Ďakujem Ti pekne za kuk , no ja plánujem ísť do Tatier asi na Nový rok a zostať až do nedele, mne by sa celkom pozdávalo miesto, kde sme pofotili minule..., ale museli by byť "lepšie " podmienky. Ak si za a máš chuť daj vedieť, či by si šiel. Môžme aj inde.. Teším sa vopred . Peter
Ahoj..sorry az teraz čítam koment, bol som chvíľu mimo Podmienky teda vôbec nie su ideálne, chcel som ist daco pocítiť aj tento víkend, no neviem neviem..chyba ta atmosféra zimy, ale máš pravdu, tiez by som šiel tam kde sme sa stretli tak uvidíme, kedy sa to pocasie vylepší zatial sa maj. Peter
Plný súhlas vo všetkom, mimo linkov. Plne počítam s tým, že ak by to bolo nevýrazné, že by som tiež tlačil na pílu. Nemam rad mačkopsa a polohu ktorá nie je ani taká ani onaka. Teda nevyrazna vec by ma nutila asi experimentovať. . Ale na tych linkoch sa nezhodneme, mne tam Danove farby pripadajú úplne vzájomne harmonizujúce a pre moje oko veľmi príjemné a laodné, nepritlačené postprocesom, úplne skvele vyladené a prirodzené, presvedčivé ... Aj napriek tomu, že oko tak vodu reálne nevidí ako ju má nafotenú, rozmaz voidy dlhým časom je bežná vec a neriešim to, páči sa mi to takto. . Napríklad u tvojej foto pod Kriváňom máš ešte modrejšiu vodu a menej na oko realnu, ale k bielej zimnej sa mi ta tvoja modra na tvojom potoku fajn hodí ... tu u tejto fotky to vnimam inak, to čo som spomenul je ale len o vzájomnej kompozícii farieb, ako nuansa celeého obrazu, ktorý mi inak plne sedí. A píšem ti to len ako spatnú vazbu, nie kritiku, moj nazor je v celkovom meritku nepodstatny.
Ok Števo, ja som len na margo sýtejšej saturácie ich linkol, nie, že by neladili...Určite pridal aj on...
Tu u svojejvšak chcem trochu obhájiť zladenie resp kombináciu farieb.., pracoval som len s tým, čo sa núkalo, a žiadnej far. vrstve som nezmenil tonalitu ani vyváženie farieb lokálne, čo by bolo zjavne ako farebná disharmónia potom, s čím by som súhlasil .., no tu išlo len o skontrastenie a prisaturovanie celku, čiže nemohol som vyvolať nesúlad farieb takto...Len to je všetko sýtejšie a menej zadymené vzhľadom na vzdušné vrstvy takto.. Tak to vidí moje oko..
Všetko beriem.., ja osobne uprednostňujem skoro stále ako voľbu č 1 BW, pokiaľ farbu neberiem už ako ako motív..., tak ako tu. Samozrejme som urobil z toho asi 10 variánt, ale tie jemnejšie podania boli na mňa moc ploché, zahmlené a nevýrazné, preto som sa nakoniec rozhodol pre túto, lebo vo všeobecmnosti mám radšej svoje fotky kontrastnejšie. Aj Daniel tiež občas pritlačí na pílu viac ako by to oko videlo..: www.ephoto.sk/fotogaleria/hodnotit-fotografiu/338167/podzimni-kamenice/?a=
Preto beriem podanie scény a farieb ako kreatívny nástroj autora, čím chce scénu obzvláštniť, či zmeniť na rozdiel "len" od dokumentu krajiny...
Ale stále je to vec vnímania individuálneho diváka a rešpektujem iné pohľady a vážim si ich.
