Kde plynie čas pomaly ...

Body: 18.67    Videnia: 4287    Páči sa: 0

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.

Komentáre a hodnotenia

Zoradiť od najstarších
SteveS
ocenenie redakciou 2011-12-08 12:34:12
príspevok od: Arian
Neviem, či sa môžem prieť s odborníkmi, som len začiatočník, ale mne to sedí. Myslím si, že tie strechy sú ako cesta, alebo pristávacia dráha...civilizácia a ten strom v pravo hore kraľuje..vychádza z hmly ..víťazstvo prírody..
:-.) Vdaka Arian za milý komentár, ba aj nájdenú akúsi symboliku ... od teba potešil napriek tomu že tu nie si dlho, lebo podľa mńa máš cit pre kompozíciu ako aj fotografiu celkove, nuž a slovo začiatočník je len relatívne, závisí od výsledkov a nie doby fotenia.
...
Mne to tiež sedí a nemám s touto fotkou problém tak ako to je. Okrem toho ešte dôlkežitejšie je, že tam už ani nebolo toho viac čo pońať do kompozície, smerom dole to už je tak trošku nevzhľadný chaos, jemne povedané Ja som tam dosť dlho býval, žil (síce to je relatívne = 2 mesiace dennodenne som mal tento výhľad z balkóna) a tak bolo času chytiť to posledovať a podumať nad kompozíciami, ako by sa nevzhľadného spodku dalo najjednoduchšie zbaviť. Mám z tej dedinky aj zábery s chalúpkami a teplými farbami, ale z celkom iných miest a strán, celkom o inom.
 
Arian
2011-12-07 21:36:46
Neviem, či sa môžem prieť s odborníkmi, som len začiatočník, ale mne to sedí. Myslím si, že tie strechy sú ako cesta, alebo pristávacia dráha...civilizácia a ten strom v pravo hore kraľuje..vychádza z hmly ..víťazstvo prírody..
 
zola
2011-08-30 21:45:11
pekny vyhlad
Tech. kvalita: 5 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.00
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-08-10 15:13:34
príspevok od: PiXeL_
chyba mi spodok / fakt spodok fotky :D / inac prijemne.
Vdaka ti za zastavenie, ziaľ, spodok bol celkom iného charakeru, boli to už murované domy a každý iný, také klasické sivo šedé "socialistické" ako u nás čosi z tej menej atraktívnej scény ďalšie v pozadí sú naopka staré zachované dreveničky, v centre dediny pokope. Keby som dal aj spodok, impact a kompo by klesli tak na 1-2b
 
PiXeL_
2011-08-09 16:43:55
chyba mi spodok / fakt spodok fotky :D / inac prijemne.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 5 | Impakt: 7 | Priemer: 6.33
 
