nech si robia svoju prácu bez toho, aby im do toho kafrali amatéri, ktorí sú presvedčení o svojej (ne)odbornej fundovanosti a neomylnosti.
Robia to našťastie pre naše vnúčatá a nie pre teba, aby si tu dehonestoval prácu lesníkov.
JaroD.
Teraz som si potreboval duševne oddýchnuť po vzhliadnuti hokejového zápasu kde naši hokejisti predviedli, poviem to slušne "hokej bez srdca", tak som si prezeral aj staršie fotky a tento príspevok na celú obrazovku ma zaujal.
Najprv upozorním že v danej tématike niesom odborník, ale túlam sa po svete s otvorenými očami a z nazbieraných informácii vyvodzujem záveri. V každej piatej dedinke je píla, väčsie mestečká ich majú niekoľko a ak si k tomu prirátam ako ubúda lesov a všetky tie kauzi okolo nich, tak až také ružové to s tým hospodárením v lesoch nieje. Vraj lesníkov treba nechať si robiť svoju prácu … heh … je azda málo príkladov ich šafárenia? Samozrejme česť výnimkam, ale bohužiaľ ja osobne o žiadnej neviem.
Zväčša sa každý fotograf snaží urobiť „pekný“ záber a priznajme si les po výrube či inej kalamite nieje veľmi „fotogenický“. Ale ak by tu začali dávať ľudia obrázky „skázy“ v naších lesoch … možno by si precitol.
 
JaroD.
2014-02-14 21:27:25
príspevok od: Stratený Stano
Včera som nafotil obrovský odtrh pôdy po drastickom holorube - až na skalný podklad... Rád by som videl tú neuveriteľnú silu prírody, ktorá na holej skale zakorení nový les... Jarné dažde odplavia zvyšok pôdy, dokončia dielo skazy a budeme mať nové skalnaté Nízke Tatry...

Rečičky... Niekto si práve teraz potrebuje napchať vrecká a nejaké naše vnúčatá sú mu zvysoka ukradnuté...
Hm, odborník sa znovu ozval a dôkaz, že ideme zlou cestou je to, že nejaký kus svahu sa odtrhol z niekoľko stotisíc ha revitalizovaných lesov a dôvod je presne ten, že tam bol holorub, akoby iné dôvody neexistovali. No veď ako ináč
V každom prírodnom lese, alebo hocikde v lese to nie je žiaden nezvyčajný jav, možno pre ľudí ako si ty je to dôkaz, že lesníci sú zberba.
Vo Zvolene sme tieto javy preberali s Prof. Šálym, ktorý nám osobne popisoval situácie v prírodných lesoch a pralesoch, kde sa zosunuli celé svahy napr. Vihorlat je známy svojimi častými zosuvmi, ale nie je to nič výnimočné ani v Tatrách, pričom si dodnes pamätám, že tento jav je badateľný bez ohľadu na spôsob hospodárenia, osobne som bol vo svojej praxi častokrát svedkom nepochopiteľných zosuvov v hustých zarastených lesoch a vtedy som si vždy spomenul na starého pána profesora, že mal pravdu.
Ľudia ako ty sú žiaľ nepoučiteľný, trpíš utkvelou predstavou, že nejakí imaginárni politickí nominanti si prerozdeľujú nejaké obrovské zisky z dreva a serú na vnúčatá, mňa tieto sprostosti absolútne nezaujímajú, pretože pre mňa je podstatné to, že lesy sa postupne liečia a ako každá operácia u chorého človeka to vyzerá v momente operácie veľmi zle, rany sú rozjatrené, telo krváca, ale je to nevyhnutné, aby sme toho človeka v konečnom dôsledku vyliečili a v zdraví sa mohol vrátiť k svojej rodine.
A presne tak isto ako s chorým človekom, ktorý potrebuje operáciu, aby vyzdravel je to aj s chorým lesom, ich revitalizáciu nemôže našťastie nič zastaviť, žiadni politickí nominanti, žiaden zosuv, žiadní aktivisti, ktorí si nedovidia na špičku nosa, tento proces je našťastie nezvratný a tak ako ľudí liečia lekári a nikto okrem šarlatánov im do toho nekafre tak isto treba nechať lesníkov nech si robia svoju prácu bez toho, aby im do toho kafrali amatéri, ktorí sú presvedčení o svojej (ne)odbornej fundovanosti a neomylnosti.
Robia to našťastie pre naše vnúčatá a nie pre teba, aby si tu dehonestoval prácu lesníkov.
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2014-02-14 20:08:30
Včera som nafotil obrovský odtrh pôdy po drastickom holorube - až na skalný podklad... Rád by som videl tú neuveriteľnú silu prírody, ktorá na holej skale zakorení nový les... Jarné dažde odplavia zvyšok pôdy, dokončia dielo skazy a budeme mať nové skalnaté Nízke Tatry...