Plný súhlas vo všetkom, mimo linkov. Plne počítam s tým, že ak by to bolo nevýrazné, že by som tiež tlačil na pílu. Nemam rad mačkopsa a polohu ktorá nie je ani taká ani onaka. Teda nevyrazna vec by ma nutila asi experimentovať. . Ale na tych linkoch sa nezhodneme, mne tam Danove farby pripadajú úplne vzájomne harmonizujúce a pre moje oko veľmi príjemné a laodné, nepritlačené postprocesom, úplne skvele vyladené a prirodzené, presvedčivé ... Aj napriek tomu, že oko tak vodu reálne nevidí ako ju má nafotenú, rozmaz voidy dlhým časom je bežná vec a neriešim to, páči sa mi to takto. . Napríklad u tvojej foto pod Kriváňom máš ešte modrejšiu vodu a menej na oko realnu, ale k bielej zimnej sa mi ta tvoja modra na tvojom potoku fajn hodí ... tu u tejto fotky to vnimam inak, to čo som spomenul je ale len o vzájomnej kompozícii farieb, ako nuansa celeého obrazu, ktorý mi inak plne sedí. A píšem ti to len ako spatnú vazbu, nie kritiku, moj nazor je v celkovom meritku nepodstatny.
Peto nepisem reakciu na tvoj koment, nech sa ti texty nenabaluju opakovanim. Vdaka velmi za pôvodný surový záber, presne tak nejako som si predstavoval farebnost a jemnost sceny v realite. Na tom zabere je farebna situacia, ktoru z terenu bezne poznam. Na upravenom zabere je to uz v stadiu, ze to moje oko vyhodnotilo ako neznamu vzajomnu kombinaciu. Ono tie vsetky farby tam v originali sú, ale len v celkom jemnom, sebe nekonkurujucom podani. Posprocesom vystupili ovela viac a sytejsie navonok, intenzivnejsie aj tmavšie. To nie je kritika, máš to podľa svojej chuti, to len konštatujem. A oko si postupne a rychle zvykne aj na variantu ktora mu predtym taha a zastavi zrak.
Uz som aj prisiel na to, ci mi nestimovalo spolu farebne najviac. Asi to, že tesne nad fialovoruzovou je silne zltohneda, okrova. Ako v sepiovej tonalnej škále. To mi dajak dokopy na prvy pohlad aj rozklik nepasovalo a stale oko dumalo, ako to je možné, či ide o pol fotky spracovanej hore inak a dole inak, alebo to naozaj tak bolo. Ja som predtym viac zvyraznoval farby a poslednu dobu ma naopak viac ťahá a berie jemnejšie spracovanie horizontov a ich tonálnej škály, čosi na štýl Daniela Rerichu. Mozno by som skusil najprv kompromis a az nasledne bol mudrejsi, ze co by mne osobne sedelo viac
Vďaka Ti Števo, za čas ešte raz...
Všetko beriem.., ja osobne uprednostňujem skoro stále ako voľbu č 1 BW, pokiaľ farbu neberiem už ako ako motív..., tak ako tu. Samozrejme som urobil z toho asi 10 variánt, ale tie jemnejšie podania boli na mňa moc ploché, zahmlené a nevýrazné, preto som sa nakoniec rozhodol pre túto, lebo vo všeobecmnosti mám radšej svoje fotky kontrastnejšie. Aj Daniel tiež občas pritlačí na pílu viac ako by to oko videlo..: www.ephoto.sk/fotogaleria/hodnotit-fotografiu/338167/podzimni-kamenice/?a=
Peto nepisem reakciu na tvoj koment, nech sa ti texty nenabaluju opakovanim. Vdaka velmi za pôvodný surový záber, presne tak nejako som si predstavoval farebnost a jemnost sceny v realite. Na tom zabere je farebna situacia, ktoru z terenu bezne poznam. Na upravenom zabere je to uz v stadiu, ze to moje oko vyhodnotilo ako neznamu vzajomnu kombinaciu. Ono tie vsetky farby tam v originali sú, ale len v celkom jemnom, sebe nekonkurujucom podani. Posprocesom vystupili ovela viac a sytejsie navonok, intenzivnejsie aj tmavšie. To nie je kritika, máš to podľa svojej chuti, to len konštatujem. A oko si postupne a rychle zvykne aj na variantu ktora mu predtym taha a zastavi zrak.
