Pre mňa magický štít, na ktorý sa rád pozerám. Pár minút pred západom Slnka bola atmosféra naozaj úžasná. Jesenný chladivý vietor roznášal po celej Zlomiskovej doline zvuk burácajúceho Ľadového potoka, k tomu pocukrované vrcholy, proste paráda.
Pekný deň ;)
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom
Komentáre a hodnotenia
Zoradiť od najstaršíchv prvom rade vedz, ze to neberiem negativne, naozaj. Rad sa na tuto temu bavim, vymienam si nazory. A teraz k veci:
- nedalo mi a pozrel som si v RAW-e, ako mam nastavene HSL, vsetky mam v defaultnom stave, t.j. na nulovej hodnote. Selektivne to nie je stiahnute/pridane ani vo vyexportovanom v TIF-e, teda nerobil som korekciu v zltom ci cervenom kanali... WB mam v RAW-editore nastaveny na 5750/+17 (ani nim som nehybal, pretoze som vacsinou spokojny s tym, ako to nastavi fotak)
- mojou pridanou hodnotou je prave to, ze si vysledok prisposobujem pre oko, teda tak, ako to videlo ci vnimalo moje oko. Fotak mal s touto scenou jasny problem pre velky dynamicky rozsah, kde hranicnymi bodmi su svetly nasvieteny sneh vs. tmave neosvetlene casti ako su napriklad strbiny medzi kamenmi, ci samostne tmave miesta na kamencoh. Najhorsie na tom bol LDR, kde je skutocne najexponovanejsie miesto z hladiska zachytenia. Tam vznikli aj podpaly, aj prepaly. Scenu som zachytil na dva krat pri roznych parametroch, aby som mal technicky cisty histogram, t.j. histogram s obrazovou informaciu aj v najtmavsich aj v najsvetlejsich miestach.
- netvrdim, ze sa mi nepacia fotky, kde je ten kontrast vyssi, kde je v tmavych neosvetlenych partiach "vacsia tma", ale pre moje oko to je nerealne, preto svoje fotky robim tak, ako ich robim
- u tejto sceny, aj ked je spodok v tieni, tak to bolo celkom svetlé a to vdaka dvom faktorom:
-----sneh - tym, ze tam bol, tak vdaka svojim odrazovym vlastnostiam presvetlil cely spodok
-----nasvetleny hreben vpravo, ktory na fotke nevidno, dodaval tienistemu spodku sekundarne ci tercialne nasvietenie
LuMaX
Ďakujem Ti pekne za odpoveď a vysvetlenie .
Teraz už som múdrejší, môže ten môj pocit zo žltej v strednom segmente byť vecou bracketingu ... jednotlivé časti ovplyvňujú pocitovo jedna druhú...tak, ako aj v iných prípadoch u takéhoto dynamického rozsahu...
Všetko najs
Peter
Vďaka za odpoveď, som teraz nie o moc múdrejší z toho...
Išlo mi o to či si sa selektívne hral s úpravou tonality v žltom resp oranžovom kanáli, resp jeho selektívnym stmavení,.v oblasti "žltých" skál vstrede... resp či si selektívne vyvažoval bielu tu...
Ja som tiež pomerne silný krajinár a do oka mi hneď padnú veci, ktoré by mne z čipu vyšli ináč, aj za takýchto svetelných podmienok.., resp svojími úpravami by som k takémuto výsledku nedospel.
A čo sa týka vernosti svetelného podania...tu musím nesúhlasiť..., prečo chceš realistické podmienky? nechceš fotiť s istou pridanou hodnotou ako je len zdokumentovanie verného?
Na druhej strane to aj tak nie je možné..jedine ak foťák bude raz mať optiku oka a miesto čipu ľudské mozgové neuróny s vlastným vnímaním sveta...
Neber môj koment prosím negatívne, práve naopak...len fakt ma zaujíma konštruktívna stránka tejto úpravy. Poznám Tatry zo 100viek fotení za prvého aj posledného svetla, úplne všetkých svetelných podmienkach asi, monitor mám kalibrovaný, no žltá(oranžová) je tu stmavená resp tento segment podexponovaný a preto možno dozelena...
