Fotka je fotka presne preto, ako vzniká .... pre mňa od začiatku do konca. Tiež uprednostňujem film. No prácu v PS (alebo inom fotkospracujúcom editore) beriem ako ekologickú formu fotokomory. Hocikto si vie sadnúť k počítaču a hocikto dnes môže vlastniť kvalitný záznamový prístroj, ale nie každý už dokáže byť naozaj šikovný manipulátor a dosiahnuť hodnotné výsledky s výpovednejšou dobou než len výcvaky. Preto ja neriešim vznik a postup, ale konečný výsledok - a tento ma oslovil, aj keby bol rovno urobený ručne na kolene, alebo na najmodernejšom digitálnom prístroji.
Som velmi rad ze sa paci. Podla toho ako si clovek dava pozor moze byt temna komora ekologicka ako jazdenie trabantom, autom alebo bicyklom. Tazko povedat ci jeden bezny temnokomrnik ktory si dava aspon trocha pozor (neleje dvojchroman draselny do vylevky s pouzitym ustalovacom) uroby taku skodu planete ako vyroba a nasledna prevadzka jedneho pocitaca... Elektricka energia ktora pocitace pohana bohuzial vo vetsine pripadov nepochadza s veternych ani vodnych elektrarni ci snad slnecnych... hm...
Mne to jedno nieje. Zalezi mi na tom aby fotka bola taka ako je na papiery aj v pocitaci.
Fotka je fotka presne preto, ako vzniká .... pre mňa od začiatku do konca. Tiež uprednostňujem film. No prácu v PS (alebo inom fotkospracujúcom editore) beriem ako ekologickú formu fotokomory. Hocikto si vie sadnúť k počítaču a hocikto dnes môže vlastniť kvalitný záznamový prístroj, ale nie každý už dokáže byť naozaj šikovný manipulátor a dosiahnuť hodnotné výsledky s výpovednejšou dobou než len výcvaky. Preto ja neriešim vznik a postup, ale konečný výsledok - a tento ma oslovil, aj keby bol rovno urobený ručne na kolene, alebo na najmodernejšom digitálnom prístroji.
nasiel som: https://sallymann.com/selected-works treba prebruzgat cele https://www.youtube.com/watch?v=XNEd93H4pPY https://www.youtube.com/watch?v=o62-YMQHeoI
Poznam fotky jej deti a aj tie ambrotypie ale nikdy ma nenapadlo spojit to dokopy jednym autorom :0) Aj tak ma zaujima cim fotila tie deti, dokela ak tym 8x10 doskacom tak to je teda daco. "oh god, let me screw up, but just that little bit to make it perfect!" megalol!
nasiel som: https://sallymann.com/selected-works treba prebruzgat cele https://www.youtube.com/watch?v=XNEd93H4pPY https://www.youtube.com/watch?v=o62-YMQHeoI
Ja len velmi...VELMI dufam, ze sa raz ku komore dostanem aj ja. Zatial sice opatovne fotim na film, ale aspon to vyvolavanie by som si chcel robit sam. Verim, ze ten cas opat pride. Tiez hodim par oblubencov...velkoformatovych machrov: https://www.wozaczynski.com/ https://www.flickr.com/photos/30012827@N05/6237332840/ https://www.photo-senegas.com/
Aj ja dufam za teba! :0) Este doplnim pre teba jednu moju oblubenu VF macherku. https://www.flickr.com/photos/laurensimonutti/ Zasa raz je to hlavne o tom ze ocenujem co foti.