Uz som aj prisiel na to, ci mi nestimovalo spolu farebne najviac. Asi to, že tesne nad fialovoruzovou je silne zltohneda, okrova. Ako v sepiovej tonalnej škále. To mi dajak dokopy na prvy pohlad aj rozklik nepasovalo a stale oko dumalo, ako to je možné, či ide o pol fotky spracovanej hore inak a dole inak, alebo to naozaj tak bolo. Ja som predtym viac zvyraznoval farby a poslednu dobu ma naopak viac ťahá a berie jemnejšie spracovanie horizontov a ich tonálnej škály, čosi na štýl Daniela Rerichu. Mozno by som skusil najprv kompromis a az nasledne bol mudrejsi, ze co by mne osobne sedelo viac
Ďakujem Ti pekne za kuk , no ja plánujem ísť do Tatier asi na Nový rok a zostať až do nedele, mne by sa celkom pozdávalo miesto, kde sme pofotili minule..., ale museli by byť "lepšie " podmienky. Ak si za a máš chuť daj vedieť, či by si šiel. Môžme aj inde.. Teším sa vopred . Peter
Pridal by som sa aj ja ak ma amatera zoberiete, budem vam nosit vercajg
Parádne svetelné podmienky si Peťo vychytal. A kvitujem že fotka nestratila ani nazoomovaním svoju hlbku. . Prekvapujú ma farebé rozdiely jednotlivých pásiem vo fotke, riešil si jednotlivé lokálne partie obrazu posúvaním reality do iného tónu? Pýtam sa zo zvedavosti, nie preto že sa držím striktne reality, mńa zaujíma výsledný vytvarný zámer a nie realita, ale rád spoznávam pohnútky autorov. Pre mńa je tu to to množstvo a zmes rôznych farebných pásov a pruhov čímsi, s čím som sa v reálnej prírode zatiaľ takto nestretol, napriek tomu že sám som zástancom a hlásateľom, ze najvýraznejším maliarom a čarodejníkom s farbami je sama príroda
Ahoj Števo, veľká vďaka za Tvoje zastavčo nielen pod touto, ale aj pod ostatnými.
Čo sa týka podmienok, boli skrátka úžasné, mal som v ten večer nos na dobré svetlo, lebo plánovaná zmena k lepšiemu od západu podľa predpovedí sa mi zdala po dobe zlého počasia ako fajn možnosť na pofotenie za super podmienok. tento typ svetla v krajine mám osobne najradšej, keď sa len úzkou štrbinou na horizonte lúče na chvíľu prederú a osvetlia krajinu, samozrejme chytá len vrcholky kopcov z nasvietenej strany a v doline už začína "modrá" atmoška...Ako problém je u mňa hĺbka na skoro plne rozbalenú 70-300ku pre stlačenie, ale bez nej by sme ani netušili, či je vôbec kráľovka v scéne...Svetlo ale urobilo svoju fajn robotu tuná...
Prikladám Ti foto so širšieho záberu, tak ako to videl čip, trochu skôr pred tým, ako som cvakol túto, je bez akýchkoľvek úprav, len som ju zmenšil a ani nedoostroval.
Ináč bola so mnou fotiť aj moja manželka( na mobil) a tvrdí, že ona má krajšie ako ja z 5DM2... Mala zapnutý režim HDR...
Ale späť k odpovedi, foto je bez lokálnych úprav farby, jednocvak, jediné čo som pridal, bol grad neutr filter do mínusu v LR, ale nepamätám kolko. Ostatné všetko len na celok šlo. Pridám niekedy aj pohľad na Vysoké Tatry.., pre mňa lahôdka to bola... Porovnaj s Raw po vyvolaní.
Super fotka, to si fakt pekne vychytal.. daj vediet, ked niekde pôjdeš fotit na Nový rok, vidím ze si bol aj s petrus1 pri tej bazilike. Este raz super!!
