Chcel som napísať už pri prvom poste, ale dodávam teraz bod 3. - na korekciu ohniska a jeho prípadného perspektívneho skreslenia navrhujem použiť program PT Lens - fungujúci aj ako zásuvný modul do PS. Na základe exif si sám načíta model fotoaparátu aj použitý objektív - ak sa nachádza v databáze..Je samozrejme možné aj manuálne doladiť.
Ber to ako tip, nie konfrontáciu.. Odrazka "zospodu" je "takmer" nevyhnutná pri silnom hornom osvetlení. Typicky slnko. Pozícia v akej to máš - slúži pri takom hlavnom svetle (slnko) ako "pomocný reflektor" na vykrytie tieňov, resp. zmenšenie dynamického rozsahu scény.. (scená tu = portrét - vzhľadom k veľkosti odraznej plochy bude ostatná časť záberu vopred zámerne exponovaná buď na svetlá alebo na tiene, pokiaľ sa nevojde do rozsahu (EV), ktorý "poberie" foťák.To ale nebude pri "správnej" kompozícii zásadný problém.. Odlesk v oku prezrádza 1. kde bola odrazka umiestnená a tiež pomer jej vzdialenosť od objektu vs veľkosť odraznej plochy - vztiahnuté k veľkosti odlesku. Samozrejme sa to dá iba odhadovať, ale ideálne je "svietiť" tak, aby bolo vidieť iba "hlavný" zdroj - ostatné svetlá použité pri nasvietení scény nemá byť vidieť. Tu odrazka prebrala funkciu hlavného svetla, čo je netypické, rušivé, pre mozog (a jeho vnímanie) neprirodzené. Svetlo prirodzene prichádza zhora (slnko) a na to sme "očne" zvyknutí. Obloha, aká sa javí na snímku sa zdá byť "ideálna" v zmysle neexistencie hlbokých tieňov - pokojne by si sa obišiel aj bez odrazky, myslím. 2. Odrazka zospodu v takejto intenzite presvetľuje partie spodnej sánky a časť pod krkom a dievčina sa zdá byť potom silnejšia, bohužiaľ. Inak je to naozaj kočka, mal by si ju zavolať fotiť ešte raz a skúsiť to inak.
som skoro denne s nou vonku, takze si nechám poradiť a vyskúšam ....ten bod 2. sa mi fakt páči .....vďaka a som rád že sa niekto rozpíše a nielen mudrlantstvom ....dikes
Ber to ako tip, nie konfrontáciu.. Odrazka "zospodu" je "takmer" nevyhnutná pri silnom hornom osvetlení. Typicky slnko. Pozícia v akej to máš - slúži pri takom hlavnom svetle (slnko) ako "pomocný reflektor" na vykrytie tieňov, resp. zmenšenie dynamického rozsahu scény.. (scená tu = portrét - vzhľadom k veľkosti odraznej plochy bude ostatná časť záberu vopred zámerne exponovaná buď na svetlá alebo na tiene, pokiaľ sa nevojde do rozsahu (EV), ktorý "poberie" foťák.To ale nebude pri "správnej" kompozícii zásadný problém.. Odlesk v oku prezrádza 1. kde bola odrazka umiestnená a tiež pomer jej vzdialenosť od objektu vs veľkosť odraznej plochy - vztiahnuté k veľkosti odlesku. Samozrejme sa to dá iba odhadovať, ale ideálne je "svietiť" tak, aby bolo vidieť iba "hlavný" zdroj - ostatné svetlá použité pri nasvietení scény nemá byť vidieť. Tu odrazka prebrala funkciu hlavného svetla, čo je netypické, rušivé, pre mozog (a jeho vnímanie) neprirodzené. Svetlo prirodzene prichádza zhora (slnko) a na to sme "očne" zvyknutí. Obloha, aká sa javí na snímku sa zdá byť "ideálna" v zmysle neexistencie hlbokých tieňov - pokojne by si sa obišiel aj bez odrazky, myslím. 2. Odrazka zospodu v takejto intenzite presvetľuje partie spodnej sánky a časť pod krkom a dievčina sa zdá byť potom silnejšia, bohužiaľ. Inak je to naozaj kočka, mal by si ju zavolať fotiť ešte raz a skúsiť to inak.
