Clona: | 5.6 |
---|---|
Expozícia: | 1/200.00 sec |
ISO: | 100 |
Fotoaparát: | Canon EOS 5D Mark II |
Objektív: | Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM |
Ohnisko: | 400 mm |
Pridané: | 2012-05-05 13:52:09 | Na kritiku: | 2012-05-05 13:52:36 | Miesto: | Bern, Switzerland | Témy: | zvieratá / wildlife |
---|---|
Albumy: | Kone |
Pošuškám ti milý čosi,
že štavnátá je a vonia táto jarná paša.
Aj perly do nej hľa nosí ktosi,
šťastie, že je ona celá len naša ;-)
Panoráma na výšku z 3 horizontálnych foto nad sebou,
fotené z veľkej diaľky v protisvetle podvečer.
Postproces:
Zastavil som sa tam len cestou na jednu dve minútky a nemal času na vhodný postoj koní čakať, naviac dosť sa hýbali a behom chvílky sa otočili všetky chrbtom. Preto som od začiatku preventívne nacvakal za ten krátky čas viac záberov, z ktorých na žiadnom nebol ich postoj ideálny. Do tohto tu výsledného som potom zakomponoval viacedré ich lepšie vyzerajúce pohybové aktivity z jednotlivých záberov. Neudávam kategóriu montáž koláž, lebo to považujem za skladačku viacerých fotografií z toho jedného miesta a z rovnakého času.
Konkrétne: Najlepší základný záber som vyretušoval (kolíky, elektrický oplôtok a veľký bubon s káblom) a pravému koňovi (bol odvrátený) som "vrátil" z iného záberu otočenú hlavu nazad smerom na mńa. Dvojici zas (mala vztýčené hlavy voči sebe ale prekryté úplne navzájom vedľa seba v jednu masu) vrátil "rozprávajúcu sa" polohu hláv z iného záberu, kde sú už obe hlavy rozlíšené osobitne. Vo dvojici plus obom końom preložil aj chvosty (splývali im s telom) zo záberov, kde boli bud prežiarené alebo v pohybe. No a ešte trošku so mupravil kompozíciu aby mi lepšie pasovala a pridal jemnú vinetáciu.
Vopred vďaka za zastavenie a názory :-)
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom
Komentáre a hodnotenia
Zoradiť od najstaršíchKvitujem farby, príjemné, nepresaturované. Veľmi dobre využité protisvetlo, či už v bokehu dole, alebo priamo na koníkoch. Trocha mi vadí že sú tam tie kone prepletené. Viac by mi vyhovovalo ak by bol jeden, prípadne dva, aby sa neprekrývali. Tým že je dole veľmi pekný krúžkový bokeh, tak mi vizuálne súperí s hlavným motívom - koňmi. A neviem či to niekto spomenul, ale podľa mňa ten pás lesa hore je tam zbytočný.
Je to len taký môj pocitový pohľad Števo, vôbec ho nemusíš brať vážne.
... ... ...
Čas na úpravu "v norme" som prečerpal a nechcel som to ďalej naťahovať. Ale o čom to vlastne točím ... že problémom pri takomto bokehu na značne veľkej ploche bolo, že kone boli pomerovo k tej ploche natlačené úplne pod okrajom. To čpo nebol problém sólo fotky bol už problém panorámy. Mal som aj ďalší docvak smerom hore, pokračovanie porastu popri rieke až po nebo. Ale tým smerom som nechcel ísť. A pás repky bol veľmi úzky, iba tretina toho čo vidíš. A v tom štádiu by som orezaním zbytočného (pre mńa až rušivého) lesa by znamenalo fotku kompozíčne úplne odpísať ... a tak som sa orezom lesa prestal zapodievať a nechal ho ako nutné zlo a posunul som ho vyššie a medzi neho a repku som horkoťažko z toho uzučkého pruhu naklonoval repku na pás v trojnásobnej šírke a tam to kvôli času "zapichol".
... ... ...