Ďakujem Ti pekne za kuk , no ja plánujem ísť do Tatier asi na Nový rok a zostať až do nedele, mne by sa celkom pozdávalo miesto, kde sme pofotili minule..., ale museli by byť "lepšie " podmienky. Ak si za a máš chuť daj vedieť, či by si šiel. Môžme aj inde.. Teším sa vopred . Peter
Parádne svetelné podmienky si Peťo vychytal. A kvitujem že fotka nestratila ani nazoomovaním svoju hlbku. . Prekvapujú ma farebé rozdiely jednotlivých pásiem vo fotke, riešil si jednotlivé lokálne partie obrazu posúvaním reality do iného tónu? Pýtam sa zo zvedavosti, nie preto že sa držím striktne reality, mńa zaujíma výsledný vytvarný zámer a nie realita, ale rád spoznávam pohnútky autorov. Pre mńa je tu to to množstvo a zmes rôznych farebných pásov a pruhov čímsi, s čím som sa v reálnej prírode zatiaľ takto nestretol, napriek tomu že sám som zástancom a hlásateľom, ze najvýraznejším maliarom a čarodejníkom s farbami je sama príroda
Super fotka, to si fakt pekne vychytal.. daj vediet, ked niekde pôjdeš fotit na Nový rok, vidím ze si bol aj s petrus1 pri tej bazilike. Este raz super!!
nehorí nehorí, to švárni sokoli uzreli svetlo, čo dobrú zvesť prinieslo. Pohladené ich duše boli, krídla rozprestreli, aby ich za svetlom donieslo. Tak švárni sokoli uzreli krásu, domov si priniesli vo svojom foťáku
Veľká vďaka Vlad za koment a postrehy, máš dobré oko... No chce to už dať čip vyčistiť veru...na oblakoch som to neklonoval.., nižšie ich bolo zo 10... Dobré svetlo aj Tebe !
:o) Ja tam toho mám takisto požehnane! Aj mne by sa zišlo už vyčistiť..
Skvele podmienky si zasluzia skvele spracovanie, tak ako tu... , tie farebne vrstvy pekne ladia, je to vysledok postprocesu?
Postroces tu bol štandardný, len trochu kontrastu, vibrance a vzhľadom na diaľku trochu clarity ale všetko na celok zmáknuté do 2 min.., žiaden lokálny zásah, manželka fotila na S4-ku mobil a tvrdí, že ona má krajšie.. ( asi jej viac saturuje..) ..
Pozerám, že fotené je od Popradskej strany..Podmienky parádne, foto taktiež..Len v ľavom dolnom rohu by som ten vykúkajúci pásik stromov orezal, resp. preklonoval..A taktiež prach na senzore viditeľný hlavne v hornej časti foto na oblakoch - jedna bodka je asi v strede, ďalšie tri smerom doľava nadol(sú v jednej rovine), bodku máš ešte v pravej hornej časti tesne pod tými tmavšími oblakmi a jednu dosť viditeľnú v pravej dolnej časti, kde sa končí stredový najvýraznejší kopec..Viac som už nenašiel..:o) Veľa dobrého svetla prajem!
Veľká vďaka Vlad za koment a postrehy, máš dobré oko... No chce to už dať čip vyčistiť veru...na oblakoch som to neklonoval.., nižšie ich bolo zo 10... Dobré svetlo aj Tebe !
Pozerám, že fotené je od Popradskej strany..Podmienky parádne, foto taktiež..Len v ľavom dolnom rohu by som ten vykúkajúci pásik stromov orezal, resp. preklonoval..A taktiež prach na senzore viditeľný hlavne v hornej časti foto na oblakoch - jedna bodka je asi v strede, ďalšie tri smerom doľava nadol(sú v jednej rovine), bodku máš ešte v pravej hornej časti tesne pod tými tmavšími oblakmi a jednu dosť viditeľnú v pravej dolnej časti, kde sa končí stredový najvýraznejší kopec..Viac som už nenašiel..:o) Veľa dobrého svetla prajem!