Rečičky... Niekto si práve teraz potrebuje napchať vrecká a nejaké naše vnúčatá sú mu zvysoka ukradnuté...
 
ivans
2014-02-14 08:15:25
výborná
 
JaroD.
2014-02-14 07:54:43
Pekné Ivan, mne sa ten tzv. "chaos" páči, pretože viem, že to v skutočnosti nie je žiaden chaos, to len príroda si robí poriadky. Predstav si, že donedávna v predchádzajúcich stáročiach to tu bolo všetko udupané a ušľapané kravskými a ovčími kopytami, vieš si predstaviť takúto krajinu?
A teraz si predstav, že z tejto ušľapanej zeme vznikol za 40-50 rokov nádherný les, ktorý vy všetci ste donedávna obdivovali akéže to boli nádherné tie Tatry.
To je alfa a omega toho, aby si pochopil o čom je príroda.
To je neuveriteľná sila, z takejto kalamity sa úplne hravo dostane a keď jej človek len trošičku pomôže zalesnením pôvodným tatranským genofondom aby sa vrátila do pôvodného stavu spred dôb valašskej kolonizácie nič viac jej netreba. Naše vnúčata tam budú mať jeden unikátny nádherný les a to, že ponektorí nechápajúci tam vidia tzv. chaos a pustatinu ešte neznamená, že takto to zostane na večné veky a nikdy inak.
To sú len okamžité ľudské pocity, ktoré však v kontexte dlhovekosti lesa a prírody sú len zrnkom piesku v okolitom oceáne a jeho smiešnou epizodkou.
 
sadeep
2014-02-14 00:25:32
+ Za dobrú kompozíciu.
Pohľad je vedený diagonálne dole zľava- vpravo na stojace stromy a odtiaľ cez kopce v pozadí po výrazných mrakoch hore.
Oči tak prejdú celým obrazom po ideálnej dráhe písmena S a nie je na ňom žiadne mŕtve miesto.
 
rasto.tn
2014-02-13 21:43:36
príspevok od: Šály Ivan
Presne tak ,ale ako to mõże pochopiť niekto kto na Teba hľadí z kűta...
Tým pádom to nemôžu pochopiť ani tí, čo sa im táto fotka páči. Keďže mnohí z nich v Tatrách nebývajú....Nemá zmysel ospravedlňovať zlú kompozíciu spomínanými aspektmi (kalamitou) nemá to totiž nič spoločné. PS: chaos, ktorý som spomínal, som myslel v kontexte - kompozičný chaos.
 
