Západovka zo Stuhlecku

Body: 88.00    Videnia: 2156    Páči sa: 2

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.

Komentáre a hodnotenia

Zoradiť od najstarších
SteveS
ocenenie redakciou 2011-04-03 02:27:11
vzhľadom na veľkosť (malosť) stromov ktoré by som očakával v popredí ako dominantné by som asi zhora aj z dola kus oreza pre mńa menej zaujímavú nepotrebnú plochu na hornom aj dolnom okraji ... vznikol by pseudo-panoramatickejší formát a kompozícia by pôsobila menej obyčajne aj stromy v nej zadominovali ... naviac by som celú foto ešte v PP jemne podexponoval ale aj takto je dobrá, to nebola výhrada, tk ušlo jemne len na oblohe.
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
Matúš Koprda
2011-03-01 10:04:21
príspevok od: spektrum
Ano, rozumiem, vystihol si to, to isté som myslela aj ja, horšie známky sa nedávajú, zo psychologických dôvodov. Lebo ak ťa zaujme a máš potrebu pomôcť zlepšiť, slovne poradiť je účinnejšie, dá sa formulovať tak, aby sa to nedotklo. A nemôže to potom byť nesprávne pochopené a nevzbudí to žiadne negatívne emócie a aj o to ide, ak má byť rada prijatá. Všeobecne to funguje takto. Myslím, že z týchto dôvodov sa vo väčšine portálov nikde nevyužíva celá škála. Takže tu funguje výberový efekt a preto sa ťažko dá hovoriť o kvalite všetkých a vzťahu k priemernej fotke. Toto sa rieši aj inde a sú dva tábory ľudí, pričom ten, ktorý je za využívanie celej škály, býva v menšine. A keby si šiel do dôsledkov, tak tých horších je všeobecne logicky viac a nemôžeš sa pri každej zastaviť a potom ten, postihnutý sa cíti možno ukrivdený, že prečo práve jemu sa to ušlo. Ale celkom inak sa to samozrejme vníma, keď je menej ľudí, vybudovaná dôvera a to číslo by možno ušetrilo dlhé slová. Od priateľa znesieš ľahko kritiku
No jasné. Ale môj názor je taký, že by sme sem mali chodiť sa učiť a nie chváliť. Ale bohužial realita je iná.Vieš, tie všetky body, topky, fotky dňa/týždňa/mesiaca sú mi v posune v pred zbytočné. Uspokojujú skôr ľudskú súťaživosť. Ľudia tu majú radi chválenie, potľapkávanie a pod. Keď niekto napíše kritický koment, často sa stáva že nedostane odozvu alebo dostane odozvu negatívnu, ba až mazanie fotky, či blokovanie... A keď ešte k tomu komentu ten kritik pridá aj nejaké nelichotivé body, tak je oheň na streche. Je to smutné, lebo tak by to byť nemalo a mali by sme vedieť byť kritickí aj sami k sebe. Bohužial, práve tá sebareflexia či sebakritika tu často viditeľne absentuje. A je to len horšie a horšie... No ale čo už, nikoho to netrápi... (: Každý si žijeme svoj vlastný portálový život a snažíme sa vyzerať sami pred sebou ideálne... čo už...
 
spektrum
2011-02-28 09:35:19
príspevok od: Matúš Koprda
niesom fejsbukovy, takže nič nevidím... )-:
K tomu priemeru. Áno, viem ako to myslíš, ale ja som nepísal o priemernom hodnotení ale o tom, aké hodnotenie by mala dostať priemerná fotka. Priemerné hodnotenie je niečo okolo 6-7 (čo je fakt pozoruhodné), a je to aj preto, že keď sa ľuďom fotka nepáči tak ju buď úplne obídu alebo tam len dajú koment, ktorý:
a.) nesúvisí s fotkou ale s objektom na fotke, príp s autorom
b.) poradia, zkritizujú slovne
Preto je priemer bodov úplne inde ako na bode 4. Ale, opakujem, nepísal som o priemernom bodovaní ale o priemerných fotkách=4bodových.
Ano, rozumiem, vystihol si to, to isté som myslela aj ja, horšie známky sa nedávajú, zo psychologických dôvodov. Lebo ak ťa zaujme a máš potrebu pomôcť zlepšiť, slovne poradiť je účinnejšie, dá sa formulovať tak, aby sa to nedotklo. A nemôže to potom byť nesprávne pochopené a nevzbudí to žiadne negatívne emócie a aj o to ide, ak má byť rada prijatá. Všeobecne to funguje takto. Myslím, že z týchto dôvodov sa vo väčšine portálov nikde nevyužíva celá škála. Takže tu funguje výberový efekt a preto sa ťažko dá hovoriť o kvalite všetkých a vzťahu k priemernej fotke. Toto sa rieši aj inde a sú dva tábory ľudí, pričom ten, ktorý je za využívanie celej škály, býva v menšine. A keby si šiel do dôsledkov, tak tých horších je všeobecne logicky viac a nemôžeš sa pri každej zastaviť a potom ten, postihnutý sa cíti možno ukrivdený, že prečo práve jemu sa to ušlo. Ale celkom inak sa to samozrejme vníma, keď je menej ľudí, vybudovaná dôvera a to číslo by možno ušetrilo dlhé slová. Od priateľa znesieš ľahko kritiku
 
Matúš Koprda
2011-02-28 09:07:34
príspevok od: spektrum
S tebou si rada podebatím, inak také netradičnejšie ani nechcem sem dávať, také momentálne pocitovky, ktoré si ale najviac cením ako napr. včera https://www.facebook.com/daniela.rapava#!/photo.php?fbid=10150164595279673&set=a.129417749672.119601.524654672&theater
niesom fejsbukovy, takže nič nevidím... )-:
K tomu priemeru. Áno, viem ako to myslíš, ale ja som nepísal o priemernom hodnotení ale o tom, aké hodnotenie by mala dostať priemerná fotka. Priemerné hodnotenie je niečo okolo 6-7 (čo je fakt pozoruhodné), a je to aj preto, že keď sa ľuďom fotka nepáči tak ju buď úplne obídu alebo tam len dajú koment, ktorý:
a.) nesúvisí s fotkou ale s objektom na fotke, príp s autorom
b.) poradia, zkritizujú slovne
Preto je priemer bodov úplne inde ako na bode 4. Ale, opakujem, nepísal som o priemernom bodovaní ale o priemerných fotkách=4bodových.
 
spektrum
2011-02-28 08:36:47
príspevok od: Matúš Koprda
Veľmi pekne píšeš, máš talent (:
Dík za postrehy. Máš záujem rozviť debatu?
S tebou si rada podebatím, inak také netradičnejšie ani nechcem sem dávať, také momentálne pocitovky, ktoré si ale najviac cením ako napr. včera https://www.facebook.com/daniela.rapava#!/photo.php?fbid=10150164595279673&set=a.129417749672.119601.524654672&theater
 