No fotogénickosť som myslel Maťo hlavne pri inverzii a všetko je dolu, ona stále trčí ako sólo kopčúrisko z nej von...temer stále.. Noknolu som mal v rane..na širšie sklo aj cvaknutá je..toto je z Kojšovky, ale tiež od východu.. Vďaka Ti pekne za zastavčo
Aha, chápem, to je pravda V zime podmienky častejšie prajú, hlavne keď je riadna kosa.
Neviem síce, v čom by mala spočívať tá "ťažká fotogenickosť" Kráľovky, ale pohral si sa viac než dobre Z tohto uhla je obzvlášť pekná, pripomína sopku. Podobné výhľady sú z Veľkej Knoly, hoci tam tomu zase môže chýbať hĺbka, ktorá je tu parádna. Fajn, páči sa
No fotogénickosť som myslel Maťo hlavne pri inverzii a všetko je dolu, ona stále trčí ako sólo kopčúrisko z nej von...temer stále.. Noknolu som mal v rane..na širšie sklo aj cvaknutá je..toto je z Kojšovky, ale tiež od východu.. Vďaka Ti pekne za zastavčo
Pozerám na tento záber už asi 5 krát. A fakt je super. Páči sa mi, ako je to celé horizontálne rozvrsvené, kombinácia žltej, fialovej a modrej je fakt vkusná... A ten oblak odtrhávajúci sa z Kráľovej hole je faktluxusný. Ak by som mal nájsť niečo na kritiku, tak by výhrada putovala k orezu na ľavej strane, kde by som to rezal ešte o trocha viac, toľko aby na kraji už nezačínal ďalší kopec.
Vďaka Ti Matúš, no vidím, že uvažujeme podobne s orezom, tu som volil túto verziu pre mrak, čo som chcel mať ukončený...porovnával som si to x krát, no volil túto.., ako som písal Danielovi Řeřichovi, je to na dlhé sklo na cca 60km vzduchom, tu meniť stanovište ani pár sto metrov nemá efekt ako na široké sklo.. to by som hneď pobehoval ...
Pozerám na tento záber už asi 5 krát. A fakt je super. Páči sa mi, ako je to celé horizontálne rozvrsvené, kombinácia žltej, fialovej a modrej je fakt vkusná... A ten oblak odtrhávajúci sa z Kráľovej hole je faktluxusný. Ak by som mal nájsť niečo na kritiku, tak by výhrada putovala k orezu na ľavej strane, kde by som to rezal ešte o trocha viac, toľko aby na kraji už nezačínal ďalší kopec.
Neviem síce, v čom by mala spočívať tá "ťažká fotogenickosť" Kráľovky, ale pohral si sa viac než dobre Z tohto uhla je obzvlášť pekná, pripomína sopku. Podobné výhľady sú z Veľkej Knoly, hoci tam tomu zase môže chýbať hĺbka, ktorá je tu parádna. Fajn, páči sa
Ďakujem Ti pekne Stano, fakt bolo výnimočné, asi top v tomto roku..číry vzduch ( fotené na cca 60km vzdialenosť), a ten odraz z horných tenkých mrakov spravil svoje...
Veľká vďaka Jaro, ono až tak som sa o to nepričinil.. to príroda sama..ja som bol fotiť so svojou manželkou( vytiahol som ju von temer nasilu) s tým, že som tušil, že by mohlo svetlo priať a nech si aj ona vychutná "svetlo"...prvé minúty fotenia skôr vyzerali, že pôjdem s dlhým nosom dom a divadlo nebude... No keď to začalo, počul som za sebou, že : jooj stojíš mi v zábere...cvakala na mobil ako divá...