Fu, velmi narychlo vybrani? Fu, uf. Tomu hovorim vkus, Pane
Ja len velmi...VELMI dufam, ze sa raz ku komore dostanem aj ja. Zatial sice opatovne fotim na film, ale aspon to vyvolavanie by som si chcel robit sam. Verim, ze ten cas opat pride. Tiez hodim par oblubencov...velkoformatovych machrov: https://www.wozaczynski.com/ https://www.flickr.com/photos/30012827@N05/6237332840/ https://www.photo-senegas.com/
Fu, velmi narychlo vybrani? Fu, uf. Tomu hovorim vkus, Pane
Tym som chcel povedat ze pri vyberani som nehladel az tak na osobne preferencie alebo nebodaj inspiraciu. Vybral som spomedzi par ludi u ktorych vazne ocenujem co robia a mam pocit ze to ma zmysel. Nieje nic horsie vo fotografii ako, kradniuti podoby sveta, ako ked ma clovek pocit ze to nema zmysel. Experimentatory, darkroom usery, historickotechnikari, a vytvarny fotografi zo vsetkym co k tomu patri su to jedine co ma drzi nad vodou. A samozrejme je tu este ten neochvejny utes starych majstrov.... Ale toho sa dakedy neradno chytat. Je klzky. Niekedy nemam chut byt osobny ale dnes ano! https://www.flickr.com/photos/30636405@N03/
ahm. rozumiem kam smerujes. Tym padom to formulujem takto: Rozdiel celkoveho vyzoru digitalnej a chemickej fotografie a specialne ich uprav je priepastny. Ked sledujem fotografiu v ktorej bol urobeny neprirodzeny zasah tak je podla mna velmi dolezite vediet ako bol zasah urobeny. Cisto zo zvedavosti. Aspon pre mna. Ked si clovek pozera male nahladove fotecky na nete tak mu toho vela unikne a tazsie sa mu posudzuje na co sa vlastne pozera. A preto mi pride dolezite informovat divaka. Este som nevidel neprirodzeny zasah v digitalnej fotografii ktory by posobil esteticky (prirodzenych zasahov ktore boli este(ticky) ako tak v poohode som videl vela...). Aj ked maju pocitacovi grafici pocit ze to tak nieje. Ja by som povedal ze je to o ludkom zasahu (human touch) a teda ze pri praci s pocitacom daco taketo mozne nieje, da sa symulovat urcita nahoda a tak.... Ale nebude to ono. Proste ked sa pozeram na fotografie napr. tychto mojich flickr oblubencov (velmi narychlo vybranych): https://www.flickr.com/photos/beep_peep/ https://www.flickr.com/search/?w=75454908@N00&q=gum https://www.flickr.com/photos/benjamingoss/ https://www.flickr.com/photos/spitting_doc/ ...tak ma velmi zaujima ci ich uprava prebiehala pomocou chemickych reakcii, mavania rukami a maskami pod zvatsovakom alebo stetcom etc... Alebo ci prebiehala hybanim packami, tocitkami, etc. proste v pocitaci. Ak je ta prva moznost spravna tak maju otvorenu cestu aspiracii na vytvarne dielo. Na co aspiruju tie z druhej skupiny som zatial nedosiel. Ale 90% pripadov ked mam moznost taku fotku vidiet v lepsom rozliseni to ma na mna dopad ako skripanie po tabuli... A to som to este nevidel na papiery... Este by som rad poznamenal ze by som sa ta nerad mojim nazorom dotkol...
Fu, velmi narychlo vybrani? Fu, uf. Tomu hovorim vkus, Pane
...vďaka za odpoveď.......ale pripadá mi to ako samozrejmosť......reprodukovať už raz dokonané dielo vo vernej , pôvodnej forme..............moja prvá reakcia sa týkala spôsobu tvorby a vzniku diela.................a nie reprodukcie,.................. myslím, že sme sa nepochopili...