Matúš Koprda
2011-02-27 23:48:32
príspevok od: spektrum
a pre mňa napr. nebolo podstatné, či je sneh ušlapaný, predsa nie vždy musí ísť v krajine o zachytenie neporušenej prírody, tu bolo jasné, že si podľahol čaru miesta a nevnímal, že tam boli toľkí pred tebou. Tí všetci chodia hore, aby vnímali tú krásu..aj to je posolstvo tej fotky.
Veľmi pekne píšeš, máš talent (:
Dík za postrehy. Máš záujem rozviť debatu?
 
spektrum
2011-02-27 21:43:22
a pre mňa napr. nebolo podstatné, či je sneh ušlapaný, predsa nie vždy musí ísť v krajine o zachytenie neporušenej prírody, tu bolo jasné, že si podľahol čaru miesta a nevnímal, že tam boli toľkí pred tebou. Tí všetci chodia hore, aby vnímali tú krásu..aj to je posolstvo tej fotky.
 
spektrum
2011-02-27 21:37:39
Teraz som sa od originálu vrátila na porovnanie k nej a dodám len toľko, že je to citlivo upravené., ale páčil sa mi aj studený originál. Nemám rada zvlášť pri krajinkách veľké dofarbovanie, väčšinou to smeruje ku gýču. A prečítala som si aj tú diskusiu..Vieš, povedala by som k tomu ešte niečo. Ja sa tiež nepovažujem za odborníka, ktorý by suverénne zdôvodnil nejaké nižšie hodnotenie, ak k tomu mám čo dodať a posunúť, napíšem. Navyše, všetko je veľmi relatívne a subjektívne. Pri krajinkách sa to možno ešte dá dosť presne zadefinovať požadované parametre fotky z hľadiska všetkých troch kategórií, ale krajinky málo fotím a pri väčšine ostatných typov fotiek, ide viac o postreh, pohotovosť, nápad, možno filozofiu alebo veľmi sofistikovanú techniku fotenia, nemyslím len foťák. Takže keď sa každý vyjadruje najmä k tomu, čo ho zaujme a alebo na čo si trúfa, alebo čo jednoducho nemôže obísť, tak logicky ti vychádza iná priemerná hodnota bodovanie, nie 4. Lebo pri priemerných fotkách, teda v zmysle najčastejších, resp. námetoch, ktoré si mnohokrát videl, sa nemáš čas zastavovať. Pre mňa je najdôležitejší impakt, ten by nemal byť rušený technickou kvalitou alebo nevhodnou kompozíciou. Ale kompozícia je vyjadrovacím prostriedkom a nemôže byť železným pravidlom. Okrem toho, čím viac fotiek pozerám, aj uznávaných fotografov, tým menej si trúfam do toho hovoriť.
 
Koma
ocenenie redakciou 2011-02-23 12:26:45
Kukol som si ten origoš čo Ti vybehol z fotiaka....hmmmm...si to naozaj super a fešne upravil....a myslím, že s citom....žiadne prehnané farebné úpravy...vyzerá to naozaj prirodzene.
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 5 | Impakt: 6 | Priemer: 5.67
 
Matúš Koprda
2011-02-23 12:26:12
príspevok od: Koma
tak som to zbežne fakt v rýchlosti prebehol lebo nestíham...a musím len konštatovať že Gaussovu krivku nepoznám....fakt, možno som aj poznal ale nejak som na ňu zabudol...no musím sa pochváliť jeden užívateľ ma asi pred rokom naučil , že keď fotku chcem dať na Web tak po zmenšení ju musím doostriť a vzápäti..rozostriť- Gaussovsky ..a znovu doostriť
netreba to čítať... nič dôležité... dík
 
Koma
ocenenie redakciou 2011-02-23 12:21:22
tak som to zbežne fakt v rýchlosti prebehol lebo nestíham...a musím len konštatovať že Gaussovu krivku nepoznám....fakt, možno som aj poznal ale nejak som na ňu zabudol...no musím sa pochváliť jeden užívateľ ma asi pred rokom naučil , že keď fotku chcem dať na Web tak po zmenšení ju musím doostriť a vzápäti..rozostriť- Gaussovsky ..a znovu doostriť
 
Helen1
2011-02-18 20:08:26
príspevok od: verika
neboj Helen ja sa tak lahko znechutit nenecham Pozdravujem Matusa a niekedy zas mozno neaky rozbor pod fotkou dame
 
verika
2011-02-18 20:06:47
príspevok od: Helen1
ja som mala obavy, že Ťa úplne znechutí od komentovania.....inak Matúš je vážne fajn chalan...sa nezdá )
neboj Helen ja sa tak lahko znechutit nenecham Pozdravujem Matusa a niekedy zas mozno neaky rozbor pod fotkou dame
 
Helen1
2011-02-18 19:58:36
príspevok od: verika
no veru Gaussovu krivku tu tazko aplikovat, ale to Teapack riadne rozviedol , takze psycholog?, ja by som skor tipla na filozofa
ja som mala obavy, že Ťa úplne znechutí od komentovania.....inak Matúš je vážne fajn chalan...sa nezdá )
 
Helen1
2011-02-18 19:57:20
príspevok od: Stratený Stano
A najhoršie vraj je, ak takýto kriticko-päťkový komentár dám hneď na začiatku - znechucujem tým ostatných, ktorí by mohli bez toho len a len pochváliť...
ja naopak viem, že mnohý si považujú, keď sa pristavíš pod ich fotečkou...napr. ariel7 mi napadla....aj ja som sa potešila veľmi Tvojim prvým zastaveniam a o čo viac, keď si mi dal aspoň tú 5ku
 
verika
2011-02-18 19:48:40
príspevok od: Helen1
no teda Matúš?...verika sa zastaví v dobrej vôli pod Tvojou fotečkou a Ty ju podrobíš takémuto výsluchu....a to študuješ psychológiu ...vieš veľmi dobre, že presne tak isto, akým spôsobom sa pozerá a hodnotí fotky verika, presne tak isto to robím napríklad aj ja a že spôsob hodnotenia a jeho zmenui má v moci čisto redakcie ephota...ale to veľmi dobre vieme...všetci. Zobral si si na pomoc Gaussovo rozdelenie.Lenže \"Gaussova krivka charakterizuje rozloženie výsledkov meraní vzhľadom na referenčnú hodnotu. Je funkciou len dvoch premenných: priemeru a štandardnej odchýlky.Predpoklady použiteľnosti:veľký počet meraní a s tým spojený veľký počet elementárnych chýb,v prípade malého počtu nie je, alebo je len ťažko možné, rozhodnúť o platnosti ďalších predpokladov\".
Čo znamená, že tu sa vôbec nedá aplikovať, pretože minimálne každý by bol povinný ohodnotiť každú jednu fotku pridanú na kritiku. Ja tak?
no veru Gaussovu krivku tu tazko aplikovat, ale to Teapack riadne rozviedol , takze psycholog?, ja by som skor tipla na filozofa
 
Matúš Koprda
2011-02-18 19:18:43
príspevok od: Stratený Stano
A najhoršie vraj je, ak takýto kriticko-päťkový komentár dám hneď na začiatku - znechucujem tým ostatných, ktorí by mohli bez toho len a len pochváliť...
(((((: to je veľmi vtipná výhrada...už som ju mal možnosť čítať (:
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2011-02-18 19:14:44
príspevok od: Helen1
to hádam nemyslíš vážne....neprestávam vychádzať z údivu
A najhoršie vraj je, ak takýto kriticko-päťkový komentár dám hneď na začiatku - znechucujem tým ostatných, ktorí by mohli bez toho len a len pochváliť...
 
