Hrhovský vodopád

Body: 238.00    Videnia: 2874    Páči sa: 34

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.

Komentáre a hodnotenia

Zoradiť od najstarších
IXYZET
2014-08-18 17:34:28
nemá chybu!
 
codyman1
2013-09-09 20:23:18
príspevok od: Sivo
Som rád, že Ťa tam prvotne nasmerovala moja fotografia. Mohol si sa ozvať, poradil by som aj ďalšie. Tak na polhodinku odtiaľ je Veľký Paklán. Kúzelné miesto, ale fotku z neho som ešte nepridal.

Pozrel som Tvoje foto
www.ephoto.sk/fotogaleria/fotografie/396825/hrhovsky/?s=photos

Je tam teraz ozaj menej vody, ale to sa dalo čakať. Hlavne, že nevyschýna.
bolo to narýchlo a po Hrhove sme sa presunuli na tiež atraktívne miesto a to Zádiel
 
Sivo
2013-09-08 15:32:00
príspevok od: codyman1
veru oplatí sa tam ísť aj teraz keď je tak sucho ja som bol včera s rodinkou a páčilo sa im to jednu fotku som si dal aj do galérie
Som rád, že Ťa tam prvotne nasmerovala moja fotografia. Mohol si sa ozvať, poradil by som aj ďalšie. Tak na polhodinku odtiaľ je Veľký Paklán. Kúzelné miesto, ale fotku z neho som ešte nepridal.

Pozrel som Tvoje foto
www.ephoto.sk/fotogaleria/fotografie/396825/hrhovsky/?s=photos

Je tam teraz ozaj menej vody, ale to sa dalo čakať. Hlavne, že nevyschýna.
 
codyman1
2013-09-08 15:27:53
príspevok od: kacaba
Kedy je to fotené, že je tam toľko vody ? Že aj či sa tam oplatí v lete ísť, lebo niektoré vodopády bývajú vyschnuté.
veru oplatí sa tam ísť aj teraz keď je tak sucho ja som bol včera s rodinkou a páčilo sa im to jednu fotku som si dal aj do galérie
 
lgsvgh
2013-09-08 12:56:48
príspevok od: Sivo
Áno, máš úplnú pravdu. Písal som si o tom s Komom. Mal som viacero orezov a omylom som pustil ten, kde padá horizont, resp. zvislé línie nie sú také zvislé, ako by mali byť - a potom voda napriek zákonom gravitácie padá inak.... Teda na web šla iná fotografia, než som mal pripravenú. (Mal som ju vymazať...) Zistil som to, až keď to malo veľa pozretí a hlasov, tak som to tam nechal....
takéto sa podarí aj mne, že pripravená fotografia sa nepodarí na prvý-krát vložiť. Po nahratí si ju ale ešte pozriem, keĎ mám čas.
 
Sivo
2013-09-08 12:54:18
príspevok od: lgsvgh
Ešte chcem dodať, že treba narovnať zvislé línie.
Áno, máš úplnú pravdu. Písal som si o tom s Komom. Mal som viacero orezov a omylom som pustil ten, kde padá horizont, resp. zvislé línie nie sú také zvislé, ako by mali byť - a potom voda napriek zákonom gravitácie padá inak.... Teda na web šla iná fotografia, než som mal pripravenú. (Mal som ju vymazať...) Zistil som to, až keď to malo veľa pozretí a hlasov, tak som to tam nechal....
 
lgsvgh
2013-09-08 12:53:27
príspevok od: Sivo
Super, keď máš odhad Ja nafotím kopec všetkých možných časov a potom pozerám, čo vyšlo
Je to kombinácia resp. odhad ND filtra; osvitu; clony, a ISO. Ale vždy sa pozriem, či je to tak ako si to predstavujem.
 