ahm. rozumiem kam smerujes. Tym padom to formulujem takto: Rozdiel celkoveho vyzoru digitalnej a chemickej fotografie a specialne ich uprav je priepastny. Ked sledujem fotografiu v ktorej bol urobeny neprirodzeny zasah tak je podla mna velmi dolezite vediet ako bol zasah urobeny. Cisto zo zvedavosti. Aspon pre mna. Ked si clovek pozera male nahladove fotecky na nete tak mu toho vela unikne a tazsie sa mu posudzuje na co sa vlastne pozera. A preto mi pride dolezite informovat divaka. Este som nevidel neprirodzeny zasah v digitalnej fotografii ktory by posobil esteticky (prirodzenych zasahov ktore boli este(ticky) ako tak v poohode som videl vela...). Aj ked maju pocitacovi grafici pocit ze to tak nieje. Ja by som povedal ze je to o ludkom zasahu (human touch) a teda ze pri praci s pocitacom daco taketo mozne nieje, da sa symulovat urcita nahoda a tak.... Ale nebude to ono. Proste ked sa pozeram na fotografie napr. tychto mojich flickr oblubencov (velmi narychlo vybranych): https://www.flickr.com/photos/beep_peep/ https://www.flickr.com/search/?w=75454908@N00&q=gum https://www.flickr.com/photos/benjamingoss/ https://www.flickr.com/photos/spitting_doc/ ...tak ma velmi zaujima ci ich uprava prebiehala pomocou chemickych reakcii, mavania rukami a maskami pod zvatsovakom alebo stetcom etc... Alebo ci prebiehala hybanim packami, tocitkami, etc. proste v pocitaci. Ak je ta prva moznost spravna tak maju otvorenu cestu aspiracii na vytvarne dielo. Na co aspiruju tie z druhej skupiny som zatial nedosiel. Ale 90% pripadov ked mam moznost taku fotku vidiet v lepsom rozliseni to ma na mna dopad ako skripanie po tabuli... A to som to este nevidel na papiery... Este by som rad poznamenal ze by som sa ta nerad mojim nazorom dotkol...
Skusim ti to vysvetlit ja ak mozem. V prvom rade pre mna nieje vyslededok za ktorym sa zeniem "fotografia na webe" ale na "papiery". K tomto vysedkus a dopracovavam v temnej komore lebo to je najjednoduchsie a najlacnejsie a tak dalej... Dost casto mam vsak chut sa s tymto vyslednym produktom obratit na internetovu komunitu aby som videl co si o tom mysli a zhodnotil tak aj fotku ako sa vidi v ociach ludi aj komunitu (ako sa vidi vmojich ociach :0)). A vtedy postupujem tak ze k fotografii na papiery pristupujem ako k modle a snazim sa ju verne zreprodukovat na mojej obrazovke... Pri tomto procese mi nejde o to aby fotka vyzerala dobre alebo lepsie alebo co ale o to aby vyzerala rovnako na obrazovke ako na papiery co mam v ruke. Toto je samozrejme nemozne ale snazim sa tomu priblizit.
...vďaka za odpoveď.......ale pripadá mi to ako samozrejmosť......reprodukovať už raz dokonané dielo vo vernej , pôvodnej forme..............moja prvá reakcia sa týkala spôsobu tvorby a vzniku diela.................a nie reprodukcie,.................. myslím, že sme sa nepochopili...
...ok...spýtam sa teda Teba........... "Zalezi mi na tom aby fotka bola taka ako je na papiery aj v pocitaci"....Ty si tomuto ako porozumel?.....a nehrajte tu analogisti na mňa žiadne tajuplné divadlo.....................kedysi som aj ja trávil čas v kupelni/ tmavej komore....
Skusim ti to vysvetlit ja ak mozem. V prvom rade pre mna nieje vyslededok za ktorym sa zeniem "fotografia na webe" ale na "papiery". K tomto vysedkus a dopracovavam v temnej komore lebo to je najjednoduchsie a najlacnejsie a tak dalej... Dost casto mam vsak chut sa s tymto vyslednym produktom obratit na internetovu komunitu aby som videl co si o tom mysli a zhodnotil tak aj fotku ako sa vidi v ociach ludi aj komunitu (ako sa vidi vmojich ociach :0)). A vtedy postupujem tak ze k fotografii na papiery pristupujem ako k modle a snazim sa ju verne zreprodukovat na mojej obrazovke... Pri tomto procese mi nejde o to aby fotka vyzerala dobre alebo lepsie alebo co ale o to aby vyzerala rovnako na obrazovke ako na papiery co mam v ruke. Toto je samozrejme nemozne ale snazim sa tomu priblizit.