Peter
v prvom rade vedz, ze to neberiem negativne, naozaj. Rad sa na tuto temu bavim, vymienam si nazory. A teraz k veci:
- nedalo mi a pozrel som si v RAW-e, ako mam nastavene HSL, vsetky mam v defaultnom stave, t.j. na nulovej hodnote. Selektivne to nie je stiahnute/pridane ani vo vyexportovanom v TIF-e, teda nerobil som korekciu v zltom ci cervenom kanali... WB mam v RAW-editore nastaveny na 5750/+17 (ani nim som nehybal, pretoze som vacsinou spokojny s tym, ako to nastavi fotak)
- mojou pridanou hodnotou je prave to, ze si vysledok prisposobujem pre oko, teda tak, ako to videlo ci vnimalo moje oko. Fotak mal s touto scenou jasny problem pre velky dynamicky rozsah, kde hranicnymi bodmi su svetly nasvieteny sneh vs. tmave neosvetlene casti ako su napriklad strbiny medzi kamenmi, ci samostne tmave miesta na kamencoh. Najhorsie na tom bol LDR, kde je skutocne najexponovanejsie miesto z hladiska zachytenia. Tam vznikli aj podpaly, aj prepaly. Scenu som zachytil na dva krat pri roznych parametroch, aby som mal technicky cisty histogram, t.j. histogram s obrazovou informaciu aj v najtmavsich aj v najsvetlejsich miestach.
- netvrdim, ze sa mi nepacia fotky, kde je ten kontrast vyssi, kde je v tmavych neosvetlenych partiach "vacsia tma", ale pre moje oko to je nerealne, preto svoje fotky robim tak, ako ich robim
- u tejto sceny, aj ked je spodok v tieni, tak to bolo celkom svetlé a to vdaka dvom faktorom:
-----sneh - tym, ze tam bol, tak vdaka svojim odrazovym vlastnostiam presvetlil cely spodok
-----nasvetleny hreben vpravo, ktory na fotke nevidno, dodaval tienistemu spodku sekundarne ci tercialne nasvietenie
LuMaX
Vďaka za odpoveď, som teraz nie o moc múdrejší z toho...
Išlo mi o to či si sa selektívne hral s úpravou tonality v žltom resp oranžovom kanáli, resp jeho selektívnym stmavení,.v oblasti "žltých" skál vstrede... resp či si selektívne vyvažoval bielu tu...
Ja som tiež pomerne silný krajinár a do oka mi hneď padnú veci, ktoré by mne z čipu vyšli ináč, aj za takýchto svetelných podmienok.., resp svojími úpravami by som k takémuto výsledku nedospel.
A čo sa týka vernosti svetelného podania...tu musím nesúhlasiť..., prečo chceš realistické podmienky? nechceš fotiť s istou pridanou hodnotou ako je len zdokumentovanie verného?
Na druhej strane to aj tak nie je možné..jedine ak foťák bude raz mať optiku oka a miesto čipu ľudské mozgové neuróny s vlastným vnímaním sveta...
Neber môj koment prosím negatívne, práve naopak...len fakt ma zaujíma konštruktívna stránka tejto úpravy. Poznám Tatry zo 100viek fotení za prvého aj posledného svetla, úplne všetkých svetelných podmienkach asi, monitor mám kalibrovaný, no žltá(oranžová) je tu stmavená resp tento segment podexponovaný a preto možno dozelena...
Peter
Dole trochu moc ťahá oko ten prežiarený sneh, na úkor Štítu, možno by som to stmavil, plus odtiene žltej sú nejaké dozelena, či si ju selektívne stmavil..?
Dole trochu moc ťahá oko ten prežiarený sneh, na úkor Štítu, možno by som to stmavil, plus odtiene žltej sú nejaké dozelena, či si ju selektívne stmavil..?
Ale nie,je to pekne. Ja si tiez nemyslim ze to je seda kasa a cudujem sa kto to hovori,ked viem ze beha po horach. Ved toto je klasicke TA3 prostredie,ta kasa je sutina. A keby to bolo vacsie,mozno by to bolo evidentnejsie...
Ale nie,je to pekne. Ja si tiez nemyslim ze to je seda kasa a cudujem sa kto to hovori,ked viem ze beha po horach. Ved toto je klasicke TA3 prostredie,ta kasa je sutina. A keby to bolo vacsie,mozno by to bolo evidentnejsie...