Vďaka Daniel za Tvoje slová, potešili.., podmienky boli fakt za odmenu, kompozične som bol už ale v horšej situácii...je to na dlhé sklo stlačené, cca 60km vzdialenosť.
no však to určite tamek hore ten ohník zapálili tí dvanásti sokoli, stopro...na však tí čo boli ako by ich jedna mater mala a v kravskom mliečku ich kúpavala. ..fešákovský dlhý copík má tá Kráľova Hoľa..a aj jej to hádam svedčí keď je taká holááá
Ďakujem pekne Ľuboš, možno len miestny ratrak čo zásobuje vysielač mal skrat v blízkosti nádrže.. Ale nie, to by nebola sranda..., to je len miestny vánok, čo stým mrakom porobilo...
no však to určite tamek hore ten ohník zapálili tí dvanásti sokoli, stopro...na však tí čo boli ako by ich jedna mater mala a v kravskom mliečku ich kúpavala. ..fešákovský dlhý copík má tá Kráľova Hoľa..a aj jej to hádam svedčí keď je taká holááá
Viacerí krajinkári určite súhlasíte , že Kráľova hoľa je pomerne ťažko fotogenická a zároveň je aj takým malým rébusom pre fotografa..
Podmienky ktoré som v ten deň mal pomerne priali...
Foteé na dlhé sklo cca 270mm
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom
Komentáre a hodnotenia
Zoradiť od najstaršíchAk si za a máš chuť daj vedieť, či by si šiel. Môžme aj inde..
Teším sa vopred .
Peter
Všetko dobré do nového roku!
.
Ale na tych linkoch sa nezhodneme, mne tam Danove farby pripadajú úplne vzájomne harmonizujúce a pre moje oko veľmi príjemné a laodné, nepritlačené postprocesom, úplne skvele vyladené a prirodzené, presvedčivé ... Aj napriek tomu, že oko tak vodu reálne nevidí ako ju má nafotenú, rozmaz voidy dlhým časom je bežná vec a neriešim to, páči sa mi to takto.
.
Napríklad u tvojej foto pod Kriváňom máš ešte modrejšiu vodu a menej na oko realnu, ale k bielej zimnej sa mi ta tvoja modra na tvojom potoku fajn hodí ... tu u tejto fotky to vnimam inak, to čo som spomenul je ale len o vzájomnej kompozícii farieb, ako nuansa celeého obrazu, ktorý mi inak plne sedí. A píšem ti to len ako spatnú vazbu, nie kritiku, moj nazor je v celkovom meritku nepodstatny.
Tu u svojejvšak chcem trochu obhájiť zladenie resp kombináciu farieb.., pracoval som len s tým, čo sa núkalo, a žiadnej far. vrstve som nezmenil tonalitu ani vyváženie farieb lokálne, čo by bolo zjavne ako farebná disharmónia potom, s čím by som súhlasil .., no tu išlo len o skontrastenie a prisaturovanie celku, čiže nemohol som vyvolať nesúlad farieb takto...Len to je všetko sýtejšie a menej zadymené vzhľadom na vzdušné vrstvy takto..
Tak to vidí moje oko..
Všetko beriem.., ja osobne uprednostňujem skoro stále ako voľbu č 1 BW, pokiaľ farbu neberiem už ako ako motív..., tak ako tu.
Samozrejme som urobil z toho asi 10 variánt, ale tie jemnejšie podania boli na mňa moc ploché, zahmlené a nevýrazné, preto som sa nakoniec rozhodol pre túto, lebo vo všeobecmnosti mám radšej svoje fotky kontrastnejšie.
Aj Daniel tiež občas pritlačí na pílu viac ako by to oko videlo..:
www.ephoto.sk/fotogaleria/hodnotit-fotografiu/338167/podzimni-kamenice/?a=
www.ephoto.sk/fotogaleria/hodnotit-fotografiu/178928/pokriveny/?a=
Preto beriem podanie scény a farieb ako kreatívny nástroj autora, čím chce scénu obzvláštniť, či zmeniť na rozdiel "len" od dokumentu krajiny...
Ale stále je to vec vnímania individuálneho diváka a rešpektujem iné pohľady a vážim si ich.
.
