Krókus...

Body: 49.00    Videnia: 2778    Páči sa: 7

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.

Komentáre a hodnotenia

Zoradiť od najstarších
daniela-4
2012-07-27 19:15:38
príspevok od: matoswamp
pekne
dakujem.
 
matoswamp
2012-07-26 22:18:58
pekne
 
daniela-4
2012-06-20 20:52:12
príspevok od: Matt83
pekne to je
hehe dakujem si mily tie sedmicky ma potesili
 
Matt83
ocenenie redakciou 2012-06-20 20:09:42
pekne to je
 
daniela-4
2012-06-19 19:16:16
príspevok od: Nella
pekná farba, pekný detail....páči
dakujem
 
Nella
2012-06-19 14:12:37
pekná farba, pekný detail....páči
 
daniela-4
2012-05-20 15:02:47
príspevok od: fotografik
Fotil som krokus a viem ako ťažko to ide aj so zrkadlovkou.Je to prízemný kvietok.Dosiahnúˇˇt aby nebolo vidno pôdu je heroiský výkon.Zabralo mi to Skoro 2 hodiny aby som dosiahol aspoň približne to,čo som chcel
takze sa priklanas tiez k tomu ze nieje dostatocne rozmazane,ze?no budem skusat.dakujem
 
fotografik
2012-05-20 15:00:23
Fotil som krokus a viem ako ťažko to ide aj so zrkadlovkou.Je to prízemný kvietok.Dosiahnúˇˇt aby nebolo vidno pôdu je heroiský výkon.Zabralo mi to Skoro 2 hodiny aby som dosiahol aspoň približne to,čo som chcel
 
daniela-4
2012-05-19 12:36:32
príspevok od: Stanislav Marko
Mne osobne sa taketo kvietky zle fotia a snazim sa im vyhnut lebo som nikdy neni moc spokojny s vysledkom tebe sa ho podarilo pekne odfotit, samozrejme je tam taka drobnost ako mensia hlbka ostrosti ktora by sa tomu viac hodila ale kvietok sam o sebe je krasny takze take drobnosti sa stratia.
dakujem pekne.potesil si ma. drobnosti sa skkusim odstranovat.
 