Sivo
2013-09-08 12:50:41
príspevok od: lgsvgh
Pekné. Páči sa mi zvolený čas, ktorý z tej padajúcej vody neurobil mlieko,ako sa to podarí nikomu. Ja používam na tieto vodopády 2 sec.
Super, keď máš odhad Ja nafotím kopec všetkých možných časov a potom pozerám, čo vyšlo
 
lgsvgh
2013-09-08 12:50:10
Ešte chcem dodať, že treba narovnať zvislé línie.
 
lgsvgh
2013-09-08 12:48:40
Pekné. Páči sa mi zvolený čas, ktorý z tej padajúcej vody neurobil mlieko,ako sa to podarí nikomu. Ja používam na tieto vodopády 2 sec.
 
mkosztura
2013-09-06 22:57:37
krásne si ho zachytil +++
 
jarmilav
2013-09-05 19:54:12
krááásne
 
Sivo
2013-09-03 23:38:04
príspevok od: kacaba
Kedy je to fotené, že je tam toľko vody ? Že aj či sa tam oplatí v lete ísť, lebo niektoré vodopády bývajú vyschnuté.
Fotil som to niekedy na jeseň. Bol som tam však aj cca pred dvoma týždňami a bolo ok, i keď je pravda, že vody o čosi menej. Blízke Hájske vodopády sú v lete veľmi slabé, ale tento je celý rok v pohode. Ako som už písal, je napájaný z najsilnejšej vyvieračky Slovenského krasu. A nie je ani veľká vzdialenosť medzi prameňom a vodopádom. To je v krase dosť dôležité, pretože niektoré toky sú pri prameni silnejšie ako v nižších častiach. Napríklad aj rieka Bodva má v koryte viac vody v hornej časti toku ako pri pretekaní cez Moldavu nad Bodvou. Je to dané priepustným vápencovým geologickým podložím a (zatiaľ neobjavenými) podzemnými priestormi.
 
kacaba
2013-09-03 23:29:41
Kedy je to fotené, že je tam toľko vody ? Že aj či sa tam oplatí v lete ísť, lebo niektoré vodopády bývajú vyschnuté.
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2013-09-03 22:03:18
príspevok od: Sivo
Nie, nie je vložená. Je skutočná a je to pán už v čerstvom dôchodkovom veku Ale celý doterajší život strávil lezením po horách...

Odtiaľ zdola to naozaj vyzerá odvážne. Ale k tým brezám vpravo hore ide chodník a potom len skok (s neistým výsledkom) a si tam. On fotil zhora.
Tak potom si foto zaslúži názov "Hrhovský vodopád a odvážny dedko"...
 
Sivo
2013-09-03 21:59:08
príspevok od: Stratený Stano
Celý deň čakám, či sa na to niekto opýta a keďže nie, už mi to nedá - tá postava je tam skutočná, či vložená...? Lebo keď je skutočná, tak je veru odvážna...
Nie, nie je vložená. Je skutočná a je to pán už v čerstvom dôchodkovom veku Ale celý doterajší život strávil lezením po horách...

Odtiaľ zdola to naozaj vyzerá odvážne. Ale k tým brezám vpravo hore ide chodník a potom len skok (s neistým výsledkom) a si tam. On fotil zhora.
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2013-09-03 21:53:03
Celý deň čakám, či sa na to niekto opýta a keďže nie, už mi to nedá - tá postava je tam skutočná, či vložená...? Lebo keď je skutočná, tak je veru odvážna...
 
Komi
 
Sivo
2013-09-03 17:14:09
MMK (Moja milá Kolegyňa)l, tož pri úplne inej fotečke som si všimol, ako ste prejavili snahu prísť do Košíc a nazrieť do botanických skleníkov s exotickými motýľmi. Ak by sa tak stalo a Vaša láska k fosíliám by dovtedy nepohasla, verte, že Vás pokojne zavediem minimálne na tri miesta, kde dávam 99 percentnú garanciu na nález skameneliny do hodiny. Tuto som písal iba o jednom z nich.
 