Les v tomto štádiu ako je teraz by asi nebolo najlepšie orezat, skôr ho zakryť celý dalšou ale celoplošne odfotenou a kvalitne prekreslenou repkou z iného záberu. To som si dal za domácu úlohu pre dobu budúcu Po výmene lesa za repku by to aj kompozične bolo pomerovo celkom znesiteľné. Teda plocha nad a pod koňami. A o koňoch by nebolo zle ešte pouvažovať tiež. Odvtedy som ich tam už nevidel. Inak a hlavne ... vdaka ti Tibor za zastavenie a ako vzdy aj za podrobný rozbor.
Kvitujem farby, príjemné, nepresaturované. Veľmi dobre využité protisvetlo, či už v bokehu dole, alebo priamo na koníkoch. Trocha mi vadí že sú tam tie kone prepletené. Viac by mi vyhovovalo ak by bol jeden, prípadne dva, aby sa neprekrývali. Tým že je dole veľmi pekný krúžkový bokeh, tak mi vizuálne súperí s hlavným motívom - koňmi. A neviem či to niekto spomenul, ale podľa mňa ten pás lesa hore je tam zbytočný.
Je to len taký môj pocitový pohľad Števo, vôbec ho nemusíš brať vážne.
www.ephoto.sk/uzivatel/steves/fotografie/101737/tam-kde-rozpravkove-su-rana/?album=5594
...
Ty nepoužívaš PP ? určite áno, len možno až nie v takom rozsahu ako som tu prehadzoval hlavy aj chvosty Žerie to viac miesta na disku ak človek chce skladať, lebo musí mať viac materiálu. No ušporím ho inde, nefotím raw ale len bracketing na jpg (dva expozície môžem potom mazať a disk sa odľahčuje, zostane len 1 jpg).
...
A vážnejšie veci sa bez skladania vrstiev z rôznych záberov už nedajú robiť, napr. Milan Malovrh, špičkový európsky autor z 1x.com robí nádherné umelecké veci skladaním ... stačí pozrieť na jeho jedinú foto, na profilovku Dám priamo na ňu link: https://1x.com/artist/elfot (úvodná stránka s malou profilovkou) a veľká profilovka: https://1x.com/photo/41149/portfolio/2919
www.ephoto.sk/uzivatel/steves/fotografie/101737/tam-kde-rozpravkove-su-rana/?album=5594
...
Ty nepoužívaš PP ? určite áno, len možno až nie v takom rozsahu ako som tu prehadzoval hlavy aj chvosty Žerie to viac miesta na disku ak človek chce skladať, lebo musí mať viac materiálu. No ušporím ho inde, nefotím raw ale len bracketing na jpg (dva expozície môžem potom mazať a disk sa odľahčuje, zostane len 1 jpg).
...
A vážnejšie veci sa bez skladania vrstiev z rôznych záberov už nedajú robiť, napr. Milan Malovrh, špičkový európsky autor z 1x.com robí nádherné umelecké veci skladaním ... stačí pozrieť na jeho jedinú foto, na profilovku Dám priamo na ňu link: https://1x.com/artist/elfot (úvodná stránka s malou profilovkou) a veľká profilovka: https://1x.com/photo/41149/portfolio/2919
... ... ...
No dobre, dobre, čo už keď aj ty si zastankyňa fotiek na prvy šup a bez úprav? Ja toť iný názor zdieľam a mám ale aj tak dakujem pekne za zastavenie. Len nabuduce radšej nečítaj popisy Tak či tak tu ide len o všetko to, čo tam naozaj bolo a ako to bolo a čo sa dialo a ako to vyzeralo Až na pár kolíkov a drótov To že to je zo sekvencíí je podľa mńa jedno, je to realita.
... ... ...
Stále je lepšie mať z PP foto čo sa dajú aj pozrieť ako bez PP držať braky ak mi to nevýde náhodou samé presne podľa predstavy A rovnako mať ich pozerateľné aj z nevhodnej doby a nevhodného svetla, ked to vtedy normálne jednocvakom ani nejde. Inak by to všetko muselo do koša, alebo by neboli žiadne, kým by som čakal raz za rok na jednu vydarenú bez potreby na nu siahnuť Inak nevravím že sa to nedá, ale je to tak často ako Vianoce Aj napriek tomu že fotievam za atmosfery, či v skore rana, či neskore vecery, ci aj pod hviezdami ... na kazduckej foto aj z dobrého svetla sa stale este da cosi zlepsit. A hlavne protisvetlo to pootrebuje este viac, tam sa aj na dobrom čipe čosi stratí z farebnosti a podobne.