Ale na tych linkoch sa nezhodneme, mne tam Danove farby pripadajú úplne vzájomne harmonizujúce a pre moje oko veľmi príjemné a laodné, nepritlačené postprocesom, úplne skvele vyladené a prirodzené, presvedčivé ... Aj napriek tomu, že oko tak vodu reálne nevidí ako ju má nafotenú, rozmaz voidy dlhým časom je bežná vec a neriešim to, páči sa mi to takto.
.
Napríklad u tvojej foto pod Kriváňom máš ešte modrejšiu vodu a menej na oko realnu, ale k bielej zimnej sa mi ta tvoja modra na tvojom potoku fajn hodí ... tu u tejto fotky to vnimam inak, to čo som spomenul je ale len o vzájomnej kompozícii farieb, ako nuansa celeého obrazu, ktorý mi inak plne sedí. A píšem ti to len ako spatnú vazbu, nie kritiku, moj nazor je v celkovom meritku nepodstatny.
Uz som aj prisiel na to, ci mi nestimovalo spolu farebne najviac. Asi to, že tesne nad fialovoruzovou je silne zltohneda, okrova. Ako v sepiovej tonalnej škále. To mi dajak dokopy na prvy pohlad aj rozklik nepasovalo a stale oko dumalo, ako to je možné, či ide o pol fotky spracovanej hore inak a dole inak, alebo to naozaj tak bolo. Ja som predtym viac zvyraznoval farby a poslednu dobu ma naopak viac ťahá a berie jemnejšie spracovanie horizontov a ich tonálnej škály, čosi na štýl Daniela Rerichu. Mozno by som skusil najprv kompromis a az nasledne bol mudrejsi, ze co by mne osobne sedelo viac
Všetko beriem.., ja osobne uprednostňujem skoro stále ako voľbu č 1 BW, pokiaľ farbu neberiem už ako ako motív..., tak ako tu.
Samozrejme som urobil z toho asi 10 variánt, ale tie jemnejšie podania boli na mňa moc ploché, zahmlené a nevýrazné, preto som sa nakoniec rozhodol pre túto, lebo vo všeobecmnosti mám radšej svoje fotky kontrastnejšie.
Aj Daniel tiež občas pritlačí na pílu viac ako by to oko videlo..:
www.ephoto.sk/fotogaleria/hodnotit-fotografiu/338167/podzimni-kamenice/?a=
www.ephoto.sk/fotogaleria/hodnotit-fotografiu/178928/pokriveny/?a=
Preto beriem podanie scény a farieb ako kreatívny nástroj autora, čím chce scénu obzvláštniť, či zmeniť na rozdiel "len" od dokumentu krajiny...
Ale stále je to vec vnímania individuálneho diváka a rešpektujem iné pohľady a vážim si ich.
Uz som aj prisiel na to, ci mi nestimovalo spolu farebne najviac. Asi to, že tesne nad fialovoruzovou je silne zltohneda, okrova. Ako v sepiovej tonalnej škále. To mi dajak dokopy na prvy pohlad aj rozklik nepasovalo a stale oko dumalo, ako to je možné, či ide o pol fotky spracovanej hore inak a dole inak, alebo to naozaj tak bolo. Ja som predtym viac zvyraznoval farby a poslednu dobu ma naopak viac ťahá a berie jemnejšie spracovanie horizontov a ich tonálnej škály, čosi na štýl Daniela Rerichu. Mozno by som skusil najprv kompromis a az nasledne bol mudrejsi, ze co by mne osobne sedelo viac
Ak si za a máš chuť daj vedieť, či by si šiel. Môžme aj inde..
Teším sa vopred .
Peter
.
Prekvapujú ma farebé rozdiely jednotlivých pásiem vo fotke, riešil si jednotlivé lokálne partie obrazu posúvaním reality do iného tónu? Pýtam sa zo zvedavosti, nie preto že sa držím striktne reality, mńa zaujíma výsledný vytvarný zámer a nie realita, ale rád spoznávam pohnútky autorov.