Ak by tu bolo viac tebe podobných ludí, ePhoto by mohla byť zaujímavá stránka Lacikám Málokto sa obťažuje konštruktívne kritizovať. Väčšinou si tu ludia iba vlastné ego strúhajú
Ber to ako tip, nie konfrontáciu.. Odrazka "zospodu" je "takmer" nevyhnutná pri silnom hornom osvetlení. Typicky slnko. Pozícia v akej to máš - slúži pri takom hlavnom svetle (slnko) ako "pomocný reflektor" na vykrytie tieňov, resp. zmenšenie dynamického rozsahu scény.. (scená tu = portrét - vzhľadom k veľkosti odraznej plochy bude ostatná časť záberu vopred zámerne exponovaná buď na svetlá alebo na tiene, pokiaľ sa nevojde do rozsahu (EV), ktorý "poberie" foťák.To ale nebude pri "správnej" kompozícii zásadný problém.. Odlesk v oku prezrádza 1. kde bola odrazka umiestnená a tiež pomer jej vzdialenosť od objektu vs veľkosť odraznej plochy - vztiahnuté k veľkosti odlesku. Samozrejme sa to dá iba odhadovať, ale ideálne je "svietiť" tak, aby bolo vidieť iba "hlavný" zdroj - ostatné svetlá použité pri nasvietení scény nemá byť vidieť. Tu odrazka prebrala funkciu hlavného svetla, čo je netypické, rušivé, pre mozog (a jeho vnímanie) neprirodzené. Svetlo prirodzene prichádza zhora (slnko) a na to sme "očne" zvyknutí. Obloha, aká sa javí na snímku sa zdá byť "ideálna" v zmysle neexistencie hlbokých tieňov - pokojne by si sa obišiel aj bez odrazky, myslím. 2. Odrazka zospodu v takejto intenzite presvetľuje partie spodnej sánky a časť pod krkom a dievčina sa zdá byť potom silnejšia, bohužiaľ. Inak je to naozaj kočka, mal by si ju zavolať fotiť ešte raz a skúsiť to inak.
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom
Komentáre a hodnotenia
Zoradiť od najstarších- na korekciu ohniska a jeho prípadného perspektívneho skreslenia navrhujem použiť program PT Lens - fungujúci aj ako zásuvný modul do PS. Na základe exif si sám načíta model fotoaparátu aj použitý objektív - ak sa nachádza v databáze..Je samozrejme možné aj manuálne doladiť.
Odlesk v oku prezrádza 1. kde bola odrazka umiestnená a tiež pomer jej vzdialenosť od objektu vs veľkosť odraznej plochy - vztiahnuté k veľkosti odlesku. Samozrejme sa to dá iba odhadovať, ale ideálne je "svietiť" tak, aby bolo vidieť iba "hlavný" zdroj - ostatné svetlá použité pri nasvietení scény nemá byť vidieť. Tu odrazka prebrala funkciu hlavného svetla, čo je netypické, rušivé, pre mozog (a jeho vnímanie) neprirodzené. Svetlo prirodzene prichádza zhora (slnko) a na to sme "očne" zvyknutí. Obloha, aká sa javí na snímku sa zdá byť "ideálna" v zmysle neexistencie hlbokých tieňov - pokojne by si sa obišiel aj bez odrazky, myslím. 2. Odrazka zospodu v takejto intenzite presvetľuje partie spodnej sánky a časť pod krkom a dievčina sa zdá byť potom silnejšia, bohužiaľ. Inak je to naozaj kočka, mal by si ju zavolať fotiť ešte raz a skúsiť to inak.
Odlesk v oku prezrádza 1. kde bola odrazka umiestnená a tiež pomer jej vzdialenosť od objektu vs veľkosť odraznej plochy - vztiahnuté k veľkosti odlesku. Samozrejme sa to dá iba odhadovať, ale ideálne je "svietiť" tak, aby bolo vidieť iba "hlavný" zdroj - ostatné svetlá použité pri nasvietení scény nemá byť vidieť. Tu odrazka prebrala funkciu hlavného svetla, čo je netypické, rušivé, pre mozog (a jeho vnímanie) neprirodzené. Svetlo prirodzene prichádza zhora (slnko) a na to sme "očne" zvyknutí. Obloha, aká sa javí na snímku sa zdá byť "ideálna" v zmysle neexistencie hlbokých tieňov - pokojne by si sa obišiel aj bez odrazky, myslím. 2. Odrazka zospodu v takejto intenzite presvetľuje partie spodnej sánky a časť pod krkom a dievčina sa zdá byť potom silnejšia, bohužiaľ. Inak je to naozaj kočka, mal by si ju zavolať fotiť ešte raz a skúsiť to inak.
Odlesk v oku prezrádza 1. kde bola odrazka umiestnená a tiež pomer jej vzdialenosť od objektu vs veľkosť odraznej plochy - vztiahnuté k veľkosti odlesku. Samozrejme sa to dá iba odhadovať, ale ideálne je "svietiť" tak, aby bolo vidieť iba "hlavný" zdroj - ostatné svetlá použité pri nasvietení scény nemá byť vidieť. Tu odrazka prebrala funkciu hlavného svetla, čo je netypické, rušivé, pre mozog (a jeho vnímanie) neprirodzené. Svetlo prirodzene prichádza zhora (slnko) a na to sme "očne" zvyknutí. Obloha, aká sa javí na snímku sa zdá byť "ideálna" v zmysle neexistencie hlbokých tieňov - pokojne by si sa obišiel aj bez odrazky, myslím. 2. Odrazka zospodu v takejto intenzite presvetľuje partie spodnej sánky a časť pod krkom a dievčina sa zdá byť potom silnejšia, bohužiaľ. Inak je to naozaj kočka, mal by si ju zavolať fotiť ešte raz a skúsiť to inak.