cejo
2014-02-13 21:29:35
Super
 
walde
ocenenie redakciou 2014-02-13 21:11:26
...výborne spracované BW Ivan
 
Šály Ivan
ocenenie redakciou 2014-02-13 20:34:01
príspevok od: Stratený Stano
Bol si ty už človeče niekedy na koci, ktorý je po kalamite...? Vládne tam chaos - v tom máš pravdu...
Ja viem, čo chcel autor zachytiť - chaos. Chaos, ktorý deprimuje... Vyber sa niekedy na taký kopec a pochopíš...
Presne tak ,ale ako to mõże pochopiť niekto kto na Teba hľadí z kűta...
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2014-02-13 19:59:48
Chytila za srdce... i keď bolestne... Ale o tom je fotografia...
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2014-02-13 19:58:51
príspevok od: rasto.tn
Názov "..." zodpovedá tomu, čo je na fotke vidieť. Chaos. Vôbec neviem, čo chcel autor zachytiť (čo je hlavný motív, čo pozadie ako doplnok). Oblohu, les napravo, inverziu, hory v pozadí prípadne popredie..?? Pre mňa je kompozícia mínusom fotografie. Pôsobí to celé veľmi neprehľadne. Kvalita je priemerná - až podprimerná, totálne nezvládnutý post proces. Na záver, plusom fotky je celkom podarený a v kontexte napr. oblohy vhodný ČB prevod.
Bol si ty už človeče niekedy na koci, ktorý je po kalamite...? Vládne tam chaos - v tom máš pravdu...
Ja viem, čo chcel autor zachytiť - chaos. Chaos, ktorý deprimuje... Vyber sa niekedy na taký kopec a pochopíš...
 
lukoo
2014-02-13 18:13:06
robíš pekne fotografie ale túto nebudem hodnotiť s dôvodu aká je ta krajina zdevastovaná....
 
Šály Ivan
ocenenie redakciou 2014-02-13 18:03:55
príspevok od: rasto.tn
Názov "..." zodpovedá tomu, čo je na fotke vidieť. Chaos. Vôbec neviem, čo chcel autor zachytiť (čo je hlavný motív, čo pozadie ako doplnok). Oblohu, les napravo, inverziu, hory v pozadí prípadne popredie..?? Pre mňa je kompozícia mínusom fotografie. Pôsobí to celé veľmi neprehľadne. Kvalita je priemerná - až podprimerná, totálne nezvládnutý post proces. Na záver, plusom fotky je celkom podarený a v kontexte napr. oblohy vhodný ČB prevod.
Ja viem Ty si veľmi náročný......a ja som len amatér ,ktorý sa snaží niečo naučiť.Raz sa mi to možno podarí aj tak ,že budeš spokojný....je to pre mňa veľká výzva.
 
rasto.tn
2014-02-13 16:55:55
Názov "..." zodpovedá tomu, čo je na fotke vidieť. Chaos. Vôbec neviem, čo chcel autor zachytiť (čo je hlavný motív, čo pozadie ako doplnok). Oblohu, les napravo, inverziu, hory v pozadí prípadne popredie..?? Pre mňa je kompozícia mínusom fotografie. Pôsobí to celé veľmi neprehľadne. Kvalita je priemerná - až podprimerná, totálne nezvládnutý post proces. Na záver, plusom fotky je celkom podarený a v kontexte napr. oblohy vhodný ČB prevod.
 
gastiv
2014-02-13 16:01:38
príspevok od: Šály Ivan
Včerajšia bola taká skúšobná........
Aha na motto:cim dalej tym lepsia?chyba mi tam nazov,nieje to s fotenia so Stanom?
 
Šály Ivan
ocenenie redakciou 2014-02-13 15:59:54
príspevok od: gastiv
Ivan jednoznacne lepsia ako vcera
Včerajšia bola taká skúšobná........
 
gastiv
2014-02-13 15:56:29
Ivan jednoznacne lepsia ako vcera
 
Šály Ivan
ocenenie redakciou 2014-02-13 14:55:02
príspevok od: jan21
Pekne si zachytil tu "hnusobu kalamitnú"..

ale pozadie a obloha 1*.
žalostný pohľad.........ale to sme tu už preberali.............Ďakujem
 
jan21
2014-02-13 14:39:23
Pekne si zachytil tu "hnusobu kalamitnú"..

ale pozadie a obloha 1*.
 
alexmenti
2014-02-13 14:21:49
osviežujúce BW...a pekné...
 
 


Technika: Canon EOS 5DS R, Canon EOS 5D Mark II, Canon PowerShot G5,

Objektívy: Canon EF 100mm f/2.8 Macro, Canon EF 24-105mm f/4L IS USM, Canon EF 16-35mm f/2.8L USM, Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM, Canon EF 50mm f/1.4 USM, Canon EF 85mm F1.2 L USM (II), Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM,

Príslušenstvo: Gumáky

Pridané: 2014-02-13 14:02:51
Na kritiku: 2014-02-13 14:03:41
Miesto:
Témy: krajina