Helen1
2011-02-18 18:54:31
príspevok od: Stratený Stano
Bavíte sa tu príliš akademicky...
Je potrebné brať do úvahy aj krivku ľudskej samoľúbosti, ktorá je tiež o dvoch premenných - počte pridaných foto a súčte bodov. Ak stúpa pekne pravidelne pod uhlom 45 stupňov, je všetko v poriadku...

Ináč by som nemohol dostávať do pošty žiadosti o nekomentovanie, lebo vraj zvyknem aj 5-ky dávať... Čo potom taký Matúš...
to hádam nemyslíš vážne....neprestávam vychádzať z údivu
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2011-02-18 18:15:32
príspevok od: Helen1
no teda Matúš?...verika sa zastaví v dobrej vôli pod Tvojou fotečkou a Ty ju podrobíš takémuto výsluchu....a to študuješ psychológiu ...vieš veľmi dobre, že presne tak isto, akým spôsobom sa pozerá a hodnotí fotky verika, presne tak isto to robím napríklad aj ja a že spôsob hodnotenia a jeho zmenui má v moci čisto redakcie ephota...ale to veľmi dobre vieme...všetci. Zobral si si na pomoc Gaussovo rozdelenie.Lenže \"Gaussova krivka charakterizuje rozloženie výsledkov meraní vzhľadom na referenčnú hodnotu. Je funkciou len dvoch premenných: priemeru a štandardnej odchýlky.Predpoklady použiteľnosti:veľký počet meraní a s tým spojený veľký počet elementárnych chýb,v prípade malého počtu nie je, alebo je len ťažko možné, rozhodnúť o platnosti ďalších predpokladov\".
Čo znamená, že tu sa vôbec nedá aplikovať, pretože minimálne každý by bol povinný ohodnotiť každú jednu fotku pridanú na kritiku. Ja tak?
Bavíte sa tu príliš akademicky...
Je potrebné brať do úvahy aj krivku ľudskej samoľúbosti, ktorá je tiež o dvoch premenných - počte pridaných foto a súčte bodov. Ak stúpa pekne pravidelne pod uhlom 45 stupňov, je všetko v poriadku...

Ináč by som nemohol dostávať do pošty žiadosti o nekomentovanie, lebo vraj zvyknem aj 5-ky dávať... Čo potom taký Matúš...
 
Helen1
2011-02-17 11:50:00
príspevok od: Matúš Koprda
Aký výsluch?! Iba som sa pýtal (:
Asi Ti nerozumiem. Som si vedomý toho že gaussove rozloženie nieje ideálnym príkladom. Preto som sa pýtal najprv na to, čo je to priemerná (4bodová fotka). Aby som mal hodnotu priemeru. SD je už daná samotným tvarom krivky? Nie?
Prečo by mal každý ohodnotiť každú fotku? Ok, viem. Ale netreba to brať doslova, potom to samozrejme nedáva zmysel. Išlo mi o tú myšlienku.
takže predsa len rozumieš...to som rada
 
Matúš Koprda
2011-02-17 11:33:21
príspevok od: Helen1
no teda Matúš?...verika sa zastaví v dobrej vôli pod Tvojou fotečkou a Ty ju podrobíš takémuto výsluchu....a to študuješ psychológiu ...vieš veľmi dobre, že presne tak isto, akým spôsobom sa pozerá a hodnotí fotky verika, presne tak isto to robím napríklad aj ja a že spôsob hodnotenia a jeho zmenui má v moci čisto redakcie ephota...ale to veľmi dobre vieme...všetci. Zobral si si na pomoc Gaussovo rozdelenie.Lenže \"Gaussova krivka charakterizuje rozloženie výsledkov meraní vzhľadom na referenčnú hodnotu. Je funkciou len dvoch premenných: priemeru a štandardnej odchýlky.Predpoklady použiteľnosti:veľký počet meraní a s tým spojený veľký počet elementárnych chýb,v prípade malého počtu nie je, alebo je len ťažko možné, rozhodnúť o platnosti ďalších predpokladov\".
Čo znamená, že tu sa vôbec nedá aplikovať, pretože minimálne každý by bol povinný ohodnotiť každú jednu fotku pridanú na kritiku. Ja tak?
Aký výsluch?! Iba som sa pýtal (:
Asi Ti nerozumiem. Som si vedomý toho že gaussove rozloženie nieje ideálnym príkladom. Preto som sa pýtal najprv na to, čo je to priemerná (4bodová fotka). Aby som mal hodnotu priemeru. SD je už daná samotným tvarom krivky? Nie?
Prečo by mal každý ohodnotiť každú fotku? Ok, viem. Ale netreba to brať doslova, potom to samozrejme nedáva zmysel. Išlo mi o tú myšlienku.
 
Helen1
2011-02-17 11:24:41
príspevok od: verika
no v podstate som asi tusila, ze kam mieris, len ma zavadzali tie tvoje vypocty priemeru neviem preco si si mna vzal na musku, ved som ti dala iba jednu 7ku a to za impakt. Ale so rada ze ta zaujimal moj nazor. Ale tych 7ciek sa tu rube aj na daleko horsie fotky ako je tato tvoja, zmyslanie ludi nezmenis. Ja sama tiez nedavam nizke hodnotenia ( ani som tu take zatial nevidela, najhorsie tusim neaku 3ku), ked ma fotka nezaujme tak nehodnotim - mozno jej to na skodu, ale nepasujem sa zatial za kritika, ktory vsetkemu rozumie . A nic nie je dokonale, niekomu sa aj pokazena fotka moze zdat vyborna, lebo ma ine vnimanie. Dufam ze som pochopila co si chcel povedat


no teda Matúš?...verika sa zastaví v dobrej vôli pod Tvojou fotečkou a Ty ju podrobíš takémuto výsluchu....a to študuješ psychológiu ...vieš veľmi dobre, že presne tak isto, akým spôsobom sa pozerá a hodnotí fotky verika, presne tak isto to robím napríklad aj ja a že spôsob hodnotenia a jeho zmenui má v moci čisto redakcie ephota...ale to veľmi dobre vieme...všetci. Zobral si si na pomoc Gaussovo rozdelenie.Lenže \"Gaussova krivka charakterizuje rozloženie výsledkov meraní vzhľadom na referenčnú hodnotu. Je funkciou len dvoch premenných: priemeru a štandardnej odchýlky.Predpoklady použiteľnosti:veľký počet meraní a s tým spojený veľký počet elementárnych chýb,v prípade malého počtu nie je, alebo je len ťažko možné, rozhodnúť o platnosti ďalších predpokladov\".
Čo znamená, že tu sa vôbec nedá aplikovať, pretože minimálne každý by bol povinný ohodnotiť každú jednu fotku pridanú na kritiku. Ja tak?
 