Dodo PO
2011-08-08 11:08:42
príspevok od: SteveS
Dodo, zamyslel som sa ešte raz nad touto foto a v duchu ako to vnímaš ty to nejak aj ja podrobnejšie rozpísal čo mi to symbolizuje. Ak sa náhodou nudíš, môžeš si to v predošlom komente prečítať. Ahoj
Už som myslel, že sa hneváš. Si myslím, že to chce kus života si odžiť, aby sme mohli vnímať veci v ich jemnejších odtieňoch. Potešilo ma, že to vidíš podobne.
V súčasnosti často počúvam, že Martuška (?) https://www.youtube.com/watch?v=DCkbfyk6XGc&ob=av2e, tak pozdravujem a niekedy v KEC, teda keď ešte prídeš na Východ. Pozdravujem Vás oboch.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-08-08 07:19:39
príspevok od: Dodo PO
Hmm, a vraj lepší vrabec v hrsti ako holub na streche, teda Števo na balkóne. Páči sa mi, taká na zamyslenie. Je tam nejak útulno, žiaden stĺp s elektrikou, hala-bala prípojkami, žiadna parabola, no tak naturalno a to mám veľmi rád.
PS: Dúfam, že si tam nebýval sám...
Dodo, zamyslel som sa ešte raz nad touto foto a v duchu ako to vnímaš ty to nejak aj ja podrobnejšie rozpísal čo mi to symbolizuje. Ak sa náhodou nudíš, môžeš si to v predošlom komente prečítať. Ahoj
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-08-08 07:17:44
Vďaka aj všetkým ostatným za zastavenie.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-08-08 07:17:22
príspevok od: brki
Štefan, vyššie si to vystihol...mne sa často stáva, že nadšený z nejakého zážitku z akejsi scény, ktorú som nafotil či už na horách, alebo na ulici prídem domov, stiahnem fotky, upravím a uverejním...často som bol prekvapený, že žiadna reakcia. Potom som pochopil, že ja som vlastne uverejnil svoju emóciu, zážitok, ktorý ostatní nezažili a nemajú v sebe. Vnímajú len nejaký odraz toho, čo som ja zažil, ale bez mojich emócií. Často si pozerám svoj archív napr. spred 2 rokov. Niekedy si poviem, čo som to odfotil, je to hrozné, niekedy naďabím na niečo, čo ma zaujme, aj keď vtedy mi to pripadalo ako úplný odpad. Už to pozerám objektívnejšie, akoby nie svoju fotku, kritickejšie, aj keď s každou jednou fotkou sa spájajú zážitky a menšie, či väčšie emócie.
Na druhej strane tu často vidím fotky, ktoré majú 2-3 nadšené ohlasy (a nadšený som aj ja a ostatní ich prejdú bez povšimnutia. Fotka nemusí zasiahnuť všetkých. Často aj v hudbe prežijú desaťročia skladby z menšinových žánrov, ktoré majú menší okruh priaznivcov a na tie "strednoprúdové", ktoré nás otravujú z rádia každý deň si po 5 rokoch už nikdo nespomenie.
Je to relatívne, mňa na fotení priťahuje práve to, že ním časť autorov vyjadruje svoj názor, vnímanie sveta, emócie, často bez dodržania učebnicových šablón. Také fotky sú možno cennejšie ako tie, v ktorých autori vyjadrujú videnie väčšiny, aby fotky mali úspech. V komerčnej fotografii to je asi nevyhnutné, my máme to šťastie, že si môžeme fotiť čo chceme a ako sa nám páči Takže môj názor je, že keď fotku väčšina negatívne skritizuje, ešte to nemusí znamenať, že je zlá....a platí to aj naopak...niektoré vysokobodované fotky mňa vôbec nezaujmú
Vdaka za tak hlboké a dlhé zamyslenie, úplne sa s tebou vo všetkom stotožňujem. Popísal si to pekne a výstižne.
...
Zamyslel som teraz na záver zas aj nad touto fotkou. Bol som dosť odosobnený? Prichádzam na to že áno a že ja túto foto poažujem za dostatočne výpovednú a pohodovú pre svoje vnímanie. Samozrejme ale súhlasím že mnoho iných zaujímavejších výrezov poskytuje a aj mi poskytla táto dedinka. Oveľa lepšie a impactovejšie veci z nej som ešte ani nezačal upravovať, proste toto mi prišlo pod ruku ked som len námatkovo zapichol myš do starších adresárov. Ale každá foto čo sa mi páči po úprave a kde som osobne zaujatý sa mi už po jednom dni od editácie zdá oveľa slabšia, horšia, nachádzam kopu nedostatkov a malý impact ... preto sa snažím fotky nechať vyvetrať v akomsi ich výbere, vedľa seba, kde slabšia fotka hneď ešte viac zanikne popri lepších.
...
Toto sa mi však páči stále už aj po mnohonásobnom vzhliadnutí a ide na mna aj z toho mála čo tu je nakomponované presne to všetko čo popísal Dodo. Ten pocit úcty voči predkom a obyvateľom tejto horskej dedinky, obdiv ich pokore, skromnosti, húževnatosti, pracovitosti ... napriek tomu dokázali aj na odlahlých miestach preziť život v harmónii a pokoji ... Tvrdým počasím ošlahané strechy, jedna skrčená husto popri druhej o tom všetkom svedčia, toto všetko mne symbolizujú, taký pocit vyvolávajú ... tu mi nešlo a ružové rozprávkové chalúpkovo, ale o zobrazenie drsnej reality života v horách ešte aj v tomto storočí. Veľmi skromne totiž žijú aj dnes mnohí horali, aj ked uz nie doslova v takýchto "skanzenových" chalúpkach. V čosi vätších príbytkoch ale nie moc honosnejších a prepychovejších ... a mnohí čo sa doma na SK sťažujú na svoj život a myslia si že napríklad tu žije každý ako v raji, by odtiaľto ušli nazad domov ak by mali žiť život nejakého z týchto vetrom ošahaného horala na samote v skromnosti z toho čo si sam vychová a sám napestuje.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-08-08 06:57:37
príspevok od: Dodo PO
Števo, dúfam, že neberieš moje pochvalné vyjadrenie ako pokrytectvo. Keby som cítil negatívum, nepristavím sa. Niekedy mi stačí krátky pohľad aby som cítil v nepohode (jeseň, sychravo,...) pohodu. Pohodu z toho, ako si miestní vážia aj v tých nehostinných podmienkach krajinu, bydlo v ktorom žijú a tak. Možno sú to jednoduchí ľudia tí horali, nepoznám mentalitu, ale majú vyvinutý zmysel pre krásno a vážia si každodenný kus voňavého chlebíka, si myslím. Niekedy som tak bol „zbláznený“ do Japonska, ich architektúry, krajiny a poriadku v nej. Pekný večer Ti prajem.
Čo si, to ma ani nenapadlo, v zásade tolerujem každý názor taký aký je. Názory sú rozdielne ako aj my ludia sme rozdielni. Už som dávnejšie začal rpzlišovať fotky a ľudí ... snažím sa zapodievať fotkou a jej vlastnosťami a parametrami a nie ľudmi a ich hodnoteniami pod foto... a je mi tak lepšie. Už som bol z tých hádok unavený. Menej sa rozčulujem a menej si tu už pokazím náladu Predtým sa mi opak stával neraz aj častejšie. Poniektorí sa pravidlene miesto odborného vyjadrenia sa k fotke zaoberali iba kritizujúcimi a hodnotiacimi pod foto, nie fotografiou. Zaoberali sa ich neúprimnostou, lojálnostou, tym prečo hodnotia samými sedmičkami či naopak zas prečo veľmi nízko ... a zaoberali aj ťým prečo to či ono je alebo nie ej topkou dńa. Načo to je dobré, čo to pomôže fotke a autorovi a komentujúcim? Iba zdvihnúť krvný tlak. A tzak sa starám už len o fotku a tomu naokolo sa snažím vyhýbať ... ... ... a všetko čo ďalej píšeš, veľmi dobre poznám a vnímam aj ja, píšeš mi z duše, nech to v tebe nevychladne. A už by sme sa dakedy mohli aj stretnúť. Zatiaľ sa moc nedarilo ale ...
 