daniela-4
2012-05-19 12:35:43
príspevok od: LK1961
fajn farby
dakujem
 
daniela-4
2012-05-19 12:35:30
príspevok od: SteveS
Ide vždy len o to, aký presný cieľ sleduješ. Tomu vieš prispôsobiť nastavenia vlastného konkrétneho fotoaparátu, aby si jeho možnosti využila na sto percent. Potom to prestane byť bludný kruh. Ak ti išlo naozaj o odpich a rozostrenie pozadia, stačí sa zamerať na posledný odstavec čo som spomenul. Mala si zoom nastavený úplne opačne, na zvýšenie HO. Teda odhadujem, nepoznám presne tvoj typ a rozmedzie zoomu ale DSC-ka majú vysokorozsahové zoomy a ty si fotila na širokouhlom konci (ohnisko 14mmm) ak sa nemýlim
... ... ...
A ešte že ma Danielka občas prekvapuju všade, nie len tu, odpovede typu, že chcem to mať tak aké to bolo autentické včítane svetla a flakatosti a drôtov a rušivých prvkov alebo že mám teraz také jednoduché obdobie a fotím len tak jednoducho na stred a nevýrazné motívy (nemyslím na teba) ... chcem tým naznačiť, že ma to prekvapuje a zamýšľam sa potom čo daný užívateľ chcel a myslel tým krokom, že dal fotku na kritiku?
... ... ...
Nechcel ju skritizovať? Nechcel počuť iné riešenia, nechce poznať ako sa dá čosi nastaviť tak aby bol účinok smerom k zámeru a výsledok zrejmejší a silnejší? Neche vedieť za akých podmienok by si iní dali aj tú jeho foto trebárs v obývačke na stenu? Chce si ju takú ponechať ako to v jeho záhrade vyzeralo a bolo za tvrdého svetla a rušivého pozadia? Stačí mu že ho niekto len a len pochváli? že aspon niekto je aj s menej excelentnou fotkou spokojný? Potom snáď netreba davat fotku do kritiky.
... ... ...
Naopak, ak sa vynasnaži o obrazovú "nástennú" kvalitu, neprestane sa ešte jeho foto preto páčiť priateľom ktorým sa páčila už doteraz. Naopak, očarí ich to ešte viac, ešte viac budú híkať, ba oslní to už aj toho náročneišieho diváka čo si latku postavil vyššie
haha ,krasne si to napisall....ako naozaj sa stotoznujem s tvojim nazorom...dokonca som hned po komentari skusila v pc zjemnit tie flakate casti no asi som na to nemala svoj den zdalo sa mi to uz moc vidno uprava tak sa s tym este skusim pohrat.mozno niekto by si to nevsimol...no uvidim.uz s tym ostrenim neurobim teraz nic.
mne sa to v podstate pacilo ze su ostrene len lupienky je pravda ze keby je ostry aj ten stred je to super...ale neslo mi to.pozadie uz nebolo tak rozmazane ako sa to podarilo este na tejto foto.rozumiem tomu ze lupienky sa ostria v tom zanry ako si opisoval takom tom snovom.makrovom.mam este dve podobne...rozmyslam ci vlozit nevlozit.este upravim a uvidim.akosa podari.to ze som napisala ze som chcela aby bolo aj prirodzene prostredie neznamena ze ho chcem flakate.aby putalo pozornost takze si dam poradit....a uz to ze si vsimol niekto moju foto a zaujala.zopar ludi je pre mna naozaj fajn pocit.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2012-05-19 05:42:15
príspevok od: daniela-4
ahoj Steves...dakujem za odborny komentarik.a vazim si tvoje zastavenie.som si vedoma ze treba fotit pri nizsom slniecku.lenze vecerne konktretne na tento ani nezasvieti.je na takom mieste.no samozrejme ze by bola krajsia foto s vecernym a jemnejsim svetlom...mozno ta flakatost ako pises by sa dala nejakym sposobom v pc prekryt...ale neskusala som chcela som aby to dotvaralo prirodzene prostredie.co sa tyka viacej odpichnutosti.mozno som mala poskusat viacej....predsa na displeji to az tak nevidis vsetko ako na obrazovke uz...a nechcem sa vyhovarat ze nemam zrkadlovku.ale snazim sa z neho vytazit.no uvidim.samozrejme skusam.nieco sa mi podari nieco menej.velmi tazko docielim rozmazane pozadie.musi byt ozaj znacne dost dalej od objektu aby som to mala take pekne....nie takto blizucko predmetu ako hned zem dolu.napr.a keby zaostrim na vacsiu cast kvetu tak to pozadie je este viacej ostre. . no neviem ako z tohto zacarovaneho kruhu. niekedy.
Ide vždy len o to, aký presný cieľ sleduješ. Tomu vieš prispôsobiť nastavenia vlastného konkrétneho fotoaparátu, aby si jeho možnosti využila na sto percent. Potom to prestane byť bludný kruh. Ak ti išlo naozaj o odpich a rozostrenie pozadia, stačí sa zamerať na posledný odstavec čo som spomenul. Mala si zoom nastavený úplne opačne, na zvýšenie HO. Teda odhadujem, nepoznám presne tvoj typ a rozmedzie zoomu ale DSC-ka majú vysokorozsahové zoomy a ty si fotila na širokouhlom konci (ohnisko 14mmm) ak sa nemýlim
... ... ...
A ešte že ma Danielka občas prekvapuju všade, nie len tu, odpovede typu, že chcem to mať tak aké to bolo autentické včítane svetla a flakatosti a drôtov a rušivých prvkov alebo že mám teraz také jednoduché obdobie a fotím len tak jednoducho na stred a nevýrazné motívy (nemyslím na teba) ... chcem tým naznačiť, že ma to prekvapuje a zamýšľam sa potom čo daný užívateľ chcel a myslel tým krokom, že dal fotku na kritiku?
... ... ...
Nechcel ju skritizovať? Nechcel počuť iné riešenia, nechce poznať ako sa dá čosi nastaviť tak aby bol účinok smerom k zámeru a výsledok zrejmejší a silnejší? Neche vedieť za akých podmienok by si iní dali aj tú jeho foto trebárs v obývačke na stenu? Chce si ju takú ponechať ako to v jeho záhrade vyzeralo a bolo za tvrdého svetla a rušivého pozadia? Stačí mu že ho niekto len a len pochváli? že aspon niekto je aj s menej excelentnou fotkou spokojný? Potom snáď netreba davat fotku do kritiky.
... ... ...
Naopak, ak sa vynasnaži o obrazovú "nástennú" kvalitu, neprestane sa ešte jeho foto preto páčiť priateľom ktorým sa páčila už doteraz. Naopak, očarí ich to ešte viac, ešte viac budú híkať, ba oslní to už aj toho náročneišieho diváka čo si latku postavil vyššie
 