Matúš Koprda
2011-02-17 10:36:25
príspevok od: Stratený Stano
Zrejme nejaký omyl, na oslovenie maestro ma čakajú ešte dve desiatky rokov poctivej práce a to už nedožijem... A na in memoriam sa môžem vykašľať...
keď myslíš (: Tak kolego, jak to vidíme s tou odpoveďou?
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2011-02-16 22:50:56
príspevok od: Matúš Koprda
maestro, mám čakať na tú odpoveď?
Zrejme nejaký omyl, na oslovenie maestro ma čakajú ešte dve desiatky rokov poctivej práce a to už nedožijem... A na in memoriam sa môžem vykašľať...
 
Matúš Koprda
2011-02-16 22:24:11
príspevok od: Stratený Stano
Na posúdenie padania sme na nete akosi všetci odborníci a preto si je potrebné dať na tento problém zvlášť bacha...
maestro, mám čakať na tú odpoveď?
 
Matúš Koprda
2011-02-16 20:55:37
príspevok od: verika
vobec to neberiem negativne Urcite je lepsie sa rozpisat viac, len nie je vzdy tolko casu (bohuzial) Ano paci sa mi prirodzenost fotky, ze nie je umelo vytahovany kontrast, pridavane filtre,saturacia, odsumovane atd. Pri niektorych fotkach mi takato uprava reze, ale konkretne pri tejto krajinke by sa mi to nehodilo. Je to take prirodzene prostredie aj s tym porusenym snehom. Ak si to aj neako upravoval tak velmi decentne a vyrazny postproces nie je poznat - aspon pre laika ako som ja.
 
verika
2011-02-16 20:40:31
vobec to neberiem negativne Urcite je lepsie sa rozpisat viac, len nie je vzdy tolko casu (bohuzial) Ano paci sa mi prirodzenost fotky, ze nie je umelo vytahovany kontrast, pridavane filtre,saturacia, odsumovane atd. Pri niektorych fotkach mi takato uprava reze, ale konkretne pri tejto krajinke by sa mi to nehodilo. Je to take prirodzene prostredie aj s tym porusenym snehom. Ak si to aj neako upravoval tak velmi decentne a vyrazny postproces nie je poznat - aspon pre laika ako som ja.
 
Matúš Koprda
2011-02-16 20:25:51
príspevok od: verika
no v podstate som asi tusila, ze kam mieris, len ma zavadzali tie tvoje vypocty priemeru neviem preco si si mna vzal na musku, ved som ti dala iba jednu 7ku a to za impakt. Ale so rada ze ta zaujimal moj nazor. Ale tych 7ciek sa tu rube aj na daleko horsie fotky ako je tato tvoja, zmyslanie ludi nezmenis. Ja sama tiez nedavam nizke hodnotenia ( ani som tu take zatial nevidela, najhorsie tusim neaku 3ku), ked ma fotka nezaujme tak nehodnotim - mozno jej to na skodu, ale nepasujem sa zatial za kritika, ktory vsetkemu rozumie . A nic nie je dokonale, niekomu sa aj pokazena fotka moze zdat vyborna, lebo ma ine vnimanie. Dufam ze som pochopila co si chcel povedat


(: nie na mušku... Proste debata, dúfam že to neberieš ako niečo negatívne. Mňa to zaujíma, tak som to chcel rozviesť... A ešte, ak máš čas, samozrejme nechcem Ťa zdržovať, len si myslím že sa z takýchto debát dozviem viac ako z komentáru \"pekné\" alebo \"páči\", tak čo si myslela tým \"Mne sa paci aj to ze je taka prirodzena.\" ?
 
verika
2011-02-16 20:12:54
príspevok od: Matúš Koprda
Neodpovedala si mi celkom ale nevadí...
Pomaly sa k tomu dostávam, neboj sa(:
Iste si už počula o Gaussovej krivke resp. Gaussovom (resp. normálnom) rozdelení, podľa ktorého je (veľmi zjednodušene povedané) najviac je hodnôt (resp. fotiek) v oblasti priemeru, a čím je hodnota viac vzdialená od priemeru, tým je jej výskyt menej častý. (Matematici ma asi zabijú za takéto zjednodušenie.) Tzn. že fotiek ktoré môžme ochodnotiš 4kami je najviac, nasledujú 5ky a 3ky, 6ky a 2ky a najmenšie množstvo by malo byť fotiek za 7 a 1 bodov... Preto si myslím že sedmičkových fotiek by malo byť ako šafránu. Nielen pretoto. Príklad s Gaussovou krivkou asi nieje ideálny. Dokaziť fotku je ľahšie ako ju vytvoriť dokonalú. Ale iste vieš kam tým mierim. Podľa mňa si tu tak jedna fotka zo sto zaslúži nejaké sedmičky. Ani pri najlepšej vôli, táto taká nieje (:
Jak to po sebe čítam, ... fakt dúfam že to pochopíš, lebo som to divne napísal ((:
no v podstate som asi tusila, ze kam mieris, len ma zavadzali tie tvoje vypocty priemeru neviem preco si si mna vzal na musku, ved som ti dala iba jednu 7ku a to za impakt. Ale so rada ze ta zaujimal moj nazor. Ale tych 7ciek sa tu rube aj na daleko horsie fotky ako je tato tvoja, zmyslanie ludi nezmenis. Ja sama tiez nedavam nizke hodnotenia ( ani som tu take zatial nevidela, najhorsie tusim neaku 3ku), ked ma fotka nezaujme tak nehodnotim - mozno jej to na skodu, ale nepasujem sa zatial za kritika, ktory vsetkemu rozumie . A nic nie je dokonale, niekomu sa aj pokazena fotka moze zdat vyborna, lebo ma ine vnimanie. Dufam ze som pochopila co si chcel povedat


 
Matúš Koprda
2011-02-16 19:25:00
príspevok od: retep
kto koho by toto nechalo chladnym......a pritom podstata tejto fotografie tkvie v chlade....

zaujmave rozpory......

to len tak na okraj..krajina paradna,zaber pohodovy........rad tam sedavam v taketo chvile.....

a nefotim zvycajne..
len vychutnavam

čauko

na sedenie bola trochu zima = -15°C a dosť fučalo, takmer mi ruky zamrzli...
diki
 
Matúš Koprda
2011-02-16 19:24:02
príspevok od: verika
stale nerozumiem kam mieris ale kedze je bodovanie od 1do 7 a to je kriterium ak ti ide o body, tak potom priemer bodov je 4 ( za 1 kategoriu ) Ak by si chcel pocitat priemer bodov, vratane aj nebodovanych fotiek, teda s 0 bodmi, tak ten priemer by sa pohybolaval urcite nizsie, vela fotiek je tu nebodovanych. Ale k comu toto?
Neodpovedala si mi celkom ale nevadí...
Pomaly sa k tomu dostávam, neboj sa(:
Iste si už počula o Gaussovej krivke resp. Gaussovom (resp. normálnom) rozdelení, podľa ktorého je (veľmi zjednodušene povedané) najviac je hodnôt (resp. fotiek) v oblasti priemeru, a čím je hodnota viac vzdialená od priemeru, tým je jej výskyt menej častý. (Matematici ma asi zabijú za takéto zjednodušenie.) Tzn. že fotiek ktoré môžme ochodnotiš 4kami je najviac, nasledujú 5ky a 3ky, 6ky a 2ky a najmenšie množstvo by malo byť fotiek za 7 a 1 bodov... Preto si myslím že sedmičkových fotiek by malo byť ako šafránu. Nielen pretoto. Príklad s Gaussovou krivkou asi nieje ideálny. Dokaziť fotku je ľahšie ako ju vytvoriť dokonalú. Ale iste vieš kam tým mierim. Podľa mňa si tu tak jedna fotka zo sto zaslúži nejaké sedmičky. Ani pri najlepšej vôli, táto taká nieje (:
Jak to po sebe čítam, ... fakt dúfam že to pochopíš, lebo som to divne napísal ((:
 
retep
2011-02-16 17:57:19
kto koho by toto nechalo chladnym......a pritom podstata tejto fotografie tkvie v chlade....