Bavlnka
2011-08-03 16:37:34
ani mne nesedi orez, ale atmosfera je mrazivaaaaa to je super
 
Matt83
ocenenie redakciou 2011-08-03 12:20:11
zaujimavy vyhlad,pekna foto :))
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.33
 
brki
2011-08-03 09:42:13
príspevok od: SteveS
Vdaka ti za zastavenie a názor, reakciu nebudem opakovať, napísdal som ju Martinovi Š.
Štefan, vyššie si to vystihol...mne sa často stáva, že nadšený z nejakého zážitku z akejsi scény, ktorú som nafotil či už na horách, alebo na ulici prídem domov, stiahnem fotky, upravím a uverejním...často som bol prekvapený, že žiadna reakcia. Potom som pochopil, že ja som vlastne uverejnil svoju emóciu, zážitok, ktorý ostatní nezažili a nemajú v sebe. Vnímajú len nejaký odraz toho, čo som ja zažil, ale bez mojich emócií. Často si pozerám svoj archív napr. spred 2 rokov. Niekedy si poviem, čo som to odfotil, je to hrozné, niekedy naďabím na niečo, čo ma zaujme, aj keď vtedy mi to pripadalo ako úplný odpad. Už to pozerám objektívnejšie, akoby nie svoju fotku, kritickejšie, aj keď s každou jednou fotkou sa spájajú zážitky a menšie, či väčšie emócie.
Na druhej strane tu často vidím fotky, ktoré majú 2-3 nadšené ohlasy (a nadšený som aj ja a ostatní ich prejdú bez povšimnutia. Fotka nemusí zasiahnuť všetkých. Často aj v hudbe prežijú desaťročia skladby z menšinových žánrov, ktoré majú menší okruh priaznivcov a na tie "strednoprúdové", ktoré nás otravujú z rádia každý deň si po 5 rokoch už nikdo nespomenie.
Je to relatívne, mňa na fotení priťahuje práve to, že ním časť autorov vyjadruje svoj názor, vnímanie sveta, emócie, často bez dodržania učebnicových šablón. Také fotky sú možno cennejšie ako tie, v ktorých autori vyjadrujú videnie väčšiny, aby fotky mali úspech. V komerčnej fotografii to je asi nevyhnutné, my máme to šťastie, že si môžeme fotiť čo chceme a ako sa nám páči Takže môj názor je, že keď fotku väčšina negatívne skritizuje, ešte to nemusí znamenať, že je zlá....a platí to aj naopak...niektoré vysokobodované fotky mňa vôbec nezaujmú
 