...ok...spýtam sa teda Teba........... "Zalezi mi na tom aby fotka bola taka ako je na papiery aj v pocitaci"....Ty si tomuto ako porozumel?.....a nehrajte tu analogisti na mňa žiadne tajuplné divadlo.....................kedysi som aj ja trávil čas v kupelni/ tmavej komore....
to je dobry lol... Ja by som zasa povedal ze som dost pohodlny na digital. Proste by sa mi nechcelo robyt furt bracketing a potom este sediet jak taky debo hodiny pri poctiaci aby to dajako vyzeralo a nesumelo a co ja viem co. Film to dajako poberie ak dobre naexponujes ak vies ako mas vyvolat tak si pekne vyrovnas alebo naopak... A potom si ides oddychnut do komory. Parada. A uz vo vseobecnnosti som lenivy dat za relativne slusny pristroj 1000ce eur namiesto "do 100vky"...
...nechápem, na čo je v popise uvádzané, že s tým nie je manipulované v PS....nie je to jedno?....keď to v konečnej forme vyzerá dobre, zaujímavo...je predsa nepodstatné akým prostriedkom to bolo dosiahnuté....sme diváci a vnímame finálny produkt.......mňa toto napríklad vôbec neoslovilo.....aj keď síce neviem čo je to lith print....
Mne to jedno nieje. Zalezi mi na tom aby fotka bola taka ako je na papiery aj v pocitaci.
...nechápem, na čo je v popise uvádzané, že s tým nie je manipulované v PS....nie je to jedno?....keď to v konečnej forme vyzerá dobre, zaujímavo...je predsa nepodstatné akým prostriedkom to bolo dosiahnuté....sme diváci a vnímame finálny produkt.......mňa toto napríklad vôbec neoslovilo.....aj keď síce neviem čo je to lith print....
K tejto fotografii nie sú dostupné žiadné komentáre. Pridaj komentár ako prvý.
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom
Komentáre a hodnotenia
Preto ja neriešim vznik a postup, ale konečný výsledok - a tento ma oslovil, aj keby bol rovno urobený ručne na kolene, alebo na najmodernejšom digitálnom prístroji.
Podla toho ako si clovek dava pozor moze byt temna komora ekologicka ako jazdenie trabantom, autom alebo bicyklom. Tazko povedat ci jeden bezny temnokomrnik ktory si dava aspon trocha pozor (neleje dvojchroman draselny do vylevky s pouzitym ustalovacom) uroby taku skodu planete ako vyroba a nasledna prevadzka jedneho pocitaca... Elektricka energia ktora pocitace pohana bohuzial vo vetsine pripadov nepochadza s veternych ani vodnych elektrarni ci snad slnecnych...
hm...
Preto ja neriešim vznik a postup, ale konečný výsledok - a tento ma oslovil, aj keby bol rovno urobený ručne na kolene, alebo na najmodernejšom digitálnom prístroji.
https://sallymann.com/selected-works
treba prebruzgat cele
https://www.youtube.com/watch?v=XNEd93H4pPY
https://www.youtube.com/watch?v=o62-YMQHeoI
Aj tak ma zaujima cim fotila tie deti, dokela ak tym 8x10 doskacom tak to je teda daco.
"oh god, let me screw up, but just that little bit to make it perfect!"
megalol!
https://sallymann.com/selected-works
treba prebruzgat cele
https://www.youtube.com/watch?v=XNEd93H4pPY
https://www.youtube.com/watch?v=o62-YMQHeoI
Tiez hodim par oblubencov...velkoformatovych machrov:
https://www.wozaczynski.com/
https://www.flickr.com/photos/30012827@N05/6237332840/
https://www.photo-senegas.com/
:0)
Este doplnim pre teba jednu moju oblubenu VF macherku.
https://www.flickr.com/photos/laurensimonutti/
Zasa raz je to hlavne o tom ze ocenujem co foti.