zaujmave rozpory......

to len tak na okraj..krajina paradna,zaber pohodovy........rad tam sedavam v taketo chvile.....

a nefotim zvycajne..
len vychutnavam

 
izzino
2011-02-16 17:28:25
príspevok od: Matúš Koprda
haha(: pekne... ja auto nemám, máme doma na dvore, ale 100metrov od domu nenachádzam inšpiráciu (:
no ja to myslím takto 7=dokonalé,6=perfektné,5=dobré, s malinkými výhradami,4=priemer,3,2 a 1= slabé/pokazené... Ja sa snažím podľa takejto stupnice fungovať.
BUdem si to snazit zapamatat.
 
verika
2011-02-16 17:23:13
príspevok od: Matúš Koprda
Žiadna filozofia, nepreháňaj (:

4 body by mala dostať priemerná fotka vzhľadom na množinu všetkých fotiek na serveri? Alebo vzhľadom na aké iné kritérium? Podľa mňa áno, vzhľadom na ostatné fotky tu na ephoto. Tvoj názor?

Neboj, pomaly sa k tomu dostaneme.
stale nerozumiem kam mieris ale kedze je bodovanie od 1do 7 a to je kriterium ak ti ide o body, tak potom priemer bodov je 4 ( za 1 kategoriu ) Ak by si chcel pocitat priemer bodov, vratane aj nebodovanych fotiek, teda s 0 bodmi, tak ten priemer by sa pohybolaval urcite nizsie, vela fotiek je tu nebodovanych. Ale k comu toto?
 
Matúš Koprda
2011-02-16 17:04:37
príspevok od: verika
no ty mas teda otazky, priam filozoficke Priemer je vyjadrenim strednej hodnoty , ktora je pocitana zo vsetkych hodnot. cize ak ratas bodovy priemer tu na ephote tak 3-4 by mala dostat priemerna fotka ( hodnotenie je vsak subjektivne , nie objektivne). Vyratat neaky bodovy priemer celosvetovej fotopopulacie ? to asi tazko Inac co moj komentar k tvojej fotke ma s tymto spolocne a s priemerom hodnotenia ? Nieco mi uslo medzi riadkami?
Žiadna filozofia, nepreháňaj (:

4 body by mala dostať priemerná fotka vzhľadom na množinu všetkých fotiek na serveri? Alebo vzhľadom na aké iné kritérium? Podľa mňa áno, vzhľadom na ostatné fotky tu na ephoto. Tvoj názor?

Neboj, pomaly sa k tomu dostaneme.
 
verika
2011-02-16 16:51:49
príspevok od: Matúš Koprda
(: no jo, ja to chápem...
Niečo sa Ťa spýtam. Myslíš si že 4ka vyjadruje priemer? Že 3x4body = priemerná fotka? Ak si to myslíš, tak priemerná fotka v zmysle priemeru portálu alebo priemeru pomyslenej skupiny celosvetovej fotopopulácie?
no ty mas teda otazky, priam filozoficke Priemer je vyjadrenim strednej hodnoty , ktora je pocitana zo vsetkych hodnot. cize ak ratas bodovy priemer tu na ephote tak 3-4 by mala dostat priemerna fotka ( hodnotenie je vsak subjektivne , nie objektivne). Vyratat neaky bodovy priemer celosvetovej fotopopulacie ? to asi tazko Inac co moj komentar k tvojej fotke ma s tymto spolocne a s priemerom hodnotenia ? Nieco mi uslo medzi riadkami?
 
Matúš Koprda
2011-02-16 16:37:41
príspevok od: verika
no nemyslim si, hodnotim vacsinou fotky , ktore ma zaujmu na prvy pohlad a tato ma zaujala, ci sa zasluzi 5ku, alebo 6ku, necham na vacsich machrov, ktori ti to rozoberu do detailov, ja krajinky velmi nefotim - nemam na to techniku aj ked sa mi velmi pacia. Hodnotila som podla seba, nie podla komentarov a hodnoteni ostatnych. Mne sa paci aj to ze je taka prirodzena.
(: no jo, ja to chápem...
Niečo sa Ťa spýtam. Myslíš si že 4ka vyjadruje priemer? Že 3x4body = priemerná fotka? Ak si to myslíš, tak priemerná fotka v zmysle priemeru portálu alebo priemeru pomyslenej skupiny celosvetovej fotopopulácie?
 
verika
2011-02-16 16:28:03
príspevok od: Matúš Koprda
dik... trochu si to nadhodnotila (: ale dík
no nemyslim si, hodnotim vacsinou fotky , ktore ma zaujmu na prvy pohlad a tato ma zaujala, ci sa zasluzi 5ku, alebo 6ku, necham na vacsich machrov, ktori ti to rozoberu do detailov, ja krajinky velmi nefotim - nemam na to techniku aj ked sa mi velmi pacia. Hodnotila som podla seba, nie podla komentarov a hodnoteni ostatnych. Mne sa paci aj to ze je taka prirodzena.
 
Matúš Koprda
2011-02-16 16:25:30
príspevok od: izzino
Keby si nezasluzila, tak sa nezastavim. Dobre technicky zvladnute, kompozicne by sa dalo trosku vylepsit a impakt uz by vylepsil uz len ten novy sneh. A to co nedokazem odfotit sam vacsinou vzdy hodnotim velmi dobre. Lebo tam urcite cesta pre auta nevedie a ja nic dalej ako 100 metrov od auta nefotim.
haha(: pekne... ja auto nemám, máme doma na dvore, ale 100metrov od domu nenachádzam inšpiráciu (:
no ja to myslím takto 7=dokonalé,6=perfektné,5=dobré, s malinkými výhradami,4=priemer,3,2 a 1= slabé/pokazené... Ja sa snažím podľa takejto stupnice fungovať.
 
izzino
2011-02-16 16:17:25
príspevok od: Matúš Koprda
no jo, s iným snehom by to už bola iná fotka (: dík za zastavenie. Sedmičky ani šestky si táto foto iste nezaslúži (-;
Keby si nezasluzila, tak sa nezastavim. Dobre technicky zvladnute, kompozicne by sa dalo trosku vylepsit a impakt uz by vylepsil uz len ten novy sneh. A to co nedokazem odfotit sam vacsinou vzdy hodnotim velmi dobre. Lebo tam urcite cesta pre auta nevedie a ja nic dalej ako 100 metrov od auta nefotim.
 