LK1961
2011-08-02 22:18:42
Páči,dobré atmo
 
sunajn
2011-08-02 20:53:41
príspevok od: SteveS
To sú tie, čo som hádzal po kočkách, to vieš, ešte puberta
Počuj neverím! Neverím, že už pri prvých pupencoch a rumenci v tvárach si bol vo švajci...
 
Dodo PO
2011-08-02 20:53:23
príspevok od: SteveS
Nie nebýval som tam sám, bola tam široká manželská posteľ, bolo ju treba obsadiť ;- )))
Vďaka za zastavenie, som rád že to tebou trošku pohlo a že sa ti to páči. vätšine nie tak som sa zamýšľaľ a napísal reakciu pre Martina Š.
Števo, dúfam, že neberieš moje pochvalné vyjadrenie ako pokrytectvo. Keby som cítil negatívum, nepristavím sa. Niekedy mi stačí krátky pohľad aby som cítil v nepohode (jeseň, sychravo,...) pohodu. Pohodu z toho, ako si miestní vážia aj v tých nehostinných podmienkach krajinu, bydlo v ktorom žijú a tak. Možno sú to jednoduchí ľudia tí horali, nepoznám mentalitu, ale majú vyvinutý zmysel pre krásno a vážia si každodenný kus voňavého chlebíka, si myslím. Niekedy som tak bol „zbláznený“ do Japonska, ich architektúry, krajiny a poriadku v nej. Pekný večer Ti prajem.
 
rbr69
2011-08-02 20:52:25
akosi jej chyba priestor zdola aj zhora ...
 
mato.draho
2011-08-02 20:41:47
príspevok od: SteveS
Vdaka ti za zastavenie a názor, reakciu nebudem opakovať, napísal som ju Martinovi Š.
Pravda pravda, niekedy je ťažké byť voči vlastným fotkám nezaujatý. To dobre poznám
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-08-02 20:33:41
príspevok od: sunajn
jj a ešte navrch tie kameňom prikryté strechy...
To sú tie, čo som hádzal po kočkách, to vieš, ešte puberta
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-08-02 20:33:04
príspevok od: Dodo PO
Hmm, a vraj lepší vrabec v hrsti ako holub na streche, teda Števo na balkóne. Páči sa mi, taká na zamyslenie. Je tam nejak útulno, žiaden stĺp s elektrikou, hala-bala prípojkami, žiadna parabola, no tak naturalno a to mám veľmi rád.
PS: Dúfam, že si tam nebýval sám...
Nie nebýval som tam sám, bola tam široká manželská posteľ, bolo ju treba obsadiť ;- )))
Vďaka za zastavenie, som rád že to tebou trošku pohlo a že sa ti to páči. vätšine nie tak som sa zamýšľaľ a napísal reakciu pre Martina Š.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-08-02 20:30:02
príspevok od: mato.draho
Fakt trochu zvláštna kompo. Taká ani-ani. Vytlačené a zavesené na stene by to možno bolo ok, ale takto na webe to nevynikne.
Vdaka ti za zastavenie a názor, reakciu nebudem opakovať, napísal som ju Martinovi Š.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-08-02 20:29:31
príspevok od: brki
súhlasím, ani mne nesedí orez, fotka "nedýcha"
Vdaka ti za zastavenie a názor, reakciu nebudem opakovať, napísdal som ju Martinovi Š.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-08-02 20:28:41
príspevok od: Martin Školiak
Akosi mi nesedí ten orez. Ja by som tam chcel vidieť celé chalúpky alebo aspoň strechy. Potenciál to malo.
zamýšľam sa nad tým čo si napísal a nakoľko ťa viacerí zopakovali tak dači na tom iste bude, ba nie dačo, lebo vatšina vždy lepšie a správnejšie vystihne základ a podstatu ako menšina...
.
a tak sebakriticky dumem že darmo sa to mne páči, môže tu isť o osobnú zaujatosť tým že ja som tie chalúpky vídaval dennodenne celé a poznám ich a prežíval tam atmosféru a emocionalitu prostredia a počasia a svetla... a mne stačí tento pre vas "nijaký" moment aby som obraz nasal naplno ale pre vás nie ... je to pre mna velmi podnetné že ste sa tu našli viacrí čo úprimne píšete svoje negatívne pocity, vdaka za zastavenie a hlavne podnetný komentár.
 