Koma
ocenenie redakciou 2013-09-03 12:31:27
Ááá..skameneliny to bolo pred pár rokmi keď som bola ešte menšejšá moje, to by ma bavilo sa v zemi kutrať a objavuvať..v maštalke v skrinke mám celkom peknú malú zbierku, od všakovakých možných trilobitov, amonitov, lístočkov, či rybky drobnej..kúsek mamutej stoličky až po hovado zub z megalodona, jooj čo som ja nechala šelikade peniažkov po burzách za exponátiky, peniažkov čo som za mliečko vyprodukované utŕžila...a inak poviem Vám takto potajme pán Sivo, že asi aj gazda má ku skamenelinám vzťah...bo minule ako došiel za mnou do šopky zahlásil...,, tá vykopávka tu už bola? Ani nažrať Ti nedala vodu nevymenila, no ale však nevadí... je stále fešná a mám ju rád,,.....hm...celkom tomu nerozumiem ale nevadí.
A viete čo, strašne ma láka toho Vašeho hrhovského mliečkopáda nakloniť celého kúsek vľavo, bo mám pocit že mi gazda dačo do vodenky do hrantíka zo špásu cvrkol a vpravo ma voláko točí...aj mám inak o toho Uja tamek hore kúsek strach aby vpravo sa nešmykol dole..
 
codyman1
2013-09-03 09:36:40
príspevok od: Sivo
Vďaka Ak máš záujem o ďalší tip, tak hneď napravo od vodopádu sa nachádza skalný odkryv, kde často nachádzať fosílie. Aj pri mojom poslednom výlete som tam našiel skameneliny listov aj jedného ulitníka. Vodopád vychádza z Hrhovskej vyvieračky, ktorá je ďalej nad svahom. Je to najvýdatnejší zdroj vody v Slovenskom krase. Skoro na jar, keď sa rozvodní, vnáša spod zeme na povrch kusy vápenca a na ňom skameneliny, že mi občas ide sánka dole...
ešte raz ďakujem toto zas poteší synátora
 
Sivo
2013-09-03 09:26:16
príspevok od: codyman1
prechádzal som okolo ani som nevedel aká nádhera tam je. Ďakujem za typ
Vďaka Ak máš záujem o ďalší tip, tak hneď napravo od vodopádu sa nachádza skalný odkryv, kde často nachádzať fosílie. Aj pri mojom poslednom výlete som tam našiel skameneliny listov aj jedného ulitníka. Vodopád vychádza z Hrhovskej vyvieračky, ktorá je ďalej nad svahom. Je to najvýdatnejší zdroj vody v Slovenskom krase. Skoro na jar, keď sa rozvodní, vnáša spod zeme na povrch kusy vápenca a na ňom skameneliny, že mi občas ide sánka dole...
 
codyman1
2013-09-03 09:12:41
prechádzal som okolo ani som nevedel aká nádhera tam je. Ďakujem za typ
 
viking81
2013-09-03 08:46:32
fajn zvolena dlzka expozicie len skoda ze si mal hned zafrkany objektiv...ojo co ma rad adrenalin tomu dodaba smrnc
 
 
Fotoaparát: Nikon D70
Pridané: 2013-09-03 06:56:59
Na kritiku: 2013-09-03 06:57:30
Miesto:Hrhov - Slovenský kras
Témy: krajina, príroda, voda
Albumy: Príroda a krajina
Najvyšší vodopád v Národnom parku Slovenský kras sa nachádza v obci Hrhov priamo medzi domami. Preteká travertínovým skalným odkryvom, kde v minulosti ťažili miestni obyvatelia kameň na stavbu domov. Nazývali ho hrhovská tufa. Výška vodopádu je 14 metrov, v strede obce ho ľahko nájdete už podľa charakteristického zvuku, vedú k nemu aj smerové tabule. 


GPS: N: 48°36.437' E 020°44.927'