Matúš Koprda
2011-02-16 16:10:19
príspevok od: verika
no pekny vyhlad, fajn fotka
dik... trochu si to nadhodnotila (: ale dík
 
Matúš Koprda
2011-02-16 16:10:00
príspevok od: izzino
skoda ze sneh nebol panensky neposkvrneny, ale inak aj tak krasny zaber, super pocasie a krajinka.
no jo, s iným snehom by to už bola iná fotka (: dík za zastavenie. Sedmičky ani šestky si táto foto iste nezaslúži (-;
 
Matúš Koprda
2011-02-16 16:09:07
príspevok od: Matt83
klasicka stuhleckovka, taku mam podobnu pri zapade slnka :)
super, diki za zastavenie
 
Matúš Koprda
2011-02-16 16:08:47
dík zolec...(hoci tie sedmičky si fakt nezaslúžim...)
 
verika
2011-02-16 15:36:45
no pekny vyhlad, fajn fotka
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.33
 
izzino
2011-02-16 09:30:14
skoda ze sneh nebol panensky neposkvrneny, ale inak aj tak krasny zaber, super pocasie a krajinka.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.33
 
Matt83
ocenenie redakciou 2011-02-11 12:03:43
klasicka stuhleckovka, taku mam podobnu pri zapade slnka :)
Tech. kvalita: 5 | Kompozícia: 4 | Impakt: 6 | Priemer: 5.00
 
Ivan .
2011-02-07 10:35:40
Ja by som Ti dal takéto hodnotenie. Teraz som uč pri dobrom monitore.Takže myslím že ta scéna je prekrásna/ pôjdem sa tam pozrieť/ Na mňa len zle pôsobí ten ujazdený sneh a rozbíja mi celú kompozíciu .O sto metrov ďalej nádherná panenská príroda a v popredí stopy ľudí. Len preto som sa vyjadril tak ako som to napísal prvý krát. V každom prípade sa mi to tam páči. Dúfam ,že som sa ťa nedotkol.
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 5 | Impakt: 7 | Priemer: 6.00
 
spektrum
2011-02-07 10:11:37
pekne
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 6 | Priemer: 6.67
 
Matúš Koprda
2011-02-06 21:47:08
príspevok od: Peter Svoboda
vidím, že chlapci už popísali a tak ja len súhlasím a podporím myšlienku, prečo je sever tak užitočný a zároveň perfektné miesto na prezentáciu a konfrontáciu názorov kolegov a svojho videnia, nám čo si tieto informácie silno vážime je to veľká pomoc, tí ktorí sa urazia a oplácajú sa nikam neposunú... Mal si tam krásnu scenériu a svetlo
Pekne si to napísal. Dík že si sa stavil.
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2011-02-06 16:18:02
vidím, že chlapci už popísali a tak ja len súhlasím a podporím myšlienku, prečo je sever tak užitočný a zároveň perfektné miesto na prezentáciu a konfrontáciu názorov kolegov a svojho videnia, nám čo si tieto informácie silno vážime je to veľká pomoc, tí ktorí sa urazia a oplácajú sa nikam neposunú... Mal si tam krásnu scenériu a svetlo
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 5 | Impakt: 6 | Priemer: 5.67
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2011-02-06 12:24:35
príspevok od: Matúš Koprda
Vďaka za zastavenie.
Iste, ja padanie vôbec neobhajujem, padá to, to je fakt.
Na posúdenie padania sme na nete akosi všetci odborníci a preto si je potrebné dať na tento problém zvlášť bacha...
 
Matúš Koprda
2011-02-06 12:10:44
príspevok od: Jastojan
Podľa názvu má ísť o západovku, a práve tú západovku vo mne najviac evokujú (na tejto foto) tie dlhé tiene stromov v popredí, a škoda, že práve tie sú useknuté.
Trochu to pôsobí dojmom padania doprava. Ono je to ťažko presviedčať diváka, že to nepadá (o tom sme sa tu už viacerí bavili a špekulovali) , keď to proste tak výsledne pôsobí (aj keď skutočnosť môže byť taká, že to naozaj v rovine je).
Ale celkovo ma foto zaujala, preto som sa pristavil, ujazdený sneh mne osobne zas až tak nevadí, pohľad je to pekný.
Vďaka za zastavenie.
Iste, ja padanie vôbec neobhajujem, padá to, to je fakt.
 
Jastojan
2011-02-06 09:51:16
Podľa názvu má ísť o západovku, a práve tú západovku vo mne najviac evokujú (na tejto foto) tie dlhé tiene stromov v popredí, a škoda, že práve tie sú useknuté.
Trochu to pôsobí dojmom padania doprava. Ono je to ťažko presviedčať diváka, že to nepadá (o tom sme sa tu už viacerí bavili a špekulovali) , keď to proste tak výsledne pôsobí (aj keď skutočnosť môže byť taká, že to naozaj v rovine je).
Ale celkovo ma foto zaujala, preto som sa pristavil, ujazdený sneh mne osobne zas až tak nevadí, pohľad je to pekný.
 
brehulka
2011-02-05 22:59:05
príspevok od: Matúš Koprda
Ej pani kolegyňa, to ste ma potešili že i pri takejto \'\'poslabšej\'\' fotke ste sa Vy s Vaším vycibreným vkusom prizastavili. O niečom to svedčí. Asi o tom, že ma máte (aj ja Vás) medzi \'\'priateľmi\'\'.
Veľmi pekne ďakujem za tú radu s vankúšom. Odporúčate tie s prírodnou alebo syntetickou výplňou?
No neviem, pri zistení kolegu krajinára, že pri fotení prírody nemáte na zadku prírodno, ale umelô, by mohlo viesť k jeho kolapsu zo stavu bezmocnosti nad takým ignorantom prírodného umenia. Dajte si tam, pán kolega, prírodnú, prírodnú.
A vďaka za ocenenie môjho vkusu, dajte si na mňa jedného panáka. Samozrejme doma zo špajzky. Idem si aj ja jedného naliať, možno v tej eufórií si dám aj dvoch.
 
Matúš Koprda
2011-02-05 22:37:29
príspevok od: brehulka
Ej pán kolega, vidím, že Vás kolega krajinár prehol cez koleno a zopár štiplavých ste dostali po zadku. Nabudúce odporúčam do nohavíc vopchať vankúš. Bude to menej štípať a zároveň sa na ňom môžte pošmyknúť bližšie k tým stromkom a verím, že tam by ste určite našli tú kompozíciu čo chýba kolegovi krajinárovi. Svetlo a priestor tam je taký pekný, akurátny.
Ej pani kolegyňa, to ste ma potešili že i pri takejto \'\'poslabšej\'\' fotke ste sa Vy s Vaším vycibreným vkusom prizastavili. O niečom to svedčí. Asi o tom, že ma máte (aj ja Vás) medzi \'\'priateľmi\'\'.
Veľmi pekne ďakujem za tú radu s vankúšom. Odporúčate tie s prírodnou alebo syntetickou výplňou?
 