Tiez hodim par oblubencov...velkoformatovych machrov:
https://www.wozaczynski.com/
https://www.flickr.com/photos/30012827@N05/6237332840/
https://www.photo-senegas.com/
Tym som chcel povedat ze pri vyberani som nehladel az tak na osobne preferencie alebo nebodaj inspiraciu. Vybral som spomedzi par ludi u ktorych vazne ocenujem co robia a mam pocit ze to ma zmysel.
Nieje nic horsie vo fotografii ako, kradniuti podoby sveta, ako ked ma clovek pocit ze to nema zmysel. Experimentatory, darkroom usery, historickotechnikari, a vytvarny fotografi zo vsetkym co k tomu patri su to jedine co ma drzi nad vodou. A samozrejme je tu este ten neochvejny utes starych majstrov.... Ale toho sa dakedy neradno chytat. Je klzky.
Niekedy nemam chut byt osobny ale dnes ano!
https://www.flickr.com/photos/30636405@N03/
Tym padom to formulujem takto:
Rozdiel celkoveho vyzoru digitalnej a chemickej fotografie a specialne ich uprav je priepastny.
Ked sledujem fotografiu v ktorej bol urobeny neprirodzeny zasah tak je podla mna velmi dolezite vediet ako bol zasah urobeny. Cisto zo zvedavosti. Aspon pre mna. Ked si clovek pozera male nahladove fotecky na nete tak mu toho vela unikne a tazsie sa mu posudzuje na co sa vlastne pozera. A preto mi pride dolezite informovat divaka.
Este som nevidel neprirodzeny zasah v digitalnej fotografii ktory by posobil esteticky (prirodzenych zasahov ktore boli este(ticky) ako tak v poohode som videl vela...). Aj ked maju pocitacovi grafici pocit ze to tak nieje. Ja by som povedal ze je to o ludkom zasahu (human touch) a teda ze pri praci s pocitacom daco taketo mozne nieje, da sa symulovat urcita nahoda a tak.... Ale nebude to ono.
Proste ked sa pozeram na fotografie napr. tychto mojich flickr oblubencov (velmi narychlo vybranych):
https://www.flickr.com/photos/beep_peep/
https://www.flickr.com/search/?w=75454908@N00&q=gum
https://www.flickr.com/photos/benjamingoss/
https://www.flickr.com/photos/spitting_doc/
...tak ma velmi zaujima ci ich uprava prebiehala pomocou chemickych reakcii, mavania rukami a maskami pod zvatsovakom alebo stetcom etc...
Alebo ci prebiehala hybanim packami, tocitkami, etc. proste v pocitaci.
Ak je ta prva moznost spravna tak maju otvorenu cestu aspiracii na vytvarne dielo.
Na co aspiruju tie z druhej skupiny som zatial nedosiel. Ale 90% pripadov ked mam moznost taku fotku vidiet v lepsom rozliseni to ma na mna dopad ako skripanie po tabuli... A to som to este nevidel na papiery...
Este by som rad poznamenal ze by som sa ta nerad mojim nazorom dotkol...
Tym padom to formulujem takto:
Rozdiel celkoveho vyzoru digitalnej a chemickej fotografie a specialne ich uprav je priepastny.
Ked sledujem fotografiu v ktorej bol urobeny neprirodzeny zasah tak je podla mna velmi dolezite vediet ako bol zasah urobeny. Cisto zo zvedavosti. Aspon pre mna. Ked si clovek pozera male nahladove fotecky na nete tak mu toho vela unikne a tazsie sa mu posudzuje na co sa vlastne pozera. A preto mi pride dolezite informovat divaka.