LK1961
2012-05-18 22:44:35
fajn farby
 
Stanislav Marko
2012-05-18 22:10:22
Mne osobne sa taketo kvietky zle fotia a snazim sa im vyhnut lebo som nikdy neni moc spokojny s vysledkom tebe sa ho podarilo pekne odfotit, samozrejme je tam taka drobnost ako mensia hlbka ostrosti ktora by sa tomu viac hodila ale kvietok sam o sebe je krasny takze take drobnosti sa stratia.
 
daniela-4
2012-05-18 21:07:26
príspevok od: fofa
Tvoje foto kvetov sú zaujímavé, ďakujem za kuk!
aj ja dakujem.
 
daniela-4
2012-05-18 21:07:10
príspevok od: hladacvody
pekny namet ,este troska by to chcelo nieco,co uz chalani povedali,ale svetlo sa mi paci....
dakujem
 
daniela-4
2012-05-18 21:06:54
príspevok od: heuffel
Áno, pekný detail, ale je ozaj škoda, že nie je väčšia hĺbka ostrosti, ja by som ju dal asi na celý kvet (teda zvoliť menšiu clonu). Ešte mi trošku prekáža, že nie je vidno celý lístok vľavo dole. Asi by som zvolil kompozíciu ešte viac proti slnku, ak by to bolo možné. Farby sú inak veľmi pekné. U mňa TK - 4, K - 5, I - 5.
mam aj s celym listkom aj viacej proti svetlu.
 
daniela-4
2012-05-18 21:06:14
príspevok od: horsky vlk
pekný detail.ešte mohli byť trochu ostrejšie v strede tie tyčinky či jak sa to volá..trochu dlhší čas by to urobil
dakujem ano mas pravdu...
 
daniela-4
2012-05-18 21:05:28
príspevok od: SteveS
Danielka, mne tu zas chýba menšia HO, teda viac odpichnuté pozadie, ta flakatost z tvrdého svetla na zemi pôsobí rušivo ...

... v prvom rade by som sa snazil fotit za jemnejšiho svetla a v druhoim to viac odpichnúť od nepodstatného pozadia ... miestom zaostrenia sa snažím voliť vždy bliznu, tá sa považuje za hlavnú časť kvetu a mne to aj tak pocitovo viac vyhovuje ... dodám že aj pri nižšej HO a lepšom odpichu pozadia sa daju mať na fotke ostré dva/oba miesta, bliznu aj lupeń ak to preostríš a docvakneš a v PP spojíš...

... lupene zaostrujem a pripadajú mi atraktívne v prípade, že dokážem HO poriešiť až tak extrémne nízku, že sa už odpichne od nich úplne aj blizna a fotka v podstate orezom uz nezahrna ziadne pozadie len plochu lupenov kde idu cez plochu fotky jednotlivé rozdielne odtiene a línie lupenov kvetu so zaostrením minimalne malého miesta na hrane, vacsinu tvori snová nostrosť a prechody jemnej tonaôlnej škály... také foto pôsobí mimoriadne výtvarne ako snovy abstrakt, su z toho skvele kolekcie na stenu, iste vieš čo myslím. Toto foto je práve kdesi medzi polohami čo považujem za tri možné špičkové riešenia fotografie takéhoto kvetu...

... a prečo tri, lebo ešte jedna menej vytvarná a atmosferická, ktorú používa,m je popisná fotografia, kde sa zameriavam naopak na maximálnu HO a fotím spravidla od zeme a do záberu sa snažím dostať celý reliéf terénu a popisnosť a charaktewr okolitej krajiny ako biotopu danej rastliny...

... ale o takúto tretiu verziu ti tu zjavne nešlo, napriek tomu že si mala objektív odzoomovaný práve pre túto poslednú variantu ... pre obe predošlé verzie mi tu chýba vhodné nastavenie danej techniky ... clona 4 ak bola najmenšia tak ok, ale ja by som volil zoom v opačnej polohe, tj maximálne nazoomovaný kde je maximálne a neporovnateľne viac potlačená HO ako v tejto širokouhlej polohe ako si to fotila ... to by už asi dostatočne odpichlo pozadie aj zlialo kontrasty z tvrdého svetla ...
ahoj Steves...dakujem za odborny komentarik.a vazim si tvoje zastavenie.som si vedoma ze treba fotit pri nizsom slniecku.lenze vecerne konktretne na tento ani nezasvieti.je na takom mieste.no samozrejme ze by bola krajsia foto s vecernym a jemnejsim svetlom...mozno ta flakatost ako pises by sa dala nejakym sposobom v pc prekryt...ale neskusala som chcela som aby to dotvaralo prirodzene prostredie.co sa tyka viacej odpichnutosti.mozno som mala poskusat viacej....predsa na displeji to az tak nevidis vsetko ako na obrazovke uz...a nechcem sa vyhovarat ze nemam zrkadlovku.ale snazim sa z neho vytazit.no uvidim.samozrejme skusam.nieco sa mi podari nieco menej.velmi tazko docielim rozmazane pozadie.musi byt ozaj znacne dost dalej od objektu aby som to mala take pekne....nie takto blizucko predmetu ako hned zem dolu.napr.a keby zaostrim na vacsiu cast kvetu tak to pozadie je este viacej ostre. . no neviem ako z tohto zacarovaneho kruhu. niekedy.
 