Ivan .
2011-02-05 22:31:40
príspevok od: Matúš Koprda
čojaviem... asi som spravil chybu, ale mne sa tie stromy zapáčili, ako tam stáli takto osamotené, tie vzadu už boli moc nakope, možno by som ich nevedel nakomponovať...Ale zas dole by som získal iné výhody (napr. neporušený sneh)... Ktovie, či by vznikla lepšia foto. Asi áno, lebo... Niesi prvý čo to napísal...
Veď to je to človek na to príde keď je neskoro.
 
brehulka
2011-02-05 22:30:34
Ej pán kolega, vidím, že Vás kolega krajinár prehol cez koleno a zopár štiplavých ste dostali po zadku. Nabudúce odporúčam do nohavíc vopchať vankúš. Bude to menej štípať a zároveň sa na ňom môžte pošmyknúť bližšie k tým stromkom a verím, že tam by ste určite našli tú kompozíciu čo chýba kolegovi krajinárovi. Svetlo a priestor tam je taký pekný, akurátny.
 
Matúš Koprda
2011-02-05 22:22:57
príspevok od: Ivan .
V žiadnom prípade - žiadne negatívne emócie.
Myslím že si fotil pocitovo .Bolo tam pekne .Tak si to odfotil a tak som to aj ja cítil .
Ale prečo si sa nezviezol 100 m dopredu?
Zasnežených stromov tam bolo dosť a ty si si vybral práve tieto 4
čojaviem... asi som spravil chybu, ale mne sa tie stromy zapáčili, ako tam stáli takto osamotené, tie vzadu už boli moc nakope, možno by som ich nevedel nakomponovať...Ale zas dole by som získal iné výhody (napr. neporušený sneh)... Ktovie, či by vznikla lepšia foto. Asi áno, lebo... Niesi prvý čo to napísal...
 
Ivan .
2011-02-05 22:15:29
príspevok od: Matúš Koprda
no jo, mohol si to napísať hneď, nie? (:
Ja nemám 100 percentné fotky... Ani zďaleka. Tiež sa chcem niečo z komentárov naučiť. Nepíšem kriticky preto, lebo by som chcel niekoho (niečo) zhadzovať. Píšem tak preto, lebo si myslím že to posunie ľudí ďalej, a ak nie ďalej, tak aspoň je to nejaká spätná väzba. A keď mi niečo ku fotke napadne tak to napíšem. Je na tom niečo zlé? Môžem radiť (dávať kritickú spätnú väzbu) len ak mám 100%né fotky? Nesúhlasím.
Taktiež nesúhlasím s tým, aby si mi fotky hodnotil ovplyvnený mojou osobou. Ak nieje 100%ná, tak napíš prečo ide o \"cvak\". A body mi dávať nemusíš (sú mi dobré len na to, že fotku to posunie ďalej a uvidí ju viac potenciálnych kritikov=viac spätnej väzby... úprimné bodovanie mi skôr pomôže).
(: Cítim z Tvojho komentu nejaké negatívne emócie emócie, snáď sa mýlim. Vďaka za odpoveď.
PS: Neber to prosím ako obhajovanie cvaku, len sa snažím vydolovať z toho čo najviac informácii. Ďakujem
V žiadnom prípade - žiadne negatívne emócie.
Myslím že si fotil pocitovo .Bolo tam pekne .Tak si to odfotil a tak som to aj ja cítil .
Ale prečo si sa nezviezol 100 m dopredu?
Zasnežených stromov tam bolo dosť a ty si si vybral práve tieto 4
 
Matúš Koprda
2011-02-05 22:01:41
príspevok od: Ivan .
Vieš považujem ťa za ozaj silného a nekompromisného kritika .Tak isto môžem povedať ,že Tvoje kritiky mám rád a sú výstižné a trefné .Čítam ich rád a môžem sa z nich všeličo naučiť.
Fotografií však pridávaš málo a myslel som si ,že tak ako si niekomu radil pridáš len takú o ktorej si presvedčený že je 100 percentná.
Prečo si pridal túto neviem , lebo podľa mňa je to taký istý cvak ako tá predchádzajúca / myslím že aj tá bola lepšia vzhľadom na potenciál prostredia/
Tu si to - nehnevaj sa odflákol .
A aké body Ti mám dať podľa mojej stupnice alebo podľa Tvojej fakt neviem
no jo, mohol si to napísať hneď, nie? (:
Ja nemám 100 percentné fotky... Ani zďaleka. Tiež sa chcem niečo z komentárov naučiť. Nepíšem kriticky preto, lebo by som chcel niekoho (niečo) zhadzovať. Píšem tak preto, lebo si myslím že to posunie ľudí ďalej, a ak nie ďalej, tak aspoň je to nejaká spätná väzba. A keď mi niečo ku fotke napadne tak to napíšem. Je na tom niečo zlé? Môžem radiť (dávať kritickú spätnú väzbu) len ak mám 100%né fotky? Nesúhlasím.
Taktiež nesúhlasím s tým, aby si mi fotky hodnotil ovplyvnený mojou osobou. Ak nieje 100%ná, tak napíš prečo ide o \"cvak\". A body mi dávať nemusíš (sú mi dobré len na to, že fotku to posunie ďalej a uvidí ju viac potenciálnych kritikov=viac spätnej väzby... úprimné bodovanie mi skôr pomôže).
(: Cítim z Tvojho komentu nejaké negatívne emócie emócie, snáď sa mýlim. Vďaka za odpoveď.
PS: Neber to prosím ako obhajovanie cvaku, len sa snažím vydolovať z toho čo najviac informácii. Ďakujem
 
Ivan .
2011-02-05 21:49:21
príspevok od: Matúš Koprda
a k fotke? ((:
nie, dík moc Ivan.
Vieš považujem ťa za ozaj silného a nekompromisného kritika .Tak isto môžem povedať ,že Tvoje kritiky mám rád a sú výstižné a trefné .Čítam ich rád a môžem sa z nich všeličo naučiť.
Fotografií však pridávaš málo a myslel som si ,že tak ako si niekomu radil pridáš len takú o ktorej si presvedčený že je 100 percentná.
Prečo si pridal túto neviem , lebo podľa mňa je to taký istý cvak ako tá predchádzajúca / myslím že aj tá bola lepšia vzhľadom na potenciál prostredia/
Tu si to - nehnevaj sa odflákol .
A aké body Ti mám dať podľa mojej stupnice alebo podľa Tvojej fakt neviem
 
Matúš Koprda
2011-02-05 21:20:03
príspevok od: Helen1
napriek Stankovým prísne kritickým slovám mne sa páči , ja viem, to Ti bude málo.....ale teraz aj Ty sám vidíš, že niekedy uloženie na disku veľmi nepomáha, pokiaľ nedáš fotku na kritiku, nepozrieš sa na ňu inak...teda iným okom ;)....sedí tu pri mne dcéra a ju fotečka tiež veľmi zaujala...je krásne slniečková ;)
vďaka, vôbec mi nieje málo, nepodceňuj sa...
Vidím, ale nechápem to tak. Uloženie na disku mi pomohlo eliminovať iné chyby, ktoré si už teraz nevšimneš, ver mi (: Iste, kritiká má svoje opodsatnenie, to je jasné. Ale aj podržanie nejaký čas iba u seba má zmysel.
 