Este som nevidel neprirodzeny zasah v digitalnej fotografii ktory by posobil esteticky (prirodzenych zasahov ktore boli este(ticky) ako tak v poohode som videl vela...). Aj ked maju pocitacovi grafici pocit ze to tak nieje. Ja by som povedal ze je to o ludkom zasahu (human touch) a teda ze pri praci s pocitacom daco taketo mozne nieje, da sa symulovat urcita nahoda a tak.... Ale nebude to ono.
Proste ked sa pozeram na fotografie napr. tychto mojich flickr oblubencov (velmi narychlo vybranych):
https://www.flickr.com/photos/beep_peep/
https://www.flickr.com/search/?w=75454908@N00&q=gum
https://www.flickr.com/photos/benjamingoss/
https://www.flickr.com/photos/spitting_doc/
...tak ma velmi zaujima ci ich uprava prebiehala pomocou chemickych reakcii, mavania rukami a maskami pod zvatsovakom alebo stetcom etc...
Alebo ci prebiehala hybanim packami, tocitkami, etc. proste v pocitaci.
Ak je ta prva moznost spravna tak maju otvorenu cestu aspiracii na vytvarne dielo.
Na co aspiruju tie z druhej skupiny som zatial nedosiel. Ale 90% pripadov ked mam moznost taku fotku vidiet v lepsom rozliseni to ma na mna dopad ako skripanie po tabuli... A to som to este nevidel na papiery...
Este by som rad poznamenal ze by som sa ta nerad mojim nazorom dotkol...
V prvom rade pre mna nieje vyslededok za ktorym sa zeniem "fotografia na webe" ale na "papiery".
K tomto vysedkus a dopracovavam v temnej komore lebo to je najjednoduchsie a najlacnejsie a tak dalej...
Dost casto mam vsak chut sa s tymto vyslednym produktom obratit na internetovu komunitu aby som videl co si o tom mysli a zhodnotil tak aj fotku ako sa vidi v ociach ludi aj komunitu (ako sa vidi vmojich ociach :0)). A vtedy postupujem tak ze k fotografii na papiery pristupujem ako k modle a snazim sa ju verne zreprodukovat na mojej obrazovke... Pri tomto procese mi nejde o to aby fotka vyzerala dobre alebo lepsie alebo co ale o to aby vyzerala rovnako na obrazovke ako na papiery co mam v ruke. Toto je samozrejme nemozne ale snazim sa tomu priblizit.
V prvom rade pre mna nieje vyslededok za ktorym sa zeniem "fotografia na webe" ale na "papiery".
K tomto vysedkus a dopracovavam v temnej komore lebo to je najjednoduchsie a najlacnejsie a tak dalej...
Dost casto mam vsak chut sa s tymto vyslednym produktom obratit na internetovu komunitu aby som videl co si o tom mysli a zhodnotil tak aj fotku ako sa vidi v ociach ludi aj komunitu (ako sa vidi vmojich ociach :0)). A vtedy postupujem tak ze k fotografii na papiery pristupujem ako k modle a snazim sa ju verne zreprodukovat na mojej obrazovke... Pri tomto procese mi nejde o to aby fotka vyzerala dobre alebo lepsie alebo co ale o to aby vyzerala rovnako na obrazovke ako na papiery co mam v ruke. Toto je samozrejme nemozne ale snazim sa tomu priblizit.
Ja by som zasa povedal ze som dost pohodlny na digital. Proste by sa mi nechcelo robyt furt bracketing a potom este sediet jak taky debo hodiny pri poctiaci aby to dajako vyzeralo a nesumelo a co ja viem co.
Film to dajako poberie ak dobre naexponujes ak vies ako mas vyvolat tak si pekne vyrovnas alebo naopak... A potom si ides oddychnut do komory.
Parada.
A uz vo vseobecnnosti som lenivy dat za relativne slusny pristroj 1000ce eur namiesto "do 100vky"...