mato.draho
2011-08-02 19:36:28
Fakt trochu zvláštna kompo. Taká ani-ani. Vytlačené a zavesené na stene by to možno bolo ok, ale takto na webe to nevynikne.
 
sunajn
2011-08-02 17:55:01
príspevok od: Dodo PO
Hmm, a vraj lepší vrabec v hrsti ako holub na streche, teda Števo na balkóne. Páči sa mi, taká na zamyslenie. Je tam nejak útulno, žiaden stĺp s elektrikou, hala-bala prípojkami, žiadna parabola, no tak naturalno a to mám veľmi rád.
PS: Dúfam, že si tam nebýval sám...
jj a ešte navrch tie kameňom prikryté strechy...
 
Dodo PO
2011-08-02 12:17:23
Hmm, a vraj lepší vrabec v hrsti ako holub na streche, teda Števo na balkóne. Páči sa mi, taká na zamyslenie. Je tam nejak útulno, žiaden stĺp s elektrikou, hala-bala prípojkami, žiadna parabola, no tak naturalno a to mám veľmi rád.
PS: Dúfam, že si tam nebýval sám...
 
brki
2011-08-02 09:30:21
súhlasím, ani mne nesedí orez, fotka "nedýcha"
 
Martin Školiak
2011-08-02 07:18:52
Akosi mi nesedí ten orez. Ja by som tam chcel vidieť celé chalúpky alebo aspoň strechy. Potenciál to malo.
 
 


Technika: Canon EOS 40D, Sony Cyber-shot DSC-F828, Canon EOS 5D Mark II,

Objektívy: Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM, Canon EF 24-105mm f/4L IS USM, Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM,

Clona: 4.5
Expozícia: 1/125.00 sec
ISO: 400
Fotoaparát: Canon EOS 40D
Objektív: Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM
Ohnisko: 50 mm
Pridané: 2011-08-02 06:49:41
Na kritiku: 2011-08-02 06:49:55
Miesto:Ausserberg - Walliser Alps - Switzerland
Témy: dedina / vidiek, hory
Albumy: CH - Switzerland, Švajčiarsko,
V tejto romantickej dedinke som býval v hoteli s balkónom a výhľadom asi dva mesiace počas môjho polročného tohto-zimného pracovného nasadenia vo Wallise. Toto som nafotil hneď po príchode ešte na jeseń, pred zimou. Nezabudnem na ten výhľad, každé ráno som sa kochal takýmito hmlami či nad tým hore hrebeńom, ktorý práve začínalo vychádzajúce slnko láskať svojimi prvými teplými lúčmi. A večer mi zas na pomarančovo osvetlený sneh na hrebeni dávaôl dobrú noc. len z toho samotného balkóna mám mkopu materiálu, ktorý ani nestihnem spracovať. Ale fotím hlavne pre radosť a nie pre výslednú foto, asi to poznáte však? ;- )))


Zabudol som dodať že samozrejme panoráma. Zložená z dvoch expozícií, spodok zo svetlejšej a hmla hore z tmavšej, bola už vypálená na svetlejšej verzii. Prechod som viedol cez hmlu čo bola tu veľmi ľahká a rýchla záležitosť spojenia dvoch úplne na prechod nenáročných vrstiev.

Vopred vďaka za nákuk.

.