fofa
2012-05-18 09:01:41
Tvoje foto kvetov sú zaujímavé, ďakujem za kuk!
 
hladacvody
2012-05-18 08:42:49
pekny namet ,este troska by to chcelo nieco,co uz chalani povedali,ale svetlo sa mi paci....
 
SteveS
ocenenie redakciou 2012-05-18 07:44:03
Danielka, mne tu zas chýba menšia HO, teda viac odpichnuté pozadie, ta flakatost z tvrdého svetla na zemi pôsobí rušivo ...

... v prvom rade by som sa snazil fotit za jemnejšiho svetla a v druhoim to viac odpichnúť od nepodstatného pozadia ... miestom zaostrenia sa snažím voliť vždy bliznu, tá sa považuje za hlavnú časť kvetu a mne to aj tak pocitovo viac vyhovuje ... dodám že aj pri nižšej HO a lepšom odpichu pozadia sa daju mať na fotke ostré dva/oba miesta, bliznu aj lupeń ak to preostríš a docvakneš a v PP spojíš...

... lupene zaostrujem a pripadajú mi atraktívne v prípade, že dokážem HO poriešiť až tak extrémne nízku, že sa už odpichne od nich úplne aj blizna a fotka v podstate orezom uz nezahrna ziadne pozadie len plochu lupenov kde idu cez plochu fotky jednotlivé rozdielne odtiene a línie lupenov kvetu so zaostrením minimalne malého miesta na hrane, vacsinu tvori snová nostrosť a prechody jemnej tonaôlnej škály... také foto pôsobí mimoriadne výtvarne ako snovy abstrakt, su z toho skvele kolekcie na stenu, iste vieš čo myslím. Toto foto je práve kdesi medzi polohami čo považujem za tri možné špičkové riešenia fotografie takéhoto kvetu...

... a prečo tri, lebo ešte jedna menej vytvarná a atmosferická, ktorú používa,m je popisná fotografia, kde sa zameriavam naopak na maximálnu HO a fotím spravidla od zeme a do záberu sa snažím dostať celý reliéf terénu a popisnosť a charaktewr okolitej krajiny ako biotopu danej rastliny...

... ale o takúto tretiu verziu ti tu zjavne nešlo, napriek tomu že si mala objektív odzoomovaný práve pre túto poslednú variantu ... pre obe predošlé verzie mi tu chýba vhodné nastavenie danej techniky ... clona 4 ak bola najmenšia tak ok, ale ja by som volil zoom v opačnej polohe, tj maximálne nazoomovaný kde je maximálne a neporovnateľne viac potlačená HO ako v tejto širokouhlej polohe ako si to fotila ... to by už asi dostatočne odpichlo pozadie aj zlialo kontrasty z tvrdého svetla ...
 
heuffel
2012-05-18 00:29:43
Áno, pekný detail, ale je ozaj škoda, že nie je väčšia hĺbka ostrosti, ja by som ju dal asi na celý kvet (teda zvoliť menšiu clonu). Ešte mi trošku prekáža, že nie je vidno celý lístok vľavo dole. Asi by som zvolil kompozíciu ešte viac proti slnku, ak by to bolo možné. Farby sú inak veľmi pekné. U mňa TK - 4, K - 5, I - 5.
 
horsky vlk
2012-05-17 22:37:36
pekný detail.ešte mohli byť trochu ostrejšie v strede tie tyčinky či jak sa to volá..trochu dlhší čas by to urobil
 
 
Clona: 4
Expozícia: 1/400.00 sec
ISO: 100
Fotoaparát: Sony DSC-H50
Ohnisko: 14.1 mm
Pridané: 2012-05-17 21:59:42
Na kritiku: 2012-05-17 22:00:23
Miesto:
Témy: príroda