... ... ...
Naviac mám v nastaveniach kontrast až do mínusu, teda opačne ako sú spravidla prednastavené režimy pre lepšie vyladenie výsledkov už samotným software fotoaparátu. To vo foťáku je ale tiež "postprosces", ale ten je zas pre mńa neželaný Tam mám všetko povypínané alebo až mínusované a potrebujem to aspoń kus ošetriť ručne
Živšie a kontrastmnejšie sa mi to zdalo už prepísknuté, je to v protisvetle a to tmavšie miesta hneď zleje a sýtosť sa mi zdá tomu viac poškodila ako pomohla, skúšal som. A tá tmavá bodka, no furt zabudnem skontrolovať každý pixel Také mini bodky a ffliačiky v rovnomernej vrstve najlahšie ujdú pozornosti, idem si to zaraz zrobiť aspoń v archíve, díky
... ... ...
No dobre, dobre, čo už keď aj ty si zastankyňa fotiek na prvy šup a bez úprav? Ja toť iný názor zdieľam a mám ale aj tak dakujem pekne za zastavenie. Len nabuduce radšej nečítaj popisy Tak či tak tu ide len o všetko to, čo tam naozaj bolo a ako to bolo a čo sa dialo a ako to vyzeralo Až na pár kolíkov a drótov To že to je zo sekvencíí je podľa mńa jedno, je to realita.
... ... ...
Stále je lepšie mať z PP foto čo sa dajú aj pozrieť ako bez PP držať braky ak mi to nevýde náhodou samé presne podľa predstavy A rovnako mať ich pozerateľné aj z nevhodnej doby a nevhodného svetla, ked to vtedy normálne jednocvakom ani nejde. Inak by to všetko muselo do koša, alebo by neboli žiadne, kým by som čakal raz za rok na jednu vydarenú bez potreby na nu siahnuť Inak nevravím že sa to nedá, ale je to tak často ako Vianoce Aj napriek tomu že fotievam za atmosfery, či v skore rana, či neskore vecery, ci aj pod hviezdami ... na kazduckej foto aj z dobrého svetla sa stale este da cosi zlepsit. A hlavne protisvetlo to pootrebuje este viac, tam sa aj na dobrom čipe čosi stratí z farebnosti a podobne.
... ... ...
Naviac mám v nastaveniach kontrast až do mínusu, teda opačne ako sú spravidla prednastavené režimy pre lepšie vyladenie výsledkov už samotným software fotoaparátu. To vo foťáku je ale tiež "postprosces", ale ten je zas pre mńa neželaný Tam mám všetko povypínané alebo až mínusované a potrebujem to aspoń kus ošetriť ručne
Tuto by mi asi sadli živšie farby a trochu viac priestoru hore. Kone boli natlačené pokope, čo sa dá robiť... A snáď ešte spratať tú rušivú tmavú bodku vpravo dole.
Ako celok to celkom ujde, ale máš dosť takých, ktoré sa mi páčia oveľa viac.
Živšie a kontrastmnejšie sa mi to zdalo už prepísknuté, je to v protisvetle a to tmavšie miesta hneď zleje a sýtosť sa mi zdá tomu viac poškodila ako pomohla, skúšal som. A tá tmavá bodka, no furt zabudnem skontrolovať každý pixel Také mini bodky a ffliačiky v rovnomernej vrstve najlahšie ujdú pozornosti, idem si to zaraz zrobiť aspoń v archíve, díky
Tuto by mi asi sadli živšie farby a trochu viac priestoru hore. Kone boli natlačené pokope, čo sa dá robiť... A snáď ešte spratať tú rušivú tmavú bodku vpravo dole.
Ako celok to celkom ujde, ale máš dosť takých, ktoré sa mi páčia oveľa viac.