Pre mńa je tu to to množstvo a zmes rôznych farebných pásov a pruhov čímsi, s čím som sa v reálnej prírode zatiaľ takto nestretol, napriek tomu že sám som zástancom a hlásateľom, ze najvýraznejším maliarom a čarodejníkom s farbami je sama príroda
Čo sa týka podmienok, boli skrátka úžasné, mal som v ten večer nos na dobré svetlo, lebo plánovaná zmena k lepšiemu od západu podľa predpovedí sa mi zdala po dobe zlého počasia ako fajn možnosť na pofotenie za super podmienok.
tento typ svetla v krajine mám osobne najradšej, keď sa len úzkou štrbinou na horizonte lúče na chvíľu prederú a osvetlia krajinu, samozrejme chytá len vrcholky kopcov z nasvietenej strany a v doline už začína "modrá" atmoška...Ako problém je u mňa hĺbka na skoro plne rozbalenú 70-300ku pre stlačenie, ale bez nej by sme ani netušili, či je vôbec kráľovka v scéne...Svetlo ale urobilo svoju fajn robotu tuná...
Prikladám Ti foto so širšieho záberu, tak ako to videl čip, trochu skôr pred tým, ako som cvakol túto, je bez akýchkoľvek úprav, len som ju zmenšil a ani nedoostroval.
Ináč v ten istý deň bol o cca 100km sevrozápadne Stano na mojom obľúbenom mieste a aj tam svetlo zjavne prialo:
www.ephoto.sk/fotogaleria/fotografie/414912/tam-v-inom-svete/?s=photos
Ináč bola so mnou fotiť aj moja manželka( na mobil) a tvrdí, že ona má krajšie ako ja z 5DM2...
Mala zapnutý režim HDR...
Ale späť k odpovedi, foto je bez lokálnych úprav farby, jednocvak, jediné čo som pridal, bol grad neutr filter do mínusu v LR, ale nepamätám kolko. Ostatné všetko len na celok šlo. Pridám niekedy aj pohľad na Vysoké Tatry.., pre mňa lahôdka to bola...
Porovnaj s Raw po vyvolaní.
Všetko najs
Peter
Ak si za a máš chuť daj vedieť, či by si šiel. Môžme aj inde..
Teším sa vopred .
Peter
.
Prekvapujú ma farebé rozdiely jednotlivých pásiem vo fotke, riešil si jednotlivé lokálne partie obrazu posúvaním reality do iného tónu? Pýtam sa zo zvedavosti, nie preto že sa držím striktne reality, mńa zaujíma výsledný vytvarný zámer a nie realita, ale rád spoznávam pohnútky autorov.
Pre mńa je tu to to množstvo a zmes rôznych farebných pásov a pruhov čímsi, s čím som sa v reálnej prírode zatiaľ takto nestretol, napriek tomu že sám som zástancom a hlásateľom, ze najvýraznejším maliarom a čarodejníkom s farbami je sama príroda
Dobré svetlo aj Tebe !
Ďakujem Ti pekne.
Dobré svetlo aj Tebe !
Vďaka Ti pekne za zastavčo
Vďaka Ti pekne za zastavčo
Ak by som mal nájsť niečo na kritiku, tak by výhrada putovala k orezu na ľavej strane, kde by som to rezal ešte o trocha viac, toľko aby na kraji už nezačínal ďalší kopec.
Ak by som mal nájsť niečo na kritiku, tak by výhrada putovala k orezu na ľavej strane, kde by som to rezal ešte o trocha viac, toľko aby na kraji už nezačínal ďalší kopec.
No keď to začalo, počul som za sebou, že : jooj stojíš mi v zábere...cvakala na mobil ako divá...
Ďakujem Ti pekne
..fešákovský dlhý copík má tá Kráľova Hoľa..a aj jej to hádam svedčí keď je taká holááá
..fešákovský dlhý copík má tá Kráľova Hoľa..a aj jej to hádam svedčí keď je taká holááá