Matúš Koprda
2011-02-05 21:01:56
príspevok od: Ivan .
bolo tam nádherne............
a k fotke? ((:
nie, dík moc Ivan.
 
Matúš Koprda
2011-02-05 21:01:29
príspevok od: martin333
pekne zaujalo
To som rád, vďaka Martin za podporu.
 
Matúš Koprda
2011-02-05 21:00:58
príspevok od: janulla
krasne foto
Dík Janka (:
 
Matúš Koprda
2011-02-05 21:00:35
príspevok od: Azimut
Krásne svetlo,veru,keby ten sneh bol panenský.... Fasa fotka.
Keby, keby (: Škoda, že? Ale tu bol zámer o fotku z lyžovania, nieje to krajinkárska klasika, skôr som chcel priznať aj prostredie... Asi to nevyšlo dobre. Vďaka za komentár, veľmi si ho (aj ostatné) cením.
 
Matúš Koprda
2011-02-05 20:59:18
príspevok od: DEVOTEE
fak tie stromy padaju, aj trosku horizont. ale masaker foto, hned ma vtiahla dnu...
Vďaka. K tomu horizontu - pozri odpoveď vyššie. Ak sa Ti nechce čítať tak skrátene - máš pravdu ((:
Na tie perfektné známky sa necítim (a foto na ne iste nemá), ale i tak dík...
 
Matúš Koprda
2011-02-05 20:57:52
príspevok od: walde
vo vhodnom čase si sa tu ocitol...veľmi dobré svetlo si chytil plus fajn motív do popredia si našiel a vhodne umiestnil...to čo už si nemohol ovplyvniť je zjazdený svah, čo ma jediné ruší...možno by som sa ešte pozrel na to, prečo stromy vpravo v pozadí tak nakláňajú doprava, či to tak naozaj bolo...veľmi pekná foto
Ahoj.
No jo, dík za koment. Zjazdený svah je zámer, pravda, nieje to úplne krajinkársky kóšer... Možno som mohol vybrať iný záber. Snáď sa tam ešte raz dostanem a lepšie to vymyslím (-:
Horizont padá, nevšimol som si to, až teraz... Ale pravda je aj taká, že stromy vpravo skutočne sú jemne naklonené vpravo+to že stoja na krivom svahu ešte opticky pridáva na ich \'\'krivosti\'\'. Na tie sedmičky a šestky tá foto iste nieje, ale ešte raz, vďaka za spätnú väzbu.
 
Helen1
2011-02-05 20:56:51
napriek Stankovým prísne kritickým slovám mne sa páči , ja viem, to Ti bude málo.....ale teraz aj Ty sám vidíš, že niekedy uloženie na disku veľmi nepomáha, pokiaľ nedáš fotku na kritiku, nepozrieš sa na ňu inak...teda iným okom ;)....sedí tu pri mne dcéra a ju fotečka tiež veľmi zaujala...je krásne slniečková ;)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
Matúš Koprda
2011-02-05 20:54:04
príspevok od: Stratený Stano
Nuž zastať na vyjazdenej a vydratej zjazdovke a odtiaľ fotiť, keď kúsok ďalej vidím tiež zasnežené stromy a neporušený sneh - to je tak trochu ignorantstvo a nechuť hľadať vhodnú kompozíciu, čo je v krajinkárskej foto tak dôležitá činnosť...
Odseknuté tiene stromov ma tiež nenadchli, to sa dalo v PC pekne upraviť. Horizont podľa oblačnosti padá, aj to sa dá v PC napraviť... Obloha vyzerá tak, akoby niekde dole dymila VSŽ-ka...
Na tvrdého kritika veľa chýb, je dobré sa pozrieť rovnako kritickým okom i na svoje dielo...
Použiť tvoju nekompromisnú stupnicu bodovania, joj, no málo by bolo...
som rád, vďaka... presne to chcem... kritiku, nie potľapkávanie... pokojne použi akú stupnicu chceš, ideálne by bolo takú, akú považuješ za nekompromisnú. (-;
Nieje to ignoranstvo, chcel som priznať lokalitu... Zjavne to moc nevyšlo.
S horizontom - ok, pozeral som sa, nevšimol som si. Až teraz. Stane sa. Priznávam chybu.
Odseknuté tiene - ako to myslíš? Lebo mám aj panorámku, kde sú tiene celé... Ale nieje to ono... AKO sa to dá napraviť v PC? To ma veľmi zaujíma...
Obloha+VSŽ- prosím? Nerozumiem. Vadí opar pod kopcami v pozadí? Nedodáva to scéne hĺbku?
Ešte raz vďaka (:
 
Ivan .
2011-02-05 20:22:55
bolo tam nádherne............
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2011-02-05 19:45:45
Nuž zastať na vyjazdenej a vydratej zjazdovke a odtiaľ fotiť, keď kúsok ďalej vidím tiež zasnežené stromy a neporušený sneh - to je tak trochu ignorantstvo a nechuť hľadať vhodnú kompozíciu, čo je v krajinkárskej foto tak dôležitá činnosť...
Odseknuté tiene stromov ma tiež nenadchli, to sa dalo v PC pekne upraviť. Horizont podľa oblačnosti padá, aj to sa dá v PC napraviť... Obloha vyzerá tak, akoby niekde dole dymila VSŽ-ka...
Na tvrdého kritika veľa chýb, je dobré sa pozrieť rovnako kritickým okom i na svoje dielo...
Použiť tvoju nekompromisnú stupnicu bodovania, joj, no málo by bolo...
 
martin333
2011-02-05 18:17:11
pekne zaujalo
 
janulla
2011-02-05 17:46:46
krasne foto
 
Azimut
2011-02-05 17:42:02
Krásne svetlo,veru,keby ten sneh bol panenský.... Fasa fotka.
 
DEVOTEE
ocenenie redakciou 2011-02-05 16:02:32
fak tie stromy padaju, aj trosku horizont. ale masaker foto, hned ma vtiahla dnu...
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
walde
ocenenie redakciou 2011-02-05 15:27:45
vo vhodnom čase si sa tu ocitol...veľmi dobré svetlo si chytil plus fajn motív do popredia si našiel a vhodne umiestnil...to čo už si nemohol ovplyvniť je zjazdený svah, čo ma jediné ruší...možno by som sa ešte pozrel na to, prečo stromy vpravo v pozadí tak nakláňajú doprava, či to tak naozaj bolo...veľmi pekná foto
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.33
 
 
Clona: 8
Expozícia: 1/60.00 sec
ISO: 200
Fotoaparát: Nikon D60
Objektív: Nikkor 16-85mm f/3.5-5.6 G ED AF-S DX VR
Ohnisko: 16 mm
GPS: N: 47°33'57", E: 15°47'18"

Pridané: 2011-02-05 15:14:15
Na kritiku: 2011-02-05 15:16:47
Miesto:Stuhleck
Témy: krajina
Albumy: Krajina
Vopred ďakujem za každý komentár a kritiku.